Friday, September 30, 2011

180 כורדים נהרגו בידי איראן; 35 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 34 פעילי טרור מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 17 הרוגים בסוריה; 4 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בסומליה; 3 הרוגים נוספים בסומליה; עוד 3 הרוגים באפגניסטן; 2 הרוגים בעיראק; 2 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 2 הרוגים נוספים בקווקז;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-29 בספטמבר 2011 על הריגתם ל 17 בני-אדם מירי של כוחות הביטחון של סוריה לעבר מפגינים שיצאו למחות נגד המשך שלטונו של בשאר אל-אסד. כמו כן נמסר על הריגתם של לפחות 80 מאנשי כוחות הביטחון בידי עריקים מהצבא הסורי. ביממה האחרונה נהרגו לפחות 7 מאנשי כוחות-הביטחון של סוריה מירי של קבוצות אופוזיציה חמושות. גורמים נוספים באופוזיציה הסורית מסרו כי ביומיים האחרונים נהרגו לפחות 50 בני-אדם מירי של כוחות-הביטחון. במהלך היממה האחרונה נערכו הפגנות של תומכי אסד נגד ארה"ב וצרפת מול השגרירויות. שלטונות דמשק אסרו על שגרירי שתי המדינות לעזור את העיר דמשק.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסברו ב-29 בספטמבר 2011 על הריגתם של 2 שוטרים ואזרח אפגני מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז הארט.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-29 בספטמבר 2011 על הריגתם של 34 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה בשיתופם של כוחות הביטחון במקומות אחדים ברחבי אפגניסטן במהלך היממה האחרונה.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-29 בספטמבר 2011 על הריגתם של 2 חיילי נאט"ו בפעילות מבצעית שנערכה נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים בפקיסטן מסרו ב-29 בספטמבר 2011 על הריגתם של 35 אנשי מיליציה פרו-טליבאנית בפעילות צבאית יזומה שנערכה על-ידי הצבא הפקיסטני במחוז הרקאי.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-29 בספטמבר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בצפון עיראק.
--
איראן – כורדים: מקורות רשמיים באיראן מסרו ב-29 בספטמבר 2011 על הריגתם של 180 מורדים כורדים בפעילות צבאית יזומה של הצבא האיראני נגד חברי המחתרת הכורדית הפועלת מהגבול העיראקי.
--
תימן – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-29 בספטמבר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של כוחות הביטחון לעבר מפגינים שיצאו למחות נגד המשטר באזור העיר צנעא.
--
סומליה – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בסומליה מסרו ב-29 בספטמבר 2011 על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בסומליה. כמו כן נסמר על הריגתם של 3 בני-אדם בדרום סומליה בהיתקלות בין פעילי טרור לכוחות הביטחון המקומיים.
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-29 בספטמבר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם נוספים בפיגוע של מכונית התופת שהתרחש בצפון הקווקז יום קודם לכן. בכך עלה מספר ההרוגים בפיגוע ל-8 בני-אדם.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Thursday, September 29, 2011

69 הרוגים בסוריה בחמישה ימים; 8 שוטרים נהרגו באפגניסטן; 8 בני-אדם נהרגו בקשמיר; 6 פעילי טרור נהרגו באלג'יריה; 6 הרוגים בקווקז; 5 הרוגים בעיראק; 5 נוצרים נרצחו בניגריה; 4 פעילי טרור נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בפקיסטן; 4 חיילים נהרגו בתאילנד; 3 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 2 הרוגים בתימן; מטוס-קרב הופל בתימן; תינוק נרצח בטורקיה; הרוג במאוריטניה; רוסיה וסין שוב מתנגדות להטלת סנקציות חריפות על סוריה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-28 בספטמבר 2011 על הריגתם של 69 בני-אדם מחמשת הימים האחרונים בעימותים אלימים ומירי של כוחות-הביטחון לעבר מפגינים שיצאו למחות נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. מקורות נוספים בסוריה ומחוצה לה מסרו כי במהלך היממה האחרונה נרשמו אירועים אלימים נוספים של ירי לעבר אזרחים במקומות אחדים ברחבי סוריה. רוסיה וסין שוב הביעו התנגדות חריפה להטלת סנקציות חריפות על סוריה. גורמים האופוזיציה הסורית הפועלים בארה"ב התרעמו קשות על התנהגותן של סין ורוסיה למרות פעילותו האכזרית של המשטר עלווי כלפי אזרחי סוריה מאז ה-15 במרס 2011.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-28 בספטמבר 2011 על הריגתם של 8 שוטרים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בדרום המדינה.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים בנאט"ו מסרו ב-28 בספטמבר 2011 על הריגתם של 3 חיילי נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במזרח המדינה.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-29 בספטמבר 2011 על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בצפון-מערב פקיסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-29 בספטמבר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם (כולם בני משפחה אחת) מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון שיעי הפועלים באזור העיר בגדאד.
--
תימן – טרור – מחאה ואלימות: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-29 בספטמבר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של חיילים תימנים לעבר מפגינים שיצאו למחות נגד המשך שלטונו של עלי עבדאללה סאלח. כמו כן נמסר כי אנשי מיליציה מקומית הצליחו להפיל מטוס קרב של צבא תימן בצפון בעיר צנעא.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-29 בספטמבר 2011 על הריגתם של 5 נוצרים מירי של פעילי טרור מוסלמים בשני אירועים נפרדים שהתרחשו בצפון ניגריה.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות צבאיים באלג'יריה מסרו ב-29 בספטמבר 2011 על הריגתם של 6 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בעקבות פעילות צבאית יזומה שנערכה נגד פעילי הארגון הפועלים בדרום המדינה.
--
מאוריטניה – מחאה ואלימות: מקורות צבאיים במאוריטניה מסרו ב-29 בספטמבר 2011 על הריגתו של אדם אחד מירי של כוחות-הביטחון במהלך הפגנת מחאה נגד המשטר.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-29 בספטמבר 2011 על הריגתו של תינוק בהתקפה של חברי המחתרת הכורדית שפעלה יום קודם לכן במזרח המדינה. בכל עלה מספר ההרוגים בהתקפה ל-3 בני-אדם – אישה ו-2 תינוקות.
--
הודו – קשמיר: מקורות רשמיים בהודו מסרו ב-29 בספטמבר 2011 כי התקפה שהייתה יום קודם לכן נהרגו 5 פעילי טרור ו-3 מאנשי כוחות-הביטחון של הודו הפועלים במחבל קשמיר.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-29 בספטמבר 2011 על הריגתם של 4 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בתוך בית-ספר בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה.
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-29 בספטמבר 2011 על הריגתם של 6 בני-אדם מפיצוץ של מכונית תופת שהופעלה בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון הקווקז.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Wednesday, September 28, 2011

21 הרוגים באפגניסטן; 8 הרוגים בעיראק; 7 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בקשמיר; 5 הרוגים בסוריה; 4 הרוגים בפקיסטן; אישה ונער נהרגו בטורקיה מירי של חברי המחתרת הכורדית; פעיל כורדי נהרג בעיראק;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-27 בספטמבר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם בעיר חומס במהלך התקפה רחבת-היקף של הצבא הסורי במרכז העיר ומקומות נוספים ברחבי סוריה. במהלך היממה האחרונה נרשמו עימותים רבים בין כוחות-הביטחון הנאמנים לאסד לבין גורמי אופוזיציה – חלקם חמושים הפועלים ברחבי המדינה במוקדים מרכזיים. כמו כן נמסר על מבצע צבאי נרחב בעיר רסטאן נגד תושבים שיצאו למחות נגד בשאר אל-אסד.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-27 בספטמבר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מארגון הטליבאן נגד תחנת משטרה מקומית. כמו כן נמסר על הריגתם של 16 בני-אדם – מתוכם 11 ילדים – מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במערב אפגניסטן.
--
הודו – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-27 בספטמבר 2011 על הריגתם של 7 פעילי טרור מוסלמים מירי של כוחות-הביטחון של הודו הפועלים בחבל קשמיר.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-27 בספטמבר 2011 על הריגתו של פעיל כורדי מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור מוסול. כמו כן נמסר על הריגתם של 7 בני-אדם ועל פציעתם של 22 נוספים בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעה בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-27 בספטמבר 2011 על הריגתם של 2 אזרחים – אישה בהריון ונער – מירי של פעילי המחתרת הכורדית הפועלת במזרח טורקיה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-27 בספטמבר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם בקרב שהתפתח בין פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן שחדרו מאפגניסטן לבין מיליציה שבטית המתגוררת בפקיסטן.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Tuesday, September 27, 2011

9 הרוגים בסוריה; 7 חיילים נהרגו בסומליה; 7 פעילי טרור נהרגו באפגניסטן; 3 אזרחים נהרגו בעיראק; 2 מורדים נהרגו בדארפור; פעיל טרור חוסל באלג'יריה; אמריקאי נהרג באפגניסטן; קצין בכיר נהרג בתימן;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-26 בספטמבר 2011 על הריגתם של 9 בני-אדם ועל פציעתם של רבים נוספים בהיתקלות בין חיילים סורים הנאמנים לאסד לבין מפגינים שיצאו למחות נגד המשטר במרכז סוריה. במהלך היממה האחרונה נרשמו אירועים ותקריות רבות בין כוחות-הביטחון של סוריה לבין מפגינים המתנגדים להמשך שלטונו של בשאר אל-אסד.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-26 בספטמבר 2011 על הריגתו של אמריקאי בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן על מטה ה-CIA השוכן באזור העיר קאבול.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-26 בספטמבר 2011 על הריגתם של 7 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן ועל תפיסתם של 32 נוספים בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-26 בספטמבר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור העיר כירכוך.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-26 בספטמבר 2011 על הריגתו של גנרל תמני בידי חמושים הפועלים באזור עיר הבירה. כמו כן נמסר ש-30 חיילים תימנים נלקחו כבני ערובה בידי גורמים שבטיים המתנגדים לנשיא עלי עבדאללה סאלח.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-26 בספטמבר 2011 על הריגתם של 7 חיילים סומלים בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים באזור העיר מוגדישו. ב-25 בספטמבר 2011 נהרגו 14 חיילים סומלים בהתקפה דומה.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בדארפור מסרו ב-26 בספטמבר 2011 על הריגתם של 2 מורדים במחוז דארפור בידי חיילים הפועלים בשם ממשלת חרטום האסלאמית של עומר אל-באשיר.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות תקשורתיים באלג'יריה מסרו ב-26 בספטמבר 2011 על הריגתו של פעיל טרור מוסלמי מארגון אל-קאעידה בהיתקלות עם חיילים שפעלו צפונית לעיר הבירה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Monday, September 26, 2011

20 הרוגים בסוריה; 19 הרוגים באפגניסטן; 18 הרוגים בפקיסטן; 14 הרוגים בסומליה; 12 הרוגים בעיראק; 6 חיילים נהרגו בטורקיה; 6 הרוגים בלוב; 2 אזרחים ישראלים נהרגו ביו"ש; 2 הרוגים בתימן; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; תייר גרמני נרצח באפגניסטן;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-25 בספטמבר 2011 על הריגתם של 20 בני-אדם ביומיים האחרונים מירי של חיילים סורים לעבר מפגינים שיצאו למחות נגד המשך שלטונו של בשאר אל-אסד.
--
ישראל – טרור – הרשות-הפלסטינית: מקורות במשטרת ישראל מסרו ב-25 בספטמבר 2011 על הריגתם של אב ובנו התינוק תושבי קריית ארבע מידויי של אבנים בידי פלסטינים ב-23 בספטמבר 2011.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-25 בספטמבר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במזרח אפגניסטן. כמו כן נמסר על הריגתם של לפחות 15 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה נגד הארגון.
--
אפגניסטן – טרור – נאט"ו: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-25 בספטמבר 2011 על הריגתו של חייל נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. כמו כן נסמר על הריגתו של תייר גרמני מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים באפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-25 בספטמבר 2011 על הריגתם של 18 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בעקבות פעילות צבאית יזומה שנערכה באזור הגבול עם אפגניסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-25 בספטמבר 2011 על הריגתם של 12 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מארגון אל-קאעידה הפועלים באזור כרבלא.
--
תימן – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-25 בספטמבר 2011 על הריגתם של 2 חמושים מירי של חיילים תימנים הפועלים בדרום המדינה. מקור נוסף ציין על הריגתם של 3 בני-אדם מירי של חיילים תימנים לעבר מפגינים שיצאו למחות נגד המשך שלטונו של עלי עבדאללה סאלח.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-25 בספטמבר 2011 על הריגתם של 14 חיילים סומלים בהיתקלות עם פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" באזור העיר מוגדישו. כמו כן נמסר על הריגתו של אדם אחד במשטה האו"ם בסומליה מפיצוץ של מוקש.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-25 בספטמבר 2011 על הריגתם של 6 בני-אדם ועל פציעתם של 63 נוספים בקרבות בין כוחות הממשלה המרכזית לבין נאמני קדאפי הפעולים באזור טריפולי.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-25 בספטמבר 2011 על הריגתם של 6 חיילים טורקים מירי של חברי המחתרת הכורדית הפועלת במזרח טורקיה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Sunday, September 25, 2011

34 הרוגים באפגניסטן; 32 הרוגים בלוב; 17 הרוגים בתימן; 10 הרוגים בפקיסטן; 6 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בפקיסטן; 5 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בסומליה; 2 הרוגים בעיראק; סגן-הרמטכ"ל הסורי מת מהתקפת-לב; לפחות 28 הרוגים ביומיים האחרונים בסוריה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: דוברים רשמיים בסוריה מסרו ב-24 בספטמבר 2011 על מותו של סגן-הרמטכ"ל הסורי מהתקפת-לב. כמו כן נמסר מפי גורמי אופוזיציה סורים הנמצאים בטורקיה על עימותים נוספים שהיו במלך היממה האחרונה בין כוחות-הביטחון למפגינים שיצאו למחות נגד המשך שלטונו של בשאר אל-אסד. בשבוע האחרון נהרגו עשרות בני-אדם בעימותים אלימים בפרצו במקומות רבים ברחבי סוריה. עוד נודע על הריגתם של 2 בני-אדם נוספים באירועים שהתרחשו ב-23 בספטמבר 2011 לאחר תפילת יום-השישי, ובכך עלה מספר ההרוגים ל-11 בני-אדם. מקורות נוספים מסרו כי ביומיים האחרונים נהרגו לפחות 28 בני-אדם – כולל אנשי כוחות-הביטחון של סוריה הפועלים לצדו של בשאר אל-אסד.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-24 בספטמבר 2011 על הריגתם של 27 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בהתקפה אווירית של כוחות נאט"ו שפעלו במוקדים אחדים ברחבי אפגניסטן נגד בסיסי טרור של אנשי הטליבאן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-24 בספטמבר 2011 על הריגתם של 7 אזרחים מפיצוץ של מטען חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים באזור מחוז קנדהאר.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-24 בספטמבר 2011 על הריגתם של 6 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בפקיסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-24 בספטמבר 2011 על הריגתם של 10 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן התקפה צבאית יזומה שנערכה במחוז אורקזאי.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-24 בספטמבר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם בשני אירועים נפרדים שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. בין ההרוגים היה פקיד בכיר ממשלת עיראק.
--
תימן – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-24 בספטמבר 2011 על הריגתם של 17 בני-אדם בעימותים אלימים שפצרו בין כוחות הביטחון לבין גורמי אופוזיציה המתנגדים להמשך כהונתו של עלי עבדאללה סאלח שחזר לאחרונה לתימן לאחר שהות ממושכת בסעודיה לרגל טיפול רפואי.
--
סומליה – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-24 בספטמבר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום סומליה נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-24 בספטמבר 2011 על הריגתם של 32 חיילי הממשלה המרכזית של לוב בקרבות הנערכים נגד נאמני קדאפי הפועלים בבאני ווליד ובאזור העיר סירט.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Saturday, September 24, 2011

151 הרוגים בלוב; 100 נוצרים נרצחו בניגריה; 15 הרוגים בתימן; 12 הרוגים בסוריה; 12 פעילי טרור נהרגו באפגניסטן; 10 הרוגים בסומליה; 9 הרוגים בעיראק; 8 הרוגים בפקיסטן; 7 הרוגים בדארפור; 4 הרוגים בקווקז; 2 פעילי טרור נוספים נהרגו בטוניסיה; 12 הרוגים בטורקיה בארבעה ימים; 2 הרוגים נוספים בניגריה; 3 חיילי נאט"ו נהרגו בתאונה מבצעית באפגניסטן; הרוג בשכם;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-23 בספטמבר 2011 על הריגתם של 12 בני-אדם בעימותים אלימים בין כוחות-הביטחון לבין מפגינים שיצאו למחות נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. דוברים נוספים באופוזיציה הסורית מסרו על עימותים רבים שנערכו לאחר תפילת יום-השישי בין כוחות-הביטחון לבין תושבים.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות מודיעיניים באפגניסטן מסרו ב-23 בספטמבר 2011 על הריגתם של 12 פעילי טרור מארגון הטליבאן שהגיעו מפקיסטן כדי להקים בסיס טרור באפגניסטן. כמו כן נמסר על התרסקותם של שני מל"טים של כוחות נאט"ו על אדמת אפגניסטן בשל תקלה טכנית.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-23 בספטמבר 2011 על הריגתם של 3 חיילי נאט"ו מהכוח האיטלקי בתאונת דרכים במהלך פעילות מבצעית.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-23 בספטמבר 2011 על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן מפיצוץ של מטען-חבלה. עוד נמסר על הריגתם של 4 שיעים בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים הפועלים במחוז קוויטה.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-23 בספטמבר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים במרכז בגדאד. עוד 4 בני-אדם נהרגו בשת תקריות טרור נוספות שהיו במהלך היממה האחרונה.
--
תימן - מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-23 בספטמבר 2011 על הריגתם של 15 בני-אדם בעימותים אלימים מאוד שפרצו מחדש בעיר צנעא בין כוחות-הביטחון לבין מפגינים המוחים נגד המשך שלטונו של עלי עבדאללה סאלח.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-23 בספטמבר 2011 על הריגתם של 10 בני-אדם בקרבות שפרצו בעיר מוגדישו בין כוחות-הביטחון לבין פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בדארפור מסרו ב-23 בספטמבר 2011 על הריגתם של 7 בני-אדם בפעילות צבאית של צפון סודאן נגד חברי המחתרת הפועלים בחבל דארפור.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-23 בספטמבר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון-מזרח ניגריה. כמו כן נסמר על הריגתם של 100 נוצרים בידי מוסלמים בעימותים אלימים שפרצו בימים האחרונים בצפון ניגריה.
--
טוניסיה – טרור: מקורות צבאיים בטוניסיה מסרו ב-23 בספטמבר 2011 על הריגתם של 2 פעילי טרור נוספים בהיתקלות שהייתה ליד הגבול עם אלג'יריה לפני יומיים. בסך-הכל נהרגו בתקרית 6 פעילי טרור מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-23 בספטמבר 2011 על הריגתם של 151 בני-אדם בהתקפה אווירית של כוחות נאט"ו על נאמני קדאפי המתרכזים בעיר סירט.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-23 בספטמבר 2011 על הריגתם של 12 בני-אדם בארבעת הימים האחרונים בעקבות התקפות של פעילי המחתרת הכורדית הפועלים ברחבי טורקיה.
--
רוסיה – קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-23 בספטמבר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון-הקווקז.
--
ישראל – הרשות הפלסטינית: מקורות ברשות הפלסטינית מסרו ב-23 בספטמבר 2011 על הריגתו של מוסלמי מירי של חיילי צה"ל במהלך התקפה של קבוצת מוסלמים על כוח צה"ל שהיה בפעילות מבצעית באזור העיר שכם.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע




Friday, September 23, 2011

15 הרוגים בתימן; 14 הרוגים בסודאן; 8 הרוגים בפקיסטן; 5 שוטרים נהרגו בסוריה; 4 הרוגים בעיראק; 4 הרוגים בטורקיה; 4 פעילי טרור נהרגו בטוניסיה; 2 באפגניסטן; הרוג בקווקז;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות רשמיים בסוריה מסרו ב-22 בספטמבר 2011 על הריגתם של 5 שוטרים סורים מירי של חמושים שטמנו להם מארב. מקורות נוספים מסרו כי במהלך היום היו אירועים נוספים שגלשו לאלימות בין כוחות-הביטחון של סוריה לבין מפגינים שיצאו למחות נגד המשך שלטונו של בשאר אל-אסד.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-22 בספטמבר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור על מכליות של נאט"ו באזור מחוז חייבאר.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-22 בספטמבר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם לאחר שמשאית עלתה על מטען-חבלה שהוטמן בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. כמו כן נסמר על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בהיתקלות עם חיילים פקיסטנים.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-22 בספטמבר 2011 על הריגתם של 6 בני-אדם בסדרה של אירועי טרור שהתרחשה בעיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בתימן מסרו ב-22 בספטמבר 2011 על הריגתם של 10 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בחיסול-ממוקד אמריקאי שהנערך בדרום תימן. כמו כן נמסר על הריגתם של 5 בני-אדם מירי של כוחות-הביטחון בעת הפגנת מחאה שנערכה נגד המשטר הנוכחי של עלי עבדאללה סאלח.
--
סודאן – מחאה וטרור: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-22 בספטמבר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של שוטרים לעבר מפגינים שיצאו למחות נגד המשטר במזרח סודאן. כמו כן נמסר על הריגתם של 12 חיילים בהיתקלות עם פעילי טרור מוסלמים במחוז קורדופן.
--
טוניסיה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בטוניסיה מסרו ב-22 בספטמבר 2011 על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים טרוריסט שחדרו מאלג'יריה בידי כוחות-הביטחון של טוניסיה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-22 בספטמבר 2011 על הריגתם של 3 חיילים טורקים וחבר המחתרת הכורדית בהתקפה של פעילי המחתרת על פטרול צבאי שעסק בפעילות שוטפת במזרח המדינה.
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-22 בספטמבר 2011 על הריגתו של אדם אחד ועל מפציעתם של 10 נוספים בסדרה של אירועי טרור שהתבצעו בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון הקווקז.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-22 בספטמבר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי פעילי טרור מוסלמים במסעדה בעיר הנמצאת דרומית לבגדאד.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Thursday, September 22, 2011

6 הרוגים בסומליה; 6 הרוגים בסוריה; 4 הרוגים בפקיסטן; 4 הרוגים בניגריה; 3 הרוגים בתימן; 2 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 2 ילדים נהרגו באפגניסטן; הרוג בדארפור;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-21 בספטמבר על הריגתם של 6 בני-אדם מירי של חיילים סורים. כוחות הביטחון של סוריה פרצו לבית ספר וכן התעמתו עם אזרחים בעיר חומס. עוד נודע שמקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-21 בספטמבר 2011 על דו"ח חדש שפורסם לאחרונה שבו נודע כי מאז שהחלו המהומות בסוריה ב-15 במרס 2011 נהרגו לפחות 5,000 בני-אדם. מקורות נוספים ציינו כי במהלך היום היו עימותים אלימים נוספים בין חיילים למפגינים, אולם לא נמסר מספרם המדויק של הנפגעים.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-21 בספטמבר 2011 על הריגתם של 2 חיילי נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במזרח המדינה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-21 בספטמבר 2011 על הריגתם של 2 ילדים מפיצוץ של פצצה שהופעלה בשעת משחק.
--
פקיסטן – טרור אתני: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-21 בספטמבר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם בעיר קראצ'י באירועים נפרדים בעימותים אלימים שפרצו בין מליציות אתניות מקומיות.
--
תימן – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-21 בספטמבר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם בעיר צנעא בעימותים בין כוחות הצבא לבין מפגינים שיצאו למחות נגד המשטר.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-21 בספטמבר 2011 על הריגתם של 6 בני-אדם בשתי תקריות טרור שהיו במהלך היממה האחרונה. באירוע אחד נהרגו 5 בני-אדם בהיתקלות בין כוחות הצבא לבין פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
צפון-סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-21 בספטמבר 2011 על הריגתו של פעיל המחתרת המקומית הפועלת בדארפור מירי של חיילים סודאנים של ממשלת חרטום.
--
ניגריה – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-21 בספטמבר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם בעימותים שפרצו על רקע אתני בצפון-המדינה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Wednesday, September 21, 2011

52 הרוגים בפקיסטן; 41 פעילי טרור נהרגו באפגניסטן בימים האחרונים; 9 הרוגים בסוריה; 8 הרוגים בטורקיה; 6 הרוגים בתימן; 5 הרוגים בעיראק; 2 הרוגים בקשמיר; ילד נהרג בהפצצה של צפון-סודאן; הרוג בניגריה; 70 הרוגים בימים האחרונים בסוריה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים הקשורים לאופוזיציה הסורית מסרו ב-20 בספטמבר 2011 על הריגתם של 7 אזרחים ו-2 שוטרים ביום נוסף של עימותים אלימים בין כוחות הביטחון לאזרחים ולעריקים שהקימו מיליציות מקומיות הפועלות נגד המשטר. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-20 בספטמבר 2011 על הריגתם של 70 בני-אדם בשלושת הימים האחרונים מירי של חיילים סורים לעבר מפגינים במוקמות אחדים ברחבי סוריה. במהלך היממה האחרונה נמסר על נפגעים נוספים מירי של חיילים סורים לעבר קבוצות מפגינים שיצאו למחות נגד המשך שלטונו של בשאר אל-אסד.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-20 בספטמבר 2011 על הריגתם של 20 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בעקבות התקפה של פעילי הארגון על נקודת ביקורת משטרתית. כמו כן נמסר על הריגתם של 3 שוטרים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים שחדרו מהגבול האפגני. בשעות הערב נודע על הריגתם של 29 מוסלמים שיעים שהיו בדרכם לאיראן בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-20 בספטמבר 2011 על הריגתם של 41 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך השבוע האחרון בעקבות מבצעים יזומים שנערכו נגד פעילי הארגון במזרח המדינה. כמו כן נמסר על חיסולו של ראש הממשלה לשעבר של אפגניסטן בפיגוע התאבדות של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-20 בספטמבר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור העיר רמאדי.
--
תימן – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-20 בספטמבר 2011 על הריגתם של 6 בני-אדם בעימותים בין חיילים תימנים למפגינים באזור העיר צנעא. מקור נוסף ציין כי ההרוגים נפגעו מירי של פצצות מרגמה.
--
צפון-סודאן – קורדופאן: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-20 בספטמבר 2011 על הריגתו של ילד בהפצצה אווירית של צפון-סודאן על דרום-קורדופאן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-20 בספטמבר 2011 על הריגתו של אחיו של מנהיג מקומי שנרצח בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון-מזרח ניגריה.
--
הודו – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-20 בספטמבר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם מפיצוץ של מטען חבלה שהופעל בטעות בזמן איסוף גורטאות.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-20 בספטמבר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם מפיצוץ של מטען חבלה שהופעל בידי פעילי המחתרת הכורדית הפועלים בעיר אנקרה. לפחות 15 בני-אדם נוספים נפצעו בפיגוע. כמו כן נמסר על הריגתו של 4 בני-אדם בהתקפה של חברי המחתרת על בית-ספר לשוטרים. מיד לאחר הקרב נהרג חבר המחתרת הכורדית מאש של חיילים ושוטרים טורקים.
==

מאת: ד"ר יוחאי סלע


Tuesday, September 20, 2011

25 הרוגים בלוב; 20 הרוגים נוספים בתימן; 8 הרוגים בסוריה; 8 הרוגים בפקיסטן; 2 חיילי נאט"ו נוספים נהרגו באפגניסטן; חייל אמריקאי נהרג בעיראק; תלמיד נהרג בסוריה; תלמיד נהרג באפגניסטן; חייל נוסף נהרג בטורקיה; קצין מודיעין רוסי נהרג בקווקז;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-19 בספטמבר 2011 על הריגתו של ילד מירי של חיילים סורים ביום הפתיחה של שנת הלימודים. כמו כן נמסר על הריגתם של 7 בני-אדם בעיר חומס. מקור נוסף בסוריה דיווח שעד כה נהרגו לפחות 5,000 בני-אדם מאז שהחלה ההתקוממות העממית ב-15 במרס 2011.
--
אפגניסטן – נאט"ו - טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-19 בספטמבר 2011 על הריגתם של 2 חיילי נאט"ו נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
עיראק – נאט"ו – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-19 בספטמבר 2011 על הריגתו של חייל אמריקאי מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון עיראק.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-19 בספטמבר 2011 על הריגתו תלמיד בית ספר מפיצוץ של מרגמות שנורו בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים במחוז לוגאר.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-19 בספטמבר 2011 על הריגתם של 8 בני-אדם (שישה מהם שוטרים) מפיצוץ של מטען-חבלה שהוטמן במחלקה ביטחונית המטפלת בטרור אסלאמי באזור העיר קראצ'י.
--
תימן – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-19 בספטמבר 2011 על הריגתם של 20 בני-אדם מירי של חיילים תימנים לעבר מפגינים בעיר צנעא. אירוע זה בא לאחר יום עקוב-מדם שבו נהרגו 26 בני-אדם ב-18 בספטמבר 2011 מירי של חיילים תימנים. מצב-חירום בעיר צנעא בעקבות האירועים האלימים של היומיים האחרונים.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות באופוזיציה הלובית מסרו ב-19 בספטמבר 2011 על הריגתם של 25 בני-אדם בקרבות הנערכים בעיר סירט בין כוחות האופוזיציה לבין נאמני קדאפי.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-19 בספטמבר 2011 על חייל טורקי נוסף שנהרג מירי של חברי המחתרת הכורדית הפועלת במזרח טורקיה.
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-19 בספטמבר 2011 על הריגתו של קצין מודיעין רוסי מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון הקווקז.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Monday, September 19, 2011

27 הרוגים בתימן; 18 פעילי טרור נהרגו באפגניסטן; 17 פעילי טרור נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בסומליה; 15 הרוגים בפקיסטן; 4 הרוגים בסוריה; 3 הרוגים בניגריה; 2 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; חייל נהרג בטורקיה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים מסרו ב-18 בספטמבר 2011 על הריגתם של 4 אזרחים סורים מירי של כוחות-הביטחון שפעלו בצפון-מערב סוריה נגד גילויי מחאה נגד הנשיא בשאר אל-אסד. מקורות נוספים ציינו כי במהלך היממה האחרונה נערכו עימותים אלימים בין כוחות-הביטחון הנאמנים לנשיא אסד לבין קבוצות אוכלוסייה המתנגדות למשטר העלווי של השלטון הנוכחי.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-18 בספטמבר 2011 על הריגתם של 2 חיילי נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-18 בספטמבר 2011 על הריגתם של 18 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פצצה של כוחות נאט"ו על בסיסי הארגון השוכנים במחוז בארג'י מטאל.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-18 בספטמבר 2011 על הריגתם של 15 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן על נקודת ביקורת הנמצאת בשליטת מיליציה פרו-ממשלתית.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-18 בספטמבר 2011 על הריגתו של שוטר מקומי מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור העיר כירכוך.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-18 בספטמבר 2011 על הריגתו של חייל בהיתקלות עם פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה. כמו כן נמסר על הריגתם של 26 בני-אדם מירי של חיילים לעבר מפגינים בעיר צנעא שיצאו למחות נגד המשך שלטונו של עלי עבדאללה סאלח הנמצא בסעודיה.
--
סומליה – חיסול-ממוקד אמריקאי: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-18 בספטמבר 2011 על הריגתם של 17 פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום סומליה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-18 בספטמבר 2011 על הריגתו של חייל טורקי בהיתקלות עם חברי המחתרת הכורדית הפועלת במזרח המדינה.
--
ניגריה – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-18 בספטמבר 2011 על הריגתם של 3 נוצרים בהתקפה של מוסלמים על כפר של נוצרים השוכן בצפון המדינה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Sunday, September 18, 2011

354 בני-אדם נהרגו בלוב בהפצצה של כוחות נאט"ו; 21 הרוגים באפגניסטן; 7 הרוגים בפקיסטן; 4 הרוגים בתאילנד; 4 הרוגים בעיראק; 2 הרוגים בסומליה; הרוג בתימן; הרוג בסוריה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-17 בספטמבר 2011 על הריגתו של אדם אחד מירי של חיילים סורים בעקבות התקפה של חמושים על כוח צבאי. ברחבי סוריה נערכו עשרות עימותים בין חיילים למפגינים, אולם עדיין לא נמסר מספרם המדויק של הנפגעים. יום קודם לכן נהרגו 46 בני-אדם ברחבי סוריה לאחר תפילת יום השישי של ה-16 בספטמבר 2011. מקורות באו"ם מסרו שבלבנון נמצאים לפחות 4,000 פליטים מסוריה.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים הקשורים לקדאפי מסרו ב-17 בספטמבר 2011 על הריגתם של 354 בני-אדם בהתקפה של כוחות נאט"ו על העיר סירט. ככול הידוע עד כה, נהרגו אלפי בני-אדם בהתקפות אוויריות של כוחות נאט"ו באזורים בהם שלטו נאמני מועמר קדאפי.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-17 בספטמבר 2011 על הריגתם של 12 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון במקומות אחדים ברחבי אפגניסטן.
--
אפגניסטן – טרור – אזרחים: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-17 בספטמבר 2011 על הריגתם של 9 אזרחים – בהם חמישה ילדים – מפיצוץ של מוקש שהופעל על גבול טורקמניסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-17 בספטמבר 2011 על הריגתם של 7 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפקיסטני בהיתקלות עם מיליציה מקומית פרו-ממשלתית.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-17 בספטמבר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם – שוטר ושלושה פעילי טרור מוסלמים – בשתי תקריות שהיו באזור פלוג'ה ובמחוז אנבר.
--
תימן – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-17 בספטמבר 2011 על הריגתו של עריק שהצטרף לכוחות המורדים הפועלים נגד הנשיא עלי עבדאללה סאלח.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-17 בספטמבר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים לעבר אוטובוס אזרחי שנע באזור העיר מוגדישו.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-17 בספטמבר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל במסעדה בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-16 בספטמבר 2011 על הריגתם של 4,846 בני-אדם בפעולות טרור אסלאמיות שהתבצעו בדרום המדינה בשמונה השנים האחרונות. מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-15 בספטמבר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Saturday, September 17, 2011

47 הרוגים בסוריה; 16 הרוגים נוספים בדרום-סודאן; 14 הרוגים בלוב; 9 הרוגים נוספים בפקיסטן; 3 הרוגים בתימן; 3 הרוגים בניז'ר; הרוג בעיראק; אימאם חוסל בקווקז; בכיר באל-קאעידה נהרג בחיסול-ממוקד אמריקאי בפקיסטן; 4,846 בני-אדם נהרגו בטרור אסלאמי בתאילנד;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-16 בספטמבר 2011 על הריגתם של 47 בני-אדם מירי של כוחות-הביטחון במוקדים אחדים בהם נערכו עימותים אלימים בין מפגינים לכוחות הנאמנים לנשיא אסד. מקורות נוספים ציינו כי במהלך היממה האחרונה נערכו הפגנות רבות ברחבי סוריה מייד לאחר סיום תפילת יום השישי. עימותים אלימים היו בעיקר באזור העיר אל-חמה, חומוס ודרעא. מקור נוסף ציין שמבצע צבאי לתפיסת עריקים מהצבא הפך לטבח המוני של כפריים. הטלוויזיה הסורית הכחישה לחלוטין את הדיווחים על מספר ההרוגים של ה-16 בספטמבר 2011.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו על עוד 9 הרוגים בפיגוע ההתאבדות שהתבצע יום קודם לכן בצפון-מערב פקיסטן. בכך הגיע מספר ההרוגים ל-40 בני-אדם.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-16 בספטמבר 2011 על הריגתו של מפקד בכיר בארגון אל-קאעידה בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בפקיסטן בשיתוף פעולה עם המודיעין הפקיסטני. הבכיר היה אחד משומרי ראשו של אוסמה בן-לאדן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-16 בספטמבר 2011 על הריגתו של אדם אחד מפיצוץ של מטען-חבלה שהוטמן בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים במרכז בגדאד.
--
תימן – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-16 בספטמבר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם בעימותים בין מפגינים לכוחות-הביטחון שפרצו בעיר צנעא.
--
דרום-סודאן – טרור אתני: מקורות רשמיים בדרום-סודאן מסרו ב-16 בספטמבר 2011 על הריגתם של 16 בני-אדם נוספים בקרבות שפרצו בין מיליציות מקומיות הפועלות בדרום-סודאן על רגע אתני. ביומיים האחרונים נהרגו לפחות 46 בני-אדם. העימותים פרצו גם על רקע גניבת בקר ופשיטות אלימות הנעשות על רקע שבטי.
--
ניז'ר – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניז'ר מסרו ב-16 בספטמבר 2011 על הריגתם של 3 פעילי טרור הקשורים לא-קאעידה במסגרת פעילות צבאית יזומה שנערכה נגד ארגונים אסלאמיים רדיקליים שהפכו את אזור צפון המדינה לבסיס עיקרי של פעילי טרור הפועלים באזור המגרב.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הלובית מסרו ב-16 בספטמבר 2011 על הריגתם של 14 בני-אדם בקרבות שנערכו בעיר סירט נגד נאמניו של קדאפי הפועלים באזור.
--
רוסיה – קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-16 בספטמבר 2011 על הריגתו של אימאם מתון מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון הקווקז.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-16 בספטמבר 2011 על הריגתם של 4,846 בני-אדם בפעולות טרור אסלאמיות שהתבצעו בדרום המדינה בשמונה השנים האחרונות.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Friday, September 16, 2011

30 הרוגים בדרום-סודאן; 31 הרוגים בפקיסטן; 10 הרוגים בסוריה; 5 הרוגים בתאילנד; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-15 בספטמבר 2011 על הריגתם של 10 בני-אדם במבצע צבאי נרחב שנערך ליד הגבול עם טורקיה נגד גילויי המחאה נגד המשטר. ב-15 בספטמבר 2011 האופוזיציה הסורית ציינה חצי שנה לפרוץ ההתקוממות נגד המשטר ב-15 במרס 2011.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-15 בספטמבר 2011 על הריגתו של חייל נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-15 בספטמבר 2011 על הריגתם של 31 בני-אדם ועל פציעתם של 50 נוספים בפיגוע האבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בצפון-מערב פקיסטן.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-15 בספטמבר 2011 על הריגתם של 12 בני-אדם הקשורים לארגון אל-קאעידה מירי של חיילים תימנים הפועלים בדרום המדינה. על-פי הערכות אחדות בין ההרוגים היו גם אזרחים חפים-מפשע.
--
דרום-סודאן – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-15 בספטמבר 2011 על הריגתם של 30 בני-אדם בהתקפות של מליציות מקומיות על שבטים אתניים המתגוררים בדרום-סודאן.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-15 בספטמבר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Thursday, September 15, 2011

25 הרוגים בסוריה; 19 הרוגים בעיראק; 27 הרוגים באפגניסטן; 9 הרוגים בתימן; 4 הרוגים בניגריה; 3 קציני מודיעין נהרגו בפקיסטן; 3 הרוגים בסומליה; שוטר נהרג בטורקיה; 1,500 הרוגים בדרום-סודאן בחודשים האחרונים;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-14 בספטמבר 2011 על הריגתם של לפחות 25 בני-אדם מירי של חיילים סורים לעבר מפגינם ולעבר מתאבלים שמקומות אחדים ברחבי סוריה. מקורות תקשורתיים נוספים ציינו על מהומות ואירועים אלימים שהתרחשו ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-14 בספטמבר 2011 כי בהתקפה שנערכה יום קודם לכן נהרגו לפחות 27 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בעיר קאבול.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-14 בספטמבר 2011 על הריגתם של 3 קציני מודיעין פקיסטנים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-14 בספטמבר 2011 על הריגתם של 19 חיילים בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה על מתקנים צבאיים ואוטובוס צבאי.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-14 בספטמבר 2011 על הריגתם של 9 בני-אדם בקרבות שפרצו במרכז העיר עדן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-14 בספטמבר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם בקרבות שפרצו בין ארגון אסלאמי פרו-ממשלתי לבין פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
דרום-סודאן – טרור אתני: מקורות רשמיים באו"ם מסרו ב-14 בספטמבר 2011 על הריגתם של 1,500 בני-אדם בחודשים האחרונים בקרבות ובעימותים אלימים שפרצו בין מליציות אתניות מקומיות הפועלות בדרום-סודאן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-14 בספטמבר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון המדינה. מקורות נוספים מסרו כי קיים חשש רציני שפעילי טרור מוסלמים יתקפו גם ברחבי האוניברסיטאות בניגריה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-14 בספטמבר 2011 על הריגתו של שוטר מירי של חברי המחתרת הכורדית הפועלת במזרח המדינה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Wednesday, September 14, 2011

85 שכירי-חרב זרים הוצאו להורג בלוב; 28 הרוגים בדרום-סודאן; 22 הרוגים בסוריה; 6 הרוגים באפגניסטן; 5 הרוגים בפקיסטן; 5 הרוגים בניגריה; 4 הרוגים בעיראק; 2 הרוגים בתימן; 2 הרוגים בסומליה; חייל נהרג בטורקיה; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; פעיל טרור בכיר חוסל בקשמיר;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-13 בספטמבר 2011 כי הם מתכננים "יום זעם" נגד רוסיה המעניקה תמיכה למשטרו של בשאר אל-אסד במוסדות בינלאומיים. מקורות נוספים ציינו שבמהלך היממה האחרונה נערכו עימותים אלימים בין מפגינים לחיילים סורים בערים אחדות ברחבי סוריה. דוברת הנשיא הסורי מסרו כי עד כה נהרגו לפחות 700 אנשי כוחות הביטחון בידי "פעילי טרור זרים" וקבוצות חמושות הפועלות נגד המשטר. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו בשעות הלילה המאוחרות של ה-13 בספטמבר 2011 על הריגתם של 22 בני-אדם מירי של כוחות הביטחון במהלך היממה האחרונה. בין ההרוגים היו 19 אזרחים ו-4 מאנשי כוחות הביטחון הנאמנים לנשיא אסד.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-13 בספטמבר 2011 על התקפה רחבת-היקף של פעילי טרור מארגון הטליבאן במוקדים אחדים ברחבי העיר קאבול. לאחר שעות אחדות התברר כי בהתקפה נהרגו לפחות 6 בני-אדם.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-13 בספטמבר 2011 על הריגתו של חייל נאט"ו מפיצוץ של מטען חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-13 בספטמבר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן לעבר אוטובוס של תלמידים. 4 מההרוגים היו ילדים.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-13 בספטמבר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים במרכז עיראק. בין ההרוגים היה אימאם שיעי.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-13 בספטמבר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה על מורדים שיעים הפועלים בצפון המדינה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-13 בספטמבר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור העיר מוגדישו.
--
דרום-סודאן – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-13 בספטמבר 2011 על הריגתם של 28 בני-אדם בעימותים אלימים שפרצו בין שתי מיליציות מקומיות הפועלות על בסיס אתני.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-13 בספטמבר 2011 על הריגתם של 5 שוטרים מירי של פעילי טרור מוסלמים שפרצו לתחנת שמטרה מקומית בצפון ניגריה.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הלובית מסרו ב-13 בספטמבר 2011 על הוצאתם להורג של 85 שכירי חרב זרים שפעלו לצדו של קדאפי. בין ההרוגים היו גם 13 אזרחים מסרביה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-13 בספטמבר 2011 על הרוג נוסף בהתקפה של חברי המחרת הכורדית הפועלת במזרח המדינה. ההתקפה החלה ב-11 בספטמבר בשעות הלילה המאחרות, ועד כה נהרגו לפחות 6 בני-אדם. מקור נוסף ציין שחברי המחתרת הכורדית לקחו בני-ערובה. מקור נוסף מסר שההרוג היה חייל.
--
הודו – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-13 בספטמבר 2011 על הריגתו של פעיל טרור בכיר בארגון מוסלמי פקיסטני מירי של חיילים הודים הפועלים בחבל קשמיר.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Tuesday, September 13, 2011

230 חיילים ו-30 מפקדים בכירים בארגון אל-קאעידה נהרגו בתימן; 50 הרוגים בסודאן; 29 הרוגים בעיראק; 26 הרוגים בסומליה; 17 הרוגים בסוריה; 15 הרוגים בלוב; עוד 3 הרוגים בתימן במהלך היום; 10 הרוגים באפגניסטן; 4 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בפקיסטן; 5 הרוגים בטורקיה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-12 בספטמבר 2011 על הריגתם של 17 בני-אדם מירי של חיילים סורים לעבר מפגינים שיצאו למחות בעיר אל-חמה נגד המשך משטרו העלווי של בשאר אל-אסד. חילוקי דעות בין גומרים באו"ם לבין אנשי האופוזיציה הסורית בנוגע למסר ההרוגים מאז שהחלה ההתקוממות העממית ב-15 במרס 2011. גורמים באו"ם נוקבים ב-2600 הרוגים, בעוד גורמים באופוזיציה הסורית מסרו על הריגתם של כ-3,000 בני-אדם. היועצת של הנשיא אסד האשימה גורמי טרור זרים בליבוי המהומות וההרג בסוריה.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-12 בספטמבר 2011 על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בצפון-מערב פקיסטן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-12 בספטמבר 2011 על הריגתם של 10 בני-אדם בשני פיגועים נפרדים שהתבצעו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון טליבאן לציון עשור לפיגועי ה-11 בספטמבר 2001.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-12 בספטמבר 2011 על הריגתם של לפחות 9 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעו ביומיים האחרונים בידי פעילי טרור מוסלמים. כמו כן נמסר על הריגתם של 20 עולי-רגל שיעים בטבח שנעשה בהם בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
תימן – טרור – אל-קאעידה: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-12 בספטמבר 2011 על הריגתם של 230 חיילים תימנים וכן על הריגתם של 30 מפקדים בכירים בארגון אל-קאעידה במהלך מבצע צבאי נרחב שנערך נגד פעילי הארגון הפועלים בדרום המדינה. כמו כן נסמר על הריגתם של 2 חיילים תימנים מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום המדינה. עוד נודע על הריגתו של אזרח תימני מירי של חיילים תימנים במהלך הפגנת מחאה שנערכה נגד המשטר.
--
סומליה – קניה: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-12 בספטמבר 2011 על הריגתם של 26 בני-אדם בקרבות שפרצו בין חיילים קנייתים לבין פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-שבאב הפועל בסומליה.
--
צפון-סודאן – דרום-סודאן: מקורות תקשורתיים בסודאן הדרומית מסרו ב-12 בספטמבר 2011 על הריגתם של 50 אזרחים בפעילות צבאית של צפון בסודאן שנערכה במערב קורדופן.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-12 בספטמבר 2011 על הריגתם של 15 עובדי תעשיית הנפט בידי נאמניו של קדאפי הפועלים באזור ראס לנוף.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-12 בספטמבר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם מירי של חברי המחתרת הכורדית הפועלת במזרח טורקיה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Monday, September 12, 2011

80 חיילים תימנים נהרגו במבצע צבאי נגד ארגון אל-קאעידה; 16 הרוגים נוספים בסוריה; 12 הרוגים בלוב בקרבות שפרצו בין שתי מליציות מקומיות; 5 הרוגים בסומליה; 2 הרוגים באפגניסטן; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; עשרות חיילים אמריקאים נפצעו בפיגוע התאבדות בבסיס צבאי באפגניסטן;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-11 בספטמבר 2011 על הריגתם של 16 בני-אדם נוספים ביומיים האחרונים מירי של חיילים סורים לעבר מפגינים שיצאו למחות נגד המשך שלטונו של בשאר אל-אסד. מקורות נוספים מסרו כי במהלך היממה האחרונה נערכו הפגנות ועימותים נוספים בין אזרחים סורים לבין חיילים הנאמנים למשטר העלווי של בשאר אל-אסד.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-11 בספטמבר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם ועל פציעתם של 100 נוספים בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במרכז אפגניסטן. הפיגוע התבצע בבסיס צבאי וכי מרבית הפצועים היו כנראה חיילים אמריקאים.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-11 בספטמבר 2011 על הריגתו של חייל נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במזרח אפגניסטן.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-11 בספטמבר 2011 על הריגתם של 80 חיילים ועל פציעתם של 600 נוספים במבצע צבאי נרחב שנערך נגד פעילי טרור מארגון אל-קאעידה שנערך בדרום המדינה במשך ארבעת החודשים האחרונים.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-11 בספטמבר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל לפני יומיים בשוק הצפוני של העיר מוגדישו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הלובית מסרו ב-11 בספטמבר 2011 על הריגתם של 12 בני-אדם בקרבות שפרצו במערב המדינה בין שתי מיליציות מקומיות המתנגדות לקדאפי.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Sunday, September 11, 2011

20 חיילים נוספים נהרגו בדארפור; 14 הרוגים באפגניסטן; 13 הרוגים בניגריה; 12 ילדים נהרגו בסומליה; 6 הרוגים בעיראק; 3 הרוגים במצרים בהתקפה של השגרירות הישראלית; 2 הרוגים בסוריה; 3 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-10 בספטמבר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של אנשי כוחות הביטחון לעבר מפגינים שיצאו למחות נגד המשך שלטונו של בשאר אל-אסד. מקורות נוספים מסרו כי נערכו הפגנות ועימותים נוספים ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. בכירים באופוזיציה הסורית מסרו על הריגתם של 3,000 בני-אדם מאז החלה ההתקוממות העממית נגד בשאר אל-אסד ב-15 במרס 2011.
--
ישראל – מצרים – אלימות פוליטית: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-10 בספטמבר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם מירי של חיילים מצרים בהתקפה של אספסוף מצרי על השגרירות הישראלית בקהיר.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-10 בספטמבר 2011 על הריגתם של 3 חיילי נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-10 בספטמבר 2011 על הריגתם של 14 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום אפגניסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-10 בספטמבר 2011 על הריגתם של 6 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה שנערכה בצפון עיראק.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-10 בספטמבר 2011 על הריגתם של 12 ילדים מפיצוץ של פצצה רבת-עוצמה שהתרחש באזור העיר מוגדישו.
--
צפון-סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בצפון-סודאן מסרו ב-10 בספטמבר 2011 על הריגתם של 20 חיילים נוספים מירי של פעילי טרור הפועלים בחבל דארפור. ביומיים האחרונים נהרגו לפחות 33 חיילים סודאנים.
--
ניגריה – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-10 בספטמבר 2011 על הריגתם של 13 בני-אדם בעימותים אלימים שפרצו פעם נוספת בין מוסלמים לנוצרים המתגוררים במרכז ניגריה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Saturday, September 10, 2011

13 הרוגים באפגניסטן; 13 הרוגים בדארפור; 11 הרוגים בסוריה; 9 הרוגים בניגריה; 6 הרוגים בסומליה; 5 הרוגים בתימן; קצין בכיר נהרג באיראן; חייל נהרג בעיראק; 450 פצועים בקהיר;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-9 בספטמבר 2011 על הריגתם של 11 בני-אדם מירי של חיילים סורים לעבר בני-משפחותיהם של עריקים מהצבא ולעבר מפגינים במוקמות נוספים. מקורות נוספים בסוריה ומחוצה לה, מסרו שבמהלך היום נערכו הפגנות רחבות-היקף נגד המשטר. אנשי אופוזיציה בסוריה שלחו בקשות עזרה למדינות זרות כדי להפיל את המשטר העלווי של בשאר אל-אסד.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-9 בספטמבר 2011 על הריגתם של 5 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה במזרח המדינה. כמו כן נמסר על הריגתו של מהנדס טורקי מפיצוץ של מטען-חבלה. עוד נמסר על הריגתם של 7 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בתחנת משטרה מקומית הנמצאת בדרום אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור נגד נוצרים: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-9 בספטמבר 2011 על הריגתו של צעיר נוצרי בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים במחוז פנג'אב. בימים האחרונים נערכו התקפות אחדות על נוצרים בפקיסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-9 בספטמבר 2011 על הריגתו של חייל מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון מוסול. במהלך היממה האחרונה התרחשו פיגועי טרור שגרמו לפצועים אחדים.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-9 בספטמבר 2011 על הריגתם של 5 אזרחים בהתקפה אווירית של הצבא התימני על מוקדי טרור של ארגון אל-קאעידה הפועל בדרום תימן.
--
סומליה – מהומות מזון: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-9 בספטמבר 2011 על הריגתם של 6 בני-אדם במהלך התפרעות המונית על רקע חלוקת מזון המתבצעת בשל הבצורת הקשה הפוקדת את המדינה.
--
צפון-סודאן – דארפור: מקורות צבאיים בצפון-סודאן מסרו ב-9 בספטמבר 2011 על הריגתם של 13 שוטרים מירי של מורדים חמושים הפועלים בחבל דארפור במהלך מבצע חילוץ על רקע חטיפה.
--
ניגריה – אלימות אסלאמית: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-9 בספטמבר 2011 על הריגתם של 9 בני-אדם בהתקפה של מוסלמים כלפי נוצרים בעיר ג'וס. מקורות באו"ם מסרו שנשלחה דרישה מפורשת לממשלת ניגריה מצד מוסדות האו"ם לפעול בנחישות מול האלימות הדתית והאתנית המתרחשת בניגריה הגורמת למאות הרוגים מירי שנה.
--
איראן – כורדים: מקורות תקשורתיים באיראן מסרו ב-9 בספטמבר 2011 על הריגתו של מפקד בכיר משמרות המהפכה מירי של פעילי המחתרת הכורדית הפועלת באזור הגבול בין עיראק לאיראן.
--
מצרים – ישראל: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-9 בספטמבר 2011 על פריצה של אלפי מצרים למתחם השגרירות הישראלית בקהיר. אנשי השגרירות עזבו את קהיר. גורמים רשמיים בישראל מנסים להפעיל לחת בינלאומי על מצרים כדי שכוחות הביטחון יעניקו הגנה מלאה לשגרירות ולאנשיה. במהומות הקשות שפרצו בלילה נפצעו לפחות 450 בני-אדם בעימותים עם כוחות הביטחון המקומיים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Friday, September 9, 2011

23 הרוגים בסוריה; 5 הרוגים באפגניסטן; 3 הרוגים בעיראק; 2 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; חייל פקיסטני נהרג מירי של חיילים הודים; איש ביטחון נהרג בתאילנד; 30,000 הרוגים בלוב לפי הערכתה של האופוזיציה המקומית;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-8 בספטמבר 2011 על הריגתם של 23 בני-אדם בעימותים בין כוחות הביטחון למפגינים ולחמושים ביומיים האחרונים. גורמים נוספים בסוריה מסרו על עימותים נוספים שהיו ברחבי המדינה בין כוחות הביטחון לבין אנשי האופוזיציה הסורית. כמו כן נמסר על הריגתם של 3 עריקים מהצבא הסורי בעקבות פשיטתה צבאית יזומה שנערכה בצפון המדינה.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-8 בספטמבר 2011 על הריגתם של 2 חיילי נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-8 בספטמבר 2011 על הריגתם של 4 חיילים אפגנים מפיצוץ של מטען-חבלה. כמו כן נמסר על הריגתו של בכיר אפגני מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – הודו: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-8 בספטמבר 2011 על הריגתו של חייל פקיסטני מירי של חיילים הודים הפועלים בחבל קשמיר.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-8 בספטמבר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם ועל פציעתם של 8 נוספים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים במרכז עיראק.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-8 בספטמבר 2011 על הריגתם של כ-30,000 בני-אדם ועל פציעתם של 50,000 נוספים במלחמת האזרחים שפרצה בחודשים האחרונים.
--
תאילנד – טרור: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-8 בספטמבר 2011 על הריגתו של איש כוחות הביטחון המקומיים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Thursday, September 8, 2011

23 הרוגים בפקיסטן; 13 הרוגים בסוריה; 11 הרוגים בהודו; 4 הרוגים בתימן; 2 ילדים נהרגו בדארפור; מהנדס אמריקאי נרצח באפגניסטן; בכיר כורדי נהרג מירי של חיילים איראנים; מורה נרצח בתאילנד; רקטות נורו לעבר ישראל; טרוריסט מוסלמי חוסל בעזה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-7 בספטמבר 2011 על הריגתם של 13 בני-אדם בעיר חומוס ובמקומות נוספים מירי של אנשי כוחות-הביטחון. מקורות נוספים מסרו על הפגנות ועימותים נוספים שנערכו ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. בין ההרוגים היו גם חיילים שנפגעו מחוליות חמושות של חיילים שערקו מהצבא הסורי.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-7 באוגוסט 2011 על הריגתו של מהנדס אמריקאי בעיר קאבול. מקורות נוספים ציינו כי המהנדס כנראה נהרג מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-7 בספטמבר 2011 על הריגתם של 23 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע במחוז קוויטה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
הודו – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-7 בספטמבר 2011 על הריגתם של 11 בני-אדם ועל פציעתם של 80 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהוטמן בעיר דלהי בידי פעילי טרור מוסלמים שהגיעו מפקיסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-7 בספטמבר 2011 על הריגתו של אדם אחד מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור העיר ארביל.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-7 בספטמבר 2011 על הריגתם של 4 פעילי טרור מארגון אל-קאעידה בהתקפה אווירית יזומה שנערכה בדרום תימן.
--
צפון-סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בדארפור מסרו ב-7 בספטמבר 2011 על הריגתם של 2 ילדים מפיצוץ של תחמושת בחבל דארפור.
--
איראן – כורדים: מקורות תקשורתיים באיראן מסרו ב-7 בספטמבר 2011 על הריגתו של בכיר כורדי החבר במחתרת הכורדית הפועלת נגד איראן.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-7 בספטמבר 2011 על הריגתו של מורה בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום תאילנד.
--
ישראל – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-7 בספטמבר 2011 על ירי של רקטות לעבר ישראל שנורו בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים מרצועת-עזה. מקורות בעזה מסרו שפעיל טרור בכיר נהרג בהתקפה של צה"ל. כמו כן נמסר על תפיסתן של 13 חוליות טרור מוסלמיות בשטחי יהודה ושומרון.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Wednesday, September 7, 2011

35 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בסומליה; 11 הרוגים בניגריה; 9 חיילים נהרגו בעיראק; 7 הרוגים בסוריה; 4 חיילים נהרגו בתימן; 3 הרוגים בתאילנד; 3 הרוגים באפגניסטן; 1,500 הרוגים בחודשים האחרונים בדרום-סודאן; טרוריסט מוסלמי חוסל בעזה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-6 בספטמבר 2011 על הריגתם 7 בני-אדם ביממה האחרונה. 2 מההרוגים נפגעו מירי של כוחות הביטחון, ו-5 גופות התגלו במרכז סוריה. מקורות נוספים ציינו שבמהלך היממה האחרונה נערכו הפגנות ועימותים נוספים בין מפגינים לבין כוחות הביטחון במקומות אחדים ברחבי סוריה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-6 בספטמבר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. מקור נוסף ציין שבכיר אפגני נהרג בפיצוץ יחד עם 2 שומריו.
--
סומליה – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-6 בספטמבר 2011 על הריגתם של 35 בני-אדם בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך נגד פעילי טרור מארגון אל-שבאב הפועל בסומליה.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-6 בספטמבר 2011 על הריגתם של 9 חיילים עיראקים במארב שהוטמן להם בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-6 בספטמבר 2011 על הריגתם של 4 חיילים תימנים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום תימן.
--
דרום-סודאן – טרור ואלימות: מקורות באו"ם מסרו ב-6 בספטמבר 2011 על הריגתם של 1,500 בני-אדם בעימותים אלימים שפרצו בחודשים האחרונים בדרום-סודאן.
--
ניגריה – אלימות אסלאמית: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-6 בספטמבר 2011 על הריגתם של 11 בני-אדם בעימותים אלימים שפרצו בין מוסלמים לנוצרים בעיר ג'וס.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-6 בספטמבר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום תאילנד.
--
ישראל – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-6 בספטמבר 2011 על חילופי-אש ביו חיילי צה"ל לפעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. כתוצאה מהירי נהרג טרוריסט מוסלמי, וכן נורו לעבר ישראל פצצות מרגמה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Tuesday, September 6, 2011

11 הרוגים בסוריה; 8 הרוגים באפגניסטן; 8 הרוגים בניגריה; 7 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בפקיסטן; 6 הרוגים נוספים בפקיסטן; 2 הרוגים בטורקיה; הרוג בקווקז;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-5 בספטמבר 2011 על הריגתם של 2 מפגינים מירי של כוחות-הביטחון שפעלו בעיר חומס. מקורות נוספים ציינו כי מהלך היום נערכו הפגנות מחאה נוספות של המשטר העלווי של בשאר אל-אסד.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-6 בספטמבר 2011 על הריגתם של 8 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן, וכן גם מפיגוע התאבדות שתוכנן אף הוא בידי פעילי טרור מארגון הטליבאן. מקורות נוספים ציינו שכ-20 בני-אדם נפצעו בשני האירועים הללו.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-5 בספטמבר 2011 על הריגתם של 7 בני-אדם בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בצפון-מערב פקיסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-5 בספטמבר 2011 על הריגתו של קצין משטרה בידי פעילי טרור מוסלמים – כנראה מארגון הטליבאן. כמו כן נמסר על הריגתם של 5 בני-אדם בעימותים שפרצו פעם נוספת בין מיליציות אתניות הפועלות בעיר קראצ'י.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-5 בספטמבר 2011 על הריגתם של 7 אזרחים בהפצצה אווירית של צבא תימן על בסיסי אל-קאעידה בדרום המדינה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-5 בספטמבר 2011 על הריגתם של 8 בני-אדם בעימותים אלימים שפרצו פעם נוספת בין מוסלמים לנוצרים בעיר ג'וס.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-5 בספטמבר 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם – שוטר ואשתו – מירי של חברי המחתרת הכורדית שפעלו בעת משחק כדורגל ידידותי שנערך בין שוטרים.
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-5 בספטמבר 2011 על הריגתו של פעיל טרור מוסלמי בכיר מירי של כוחות-הביטחון שפעלו בצפון הקווקז.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Monday, September 5, 2011

14 הרוגים בסוריה; 6 חיילים נהרגו בתימן; 5 בני-אדם נהרגו בסומליה; 4 הרוגים בטורקיה; 3 הרוגים בניגריה; 3 הרוגים בעיראק; 3 הרוגים באפגניסטן;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות תקשורתיים בסוריה מסרו ב-4 בספטמבר 2011 על הריגתם של 6 חיילים סורים מירי של פעילי אופוזיציה חמושים שטמנו להם מארב. כמו כן נמסר מפי דוברי האופוזיציה על הריגתם של 8 בני-אדם מירי של חיילים סורים לעבר מפגינים. מקורות נוספים ציינו על עימותים אלימים נוספים שהתרחשו ברחבי סוריה נגד המשך משטרו העלווי של בשאר אל-אסד.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-4 בספטמבר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן שפעלו נגד חברת נפט הנמצאת בדרום אפגניסטן.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-4 בספטמבר 2011 על הריגתם של 6 חיילים מפיצוץ של מכונית תופת שהופעלה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים באזור העיר עדן.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-4 בספטמבר 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה.
--
ניגריה – טרור: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-4 בספטמבר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם בקרבות שפרצו בין כוחות הביטחון לבין פעילים אסלאמיים הפועלים בצפון המדינה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-4 בספטמבר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם בידי חברי המחתרת הכורדית הפועלת בצפון-מזרח טורקיה.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-4 בספטמבר 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם בשתי תקריות טרור שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Sunday, September 4, 2011

17 הרוגים בדרום-סודאן; 12 הרוגים בפקיסטן; 10 הרוגים בסומליה; 5 פעילי טרור נהרגו באפגניסטן; 5 הרוגים בסוריה; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; 12,000 הרוגים ב-1,000 פיגועי התאבדות שהיו בעיראק; טרוריסט חוסל בעיראק; 800 הרוגים בלוב בעיר סירט בשלושה ימים; כורדי נהרג בהפצצה איראנית;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-3 בספטמבר 2011 על הריגתם של 5 מפגינים מירי של כוחות הביטחון שפעלו בצפון סוריה. מקורות נוספים ציינו על עימותים והפגנות שנערכו ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-3 בספטמבר 2011 על הריגתם של 5 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן ועל תפיסתם של 25 נוספים במבצע צבאי יזום שנערך במקומות אחדים ברחבי אפגניסטן.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-3 בספטמבר 2011 על הריגתו של חייל נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
עיראק – פיגועי התאבדות: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-3 בספטמבר 2011 על הריגתם של 12,000 בני-אדם ב-1,000 פיגועי התאבדות שהיו בעיראק מאז הפלישה האמריקאית ב-2003.
--
פקיסטן – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-3 בספטמבר 2011 על הריגתם של 8 בני-אדם בחיסולים הדדיים בין מיליציות אסלאמיות אתניות הפועלות בעיר קראצ'י. כמו כן נמסר על הריגתם של 4 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון-מערב פקיסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-3 בספטמבר 2011 על הריגתו של מחבל-מתאבד בעת ניסיון לבצע פיגוע התאבדות בעיר בעקובה.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-3 בספטמבר 2011 על הריגתם של 10 בני-אדם נוספים בקרבות שפרצו במחוז האוטונומי פונטלנד בין כוחות הצבר לבין פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות צבאיים בדרום-סודאן מסרו ב-3 בספטמבר 2011 על הריגתם של 17 בני-אדם מירי של פעילי טרור הפועלים בדרום המדינה כנראה בחסות ממשלת חרטום האסלאמית של עומר אל-באשיר.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הלובית מסרו ב-3 בספטמבר 2011 על הריגתם של 800 מורדים בקרבות שהיו בעיר סירט בשלושת הימים האחרונים נגד נאמניו של הנשיא המודח קדאפי.
--
איראן – עיראק: מקורות תקשורתיים בצפון-עיראק מסרו ב-3 בספטמבר 2011 על הריגתו של כורדי בהפגזה איראנית של ישוב של כורדים השוכן בצפון עיראק.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Saturday, September 3, 2011

42 נוצרים נרצחו בניגריה; 34 הרוגים בסומליה; 18 הרוגים בסוריה; 12 הרוגים בפקיסטן; 8 פעילי טרור נהרגו באפגניסטן; 30 ילדים פקיסטנים נחטפו באפגניסטן; פעיל טרור נהרג בניגריה; אל-קאעידה ערך 32 התקפות באלג'יריה מאז חודש יולי;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-2 בספטמבר 2011 על הריגתם של 18 בני-אדם מירי של כוחות-הביטחון שפעלו נגד מפגינים שיצאו למחות נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. כמו כן נמסר שהאיחוד האירופאי הטיל אמברגו על יבוא נפט מסוריה.
--
פקיסטן – אפגניסטן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-2 בספטמבר 2011 על חטיפתם של 30 ילדים פקיסטנים בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים מהגבול האפגני. באזור הגבול המשותף מתנהלים קרבות מרים בין כוחות הצבא לאנשי הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-2 בספטמבר 2011 על הריגתם של 12 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בצפון-מערב המדינה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-2 בספטמבר 2011 על הריגתם של 8 פעילי טרור מארגון הטליבאן מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל טרם זמנו במחוז קנדהאר.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-2 בספטמבר 2011 על הריגתם של 20 פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בקרבות שנערכו במחוז האוטונומי פונטלנד. כמו כן נמסר על הריגתם של 14 חיילים סומלים מפיצוץ של מוקד שהופעל באזור מוגדישו.
--
ניגריה – טרור מוסלמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-2 בספטמבר 2011 על הריגתם של 42 נוצרים במהלך עימותים אלימים שפרצו עם מוסלמים בעיר ג'וס בארבעת הימים האחרונים. כמו כן נמסרו על הריגתו של פעיל טרור מוסלמי בידי חיילים ניגרים במהלך פעילות צבאית יזומה.
--
אלג'יריה – טרור: ארגון אל-קאעידה בצפון-אפריקה פרסם הודעה ב-2 בספטמבר 2011 כי מאז חודש יולי 2011 אנשיו ערכו 32 התקפות יזומות נגד מטרות צבאיות באלג'יריה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Friday, September 2, 2011

473 בני-אדם נהרגו בסוריה במהלך חודש הרמדאן; 30 פעילי טרור נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בתימן; 83 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן בחודש אוגוסט 2011; 25 הרוגים בדרום-סודאן; 10 הרוגים בפקיסטן; 6 הרוגים בעיראק; 5 הרוגים נוספים בסוריה; 5 הרוגים בדארפור; 4 הרוגים בקווקז;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרן ב-1 בספטמבר 2011 על הריגתם של 360 אזרחים מירי של כוחות הביטחון במהלך חודש הרמדאן. כמו כן נמסר על הריגתם של 113 מאנשי כוחות הביטחון בחודש הרמדאן בעקבות ירי של חוליות חמושות הפועלות נגד המשטר. כמו כן נמסר על הריגתם של 25 ילדים ו-15 נשים. מקורות בלבנון מסרו כי התובע הכללי של העיר אל-חמה החליט להתפטר מתפקידו לאור הפעילות רצחנית של אנשי המשטר נגד האזרחים במהלך ההתקוממות העממית. מקורות נוספים מסרו ב-1 בספטמבר 2011 על הריגתם של לפחות 5 בני-אדם במהלך היממה האחרונה מירי של כוחות הביטחון לעבר מפגינים.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-1 בספטמבר 2011 על הריגתם של 83 חיילי נאט"ו במהלך חודש אוגוסט 2011 בעקבות פעילות מבצעית נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. זהו אחד מהחודשים קשים ביותר לכוחות נאט"ו מאז חודש יוני 2010 שבמהלכו נהרגו 103 חיילים.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-1 בספטמבר 2011 על הריגתם של 7 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן לעבר אוטובוס של עולי-רגל שיעים.
--
פקיסטן – הודו – קשמיר: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-1 בספטמבר 2011 על הריגתם של 3 חיילים פקיסטנים מירי של חיילים הודים שפעלו בגבול המשותף באזור חבל קשמיר.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-1 בספטמבר 2011 על הריגתו של חייל מפיצוץ של מטען-חבלה שהוטמן בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה. כמו כן נמסר על הריגתם של 5 בני-אדם מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור העיר בגדאד. כמו כן נמסר על בריחתם של 35 אסירים ביטחוניים מהכלא העיראקי.
--
תימן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בתימן מסרו ב-1 בספטמבר 2011 על הריגתם של 30 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום תימן.
--
צפון-סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בצפון-סודאן מסרו ב-1 בספטמבר 2011 על הריגתם של 5 חיילים סודאנים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בחבל דארפור.
--
צפון-סודאן – דרום-סודאן: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-1 בספטמבר 2011 על הריגתם של 25 בני-אדם בהפצצה אווירית של ממשלת חרטום באזור הגבול עם דרום-סודאן. מקורות בממשלת חרטום הכחישו את הידיעה.
--
רוסיה – קווקז: מקורות רשמיים ברוסיה מסרו ב-1 בספטמבר 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם מפיצוץ של 2 מטעני-חבלה שהופעלו בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון הקווקז בשני מוקדים שונים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Thursday, September 1, 2011

300 פעילי טרור מארגון-אל-קאעידה נהרגו בתימן; 13 הרוגים בפקיסטן; 7 הרוגים בקווקז; הרוג בסוריה; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; הרוג בבחריין;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-31 באוגוסט 2011 על הריגתו של אדם אחד מירי של כוחות הביטחון שפעלו נגד מפגינים בעיר חמה שיצאו למחות נגד המשך שלטונו של בשאר אל-אסד. כמו כן מקורות נוספים ציינו שנעצרו עשרות בני-אדם בידי כוחות הביטחון שפעלו בעיר אל-חמה.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טרור: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-31 באוגוסט 2011 על הריגתו של חייל נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-31 באוגוסט 2011 על הריגתם של 11 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז קוויטה. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 פעילי טרור מארגון הטליבאן מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בטעות בעיר קראצ'י.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-31 באוגוסט 2011 על הריגתם של 300 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בפעילות צבאית רחבת-היקף שנערכה בידי הצבא התימני במהלך השבוע האחרון באזור דרום המדינה.
--
רוסיה – קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-31 באוגוסט 2011 על הריגתם של 7 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצ'צ'ניה.
--
בחריין – מחאה ואלימות: מקורות באופוזיציה בבחריין מסרו ב-31 באוגוסט 2011 על הריגתו של ילד בן 14 מירי של כוחות-הביטחון לעבר מפגינים שיעים שיצאו למחות נגד המשטר המלוכני במדינה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע