Monday, January 31, 2011

200 הרוגים במצרים; 15 הרוגים בניגריה; 11 הרוגים בסומליה; 8 הרוגים בפקיסטן; 4 הרוגים באפגניסטן; 2 הרוגים בהודו; הרוג בעיראק; הרוג בתימן; גזר-דין מוות על 6 פעילי טרור באלג'יריה; התגלו מטעני-חבלה בדגסטן;
--
מצרים – מהומות האזרחיות: מקורות בלתי רשמיים במצרים מסרו ב-30 בינואר 2011 על הריגתם של לפחות 200 בני-אדם מאז שהחלו המהומות במצרים. הטלוויזיה המצרית מסרה כי ב-31 בינואר 2011 העוצר יחל בשעה 15:00 ועד למחרת בשעה 08:00.
*
על-פי מיטב הידיעות המגיעות ממצרים, הצבא החל להדק את האחיזה במוקדים רבים ברחבי מצרים. שלוש דיביזיות של הצבא המצרי שולטות על נקודות חשובות בעיר קהיר. דיביזיות נוספות נשלחו לעיר אלכסנדריה, סואץ ואיסמעיליה. כוחות צבא נוספים נשלחו לעומק מצרים כדי להשתלט על מוקדי אלימות נוספים. דובר צבאי מסר שכוחות השיטור של מצרים ואנשי ביטחון הפנים יחזרו לרחובות.
*
שלטונות מצרים הורו לעובדי תחנת אל-ג'זירה במצרים להפסיק את עובדתם במצרים. כמו כן שידורי התחנה אינם נקלטים יותר במצרים בהוראת השלטונות. עוד נמסר על מאות אסירים שהצליחו לברוח מבתי הכלא. אסירים הצליחו לברוח מבית-הכלא באל-עריש. אסירי החמאס שהיו כלואים בסיני הצליחו להגיע לעזה. בעקבות האירועים בסיני, נמסר כי המושל הצבאי של סיני הוחלף בהוראת מובארק.
**
אזרחים רבים מוסרים על מעשי ביזה בהיקף ענק בכל רחבי המדינה. תושבים החלו להתארגן במיליציות מקומיות כדי להגן על רכושם כבר לפני ימים אחדים.
**
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-30 בינואר 2011 על הריגתם של 4 אנשי-ביטחון מקומיים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל במחוז קנדהר. (מקור איראני ציין שנהרגו 4 חיילים גרמנים).
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-30 בינואר 2011 על הריגתם של 6 פעילי טרור פרו-טליבאניים במהלך התקפה שנערכה על כוח צבאי פקיסטני.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-30 בינואר 2011 על הריגתם של 2 ילדים מפיצוץ של מוקשים שהופעלו בצפון-מערב פקיסטן.
--
הודו – פקיסטן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-31 בינואר 2011 על הריגתם של 2 נערים מבנגלדש מירי של חיילים הודים בעת ניסיון לחצות את הגבול לכיוון פקיסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-30 בינואר 2011 על הריגתו של פקיד בכיר במחוז דיאלה מירי של מתנקשים מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-30 בינואר 2011 על הריגתו של חייל תימני מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בצפון-מזרח המדינה. עוד 4 חיילים נוספים נפצעו באירוע.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-30 בינואר 2011 על הריגתם של 10 בני-אדם במהלך קרבות הנערכים בעיר מוגדישו בין כוחות הממשלה לבים פעילי טרור מארגון "אל-שבאב המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
סומלילנד – טרור: מקורות תקשורתיים בסומלילנד מסרו ב-30 בינואר 2011 על הריגתו של צעיר מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים המתנגדים לעצמאותה של סומלילנד.
--
ניגריה – אלימות אסלאמית: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-30 בינואר 2011 על הריגתם של 15 בני-אדם במהלך עימותים מזוינים שפרצו בין מוסלמים לנוצרים בעיר ג'וס. בחודש האחרון נהרגו כ-200 בני-אדם בעימותים בין מוסלמים לנוצרים בעיר ג'וס.
--
אלג'יריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים באלג'יריה מסרו ב-30 בינואר 2010 על גזר-דין מוות שהוטל 6 פעילי טרור מוסלמים שהואשמו ברצח של עשרות בני-אדם.
--
רוסיה – קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-30 בינואר 2011 על נטרולם של שני מטעני-נפץ גדולים שהתגלו בידי כוחות הביטחון במחוז דגסטן.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Sunday, January 30, 2011

100 הרוגים במצרים; 35 הרוגים בפקיסטן; 6 הרוגים בניגריה; 2 הרוגים בסודאן; הרוג בשטחים; סגן-מושל נהרג באפגניסטן; אל-קאעידה מאיים על השיעים בתימן;
--
מצרים - מהומות אזרחיות: מקורות תקשורתיים בינלאומיים מסרו ב-29 בינואר 2011 כי במהומות שהיו בימים האחרונים במצרים נהרגו מעל 100 בני-אדם ונפצעו כ-2,500 נוספים. מניין ההרוגים עדיין לא סופי. עוד נמסר על 50 אסירים שנהרגו מירי של כוחות הביטחון במהלך האירועים שהתרחשו ב-29 בינואר 2011 בבית הכלא אבו-זעבל. בדואים התעמתו עם אנשי כוחות הביטחון המוצבים בסיני ונמסר על קרבות קשים באזור רפיח שבמהלם נהרגו לפחות 20 שוטרים וחמושים. תחנות משטרה בסיני הועלו באש. ממשלת מצרים התפטרה בעקבות הבטחתו של מובארק בנאום שנשא יום קודם לכן. עוצר הוטל על אזורים רבים במצרים החל משעות אחרי-הצהרים ועד לשעה 07:00. התקשורת הסלולארית והאינטרנט פועלים באופן חלקי.
*
הנשיא המצרי יחד עם הצבא שולטים במצב למרות הנפגעים הרבים והמהומות המתרחשות ברחבי המדינה. בשעות הערב מינה מובארק את עומר סולימאן (בן 76), ראש המודיעין המצרי, לסגנו הראשון. אחמד שפיק, מפקד חיל-האוויר לשעבר, מונה להרכיב את הממשלה החדשה. גנרל סאמי ענאן מונה להיות שר-ההגנה במקומו של גנרל מוחמד טנטאווי הוותיק. בכך, מובארק ניסה מצד אחד להראות איזשהו שינוי, ומצד שני להציג המשכיות של השלטון המתבסס על זרועות הצבא והמודיעין. מובארק למעשה מבסס משטר צבאי במצרים. דוברי הצבא מסרו על שורת מעצרים בקרב האחים-המוסלמים. דיווחים מקהיר על בריחתם של אנשי עסקים לדובאי.
*
אפשר להגיד שעידן מובראק הסתיים במצרים, בגלל רשלנותו של הנשיא אובמה וחוסר-הבנתו של כל הממשל האמריקאי. ג'ימי קרטר עשה טעות זהה בנוגע לאיראן. איראן קראה לממשלת מצרים לא לנהוג באלימות במפגינים.
*
ברחבי מצרים נודע על מעשי ביזה רבים; הפגנות נערכו במהלך כל היממה האחרונה בעשרות מקומות כולל בערים הקטנות; צעירים ובוזזים פשטו על חנויות, על בתי עסק, על בנקים ופלשו לבתי מגורים; מקורות עיתונאיים במצרים דיווחו על מקרים של פגיעה בתיירים ובאזרחים תמימים; משפחות אסירים ניסו לפרוץ לבתי כלא; כוחות צבא נפרסו במוקדים רבים כמו מוזיאונים ובתי ממשל; אתר התיירות גיזה נסגר למבקרים; ישראל שלחה מטוס כדי להוציא ממצרים את משפחותיהם של הדיפלומטים הישראלים; כנופיות של עבריינים מנצלות את המצב כדי לעסוק בביזה בערים הגדולות במצרים; העיר סואץ סובלת ממעשי ביזה ענקיים; אזרחים התארגנו במליציות מקומיות כדי להגן על רכושם מהבוזזים;
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-29 בינואר 2011 על הריגתו של סגן-מושל מחוז קנדהר בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן שהפעילו מטען-חבלה לעבר רכבו.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים וצבאיים בפקיסטן מסרו ב-29 בינואר 2011 על הריגתם של 35 בני-אדם בשתי תקריות שהיו בפקיסטן בין פעילי טרור מארגון הטליבאן לכוחות הביטחון של פקיסטן. בתקרית אחת נהרגו 28 פעילי טרור במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה ליד הגבול עם אפגניסטן. מקורות תקשורתיים מקומיים מסרו כי הטרוריסטים נהרגו מירי של מסוק פקיסטני.
--
ישראל – הרשות הפלסטינית: מקורות תקשורתיים בישראל מסרו ב-29 בינואר 2011 על מותו של צעיר מוסלמי בן 18 מירי של אזרח ישראלי שהותקף באבנים יום קודם לכן על-ידי חבורת תושבים מוסלמים באזור גוש-עציון. מידע נוסף: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-27 בינואר 2011 על הריגתו של תושב מוסלמי מירי של אזרח ישראלי באזור שכם לאחר שהישראלי הותקף באבנים בידי קבוצת צעירים מוסלמים.
--
תימן – טרור: מפקד בכיר בארגון אל-קאעידה הכריז ב-29 בינואר 2011 על מלחמת-חורמה נגד כל השיעים המתגוררים בתימן. במהלך השבועות האחרונים נהרגו עשרות שיעים מפיגועים שהתבצעו בידי פעילי טרור מארגון הטליבאן.
--
סודאן – אתיופיה: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-29 בינואר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם בדרום-סודאן בהתקפה של פעילי טרור מארגון "צבא ההתנגדות של האל" הפועל מאוגנדה בהשראה של ממשלת חרטום האסלאמית.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-29 בינואר 2011 על הריגתם של 6 בני-אדם מירי של חמושים שפעלו במדינת בורנו. בין ההרוגים היה מועמד פוליטי העמיד את עצמו לבחירות באזור. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בניגריה וארגונים לזכויות אדם מסרו ב-28 בינואר 2011 על הריגתם של 200 בני-אדם במהלך עימותים מזוינים שפרצו בין מוסלמים לנוצרים באזור העיר ג'וס. בין ההרוגים היו נשים וילדים רבים. בני-אדם נשרפו בעודם בחיים. בתים הוצתו והועלו באש. נשים רבות נאנסו בידי פעילי טרור.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Saturday, January 29, 2011

200 הרוגים בניגריה; 27 הרוגים במצרים; 9 הרוגים באפגניסטן; 5 הרוגים בסודאן; 3 הרוגים בפקיסטן; הרוג בקווקז; סקירת אירועים במצרים;
--
מצרים - מהומות אזרחיות: יום נוסף של מהומות קשות ביותר עבר על מצרים במהלך היממה האחרונה שבמהלכם נהרגו לפחות 20 בני-אדם ונפצעו כ-1,200 נוספים. מאות מפגינים נוספים נעצרו בידי כוחות הביטחון. בשעות הלילה המאוחרות, הנשיא המצרי, חוסני מובארק, נאם לאומה והעביר מסר תקיף לצד הבטחות אחדות לשינויים בתחום הפוליטי. הנשיא המצרי אינו מתכונן לעזוב את תפקידו, אך הוא הורה על החלפת הממשלה הנוכחית בממשלה אחרת כדי להתמודד עם השינויים שהתרחשו במדינה בשבוע האחרון. מובארק הבטיח להעלות את השכר לעובדים; ליצור משרות חדשות; ולשפר את הכלכלה המצרית בהתאם לצרכים. לאורך כל היום התעמתו מפגינים עם כוחות הביטחון בעשרות מוקדים ברחבי מצרים.
*
בניין הטלוויזיה המצרית הותקף וכמעט נכבש בידי ההמון; מטה המפלגה הדמוקרטית של מובארק בעיר קהיר הועלה באש והמון החל לבזוז אותו מכל הבא ליד. מפגינים לקחו כיסאות, כורסאות, מכשירים חשמליים וחפצים שונים; עשרות תחנות משטרה הותקפו; מכוניות משטרה רבות הוצתו; הטיסות למצרים עוכבו למשך שעות רבות; ממשלת מצרים חסמה לחלוטין את הגישה לאינטרנט ואת הגישה לתקשורת הסלולארית; שלטונות מצרים ניסו להטיל עוצר בשעות הערב בסביבות השעה 18:00 ועד ל-07:00 למחרת, אולם אלפי מפגינים המשיכו להתעמת עם כוחות המשטרה המקומיים; אלפי מפגינים הצליחו להשתלט על חלקים רחבים בעיר אלכסנדריה; בצעד נואש מובארק הורה לצבא להכניס את כוחותיו לתוך הערים המרכזיות; המפגינים קיבלו במחיאות כפיים את החיילים, חלקם אפילו הצטלם עם החיילים, אחדים מהם עלו על הטנקים; הצבא המצרי נתפס במצרים כגוף יוקרתי השומר על האומה, וזאת בניגוד ליחס של הציבור כלפי משטרת ההפגנות הנחשבת לאלימה במיוחד;
*
כווית הודיעה על הפסקת הטיסות למצרים; לפני נאומו של מובראק, הילרי קלינטון הגיבה למתרחש במצרים בנאום בעייתי מאוד שנמסר בטון של הכתבה. המשמעות אמיתית של דברי קלינטון הייתה שארה"ב למעשה נוטשת את מובארק לגורלו; רק לאחר הנאום של חוסני מובארק, טרח אובמה להתקשר לנשיא המצרי, ולאחר מכן אובמה מסר תגובה מסודרת למתרחש במצרים שבה העניק תמיכה בדרישות שהעלו המפגינים כלפי השלטון המצרי. אובמה מסר כי "לפני העם המצרי עומדים ימים קשים, אולם ארה"ב תמשיך לעמוד לצדו ותפעל עם הממשל כדי להשיג עתיד שהוא חופשי יותר ומלא תקווה". כל ההתנהגות של הנשיא האמריקאי ושרת-החוץ שלו הראו כי הממשל האמריקאי נמצא בלחץ רב עד כדי איבוד עשתונות. שעות אחדות לפני כן, בתדרוך היומי של הבית הלבן, היה ברור שלארה"ב אין כל מושג מה צריך לעשות עם הנשיא המצרי הנחשב לבעל-ברית עיקרי של ארה"ב באזור; מקור אמריקאי בכיר מסר בשעות הצהריים שארה"ב שוקלת את המשך הסיוע הביטחוני למצרים;
*
בירדן נערכו במהלך היממה האחרונה הפגנות רחבות-היקף לאות תמיכה במפגינים במצרים; בישראל נמסר כי ראש-הממשלה הורה לכול השרים לא להגיב על האירועים; מערכת-הביטחון הישראלית עוקבת אחרי האירועים כדי להכין תגובות לתרחישים עתידיים עם המצב יצא משליטה במצרים; במצרים נמסר שמוחמד אל-בראדעי הוכנס למעצר בית, אולם מקורות אחדים מסרו שהדבר אינו מדויק; הרמטכ"ל המצרי שהיה בביקור רשמי בארה"ב, מיהר לחזור למצרים; שמועות התפשטו במצרים על בריחתם של אנשי עסקים מהמדינה המצרית בעקבות המהומות הקשות שהיו במהלך היום; מקורות לא רשמיים מסרו כי בהפגנות שהיו במהלך היום השתתפו לפחות מיליון מפגינים.
*
מידע נוסף: מצרים נערכת ליום נוסף של הפגנות מקורות תקשורתיים מסרו ב-28 בינואר 2011 על מעצרים נרחבים בקרב "האחים המוסלמים". מדינות באירופה קראו לשלטונות מצרים לערוך רפורמות פוליטיות מקיפות. מקורות תקשורתיים מסרו על הרוג אחד מירי של כוחות הביטחון במהלך הפגנת מחאה שנערכה באזור סיני. ככול הידוע נהרגו עד כה 6 בני-אדם מאז שהחלו ההפגנות. מוחמד אל-בראדעי נחת במצרים ומסר לעיתונאים שהוא מוכן לקחת לידיו את השלטון לתקופת מעבר. שלטונות מצרים עצרו מאות מפגינים – ולפחות נגד 40 מהם יוגשו כתבי אישום בגין "ניסיון הפיכה". תושבים בערים המרכזיות במצרים הציתו צמיגים ותחנת משטרה מקומית. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בעולם-הערבי מסרו ב-26 בינואר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם במהומות שהיו במצרים במהלך היומיים האחרונים. כמו כן נמסר שנעצרו כ-860 בני-אדם. שלטונות הביטחון של מצרים הבהירו כי לא יתירו לקיים הפגנות נוספות. שלטונות מצרים עצרו 8 עיתונאים. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-25 בינואר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם (קצין ושני מפגינים) בעקבות הפגנות של עשרות אלפי בני-אדם שנערכו במקומות רבים במצרים נגד שלטונו של מובראק ובנו גמאל הנחשב ליורשו. בכיכר השחרור במרכז קהיר התכנסו כ-30,000 צעירים. מקורות תקשורתיים רבים תיארו את העימותים במרכז קהיר כ"שדה קרב". המפגינים הציתו מחסומים וניידות וגרמו לנזקים כבדים למבני ציבור. אלה ההפגנות הגדולות ביותר במצרים מאז שנות ה-70 של המאה הקודמת. שלטונות מצרים החלו לחסום אתרי אינטרנט המסייעים לגייס צעירים להפגנות הנערכות בערים המרכזיות במצרים.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-28 בינואר 2011 על הריגתם של 9 בני-אדם ועל פציעתם של 20 נוספים בפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בעיר קאבול בסופרמרקט מקומי.
--
פקיסטן – ארה"ב: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-28 בינואר 2011 על מעצרו של דיפלומט אמריקאי באשמת רצח של 3 בני-אדם בעיר לאהור. הדיפלומט טען כי 2 מההרוגים ניסו לתקוף אותו. שלטונות פקיסטן מסרו שההרוג השלישי נפגע ממכונית אמריקאית בה ישבו אנשים שניסו לסייע לדיפלומט, אך משטרת פקיסטן לא הצליחה לאתר את המכונית הפוגעת. כרגיל, האירוע הזה מעורר את זעמם של הפקיסטנים שהפגינו ודרשו משלטונות מדינה להחמיר בעונשו של הדיפלומט. על-פי המידע שנמסר מארה"ב ניתן להעריך שהדיפלומט עובד עבור שירותי המודיעין של ארה"ב.
--
פקיסטן – טרור – פקיסטן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-28 בינואר 2011 על הריגתם של 3 פעילי טרור מארגון הטליבאן הפעולים בצפון-מערב המדינה. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-27 בינואר 2011 על הריגתם של 12 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון-מערב המדינה.
--
עיראק – טרור: מקורות רשמיים בעיראק מסרו ב-28 בינואר 2011 כי בפיגועים שהיו יום קודם לכן נהרגו 53 בני-אדם. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-27 בינואר 2011 על הריגתם של 48 בני-אדם בעקבות פיגוע התאבדות שהתבצע באוהל של אבלים במרכז בגדאד. מקור נוסף מסר שהפיגוע היה באמצעות מכונית-תופת. כמו כן נמסר על פיצוץ מכונית-תופת נוספת שהופעלה בבגדאד שגרמה ל-3 הרוגים נוספים.
--
סומליה – טרור: ארגוני סיוע אמריקאים הפועלים בסומליה מסרו ב-28 בינואר 2011 כי כל אזור מוגדישו הפך בשנה האחרונה לאזור המסוכן ביותר לאזרחים אפילו בהשוואה לאפגניסטן ולעיראק. עוד נמסר כי לפי הערכות אחדות נהרגו בשנת 2010 כ-2,100 אזרחים ועוד כ-6,000 פצועים. בהתאם לאיסוף המידע שנערך על-ידי מגזין זה – מגזין המזרח התיכון - נהרגו בסומליה 3,513 בני-אדם במהלך שנת 2010.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-28 בינואר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם (2 חיילים סודאנים ו-3 מורדים) במהלך היתקלות צבאית שהייתה באזור דארפור בין כוחות הממשלה לבין מורדים מקומיים. מידע נוסף: מקורות צבאיים רשמיים בסודאן מסרו ב-26 בינואר 2011 על הריגתם של 25 פעילי טרור בהיתקלות צבאית יזומה שנערכה במחוז דארפור. מקורות נוספים ציינו שההתקפה החלה ב-24 בינואר 2011 ונמשכה שעות אחדות. מקור נוסף מסר שכל ההרוגים הם בדלנים הפועלים למען שחרור אזור דארפור מהשלטון האסלאמי של ממשלת חארטום. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-25 בינואר 2011 על הריגתם של 6 בני-אדם בהתקפה של חמושים במדינת ג'ונגליי. מקורות נוספים ציינו שלפחות 3 מההרוגים היו פעילי טרור הפועלים בשם מליציה שבטית מקומית. מקור נוסף ציין כי ההתקפה נערכה ב-22 בינואר 2011, אך רק כעת המידע הועבר לשלטונות סודאן.
--
ניגריה – טרור ואלימות אסלאמית: מקורות תקשורתיים בניגריה וארגונים לזכויות אדם מסרו ב-28 בינואר 2011 על הריגתם של 200 בני-אדם במהלך עימותים מזוינים שפרצו בין מוסלמים לנוצרים באזור העיר ג'וס. בין ההרוגים היו נשים וילדים רבים. בני-אדם נשרפו בעודם בחיים. בתים הוצתו והועלו באש. נשים רבות נאנסו בידי פעילי טרור. מידע נוסף: מקורות משטרתיים בניגריה מסרו ב-27 בינואר 2011 על הריגתו של שוטר ניגרי בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון-מזרח המדינה. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-26 בינואר 2011 על הריגתם של 8 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור הפועלים במסגרת מליציה שבטית. כל ההרוגים היו אזרחים בלתי-חמושים מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-25 בינואר 2011 על הריגתם של 3 חיילים ניגרים בידי פעילי טרור מוסלמים בשלושת הימים האחרונים. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-24 בינואר 2011 על הריגתו של חייל ניגרי מירי של פעילי טרור מוסלמי בצפון-מזרח ניגריה.
--
רוסיה – קווקז: מקורות רשמיים ברוסיה מסרו ב-28 בינואר 2011 על הריגתו של פעיל טרור בכיר בדגסטן במהלך הפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז נגד פעילי טרור מוסלמים. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-27 בינואר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם ועל פציעתם של 6 נוספים בפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים במחוז דגסטן. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בסוריה מסרו ב-24 בינואר 2011 על הריגתם של 35 בני-אדם ועל פציעתם של רבים נוספים בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסט מוסלמי בשדה התעופה של מוסקבה. מ-9 בספטמבר 2010 נהרגו 15 בני-אדם ונפצעו 130 נוספים בפיגוע שהתבצע בשוק בעיר ולדיקווקז. ב-29 במרס 2010 נהרגו 39 בני-אדם ונפצעו 100 נוספים בפיגוע התאבדות של שתי מחבלות מוסלמיות בשתי תחנות הרכבת התחתית של מוסקבה. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-23 בינואר 2011 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים במהלך היתקלות עם כוחות צבא במחוז דגסטן. האירוע התרחש ב-21 בינואר 2011. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-5 בינואר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם (4 פעילי טרור ושוטר מקומי) במהלך פעילות צבאית יזומה נגד פעילי טרור מוסלמים שנערכה באזור דגסטן. מידע נוסף: מקורות צבאיים רשמיים ברוסיה מסרו ב-4 בינואר 2011 על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים במהלך מפצע צבאי נרחב שנערך בצפון הקווקז. מקורות נוספים ברוסיה מסרו כי המבצע הצבאי נמשך.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Friday, January 28, 2011

48 הרוגים בעיראק; 12 הרוגים בפקיסטן; 4 הרוגים בקווקז; 2 הרוגים באפגניסטן; שוטר חוסל בניגריה; הרוג במצרים; הרוג בשכם; מחאה ציבורית בתימן ובמצרים;
--
אפגניסטן – טרור: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-27 בינואר 2011 על הריגתם של 2 פעילי טרור במהלך פעילות צבאית יזומה של הצבא האפגני שנערכה באזור מחוז טאחאר. מידע נוסף: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-25 בינואר 2011 על הריגתם של 6 בני-אדם ( 5 מהם פעילי טרור מארגון הטליבאן ואזרח אחד) במהלך פעילות צבאית יזומה של כוחות נאט"ו שנערכה במחוז טאחאר. מידע נוסף: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-24 בינואר 2011 על הריגתם של 14 פעילי טרור מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה בשני אזורים שונים. מידע נוסף: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-22 בינואר 2011 על הריגתם של 10 פעילי טרור מארגון הטליבאן ו-3 אזרחים בהתקפה אווירית של כוחות נאט"ו שנערכה במחוז קושט. מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-22 בינואר 2011 על הריגתם של 7 אזרחים מירי של פצצת מרגמה שנורתה בידי פעילי טרור מארגון הטליבאן הפועלים במחוז מוגאר.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-27 בינואר 2011 על הריגתם של 12 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון-מערב המדינה.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-27 בינואר 2011 על הריגתם של 48 בני-אדם בעקבות פיגוע התאבדות שהתבצע באוהל של אבלים במרכז בגדאד. מקור נוסף מסר שהפיגוע היה באמצעות מכונית-תופת. כמו כן נמסר על פיצוץ מכונית-תופת נוספת שהופעלה בבגדאד שגרמה ל-3 הרוגים נוספים.
--
תימן – מצרים - מחאה ציבורית: מקורות תקשורתיים במפרת הפרסי מסרו ב-27 בינואר 2011 על הפגנה של עשרות אלפי תימנים שנערכה בעיר צנעא נגד המשך שלטונו של הנשיא עלי עבדאללה סאלח השולט במדינה כ-30 שנה. מצרים נערכת ליום נוסף של הפגנות. מקורות תקשורתיים מסרו על מעצרים נרחבים בקרב "האחים המוסלמים". מדינות באירופה קראו לשלטונות מצרים לערוך רפורמות פוליטיות מקיפות. מקורות תקשורתיים מסרו על הרוג אחד מירי של כוחות הביטחון במהלך הפגנת מחאה שנערכה באזור סיני. ככול הידוע נהרגו עד כה 6 בני-אדם מאז שהחלו ההפגנות. מוחמד אל-בראדעי נחת במצרים ומסר לעיתונאים שהוא מוכן לקחת לידיו את השלטון לתקופת מעבר. שלטונות מצרים עצרו מאות מפגינים – ולפחות נגד 40 מהם יוגשו כתבי אישום בגין "ניסיון הפיכה". תושבים בערים המרכזיות במצרים הציתו צמיגים ותחנת משטרה מקומית.
--
ניגריה – טרור: מקורות משטרתיים בניגריה מסרו ב-27 בינואר 2011 על הריגתו של שוטר ניגרי בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון-מזרח המדינה. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-26 בינואר 2011 על הריגתם של 8 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור הפועלים במסגרת מליציה שבטית. כל ההרוגים היו אזרחים בלתי-חמושים מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-25 בינואר 2011 על הריגתם של 3 חיילים ניגרים בידי פעילי טרור מוסלמים בשלושת הימים האחרונים. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-24 בינואר 2011 על הריגתו של חייל ניגרי מירי של פעילי טרור מוסלמי בצפון-מזרח ניגריה.
--
רוסיה – קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-27 בינואר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם ועל פציעתם של 6 נוספים בפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים במחוז דגסטן. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בסוריה מסרו ב-24 בינואר 2011 על הריגתם של 35 בני-אדם ועל פציעתם של רבים נוספים בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסט מוסלמי בשדה התעופה של מוסקבה. מ-9 בספטמבר 2010 נהרגו 15 בני-אדם ונפצעו 130 נוספים בפיגוע שהתבצע בשוק בעיר ולדיקווקז. ב-29 במרס 2010 נהרגו 39 בני-אדם ונפצעו 100 נוספים בפיגוע התאבדות של שתי מחבלות מוסלמיות בשתי תחנות הרכבת התחתית של מוסקבה. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-23 בינואר 2011 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים במהלך היתקלות עם כוחות צבא במחוז דגסטן. האירוע התרחש ב-21 בינואר 2011. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-5 בינואר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם (4 פעילי טרור ושוטר מקומי) במהלך פעילות צבאית יזומה נגד פעילי טרור מוסלמים שנערכה באזור דגסטן. מידע נוסף: מקורות צבאיים רשמיים ברוסיה מסרו ב-4 בינואר 2011 על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים במהלך מפצע צבאי נרחב שנערך בצפון הקווקז. מקורות נוספים ברוסיה מסרו כי המבצע הצבאי נמשך.
--
ישראל – טרור: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-27 בינואר 2011 על הריגתו של תושב מוסלמי מירי של אזרח ישראלי באזור שכם לאחר שהישראלי הותקף באבנים בידי קבוצת צעירים מוסלמים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Thursday, January 27, 2011

25 הרוגים בסודאן; 10 הרוגים בסומליה; 8 הרוגים בניגריה; 5 הרוגים בתימן; 5 הרוגים במצרים; 5 הרוגים בפיליפינים; 3 הרוגים בפקיסטן; הרוג בעיראק; הרוג באזרבייג'ן; 5 פעילי טרור נעצרו בתימן; חוליית טרור מוסלמית נתפסה בידי ישראל;
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-26 בינואר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם ועל פציעתם של 5 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בעיר קראצ'י. מקורות במשטרה מסרו כי הרקע למעשה הוא במאבקים אתניים המתנהלים בין ארגונים שונים בעידודם הצמוד של גורמי טרור מארגון הטליבאן. במהלך שנת 2010 נהרגו מאות בני-אדם בעימותים הללו.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-26 בינואר 2011 על הריגתו של המפקח הכללי במשרד לביטחון-הפנים בעיראק נהרג בידי מתנקש. כמו כן נמסר על פציעתו הקשה של רופא נוצרי ידוע שנפגע מירי של פעילי טרור מוסלמים.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-26 בינואר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם במהלך שוד של פעילי טרור מארגון אל-קאעידה הפועלים במזרח המדינה. כמו כן נמסר על מעצרם של 5 פעילי טרור מארגון אל-קאעידה בידי כוחות-הביטחון של תימן. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-23 בינואר 2011 על הריגתו של פקיד בכיר במנגנון ביטחוני בידי פעילי טרור מארגון אל-קאעידה. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-20 בינואר 2011 על הריגתם של 178 חיילים תימנים בהיתקלויות עם פעילי טרור מארגון אל-קאעידה בשנת 2010. עוד 852 חיילים נוספים נפצעו באירועים הללו. מידע נוסף: מקורות צבאיים בתימן מסרן ב-18 בינואר 2011 על הריגתו של קצין בכיר בעקבות התנקשות של פעילי טרור מארגון אל-קאעידה הפעולים במחוז שאבווה. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-18 בינואר 2011 על מאסר של 5 שנים שהוטל על עיתונאי תמני בשל קשריו עם ארגון אל-קאעידה. העיתונאי עבדוללה שאי, 34, נחשב למומחה לענייני אל-קאעידה בתקשורת התימנית. מידע נוסף: בפורומים אסלאמיים שמקורם בתימן נרמז ב-18 בינואר 2011 על מעבר של פעילי טרור מארגון אל-קאעידה לאפריקה בדרכם לטוניסיה לאור המשבר הפוליטי הפוקד את המדינה. פעילי טרור אסלאמיים בצפון-אפריקה ותומכיהם הנמצאים באירופה, עושים מאמץ כביר כדי להגביר את השפעתם במדינה לקראת הבחירות שיערכו בעתיד הקרוב. התארגנויות אסלאמיות כאלה מתרחשות בימים אלה בטוניסיה עצמה על בסיס מקומי.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-26 בינואר 2011 על הריגתם של 10 בני-אדם בקרבות הנערכים בעיר מוגדישו בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-23 בינואר 2011 על הריגתם של 22 בני-אדם (רבים מהם אזרחים) בקרבות הנערכים בעיר מוגדישו בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מארגון "אל-שבאב". מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-21 בינואר 2011 על הריגתם של 8 פיראטים סומליים בהתקפה של כוח קומנדו של דרום-קוריאה במהלך מבצע לחילוץ 21 אנשי צוות של אונייה קוריאנית שנחטפה בידי פיראטים מסומליה. ברכות. מידע נוסף: מקורות רשמיים בסומליה מסרו ב-20 בינואר 2011 על הריגתם של 2 חיילים סומלים ועל פציעתם של 3 נוספים בקרבות הנערכים בעיר מוגדישו נגד פעילי טרור מארגון "אל-שבאב". מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-18 בינואר 2011 על הריגתם של 32 בני-אדם ועל פציעתם של 60 נוספים במהלך חילופי אש כבדים מאוד בין פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" לכוחות הביטחון הנאמנים לממשלה המרכזית של סומליה. הקרבות הכבדים והעקובים מדם מתנהלים בעיר מוגדישו וכן סביב הפרלמנט בעיר. מידע נוסף: ממקורות רשמיים בסומליה מסר ב-17 בינואר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם במהלך התקפה על הפרלמנט הסומלי במוגדישו שנערכה בידי פעילי טרור מארגון "אל-שבאב". מידע נוסף: דוברי ארגון הטרור "אל-שבאב" המזוהה עם אל-קאעידה מסרו ב-16 בינואר 2011 על הריגתם של 85 מאנשיהם בקרבות הנערכים בעיר מוגדישו נגד כוחות הממשלה. הדוברים הודו שבמהלך ה-24 שעות האחרונות נשלחו כ-280 פעילי טרור לעיר מוגדישו כדי לסייע בלחימה, אולם האבדות הקשות שספג הארגון מקשים על פעילי הטרור לבצע את משימתם. דוברי הארגון קראו לצעירים וסטודנטים מוסלמים להצטרף "למלחמת הקודש" המתחוללת במוגדישו. בכיר בארגון "אל-שבאב" שערק משורות הארגון לפני ימים אחדים מסר בראיון לרדיו המקומי שכ-700 פעילי טרור נהרגו בחודש הרמדאן בקרבות שנערכו נגד כוחות הממשלה.
--
סודאן – דארפור: מקורות צבאיים רשמיים בסודאן מסרו ב-26 בינואר 2011 על הריגתם של 25 פעילי טרור בהיתקלות צבאית יזומה שנערכה במחוז דארפור. מקורות נוספים ציינו שההתקפה החלה ב-24 בינואר 2011 ונמשכה שעות אחדות. מקור נוסף מסר שכל ההרוגים הם בדלנים הפועלים למען שחרור אזור דארפור מהשלטון האסלאמי של ממשלת חארטום. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-25 בינואר 2011 על הריגתם של 6 בני-אדם בהתקפה של חמושים במדינת ג'ונגליי. מקורות נוספים ציינו שלפחות 3 מההרוגים היו פעילי טרור הפועלים בשם מליציה שבטית מקומית. מקור נוסף ציין כי ההתקפה נערכה ב-22 בינואר 2011, אך רק כעת המידע הועבר לשלטונות סודאן.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-26 בינואר 2011 על הריגתם של 8 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור הפועלים במסגרת מליציה שבטית. כל ההרוגים היו אזרחים בלתי-חמושים מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-25 בינואר 2011 על הריגתם של 3 חיילים ניגרים בידי פעילי טרור מוסלמים בשלושת הימים האחרונים. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-24 בינואר 2011 על הריגתו של חייל ניגרי מירי של פעילי טרור מוסלמי בצפון-מזרח ניגריה.
--
אזרבייג'ן – ארמניה: מקורות תקשורתיים באזרבייג'ן מסרו ב-26 בינואר 2011 על הריגתו של קצין אזרי בחילופי-אש שהתפתחו בגבול עם חיילים ארמנים. שתי המדינות חתמו על הפסקת-אש בשנת 1994 לאחר שש שנות מלחמה.
--
פיליפינים – טרור: מקורות תקשורתיים בפיליפינים מסרו ב-26 בינואר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם ועל פציעתם של 13 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל באוטובוס בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום-המדינה. מקורות מוסלמים בדרום המדינה גינו את הפיגוע, אולם השלטונות מסרו כי ארגון הטרור המוסלמי "אבו סאייף" אחראי לפיגוע. מאז תחילת שנת 2011 נהרגו לפחות 10 בני-אדם בפעילות טרור של גורמים אסלאמיים.
--
מצרים - מהומות אזרחיות: מקורות תקשורתיים בעולם-הערבי מסרו ב-26 בינואר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם במהומות שהיו במצרים במהלך היומיים האחרונים. כמו כן נמסר שנעצרו כ-860 בני-אדם. שלטונות הביטחון של מצרים הבהירו כי לא יתירו לקיים הפגנות נוספות. שלטונות מצרים עצרו 8 עיתונאים. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-25 בינואר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם (קצין ושני מפגינים) בעקבות הפגנות של עשרות אלפי בני-אדם שנערכו במקומות רבים במצרים נגד שלטונו של מובראק ובנו גמאל הנחשב ליורשו. בכיכר השחרור במרכז קהיר התכנסו כ-30,000 צעירים. מקורות תקשורתיים רבים תיארו את העימותים במרכז קהיר כ"שדה קרב". המפגינים הציתו מחסומים וניידות וגרמו לנזקים כבדים למבני ציבור. אלה ההפגנות הגדולות ביותר במצרים מאז שנות ה-70 של המאה הקודמת. שלטונות מצרים החלו לחסום אתרי אינטרנט המסייעים לגייס צעירים להפגנות הנערכות בערים המרכזיות במצרים.
--
ישראל – טרור: מקורות משטרתיים בישראל מסרו ב-26 בינואר 2011 על תפיסתם של 8 פעילי טרור מוסלמים מהשטחים שרצחו שתי ישראליות ועסקו בשוד ובאונס בשטחי ישראל.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Wednesday, January 26, 2011

13 הרוגים פקיסטן; 9 הרוגים בתאילנד; 6 הרוגים באפגניסטן; 6 הרוגים בסודאן; 3 חיילים נהרגו בניגריה; 3 הרוגים במצרים; מואזין חוסל בעיראק; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; מהומות קשות במצרים ובלבנון;
--
אפגניסטן – נאט"ו – טרור: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-25 בינואר 2011 על הריגתו של חייל נאט"ו במהלך פעילות צבאית של כוחות נאט"ו שנערכה בדרום המדינה. המקורות הוסיפו שהחייל נהרג מפיצוץ של מטען-חבלה מאולתר שהופעל בידי פעילי טרור מארגון הטליבאן. מאז תחילת חודש ינואר 2011 נהרגו באפגניסטן 27 חיילים זרים. בשנת 2010 נהרגו באפגניסטן 711 חיילים זרים, וזאת בהשוואה לשנת 2009 שבמהלכה נהרגו 521 חיילים זרים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-25 בינואר 2011 על הריגתם של 6 בני-אדם ( 5 מהם פעילי טרור מארגון הטליבאן ואזרח אחד) במהלך פעילות צבאית יזומה של כוחות נאט"ו שנערכה במחוז טאחאר. מידע נוסף: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-24 בינואר 2011 על הריגתם של 14 פעילי טרור מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה בשני אזורים שונים. מידע נוסף: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-22 בינואר 2011 על הריגתם של 10 פעילי טרור מארגון הטליבאן ו-3 אזרחים בהתקפה אווירית של כוחות נאט"ו שנערכה במחוז קושט. מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-22 בינואר 2011 על הריגתם של 7 אזרחים מירי של פצצת מרגמה שנורתה בידי פעילי טרור מארגון הטליבאן הפועלים במחוז מוגאר.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-25 בינואר 2011 על הריגתם של 9 אזרחים מפיצוץ של מקוש שהוטמן בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום-המדינה. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-22 בינואר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים הפעולים בדרום-המדינה. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-19 בינואר 2011 על הריגתם של 4 חיילים בהיתקלות עם 20 פעילי טרור מוסלמים שתקפו בסיס צבאי בדרום-המדינה. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-16 בינואר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של פעילי טרור הפועלים בדרום המדינה. אחד מההרוגים היה מורה מקומי. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-11 בינואר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם ועל פציעתם של 2 נוספים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות רשמיים בתאילנד מסרו ב-7 בינואר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם (2 פעילי טרור מוסלמים ואזרח) בשתי תקריות טרור שהתרחשו בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות רשמיים בתאילנד מסרו ב-1 בינואר 2010 על הריגתם של 2 שוטרים בידי פעילי טרור הפועלים בדרום המדינה. מאז ינואר 2004 נהרגו בתאילנד יותר מ-4,400 בני-אדם בעימותים אלימים עם פעילי טרור מוסלמים.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-25 בינואר 2011 על הריגתם של 13 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בעיר לאהור בידי פעילי טרור מארגון הטליבאן. מקורות תקשורתיים נוספים ציינו שהפיגוע התבצע צפנית לעיר לאהור וכי נהרגו לפחות 4 שוטרים ו-5 אזרחים. מידע נוסף: מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-22 בינואר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם ועל פציעתם של 4 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים במחוז אורקזי. מקור רשמי נוסף מסר ששניים מההרוגים היו שוטרים. מידע נוסף: מכון מחקר פקיסטני מסר ב-22 בינואר 2011 כי בעזרת החודשים הראשונים של שנת 2010 נהרגו בפקיסטן 4,678 בני-אדם בפעולות טרור ופעולות צבאיות שהתרחשו ברחבי פקיסטן. מידע נוסף: מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-21 בינואר 2011 על הריגתם של 6 בני-אדם ועל פציעתם של 15 נוספים בעקבות התקפה של פעילי טרור מארגון הטליבאן על שיירה של חברת דלק הונגרית. כמו כן נמסר על חטיפתם של 2 בני-אדם במהלך ההתקפה.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-25 בינואר 2011 על הריגתו של מואזין בצפון עיראק בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-24 בינואר 2011 על הריגתם של 33 בני-אדם ועל פציעתם של 150 נוספים בשני פיצוצים שהופעלו נגד עולי רגל שיעים בעיר כרבלה. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-23 בינואר 2011 על הריגתם של 8 בני-אדם ולפציעתם של 30 נוספים מפיצוץ של 5 מכוניות-תופת שהופעלו במרכז בגדאד. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-20 בינואר 2011 על הריגתם של 56 עולי-רגל שיעים מפיצוץ של שתי מכוניות-תופת שהופעלו בידי מתאבדים בעיר כרבלא. בשלושת הימים האחרונים נהרגו בעיראק כ-130 בני-אדם בפיגועי טרור. מידע נוסף: מקורות רשמיים בעיראק מסרו ב-19 בינואר 2011 על הריגתם של 15 בני-אדם ועל פציעתם של 50 נוספים בפיגוע התאבדות שהתבצע באמצעות אמבולנס במרכז אימונים של המשטרה העיראקית השוכן באזור העיר בעקובה. כמו כן נמסר על 3 עולי רגל מאיראן נפצעו מפיצוץ של מטען חבלה שהופעל על הכביש המחבר בין בצרה לבגדאד. מידע נוסף: מקורות רשמיים בעיראק מסרו ב-18 בינואר 2011 על הריגתם של 50 בני-אדם ועל פציעתם של 150 נוספים בפיגוע התאבדות שהתבצע במרכז גיוס למשטרה המקומית השוכן בעיר תיקרית. לאחר זמן מה נמסר שמספר ההרוגים עלה ל-65 בני-אדם.
--
סודאן – טרור: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-25 בינואר 2011 על הריגתם של 6 בני-אדם בהתקפה של חמושים במדינת ג'ונגליי. מקורות נוספים ציינו שלפחות 3 מההרוגים היו פעילי טרור הפועלים בשם מליציה שבטית מקומית. מקור נוסף ציין כי ההתקפה נערכה ב-22 בינואר 2011, אך רק כעת המידע הועבר לשלטונות סודאן.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-25 בינואר 2011 על הריגתם של 3 חיילים ניגרים בידי פעילי טרור מוסלמים בשלושת הימים האחרונים. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-24 בינואר 2011 על הריגתו של חייל ניגרי מירי של פעילי טרור מוסלמי בצפון-מזרח ניגריה.
--
מצרים – לבנון – מהומות אזרחיות: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-25 בינואר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם (קצין ושני מפגינים) בעקבות הפגנות של עשרות אלפי בני-אדם שנערכו במקומות רבים במצרים נגד שלטונו של מובראק ובנו גמאל הנחשב ליורשו. בכיכר השחרור במרכז קהיר התכנסו כ-30,000 צעירים. מקורות תקשורתיים רבים תיארו את העימותים במרכז קהיר כ"שדה קרב". המפגינים הציתו מחסומים וניידות וגרמו לנזקים כבדים למבני ציבור. אלה ההפגנות הגדולות ביותר במצרים מאז שנות ה-70 של המאה הקודמת. שלטונות מצרים החלו לחסום אתרי אינטרנט המסייעים לגייס צעירים להפגנות הנערכות בערים המרכזיות במצרים. בלבנון נערכו הפגנות של אלפים בתמיכה בראש הממשלה היוצא, סעד אל-חרירי. המפגינים שרפו ניידת שידור של אל-ג'זירה. כמו כן המפגינים התעמתו עם כוחות הביטחון ונמסר על עשרות פצועים ועצורים. שלטונות לבנון עצרו בכירים המשרתים במערך האבטחה של סעד אל-חרירי.
--
ישראל - רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-25 בינואר 2011 על נפילת טיל קסאם בשטח ישראל שנורה בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת עזה. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בעזה מסרו ב-22 בינואר 2011 על הריגתו של פעילי טרור מוסלמי בעת הכנת מטען-חבלה ליד גדר המערכת. מידע נוסף: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-18 בינואר 2011 על ירי שנעשה לעבר חוליית טרוריסטים מוסלמים שפעלה ברצועת-עזה ליד גדר המערכת. מקורות תקשורתיים ברצועה מסרו כי מהירי של חיילי צה"ל נהרג טרוריסט מוסלמי ושלושה נוספים נפצעו. בתקרית אחרת הופעל מטען-חבלה לעבר סיור של חיילי צה"ל בצפון הרצועה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Tuesday, January 25, 2011

35 הרוגים במוסקבה; 33 הרוגים בעיראק; 14 הרוגים באפגניסטן; הרוג בתימן; הרוג בניגריה; רצח נשים בפקיסטן;
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-24 בינואר 2011 על הריגתם של 14 פעילי טרור מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה בשני אזורים שונים.
--
פקיסטן – רצח נשים: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-24 בינואר 2011 על הריגתם של זוג צעירים שהחליטו להתחתן על דעת עצמם. ארגונים לזכויות אדם בפקיסטן מסרו כי בשנת 2009 נרצחו בפקיסטן 650 נשים על רקע דומה.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-24 בינואר 2011 על הריגתם של 33 בני-אדם ועל פציעתם של 150 נוספים בשני פיצוצים שהופעלו נגד עולי רגל שיעים בעיר כרבלה. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-23 בינואר 2011 על הריגתם של 8 בני-אדם ולפציעתם של 30 נוספים מפיצוץ של 5 מכוניות-תופת שהופעלו במרכז בגדאד. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-20 בינואר 2011 על הריגתם של 56 עולי-רגל שיעים מפיצוץ של שתי מכוניות-תופת שהופעלו בידי מתאבדים בעיר כרבלא. בשלושת הימים האחרונים נהרגו בעיראק כ-130 בני-אדם בפיגועי טרור. מידע נוסף: מקורות רשמיים בעיראק מסרו ב-19 בינואר 2011 על הריגתם של 15 בני-אדם ועל פציעתם של 50 נוספים בפיגוע התאבדות שהתבצע באמצעות אמבולנס במרכז אימונים של המשטרה העיראקית השוכן באזור העיר בעקובה. כמו כן נמסר על 3 עולי רגל מאיראן נפצעו מפיצוץ של מטען חבלה שהופעל על הכביש המחבר בין בצרה לבגדאד. מידע נוסף: מקורות רשמיים בעיראק מסרו ב-18 בינואר 2011 על הריגתם של 50 בני-אדם ועל פציעתם של 150 נוספים בפיגוע התאבדות שהתבצע במרכז גיוס למשטרה המקומית השוכן בעיר תיקרית. לאחר זמן מה נמסר שמספר ההרוגים עלה ל-65 בני-אדם.
--
תימן – מחאה: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-24 בינואר 2011 על הריגתו של מפגין אחד מירי של שוטרים תימנים במהלך הפגנת מחאה שנערכה בעיר צנעה.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-24 בינואר 2011 על הריגתו של חייל ניגרי מירי של פעילי טרור מוסלמי בצפון-מזרח ניגריה.
--
רוסיה – טרור – קווקז: מקורות תקשורתיים בסוריה מסרו ב-24 בינואר 2011 על הריגתם של 35 בני-אדם ועל פציעתם של רבים נוספים בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסט מוסלמי בשדה התעופה של מוסקבה. מ-9 בספטמבר 2010 נהרגו 15 בני-אדם ונפצעו 130 נוספים בפיגוע שהתבצע בשוק בעיר ולדיקווקז. ב-29 במרס 2010 נהרגו 39 בני-אדם ונפצעו 100 נוספים בפיגוע התאבדות של שתי מחבלות מוסלמיות בשתי תחנות הרכבת התחתית של מוסקבה. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-23 בינואר 2011 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים במהלך היתקלות עם כוחות צבא במחוז דגסטן. האירוע התרחש ב-21 בינואר 2011. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-5 בינואר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם (4 פעילי טרור ושוטר מקומי) במהלך פעילות צבאית יזומה נגד פעילי טרור מוסלמים שנערכה באזור דגסטן. מידע נוסף: מקורות צבאיים רשמיים ברוסיה מסרו ב-4 בינואר 2011 על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים במהלך מפצע צבאי נרחב שנערך בצפון הקווקז. מקורות נוספים ברוסיה מסרו כי המבצע הצבאי נמשך.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Monday, January 24, 2011

22 הרוגים בסומליה; 13 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בפקיסטן; 8 הרוגים בעיראק; 3 הרוגים בקווקז; בכיר חוסל בתימן; ארגון טרור פלסטיני ביצע את הפיגוע בכנסייה הקופטית;
--
מצרים – טרור – פלסטינים: מקורות רשמיים במצרים מסרו ב-23 בינואר 2011 שארגון פלסטיני המקורב לארגון אל-קאעידה ביצע את הפיגוע בכנסייה הקופטית באלכסנדריה שבעקבותיו נהרגו 23 בני-אדם ב-31 בדצמבר 2010. כמובן שארגון החמאס בעזה טען שישראל עומדת מאחורי הפיגוע.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-23 בינואר 2011 על הריגתם של 13 פעילי טרור בסדרה של חיסולים-ממוקדים אמריקאים שנערכו בצפון ווזיריסטן. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-21 בינואר 2011 על הפגנה של אלפי בני-אדם שנערכה בצפון-ווזיריסטן במחאה על מדיניות החיסולים-הממוקדים של ארה"ב שהביאה למותם של מאות בני-אדם חפים-מפשע. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-12 בינואר 2011 על הריגתם של 6 פעילי טרור מוסלמים בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בצפון ווזיריסטן. בשנת 2010 נהרגו 960 בני-אדם בחיסולים-ממוקדים אמריקאים שנערכו בפקיסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-23 בינואר 2011 על הריגתם של 8 בני-אדם ולפציעתם של 30 נוספים מפיצוץ של 5 מכוניות-תופת שהופעלו במרכז בגדאד. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-20 בינואר 2011 על הריגתם של 56 עולי-רגל שיעים מפיצוץ של שתי מכוניות-תופת שהופעלו בידי מתאבדים בעיר כרבלא. בשלושת הימים האחרונים נהרגו בעיראק כ-130 בני-אדם בפיגועי טרור. מידע נוסף: מקורות רשמיים בעיראק מסרו ב-19 בינואר 2011 על הריגתם של 15 בני-אדם ועל פציעתם של 50 נוספים בפיגוע התאבדות שהתבצע באמצעות אמבולנס במרכז אימונים של המשטרה העיראקית השוכן באזור העיר בעקובה. כמו כן נמסר על 3 עולי רגל מאיראן נפצעו מפיצוץ של מטען חבלה שהופעל על הכביש המחבר בין בצרה לבגדאד. מידע נוסף: מקורות רשמיים בעיראק מסרו ב-18 בינואר 2011 על הריגתם של 50 בני-אדם ועל פציעתם של 150 נוספים בפיגוע התאבדות שהתבצע במרכז גיוס למשטרה המקומית השוכן בעיר תיקרית. לאחר זמן מה נמסר שמספר ההרוגים עלה ל-65 בני-אדם.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-23 בינואר 2011 על הריגתם של 22 בני-אדם (רבים מהם אזרחים) בקרבות הנערכים בעיר מוגדישו בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מארגון "אל-שבאב". מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-21 בינואר 2011 על הריגתם של 8 פיראטים סומליים בהתקפה של כוח קומנדו של דרום-קוריאה במהלך מבצע לחילוץ 21 אנשי צוות של אונייה קוריאנית שנחטפה בידי פיראטים מסומליה. ברכות. מידע נוסף: מקורות רשמיים בסומליה מסרו ב-20 בינואר 2011 על הריגתם של 2 חיילים סומלים ועל פציעתם של 3 נוספים בקרבות הנערכים בעיר מוגדישו נגד פעילי טרור מארגון "אל-שבאב". מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-18 בינואר 2011 על הריגתם של 32 בני-אדם ועל פציעתם של 60 נוספים במהלך חילופי אש כבדים מאוד בין פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" לכוחות הביטחון הנאמנים לממשלה המרכזית של סומליה. הקרבות הכבדים והעקובים מדם מתנהלים בעיר מוגדישו וכן סביב הפרלמנט בעיר. מידע נוסף: ממקורות רשמיים בסומליה מסר ב-17 בינואר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם במהלך התקפה על הפרלמנט הסומלי במוגדישו שנערכה בידי פעילי טרור מארגון "אל-שבאב". מידע נוסף: דוברי ארגון הטרור "אל-שבאב" המזוהה עם אל-קאעידה מסרו ב-16 בינואר 2011 על הריגתם של 85 מאנשיהם בקרבות הנערכים בעיר מוגדישו נגד כוחות הממשלה. הדוברים הודו שבמהלך ה-24 שעות האחרונות נשלחו כ-280 פעילי טרור לעיר מוגדישו כדי לסייע בלחימה, אולם האבדות הקשות שספג הארגון מקשים על פעילי הטרור לבצע את משימתם. דוברי הארגון קראו לצעירים וסטודנטים מוסלמים להצטרף "למלחמת הקודש" המתחוללת במוגדישו. בכיר בארגון "אל-שבאב" שערק משורות הארגון לפני ימים אחדים מסר בראיון לרדיו המקומי שכ-700 פעילי טרור נהרגו בחודש הרמדאן בקרבות שנערכו נגד כוחות הממשלה.
--
רוסיה – קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-23 בינואר 2011 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים במהלך היתקלות עם כוחות צבא במחוז דגסטן. האירוע התרחש ב-21 בינואר 2011. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-5 בינואר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם (4 פעילי טרור ושוטר מקומי) במהלך פעילות צבאית יזומה נגד פעילי טרור מוסלמים שנערכה באזור דגסטן. מידע נוסף: מקורות צבאיים רשמיים ברוסיה מסרו ב-4 בינואר 2011 על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים במהלך מפצע צבאי נרחב שנערך בצפון הקווקז. מקורות נוספים ברוסיה מסרו כי המבצע הצבאי נמשך.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-23 בינואר 2011 על הריגתו של פקיד בכיר במנגנון ביטחוני בידי פעילי טרור מארגון אל-קאעידה. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-20 בינואר 2011 על הריגתם של 178 חיילים תימנים בהיתקלויות עם פעילי טרור מארגון אל-קאעידה בשנת 2010. עוד 852 חיילים נוספים נפצעו באירועים הללו. מידע נוסף: מקורות צבאיים בתימן מסרן ב-18 בינואר 2011 על הריגתו של קצין בכיר בעקבות התנקשות של פעילי טרור מארגון אל-קאעידה הפעולים במחוז שאבווה. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-18 בינואר 2011 על מאסר של 5 שנים שהוטל על עיתונאי תמני בשל קשריו עם ארגון אל-קאעידה. העיתונאי עבדוללה שאי, 34, נחשב למומחה לענייני אל-קאעידה בתקשורת התימנית. מידע נוסף: בפורומים אסלאמיים שמקורם בתימן נרמז ב-18 בינואר 2011 על מעבר של פעילי טרור מארגון אל-קאעידה לאפריקה בדרכם לטוניסיה לאור המשבר הפוליטי הפוקד את המדינה. פעילי טרור אסלאמיים בצפון-אפריקה ותומכיהם הנמצאים באירופה, עושים מאמץ כביר כדי להגביר את השפעתם במדינה לקראת הבחירות שיערכו בעתיד הקרוב. התארגנויות אסלאמיות כאלה מתרחשות בימים אלה בטוניסיה עצמה על בסיס מקומי.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Sunday, January 23, 2011

20 הרוגים באפגניסטן; 3 הרוגים בפקיסטן; 3 הרוגים בתאילנד; 2 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; טרוריסט מוסלמי נהרג בעזה; מוסלמי נהרג בהודו; 21 הרוגים בסודאן; הפגנות מחאה באלג'יריה; 4,678 הרוגים בפקיסטן;
--
אפגניסטן – נאט"ו: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-22 בינואר 2011 על הריגתם של 2 חיילי נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה מאולתר שהופעל במזרח המדינה. מאז תחילת שנת 2011 נהרגו באפגניסטן 26 חיילים זרים.
--
אפגניסטן – טרור – נאט"ו: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-22 בינואר 2011 על הריגתם של 10 פעילי טרור מארגון הטליבאן ו-3 אזרחים בהתקפה אווירית של כוחות נאט"ו שנערכה במחוז קושט.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-22 בינואר 2011 על הריגתם של 7 אזרחים מירי של פצצת מרגמה שנורתה בידי פעילי טרור מארגון הטליבאן הפועלים במחוז מוגאר.
--
פקיסטן – טרור: מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-22 בינואר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם ועל פציעתם של 4 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים במחוז אורקזי. מקור רשמי נוסף מסר ששניים מההרוגים היו שוטרים.
--
פקיסטן – טרור: מכון מחקר פקיסטני מסר ב-22 בינואר 2011 כי בעזרת החודשים הראשונים של שנת 2010 נהרגו בפקיסטן 4,678 בני-אדם בפעולות טרור ופעולות צבאיות שהתרחשו ברחבי פקיסטן.
--
צפון-סודאן – טרור: מקורות רשמיים בחרטום מסרו ב-22 בינואר 2011 על היתקלות של כוחות הצבא הסודאנים עם פעילי טרור מ"התנועה לצדק ולשוויון" ו"התנועה לשחרור סודאן" שבמהלכה נהרגו לפחות 13 פעילי טרור. דובר צבאי בסודאן מסר שבהיתקלות נהרגו 8 חיילים סודאנים. (ההודעה הצבאית היא אישור לידיעה הקודמת המדברת של 21 הרוגים בחבל דארפור שמסרנו בדיווח של ה-21 בינואר 2011). מידע נוסף: מקורות צבאיים בסודאן מסרו ב-21 בינואר 2011 על הריגתם של 21 בני-אדם בעקבות עימות מזוין שהתפתח בין כוחות הממשלה לבין מורדים בחבל דארפור. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-19 בינואר 2010 על הריגתם של 3 קצינים סודאנים מירי של מורדים הפועלים בחבל דארפור. מקורות בסודאן מסרו שהאירוע התרחש לפני ימים אחדים, אולם רק כעת נמסר מידע לתקשורת המקומית והבינלאומית. מידע נוסף: מקורות רשמיים באו"ם מסרו ב-19 בינואר 2011 על הריגתם של 2,321 בני-אדם בחבל דארפור בלבד בשנת 2010 בעימותים אלימים בין כוחות הממשלה לבין מורדים בחבל. מקורות באו"ם ובדארפור הביעו חשש שגם בשנת 2011 מספר ההרוגים ימשיך להיות גבוה. מאז שנת 2003 נהרגו בחבל דארפור כ-300,000 בני-אדם. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-18 בינואר 2011 על חידוש שיחות השלום בין ממשלת חרטום לבין מורדי חבל דארפור שבמערב-סודאן. שיחות השלום מתנהלות על בסיס "הסכם דוחא" שהושג בעזרתה של ממשלת קטאר המדבר על השגת יציבות ביטחונית באזור בהשתתפות כל הצדדים היריבים.
--
אלג'יריה – מחאה: מקורות תקשורתיים באלג'יריה מסרו ב-22 בינואר 2011 על פציעתם של 5 בני-אדם במהלך הפגנה של תומכי האופוזיציה במחאה על המצב הכלכלי באלג'יריה.
--
הודו – פקיסטן: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-22 בינואר 2011 על הריגתו של מסתנן מוסלמי שניסה לעבור את הגבול מפקיסטן להודו. כנראה שמסתנן היה פעיל באחד מארגוני הטרור הפועלים נגד מטרות הודיות על רקע השליטה ההודית בקשמיר.
--
תאילנד – טרור: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-22 בינואר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים הפעולים בדרום-המדינה. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-19 בינואר 2011 על הריגתם של 4 חיילים בהיתקלות עם 20 פעילי טרור מוסלמים שתקפו בסיס צבאי בדרום-המדינה. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-16 בינואר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של פעילי טרור הפועלים בדרום המדינה. אחד מההרוגים היה מורה מקומי. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-11 בינואר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם ועל פציעתם של 2 נוספים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות רשמיים בתאילנד מסרו ב-7 בינואר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם (2 פעילי טרור מוסלמים ואזרח) בשתי תקריות טרור שהתרחשו בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות רשמיים בתאילנד מסרו ב-1 בינואר 2010 על הריגתם של 2 שוטרים בידי פעילי טרור הפועלים בדרום המדינה. מאז ינואר 2004 נהרגו בתאילנד יותר מ-4,400 בני-אדם בעימותים אלימים עם פעילי טרור מוסלמים.
--
ישראל – רצועת-עזה: מקורות תקשורתיים בעזה מסרו ב-22 בינואר 2011 על הריגתו של פעילי טרור מוסלמי בעת הכנת מטען-חבלה ליד גדר המערכת. מידע נוסף: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-18 בינואר 2011 על ירי שנעשה לעבר חוליית טרוריסטים מוסלמים שפעלה ברצועת-עזה ליד גדר המערכת. מקורות תקשורתיים ברצועה מסרו כי מהירי של חיילי צה"ל נהרג טרוריסט מוסלמי ושלושה נוספים נפצעו. בתקרית אחרת הופעל מטען-חבלה לעבר סיור של חיילי צה"ל בצפון הרצועה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Saturday, January 22, 2011

21 הרוגים בדארפור; 11 הרוגים בפקיסטן; 8 הרוגים בסומליה; 4 הרוגים באפגניסטן; אונס נשים בניגריה; הפגנה בפקיסטן נגד מדיניות החיסולים-הממוקדים של ארה"ב;
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-21 בינואר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם בפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל באזור העיר קנדהאר. מרבית הנפגעים היו ילדים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-21 בינואר 2011 על הריגתו של טרוריסט מארגון הטליבאן במהלך התקפת טרור שנערכה על בסיס צבאי השייך לכוחות נאט"ו.
--
פקיסטן – טרור: מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-21 בינואר 2011 על הריגתם של 6 בני-אדם ועל פציעתם של 15 נוספים בעקבות התקפה של פעילי טרור מארגון הטליבאן על שיירה של חברת דלק הונגרית. כמו כן נמסר על חטיפתם של 2 בני-אדם במהלך ההתקפה.
--
פקיסטן – אלימות אסלאמית: מקורות משטרתיים בפקיסטן מסרו ב-21 בינואר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם במהלך עימותים מזוינים שנערכו בין שתי מליציות חמושות בעיר קראצ'י. במהלך שנת 2010 נהרגו בעיר קראצ'י מאות בני-אדם. בתחילת חודש ינואר 2011 הוטל עוצר חלקי על העיר בשל ריבוי מקרי הרצח על רקע אתני. פעילי טרור מארגון הטליבאן נוטלים חלק פעיל ברציחות הללו כדי לערער את היציבות הביטחונית בעיר.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-21 בינואר 2011 על הפגנה של אלפי בני-אדם שנערכה בצפון-ווזיריסטן במחאה על מדיניות החיסולים-הממוקדים של ארה"ב שהביאה למותם של מאות בני-אדם חפים-מפשע.
--
סומליה – פיראטים: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-21 בינואר 2011 על הריגתם של 8 פיראטים סומליים בהתקפה של כוח קומנדו של דרום-קוריאה במהלך מבצע לחילוץ 21 אנשי צוות של אונייה קוריאנית שנחטפה בידי פיראטים מסומליה. ברכות.
--
ניגריה – אונס של נשים: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-21 בינואר 2011 על הפגנה של 100 נשים במחאה של שרשרת של מעשי אונס שנעשה בנשות הדלתה של ניגריה בידי חיילים מניגריה. חלק מהנשים המפגינות היו בהריון בשל האונס. מקורות נוצריים בניגריה מסרו בשנת 2010 על עשרות נשים נוצריות שנרצחו לאחר שעברו אונס בידי חיילים מוסלמים מניגריה. מאוריטניה - נשים: מקורות תקשורתיים במאוריטניה מסרו ב-19 בינואר 2011 על החלטתם של מנהיגי דת מוסלמים לחתום על פסק-הלכה האוסר כריתת הדגדגן לנשים - זהו מנהג מקובל באפריקה ובמדינות מוסלמיות רבות. פסק ההלכה נחתם בידי 34 כוהני דת ב-15 בינואר 2011.
--
סודאן – דארפור: מקורות צבאיים בסודאן מסרו ב-21 בינואר 2011 על הריגתם של 21 בני-אדם בעקבות עימות מזוין שהתפתח בין כוחות הממשלה לבין מורדים בחבל דארפור. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-19 בינואר 2010 על הריגתם של 3 קצינים סודאנים מירי של מורדים הפועלים בחבל דארפור. מקורות בסודאן מסרו שהאירוע התרחש לפני ימים אחדים, אולם רק כעת נמסר מידע לתקשורת המקומית והבינלאומית. מידע נוסף: מקורות רשמיים באו"ם מסרו ב-19 בינואר 2011 על הריגתם של 2,321 בני-אדם בחבל דארפור בלבד בשנת 2010 בעימותים אלימים בין כוחות הממשלה לבין מורדים בחבל. מקורות באו"ם ובדארפור הביעו חשש שגם בשנת 2011 מספר ההרוגים ימשיך להיות גבוה. מאז שנת 2003 נהרגו בחבל דארפור כ-300,000 בני-אדם. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-18 בינואר 2011 על חידוש שיחות השלום בין ממשלת חרטום לבין מורדי חבל דארפור שבמערב-סודאן. שיחות השלום מתנהלות על בסיס "הסכם דוחא" שהושג בעזרתה של ממשלת קטאר המדבר על השגת יציבות ביטחונית באזור בהשתתפות כל הצדדים היריבים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Friday, January 21, 2011

56 הרוגים בעיראק; 12 הרוגים באפגניסטן; 2 הרוגים בסומליה; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; טרוריסט גרמני נהרג באפגניסטן; טרוריסט מוסלמי נהרג בשומרון; 178 חיילים תימנים נהרגו ב-2010;
--
אפגניסטן – נאט"ו: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-20 בינואר 2011 על הריגתו של חייל איטלקי מירי של חייל אפגני. מאז תחילת חודש ינואר 2011 נהרגו באפגניסטן 22 חיילים זרים. בשנת 2010 נהרגו 711 חיילים זרים, וזאת בהשוואה לשנת 2009 שבמהלכה נהרגו 521 חיילים זרים.
--
אפגניסטן – טרור – גרמניה: מקורת אסלאמיים באוזבקיסטן מסרו ב-20 בינואר 2011 על הריגתו של אזרח גרמני שהצטרף לפעילות הטרוריסטית של ארגון הטליבאן באפגניסטן. הגרמני נהרג בזמן התקפה על בסיס צבאי אמריקאי הנמצא באפגניסטן. המקורות לא ציינו מתי התרחש האירוע.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-20 בינואר 2011 על הריגתם של 12 פעילי טרור מארגון הטליבאן בעקבות פיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בזמן הכנתו. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-19 בינואר 2011 על הריגתם של 13 בני-אדם (רובם נשים וילדים) מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל לעבר אוטובוס נוסעים במחוז פקטיקה. מידע נוסף: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-18 בינואר 2011 על הריגתם של 27 פעילי טרור מארגון הטליבאן בעקבות המבצע צבאי משותף של כוחות נאט"ו והצבא האפגני שנערך במחוז הלמנד. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-16 בינואר 2011 על הריגתם של 9 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בדרום אפגניסטן. מידע נוסף: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-16 בינואר 2011 על הריגתם של 8 פעילי טרור ממהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה בידי כוחות נאט"ו והצבא האפגני במחוז וורדאק כ-35 ק"מ מערבית לעיר קאבול. מקורות צבאיים נוספים ציינו כי המבצע הצבאי החל ה-14 בינואר 2010.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-20 בינואר 2011 על הריגתם של 56 עולי-רגל שיעים מפיצוץ של שתי מכוניות-תופת שהופעלו בידי מתאבדים בעיר כרבלא. בשלושת הימים האחרונים נהרגו בעיראק כ-130 בני-אדם בפיגועי טרור. מידע נוסף: מקורות רשמיים בעיראק מסרו ב-19 בינואר 2011 על הריגתם של 15 בני-אדם ועל פציעתם של 50 נוספים בפיגוע התאבדות שהתבצע באמצעות אמבולנס במרכז אימונים של המשטרה העיראקית השוכן באזור העיר בעקובה. כמו כן נמסר על 3 עולי רגל מאיראן נפצעו מפיצוץ של מטען חבלה שהופעל על הכביש המחבר בין בצרה לבגדאד. מידע נוסף: מקורות רשמיים בעיראק מסרו ב-18 בינואר 2011 על הריגתם של 50 בני-אדם ועל פציעתם של 150 נוספים בפיגוע התאבדות שהתבצע במרכז גיוס למשטרה המקומית השוכן בעיר תיקרית. לאחר זמן מה נמסר שמספר ההרוגים עלה ל-65 בני-אדם.
--
ישראל – הרשות-הפלסטינית: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-20 בינואר 2011 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי מירי של חיילי צה"ל בעת ניסיון פיגוע שהתבצע במחסום צבאי ליד מבוא-דותן שבשומרון.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-20 בינואר 2011 על הריגתם של 178 חיילים תימנים בהיתקלויות עם פעילי טרור מארגון אל-קאעידה בשנת 2010. עוד 852 חיילים נוספים נפצעו באירועים הללו. מידע נוסף: מקורות צבאיים בתימן מסרן ב-18 בינואר 2011 על הריגתו של קצין בכיר בעקבות התנקשות של פעילי טרור מארגון אל-קאעידה הפעולים במחוז שאבווה. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-18 בינואר 2011 על מאסר של 5 שנים שהוטל על עיתונאי תמני בשל קשריו עם ארגון אל-קאעידה. העיתונאי עבדוללה שאי, 34, נחשב למומחה לענייני אל-קאעידה בתקשורת התימנית. מידע נוסף: בפורומים אסלאמיים שמקורם בתימן נרמז ב-18 בינואר 2011 על מעבר של פעילי טרור מארגון אל-קאעידה לאפריקה בדרכם לטוניסיה לאור המשבר הפוליטי הפוקד את המדינה. פעילי טרור אסלאמיים בצפון-אפריקה ותומכיהם הנמצאים באירופה, עושים מאמץ כביר כדי להגביר את השפעתם במדינה לקראת הבחירות שיערכו בעתיד הקרוב. התארגנויות אסלאמיות כאלה מתרחשות בימים אלה בטוניסיה עצמה על בסיס מקומי.
--
סומליה – טרור: מקורות רשמיים בסומליה מסרו ב-20 בינואר 2011 על הריגתם של 2 חיילים סומלים ועל פציעתם של 3 נוספים בקרבות הנערכים בעיר מוגדישו נגד פעילי טרור מארגון "אל-שבאב". מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-18 בינואר 2011 על הריגתם של 32 בני-אדם ועל פציעתם של 60 נוספים במהלך חילופי אש כבדים מאוד בין פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" לכוחות הביטחון הנאמנים לממשלה המרכזית של סומליה. הקרבות הכבדים והעקובים מדם מתנהלים בעיר מוגדישו וכן סביב הפרלמנט בעיר. מידע נוסף: ממקורות רשמיים בסומליה מסר ב-17 בינואר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם במהלך התקפה על הפרלמנט הסומלי במוגדישו שנערכה בידי פעילי טרור מארגון "אל-שבאב". מידע נוסף: דוברי ארגון הטרור "אל-שבאב" המזוהה עם אל-קאעידה מסרו ב-16 בינואר 2011 על הריגתם של 85 מאנשיהם בקרבות הנערכים בעיר מוגדישו נגד כוחות הממשלה. הדוברים הודו שבמהלך ה-24 שעות האחרונות נשלחו כ-280 פעילי טרור לעיר מוגדישו כדי לסייע בלחימה, אולם האבדות הקשות שספג הארגון מקשים על פעילי הטרור לבצע את משימתם. דוברי הארגון קראו לצעירים וסטודנטים מוסלמים להצטרף "למלחמת הקודש" המתחוללת במוגדישו. בכיר בארגון "אל-שבאב" שערק משורות הארגון לפני ימים אחדים מסר בראיון לרדיו המקומי שכ-700 פעילי טרור נהרגו בחודש הרמדאן בקרבות שנערכו נגד כוחות הממשלה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Thursday, January 20, 2011

15 הרוגים בעיראק; 13 הרוגים באפגניסטן; 4 הרוגים בתאילנד; 3 הרוגים בדארפור; 2 הרוגים בפקיסטן; אימאם נרצח בניגריה; 2,321 הרוגים בדארפור בשנת 2010; במאוריטניה הוחלט לאסור על כריתת הדגדגן לנשים;
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-19 בינואר 2011 על הריגתם של 13 בני-אדם (רובם נשים וילדים) מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל לעבר אוטובוס נוסעים במחוז פקטיקה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-19 בינואר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם ועל פציעתם של 14 נוספים בפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בבית-ספר באזור בעיר פשוואר.
--
עיראק – טרור: מקורות רשמיים בעיראק מסרו ב-19 בינואר 2011 על הריגתם של 15 בני-אדם ועל פציעתם של 50 נוספים בפיגוע התאבדות שהתבצע באמצעות אמבולנס במרכז אימונים של המשטרה העיראקית השוכן באזור העיר בעקובה. כמו כן נמסר על 3 עולי רגל מאיראן נפצעו מפיצוץ של מטען חבלה שהופעל על הכביש המחבר בין בצרה לבגדאד. מידע נוסף: מקורות רשמיים בעיראק מסרו ב-18 בינואר 2011 על הריגתם של 50 בני-אדם ועל פציעתם של 150 נוספים בפיגוע התאבדות שהתבצע במרכז גיוס למשטרה המקומית השוכן בעיר תיקרית. לאחר זמן מה נמסר שמספר ההרוגים עלה ל-65 בני-אדם.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-19 בינואר 2010 על הריגתם של 3 קצינים סודאנים מירי של מורדים הפועלים בחבל דארפור. מקורות בסודאן מסרו שהאירוע התרחש לפני ימים אחדים, אולם רק כעת נמסר מידע לתקשורת המקומית והבינלאומית.
--
סודאן – דארפור: מקורות רשמיים באו"ם מסרו ב-19 בינואר 2011 על הריגתם של 2,321 בני-אדם בחבל דארפור בלבד בשנת 2010 בעימותים אלימים בין כוחות הממשלה לבין מורדים בחבל. מקורות באו"ם ובדארפור הביעו חשש שגם בשנת 2011 מספר ההרוגים ימשיך להיות גבוה. מאז שנת 2003 נהרגו בחבל דארפור כ-300,000 בני-אדם.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-19 בינואר 2011 על הריגתו של אימאם מקומי מירי שהתפתח בין שתי מליציות אסלאמיות חמושות הפועלות בניגריה. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-18 בינואר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בעיר ג'וס.
--
מאוריטניה – נשים: מקורות תקשורתיים במאוריטניה מסרו ב-19 בינואר 2011 על החלטתם של מנהיגי דת מוסלמים לחתום על פסק-הלכה האוסר כריתת הדגדגן לנשים - זהו מנהג מקובל באפריקה ובמדינות מוסלמיות רבות. פסק ההלכה נחתם בידי 34 כוהני דת ב-15 בינואר 2011.
--
תאילנד – טרור: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-19 בינואר 2011 על הריגתם של 4 חיילים בהיתקלות עם 20 פעילי טרור מוסלמים שתקפו בסיס צבאי בדרום-המדינה. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-16 בינואר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של פעילי טרור הפועלים בדרום המדינה. אחד מההרוגים היה מורה מקומי. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-11 בינואר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם ועל פציעתם של 2 נוספים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות רשמיים בתאילנד מסרו ב-7 בינואר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם (2 פעילי טרור מוסלמים ואזרח) בשתי תקריות טרור שהתרחשו בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות רשמיים בתאילנד מסרו ב-1 בינואר 2010 על הריגתם של 2 שוטרים בידי פעילי טרור הפועלים בדרום המדינה. מאז ינואר 2004 נהרגו בתאילנד יותר מ-4,400 בני-אדם בעימותים אלימים עם פעילי טרור מוסלמים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Wednesday, January 19, 2011

50 הרוגים בעיראק; 32 הרוגים בסומליה; 27 הרוגים באפגניסטן; 3 הרוגים בניגריה; קצין חוסל בתימן; טרוריסט מוסלמי נהרג בעזה; חסן אל-טוראבי נעצר בסודאן; פעילי טרור עושים את דרכם לטוניסיה; חודשו שיחות השלום בחבל דארפור;
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-18 בינואר 2011 על הריגתם של 27 פעילי טרור מארגון הטליבאן בעקבות המבצע צבאי משותף של כוחות נאט"ו והצבא האפגני שנערך במחוז הלמנד.
--
עיראק – טרור: מקורות רשמיים בעיראק מסרו ב-18 בינואר 2011 על הריגתם של 50 בני-אדם ועל פציעתם של 150 נוספים בפיגוע התאבדות שהתבצע במרכז גיוס למשטרה המקומית השוכן בעיר תיקרית.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרן ב-18 בינואר 2011 על הריגתו של קצין בכיר בעקבות התנקשות של פעילי טרור מארגון אל-קאעידה הפעולים במחוז שאבווה.
--
תימן – אל-קאעידה: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-18 בינואר 2011 על מאסר של 5 שנים שהוטל על עיתונאי תמני בשל קשריו עם ארגון אל-קאעידה. העיתונאי עבדוללה שאי, 34, נחשב למומחה לענייני אל-קאעידה בתקשורת התימנית.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-18 בינואר 2011 על הריגתם של 32 בני-אדם ועל פציעתם של 60 נוספים במהלך חילופי אש כבדים מאוד בין פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" לכוחות הביטחון הנאמנים לממשלה המרכזית של סומליה. הקרבות הכבדים והעקובים מדם מתנהלים בעיר מוגדישו וכן סביב הפרלמנט בעיר.
--
תימן – טוניסיה: בפורומים אסלאמיים שמקורם בתימן נרמז ב-18 בינואר 2011 על מעבר של פעילי טרור מארגון אל-קאעידה לאפריקה בדרכם לטוניסיה לאור המשבר הפוליטי הפוקד את המדינה. פעילי טרור אסלאמיים בצפון-אפריקה ותומכיהם הנמצאים באירופה, עושים מאמץ כביר כדי להגביר את השפעתם במדינה לקראת הבחירות שיערכו בעתיד הקרוב. התארגנויות אסלאמיות כאלה מתרחשות בימים אלה בטוניסיה עצמה על בסיס מקומי.
--
ניגריה – אלימות אסלאמית: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-18 בינואר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בעיר ג'וס.
--
צפון-סודאן – אופוזיציה אסלאמית: מקורות תקשורתיים בצפון-סודאן מסרו ב-18 בינואר 2011 על מעצרו של האידיאולוג האסלאמיסט חסן אל-טוראבי לאחר שהעניק ראיון בו הוא הזהיר את ממשלת חרטום מהתקוממות עממית בדומה למה שאירע בטוניסיה. אל-טוראבי היה חלק מהקבוצה שהביאה להפיכה בסודאן ב-1989 שהעלתה את עומר אל-באשיר לשלטון.
--
ישראל – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-18 בינואר 2011 על ירי שנעשה לעבר חוליית טרוריסטים מוסלמים שפעלה ברצועת-עזה ליד גדר המערכת. מקורות תקשורתיים ברצועה מסרו כי מהירי של חיילי צה"ל נהרג טרוריסט מוסלמי ושלושה נוספים נפצעו. בתקרית אחרת הופעל מטען-חבלה לעבר סיור של חיילי צה"ל בצפון הרצועה.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-18 בינואר 2011 על חידוש שיחות השלום בין ממשלת חרטום לבין מורדי חבל דארפור שבמערב-סודאן. שיחות השלום מתנהלות על בסיס "הסכם דוחא" שהושג בעזרתה של ממשלת קטאר המדבר על השגת יציבות ביטחונית באזור בהשתתפות כל הצדדים היריבים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Tuesday, January 18, 2011

18 הרוגים בפקיסטן; 9 הרוגים בעיראק; 5 הרוגים בסומליה; הרוגה בתימן; פליטה מאריתריאה נהרגה במצרים; גזר-דין מוות הוטל במצרים על טרוריסט מוסלמי; טיל קסאם נחת בישראל; 4 הציתו את עצמם באלג'יריה; 1,000 תינוקות נרצחו בפקיסטן בשנת 2010; נשיא דרום-סודאן מבקש מתושבי הדרום לסלוח לתושבי הצפון;
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-17 בינואר 2011 על הריגתם של 18 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל לעבר אוטובוס נוסעים בצפון-מערב המדינה. עוד 9 נוסעים נוספים נפצעו בפיגוע.
--
פקיסטן – הריגת תינוקות: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-17 בינואר 2011 כי במהלך שנת 2010 חלה עלייה במספר התינוקות הנרצחים בידי הוריהם. מרבית התינוקות הן בנות. בשנת 2010 נרצחו כ-1,000 תינוקות בידי הוריהם בפקיסטן בלבד.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-17 בינואר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם (כולל המחבל המתאבד) בפיגוע התאבדות שהתבצע לעבר שיירה של מושל מחוז אנבאר. ככול הידוע נפצעו באירוע עוד 5 בני-אדם. כמו כן נהרגו עוד 4 בני-אדם באירועי טרור נוספים שהתרחשו ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
צפון-סודאן – דרום-סודאן: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-17 בינואר 2011 שנשיא דרום-סודאן ביקש מאזרחי הדרום לסלוח לממשלת הצפון על אירועי המלחמה שהתרחשה בין השנים 2005-1983 שבמהלכן נהרגו כ-2 מיליון בני-אדם.
--
אלג'יריה – מחאה ציבורית: מקורות תקשורתיים באלג'יריה מסרו ב-17 בינואר 2011 על 4 בני-אדם שהציתו את עצמם במחאה על מצבם הכלכלי. במאוריטניה ובמצרים הציתו את עצמם שני בני-אדם במחאה על המצב הכלכלי.
--
מצרים – מהגרים: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-17 בינואר 2011 על הריגתה של פליטה מאריתריאה מירי של חיילים מצרים בעת ניסיון לחצות את הגבול לעבר ישראל.
--
מצרים – קופטים: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-17 בינואר 2011 על גזר-דין מוות שהוטל על טרוריסט מוסלמי שהרג 6 קופטים בינואר 2010. מקורות נוצריים במצרים מסרו כי גזר-הדין נועד לפייס את הקהילה הקופטית במצרים גם לאור הפיגוע הקשה שהתבצע ב-31 בדצמבר 2010 שבמהלכו נהרגו לפחות 23 בני-אדם.
--
ישראל – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-17 בינואר 2011 על ירי של טיל קסאם לעבר ישראל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. מידע נוסף: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-16 בינואר 2011 על ירי של 3 פצצות מרגמה לעבר ישראל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. לא היו נפגעים.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-17 בינואר 2011 על הריגתה של אישה בקרבות שנערכו ביו כוחות הממשלה לפעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. עוד 11 בני-אדם נפצעו בתקריות הללו.
--
סומליה – טרור: ממקורות רשמיים בסומליה מסר ב-17 בינואר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם במהלך התקפה על הפרלמנט הסומלי במוגדישו שנערכה בידי פעילי טרור מארגון "אל-שבאב". מידע נוסף: דוברי ארגון הטרור "אל-שבאב" המזוהה עם אל-קאעידה מסרו ב-16 בינואר 2011 על הריגתם של 85 מאנשיהם בקרבות הנערכים בעיר מוגדישו נגד כוחות הממשלה. הדוברים הודו שבמהלך ה-24 שעות האחרונות נשלחו כ-280 פעילי טרור לעיר מוגדישו כדי לסייע בלחימה, אולם האבדות הקשות שספג הארגון מקשים על פעילי הטרור לבצע את משימתם. דוברי הארגון קראו לצעירים וסטודנטים מוסלמים להצטרף "למלחמת הקודש" המתחוללת במוגדישו. בכיר בארגון "אל-שבאב" שערק משורות הארגון לפני ימים אחדים מסר בראיון לרדיו המקומי שכ-700 פעילי טרור נהרגו בחודש הרמדאן בקרבות שנערכו נגד כוחות הממשלה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Monday, January 17, 2011

85 הרוגים בסומליה; 17 הרוגים באפגניסטן; 5 הרוגים בפיליפינים; 3 הרוגים בפקיסטן; 2 הרוגים בתאילנד; 2 הרוגים בטוניסיה; 2 הרוגים בקווקז; הרוג בעיראק; עיתונאי צרפתי נהרג בטוניסיה; מפגין הצית את עצמו באלג'יריה; 2 נשים נוצריות נענשו במלקות לעיני המון מוסלמי; 1,000 סטודנטים בתימן ערכו עצרת הזדהות הם ההפיכה בטוניסיה; שגריר אמריקאי חדש הגיע לדמשק;
--
סומליה – טרור: דוברי ארגון הטרור "אל-שבאב" המזוהה עם אל-קאעידה מסרו ב-16 בינואר 2011 על הריגתם של 85 מאנשיהם בקרבות הנערכים בעיר מוגדישו נגד כוחות הממשלה. הדוברים הודו שבמהלך ה-24 שעות האחרונות נשלחו כ-280 פעילי טרור לעיר מוגדישו כדי לסייע בלחימה, אולם האבדות הקשות שספג הארגון מקשים על פעילי הטרור לבצע את משימתם. דוברי הארגון קראו לצעירים וסטודנטים מוסלמים להצטרף "למלחמת הקודש" המתחוללת במוגדישו. בכיר בארגון "אל-שבאב" שערק משורות הארגון לפני ימים אחדים מסר בראיון לרדיו המקומי שכ-700 פעילי טרור נהרגו בחודש הרמדאן בקרבות שנערכו נגד כוחות הממשלה.
--
ישראל – רצועת עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-16 בינואר 2011 על ירי של 3 פצצות מרגמה לעבר ישראל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. לא היו נפגעים.
--
אפגניסטן – טרור - טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-16 בינואר 2011 על הריגתם של 9 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בדרום אפגניסטן.
--
אפגניסטן – טרור – נאט"ו: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-16 בינואר 2011 על הריגתם של 8 פעילי טרור ממהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה בידי כוחות נאט"ו והצבא האפגני במחוז וורדאק כ-35 ק"מ מערבית לעיר קאבול. מקורות צבאיים נוספים ציינו כי המבצע הצבאי החל ה-14 בינואר 2010.
--
פקיסטן – אלימות אסלאמית: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-16 בינואר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם (כולל פוליטיקאי ואישה אחת) מירי של פעילי מליציות פוליטיות הפועלות במחוז קוויטה. מקורות צבאיים מסרו ב-16 בינואר 2011 שהצבא הטיל עוצר חלקי על העיר קראצ'י בעקבות הרציחות הרבות שאירעו בימים האחרונים. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-15 בינואר 2011 על הריגתם של 17 בני-אדם מירי של כוחות הביטחון הפקיסטניים במהלך עימותים מזוינים שפרצו בעיר קראצ'י. סביר להניח שחלק מההרוגים נפגעו בעימותים של המליציות החמושות הפועלות בעיר קראצ'י על בסיס אתני.
--
פקיסטן – אלימות כלפי נוצרים: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-16 בינואר 2011 על הכאתן של שתי נשים נוצריות והשפלתן לעיני המון נסער בעקבות האשמתן בפגיעה באסלאם.
--
טוניסיה – תימן: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-16 בינואר 2011 על הפגנה של 1,000 סטודנטים שנערכה בעיר הבירה צנעה לאות הזדהות עם ההפיכה העממית שהתרחשה בטוניסיה. הסטודנטים קראו לכול עמי ערב להתקומם נגד השליטים. התקשורת באלג'יריה שיבחה את ההתקוממות בטוניסיה שגרמה לבריחתו של הנשיא בן עלי. בשבועות האחרונים היו באלג'יריה מהומות עממיות שגרמו למותם של אזרחים אחדים.
--
טוניסיה – צרפת – תקשורת: מקורות תקשורתיים בגרמניה מסרו ב-16 בינואר 2011 על הריגתו של צלם עיתונות צרפתי שנפגע מפגיעה ישירה של רימון גז שנורה לעבר ראשו במהלך ההפגנות שהתפרצו בטוניסיה. האירוע התרחש ב-14 בינואר 2011. מקור נוסף בגרמניה מסר שהצלם שנהרג היה בעל אזרחות כפולה - צרפתית-גרמנית. כמו כן נמסר שנמשכות המהומות והירי של כוחות הביטחון לעבר האזרחים המפגינים. בידיעות נוספות נמסר על 2 הרוגים בקרבות שהתפתחו בין חיילי הצבא לבין כוחות חמושים הנאמנים לנשיא המודח.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-16 בינואר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של פעילי טרור הפועלים בדרום המדינה. אחד מההרוגים היה מורה מקומי. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-11 בינואר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם ועל פציעתם של 2 נוספים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות רשמיים בתאילנד מסרו ב-7 בינואר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם (2 פעילי טרור מוסלמים ואזרח) בשתי תקריות טרור שהתרחשו בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות רשמיים בתאילנד מסרו ב-1 בינואר 2010 על הריגתם של 2 שוטרים בידי פעילי טרור הפועלים בדרום המדינה. מאז ינואר 2004 נהרגו בתאילנד יותר מ-4,400 בני-אדם בעימותים אלימים עם פעילי טרור מוסלמים.
--
פיליפינים – טרור – אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-16 בינואר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם מאז תחילת ינואר 2011 מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. עוד 5 בני-אדם נחטפו. כמו כן נמסר כי בתחילת השנה נפצעו 10 נוצרים בפיצוץ שאירע בכנסייה מקומית בדרום. מקורות נוספים ציינו כי הפעילות הצבאית האינטנסיבית בדרום נגד פעילי טרור מוסלמים נמשכת גם בימים אלה.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-16 בינואר 2011 על הריגתו של מאבטח שיעי ועל פציעתם של 10 בני-אדם נוספים בסדרת פיגועים שהתרחשו בעיר בגדאד במהלך היממה האחרונה.
--
אלג'יריה – מחאה עממית: מקורות תקשורתיים באלג'יריה מסרו ב-16 בינואר 2011 על מפגין שהצית את עצמו ליד בניין ממשלתי במחאה על מצבו הכלכלי. עוד נודע שהאירוע התרחש לאחר שנערכה פגישה בין הפגין לבין ראש העיר שהסתיימה ללא הגשת עזרה כלכלית רצינית למפגין שהצית את עצמו.
--
רוסיה – קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-16 בינואר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם (שוטר ואזרח) מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון הקווקז. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-14 בינואר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדגסטן. מקור נוסף מסר שכנראה הפיגוע התבצע בידי מחבל-מתאבד.
--
ארה"ב – סוריה: מקורות תקשורתיים בארה"ב מסרו ב-16 בינואר 2011 על הגעתו של שגריר אמריקאי חדש לדמשק בפעם הראשונה מאז שנת 2005. רוברט פורד, השגריר החדש, התמנה על-ידי אובמה במטרה לשפר את היחסים בין שתי המדינות שהורעו מאוד בתקופתו של הנשיא ג'ורג' בוש.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Sunday, January 16, 2011

57 הרוגים בטוניסיה; 27 הרוגים בפקיסטן; 9 הרוגים בסומליה; 3 חיילים אמריקאים נהרגו בעיראק; שוטר נהרג בעיראק;
--
טוניסיה – הפיכה: מקורות תקשורתיים בטוניסיה מסרו ב-15 בינואר 2011 על הריגתם של 57 אסירים מירי של כוחות הביטחון של טוניסיה במהלך התקוממות שפרצה בשלושה בתי-כלא. (מקור אחר מסר על 42 הרוגים). כמו כן נמסר שיושב-ראש הפרלמנט הטוניסאי נבחר לכהן כראש-ממשלה זמני עד לבחירות שיערכו בעוד חודשיים. מקורות נוספים מסרו שצעירים ממשיכים לבזוז חנויות ולהבעיר מבני ציבור. מקור במפרץ הפרסי מסר שגיסו של הנישא המודח נהרג ב-15 בינואר 2010. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בטוניסיה מסרו ב-14 בינואר 2011 על בריחתו של נשיא טוניסיה מהמדינה לסעודיה לאחר שצרפת סירבה להעניק לו מקלט מדיני. הצבא תפס נקודות-מפתח במדינה. עוצר הוכרז החל מהשעה 17:00 ועד למחרת ב-07:00 בבוקר. נמסר על עשרות הרוגים מירי של כוחות הביטחון. מקור תקשורתי נוסף מסר על 13 הרוגים במהלך היממה האחרונה. ראש-הממשלה, מוחמד ראנושי ממלא את מקומו של הנשיא הנמלט, זיין אל-עבאדיין בן עלי. בחירות הוכרזו בעוד 6 חודשים. ארה"ב הביעה תמיכה, וכן נמשכת רכבת האווירית של תיירים מחוץ למדינה. מקורות בינלאומיים מסרו כי צעירים החלו לבזוז חנויות ולפגוע ברכוש ציבורי ובתים הועלו באש. הפגנות תמיכה בהפיכה נערכו בערים אחדות באירופה ובמצרים. כלי תקשורת רבים בלבנון הביעו שמחה עצומה על ההתפתחויות בטוניסיה והיו שדרנים אחדים שהצהירו כי על המנהיגים הערביים ללמוד לקח לנוכח האירועים בטוניסיה. כלי תקשורת נוספים במדינות הערביות המתונות מסרו כי הדוגמא הטוניסאית היא דוגמא לאופוזיציה דמוקרטית חילונית, וזאת בניגוד למגמה שבה האופוזיציה הדתית השתלטה על הרחוב במדינות מוסלמיות רבות. מקורות עצמאיים בטוניסיה מסרו שעד כה נהרגו באירועים כ-80 בני-אדם. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בטוניסיה מסרו ב-12 בינואר 2011 על פיטוריו של שר-הפנים של טוניסיה על רקע המהומות העממיות שפרצו במדינה בימים האחרונים שבמהלכן נהרגו עשרות בני-אדם מירי של כוחות הביטחון המקומיים. כמו כן נמסר כי במהלך היממה האחרונה נהרגו לפחות עוד 3 בני-אדם מירי של כוחות הביטחון. מידע נוסף: מקורות בארגוני זכויות אדם בטוניסיה מסרו ב-11 בינואר 2011 על הריגתם של 50 בני-אדם מירי של כוחות הביטחון בעקבות מהומות המזון שפרצו לפני ימים אחדים. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בטוניסיה מסרו ב-10 בינואר 2011 על סגירתם של בתי הספר והאוניברסיטאות בעקבות המהומות שגרמו להריגתם של עשרות בני-אדם מירי של כוחות הביטחון.
--
פקיסטן – אלימות אסלאמית: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-15 בינואר 2011 על הריגתם של 17 בני-אדם מירי של כוחות הביטחון הפקיסטניים במהלך עימותים מזוינים שפרצו בעיר קראצ'י. סביר להניח שחלק מההרוגים נפגעו בעימותים של המליציות החמושות הפועלות בעיר קראצ'י על בסיס אתני.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-15 בינואר 2011 על הריגתם של 10 פעילי טרור מארגון הטליבאן מפיצוץ של מוקש שהופעל בצפון-מערב המדינה ובהיתקלות עם חיילים פקיסטנים.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-15 בינואר 2011 על הריגתם של 3 חיילים אמריקאים בתקריות טרור שהתרחשו ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-15 בינואר 2011 על הריגתו של שוטר מקומי בעיר בגדאד מפיצוץ של מטען-חבלה מאולתר.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-15 בינואר 2011 על הריגתם של 9 בני-אדם בקרבות הנערכים בעיר מוגדישו בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מארגון "אל-שבאב".
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Saturday, January 15, 2011

80 הרוגים בטוניסיה; 30 הרוגים בפקיסטן; 7 הרוגים באפגניסטן; 4 הרוגים בקווקז; 2 הרוגים בעיראק;
--
טוניסיה – הפיכה: מקורות תקשורתיים בטוניסיה מסרו ב-14 בינואר 2011 על בריחתו של נשיא טוניסיה מהמדינה לסעודיה לאחר שצרפת סירבה להעניק לו מקלט מדיני. הצבא תפס נקודות-מפתח במדינה. עוצר הוכרז החל מהשעה 17:00 ועד למחרת ב-07:00 בבוקר. נמסר על עשרות הרוגים מירי של כוחות הביטחון. מקור תקשורתי נוסף מסר על 13 הרוגים במהלך היממה האחרונה. ראש-הממשלה, מוחמד ראנושי ממלא את מקומו של הנשיא הנמלט, זיין אל-עבאדיין בן עלי. בחירות הוכרזו בעוד 6 חודשים. ארה"ב הביעה תמיכה, וכן נמשכת רכבת האווירית של תיירים מחוץ למדינה. מקורות בינלאומיים מסרו כי צעירים החלו לבזוז חנויות ולפגוע ברכוש ציבורי ובתים הועלו באש. הפגנות תמיכה בהפיכה נערכו בערים אחדות באירופה ובמצרים. כלי תקשורת רבים בלבנון הביעו שמחה עצומה על ההתפתחויות בטוניסיה והיו שדרנים אחדים שהצהירו כי על המנהיגים הערביים ללמוד לקח לנוכח האירועים בטוניסיה. כלי תקשורת נוספים במדינות הערביות המתונות מסרו כי הדוגמא הטוניסאית היא דוגמא לאופוזיציה דמוקרטית חילונית, וזאת בניגוד למגמה שבה האופוזיציה הדתית השתלטה על הרחוב במדינות מוסלמיות רבות. מקורות עצמאיים בטוניסיה מסרו שעד כה נהרגו באירועים כ-80 בני-אדם. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בטוניסיה מסרו ב-12 בינואר 2011 על פיטוריו של שר-הפנים של טוניסיה על רקע המהומות העממיות שפרצו במדינה בימים האחרונים שבמהלכן נהרגו עשרות בני-אדם מירי של כוחות הביטחון המקומיים. כמו כן נמסר כי במהלך היממה האחרונה נהרגו לפחות עוד 3 בני-אדם מירי של כוחות הביטחון. מידע נוסף: מקורות בארגוני זכויות אדם בטוניסיה מסרו ב-11 בינואר 2011 על הריגתם של 50 בני-אדם מירי של כוחות הביטחון בעקבות מהומות המזון שפרצו לפני ימים אחדים. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בטוניסיה מסרו ב-10 בינואר 2011 על סגירתם של בתי הספר והאוניברסיטאות בעקבות המהומות שגרמו להריגתם של עשרות בני-אדם מירי של כוחות הביטחון.
--
פקיסטן – נאט"ו: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-14 בינואר 2011 על הריגתם של 8 בני-אדם מירי של פצצות מרגמה שנורו משטח אפגניסטן לשטח פקיסטן בידי כוחות נאט"ו.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-14 בינואר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם (שוטרת אחת וכל בני משפחתה) בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים על גבול פקיסטן-אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-14 בינואר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם בתקריות טרור נוספות שהתרחשו ברחבי פקיסטן במהלך היממה האחרונה. בין ההרוגים היו גם חיילים פקיסטנים שנפגעו מפיצוץ של מטען-חבלה מאולתר.
--
פקיסטן – אלימות אתנית: מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-14 בינואר 2011 על הריגתם של 12 בני-אדם בעימותים מזוינים בין שתי מליציות אתניות הפועלות בעיר קראצ'י. במשלך שנת 2010 נהרגו מאות בני-אדם בעימותים כאלה בעיר קראצ'י בלבד. פעילי טרור מארגון הטליבאן נוטלים חלק פעיל בליבוי העימותים הרצחניים הללו.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-14 בינואר 2011 על הריגתם של 7 בני-אדם מפיצוץ של מטען בחבלה שהופעל בדרום המדינה.
--
עיראק – טרור: מקורות רשמיים בעיראק מסרו ב-14 בינואר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם בשתי תקריות טרור שונות שהתרחשו בעיראק במהלך היממה האחרונה.
--
רוסיה – קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-14 בינואר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדגסטן. מקור נוסף מסר שכנראה הפיגוע התבצע בידי מחבל-מתאבד.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Friday, January 14, 2011

76 הרוגים בדרום-סודאן; 16 הרוגים בניגריה; 13 הרוגים בפקיסטן; 3 הרוגים בעיראק; ילד נהרג באפגניסטן; הרוג בסומליה;
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-13 בינואר 2011 על הריגתו של ילד מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל במזרח המדינה.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-13 בינואר 2011 על הריגתם של 9 פעילי טרור מארגון הטליבאן מהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז אורקזאי.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-13 בינואר 2011 על הריגתם של 4 שוטרים בהתקפה של פעילי טרור מארגון הטליבאן על רכב משטרתי שנע באזור צפון-מערב המדינה. מידע נוסף: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-12 בינואר 2011 על הריגתם של 5 שוטרים פקיסטנים ועל פציעתם של 6 נוספים בפיגוע התאבדות שהתבצע ליד תחנת משטרה באזור העיר מיריאן במחוז באנו.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-13 בינואר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם מפיצוץ של מטען חבלה שהופעל בעיר בגדאד במהלך ביקורו של סגן-הנשיא האמריקאי. כמו כן נמסר על הריגתו של פעיל טרור מוסלמי בעת ניסיון לשדוד חנות תכשיטים.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-13 בינואר 2011 על הריגתו של אזרח מזימבבואה ביד פעילי טרור מארגון "אל-שבאב". האזרח עבד עבור חברה בינלאומית זרה הפועלת בסומליה.
--
סודאן – טרור: מקורות רשמיים בסודאן מסרו ב-13 בינואר 2011 על הריגתם של 76 בני-אדם בעימותים בדרום המדינה בעקבות משאל-העם שהחל ב-9 בינואר 2011. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-11 בינואר 2011 על הריגתם של 10 אזרחים בידי פעילי טרור ערבים מהשבטים הנודדים הנמצאים על הגבול בין הצפון לדרום. האזרחים ההרוגים השתתפו בהצבעה על חלוקת סודאן. עוד 18 בני-אדם נפצעו בתקרית. לפי מיטב הידיעות המגיעות מסודאן התברר שהאירוע התרחש ב-10 בינואר 2010. מידע נוסף: מקורות לא רשמיים בסודאן מסרו ב-10 בינואר 2011 כי במהלך היומיים האחרונים נהרגו 60 בני-אדם בעימותים אלימים בין כוחות הממשלה של דרום-סודאן לבדלנים מקומיים הנתמכים בידי ממשלת חרטום האסלאמית של צפון-סודאן. (מקור נוסף ציין שלפחות 20 שוטרים נהרגו בתקריות הללו). מקורות באו"ם מסרו שאכן היו התנקשויות מזוינות עם נפגעים, אך המקורות לא ציינו את המספר המדויק של הנפגעים. מקורות נוספים ציינו שההתנקשויות האלימות החלו כאשר צבא דרום-סודאן העביר כוחות לאזור בו מתגוררים שבטים ערביים נודדים. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בינלאומיים מסרו ב-9 בינואר 2011 על הריגתם של 25 בני-אדם בתקרית שהייתה בדרום-סודאן בין הצבא המקומי לבין מורדים הפועלים בשם ממשלת חרטום (המידע מתבסס על דיווח של סוכנות ידיעות סינית). ב-9 בינואר 2011 נערך משאל-העם בנוגע לעתידו מדיני של דרום-סודאן המבקש להיפרד ממשלת חרטום האסלאמית. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-8 בינואר 2011 על הריגתם של 6 בני-אדם בקרבות שפרצו בדרום סודאן בעקבות משאל-העם שיערך ב-9 בינואר 2011.
--
ניגריה – טרור – נוצרים: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-13 בינואר 2010 על הריגתם של 16 בני-אדם (רובם נשים וילדים) בהתקפה של מוסלמים נגד נוצרים בעיר ג'וס. מקורות אחרים מסרו שהרוצחים לבשו בגדי צבא. מקורות נוצריים בניגריה מסרו לתקשורת הבינלאומית שהם קברו 65 בני-אדם, וכן עוד 65 גופות ממתינות לקבורה. מידע נוסף: מקורות צבאיים בניגריה מסור ב-12 בינואר 2011 כי באלימות שפרצה ב-11 בינואר 2010 נהרגו לפחות 18 בני-אדם. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-11 בינואר 2011 על הריגתם של 13 בני-אדם בהתקפה של מוסלמים על כפרים נוצרים במרכז ניגריה. דוברים במקום מסרו שההרוגים נפגעו מירי של נשק קל ופגיעות של מצ'טות. כמו כן נמסר שבתי התושבים עלו באש בידי פעילי הטרור.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Thursday, January 13, 2011

9 הרוגים באפגניסטן; 7 הרוגים בפקיסטן; 6 הרוגים נוספים בניגריה; 6 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בפקיסטן; 6 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 3 הרוגים נוספים בטוניסיה; ממשלת לבנון נפלה; 21,000 הרוגים בעיראק ממטעני-חבלה מאולתרים;
--
טוניסיה – מהומות אזרחיות: מקורות תקשורתיים בטוניסיה מסרו ב-12 בינואר 2011 על פיטוריו של שר-הפנים של טוניסיה על רקע המהומות העממיות שפרצו במדינה בימים האחרונים שבמהלכן נהרגו עשרות בני-אדם מירי של כוחות הביטחון המקומיים. כמו כן נמסר כי במהלך היממה האחרונה נהרגו לפחות עוד 3 בני-אדם מירי של כוחות הביטחון. מידע נוסף: מקורות בארגוני זכויות אדם בטוניסיה מסרו ב-11 בינואר 2011 על הריגתם של 50 בני-אדם מירי של כוחות הביטחון בעקבות מהומות המזון שפרצו לפני ימים אחדים. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בטוניסיה מסרו ב-10 בינואר 2011 על סגירתם של בתי הספר והאוניברסיטאות בעקבות המהומות שגרמו להריגתם של עשרות בני-אדם מירי של כוחות הביטחון.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טרור: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-12 בינואר 2011 על הריגתם של 6 חיילי נאט"ו בארבע תקריות שהיו במזרח המדינה ובמערב המדינה. מאז תחילת חודש ינואר 2011 נהרגו באפגניסטן 16 חיילים זרים. בשנת 2010 נהרגו באפגניסטן 711 חיילים זרים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-12 בינואר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם ועל פציעתם של 2 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים באזור העיר קאבול.
--
אפגניסטן – טרור –טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-12 בינואר 2010 על הריגתם של 6 קציני מודיעין אפגניים ועל פציעתם של 30 נוספים בשתי התקפות של פעילי טרור מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-12 בינואר 2011 על הריגתם של 6 פעילי טרור מוסלמים בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בצפון ווזיריסטן. בשנת 2010 נהרגו 960 בני-אדם בחיסולים-ממוקדים אמריקאים שנערכו בפקיסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-12 בינואר 2011 על הריגתם של 2 מורות ועל פציעתן של 7 תלמידות מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור העיר פשוואר. פעילי טרור מארגונים אסלאמיים מתנגדים להעניק השכלה לנשות פקיסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-12 בינואר 2011 על הריגתם של 5 שוטרים פקיסטנים ועל פציעתם של 6 נוספים בפיגוע התאבדות שהתבצע ליד תחנת משטרה באזור העיר מיריאן במחוז באנו.
--
עיראק – טרור: מקורות בפנטגון מסרו ב-12 בינואר 2010 על הריגתם של 21,000 עיראקים במהלך 5 השנים האחרונות ממטעני-חבלה מאולתרים שהופעלו בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בעיראק. עוד נמסר על 68,000 בני-אדם שנפצעו במהלך התקופה הנדונה ממטענים מאולתרים.
--
ניגריה – טרור – נוצרים: מקורות צבאיים בניגריה מסור ב-12 בינואר 2011 כי באלימות שפרצה ב-11 בינואר 2010 נהרגו לפחות 18 בני-אדם. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-11 בינואר 2011 על הריגתם של 13 בני-אדם בהתקפה של מוסלמים על כפרים נוצרים במרכז ניגריה. דוברים במקום מסרו שההרוגים נפגעו מירי של נשק קל ופגיעות של מצ'טות. כמו כן נמסר שבתי התושבים עלו באש בידי פעילי הטרור.
--
לבנון – חיזבאללה: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-12 בינואר 2010 על נפילתה של ממשלת לבנון בעקבות פרישתם של 10 שרי חיזבאללה יחד עם נציג שיעי נוסף מהקואליציה הממשלתית של סעד אל-חרירי. בעקבות הידיעות הללו, סעד אל-חרירי קטע את ביקורו בארה"ב. גורמים רשמיים בישראל העריכו שלא צפויה הסלמה בין ישראל לארגון חיזבאללה לאור המתיחות החדשה בלבנון. הממשלה הלבנונית והפרלמנט הלבנוני משותקים כבר מזה שבועות אחדים. ממשלת לבנון התכנסה לאחרונה ב-14 בדצמבר 2010.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Wednesday, January 12, 2011

50 הרוגים בטוניסיה; 13 הרוגים בניגריה; 10 הרוגים בדרום-סודאן; 4 הרוגים בתאילנד; 3 הרוגים בדארפור; 3 חיילים נהרגו בגיאורגיה; טרוריסט חוסל בעזה; הרוג בעיראק; הרוג בסומליה; טרוריסט חוסל באפגניסטן;
--
טוניסיה – מהומות אזרחיות: מקורות בארגוני זכויות אדם בטוניסיה מסרו ב-11 בינואר 2011 על הריגתם של 50 בני-אדם מירי של כוחות הביטחון בעקבות מהומות המזון שפרצו לפני ימים אחדים. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בטוניסיה מסרו ב-10 בינואר 2011 על סגירתם של בתי הספר והאוניברסיטאות בעקבות המהומות שגרמו להריגתם של עשרות בני-אדם מירי של כוחות הביטחון.
--
גיאורגיה – אפגניסטן: דוברת רשמית בגיאורגיה מסרה ב-11 בינואר 2010 על הריגתם של 3 חיילים גיאורגים במהלך אימון צבאי מיוחד לקראת יציאתם לאפגניסטן. החיילים נהרגו מפיצוץ של רימון יד שגרם לפציעתם של 13 נוספים.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-11 בינואר 2011 על הריגתו של מפקד בכיר ב"רשת חאקאני" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה וארגון הטליבאן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-11 בינואר 2011 על הריגתו של שוטר מקומי ועל פציעתם של 5 נוספים מפיצוץ של מכונית תופת שהופעלה בצפון עיראק.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-11 בינואר 2011 על הריגתו של אדם אחד מפיצוץ של רימון יד שמהלך עימותים מזוינים בין כוחות הביטחון לבין פעילי טרור מארגון "אל-שבאב".
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-11 בינואר 2011 על הריגתם של 10 אזרחים בידי פעילי טרור ערבים מהשבטים הנודדים הנמצאים על הגבול בין הצפון לדרום. האזרחים ההרוגים השתתפו בהצבעה על חלוקת סודאן. עוד 18 בני-אדם נפצעו בתקרית. לפי מיטב הידיעות המגיעות מסודאן התברר שהאירוע התרחש ב-10 בינואר 2010. מידע נוסף: מקורות לא רשמיים בסודאן מסרו ב-10 בינואר 2011 כי במהלך היומיים האחרונים נהרגו 60 בני-אדם בעימותים אלימים בין כוחות הממשלה של דרום-סודאן לבדלנים מקומיים הנתמכים בידי ממשלת חרטום האסלאמית של צפון-סודאן. (מקור נוסף ציין שלפחות 20 שוטרים נהרגו בתקריות הללו). מקורות באו"ם מסרו שאכן היו התנקשויות מזוינות עם נפגעים, אך המקורות לא ציינו את המספר המדויק של הנפגעים. מקורות נוספים ציינו שההתנקשויות האלימות החלו כאשר צבא דרום-סודאן העביר כוחות לאזור בו מתגוררים שבטים ערביים נודדים. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בינלאומיים מסרו ב-9 בינואר 2011 על הריגתם של 25 בני-אדם בתקרית שהייתה בדרום-סודאן בין הצבא המקומי לבין מורדים הפועלים בשם ממשלת חרטום (המידע מתבסס על דיווח של סוכנות ידיעות סינית). ב-9 בינואר 2011 נערך משאל-העם בנוגע לעתידו מדיני של דרום-סודאן המבקש להיפרד ממשלת חרטום האסלאמית. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-8 בינואר 2011 על הריגתם של 6 בני-אדם בקרבות שפרצו בדרום סודאן בעקבות משאל-העם שיערך ב-9 בינואר 2011.
--
סודאן – דארפור: מקורות באו"ם מסרו ב-11 בינואר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם בחבל דארפור במהלך עימות מזוין בין כוחות הממשלה לבין מורדים בחבל.
--
ניגריה – טרור – נוצרים: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-11 בינואר 2011 על הריגתם של 13 בני-אדם בהתקפה של מוסלמים על כפרים נותרים במרכז ניגריה. דוברים במקום מסרו שההרוגים נפגעו מירי של נשק קל ופגיעות של מצ'טות. כמו כן נמסר שבתי התושבים עלו באש בידי פעילי הטרור.
--
תאילנד – טרור: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-11 בינואר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם ועל פציעתם של 2 נוספים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות רשמיים בתאילנד מסרו ב-7 בינואר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם (2 פעילי טרור מוסלמים ואזרח) בשתי תקריות טרור שהתרחשו בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות רשמיים בתאילנד מסרו ב-1 בינואר 2010 על הריגתם של 2 שוטרים בידי פעילי טרור הפועלים בדרום המדינה. מאז ינואר 2004 נהרגו בתאילנד יותר מ-4,400 בני-אדם בעימותים אלימים עם פעילי טרור מוסלמים.
--
ישראל – רצועת-עזה: מקורות תקשורתיים ברצועת-עזה מסרו ב-11 בינואר 2010 על חיסולו מהאוויר של פעילי טרור מוסלמי. שעות לאחר מכן צה"ל תקף שלוש מטרות טרור בעזה. מידע נוסף: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-10 בינואר 2011 על נחיתת 4 רקטות קסאם בשטח ישראל שנורו בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. לא היו נפגעים בתקרית. מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-9 בינואר 2011 על תקיפה אווירית של צה"ל על יעדי טרור ברצועת-עזה בתגובה לירי הקסאמים לעבר ישראל של ימים האחרונים. מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-8 בינואר 2011 על פציעתם של 3 פועלים זרים מירי של פצצת-מרגמה שנורתה לעבר ישראל בידי פעילי טרור הפועלים ברצועת עזה. מידע נוסף: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-7 בינואר 2011 על הריגתו של חייל צה"ל ועל פציעתם של 4 חיילים נוספים בהיתקלות עם פעילי טרור מוסלמים שניסו להניח מטען חבלה ליד גדר המערכת של רצועת-עזה. דובר צה"ל מסר שהחייל נהרג מאש כוחותינו.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע