Monday, February 28, 2011

10 הרוגים באפגניסטן; 6 הרוגים בעיראק; 3 הרוגים בטוניסיה; 2 הרוגים בעומאן; 2 הרוגים בפקיסטן; חייל נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 120 הרוגים בסומליה;
--
לוב – מחאה ואלימות: מקורות באו"ם מסרו ב-27 בפברואר 2011 על כ-100,000 בני-אדם שנמלטו בעקבות אירועי הדמים בלוב. שר-המשפטים לשעבר של לוב, מוסטפה עבד אל-ג'ליל, החל לכהן כראש הממשלה הזמנית של לוב. מקורות באזור העיר בנגזי מסרו שהממשלה הזמנית החלה לפעול בעיר בנגזי. ארה"ב הביעה תמיכה בממשלה הזמנית של לוב והבטיחה להגיש סיוע, אולם גורמי האופוזיציה בלוב מסרבים לשתף-פעולה עם ארה"ב בשלב זה. מקורות רפואיים בלוב מסרו שמלאי התרופות אזל. מקורות בטריפולי מסרו שכוחותיו של קדאפי שולטים רק על חלק מטריפולי ועל הדרך המובילה מהעיר לכיוון דרום המדינה בעיקר (לגבול עם ניז'ר). רכבת-אווירית של שכירי-חרב מאפריקה הגיעה לטריפולי. על פי הערכות אחדות כ-10,000 חיילים ושכירי-חרב עומדים לרשותו של קדאפי. מקורות רפואיים בבנגזי מסרו כי בקרב על העיר נהרגו לפחות 500 בני-אדם ונפצעו כ-1,900 נוספים. מקורות תקשורתיים בלוב מסרו שהושלמה ההשתלטות של האופוזיציה של העיר א-זאוויה השוכנת כ-50 קילומטר מהעיר טריפולי. בעיר ביידה התגלה מקלט אטומי המיועד לשהות של חצי שנה לפחות. תחנת שידור של האופוזיציה הפועלת מהעיר מיסרטה הותקפה מהאווירי בידי מטוסים לובים. מקורות רשמיים במצרים מסרו שעד כה כ-62,000 מצרים שעבדו בלוב נמלטו לארצם בעקבות האירועים.
--
עומאן – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בעומאן מסרו ב-27 בפברואר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם ועל פציעתם של 6 נוספים מירי של כוחות הביטחון במהלך הפגנת מחאה שנערכה בקריאה לרפורמות פוליטיות במדינה. בסולטנות עומאן מתגוררים כ-3 מיליון תושבים, רבים מהם עובדים זרים. בראש המדינה עומד קבוס בן סעיד אל-סעיד. תל"ג לנפש עומד על 25,000 דולר לשנה. בשנים האחרונות היו רפורמות דמוקרטיות במדינה. מקורות נוספים ציינו כי במהלך ההפגנה הועלו באש תחנת-משטרה מקומית ובנייני צבור אחדים. בהפגנה השתתפו לפחות 2,000 בני-אדם.
--
טוניסיה – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בטוניסיה מסרו ב-27 בפברואר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם במהלך הפגנת מחאה שנערכה יום קדום לכן. במהלך היום (27 בפברואר) היו עימותים נוספים בין מפגינים לכוחות הביטחון של טוניסיה שיירו גז מדמיע וכדורי גומי לעבר האזרחים. בעקבות המהומות, ראש ממשלת טוניסיה התפטר מתפקידו.
--
תימן – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-27 בפברואר 2011 על הפגנות רחבות-היקף נגד נשיא תימן. סביר להניח ששלטונו של עלי עבדאללה סאלח ייפול בקרוב.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-27 בפברואר 2011 על הריגתם של 10 בני-אדם בפיצוץ של 2 מטענים שהופעלו באזור מחוז קנדהאר. עוד 17 בני-אדם נפצעו באירוע.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-27 בפברואר 2011 על הריגתו של חייל נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בדרום המדינה. מאז תחילת חודש בפברואר 2011 נהרגו באפגניסטן 28 חיילים זרים.
--
הודו – פקיסטן: מקורות צבאים בהודו מסרו ב-27 בפברואר 2011 על הריגתם של 2 מסתננים מוסלמים שחדרו מפקיסטן לכיוון השטח ההודי.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-27 בפברואר 2011 על הריגתו של פרופסור מאוניברסיטת בגדאד שחוסל בידי פעילי טרור מוסלמים. כמו כן נמסר ממקורות צבאיים על הריגתם של 5 פעילי טרור מארגון "אל-קאעידה" מירי של כוחות-הביטחון הפועלים במחוז הכורדי של עיראק.
--
סומליה – טרור: מקורות רשמיים בסומליה מסרו ב-27 בפברואר 2011 על הריגתם של 120 בני-אדם במהלך הימים האחרונים בעקבות מצבע צבאי נרחב הנערך באזור העיר מוגדישו נגד פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-26 בפברואר 2011 על הריגתם של 69 בני-אדם בקרבות הנערכים בעיר מוגדישו בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מארגון "אל-שבאב". עדויות קשות על קרבות עקובים מדם ברחבי מוגדישו. מקורות נוספים ציינו גם על הריגתם של לפחות 25 פעילי טרור מארגון "אל-שבאב".
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Sunday, February 27, 2011

69 הרוגים בסומליה; 27 הרוגים בעיראק; 10 הרוגים באפגניסטן; 5 הרוגים בתימן; 2 הרוגים בקווקז; צה"ל תקף שוב מטרות טרור בעזה;
--
לוב – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-26 בפברואר 2011 על חלוקה של כלי נשק לנאמניו של קדאפי המסתגר באזור טריפולי. עוד נמסר מפי מקורות בטוניסיה שנאמניו של קדאפי שולטים על הדרך מטריפולי לאזור הגבול עם טוניסיה. מקורות בבריטניה מסרו שקדאפי הצליח להעביר 3 מיליארד ליש"ט לבית השקעות פרטי. נמסר דיווח על שכירי חרב שיירו ממסוק על שיירה של אבלים במהלך הלוויה. מועצת הביטחון אישרה פה-אחד הטלת סנקציות על לוב. בעיר זאוויה התחוללו קרבות קשים ונמסר על לפחות 50 הורגים במהלך הלילה.
--
רוסיה – טרור: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-26 בפברואר 2011 על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים בצפון הקווקז במהלך פעילות צבאית יזומה. (הפיצוץ שהיה במרכז מוסקבה ב-26 בפברואר 2011 לא היה אירוע טרוריסטי).
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-26 בפברואר 2011 על הריגתם של 10 בני-אדם בעקבות 3 תקריות טרור שהתרחשו ברחבי המדינה.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-26 בפברואר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם בעקבות התקפה של פעילי טרור מוסלמים על מתקן זיקוק.
--
עיראק – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-26 בפברואר 2011 על הריגתם של 23 בני-אדם מירי של כוחות הביטחון בעקבות "יום הזעם" שנערך בצפון המדינה.
--
תימן – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-26 בפברואר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם מירי של כוחות הביטחון במהלך הפגנות מחאה שנערכו נגד המשך שלטונו של נשיא תימן, עלי עבדאללה סאלח. ראשי השבטים בתימן החליטו לתמוך בגורמי האופוזיציה הפועלים נגד הנשיא.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-26 בפברואר 2011 על הריגתם של 69 בני-אדם בקרבות הנערכים בעיר מוגדישו בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מארגון "אל-שבאב". עדויות קשות על קרבות עקובים מדם ברחבי מוגדישו. מקורות נוספים ציינו גם על הריגתם של לפחות 25 פעילי טרור מארגון "אל-שבאב".
--
ישראל – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-26 בפברואר 2011 על התקפה אווירית שלישית של צה"ל על מטרות טרור בעזה בתגובה לירי של 2 טילי קסאם לעבר ישראל ב-25 בפברואר 2011. כמו כן נמסר על ירי של פצצות מרגמה לעבר אזור חבל אשכול ב-26 בפברואר 2011.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Saturday, February 26, 2011

27 הרוגים בדארפור; 18 הרוגים בעיראק; 7 הרוגים בפקיסטן; 3 הרוגים בקווקז; 2 הרוגים בניגריה; אישה נהרגה בסומליה; צה"ל תקף בעזה; הפגנות מחאה ברחבי העולם-הערבי;
--
לוב – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בינלאומיים מסרו ב-25 בפברואר 2011 על עריכת "יום שחרור לוב" במקומות אחדים ברחבי המדינה. מקורות נוספים ציינו שנאמניו של קדאפי ירו על מפגינים בעיר טריפולי והרגו לפחות 5 בני-אדם. אמצעי-תקשורת בינלאומיים מצליחים להגיע לערים המרכזיות בלוב ולסקר חלק מהאירועים המתחרשים שם. בכיכר המרכזית של העיר בנגזי נערכה עצרת המונים. מתקני הנפט במזרח המדינה נמצאים בשליטת המורדים. ראש-התביעה הראשי של לוב הצטרף למורדים. יחידות שלמות בצבא הלובי עוברות לצידם של המפגינים. בנו של קדאפי, סייף אל-אסלאם מסר לטלוויזיה הטורקית שמשפחתו לעולם לא תעזוב את לוב. מקורות לא מהימנים באו"ם מסרו שבמהלך האירועים בלוב נהרגו ונפצעו אלפי בני-אדם. הנשיא האמריקאי, אובמה, מסר עוד הודעה מטופשת על הנעשה בלוב. ב-25 בפברואר 2011 בשעה 19:00 הטלוויזיה הלובית שידרה את נאומו הרביעי של קדאפי מול קהל של אלפים בכיכר הירוקה במרכז טריפולי. קדאפי הבטיח להילחם במורדים והוא הבטיח לפתוח את מחסני הנשק כדי לחמש את השבטים לקראת מלחמה כוללת בלוב. קדאפי אמר "אנחנו יכולים לנצח את האויב. לוב תבער כמו אש אדומה". סגן-שגריר לוב באו"ם אמר כי על קדאפי ש"מדובר על חולה נפש, לא יציב נפשית". בשעות הערב המאוחרות של ב-25 בפברואר 2011, אמר בנו של קדאפי כי הם מוכנים לדון על הפסקת-אש עם המורדים.
--
תימן – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-25 בפברואר 2011 על הפגנה של אלפי בני-אדם שנערכה בעיר צנעא נגד המשך שלטונו של עלי עבדאללה סאלח, נשיא תימן הנוכחי. הפגנות מחאה נגד השלטונות נערכו גם בירדן ובבחריין. גם מצרים נערכה הפגנות בכיכר "אל-תחריר".
--
עיראק – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-25 בפברואר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם מירי של כוחות הביטחון במהלך "יום הזעם" שנערך ברחבי המדינה. מקורות אחרים מסרו על 13 הרוגים במהומות.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-25 בפברואר 2011 על הריגתם של 15 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בעיר ראמדי. עוד 21 בני-אדם נפצעו בפיגוע.
--
פקיסטן – נאט"ו – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-25 בפברואר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם במהלך התקפה של פעילי טרור של שיירה של נאט"ו שנעה לכיוון אפגניסטן. 10 מכליות דלק של נאט"ו נהרגו בהתקפה.
--
פקיסטן – אלימות אתנית: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-25 בפברואר 2011 על הריגתם של 3 פעילים פוליטיים מירי של פעילי טרור הפעולים בחסות ארגון הטליבאן בעיר קראצ'י. במהלך השנה האחרונה נהרגו מאות בני-אדם בעימותים הללו בעיר קראצ'י בלבד.
--
סומליה – קניה: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-25 בפברואר 2011 על הריגתה של אישה אחת במהלך התקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בגבול המשותף עם קניה.
--
צפון-סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בצפון-סודאן מסרו ב-25 בפברואר 2011 על הריגתם של 27 מורדים במהלך התקפה יזומה של כוחות הביטחון של חרטום שנערכה בחבל דארפור.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-25 בפברואר 2011 על הריגתם של 2 שוטרים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון המדינה.
--
רוסיה – קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-25 בפברואר 2011 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים במהלך התקפה יזומה שנערכה בידי כוחות הביטחון בצפון-הקווקז.
--
ישראל – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-25 בפברואר 2011 על התקפה אווירית נוספת של צה"ל על מטרות טרור בעזה בתגובה לירי של 2 טילי קסאם לעבר ישראל.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Friday, February 25, 2011

10 הרוגים באפגניסטן; 10 הרוגים בפקיסטן; 8 הרוגים בסומליה; 5 הרוגים בעיראק; הרוג בקווקז; הרוג בעזה בעקבות תקיפה של צה"ל;
--
לוב – מחאה ואלימות: ארגונים לזכויות-אדם מסרו ב-24 בפברואר 2011 על הריגתם של 10,000 בני-אדם ועל פציעתם של 50,000 נוספים בעקבות ההפצצות האוויריות על מפגינים המתעמתים עם נאמניו של מועמר קדאפי. מקורות אחרים המסתמכים על עדויות מתוך לוב מסרו שעד כה ידוע על כ-2,000 הרוגים לפחות. הטלוויזיה הלובית שידרה ראיון טלפוני עם קדאפי שבו הוא האשים את ארגון אל-קאעידה בסימום הנוער הלובי. חיילים שערקו לשורות מהמורדים בעיירה א-זאוויה מסרו שקדאפי הורה על התקפה על העיר. בעיר זו מתחוללים קרבות קשים ונמסר על עשרות הרוגים במהלך היומיים האחרונים. צילומים חדשים של הוצאות-להורג שודרו ברשתות הזרות. אזור הגבול בין לוב לטוניסיה נמצא בידי האופוזיציה. נפוצה שמועה על מותו של קדאפי, אולם גורמים בלוב ומחוצה לה מסרו שהמידע אינו נכון.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-24 בפברואר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם (איש מודיעין ו-2 מחבלים) בפיגוע התאבדות שהתבצע נגד מתקן מודיעיני של אפגניסטן הנמצא ליד הגבול הפקיסטני. עוד 26 בני-אדם נפצעו בפיגוע. גורם בכיר באפגניסטן מסר שהגעתה של מכונית-התופת הייתה ידועה לגורמי המודיעין, וכי הם נערכו מבעוד מועד.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-24 בפברואר 2011 על הריגתם של 7 פעילי טרור מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז הלמנד.
--
אפגניסטן – נאט"ו: מקור צבאי בכיר בצבא האמריקאי מסר כי במהלך 90 ימים שקדמו ל-18 בפברואר 2011, נערכו באפגניסטן 1,700 פשיטות לילה שבמהלכן נהרגו כ-600 פעילי טרור מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-24 בפברואר 2011 על הריגתם של 10 פעילי טרור במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון-מערב המדינה נגד ארגון הטליבאן הפועל באזור.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-24 בפברואר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל במרכז בגדאד.
--
תימן – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-24 בפברואר 2011 על הריגתו של מפגין אחד מפיצוץ של מוקש במהלך אירועי מחאה שנערכו נגד המשך שלטונו עלי עבדאללה סאלח. לאור האירוע הזה, נשיא תימן ביקש משלטונות הביטחון לשמור על ביטחונם של המפגינים.
--
סומליה – טרור אסלאמי: מקור תקשורתי בסומליה מסר ב-24 בפברואר 2011 על הריגתו של אדם אחד שהתנצר לאחרונה בידי מוסלמי שהתנגד לכך. כמו כן נמסר על הריגתם של 7 פעילי טרור בסומלילנד.
--
רוסיה –קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-24 בפברואר 2011 על הריגתו של חייל אחד מהלך מבצע צבאי שנערך בצפון-הקווקז נגד פעילי טרור מוסלמים הפעלים באזור.
--
ישראל – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-24 בפברואר 2011 על התקיפה אווירית נוספת של צה"ל שנערכה בשעות הערב על מטרות טרור ברצועת-עזה בעקבות ירי הגראד לעבר באר-שבע. מקורות ברצועה מסרו כי בהתקפה נהרג אדם אחד לפחות.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Thursday, February 24, 2011

18 הרוגים בניגריה; 7 הרוגים בעיראק; 5 הרוגים בפקיסטן; 4 הרוגים בקווקז; 2 הרוגים בתימן; פצצות מרגמה וטיל גראד נורו לעבר ישראל; הרוג בעזה; המחאה העממית בלוב נמשכת;
--
לוב – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בינלאומיים מסרו ב-23 בפברואר 2011 על הפגנות נוספות שנערכו בכול רחבי לוב נגד המשך שלטונות של מועמר קדאפי. מקורות נוספים ציינו שסביר להניח שעד כה נהרגו במהומות כ-1,000 בני-אדם. שר-החוץ האיטלקי גם הוא נקב במספר הזה של ההרוגים מאז שהחלו המהומות העממיות בלוב. מקורות תקשורתיים מסרו על קרבות קשים בעיר טריפולי. מדינות רבות ממשיכות להוציא את אזרחיהן מלוב. מקורות תקשורתיים בלוב מסרו שמטוס לובי התרסק לאחר שטייסיו סירבו להפציץ מפגינים מהאוויר. גורמים אזרחיים בלוב מסרו שמרבית שטחה של מזרח לוב אינו נמצא בשליטת נאמניו של קדאפי. העיר טוברוק נמצאת בשליטת המפגינים. שר-הפנים שהודיע על התפטרותו לפני ימים אחדים, כנראה נחטף ונרצח בידי נאמני קדאפי (אולם קדאפי הודיע שהשר הצליח להינצל מניסיון התנקשות בחייו). גורמי רפואה בעיר בנגזי מסרו על כ-2,000 הרוגים שרובם נפגעו מירי מאז שהחלו המהומות. מקורות במלטה מסרו שהם סירבו לאשר את הנחתתו של מטוס לובי בו הייתה בתו של קדאפי. אלפי שכירי-חרב מצ'אד וניז'ר מסייעים לקדאפי בקרבות הרחוב הנערכים ברחבי הערים המרכזיות של לוב. המרד בטריפולי דוכא ביד קשה בידי נאמניו של קדאפי.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-23 בפברואר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם (שתי נשים ושני ילדים) מפצצות מרגמה שנורו לעבר עיירה במחוז פשוואר. עוד 7 בני-אדם נפצעו באירוע. אדם נוסף חוסל בידי פעילי טרור מארגון הטליבאן. כמו כן נמסר על פציעתם של 14 בני-אדם מפיצוץ של רימון-יד שהושלך בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון-מערב המדינה.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-23 בפברואר 2011 על הריגתם של 7 בני-אדם בהיתקלות בין כוחות הביטחון לבין פעילי טרור הפועלים באזור העיר מוסול.
--
תימן – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-23 בפברואר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של כוחות הביטחון במהלך הפגנה שנערכה בעיר צנעא נגד השלטון המרכזי של עלי עבדאללה סאלח.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-23 בפברואר 2011 על הריגתם של 18 בני-אדם במהלך עימותים אלימים שפרצו בין שתי מליציות מקומיות הפועלות בצפון ניגריה. מקור משטרתי מסר שב-7 במרס 2010 נרצחו 109 בני-אדם בעימותים בין מוסלמים לנוצרים וכי מרבית ההרוגים ביו נשים וילדים.
--
רוסיה – קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-23 בפברואר 2010 על הריגתם של 4 בני-אדם (שוטר מקומי ו-3 פעילי טרור) בהיתקלות שנערכה בין כוחות הביטחון לפעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון-הקווקז.
--
ישראל – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-23 בפברואר 2011 על הריגתו של טרוריסט אחד ועל פציעתם של 12 פעילי טרור מירי של טנק ישראלי בעת ניסיון של פעילי טרור מוסלמים להניח מטען-חבלה באזור גדר המערכת. זמן קצר לאחר מכן נורו 5 פצצות מרגמה לעבר ישראל. בשעות הערב נורה טיל גראד לעבר באר-שבע, ובתגובה לכך צה"ל תקף מטרות רבות ברצועה לאורך כל הלילה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Wednesday, February 23, 2011

50 הרוגים בסומליה; 15 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בפקיסטן; 6 הרוגים בניגריה; 5 הרוגים בתימן; מנהיג שבטי חוסל באפגניסטן; הרוג בתאילנד; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן;
--
לוב – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בינלאומיים מסרו ב-22 בפברואר 2011 על המשך ההפגנות האלימות בכל רחבי לוב. קבוצות מפגינים חמושות הגיעו לגבול עם מצרים. נמל-התעופה של העיר בנגזי הושבת לחלוטין. שגרירי לוב בהודו, בבנגלדש ובארה"ב הודיעו שהם אינם מוכנים לשרת דיקטטור. מועצת-הביטחון של האו"ם התכנסה כדי לדון האירועים האלימים בלוב. אזרחים בלוב מסרו של גופות רבות המוטלות בחוצות העיר טריפולי. הכוחות הנאמנים לקדאפי מתארגנים למלחמת-אזרחים ממושכת. לקדאפי יש יתרות מטבע חוץ אדירות המעניקות לו יתרון גדול בגיוס שכירי-רחב מכל רחבי אפריקה. אלפי אזרחים זרים ממשיכים להימלט מהמדינה. משפחת קדאפי תרמה סכום של 1.5 מיליון לירות שטרלינג לסקול אוף אקונומיקס בלונדון (בנו של קדאפי, סייף אל-אסלאם, קיבל שם דוקטורט). שלטונות בלוב מסרו שהשמיים פתוחים למעבר מטוסים בטריפולי. 400 מלטזים הנמצאים בלוב מתגודדים בשגרירות מלטה ומבקשים סיוע. סין הדמוקרטית הביעה דאגה לנוכח האירועים בלוב. גם ירדן הדמוקרטית הבעיה דאגה כזו. פידל קסטרו טען שכוחות נאט"ו מתכננים פלישה ללוב. מקורות בלוב מסרו שקדאפי הורה להוציא להורג קצינים בכירים, וכן אישים שהתראיינו לתקשורת הבינלאומית. סגן השגריר הלובי באו"ם הצהיר ש"קדאפי משמיד את בני עמו". עדי ראייה בעיר מנגזי מסרו על כ-2,000 הרוגים לפחות מאז החלו ההפגנות ההמוניות.
**
בשעות הערב החל נאומו של קדאפי: זה היה נאום של מנהיג הנמצא בשעותיו האחרונות. התפאורה הייתה בניין שנהרס בהפצצה אמריקאית בשנות ה-80. בנאום המבולבל של קדאפי הוא הבטיח יד קשה כלפי המפגינים וכי הוא הזהיר שתתפתח מלחמת אזרחים שתהרוס את לוב. הוא כינה את המפגינים "עכברושים", "מסוממים", "פחדנים" ו"בוגדים". הוא אף איים בהוצאות-להורג של כאלה שהשתתפו בהפגנות. הוא קרא להמוני תומכיו לקחת נשק ולהתעמת עם המפגינים. קדאפי אמר שהוא לא יעזוב את לוב וכי הוא מוכן למות כשאהיד. מייד לאחר הנאום החלו חילופי-אש כבדים במרכז טריפולי.
--
אפגניסטן – נאט"ו: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-22 בפברואר 2011 על הריגתו של חייל נאט"ו המשרת בכוח הגיאורגי המוצב באפגניסטן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-22 בפברואר 2011 על הריגתו של מנהיג שבטי מקומי במחוז קנדהאר בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-22 בפברואר 2011 על הריגתם של 15 בני-אדם בחיסול-ממוקד אמריקאי נוסף שנערך בצפון-ווזיריסטן. זהו החיסול השני שנערך ביממה האחרונה. עוד 10 בני-אדם נפצעו בחיסול האמריקאי.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-22 בפברואר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם במהלך הפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בצפון-מזרח המדינה. מקור צבאי הוסיף שאחד מההרוגים היה מפקד מקומי בארגון אל-קאעידה. ב-21 בפברואר 2011 נהרגו 3 חיילים תימנים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומלילנד מסרו ב-22 בפברואר 2011 על הריגתם של 50 בני-אדם (רובם טרוריסטים מארגון "אל-שבאב") במהלך קרבות שפרצו בין כוחות צבא מקומיים לבין פעילי טרור הפועלים בצפון המדינה. אתמול נודע על הריגתו של שחקן כדורגל צעיר בפיגוע התאבדות שהתרחש במרכז מוגדישו.
--
ניגריה – טרור: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-22 בפברואר 2011 על הריגתם של 6 פעילי טרור מירי של כוחות הביטחון של ניגריה.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-22 בפברואר 2011 על הריגתם של אדם אחד ועל פציעתם של 12 נוספים בפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בדרום המדינה בידי פעילי טרור מוסלמים. מאז שנת 2004 נהרגו יותר מ-4,400 בני-אדם בפעולות טרור של גורמים אסלאמיים הפועלים בדרום המדינהץ
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Tuesday, February 22, 2011

600 הרוגים בלוב; 31 הרוגים באפגניסטן; 17 הרוגים בסומליה; 12 הרוגים בעיראק; 10 הרוגים בניגריה; 7 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי שפקיסטן; 5 הרוגים במרוקו; הרוג בתימן;
--
לוב – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בינלאומיים מסרו ב-21 בפברואר 2011 על עימותים אלימים ביותר שהיו בכל רחבי לוב. בנייני ממשלה רבים עלו באש בעיר טריפולי. על-פי הערכות אחדות נהרגו עד כה כ-600 בני-אדם. נמסר על מטוסים לובים שמפציצים מפגינים. ידיעות אחדות מדברות על כ-1,000 הרוגים בשבוע האחרון. מפגינים הצליחו להשתלט על בסיסים צבאיים ונמסר גם על עריקות של מפקדים בכירים. כפי שכתבתי לפני ימים אחדים, מתברר שעידן קדאפי הסתיים בלוב. שגריר לוב סין, חוסין צאדק אל-מוסארטי החליט גם הוא להתפטר מתפקידו בעקבות המחאה נגד קדאפי. דיפלומטים זרים מתארים את העיר בנגזי כאזור מלחמה. ישנן ידיעות שהשר לביטחון-הציבור ערק לטובת המתנגדים לקדאפי. חיילים לובים שנתפסו בחיים הוצאו להורג בידי המון סוער. דיפלומטים לובים בשבדיה התפטרו במחאה על האירועים בלוב. במלטה נמסר של שני מטוסי חיל-האוויר הלובי שנחתו במפתיע במלטה. שר-החוץ של בריטניה מסר שקדאפי ברח לוונצואלה. הטלוויזיה הלובית מסרה קדאפי עדיין נמצא בלוב. חלק מראשי השבטים בלוב הצהירו על תמיכתם במפגינים. תושבים בלוב מסרו שהעיר טריפולי משותקת. במהלך הלילה הטלוויזיה הלובית שידרה סרטון קצר של דקה מה נראה קדאפי אומר שהוא נמצא בלוב. דיפלומטים לובים נוספים קראו לקדאפי להתפטר ולעזוב את המדינה. השייח' קרדאווי קרא לחסל את קדאפי. משמר-הגבול הלובי עזב את עמדותיו בגבול עם מצרים. עשרות עיתונאים מתגודדים באזור הגבול כדי להיכנס ללוב ברגע שזה יתאפשר.
--
מרוקו – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים מסרו ב-21 בפברואר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם בעקבות ההפגנות ההמוניות שהיו ברחבי-המדינה. מקורות נוספים ציינו שמספר המפגינים הגיע לכדי 40,000 בני-אדם.
--
תימן – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-21 בפברואר 2011 על הריגתו של מפגין נוסף במהלך עימותים אלימים שהיו בעיר צנעא. עד כה נהרגו בעימותים הללו 12 בני-אדם.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-21 בפברואר 2011 על הריגתם של 31 בני-אדם ועל פציעתם של 40 נוספים בפיגוע התאבדות שהתבצע בבניין ממשלתי במחוז קונדוז.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-21 בפברואר 2011 על הריגתם של 7 בני-אדם בחיסול-ממוקד אמריקאי נוסף שנערך בצפון-מערב המדינה. זהו החיסול הראשון לחודש פברואר 2011.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-21 בפברואר 2011 על הריגתם של 12 בני-אדם ועל פציעתם של 20 נוספים בפיגוע התאבדות שהתבצע באזור העיר סמארה. כמו כן נמסר על הרוג נוסף בהפגנת מחאה של כורדים בצפון-עיראק.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-21 בפברואר 2011 על הריגתם של 17 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע באזור העיר מוגדישו באמצעות מכונית-תופת.
--
ניגריה – אלימות: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-21 בפברואר 2011 על הריגתם של 10 בני-אדם במהלך עימותים מזוינים שפרצו בין שתי מליציות חמושות.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Monday, February 21, 2011

300 הרוגים בלוב; 64 אפגנים נרצחו בידי כוחות נאט"ו; 53 הרוגים בסומליה; 28 הרוגים בפקיסטן; 2 הרוגים באיראן; הרוג בתימן; הרוג בקווקז; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; 17 תיירים נפצעו בתאילנד; הפגנות מחאה ברחבי העולם-הערבי;
--
לוב – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בינלאומיים המסתמכים על עדויות המגיעות מתוך לב מסרו ב-20 בפברואר 2011 על כ-300 הרוגים מירי של כוחות-הביטחון על מפגינים המוחים נגד המשך שלטונו של מועמר קדאפי. חיילים לובים משתמשים במסוקים ובירי של צלפים כדי לעצור את המפגינים. מקורות נוספים ציינו שקדאפי הורה לנתק את החשמל באזורים אחדים, ואף נמסר שהוא הורה לבתי-החולים הממשלתיים לא להעניק סיוע לפצועים. מקור נוסף ציין שאחדים משרי הממשלה הלובית התפטרו או איימו להתפטר בעקבות האירועים האלימים הללו. סילוקו של מועמר קדאפי הוא רק עניין של זמן. תושבים בעיר בנגזי מסרו כי הם הצליחו להשתלט על העיר ולגרש את השוטרים והחיילים הנאמנים לקדאפי. המפגינים הצליחו לתפוס מחסני-נשק של הצבא, דבר המסייע להם להילחם נגד נאמני הנשיא. אזרחים מסרו שמפקד צבאי בכיר בבנגזי החליט לערוק ולפעול יחד עם האזרחים. הצבא הלובי מורכב מלוחמים אפריקאים ממדינות שונות. שגריר לוב בליגה הערבית התפטר מתפקידו. בנו של קדאפי הבטיח שינויים בחוקה.
--
תימן – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-20 בפברואר 2011 על הריגתו של סטודנט באוניברסיטת צנעא במהלך עימותים אלימים בים מפגינים לכוחות-הביטחון של תימן. עימותים נוספים התרחשו גם באזור העיר עדן ונודע על פצועים אחדים בקרב המפגינים.
--
איראן – מחאה ואלימות: ארגוני אופוזיציה באיראן מסרו ב-20 בפברואר 2011 על הריגתם של 2 מפגינים בעקבות תהלוכת מחאה שנערכה נגד המשטר. דיווחים נוספים מסרו על מעצרים ופצועים בקרב המפגינים.
--
מרוקו – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים במרוקו מסרו ב-20 בפברואר 2011 על הפגנת מחאה של אלפי בני-אדם שנערכה בדרישה לרפורמות פוליטיות במדינה. המפגינים דרשו חוקה דמוקרטית והגבלה של השלטון המלוכני במדינה. מקורות נוספים ציינו שקרוב ל-10,000 בני-אדם השתתפו בהפגנה שהתקיימה בעיר רבאט.
--
אפגניסטן – נאט"ו: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-20 בפברואר 2011 כי כוחות נאט"ו הרגו 64 אזרחים (15 גברים, 20 נשים ו-29 ילדים) במהלך הפעילות צבאית של כוחות נאט"ו במחוז קונאר שנערכה במהלך ארבעת הימים האחרונים. דוברים רשמיים מסרו שכוחות נאט"ו בודקים את הטענות הללו. כרגיל, כוחות נאט"ו מסרו שהם הרגו 36 פעילי טרור, אך למעשה שוב נהרגו עשרות אזרחים חפים-מפשע.
--
אפגניסטן – טרור – נאט"ו: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-20 בפברואר 2011 על הריגתו של חייל נאט"ו המשרת בכוח הצרפתי המוצב באפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים רשמיים בפקיסטן מסרו ב-20 בפברואר 2011 על הריגתם של 28 פעילי טרור מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה של הצבא הפקיסטני באזור הגבול המשותף עם אפגניסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-20 בפברואר 2011 על הריגתם של 53 בני-אדם ועל פציעתם של 80 נוספים בקרבות עקובים-מדם הנערכים באזור העיר מוגדישו בין כוחות הממשלה לבן פעילי טרור מארגון "אל-שבאב". מקור נוסף מסר שמרבית ההרוגים היו אזרחים וחלקם בפעילי טרור מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
רוסיה – קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-20 בפברואר 2011 על הריגתו של פקיד בכיר צפון הקווקז מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-20 בפברואר 2011 על פציעתם של 17 תיירים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום-המדינה. מאז שנת 2004 נהרגו יותר מ-4,400 בני-אדם בפעולות טרור של גורמים אסלאמיים הפועלים בדרום המדינה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Sunday, February 20, 2011

84 הרוגים בלוב; 18 הרוגים באפגניסטן; 15 הרוגים בסומליה; 4 הרוגים בפקיסטן; 3 הרוגים בקווקז; 2 הרוגים בג'יבוטי; 2 הרוגים בסודאן; הרוג בתימן; הרוג בקשמיר; הפגנות בכל רחבי העולם-הערבי;
--
ג'יבוטי - מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בג'יבוטי מסרו ב-19 בפברואר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם (מפגין ושוטר) במהלך הפגנת מחאה שנערכה נגד המשטר הג'יבוטי ונגד הנשיא איסמעיל עומר גאולה השולט במדינה מאז שנת 1999.
--
טוניסיה - מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בטוניסיה מסרו ב-19 בפברואר 2011 על הפגנת נגד התנועה האסלאמית בעקבות רציחתו של כומר פולני. כמו כן נמסר על שחרורם של 3,000 אסירים פולטיים.
--
בחריין - מחאה ואלימות: מקורות מוסמכים בבחריין מסרו ב-19 בפברואר 2011 על פציעתם של כ-80 בני-אדם במהלך עימותים שהיו לאורך כל היום בין כוחות-הביטחון של בחריין לבין מפגינים שיעים. במהלך היום ניתנה הוראה לכוחות הצבא לעזוב את כיכר הפנינה, וכשהגיעו מפגינים למקום לחגוג את ניצחונם פרצו במקום עימותים אלימים נוספים שגרמו לפצועים נוספים. ליד בתי-החולים של בחריין עדיין מתגודדים מפגינים. שוטר בחרייני ערק בשידור חי והצטרף למחאה של השיעים.
--
לוב - מחאה ואלימות: מקורות אזרחיים בלוב ומחוצה לה מסרו ב-19 בפברואר 2011 על הריגתם של 84 בני-אדם בעקבות ההפגנות שנערכו בלוב במהלך שלושת הימים האחרונים. עוד נודע שכוחות-הביטחון של לוב משתמשים בירי של צלפים כדי להתמודד עם המפגינים.
--
כוויית - מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בכוויית מסרו ב-19 בפברואר 2011 על פציעתם של 7 בני-אדם במהלך הפגנה שנערכה בכוויית סיטי נגד המשטר.
--
תימן - מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-19 בפברואר 2011 על הריגתו של אדם אחד מהלך הפגנה שנערכה בעיר עדן נגד המשך שלטונו של נשיא תימן. לאורך כל היום היו עימותים אלימים גם בעיר צנעא.
--
אלג'יריה - מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים באלג'יריה מסרו ב-19 בפברואר 2011 שכוחות-ביטחון של אלג'יריה פיזרו הפגנת מחאה שנערכה נגד המשטר במדינה. ההפגנה נערכה בידי ארגון הגג של ארגונים אופוזיציוניים הפועלים באלג'יריה. נמסר על אדם אחד שנפצע קל מאוד.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מרו ב-19 בפברואר 2011 על הריגתם של 18 בני-אדם במהלך התקפה של פעילי טרור על סניף של בנק מקומי בעיר ג'לאלבד.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו על הריגתם של לפחות 4 בני-אדם (שניים מהם שוטרים) בעקבות שתי התקפות של פעילי טרור מוסלמים שנערכו בצפון-מערב המדינה. מקור נוסף ציין שהתקפה אחת הייתה על תחנת משטרה, וההתקפה השנייה הייתה על בית-חולים מקומי.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-19 בפברואר 2011 על הריגתם של 15 בני-אדם ועל פציעתם של 30 נוספים בקרבות הנערכים בעיר מוגדישו בין כוחות הממשלה לבים פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-19 בפברואר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם ועל פציעתם של 4 נוספים במהלך היתקלות שהייתה יומיים קודם לכן בין כוחות הצבא המקומיים לבים פעילי טרור הפועלים בהשראתה של ממשלת חרטום.
--
רוסיה – קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-19 בפברואר 2011 על הריגתם של 3 תיירים רוסים בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון-הקווקז.
--
הודו – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-19 בפברואר 2011 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי מירי של חיילים הודים הפועלים במחוז קשמיר. 4 מפגינים נוספים נפצעו במהלך עימותים שפרצו בין תושבים במחוז קשמיר לבין שוטרים הודים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Saturday, February 19, 2011

46 הרוגים בלוב; 11 הרוגים באפגניסטן; 7 הרוגים בעיראק; 4 הרוגים בתימן; 3 הרוגים בפקיסטן; חייל נאט"ו מהכוח הגרמני נהרג באפגניסטן; חייל נהרג בתאילנד;
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-18 בפברואר 2011 על הריגתם של 11 בני-אדם מפיגוע של מחבל-מתאבד שהתבצע באזור העיר קאבול.
--
אפגניסטן – טרור – נאט"ו: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-18 בפברואר 2011 על הריגתו של חייל נאט"ו מהכוח הגרמני כתוצאה מפיצוץ של מטען-חבלה.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-18 בפברואר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בצפון-מערב המדינה ובתקרית נוספת. מקורות צבאיים מסרו שאת מכונית התופת הפעיל מחבל מתאבד בגיל ההתבגרות שגויס בידי פעילי טרור מארגון הטליבאן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-18 בפברואר 2011 על הריגתם של 3 אזרחים ועל פציעתם של 5 שוטרים בפיגוע שהתבצע במרכז העיר מוסול. כמו כן נמסר על 4 הרוגים כורדים במהלך הפגנה שנערכה בצפון-עיראק נגד הרשויות המקומיות באזור.
--
תימן – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-18 בפברואר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם מהשלכת רימון-יד ומירי של שוטרים במהלך הפגנה שנערכה בעדן נגד המשטר של ממשלת צנעא. כמו כן נמסר על אלפי מפגינים שתקפו בניינים ציבוריים בעדן. מקורות נוספים ציינו שפקידים בכירים ואנשי צבא ברחו מהעיר. בשבוע האחרון נהרגו 10 בני-אדם בהפגנות נגד המשטר.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-18 בפברואר 2011 על הריגתו של חייל אחד מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה.
--
לוב – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בינלאומיים וארגון אמנסטי ציינו ב-18 בפברואר 2011 על הריגתם של 46 בני-אדם בעקבות המחאה העממית שפרצה בלוב מהלך הימים האחרונים. עוד נמסר כי מפגינים בעיר ביידא תלו שני שוטרים. הפגנות אלימות נערכו בבנגזי, בביידא, בטוברוק וטריפולי. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בינלאומיים המסתמכים על גורמי האופוזיציה בלוב מסרו ב-17 בפברואר 2011 על הריגתם של 20 בני-אדם במהלך עימותים אלימים שפרצו בין מפגינים לכוחות הביטחון של לוב. במהלך "יום הזעם" שתוכנן מראש, נערכו עשרות הפגנות של אזרחים שביקשו למחות נגד משטרו של מועמר קדאפי. גורמי האופוזיציה בלוב מסרו ש"עוד בובה של ארה"ב עומדת ליפול". בעיר בנגזי נמסר שכוחות המשטרה נסו מהמקום בשל הפגנות המוניות. כל המחוז של העיר בנגזי מייצר את עיקר ההכנסות של לוב המתבססות של נפט ומוצריו.
--
העולם-הערבי – מחאה: בירדן פרצו עימותים בין מפגינים לאנשי כוחות הביטחון ונמסר על 8 פצועים. בבחריין נמשכו גם היום הפגנות נגד השלטון המלוכני הסוני. כמו כן נמסר על הפגנות שנערכו ליד בתי-החולים בהם מאושפזים הפצועים מהעימותים של הלילה הקודם ונמסר על 50 פצועים נוספים. עד כה נמסר על לפחות 5 הרוגים. במצרים נערכה הפגנת המונים בכיכר אל-תחריר לציון שבוע לסילוקו של חוסני מובארק. בסוריה נמשכת הערנות הביטחונית במוקדים אסטרטגיים רבים ובמיוחד באזורים בהם מתגוררים כורדים. כמו כן נמסר על הפגנה שנערכה דמשק נגד המשטר, אולם היא לא התפתחה להפגנה המונית. בג'יבוטי נערכו הפגנות נגד המשטר לאורך כל היום.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Friday, February 18, 2011

365 הרוגים במצרים; 20 הרוגים בלוב; 17 הרוגים בעיראק; 12 הרוגים באפגניסטן; 7 הרוגים בפקיסטן; 6 הרוגים בבחריין; 4 הרוגים בתימן; 3 טרוריסטים נהרגו בעזה; 2 הרוגים בניגריה; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן;
--
מצרים – מחאה: מקורות רשמיים במצרים מסרו ב-17 בפברואר 2011 כי במהלך האירועים האלימים שפרצו במצרים מ-25 בינואר 2011 ועד ל-11 בפברואר 2011 נהרגו 365 בני-אדם ו-5,500 נוספים נפצעו.
--
לוב – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בינלאומיים המסתמכים על גורמי האופוזיציה בלוב מסרו ב-17 בפברואר 2011 על הריגתם של 20 בני-אדם במהלך עימותים אלימים שפרצו בין מפגינים לכוחות הביטחון של לוב. במהלך "יום הזעם" שתוכנן מראש, נערכו עשרות הפגנות של אזרחים שביקשו למחות נגד משטרו של מועמר קדאפי. גורמי האופוזיציה בלוב מסרו ש"עוד בובה של ארה"ב עומדת ליפול". בעיר בנגזי נמסר שכוחות המשטרה נסו מהמקום בשל הפגנות המוניות. כל המחוז של העיר בנגזי מייצר את עיקר ההכנסות של לוב המתבססות של נפט ומוצריו.
--
בחריין – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בבחריין מסרו ב-17 בפברואר 2011 על הריגתם של 6 מפגינים ועל פציעתם של 260 נוספים, וכן נמסר על כ-60 בני-אדם נעדרים, בעקבות פריצה אלימה בירי של כוחות הביטחון לעבר מפגנים שהתגודדו בכיכר הפנינה בעיר הבירה של בחריין. במהלך היום התאספו בכיכר אלפי בני-אדם, כולל משפחות, נשים וילדים. במקום הייתה הרגשה של קרנבל עממי, אולם בשעה 03:00 ללא כול התגרות מצד הקהל, פרצו כוחות הביטחון של בחריין לעבר הקבל תוך כדי ירי חי וירי של גז מדמיע. עדי ראיה מסרו שכוחות הביטחון מנעו מהאמבולנסים להגיע למקום כדי לפנות פצועים. שעות אחדות לאחר מכן ממשלת בחריין הזרימה כוחות רבים לאזור הכיכר במטרה למנוע את הגעתם של מפגינים נוספים. כמו כן ניתנה הוראה לכוחות הביטחון של בחריין להתפרש במקומות אסטרטגיים וכן הוטל איסור מוחלט על עריכת הפגנות ברחבי המדינה. גורמי ממשל בארה"ב מסרו כי פקידים בכירים בארה"ב התקשרו לשלטונות בחריין במטרה להאיץ בהם לשמור על איפוק. בחריין הסונית והמלוכנית נחשבת לבעלת ברית של ארה"ב ובתחומה עוגן הצי החמישי של ארה"ב. כרגיל, ארה"ב משחקת משחק כפול גם כשמדובר על בחריין. הארגון לשיתוף-פעולה כלכלי של מדינות המפרץ התכנס בבחריין על-מנת לאותת למדינות האזור שמה שקרה במצרים וטוניסיה, לא יקרה במפרץ בשל האיום השיעי מאיראן.
--
תימן – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-17 בפברואר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם ועל פציעתם של עשרות נוספים במהלך עימותים אלימים בין כוחות הביטחון של תימן לבין מפגינים. זה היום השישי בו נערכות הפגנות של גורמי אופוזיציה בתימן המתנהלים קרבות רחוב עם נאמני הנשיא המכהן של תימן. גם נשיא תימן הוא בעל-ברית של ארה"ב, אך גם במקרה הזה ארה"ב משחקת משחק כפול וציני. ארה"ב עזרה לנשיא תימן לערוך חיסולים-ממוקדים שבהם נהרגו עשרות בני-אדם חפים-מפשע. במפרץ-עדן מתחוללים עימותים אלימים בין כוחות הביטחון לבין בדלנים המעוניינים לנתק את דרום-תימן מצפון-תימן של ממשלת צנעא.
--
ישראל – רצועת-עזה: מקורות צבאיים מסרו ב-17 בפברואר 2011 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים ברצועת-עזה מירי של חיילי צה"ל. שלושת הטרוריסטים המוסלמים היו בדרכם להניח מטען-חבלה ליד גדר-המערכת.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-17 בפברואר 2011 על הריגתו של חייל נאט"ו נוסף מפיצוץ של מטען חבלה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-17 בפברואר 2011 על הריגתם של 12 פעילי טרור מארגון הטליבאן בעקבות היתקלות צבאית יזומה שנערכה בשיתוף של כוחות נאט"ו וכוחות אפגניים.
--
פקיסטן – אלימות אסלאמית: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-17 בפברואר 2011 על הריגתו של מעביד נוצרי על-ידי עובד מוסלמי בשל שנאה דתית.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-17 בפברואר 2011 על הריגתם של 6 פעילי טרור במהלך הפגזה שנערכה בידי הצבא הפקיסטני במחוז אורקזאי.
--
עיראק – אלימות: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-17 בפברואר 2011 על הריגתם של 17 בני-אדם בתקריות טרור אלימות שהתרחשו במהלך היממה האחרונה בעיראק. במקרה אחד נהרגו 13 בני-אדם מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה במחוז דיאלה.
--
עיראק – טרור – ארה"ב: מקורות תקשורתיים בבריטניה מסרו ב-16 בפברואר 2011 על הריגתם של 92,600 בני-אדם מאז החלה הפלישה האמריקאית לעיראק בשנת 2003 ועד לשנת 2008. בחמש השנים הללו הכוחות האמריקאים אחראים באופן ישיר ל-11,000 הרוגים. זאת התוצרת האמיתית של ארה"ב בעיראק לפני שהיא נופלת לידי איראן.
--
ניגריה – טרור: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-17 בפברואר 2011 על הריגתם של 2 חיילים ניגרים במהלך היתקלות גם פעילי טרור מוסלמים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Thursday, February 17, 2011

17 הרוגים בסומליה; 15 הרוגים בסודאן; 12 הרוגים בניגריה; 5 הרוגים בקשמיר; 4 הרוגים בעיראק; 2 הרוגים בלוב; 2 הרוגים בבחריין; הרוג בתימן; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; 50 שוטרים נהרגו בפקיסטן; 92,600 בני-אדם נהרגו בעיראק בחמש השנים הראשונות למלחמה;
--
איראן – מחאה: מקורות תקשורתיים במפרץ הפרסי מסרו ב-16 בפברואר 2011 על התחדשותן של ההפגנות באיראן נגד המשטר. כמו כן נמסר על 2 הרוגים 37 פצועים בהפגנות מחאה נגד המשטר בלוב. ההפגנות בתימן נמשכו גם במהלך היום ונמסר על הרוג אחד ופצועים נוספים. הפגנות נוספות נערכו במהלך היום גם בבחריין ונמסר על 2 הרוגים נוספים.
--
עיראק – טרור – ארה"ב: מקורות תקשורתיים בבריטניה מסרו ב-16 בפברואר 2011 על הריגתם של 92,600 בני-אדם מאז החלה הפלישה האמריקאית לעיראק בשנת 2003 ועד לשנת 2008. בחמש השנים הללו הכוחות האמריקאים אחראים באופן ישיר ל-11,000 הרוגים.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-16 בפברואר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם (3 מפגינים ומנהיג שבטי מקומי) בשתי תקריות ירי שהיו במהלך היממה האחרונה. המפגינים נהרגו במהלך צעדת מחאה בעיר כות שאורגנה נגד השחיתות בעיר ודרישה לשיפור השירותים הניתנים לאזרחים.
--
אפגניסטן – טרור - נאט"ו: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-16 בפברואר 2011 על הריגתו של חייל נאט"ו נוסף מפיצוץ של מטען-חבלה. מאז תחילת חודש בפברואר 2011 נהרגו 14 חיילים זרים. מאז תחילת שנת 2011 נהרגו באפגניסטן 46 חיילים זרים. בכל שנת 2010 נהרגו באפגניסטן 711 חיילים זרים.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-16 בפברואר 2011 על הריגתם של 50 שוטרים מפיגועי טרור שהיו מתחילת שנת 2011. דובר המשטרה מסר שכוחות הביטחון של פקיסטן מהווים מטרה מועדפת לפעילי טרור מארגון הטליבאן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-16 בפברואר 2011 על הריגתם של 17 בני-אדם בקרבות נוספים הנערכים בעיר מוגדישו בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. כמו כן נמסר שחלק מההרוגים נפגעו מירי של חיילי הממשלה שפעלו נגד מפגינים מקומיים שהביעו מחאה נגד המשך המצב המלחמתי בסומליה.
--
צפון-סודאן – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-16 בפברואר 2011 על הריגתם של 15 בני-אדם בעימותים שפרצו בין שתי מליציות מקומיות הפועלות במערב המדינה. האירוע הזה אינו קשור למאבק המתחולל בדרום-סודאן.
--
ניגריה – טרור מוסלמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-16 בפברואר 2011 על הריגתם של 12 בני-אדם בעימותים נוספים שפרצו בין מוסלמים לנוצרים. כנסיות הותקפו, ביתם הועלו באש, ונמסר על שוטרים מקומיים שנרצחו באירוע.
--
הודו – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-16 בפברואר 2011 על הריגתם של 2 ילדות קטנות מירי של טרוריסט שפעל בחבל קשמיר הנמצא בשליטה הודית. יום לפני כן נהרגו 3 ילדים מפיצוץ של מטען-חבלה כנראה במהלך משחק.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Wednesday, February 16, 2011

200 הרוגים בדרום-סודאן; 120 הרוגים בפקיסטן; 10 הרוגים בקווקז; 3 הרוגים בעיראק; 3 הרוגים בסומליה; 2 הרוגים בבחריין; 2 הרוגים באיראן; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן;
--
איראן – מחאה: מקורות תקשורתיים מסרו ב-15 בפברואר 2011 שגם במהלך היום נערכו הפגנות אחדות נגד המשטר באיראן. עד כה נהרגו 2 בני-אדם במהומות. בבחריין נהרגו 2 מפגינים בהפגנות של שיעים נגד המשטר המלוכני הסוני. בתימן נמשכו גם היום הפגנות נגד המשטר. שלטונות סודאן בחרטום החליטו לגרש ארגון רפואי צרפתי. הכורדים ערכו עשרות הפגנות בטורקיה והמפגינים התעמתו עם המשטרה המקומית. בסומליה נהרגו 3 בני-אדם בהפגנה למען השלום במדינה.
--
אפגניסטן – נאט"ו: מקורות צבאיים בנאט"ו מסרו ב-15 בפברואר 2011 על הריגתו של חייל נאט"ו מהכוח הפיני מפיצוץ של מטען-חבלה.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים בפקיסטן מסרו ב-15 בפברואר 2011 על הריגתם של 120 פעילי טרור במהלך מבצע צבאי נרחב שנערך בידי כוחות הביטחון של פקיסטן נגד פעילי טרור מארגון הטליבאן. המבצע החל ב-12 בפברואר 2011. בין ההרוגים היו 7 מפקדים מקומיים בארגון הטליבאן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-15 בפברואר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהוטמן לצד הדרך.
--
רוסיה – קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-15 בפברואר 2011 על הריגתם של 7 פעילי טרור מוסלמים ו-3 שוטרים במהלך היתקלות שנערכה בצפון הקווקז. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-14 בפברואר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם (2 שוטרים וטרוריסטית מוסלמית) בעקבות פיגוע התאבדות שהתבצע בתחנת משטרה הנמצאת בדגסטן.
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-15 בפברואר 2011 על הריגתם של 200 בני-אדם בקרבות שפרצו בין כוחות הביטחון של הדרום נגד פעילי טרור הנתמכים בידי ממשלת חרטום של עומר אל-באשיר. כמו כן מקורות באו"ם מסרו על 300 בני-אדם שמצאו מקלט ליד מוסדות האו"ם לאחר ששלושה בני-אדם מאזור הצפון נהרגו ליד העיר אביי. מידע נוסף: מקורות רשמיים בדרום-סודאן מסרו ב-11 בפברואר 2011 על הריגתם של 140 בני-אדם בקרבות שפרצו בין כוחות הצבא של דרום-סודאן לבין פעילי טרור הנתמכים בידי ממשלת חרטום של עומר אל-באשיר. מידע נוסף: מקורות רשמיים בדרום-סודאן מסרו ב-10 בפברואר 2011 על הריגתם של 16 בני-אדם בעקבות קרבות שפרצו בין כוחות הצבא המקומי לפעילי טרור המזוהים עם ממשלת חרטום. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-9 בפברואר 2011 על הריגתו של שר בעיר ג'ובה מירי של מתנקשים. השר היה הממונה על הפיתוח האזורי בממשלת דרום-סודאן. לאחרונה נערכה הצבעה בדרום על היפרדות בצפון-סודאן האסלאמית. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-6 בפברואר 2011 כי מספר ההרוגים בהתקפה שהייתה יום קודם לכן עלה ל-50 בני-אדם. מקורות נוספים מציינים שמסר ההרוגים עלול להגיע ל-55 בני-אדם. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-5 בפברואר 2011 על הריגתם של 20 בני-אדם במהלך עימות מזוין שפרת בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור הנתמכים בידי ממשלת חרטום. מקורות נוספים מסרו כי פעילי הטרור סירבו להניח את נשקם על-פי הדרישה של ממשלת דרום-סודאן.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Tuesday, February 15, 2011

9 הרוגים בסומליה; 7 הרוגים בפקיסטן; 4 הרוגים באלג'יריה; 3 הרוגים באפגניסטן; 3 הרוגים בקווקז; 2 חיילים נאט"ו נהרגו באפגניסטן; הרוג באיראן; מחאה בעולם-הערבי;
--
איראן – מחאה: מקורות תקשורתיים מסרו ב-14 בפברואר 2011 על הפגנות של גורמי האופוזיציה נגד המשטר באיראן. שלטונות הביטחון הצליחו לצמצם את הגישה לאינטרנט ולשירותי הטלפון הסלולרי. נודע על הרוג אחד לפחות ועל פצועים נוספים. בתימן נערכות הפגנות מחאה נגד במטר זה היום הרביעי. במצרים התקיימו היום שביתות מחאה רבות נגד רמת השכר במדינה. 2,200 פליטים מטוניסיה הגיעו לאיטליה בתוך 24 שעות. עיראק תארח את כינוס הליגה הערבית ב-29 במרס 2011. צעיר פלסטיני נעצר ביוון בחשד לתכנון פיגועי טרור. הפגנות מחאה של שיעים בבחריין. בלוגר בסוריה נידון ל-5 שנות מאסר בגין פעילותו נגד המשטר.
--
אפגניסטן – נאט"ו: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-14 בפברואר 2011 על הריגתם של 2 חיילים בריטים בשריפה שפרצה באחד מהבסיסים של כוחות נאט"ו.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-14 בפברואר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם (2 שוטרים ומחבל מתאבד) בפיגוע שהתבצע באזור המלונות של העיר קאבול.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-14 בפברואר 2011 על הריגתם של 7 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים באזור עמק הסוואט.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-14 בפברואר 2011 על הריגתם של 9 בני-אדם בקרבות שפרצו בעיר מוגדישו בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות תקשורתיים באלג'יריה מסרו ב-14 בפברואר 2011 על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים בהיתקלות שהייתה על גבול ניז'ר.
--
רוסיה - קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-14 בפברואר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם (2 שוטרים וטרוריסטית מוסלמית) בעקבות פיגוע התאבדות שהתבצע בתחנת משטרה הנמצאת בדגסטן.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Monday, February 14, 2011

48 הרוגים בעיראק; 14 הרוגים בפקיסטן; 5 הרוגים בקווקז; 3 הרוגים בסומליה; הצבא המצרי הודיע על בחירות חדשות במהלך ששת החודשים הקרובים;
--
מצרים – פוליטיקה: הטלוויזיה המצרית העבירה ב-13 בפברואר 2011 את הודעת הצבא כי "המועצה הצבאית העליונה" תשלוט במצרים עד לעריכתן של בחירות חדשות במהלך ששת החודשים הקרובים. מידע נוסף: מאז הודעת ההתפטרות של חוסני מובארק, רבים שואלים היום "מי שולט במצרים". סביר להניח שעומר סולימאן, יליד 1936, ימשיך לכהן כראש המודיעין הכללי של מצרים. האיש החשוב כרגע הוא שר-ההגנה מוחמד חוסיין טנטאווי, יליד 1935. סביב טנטאווי נמצאים גם הרמטכ"ל סמי חאפז ענאן, יליד 1948; מפקד חיל-האוויר מחמוד חאפז מוחמד, יליד 1952; מפקד חיל-הים מוהאב מוחמד חוסיין מאמיש, יליד 1948; מפקד חיל-האוויר עבד אל-עזיז סייף אל-דין, יליד 1949.
**
עד כה הצבא פרסם ארבע הודעות צבאיות. בהודעה הרביעית שפורסמה ב-12 בפברואר 2011 הצבא הודיע כי מצרים תכבד את כל ההסכמים הבינלאומיים וכי הממשלה הנוכחית תמשיך לנהל אתה מדינה עד להקמתה של ממשלה חדשה. הטלוויזיה המצרית העבירה את הודעת הצבא על מעצרם של פוליטיקאים באשמת שחיתות. שר הביטחון אהוד ברק שוחח עם שר-ההגנה טנטאווי.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב- 13 בפברואר 2011 על הריגתם של 14 בני-אדם בסדרה ארוכה של אירועי טרור שהתרחשה בפקיסטן במהלך היממה האחרונה.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-13 בפברואר 2011 כי הפיגוע שנערך יום קודם לכן נגד עולי-רגל שיעים נהרגו 48 בני-אדם. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-12 בפברואר 2011 על הריגתם של 27 בני-אדם ועל פציעתם של 30 נוספים בפיצוץ של מטען-חבלה הופעל על אוטובוס שהסיע עולי-רגל שיעים.
--
רוסיה – קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-13 בפברואר 2011 כי במבצע הצבאי שנערך יום קודם לכן נהרגו 5 בני-אדם (4 טרוריסטים מוסלמים ושוטר מקומי אחד) בצפון הקווקז. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-12 בפברואר 2011 על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון הקווקז.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-13 בפברואר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם ועל פציעתם של 10 נוספים מפיצוץ של רימון-יד שהושלך בידי פעילי טרור מוסלמים בעיר מוגדישו.
--
אלג'יריה – פוליטיקה: מקורות תקשורתיים בינלאומיים מסרו ב-12 בפברואר 2011 ששלטונות הביטחון של אלג'יריה עצרו 400 מפגינים שיצאו בקריאות להפיל את המשטר.

==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Sunday, February 13, 2011

27 הרוגים בעיראק; 21 הרוגים באפגניסטן; 4 הרוגים בניגריה; 2 הרוגים בפקיסטן; 2 הרוגים בקווקז; 400 עצורים באלג'יריה; הצבא המצרי מנהל את המדינה;
--
מצרים – פוליטיקה: מאז הודעת ההתפטרות של חוסני מובארק, רבים שואלים היום "מי שולט במצרים". סביר להניח שעומר סולימאן, יליד 1936, ימשיך לכהן כראש המודיעין הכללי של מצרים. האיש החשוב כרגע הוא שר-ההגנה מוחמד חוסיין טנטאווי, יליד 1935. סביב טנטאווי נמצאים גם הרמטכ"ל סמי חאפז ענאן, יליד 1948; מפקד חיל-האוויר מחמוד חאפז מוחמד, יליד 1952; מפקד חיל-הים מוהאב מוחמד חוסיין מאמיש, יליד 1948; מפקד חיל-האוויר עבד אל-עזיז סייף אל-דין, יליד 1949.

עד כה הצבא פרסם ארבע הודעות צבאיות. בהודעה הרביעית שפורסמה ב-12 בפברואר 2011 הצבא הודיע כי מצרים תכבד את כל ההסכמים הבינלאומיים וכי הממשלה הנוכחית תמשיך לנהל אתה מדינה עד להקמתה של ממשלה חדשה. הטלוויזיה המצרית העבירה את הודעת הצבא על מעצרם של פוליטיקאים באשמת שחיתות. שר הביטחון אהוד ברק שוחח עם שר-ההגנה טנטאווי.
--
אלג'יריה – פוליטיקה: מקורות תקשורתיים בינלאומיים מסרו ב-12 בפברואר 2011 ששלטונות הביטחון של אלג'יריה עצרו 400 מפגינים שיצאו בקריאות להפיל את המשטר.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-12 בפברואר 2011 על הריגתם של 21 בני-אדם בסדרה של אירועי טרור שהיו במחוז קנדהאר. בין ההרוגים היו גם רבים מאנשי כוחות הביטחון של אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-12 בפברואר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם (שוטר וטרוריסט) בפיגוע התאבדות שהתבצע בצפון-מערב המדינה.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-12 בפברואר 2011 על הריגתם של 27 בני-אדם ועל פציעתם של 30 נוספים בפיצוץ של מטען-חבלה הופעל על אוטובוס שהסיע עולי-רגל שיעים.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-12 בפברואר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים באזור העיר ג'וס. כמו כן נמסר על 11 הרוגים באירוע פוליטי בגלל בהלה שנוצרה לאחר ירי של שוטרים מקומיים שביקשו לזרז את המשתתפים.
--
רוסיה – קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-12 בפברואר 2011 על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון הקווקז.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Saturday, February 12, 2011

140 הרוגים בדרום-סודאן; 15 הרוגים באפגניסטן; 11 הרוגים בסומליה; 6 הרוגים בפקיסטן; 6 הרוגים בניגריה; 3 הרוגים בעיראק; מובארק התפטר בלחץ הצבא;
--
מצרים – פוליטיקה: הטלוויזיה המצרית מסרה הודעה ב-11 בפברואר 2011 על התפטרותו של חוסני מובארק והעברת השליטה לידי הצבא בראשותו של שר-ההגנה טנטאווי. בכך הושלמה ההפיכה הצבאית החלה לפני כשבועיים בלחץ הצבא. ראשי הצבא הודיעו על פיזור שני בתי הפרלמנט ופירוקה של הממשלה המצרית החדשה שמונתה בידי מובארק לפני שבועיים. כפי שטענתי כבר מראשית המהומות, הצבא הוא הגורם היחידי שיכול לקחת את העניינים לידיו. מידע נוסף: חוסני מובארק נשא נאום חשוב ב-10 בינואר 2011. הנאום עורר ציפיות רבות במצרים ומחוצה לה. לאורך כל שעות הערב היו ספקולציות רבות בנוגע לתוכניותיו של מובארק. במרבית הערוצים בעולם דיברו על כך שמובארק יודיע על פרישתו. הודעה מספר 1 של הצבא עוררה ציפיות רבות. בשעה 22:30 מובארק מסר את דבריו בנאום מוקלט. עיקרי הדברים: מובארק מעביר את סמכויותיו לעומר סולימאן; מובארק אינו מתכוון לפרוש לחלוטין מהתפקיד; הוא מתכוון למות במצרים; מובארק מסרב לקבל תכתיבים של מדינות זרות (ארה"ב); הוא רוצה שהעם המצרי יכיר את ההיסטוריה האישית שלו. בסיכומו של דבר הנאום עורר אכזבה גדולה בקרב המפגינים שגדשו את כיכר אל-תחריר. למעשה, הצבא ועומר סולימאן שולטים לחלוטין במצרים מאז שסולימאן התמנה לסגן-הנשיא לפני שבועיים. מובארק אינו חלק מתהליך קבלת ההחלטות במדינה, אלא הוא רוצה לפרוש בכבוד. מייד לאחר נאומו של מובארק, החל נאומו של עומר סולימאן שקרא למפגינים להתפזר משום שהם קיבלו את מבוקשם. כמו כן, סולימאן אמר לציבור המצרי לא להיות מושפע מערוצי הטלוויזיה המסיתים לאלימות במצרים. כפי שטענתי מלכתחילה, במצרים יש משטר צבאי בהנהגתם של עומר סולימאן – הנשיא בפועל, שר-ההגנה - טנטאווי, והרמטכ"ל המצרי - ענאן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-11 בפברואר 2011 על הריגתם של 15 פעילי טרור מארגון הטליבאן בשתי התקפות יזומות שנערכו בשיתוף עם כוחות נאט"ו והצבא האפגני באזור מחוז קונאר.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-11 בפברואר 2011 על הריגתם של 6 פעילי טרור במבצע צבאי שנערך באזור עמק הסוואט הנמצא ברובו בשליטה של פעילי טרור מארגון הטליבאן ואל-קאעידה.
--
עיראק – טרור אתני: מקורות רשמיים בעיראק מסרו ב-11 בפברואר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם בקרבות שפרצו בין שתי מליציות שבטיות במחוז כירכוך.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-11 בפברואר 2011 על הריגתם של 11 בני-אדם ועל פציעתם של 37 נוספים בקרבות שפרצו בעיר מוגדישו בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות רשמיים בדרום-סודאן מסרו ב-11 בפברואר 2011 על הריגתם של 140 בני-אדם בקרבות שפרצו בין כוחות הצבא של דרום-סודאן לבין פעילי טרור הנתמכים בידי ממשלת חרטום של עומר אל-באשיר. מידע נוסף: מקורות רשמיים בדרום-סודאן מסרו ב-10 בפברואר 2011 על הריגתם של 16 בני-אדם בעקבות קרבות שפרצו בין כוחות הצבא המקומי לפעילי טרור המזוהים עם ממשלת חרטום. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-9 בפברואר 2011 על הריגתו של שר בעיר ג'ובה מירי של מתנקשים. השר היה הממונה על הפיתוח האזורי בממשלת דרום-סודאן. לאחרונה נערכה הצבעה בדרום על היפרדות בצפון-סודאן האסלאמית. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-6 בפברואר 2011 כי מספר ההרוגים בהתקפה שהייתה יום קודם לכן עלה ל-50 בני-אדם. מקורות נוספים מציינים שמסר ההרוגים עלול להגיע ל-55 בני-אדם. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-5 בפברואר 2011 על הריגתם של 20 בני-אדם במהלך עימות מזוין שפרת בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור הנתמכים בידי ממשלת חרטום. מקורות נוספים מסרו כי פעילי הטרור סירבו להניח את נשקם על-פי הדרישה של ממשלת דרום-סודאן.
--
ניגריה – טרור מוסלמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-11 בפברואר 2011 על הריגתם של 6 בני-אדם בעימותים שפרצו בין מוסלמים לנוצרים במרכז המדינה. במהלך השבועות האחרונים נהרגו מאות בני-אדם בעימותים שפרצו בין מוסלמים לנוצרים ברחבי המדינה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Friday, February 11, 2011

31 הרוגים בפקיסטן; 16 הרוגים בדרום-סודאן; 8 הרוגים בעיראק; 4 הרוגים באפגניסטן; 3 הרוגים בסומליה; 19 הרוגים בפיליפינים מאז תחילת החודש; אלג'יריה לקראת הפגנת-מחאה; נאום מובארק;
--
מצרים – פוליטיקה: חוסני מובארק נשא נאום חשוב ב-10 בינואר 2011. הנאום עורר ציפיות רבות במצרים ומחוצה לה. לאורך כל שעות הערב היו ספקולציות רבות בנוגע לתוכניותיו של מובארק. במרבית הערוצים בעולם דיברו על כך שמובארק יודיע על פרישתו. הודעה מספר 1 של הצבא עוררה ציפיות רבות. בשעה 22:30 מובארק מסר את דבריו בנאום מוקלט. עיקרי הדברים: מובארק מעביר את סמכויותיו לעומר סולימאן; מובארק אינו מתכוון לפרוש לחלוטין מהתפקיד; הוא מתכוון למות במצרים; מובארק מסרב לקבל תכתיבים של מדינות זרות (ארה"ב); הוא רוצה שהעם המצרי יכיר את ההיסטוריה האישית שלו. בסיכומו של דבר הנאום עורר אכזבה גדולה בקרב המפגינים שגדשו את כיכר אל-תחריר. למעשה, הצבא ועומר סולימאן שולטים לחלוטין במצרים מאז שסולימאן התמנה לסגן-הנשיא לפני שבועיים. מובארק אינו חלק מתהליך קבלת ההחלטות במדינה, אלא הוא רוצה לפרוש בכבוד. מייד לאחר נאומו של מובארק, החל נאומו של עומר סולימאן שקרא למפגינים להתפזר משום שהם קיבלו את מבוקשם. כמו כן, סולימאן אמר לציבור המצרי לא להיות מושפע מערוצי הטלוויזיה המסיתים לאלימות במצרים. כפי שטענתי מלכתחילה, במצרים יש משטר צבאי בהנהגתם של עומר סולימאן – הנשיא בפועל, שר-ההגנה - טנטאווי, והרמטכ"ל המצרי - ענאן.
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות רשמיים בדרום-סודאן מסרו ב-10 בפברואר 2011 על הריגתם של 16 בני-אדם בעקבות קרבות שפרצו בין כוחות הצבא המקומי לפעילי טרור המזוהים עם ממשלת חרטום. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-9 בפברואר 2011 על הריגתו של שר בעיר ג'ובה מירי של מתנקשים. השר היה הממונה על הפיתוח האזורי בממשלת דרום-סודאן. לאחרונה נערכה הצבעה בדרום על היפרדות בצפון-סודאן האסלאמית. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-6 בפברואר 2011 כי מספר ההרוגים בהתקפה שהייתה יום קודם לכן עלה ל-50 בני-אדם. מקורות נוספים מציינים שמסר ההרוגים עלול להגיע ל-55 בני-אדם. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-5 בפברואר 2011 על הריגתם של 20 בני-אדם במהלך עימות מזוין שפרת בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור הנתמכים בידי ממשלת חרטום. מקורות נוספים מסרו כי פעילי הטרור סירבו להניח את נשקם על-פי הדרישה של ממשלת דרום-סודאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות שמיים בפקיסטן מסרו ב-10 בפברואר 2011 על הריגתם של 31 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע במרכז גיוס של הצבא הפקיסטני. מקורות רשמיים מסרו שאת הפיגוע עשה ילד בן 12 שלבש מדי בית-ספר. עוד 20 מגויסים חדשים נפצעו בפיגוע.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-10 בפברואר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם (כולל הטרוריסט) בפיגוע התאבדות שהתבצע בצפון מחוז קונדוז. בין ההרוגים היה גם מושל במחוז קונדוז.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-10 בפברואר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם ועל פציעתם של 15 נוספים בקרבות הנערכים בעיר מוגדישו בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-7 בפברואר 2011 על הריגתם של 10 בני-אדם ועל פציעתם של 25 נוספים בעימות מזוין שהתפתח בין שתי מליציות אתניות מקומיות הפועלות במרכז סומליה. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-4 בפברואר 2011 על הריגתם של 17 בני-אדם בקרבות הנערכים בעיר מוגדישו בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מארגון "אל-שבאב".
--
אלג'יריה – מחאה: מקורות תקשורתיים באלג'יריה מסרו ב-10 בפברואר 2011 על הפגנת-מחאה שעתידה להתקיים ב-12 בפברואר 2011. כוחות-הביטחון של המדינה נערכים לקראת ההפגנה בעזרתם של כ-25,000 חיילים ושוטרים.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בפיליפינים מסרו ב-10 בפברואר 2011 על הריגתם של 6 בני-אדם בקרבות שפרצו בין מליציות מוסלמיות הפועלות בדרום המדינה. בתחילת חודש בפברואר נהרגו 13 בני-אדם בקרבות דומים שפרצו בדרום המדינה. מאז תחילת חודש פברואר 2011 נהרגו בעימותים בין מליציות מוסלמיות 19 בני-אדם.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-10 בפברואר 2011 על הריגתם של 8 בני-אדם ועל פציעתם 40 נוספים מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה ליד מקום המקודש לעדה השיעית המתגוררת באזור העיר סמארה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Thursday, February 10, 2011

87 הרוגים בסומלילנד; 9 הרוגים בעיראק; 3 הרוגים במצרים; 3 הרוגים בתימן; 2 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; הרוג באפגניסטן; הרוג בפקיסטן; שר נרצח בדרום-סודאן; 739 ילדים אפגנים נהרגו בשנת 2010;
--
סומלילנד – טרור: מקורות תקשורתיים בסומלילנד מסרו ב-9 בפברואר 2011 על הריגתם של 87 בני-אדם במהלך קרבות בין חיילי הממשלה לבין פעילי טרור הפועלים במחוז האוטונומי.
--
מצרים – מחאה: מקורות תקשורתיים בינלאומיים מסרו ב-9 בפברואר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם ועל פציעתם של 100 נוספים מירי של כוחות הביטחון של מצרים במהלך הפגנות שנערכו בדרום המדינה. הטלוויזיה המצרית דיווחה במהלך היום על הפגנות נוספות שנערכו בכיכר אל-תחריר במרכז קהיר. מקור מצרי מסר ב-9 בפברואר 2011 שממשלת מצרים תסיר את החסימה על שידוריה של תחנת אל-ג'זירה – חסימה החלה לפני כ-10 ימים בעקבות התסיסה שעוררה התחנה במהלך ההפגנות ההמוניות שהיו מאז ה-25 בינואר 2011. מתח דיפלומטי בין מצרים לטורקיה על רקע התייחסויותיו של ארדואן על המתרחש במצרים – מצרים רואה בזה פגיעה קשה בכבודה. (המשטר הצבאי במצרים יזכור לטובה את עמידתה של ישראל לטובת מובארק כשכולם דרשו את ראשו). דוברים של האחים המוסלמים במצרים מסרו כי הם אינם שואפים להשיג עוצמה פוליטית במצרים. תחנת אל-ג'זירה ממשיכה להגזים במספר האנשים שנמצאים בכיכר אל-תחריר והיא יוצרת מציאות שאינה קיימת בפועל.
--
אפגניסטן – טרור – נאט"ו: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-9 בפברואר 2011 על הריגתם של 2 חיילי נאט"ו בהתקפה של פעילי טרור מארגון הטליבאן שנערכה בדרום המדינה.
--
אפגניסטן – טרור – ילדים: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-9 בפברואר 2011 כי בשנת 2010 נהרגו מידי יום 2 ילדים אפגנים באירועים אלימים בהם היו מעורבים כוחות צבאיים אן ארגוני טרור. על-פי ההודעה שנמסרה, בשנת 2010 נהרגו באפגניסטן 739 ילדים מתחת לגיל 18.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-9 בפברואר 2011 על הריגתו אזרח אמריקאי, קצין-מכס לשעבר ואיש משמר-הגבול, שעבד עבור המכס האפגני. האמריקאי נהרג מפיצוץ של מטען-חבלה שהוצמד לצד הדרך והופעל בשעה שעברה מכוניתו.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-9 בפברואר 2011 על הריגתו של אדם אחד מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בצפון-מערב פקיסטן בשוק הומה אדם.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-9 בפברואר 2011 על הריגתם של 9 בני-אדם ועל פציעתם של 80 נוספים מפיצוץ של 3 מכוניות-תופת שהופעלו בעיר כירכוך.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-9 בפברואר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם מירי של מרגמות שנורו בידי פעילי טרור מאורגון "אל-חוט'יין" הפועלים בצפון תימן.
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-9 בפברואר 2011 על הריגתו של שר בעיר ג'ובה מירי של מתנקשים. השר היה הממונה על הפיתוח האזורי בממשלת דרום-סודאן. לאחרונה נערכה הצבעה בדרום על היפרדות בצפון-סודאן האסלאמית.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Wednesday, February 9, 2011

4 שוטרים נהרגו בפקיסטן; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; שוטר נהרג באפגניסטן; קצין נהרג בעיראק; שוטר נהרג בקווקז; מל"ט אמריקאי התרסק בתימן; 6 פצצות מרגמה נורו לעבר ישראל מרצועת-עזה;
--
מצרים – מחאה: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-8 בפברואר 2011 על פגישות נוספות שנערכו בין נציגי השלטון לבין גורמי אופוזיציה במצרים. על-פי הרמזים הנמסרים בתקשורת המצרית, מתגבשות הסכמות על עזיבתו ההדרגתית של הנשיא מובראק וגם על עזיבתו את מצרים על-מנת להגן עליו ועל משפחתו. איראן: גורמי אופוזיציה באיראן טענו שאיראן נחטפה בידי חוליגאנים. תימן: אתרי אינטרנט של האופוזיציה החילונית מנהלים מלחמת חורמה נגד גורמי אופוזיציה רדיקליים. ירדן: ראשי השבטים בירדן תוקפים את המלכה הירדנית שהיא ממוצא פלסטיני.
--
אפגניסטן – טרור – נאט"ו: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-8 בפברואר 2011 על הריגתו של חייל נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה. מאז תחילת חודש פברואר 2011 נהרגו באפגניסטן 8 חיילים זרים. מאז תחילת שנת 2011 נהרגו באפגניסטן 40 חיילים זרים. בשנת 2010 נהרגו באפגניסטן 711 חיילים זרים – מרביתם חיילים אמריקאים. בשנת 2009 נהרגו באפגניסטן 521 חיילים זרים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-8 בפברואר 2011 על הריגתו של שוטר מקומי מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון אפגניסטן. מקור נוסף מסר שהפיגוע התבצע בידי מחבל מתאבד וכי עוד 5 בני-אדם נפצעו באירוע. באירוע נוסף שהתרחש ליד העיר קאבול הופעל מטען-חבלה שלא גרם לנפגעים בנפש – כך מסר דובר מקומי של המשטרה האפגנית במחוז.
--
פקיסטן – נאט"ו – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-8 בפברואר 2011 על הריגתם של 4 שוטרים במהלך התקפה על שיירה של כוחות נאט"ו שהייתה בדרכה מפקיסטן לאפגניסטן. מכלית דלק של כוחות נאט"ו נהרסה לחלוטין בעקבות ההתקפה שנערכה בידי פעילי טרור מארגון הטליבאן. במהלך השנה האחרונה נפגעו בפקיסטן מאות מכליות-דלק של כוחות נאט"ו העושות את דרכן לעבר אפגניסטן. מאות בני-אדם נוספים נהרגו באירועים הללו – רבים מהם עובדים של חברות קבלניות הפועלות בשירותם של כוחות נאט"ו. שלטונות הביטחון של פקיסטן אינה מוסרת דיווחים מדויקים על האירועים הללו, וההרוגים אינם נספרים במניין הנפגעים הכללי של כוחות נאט"ו.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-8 בפברואר 2011 על הריגתו של קצין בצבא העיראקי מפיצוץ של מטען-כפול שהופעל במרכז בגדאד.
--
תימן – טרור – ארה"ב: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-8 בפברואר 2011 על התרסקותו של מל"ט אמריקאי בדרום-תימן בזמן מעקב אחרי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה. בחודשים האחרונים התגבר שיתוף הפעולה הצבאי בין ארה"ב לתימן נגד פעילי טרור מארגונים אסלאמיים. במסגרת הזו, ארה"ב מעניקה סיוע בעזרת מערכת מוטסת המשמשת לחיסולים-ממוקדים בדומה למה שמתרחש באפגניסטן ובפקיסטן. כמו כן, לפני ימים אחדים מסרו מקורות צבאיים רשמיים בתימן שבשנת 2010 נהרגו 178 חיילים תימנים בעימותים מזוינים עם פעילי טרור הפועלים ברחבי המדינה.
--
רוסיה – קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-8 בפברואר 2011 על הריגתו של שוטר מקומי בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון-הקווקז.
--
ישראל – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-8 בפברואר 2011 על 6 פצצות מרגמה שנורו לעבר ישראל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים מרצועת-עזה. לא היו נפגעים. בתגובה לירי, צה"ל תקף מטרות טרור בעזה במהלך הלילה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Tuesday, February 8, 2011

10 הרוגים בסומליה; 5 הרוגים באפגניסטן; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; הרוג בעיראק; הרוג בפקיסטן; הרוג בהודו; 35 פעילי טרור נעצרו בטורקיה; פצועים בעיר קראצ'י; ארה"ב מקבלת את תוכניתו של עומר סולימאן; הקולנוען הסורי עומר אמירלאי הלך לעולמו;
--
מצרים – מחאה: ארה"ב קיבלה את תוכניתו של עומר סולימאן להשאיר את חוסני מובארק כנשיא חסר-סמכויות עד שהמצב יירגע במדינה המצרית. כפי שכתבנו כאן במהלך הימים האחרונים, מובארק הוא נשיא בובה שתפקידו כרגע לשמש דמות ייצוגית בלבד. מקורות תקשורתיים בארה"ב מסרו ב-7 בפברואר 2011 כי הילרי קלינטון הצהירה שעזיבתו של מובארק כרגע תגרום לאי-יציבות פוליטית במדינה. המדיניות הרשלנית של ארה"ב בנוגע למובארק מעלה גיחוך אצל מנהיגים בכירים בעולם-הערבי.
**
עומר סולימאן, סגן-הנשיא, ניהל במהלך היום מגעים נוספים עם ראשי האופוזיציה על רפורמות פוליטיות מבלי להביא להגברת השפעתם של "האחים המוסלמים" על המערכת הפוליטית במדינה.
**
ממשלת מצרים הודיעה ב-7 בפברואר 2011 על עלייה של 15 אחוזים במשכורות של עובדי הציבור והפנסיות. עלות ההחלטה הזו עשויה להגיע לכדי מיליארד דולר. שר האוצר סמיר רדואן הודיע שההחלטה תיכנס לתוקף החל מחודש אפריל 2011.

אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-7 בפברואר 2011 על הריגתו של פקיד בכיר בדרום המדינה בידי פעיל טרור מוסלמי שהיה לבוש כחייל אפגני.
--
אפגניסטן – טרור – נאט"ו: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-7 בפברואר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם (חייל נאט"ו, מתורגמן וטרוריסט מוסלמי) בפיגוע התאבדות שהתרחש באזור העיר קנדהאר. מאז תחילת חודש בפברואר 2011 נהרגו 5 חיילים זרים. מאז תחילת שנת 2011 נהרגו באפגניסטן 37 חיילים זרים. בשנת 2010 נהרגו באפגניסטן 711 חיילים זרים.
--
אפגניסטן – נאט"ו: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-7 בפברואר 2011 על הריגתם של 2 אזרחים אפגנים שעברו עברו חברת סינגפורית שנורו בטעות בידי כוחות נאט"ו הפועלים באפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-7 בפברואר 2011 על הריגתו של שוטר מקומי ועל פציעתם של 7 נוספים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון-מערב המדינה.
--
פקיסטן – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-7 בפברואר 2011 על פציעתם של 2 בני-אדם בפיצוץ כפול שהתרחש בעיר קראצ'י. במהלך השנה האחרונה נהרגו מאות בני-אדם בעקבות עימותים אלימים שפרצו על רקע אתני-פוליטי-דתי בעידודם הנמרץ של פעילי טרור מארגון הטליבאן.
--
הודו – פקיסטן: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-7 בפברואר 2011 על הריגתו של איש עסקים הודי שנורה בידי מתנקשים מהלך מסע עסקים האיש ערך בפקיסטן השכנה.
--
עיראק – טרור: מקורות משטרתיים בעיראק מסרו ב-7 בפברואר 2011 על הריגתו של ילד בן 8 בעת ניסיון התנקשות באביו של הילד העובד בשירות הביטחון המקומי.
--
סומליה – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-7 בפברואר 2011 על הריגתם של 10 בני-אדם ועל פציעתם של 25 נוספים בעימות מזוין שהתפתח בין שתי מליציות אתניות מקומיות הפועלות במרכז סומליה.
--
טורקיה – טרור: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-7 בפברואר 2011 על מעצרם של 35 בני-אדם ליד העיר איסטנבול בחשד לחברות בארגון הטרור האסלאמי "תנועת חיזבאללה" שנוסדה בשנות ה-80 בעקבות המאבק הטורקי הנערך נגד חברי המחתרת הכורדית ה-PKK.
--
סוריה – אמנות: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-7 בפברואר 2011 על מותו של הקולנוען הסורי עומר אמירלאי (عمر أميرالاي) שמת בדמשק בגיל 66 ב-5 בפברואר 2011. אמירלאי היה ידוע בסרטיו הביקורתיים על הכלכלה והחברה הסורית. ימים אחדים לפני מותו הוא חתם על מסמך המביע תמיכה בהפגנות העממיות במצרים. וכן הוא חתם על מסמך 99 האינטלקטואלים משנת 2000 שקראו לרפורמות פוליטיות בסוריה. "האביב של דמשק" החל ביוני 2000 והסתיים בסתיו 2001.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Monday, February 7, 2011

50 הרוגים נוספים בסודאן; 6 הרוגים בעיראק; 4 הרוגים בפקיסטן; הרוג בתימן; הרוג באלג'יריה; הרוג בקשמיר; 414 פעילי המחתרת הכורדית נהרגו בשנת 2010;
--
מצרים – מחאה: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-6 בפברואר 2011 על פגישה שנערכה בין אנשי האופוזיציה לעומר סולימאן – גם עם האחים המוסלמים. כמו כן נמסר שסולימאן הצהיר שהוא לא מתכוון לרוץ לנשיאות בספטמבר 2011. מקורות במצרים מסרו שקיימים חילוקי דעות בין המשטר לבין האופוזיציה בנוגע למועד פרישתו של חוסני מובארק מכהונתו. דוברים אחדים ציינו שסביר להניח שמובראק יפרוש עד ליוני 2011. כמו כן הוחלט בין הצדדים להסיר את המגבלות על התקשורת המצרית.
**
גם במהלך כל היום התקיימו הפגנות בכיכר אל-תחריר; עשרות אלפי בני-אדם הגיעו לכיכר; לשכת סגן-השר של עומר סולימאן פרסמה בשעות הערב את סיכום ההסכמות שהוחלט עליהן עם האופוזיציה. הטלוויזיה הממלכתית של מצרים החלה להציג דעות גם של גורמי האופוזיציה – עניין שהחל כבר לפני ימים אחדים. בין לבין, הטלוויזיה המצרית מקרינה קליפים של שירים פטריוטים. באופן חיובי הקריינים מציינים שמצרים לאחר ה-25 בינואר שונה לחלוטין ממצרים של לפני ב-25 בינואר.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-6 בפברואר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם בידי פעילי טרור מארגון הטליבאן בחשד שהם סוכנים של ה-CIA. האירוע התרחש בצפון-מערב פקיסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-6 בפברואר 2011 על הריגתם של 6 בני-אדם ועל פציעתם של 20 נוספים בסדרה של אירועי טרור שהיו במהלך 48 השעות האחרונות.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-6 בפברואר 2011 על הריגתו של אדם אחד התקפה שנערכה על ביתו של מושל העיר צנעא בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה. עוד 3 בני-אדם נפצעו באירוע.
--
צפון-סודאן – דרום-סודאן: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-6 בפברואר 2011 כי מספר ההרוגים בהתקפה שהייתה יום קודם לכן עלה ל-50 בני-אדם. מקורות נוספים מציינים שמסר ההרוגים עלול להגיע ל-55 בני-אדם. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-5 בפברואר 2011 על הריגתם של 20 בני-אדם במהלך עימות מזוין שפרת בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור הנתמכים בידי ממשלת חרטום. מקורות נוספים מסרו כי פעילי הטרור סירבו להניח את נשקם על-פי הדרישה של ממשלת דרום-סודאן.
--
צפון-סודאן – פוליטיקה: מקורות תקשורתיים בחרטום מסרו ב-6 בפברואר 2011 על הבטחתו של נשיא סודאן, עומר אל-באשיר, לקיים פתיחות פוליטית במדינה ולשים סוף לפגיעה בזכויות האדם בסודאן.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות תקשורתיים באלג'יריה מסרו ב-6 בפברואר 2011 על הריגתו של פעילי טרור בכיר מארגון אל-קאעידה בידי אנשי כוחות הביטחון של אלג'יריה. הטרוריסט הבכיר היה אחראי לפיגועים אחדים בשנת 2007 שבמהלכם נהרגו לפחות 70 בני-אדם.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-6 בפברואר 2011 על הריגתם של 414 אנשי המחתרת הכורדית בשנת 2010 בידי אנשי כוחות הביטחון של טורקיה. בשנת 2009 נהרגו 61; בשנת 2008 נהרגו 670; בשנת 2007 315 חברי המחתרת הכורדית – ה-PKK. כמו כן נמסר שבשנת 2010 הסגירו את עצמם 301 מאנשי המחתרת, וזאת בהשוואה לשנת 2009 שבמהלכה הסגירו את עצמם 146 חברי המחתרת הכורדית. מאז שנת 1984 נהרגו למעלה מ-40,000 בני-אדם במאבק בין פעילי המחתרת הכורדית לצבא הטורקי.
--
הודו – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-6 בפברואר 2011 על הריגתו של אדם אחד מירי של חיילים הודים במהלך הפגנה שנערכה בחבל קשמיר נגד הנוכחות של הודו באזור. הצבא ההודי התנצל על האירוע.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Sunday, February 6, 2011

20 הרוגים בסודאן; 19 הרוגים באפגניסטן; 3 הרוגים בפקיסטן; 2 הרוגים בטוניסיה; 2 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; פיצוץ בצינור גז בסיני בפיגוע; נוצרים מותקפים בניגריה;
--
מצרים – מחאה אזרחית: הטלוויזיה המצרית מסרה ב-5 בפברואר 2011 על פיצוץ עז שהתרחש בצינור המוביל גז לישראל ולירדן בגלל התקפת טרור באזור העיר אל-עריש. מקורות נוספים ציינו שצינור הגז לירדן ניזוק קשות. על-פי הנוהל הקיים במקרים כאלה הופסקה הזרמת הגז לישראל. כ-40 אחוזים מצריכת הגז בישראל מגיעה ממצרים; הטלוויזיה המצרית שידרה לאורך כל היום את קולותיהם של מצרים מכל שדרות החברה שקראו לצעירים להפסיק את ההפגנות כדי להרגיע את המצב במדינה; שר האוצר המצרי מסר כי הבנקים יחזרו לפעול החל מיום ראשון (6 בפברואר 2011) לאחר שבוע של השבתה מאונס בעקבות המהומות. כנופיות זרעו הרס מוחלט באזורים אחדים בקהיר ואלכסנדריה – הנזקים עצומים.
**
מקורות תקשורתיים במצרים מסרו שעומר סולימאן נפגש עם נציגי האופוזיציה כדי להגיע להחלטה בדבר גורלו של הנשיא מובראק ובנוגע להרגעת המצב הפוליטי במדינה. בניגוד למה שניטען בישראל במקורות אחדים, למובארק אין שום השפעה על תהליך קבלת ההחלטות במצרים בימים אלה. מזכ"ל מפלגת השלטון הודח, ובמקומו התמנה חוסאם בדרוואי הנחשב לדמות ליברלית במפלגה. כמו כן הטלוויזיה המצרית מסרה שהנשיא מובראק פרש מראשות מפלגת השלטון (המפלגה הלאומית הדמוקרטית). עומר סולימאן וראשי הצבא מנהלים את המדינה תוך כדי הטלת מגבלות רבות על הנשיא מובראק כדי לסלול את השינוי הפוליטי במדינה המצרית.
**
ארה"ב, גרמניה ובריטניה משנות את הטון בנוגע למצרים – הדרישה להחלפתו של מובראק עומדת בעינה, אך הן אינן רוצות שמצרים תערוך בחירות בזמן הקרוב כדי למנוע את עליית הכוחות האסלאמיים במדינה. לכן, נמסר מפי גורמים אחדים שמובראק יכול להישאר בתפקידו בתקופת המעבר.
**
אפגניסטן – טרור – נאט"ו: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-5 בפברואר 2011 על הריגתם של 2 חיילי נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מארגון הטליבאן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-5 בפברואר 2011 על הריגתם של 19 פעילי טרור במהלך שתי פעילויות צבאיות יזומות שנערכו בדרום המדינה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-5 בפברואר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל לעבר מכונית חולפת ליד אזור הגבול עם אפגניסטן. עוד 2 עוברי-אורח נפצעו בפיגוע.
--
צפון-סודאן – דרום-סודאן: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-5 בפברואר 2011 על הריגתם של 20 בני-אדם במהלך עימות מזוין שפרת בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור הנתמכים בידי ממשלת חרטום. מקורות נוספים מסרו כי פעילי הטרור סירבו להניח את נשקם על-פי הדרישה של ממשלת דרום-סודאן.
--
ניגריה – נוצרים: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-5 בפברואר 2011 על התקפות נוספות של מוסלמים כלפי נוצרים בעיר ג'וס. במהלך השבועות האחרונים נהרגו באזור כ-200 בני-אדם. תמונות קשות פרסמו בהם נראים עשרות ילדים נוצרים שנרצחו בידי מוסלמים.
--
טוניסיה – מחאה: מקורות תקשורתיים בטוניסיה מסרו ב-5 בפברואר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של שוטר מקומי מהלך הפגנת מחאה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Saturday, February 5, 2011

17 הרוגים בסומליה; 14 הרוגים בעיראק; 10 הרוגים באפגניסטן; 6 הרוגים בפקיסטן; הפגנת המיליון במצרים עברה בשקט יחסי;
--
מצרים – מחאה אזרחית: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-4 בפברואר 2011 על הפגנות רחבות היקף בכיכר "אל-תחריר" בקהיר ובאלכסנדריה. מקורות נוספים ציינו שלפחות מיליון איש השתתפו בהפגנות של האופוזיציה במצרים. מקורות אמרים ציינו שהשתתפו רק כמה מאות אלפים. הטלוויזיה הממלכתית של מצרים דיווחה וסיקרה הפגנות אחדות שנערכו ברחבי המצרים למען חוסני מובראק. היו עימותים אחדים בין המחנות, אך ככול היודע לא היו נפגעים במהלך היממה האחרונה.
**
ארה"ב מדינות אחדות באירופה כבר מדברות על הקמת ממשלה רחבה בשליטתם של ראשי הצבא עד שהמצב יתייצב. מעשי הביזה והשוד נמשכים במצרים בממדים גדולים מאוד.
**
עיתון כווייתי "אל-סיאסה" מסר כי שירותי הביטחון של סוריה קיבלו חיזוק של 1,000 פעילי טרור מארגון חיזבאללה שהגיעו לסוריה על-מנת לסייע למשטר אם תפרוץ מאחה ציבורית בימים הקרובים.
**
גורמים תקשורתיים מסרו שמפגינים במצרים פרצו פעם נוספת למשרדי אל-ג'זירה במצרים והיו דיווחים על השחתת ציוד. עיתונאים זרים הורשו להכיר לכיכר ולסקר את האירועים, אולם היו דיווחים על איומים כלפי עיתונאים. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-3 בפברואר 2011 על הודעתו של גמאל מובארק שהוא אינו מתכוון לרוץ לכהונת נשיא המדינה. כמו כן מקורות רפואיים במצרים מסרו כי במהומות שהיו יום קודם לכן נהרגו 10 בני-אדם ונפצעו כ-800 נוספים. מקורות באו"ם מסרו שלערכתם נהרגו במהומות עד כה כ-300 בני-אדם. סגן-הנשיא עומר סולימאן העניק ראיון לטלוויזיה הממלכתית של מצרים: סולימאן אמר כי מצרים אינה רואה בעין יפה את התערבותן של מדינות זרות בענייניה הפנימיים של מצרים. כמו כן הוא מסר שכמיליון תיירים עזבו את מצרים בתשעת הימים האחרונים ונגרם הפסד של כמיליארד דולר לכלכלה המצרית.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-4 בפברואר 2011 על הריגתם של 10 בני-אדם במהלך היממה האחרונה בסדרה של אירועי טרור שהתרחשה ברחבי המדינה.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-4 בפברואר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם ועל פציעתם של 27 נוספים בפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בעיר לאהור.
--
פקיסטן – בלוצ'יסטן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-4 בפברואר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים במחוז האוטונומי בלוצ'יסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-4 בפברואר 2011 על הריגתם של 9 בני-אדם ועל פציעתם של 15 נוספים בפיגוע התאבדות שהתבצע באזור העיר רמאדי. מקור נוסף ציין שהפיגוע התבצע בעזרת 3 מטעני-נפץ שהופעלו בו-זמנית. מקור עיראקי מסר שבמהלך היממה האחרונה נהרגו לפחות 14 בני-אדם בסדרה של פיגועים שהתרחשו ברחבי המדינה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-4 בפברואר 2011 על הריגתם של 17 בני-אדם בקרבות הנערכים בעיר מוגדישו בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מארגון "אל-שבאב".
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Friday, February 4, 2011

13 הרוגים בפיליפינים; 10 הרוגים במצרים; 6 הרוגים בניגריה; 2 הרוגים באפגניסטן; 2 הרוגים בעיראק; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; 6 הרוגים בטורקיה;
--
מצרים – מהומות: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-3 בפברואר 2011 על הודעתו של גמאל מובארק שהוא אינו מתכוון לרוץ לכהונת נשיא המדינה. כמו כן מקורות רפואיים במצרים מסרו כי במהומות שהיו יום קודם לכן נהרגו 10 בני-אדם ונפצעו כ-800 נוספים. מקורות באו"ם מסרו שלערכתם נהרגו במהומות עד כה כ-300 בני-אדם. סגן-הנשיא עומר סולימאן העניק ראיון לטלוויזיה הממלכתית של מצרים: סולימאן אמר כי מצרים אינה רואה בעין יפה את התערבותן של מדינות זרות בענייניה הפנימיים של מצרים. כמו כן הוא מסר שכמיליון תיירים עזבו את מצרים בתשעת הימים האחרונים ונגרם הפסד של כמיליארד דולר לכלכלה המצרית.
**
על-פי איסוף מידע שנערך ממקורות שונים נודע שאלפי בתים נבזזו במצרים בשבוע האחרון; חנויות רבות נבזזו; מכוניות רבות הועלו באש; והיו מקרים רבים של שוד ואלימות בכל רחבי מצרים ללא התערבותם של כוחות הביטחון. לקראת ההפגנה הגדולה הנוספת שתיערך ביום שישי (4 בפברואר 2011) המשטר הצבאי של מצרים הזרים כוחות חי"ר רבים למוקדים אחדים בקהיר ובערים נוספות. גורמים דתיים רמי דרג במצרים ומחוצה לה קראו לתושבים להשתתף בהפגנה נגד מובארק ביום שישי כ"חובה דתית". מובארק טען בראיון ראשון ש"התפטרותו תגרום לכאוס במצרים"; גורמים תקשורתיים בארה"ב מסרו שהממשל האמריקאי דן עם בכירים במצרים על התפטרותו המיידית של מובארק;
**
הפגנות עם מספר משתתפים מצומצם נערכו בערים אחדות במצרים; במהלך היום התרחשו עימותים אלימים בין תומכי מובראק לבין גורמים באופוזיציה; הצבא המצרי ניסה להפריד בין המפגינים; עיתונאים דיווחו שהם הוכו בידי תומכי מובארק; אזרח ישראלי נעצר בידי המשטרה המצרית, אך הוא שוחרר לאחר שעות אחדות; אלג'יריה ביטלה את המשטר החרום לאחר 19 שנה;
**
ידיעות נוספות של השבוע האחרון בנוגע למצרים: מקורות תקשורתיים בינלאומיים מסרו ב-2 בפברואר 2011 על הפגנות ועמיתים אלימים שפרצו בכיכר "אל-תחריר" בין תומכי מובראק לבין מתנגדיו באופוזיציה. משרד הבריאות המצרי מסר כי בעימותים הללו נהרגו 4 בני-אדם ו-1,500 נפצעו. מקורות תקשורתיים בינלאומיים מסרו ב-1 בפברואר 2011 על הפגנת של מאות אלפי מצרים בכיכר "אל-תחריר" במרכז קהיר, וזאת בניגוד להנחיות הצבאיות הנוגעות להטלת עוצר החל 15:00 מידי יום. מקורות נוספים ציינו ש-4 מיליון איש השתתפו בהפגנות שהתקיימו ברחבי המדינה. בהתאם למצב הנראה מקהיר, עידן מובארק הסתיים בלחץ ראשי הצבא במצרים שנטלו את המושכות לידיהם. בשעה 23:00 מובראק נאם לאומה ומסר שהוא אינו מתכוון להעמיד את עצמו לבחירות שיערכו בספטמבר 2011, וכי הוא מבקש להעביר את מושכות השלטון באופן מסודר. השלטון נמצא כרגע בידי עומר סולימאן; שר-ההגנה טנטאווי; והרמטכ"ל סאמי חאפז ענאן.
**
מקורות תקשורתיים בינלאומיים מסרו ב-31 בינואר 2011 על הסכמתה של ישראל להעברת 800 חיילים מצרים לסיני בפעם הראשונה מאז הסכם-השלום שנחתם בין שתי המדינות ב-1979.
*
ככול היודע לא נמסר על הרוגים באירועים שהיו במהלך היום של ה-31 בינואר 2011. אולם לאורך כל היום המשיכו מעשי הביזה ואי-הסדר למרות הנוכחות המוגברת של הצבא המצרי וכוחות השיטור המסונפים למשרד-הפנים; המזומן בכספומטים אזל; משקיעי חוץ מושכים כחצי מיליארד דולר מידי יום; מקורות חוץ מסרו שלמצרים היו יתרות מטבע חוץ בסדר גודל של כ-35 מיליארד דולר לפני פרוץ המשבר; הביזה והשוד של אתרי תיירות נמשכת ללא מעצור;
*
כרבע מיליון מפגינים התאספו להפגנת מחאה נוספת נגד מובארק בכיכר המרכזית של קהיר; לקראת "הפגנת המיליון" שאמורה להיערך ב-1 בפברואר 2011, שלטונות מצרים החליטו להפסיק לחלוטין את תנועת הרכבות על-מנת למנוע מהמפגנים מלהגיע להפגנה; גם באלכסנדריה מתוכננת צעדת המיליון; למרות שהעוצר נכנס לתוקף בשעה 15:00, המוני מפגינים המשיכו להגיע לכיכר המרכזית;
**
הנשיא מובארק מינה שורה ארוכה של אישים חדשים לתפקידי מפתח; סמיר רדואן מונה לשר-האוצר; גנרל מוראד מוואפי מונה להיות ראש המודיעין המצרי במקומו של עומר סולימאן שהתמנה להיות סגנו של הנשיא מובארק; שר-ההגנה חוסיין טנטאווי ושר-החוץ אחמד אבו אל-רייט עדיין מכהנים בתפקידם; דובר הצבא המצרי מסר כי הצבא לא יתעמת עם המפגינים; כוחות צבאיים נוספים נערכים לקראת ההפגנה הגדולה בקהיר, באלכסנדריה בעיר סואץ בערים נוספות; מצרים מנותקת מהאינטרנט.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-3 בפברואר 2011 על הריגתם של 13 בני-אדם בעקבות עימות מזוין שפרץ בין שתי קבוצות טרור מוסלמיות הפועלות בדרום המדינה.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים בנאט"ו מסרו ב-3 בפברואר 2011 על הריגתו של חייל נאט"ו מאוסטרליה מפיצוץ של מטען-חבלה מאולתר שהפועל בדרום המדינה. באפגניסטן מרשתים כ-1,500 חיילים מאוסטרליה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-3 בפברואר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם (אב ובנו) מפיצוץ של מטען בחבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-3 בפברואר 2011 על הריגתם של 2 שוטרים מפיצוץ של מטען חבלה שהופעל בעיר בגדאד.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: דוברים של ארגון טרור אסלאמי הפעול בניגריה מסר ב-3 בפברואר 2011 על הריגתם של 6 פקידים בכירים בידי פעילים מהארגון.
--
טורקיה – פיצוץ: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-3 בפברואר 2011 על הריגתם של 6 בני-אדם ועל פציעתם של 27 נוספים בפיצוץ שהתרחש במפעל השוכן בעיר אנקרה. משרד הפנים של טורקיה מסר שאין חשד שהפיצוץ התרחש על רקע מעשה טרוריסטי.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Thursday, February 3, 2011

25 הרוגים בפקיסטן; 9 הרוגים בסומליה; 5 הרוגים בקווקז; 5 הרוגים בעיראק; 4 הרוגים במצרים; 4 הרוגים בתאילנד; 3 הרוגים במאוריטניה; נשיא תימן לא יכהן לאחר שנת 2013;
--
מצרים – מהומות: מקורות תקשורתיים בינלאומיים מסרו ב-2 בפברואר 2011 על הפגנות ועמיתים אלימים שפרצו בכיכר "אל-תחריר" בין תומכי מובראק לבין מתנגדיו באופוזיציה. משרד הבריאות המצרי מסר כי בעימותים הללו נהרגו 4 בני-אדם ו-1,500 נפצעו.
--
פקיסטן – אפגניסטן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-2 בפברואר 2011 על הריגתו של חייל פקיסטני מירי של פצצות מרגמה שנורו מאפגניסטן. מקורות צבאיים מסרו שלפחות 10 פצצות מרגמה נחתו בשטח של פקיסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-2 בפברואר 2011 על הריגתם של 9 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים בעיר פשוואר.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים וצבאיים בפקיסטן מסרו ב-2 בפברואר 2011 על הריגתם של 15 פעילי טרור ועל הריגתם של 3 חיילים פקיסטנים במחוז מוהמנד במהלך פעילות צבאית שנערכה באזור.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-2 בפברואר 2011 על סדרה של אירועי טרור שהתרחשו במהלך היממה האחרונה שבמהלכה נהרגו 5 בני-אדם (כולל שוטרים וחיילים) מירי של פעילי טרור מוסלמים.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-2 בפברואר 2011 על הריגתם של 9 בני-אדם בקרבות הנערכים בעיר מוגדישו בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" המזוהים עם ארגון אל-קאעידה.
--
מאוריטניה – טרור: מקורות תקשורתיים בצפון-אפריקה מסרו ב-2 בפברואר 2011 על הריגתם של 3 פעילי טרור מהלך עימות מזוין שפרץ עם חיילים ממאוריטניה. מקורות נוספים ציינו שהטרוריסטים המוסלמים נפגעו מפיצוץ שאירע ברכב בו הם נסעו.
--
רוסיה – קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-2 בפברואר 2011 על הריגתם של 5 שוטרים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון-הקווקז.
--
תאילנד – טרור: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-2 בפברואר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם (בני משפחה אחת) מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום-המדינה.
--
תימן – מחאה אזרחית: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-2 בפברואר 2011 על הודעתו של נשיא תימן שהוא לא יכהן לאחר שנת 2013 והוא לא ימנה את בנו לנשיא המדינה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Wednesday, February 2, 2011

29 הרוגים בפקיסטן; 2 הרוגים באפגניסטן; 2 הרוגות בקשמיר; הרוג בעיראק; 219 הרוגים בטוניסיה; 324 הרוגים בעיראק בחודש ינואר 2011; 2,421 הרוגים אזרחים באפגניסטן ב-2010;
--
מצרים – הפגנות אזרחיות: מקורות תקשורתיים בינלאומיים מסרו ב-1 בפברואר 2011 על הפגנת של מאות אלפי מצרים בכיכר "אל-תחריר" במרכז קהיר, וזאת בניגוד להנחיות הצבאיות הנוגעות להטלת עוצר החל 15:00 מידי יום. מקורות נוספים ציינו ש-4 מיליון איש השתתפו בהפגנות שהתקיימו ברחבי המדינה. בהתאם למצב הנראה מקהיר, עידן מובארק הסתיים בלחץ ראשי הצבא במצרים שנטלו את המושכות לידיהם. בשעה 23:00 מובראק נאם לאומה ומסר שהוא אינו מתכוון להעמיד את עצמו לבחירות שיערכו בספטמבר 2011, וכי הוא מבקש להעביר את מושכות השלטון באופן מסודר. השלטון נמצא כרגע בידי עומר סולימאן; שר-ההגנה טנטאווי; והרמטכ"ל סאמי חאפז ענאן.
--
טוניסיה – אלימות; מקורות באו"ם מסרו ב-1 בפברואר 2011 על הריגתם של 219 בני-אדם ועל פציעתם של 510 נוספים באירועים האלימים שהביאו לבריחתו של הנשיא טוניסיה ב-154 בינואר 2011.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות עצמאיים באפגניסטן מסרו ב-1 בפברואר 2011 על הריגתם של 2,421 אזרחים שנהרגו באפגניסטן במהלך שנת 2010. כמו כן נמסר שכוחות נאט"ו אחראיים ל-20 אחוזים מסך-כל ההרוגים בקרב האזרחים. עוד נמסר שפעילי טרור מארגון הטליבאן ביצעו 400 חיסולים של אנשי ציבור, וזאת בהשוואה ל-230 חיסולים בשנת 2009.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-1 בפברואר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם (שוטר ואזרח) מפיצוץ של מוקש שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים במחוז באדג'יס בצפון-מערב המדינה. מקור נוסף מסר שהאירוע התרחש ב-29 בינואר 2011.
--
פקיסטן – טרור – נאט"ו: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-1 בפברואר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם במהלך התקפה של שיירה של כוחות נאט"ו שעברה בפקיסטן בדרכה לאפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-1 בפברואר 2011 על הריגתם של 27 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון-מערב המדינה.
--
הודו – קשמיר: מקורות משטרתיים בהודו מסרו ב-1 בפברואר 2011 על הריגתן של 2 אחיות שנרצחו בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בחבל קשמיר. מקור משטרתי הודי מסר שהרקע לאירוע אינו ברור עדיין.
--
עיראק – טרור: מקור רשמי בעיראק מסר ב-1 בפברואר 2011 כי בחודש ינואר נהרגו בעיראק 324 בני-אדם – ביניהם 159 אזרחים, 100 מאנשי כוחות הביטחון, ו-65 טרוריסטים.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-1 בפברואר 2011 על הריגתו של חייל עיראקי במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה נגד פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור סולימניה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע