Wednesday, February 29, 2012

150 חיילים נהרגו בסודאן; 92 הרוגים בסוריה; 18 הרוגים בפקיסטן; 14 הרוגים באפגניסטן; 3 הרוגים בסומליה; 2 הרוגים בניגריה; קרבות בדרום לוב; חיסול-ממוקד אמריקאי בפיליפינים; טרוריסט נהרג בגבול מצרים; טיל נורה לעבר ישראל;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-28 בפברואר 2012 על הריגתם של 92 בני-אדם בהפגזה של הצבא הסורי על שכונות מגורים בעיר חומס ובאל-חמה. הדיביזיה הרביעית (בפיקודו של אחיו של הנשיא) נכנסה לפילו צבאית בעיר חומס. גם במהלך היממה האחרונה המשיכו כוחות הנאמנים למשטר להפגיז שכונות וערים אחדות בכל רחבי סוריה. במחוז דרעא נמסר על תקריות אלימות בין כוחות הצבא לבין אנשי "הצבא הסורי החופשי" וגורמי אופוזיציה עצמאיים הפועלים בכל רחבי המחוז. במחוז אידליב היו במהלך היממה האחרונה עשרות תקריות אלימות בין כוחות הצבא לבין אנשי "הצבא הסורי החופשי" וארגונים אסלאמיים חמושים הפועלים בשיתוף פעולה גם גורמי טרור אסלאמיים מארגון אל-קאעידה שחדרו לסוריה דרך הגבול הלבנוני והעיראקי. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו עדויות קשות על טבח של 68 אזרחים באזור העיר חומס שנורו כנראה בידי כוחות הצבא או בידי כנופיות "השביחה" הפועלות למען המשטר. ב-27 בפברואר 2012 נהרגו יותר מ-150 בני-אדם ברחבי סוריה ביום בו פורסם על כמעט 89 אחוזים שהצביעו בעד החוקה הדמיונית של אסד. נשיא טוניסיה מסר ב-28 בפברואר 2012 כי ארצו מוכנה להעניק מקלט מדיני לבשאר אל-אסד. מקורות צבאיים בסוריה מסרו ב-28 בפברואר 2012 על הריגתם של 5 חיילים סורים בקרבות שהיו עם "טרוריסטים חמושים". מקורות תקשורתיים בירדן מסרו ב-28 בפברואר 2012 על שיחה בין אישתו של מלך ירדן לאישתו של בשאר אל-אסד, שבמהלכה הביעה אסמה אל-אסד "דאגה רבה" לנוכח המצב הקשה השורר בירדן. מקורות בצלב האדום מסרו שהם לא הצליחו להוציא את גופותיהם של שני העיתונאים שנהרגו בעיר חומס בהפגזה של הצבא הסורי, אך עיתונאים אחרים שנפצעו באירועי חולצו ללבנון ללא עזרתם של השלטונות הסורים – במהלך החילוץ נהרגו 13 אנשי אופוזיציה. דוברים רשמיים בצרפת מסרו ב-28 בפברואר 2012 כי מועצת-הביטחון של האו"ם שוקדת על הצעה חדשה בנוגע למצב סוריה. מקורות באו"ם מסרו כי מאז שהחלו האירועים האלימים בסוריה ב-15 במרס 2011 נהרגו יותר מ-500 ילדים.
--
פיליפינים – טרור – ארה"ב: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-28 בפברואר 2012 כי הריגתם של 15 פעילי טרור בדרום-הפיליפינים בחודש פברואר 2012 היה בחיסול-ממוקד אמריקאי שהתבצע נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון "אבו סיאף" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. דוברים מסרו כי החיסול-הממוקד האמריקאי מראה על הקשר הביטחוני העמוק בין ארה"ב לממשלה הפיליפינית. מידע נוסף: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-2 בפברואר 2012 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בכיר בפעילות צבאית יזומה שנערכה על-ידי הצבא הפיליפיני בשיתוף עם כוחות אמריקאים שפעלו בדרום הפיליפינים נגד בסיסי טרור של הארגונים האסלאמיים הפועלים באזור. מקור צבאי בכיר מסר לאחר הפעולה כי בהתקפה נהרגו לפחות 15 פעילי טרור מוסלמים מארגון אבו-סיאף המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-28 בפברואר 2012 על הריגתם של 7 בני-אדם (4 נשים ו-3 ילדים) מפיצוץ של מטען-חבלה רב-עוצמה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז הלמנד. עוד נמסר על פיצוץ נוסף בו נהרגו 7 בני-אדם נוספים – ביניהם היו גם פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן שניסו להרכיב מטען-נפץ מאולתר.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-28 בפברואר 2012 על הריגתם של 18 שיעים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז קוהיסטן. בשנים האחרונות נהרגו אלפי שיעים בידי פעילי טרור מוסלמים בני העדה הסונית הפועלית במחוז קוהיסטן. ארגון אל-קאעידה וארגון הטליבאן פועלים נגד בני העדה השיעית כדי לסלקם מהאזור כולו.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-28 בפברואר 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם בהיתקלות בין פעילי טרור מוסלמים לבין חיילי משמר הרפובליקה הפועלים בדרום-מזרח המדינה.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-28 בפברואר 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים באזור העיר מוגדישו. המטען הוטמן במגרש כדורגל.
--
סודאן – טרור ואלימות: מקורות צבאיים בסודאן ומקורות תקשורתיים באפריקה מסרו ב-28 בפברואר 2012 על הריגתם של 150 חיילים סודאנים בקרבות שפרצו בין מורדים מקומיים הפועלים בין הגבול של דרום-סודאן לצפון-סודאן. גורמים רשמיים בחרטום מסרו כי הצבא הסודאני ינקום בדרום-סודאן על המעשה הזה.
--
ניגריה – טרור: מקורות משטרתיים בניגריה מסרו ב-28 בפברואר 2012 על הריגתם של 2 מוסלמים מירי של צעירים נוצרים כנקמה על הפיגוע הקטלני שהיה בכנסייה נוצרית לפני ימים אחדים שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם".
--
לוב – אלימות: מקורות באו"ם מסרו ב-28 בפברואר 2012 על דאגתם לנוכח המתיחות הצבאית בדרום לוב לנוכח הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בקרבות שפרצו בין שתי מיליציות שבטיות חמושות, וזאת למרות התערבותו של הצבא הלובי באזור.
--
ישראל – טרור – מצרים: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-28 בפברואר 2012 על הריגתו של טרוריסט מירי של חיילי צה"ל בעת שחולית טרור ניסתה לחצות את הגבול ממצרים לישראל. לא היו נפגעים לצה"ל. זהו הניסיון השלישי של גורמי טרור לבצע פיגוע דרך הגבול המצרי בימים האחרונים.
--
ישראל – טרור – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-28 בפברואר 2012 על ירי של טיל לעבר ישראל שנורה בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים מרצועת-עזה. לא נגרם נזק.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Tuesday, February 28, 2012

135 הרוגים בסוריה; 15 הרוגים בפקיסטן; 9 הרוגים באפגניסטן; 9 הרוגים בתימן; 8 הרוגים בעיראק; 5 הרוגים בסומליה; 89.4 אחוזים הצביעו בעד החוקה הדמיונית של סוריה; 788 חיילים טורקים נהרגו משנת 2002;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-27 בפברואר 2012 על הריגתם של 135 בני-אדם מירי ומהפגזות של הצבא הסורי אזרחים ובתי תושבים במקומות רבים ברחבי סוריה – בעיקר בעיר חומס. בשעות הבוקר הייתה הפגזה קשה עלה עיר שגרמה להרג של 30 בני-אדם תוך שעות אחדות. בשעות הערב התגלו 62 גופות סמוך עיר חומס של אזרחים שנורו בידי כנופיות "השביחה" הפועלות למען המשטר (טענה אחרת מסרה שההרוגים היו עלווים). תושבים בעיר חומס מסרו כי הם לכודים במצור הצבאי שהוטל על העיר לפני יותר משלושה שבועות. למעלה מ-1,000 פצועים עדיין מצפים בעיר חומס לטיפול נאות. דוברי האופוזיציה הלוחמת מסרו כי במהלך היום נרשמו עימותים אלימים רבים בין כוחות האופוזיציה לבין כוחות הצבא הנאמנים למשטר בחומס, באל-חאמה, באזור דמשק, בדרעא ובכל מחוז אידליב. גורמי אופוזיציה בסוריה מסרו ב-27 בפברואר 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם בעיר דמשק מירי של חיילים סורים במהלך הפגנה ספונטנית שנערכה באחד מהשכונות הסמוכות לבירה הסורית. רוסיה מסרה ב-27 בפברואר 2012 כי ועידת "ידידי רוסיה" שהתקיימה בטוניסיה לפני 4 ימים הייתה חד-צדדית. כמו כן סוריה שלחה אזהרה לכול מדינות המערב שלא יתערבו בנעשה בסוריה. הצלב האדום הודיע ב-27 בפברואר 2012 שאנשיו הצליחו להיכנס פעם הראשונה לעיר אל-חאמה הנצורה בידי כוחותיו של אסד ולסייע מעט לתושבים הפגועים בעיר. האיחוד האירופאי הודיע ב-27 בפברואר 2012 על סנקציות חדשות שהוטלו על סוריה כחלק נוסף במאבק נגד המשטר לאור האירועים האלימים המתחוללים במדינה. מקורות רשמיים בסוריה מסרו שהחוקה החדשה אושרה ברוב של 89.4 אחוזים (כמובן שזהו נתון שקרי מן היסוד).
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-27 בפברואר 2012 על הריגתם של 9 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בעזרת מכונית-תופת שהופעלה בשדה-תעופה של כוחות נאט"ו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. כמו כן נמסר על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בהתקפה כושלת של ירי רקטות.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-27 בפברואר 2012 על הריגתם של 11 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעולה צבאית יזומה שנערכה באזור הגבול עם אפגניסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-27 בפברואר 2012 על הריגתם של 8 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה וירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור צפון בגדאד.
--
תימן – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-27 בפברואר 2012 על הריגתם של 9 בני-אדם בקרבות שפרצו בין מיליציות סוניות למיליציות סוניות הפועלות בצפון תימן במחוז סעדה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-27 בפברואר 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם בקרבות שפרצו בין כוחות אתיופיים לפעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים בדרום סומליה. כמו כן נמסר על הריגתו מפקד בכיר בארגון "אל-שבאב" מירי של פעילי ארגון מוסלמי פרו-ממשלתי.
--
טורקיה – כורדים: מקורות רשמיים בטורקיה מסרו ב-27 בפברואר 2012 על הריגתם של 788 חיילים טורקים בפעילות נגד המחתרת הכורדית משנת 2002 ועד ל-16 בדצמבר 2011. במהלך התקפה הנדונה התרחשו 11,734 היתקלויות אלימות בין הצבא הטורקי לאנשי המחתרת הכורדית ה-PKK.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Monday, February 27, 2012

59 הרוגים בסוריה; 27 הרוגים בסומליה; 11 שיעים נרצחו בפקיסטן; 5 פעילי טרור נהרגו בפקיסטן; 5 פעילי טרור נהרגו בתימן; 4 הרוגים בניגריה; 2 הרוגים באפגניסטן; 2 שוטרים זרים נהרגו בדארפור; 2 פעילי טרור נהרגו בקשמיר; הרוג בעיראק; חייל נהרג בטורקיה; טיל נורה לעבר ישראל;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות רשמיים בסוריה מסרו ב-26 בפברואר 2012 על קיומו של משאל-עם שנערך בכל רחבי המדינה בנודע לחוקה החדשה של סוריה. לשם כך נפתחו 13,000 קלפיות ששימשו את המצביעים שמספרם נאבד בכ-14.6 מיליון בעלי זכות הצבעה שמימשו את זכות עד לשעה 19:00. הטלוויזיה הסורית ערכה "הצגה" של שידורים חיים על תהליך ההצבעה ועל דעותיהם של התושבים בנוגע לחוקה החדשה. מילת התנגדות אחת לא נשמעה בנוגע לקיומו של משאל-העם למרות התדמית "הדמוקרטית" שניסו לצייר לבחירות המגוחכות האלה. על-פי החוקה החדשה אסד ימשיך לשלוט עד 2028. האופוזיציה הסורית מסרה ב-26 בפברואר 2012 "מערכת בחירות דמוקרטית אמיתית" תתקיים רק לאחר סילוקו של אסד. דוברים באופוזיציה הסורית מסרו לאורך כל היום על תקריות רבות שפרצו בין הצבא הסורי לבין מפגינים ואנשי האופוזיציה הלוחמת בעיר חומס, חאלב, דרעא, דיר אל-זור, דמשק ובכל מחוז אידליב. במהלך היום נמסר על 59 הרוגים בעיקר בעקבות הפגזות על העיר חומס בידי כוחות הצבא הנאמנים לאסד. לפחות 10 מההרוגים היו חיילים סורים שנפגעו בהיתקלויות עם אנשי האופוזיציה הלוחמת. במהלך היום נעשה מאמץ מחודש לחלץ פצועים מהעיר חומס בחסות הצלב-האדום. במחוז אידליב נרשמו עשרות אירועים אלימים בין האופוזיציה הלוחמת לבין הצבא הסורי על רקע קיומו של משאל-העם. מקורות רשמיים בירדן מסרו כי הם מארחים כ-80,000 פליטים סורים שנמלטו מאזור דרעא בעקבות הפעילות האכזרית של הצבא הסורי הפועל במחוז דרעא. תושבים בעיר חומס מסרו כי לאורך כל היממה האחרונה הצבא הסורי המשיך להפגיז את העיר בירי של טנקים וארטילריה. גופתה של העיתונאית האמריקאית, מרי קולבין, עדיין לא הועברה לקבורה בארה"ב. ממשלת הפיליפינים הודיעה על עשרות מאזרחיה היוצאים מידי יום ביומו את סוריה בחזרה לארצם.
--
אפגניסטן – מחאה ואלימות: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-26 בפברואר 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של שוטרים אפגנים במהלך הפגנת מחאה שנערכה בצפון אפגניסטן בעקבות שרפת הקוראן בידי חיילי נאט"ו.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-26 בפברואר 2012 על הריגתם של 11 מוסלמים שיעים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-26 בפברואר 2012 על הריגתם של 5 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה בידי הצבא הפקיסטני במחוז חייבאר.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-26 בפברואר 2012 על הריגתם של 5 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום תימן.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-26 בפברואר 2012 על הריגתם של 27 בני-אדם בקרבות שפרצו בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בדארפור מסרו ב-26 בפברואר 2012 על הריגתם של 2 שוטרים זרים מטעם האו"ם מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בחבל דארפור.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-26 בפברואר 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם ועל פציעתם של 40 נוספים מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם". הפיצוץ התרחש ליד כנסייה נוצרית השוכנת בעיר ג'וס.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-26 בפברואר 2012 על הריגתו של חייל טורקי מפיצוץ של מוקש שהוטמן ליד הגבול עם סוריה – באזור בו פועלים חברי המחתרת הכורדית.
--
הודו – קשמיר: מקורות תקשורתיים בקשמיר מסרו ב-26 בפברואר 2012 על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים בהיתקלות עם חיילים הודים הפועלים בחבל קשמיר.
--
ישראל – טרור – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-26 בפברואר 2012 על ירי של טיל שנורה לעבר ישראל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. לא היו נפגעים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Sunday, February 26, 2012

94 הרוגים בסוריה; 27 הרוגים בתימן; 24 הרוגים באפגניסטן; 14 הרוגים בניגריה; 12 חיילים נהרגו בדארפור; 4 פעילי טרור נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בסומליה; 4 הרוגים בדרום-סודאן; 3 פעילי טרור נהרגו בפקיסטן; 2 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; התחדשו הקרבות בלוב; 3 טילים נורו לעבר ישראל;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-25 בפברואר 2012 על הריגתם של 94 בני-אדם מירי והפגזות של הצבא הסורי לעבר מפגינים ואזרחים – בעיקר בעיר חומס. מקורות בארה"ב כי לנוכח ממדי ההרג של הימים האחרונים – שבמהלכם נהרגו יותר מ-200 בני-אדם – נשקלת האפשרות להקים מסדרון-הומניטארי ליד הגבול עם טורקיה בשיתוף עם כוחות נאט"ו שיגיעו במיוחד לאזור. ארה"ב ומדינות מערביות נוספות מקיימות מגעים עם גורמים טורקיים בכירים מאוד על עריכת מבצע אופרטיבי שיעקוף את ה-וטו של רוסיה וסין במועצת-הביטחון. עשרות מדינות מסייעות בדרך עקיפה או ישירה לכוחות האופוזיציה הלוחמת נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. בימים הקרובים האופוזיציה הסורית תקבל טילי נ"ט ואמצעים מתקדמים אחרים כדי שתוכל להתמודד עם הכוחות הסורים הפועלים באכזריות בעיר חומס, באזור דרעא ובמחוז אידליב. מרבית מחוז אידליב נמצא בשליטת האופוזיציה הלוחמת – במקרים אחדים ישנה הבנה שבשתיקה בין הכוחות הנאמנים למשטר לבין אנשי האופוזיציה על נקודות שליטה ללא חיכוכים מיותרים. במהלך סוף השבוע האחרון נערכו לפחות 1,000 הפגנות נגד המשטר בכל רחבי סוריה. המשטר הסורי יודע שהקרב כרגע אבוד וכי יש לנהל מגעים עם גורמים נוספים על חלוקת תפקידים חדשה במדינה. במגעים המתנהלים בין נציגי המשטר לכוחות האופוזיציה עדיין לא הגיעו להסכמות ברורות משום שבכירי האופוזיציה הפועלת מקטאר מסרו כי אסד חייב לעזוב את סוריה לפני דיון מעמיק על חלוקת התפקידים בממשלה הסורית החדשה. דוברים רציניים באופוזיציה הסורית מסרו לנציגי המשטר שהם אינם יכולים לערוב לחייהם של העלווים במדינה אם אסד ימשיך לבצע טבח יומיומי באזרחי סוריה. ועידת "ידידי סוריה" שהתקיימה בטוניסיה לא הגיעה להחלטות רציניות בנוגע למשבר האנושי המתחולל בסוריה. היום צריך להיערך משאל-העם בנוגע לחוקה הסורית.
--
אפגניסטן – טרור – נאט"ו: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-25 בפברואר 2012 על הריגתם של 2 חיילים אמריקאים מירי של פעילי טרור מוסלמים במסגרת המחאה שפרצה בעקבות שרפת הקוראן בידי חיילים אמריקאים.
--
אפגניסטן – טרור – ואלימות: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-25 בפברואר 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של חיילים אפגנים במהלך הגנות המחאה הנערכות זה היום החמישי על רקע שרפת הקוראן. כמו כן נמסר על הריגתם של 6 חיילים אפגנים בעת ניסיון לפרק מטען-בחלה שהוטמן בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. עוד נמסר על הריגתם של 16 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בעקבות שני מבצעים יזומים שנערכו בידי המשטרה האפגנית בשיתוף של כוחות נאט"ו הפועלים באפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-25 בפברואר 2012 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בהתקפה שנערכה על תחנת משטרה יום קודם לכן. במהלך ההתקפה נהרגו לפחות 4 שוטרים.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-25 בפברואר 2012 על הריגתם של 25 בני-אדם מפיצוץ של מכונית תופת שהופעלה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום המדינה. המכונית הופעלה במתחם הנשיאותי. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 חיילים תימנים מירי של פעילי טרור מוסלמים שפעלו בעיר עדן. האירועים האלה התרחשו ביום בו נשבע נשיא חדש לתימן שנבחר בבחירות האחרונות לאחר סילוקו של עלי עבדאללה סאלח.
--
סומליה – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות רשמיים בסומליה מסרו ב-25 בפברואר 2012 על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-24 בפברואר 2012 על הריגתם של 6 פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" מירי של טיל שנורה לעברם ממקור בלתי מזוהה. סביר להניח שחיל-האוויר של קניה ביצע את ההתקפה. אולם אין להוציא מכלל חשבון גם התקפה אווירית של ארה"ב בעזרת מל"ט (מטוס ללא טייס). מקורות נוספים ציינו כי במהלך הימים האחרונים נמלטו לתימן 300 פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. רבים מפעילי הטרור שנמלטו מסומליה הם מתנדבים זרים שהגיעו לסומליה מעשרות מדינות מוסלמיות ומערביות.
--
דרום-סודאן – טרור אתני: מקורות רשמיים בדרום-סודאן מסרו ב-25 בפברואר 2012 על הריגתן של 4 נשים בהתקפה של מיליציה מקומית שבטית הפועלת בדרום סודאן. מקורות רשמיים בדרום-סודאן חוזרים וטוענים כי ממשלת חרטום האסלאמית מזרימה נשק למליציות הפועלות נגד ממשלת הדרום.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-25 בפברואר 2012 על הריגתם של 12 חיילי הממשלה בהתקפה של פעילי טרור הפועלים בחבל דארפור. מקור אחר בחבל דארפור מסר כי ההרוגים היו 10 אזרחים.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-25 בפברואר 2012 על הריגתם של 14 בני-אדם בסדרה של התקפות שנערכו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועל בצפון המדינה. ארגון "בוקו חראם" מבקש לסלק את כל הכופרים מניגריה ולהחיל את חוקי השריעה על כל המדינה. פעילי הארגון מקיימים קשרים הדוקים עם פעילים מארגון אל-קאעידה ועם ארגון "אל-שבאב" הפועל בסומליה.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות רשמיים בלוב מסרו ב-25 בפברואר 2012 כי התחדשו הקרבות בין המליציות השונות הפועלות בדרום-מזרח לוב – באזור עיר אל-קופרה הנמצאת ליד משולש הגבולות של לוב, צ'אד וסודאן. למרות התערבותו של הצבא הלובי, הקרבות נמשכים באזור. בשבעות האחרונים נהרגו באזור עשרות בני-אדם משני הצדדים.
--
ישראל – טרור – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-25 בפברואר 2012 על ירי של 3 טילים נוספים לעבר ישראל שנורו בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. לא נגרם נזק. בתגובה לירי, צה"ל תקף שתי מטרות טרור בעזה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Saturday, February 25, 2012

103 הרוגים בסוריה; 6 פעילי טרור נהרגו בסומליה; 6 הרוגים בדארפור; 4 הרוגים באפגניסטן; 4 הרוגים בעיראק; 3 הרוגים בפקיסטן; ילדה נהרגה במאלי; נוצריה מבוגרת נרצחה בניגריה; 3 טילים נורו לעבר ישראל; מוסלמי נהרג בירושלים; 300 פעילי טרור עברו מסומליה לתימן;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: במקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-24 בפברואר 2012 על הריגתם של 103 בני-אדם בהפגזות נוספות של הצבא הסורי על העיר חומס ובמקומות נוספים. במהלך היממה האחרונה נערכו מאות הפגנות מחאה נגד המשטר לאחר סיום "תפילת יום השישי". בדמשק הטילו כוחות הביטחון סגר על שכונות אחדות לאחר תפילת יום השישי כדי למנוע עריכת הפגנות מחאה נגד המשטר. באידליב ובדרעא היו עימותים אלימים בין אזרחים לאנשי כוחות-הביטחון ונמסר על עשרות נפגעים. מקורות בטוניסיה מסרו ב-24 בפברואר 2012 על כינוסה של ועידה בינלאומית בהשתתפותן של כ-70 מדינות שדנה במלחמת-האזרחים המתחוללת בסוריה. הועידה בשם "ידידי סוריה" נועדה, בין היתר, להעניק תמיכה והכרה בינלאומית לאופוזיציה הסורית ול"מועצה הלאומית הסורית" המהווה את הגוף המייצג של כל ארגוני האופוזיציה בסוריה המתנגדים למשטרו של בשאר אל-אסד. רוסיה מסרה בתגובה לכינוס העידה בטוניסיה שזו "ועידת אויבי סוריה". תומכי אסד ניסו לשבש את כינוסה של הועידה בטוניסיה והם פרצו למתחם בו היא מתקיימת תוך כדי הנפת תמונות של הנשיא הסורי. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-24 בפברואר 2012 כי מאז ה-15 במרס 2011 נהרגו בסוריה כ-9,000 בני-אדם מירי של כוחות הביטחון ובקרבות בין האופוזיציה הלוחמת לחיילים סורים. קופי אנאן, מזכ"ל האו"ם לשעבר, מונה להיות השליח המיוחד לסוריה מטעם מוסדות האו"ם והליגה-הערבית. בשעות הערב של ה-24 בפברואר 2012 הודיע הצלב האדום על פינוי של הנפגעים מהעיר חומס.
--
אפגניסטן – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-24 בפברואר 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם מירי של כוחות-הביטחון באפגניסטן לעבר מפגינים שיצאו למחות נגד שרפת הקוראן בידי חיילי נאט"ו הפועלים באפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-24 בפברואר 2012 על הריגתם של 4 שוטרים פקיסטנים בהתקפה שנערכה על תחנת משטרה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בצפון-מערב המדינה.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים עיראק מסרו ב-24 בפברואר 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים באזור מחוז דיאלה. יום קודם לכן נהרגו כ-60 בני-אדם בהתקפה רחבת-היקף של ארגון אל-קאעידה במוקדים שונים בעיראק. מקורות ערביים בלבנון מסרו הודעה מפי דוברי אל-קאעידה על כך שהם אחראים לסדרת הפוגעים הרצחניים שהתבצעה ב-23 בפברואר 2012.
--
ישראל – טרור – רצועת-עזה – יו"ש: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-24 בפברואר 2012 על ירי של 2 טילים נוספים לעבר ישראל יום קודם לכן. במהלך היממה הקודמת נורו לעבר ישראל 4 טילים בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. בעקבות הירי, צה"ל ערך התקפה אווירית של חוליית טרור שתכננה לשגר טיל נוסף לעבר ישראל וכן נפגעו שני יעדי טרור של החמאס בעזה. בשעות הערב של ה-24 בפברואר 2012 נורה טיל נוסף לעבר ישראל, וגם במקרה הזה לא היו נפגעים. עוד נמסר על הריגתו של מוסלמי מירי של חיילי צה"ל בהפגנות שנערכו באזור ירושלים.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-24 בפברואר 2012 על הריגתם של 6 פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" מירי של טיל שנורה לעברם ממקור בלתי מזוהה. סביר להניח שחיל-האוויר של קניה ביצע את ההתקפה. אולם אין להוציא מכלל חשבון גם התקפה אווירית של ארה"ב בעזרת מל"ט (מטוס ללא טייס). מקורות נוספים ציינו כי במהלך הימים האחרונים נמלטו לתימן 300 פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. רבים מפעילי הטרור שנמלטו מסומליה הם מתנדבים זרים שהגיעו לסומליה מעשרות מדינות מוסלמיות ומערביות.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-24 בפברואר 2012 על הריגתם של 6 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור מקומיים הפועלים בחבל דארפור. ארגון "צבא השחרור של סודאן" מתנגד לכל הסכם של פשרה בחבל דארפור.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-24 בפברואר 2012 על רציחתה של נוצריה בת 79 בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון ניגריה. הרצח גם למתח רב בין הקהילה הנוצרית לקהילה מוסלמית המתגוררת בצפון המדינה. במהלך השנה האחרון, נהרגו מאות נורצים בידי פעילי טרור מוסלמים – בעיקר מארגון "בוקו חראם".
--
מאלי – טרור: מקורות תקשורתיים באפריקה מסרו ב-24 בפברואר 2012 על הריגתה של ילדה בפצצה אווירית של חיל-האוויר של מאלי שנערכה על מחנה פליטים הנמצא בצפון המדינה בו נמצאים פעילי טרור מוסלמים משבטי ה"טוארג". מידע נוסף: מקורות תקשורתיים באפריקה מסרו ב-23 בפברואר 2012 על בריחתם של כ-120,000 בני-אדם בשל הקרבות שפרצו בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מוסלמים משבטי ה"טוארג" הפועלים בצפון המדינה. אנשי ה"טוארג" תקפו עשרות כפרים ועמדות צבאיות שגרמו להריגתם של עשרות בני-אדם בשבועות האחרונים ולבריחתם של 120,000 תושבים. שבטי ה"טוארג" הנלחמים במאלי מקבלים נשק שמקורו בלוב.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Friday, February 24, 2012

100 הרוגים בסוריה; 55 הרוגים בעיראק; 28 הרוגים בפקיסטן; 5 אזרחים נהרגו באפגניסטן; 2 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 6 שוטרים בניגריה; בכיר חוסל בסומליה; 120,000 פליטי מלחמה במאלי; האו"ם פרסם דו"ח קשה על סוריה; 29,000 ילדים מתו בסומליה בשנת 2011; 2 טילים נורו לעבר ישראל;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-23 בפברואר 2012 על הריגתם של 65 בני-אדם נוספים בהפגזות קשות על העיר חומס במהלך פעילות צבאית נרחבת נגד כיסי התנגדות של האופוזיציה הסורית הפועלת בעיר. במהלך היום נמסרו דיווחים קשים על מצבם של האזרחים המופגזים בעיר חומס. כמו כן גורמים באופוזיציה הסורית מסרו ב-23 בפברואר 2012 על הריגתם של 13 בני משפחה אחת בעיר אל-חאמה. (בסך הכל נהרגו במהלך היממה האחרונה כ-100 בני-אדם). דוברים של האופוזיציה מסרו כי במהלך היממה האחרונה נערכו עימותים קשים במחוז דרעא, אל-חאמה, דמשק, בכל מחוז אידליב ובאזור הכפרי של מחוז דיר אל-זור. מקורות באופוזיציה הסורית הנמצאים בקטאר מסרו כי אנשי עסקים סורים מסייעים לאופוזיציה הסורית בסוריה לרכוש נשק ותחמושת. בחודשים האחרונים האמירו מחירי הנשק המוברח לסוריה לרמה של 1,500 דולר לרובה קלצ'ניקוב. ולמרות המחירים הגבוהים, אנשי עסקים מהמפרץ-הפרסי אינם מהססים לבצע עסקאות עם מבריחים הפועלים בעיראק, בלבנון ובטורקיה על-מנת לסייע לכוחות האופוזיציה הלוחמת נגד משטרו של בשאר אל-אסד. גורמים בינלאומיים מסרו במהלך היממה האחרונה כי בשל הריגתם של 2 העיתונאים הזרים בעיר חומס ב-22 בפברואר 2012, מדינות המערב מנהלות שיחות-גישוש על התערבות צבאית כלשהי בסוריה במטרה לסייע לאזרחים הנוצרים בעיר חומס ובמקומות נוספים כמו במחוז אידליב ובאזור דרעא. מקורות רשמיים בסוריה האשימו את מדינות-המערב על המחסור בציוד רפואי בשל האמברגו שהן הטילו על סוריה בעקבות האירועים האלימים המתחוללים במדינה מאז ה-15 במרס 2011. מקורות רשמיים בסוריה מסרו ב-23 בפברואר 2012 על הריגתם של 6 חיילים סורים בקרבות עם "טרוריסטים חמושים" הפועלים בעיר חומס. כמו כן נמסר מפי גורם רשמי על הריגתם של 7 חיילים בעיר אל-חאמה מירי של "טרוריסטים חמושים". כמו כן מקורות רשמיים בסוריה מסרו על הריגתם של 3 אזרחים מירי של "טרוריסטים חמושים" שפעלו באזור העיר חומס. דו"ח של האו"ם שפורסם ב-23 בפברואר 2012 על האירועים בסוריה, מצביע באופן ברור על "פשעים נגד האנושות" שנעשו על-ידי הצבא הסורי בהוראותיהם של הדרגים הפוליטיים והצבאיים הבכירים ביותר. משמעות הדבר היא, שיש בידי האו"ם דו"ח היכול להוות בסיס משפטי לקראת העמדה לדין של בכירים סורים בטריבונל בינלאומי. בידי כותבי הדו"ח נמצאת רשימה סודית של אישים שנתנו הוראות מפורשות לכוחות-הצבא להרוג נשים, ילדים, זקנים וגברים חפים-מפשע. ב-24 בפברואר 2012 מתכנסת בטוניסיה ועידת "ידידי סוריה" לאות תמיכה בתנועת ההתנגדות לאסד.
--
עיראק – טרור: כצפוי, כפי שהזהרנו כאן לפני ימים אחדים שארגון אל-קאעידה מתכנן פיגוע ענק בעיראק, נמסר ב-23 בפברואר 2012 מפי מקורות רשמיים בעיראק על הריגתם של 55 בני-אדם ועל פציעתם של 250 בני-אדם נוספים בסדרה של פיגועים שהתבצעה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה במוקדים אחדים ברחבי עיראק. לפחות 22 הרוגים היו בעיר בגדאד בפיגוע של מכונית-תופת. במהלך ההתקפה נפגעו מקומות קדושים לעדה השיעית.
--
אפגניסטן – נאט"ו - מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-23 בפברואר 2012 על הריגתם של 5 אזרחים ו-2 חיילי נאט"ו במהלך הפגנות אלימות שנערכו במחאה של שרפת ספר קוראן בידי חיילי נאט"ו. ביומיים האחרונים נהרגו לפחות 12 בני-אדם מירי של כוחות-הביטחון וחיילי נאט"ו.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-23 בפברואר 2012 על הריגתם של 15 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית אווירית שנערכה בצפון-מערב המדינה נגד בסיסי טרור של ארגון הטליבאן. כמו כן נמסר ממקורות רשמיים בפקיסטן על הריגתם של 13 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהוטמן באוטובוס אזרחי בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
מאלי – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים באפריקה מסרו ב-23 בפברואר 2012 על בריחתם של כ-120,000 בני-אדם בשל הקרבות שפרצו בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מוסלמים משבטי ה"טוארג" הפועלים בצפון המדינה. אנשי ה"טוארג" תקפו עשרות כפרים ועמדות צבאיות שגרמו להריגתם של עשרות בני-אדם בשבועות האחרונים ולבריחתם של 120,000 תושבים. שבטי ה"טוארג" הנלחמים במאלי מקבלים נשק שמקורו בלוב.
--
סומליה – טרור: מקורות רשמיים בסומליה מסרו ב-23 בפברואר 2012 על הריגתו של בכיר בממשלת סומליה בירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים באזור העיר מוגדישו. מקורות נוספים בטורקיה ובסומליה מסרו ב-23 בפברואר 2012 על מותם של 29,000 ילדים בשנת 2011 בעקבות הרעב שנוצר בשל הבצורת הקשה. ממשלת טורקיה הבטיחה להעביר סיוע לסומליה בסכום של 365 מיליון דולר.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורת רשמיים בניגריה מסרו ב-23 בפברואר 2012 על הריגתם של 6 שוטרים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה. ההתקפה של פעילי הטרור המוסלמים נערכו במוקדים אחדים בצפון המדינה.
--
ישראל – טרור – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-23 בפברואר 2012 על ירי של 2 טילים לעבר ישראל שנורו בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. לא נגרם נזק. בעקבות הירי, צה"ל תקף מטרות טרור ברצועת-עזה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Thursday, February 23, 2012

92 הרוגים בסוריה; 50 הרוגים בלוב; 14 פעילי טרור נהרגו בסומליה; 8 פעילי טרור נהרגו בפקיסטן; 4 פעילי טרור נהרוג באיראן; 3 פעילי טרור נוספים נהרגו באלג'יריה; 3 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 7 אזרחים נהרגו באפגניסטן; פעיל טרור בכיר נהרג בקשמיר;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-22 בפברואר 2012 על הריגתם של 27 נערים בידי חיילים סורים שפעלו במחוז אידליב. גורמים נוספים מסרו כי כל הנערים חוסלו בירי בראש או בחזה במהלך פעולת-עונשין של הצבא הסורי נגד מתקוממים במחוז אידליב. מקורות נוספים בעיר חומס מסרו ב-22 בפברואר 2012 על הריגתם של 2 עיתונאים מערביים ( מרי קולבין, בת 44, אזרחית אמריקאית שעבדה עבור ה"סנדיי טיימס" הבריטי; ורמי אושליק, בן 29, צלם עיתונות צרפתי שניהל גם אתר אינטרנט מעולה) מירי או מהפגזות של הצבא הסורי על העיר חומס. מקור נוסף בעיר חומס מסר כי העיתונאים נהרגו בהפגזה של הצבא הסורי על בית בשכונת באב אל-עמר בו מתכנסים עיתונאים זרים ומקומיים וכן גם אנשי אופוזיציה הפועלים נגד המשטר. גורמים אחדים טענו כי הירי לעבר הבית בו התכנסו העיתונאים היה מכוון. שר המידע הסורי, עדנאן חמוד, מסר כי הכוחות שפעלו באזור העיר חומס לא היו מודעים לנוכחותם של עיתונאים זרים בחומס. לפיכך, הוא המליץ ל"כול העיתונאים שנכנסו שלא כחוק לסוריה להסדיר את עניינים במשרד ההגירה הקרוב". במהלך היום נהרגו לפחות 60 אזרחים בעיר חומס. בכל רחבי סוריה נערכו הפגנות ועימותים אלימים בין חיילים סורים לבין מפגינים בדמשק, בחאלב, בדרעא, בדיר אל-זור ובכל מחוז אידליב. במהלך היממה האחרונה, הצבא הסורי המשיך להפגיז את העיר חומס ונמסר על מאות רבות של פצועים שנותרו ללא טיפול הולם. גורמים צבאיים באופוזיציה הלוחמת מסרו כי הצבא הסורי ניסה לערוך התקפות יזומות של כוחות רגלים על מבואות השכונה באב אל-עמר, אולם אנשי האופוזיציה הלוחמת הצליחו להדוף את ההתקפות האלה. עדיין לא נמסר על מספרם המדויק של הנפגעים בקרב חיילי הצבא הסורי הנאמן לנשיא בשאר אל-אסד. מקורות בצפון סוריה מסרו על הריגתם של 33 בני-אדם בעיירה בשם ג'בל אל-זאוויה מירי של חיילים סורים בפעילות צבאית יזומה שנערכה יום קודם לכן ב-21 בפברואר 2012. גורמים באופוזיציה הסורית הפועלת מהעיר חומס מסרו כי במהלך הימים האחרונים ערקו עוד מאות חיילים סורים שהצטרפו לשורות האופוזיציה הפועלת נגד המשטר. על-פי סברה אחת, זו הסיבה שהצבא הסורי אינו מצליח להתגבר על המורדים הפועלים בעיר למרות המאמצים של הצבא לרכז כוחות ולפעול בעוצמה תוך כדי ירי של טנקים וארטילריה. צרפת שלחה בקשה רשמית לשלטונות סוריה לאפשר העברת סיוע דחוף לתושבים הנצורים בעיר חומס. על-פי הערכות אחדות נהרגו בעיר חומס ביומיים האחרונים כ-130 בני-אדם. המשטר הסורי מתפורר מבפנים – גורמים צבאיים וכלכליים בסוריה מחפשים מוצא מהתסבוכת שאסד הכניס את סוריה בשנה האחרונה. מדינות רבות גינו את הרג העיתונאים הזרים בחומס, אולם עדיין מרבית המדינות בעולם מהססות לנקוט בצעד מעשי שמטרתו להפסיק את רצח האזרחים בסוריה. דוברי האופוזיציה בדמשק מסרו כי ביממה האחרונה נעצרו בידי שירותי-הביטחון כ-800 תושבים.
--
אפגניסטן – מחאה ואלימות: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-22 בפברואר 2012 על הריגתם של 7 אזרחים מירי של שוטרים אפגנים במהלך הפגנת מחאה שנערכה באפגניסטן על רקע שרפת קוראן בידי חיילים אמריקאים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-22 בפברואר 2012 על הריגתם של 3 חיילי נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במערב אפגניסטן.
--
איראן – טרור: מקורות צבאיים באיראן מסרו ב-22 בפברואר 2012 על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים סונים מארגון "ג'ונדאללה" הפועל נגד המשטר השיעי של איראן. ההיתקלות הייתה בדרום-מזרח איראן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-22 בפברואר 2012 על הריגתם של 8 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן מפיצוץ מטען-חבלה שהופעל בטעות בידי אחד מחבריהם.
--
הודו – קשמיר: מקורות צבאיים בקשמיר מסרו ב-22 בפברואר 2012 על הריגתו של פעיל טרור מוסלמי בכיר שנהרג בהיתקלות עם חיילים הודים הפועלים במחוז קשמיר.
--
קניה – טרור – סומליה: מקורות מערביים המצטטים דוברים בממשלת קניה מסרו ב-22 בפברואר 2012 על הריגתם של 14 פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בהתקפה צבאית יזומה של הצבא הקנייתי יחד עם כוחות צבא של ממשלת סומליה על בסיס-טרור של הארגון השוכן בדרום סומליה. הדברים נאמרו במסגרת כינוס ועידה בינלאומית הנערכת בלונדון העוסקת בעניין הסומלי.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות ב"סהר האדום" בלוב מסרו ב-22 בפברואר 2012 על הריגתם של 50 בני-אדם בקרבות שפרצו בין שתי מיליציות מקומיות הפועלות באזור מחוז קופרא בדרום לוב. מקורות נוספים ציינו כי במהלך עשרת הימים האחרונים נהרגו בקרבות יותר מ-100 בני-אדם.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות צבאיים באלג'יריה מסרו ב-22 בפברואר 2012 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים נוספים מארגון אל-קאעידה במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה באזור עיר הבירה בעקבות פיצוץ של מטען חבלה. סה"כ נהרגו במבצע הצבאי 7 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. מידע נוסף: מקורות צבאיים באלג'יריה מסרו ב-21 בפברואר 2012 על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה במבצע צבאי יזום שנערך בעקבות הריגתם של 5 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל יום קדום לכן. דוברי הצבא מסרו כי לארבעת פעילי הטרור שנהרגו יש קשר ישיר לפיגוע בו נהרגו האזרחים. מקורות תקשורתיים באלג'יריה מסרו ב-20 בפברואר 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם ועל פציעתם של 20 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל לעבר אוטובוס אזרחי בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים באזור עיר הבירה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע




Wednesday, February 22, 2012

100 הרוגים בסוריה; 30 הרוגים בניגריה; 20 הרוגים במאלי; 12 הרוגים בפקיסטן; 5 הרוגים בסומליה; 4 פעילי טרור נהרגו באלג'יריה; 4 הרוגים בתימן; 4 אזרחים חוסלו באפגניסטן; 3 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בתאילנד; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; מטען-חבלה גדול התגלה בגבול ישראל-מצרים; 621 בני-אדם נהרגו בבלוצ'יסטן בשנת 2011;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מספר ב-21 בפברואר 2012 על הריגתם של 90 בני-אדם בהפגזות קשות מאוד על העיר חומס בידי כוחות-הביטחון של סוריה שהשתמשו בירי של טנקים וירי של טילים לעבר בתי התושבים. במהלך היממה האחרונה נמסר על מאות פצועים רק בעיר חומס. כוחות האופוזיציה שלחו פעם נוספת קריאה נואשת לעזרה לאור המצב הקשה של התושבים. 18 ימים שלמים הצבא הסורי מפגיז את העיר חומס ובמיוחד את שוכנת באב אל-עמר. במהלך היממה האחרונה נרשמו אירועים קשים נוספים באזור העיר דמשק, דרעא, אל-חאמה, במחוז אידליב ובאזור העיר דיר אל-זור שגרמו להריגתם של 11 בני-אדם נוספים. בעיר חאלב נערכה הפגנת מחאה של סטודנטים. גם בדמשק ישנה התעוררות של תושבים נגד השלטון. שינוי בעמדה של רוסיה לנוכח האירועים הקשים המתחוללים במדינה – רוסיה הסכימה לשלוח נציג של האו"ם כדי לבחון את המצב הביטחוני של תושבי סוריה לאור האירועים הקשים המתחוללים במדינה מאז ה-15 במרס 2012. מקורות רשמיים בסוריה חזרו והדגישו כי מאז ה-15 במרס 2012 נהרגו בסוריה 2,000 אנשי כוחות-הביטחון בפעולות של "טרוריסטים חמושים" שהגיעו ממדינות זרות – כולל פעילי טרור מארגון אל-קאעידה שהגיעו מעיראק. מקורות רשמיים בעיראק מסרו כי קיימת ירידה מסוימת בפעילות הטרוריסטית של ארגון אל-קאעידה בעיראק משום שרבים מהם עברו לפעול בסוריה לצד כוחות האופוזיציה הנלחמים נגד בשאר אל-אסד. נכשלה משימתו של הצלב האדום להביא להפסקת-אש בין כוחות-הצבא לבין האופוזיציה הלוחמת. ועם זאת, הצלב האדום קרא לסוריה לקיים הפסקת-אש יומית בת שעתיים על-מנת לסייע מעט לתושבים האומללים בעיר חומס. ארגוני ביון מערביים מחמשים את האופוזיציה הסורית. מקורות אזרחיים בעיר חומס מסרו ב-21 בפברואר 2012 על הריגתו של העיתונאי העצמאי ראמי אחמד אל-סעיד מירי של חיילים סורים בעיר חומס. אל-סעיד העביר עשרות סרטונים על הקרבות בעיר חומס.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טרור: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-21 בפברואר 2012 על הריגתו של חייל נאט"ו מירי של פעיל טרור מוסלמי מארגון הטליבאן שהתחזה לחייל אפגני. מאז תחילת שנת 2012 נהרגו באפגניסטן 50 חיילי נאט"ו.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-21 בפברואר 2012 על הוצאתם להרוג של 4 אזרחים בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן באשמת שיתוף-פעולה עם ארה"ב ומסירת מידע מודיעיני בנוגע לפעילות הארגון.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-21 בפברואר 2012 על הריגתם של 12 בני-אדם מירי ומפיצוץ של מטעני-חבלה שהופעלו בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים במחוז בלוצ'יסטן. בשנת 2011 נהרגו במחוז 621 בני-אדם בפיגועי טרור של פעילי טרור מוסלמים מארגונים שונים.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-21 בפברואר 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם באירועים שונים שהתבצעו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום המדינה על רקע מערכת הבחירות המתקיימת בתימן. דוברי ארגון אל-קאעידה נטלו אחריות לחיסולו של קצין מודיעין שפעל בדרום המדינה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-21 בפברואר 2012 על הריגתם של 5 בני-אדם נוספים בקרבות שפרצו בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים ברחבי סומליה.
--
ניגריה – טרור – אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-21 בפברואר 2012 על הריגתם של 30 בני-אדם בהתקפה רחבת-היקף של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו באזור העיר קאנו. מאז תחילת שנת 2011 הארגון "בוקו חראם" אחראי להריגתם של מאות בני-אדם – רובם יהיו נוצרים.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות צבאיים באלג'יריה מסרו ב-21 בפברואר 2012 על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה במבצע צבאי יזום שנערך בעקבות הריגתם של 5 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל יום קדום לכן. דוברי הצבא מסרו כי לארבעת פעילי הטרור שנהרגו יש קשר ישיר לפיגוע בו נהרגו האזרחים. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים באלג'יריה מסרו ב-20 בפברואר 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם ועל פציעתם של 20 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל לעבר אוטובוס אזרחי בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים באזור עיר הבירה.
--
מאלי – טרור: מקורות צבאיים במאלי מסרו ב-21 בפברואר 2012 על הריגתם של 20 פעילי טרור מוסלמים משבט ה"טוארג" במהלך מבצע צבאי יזום שנערך נגד המורדים הפועלים באזור טימבוקטו. בשבועות האחרונים נהרגו עשרות בני-אדם בקרבות שפרצו בין אנשי ה"טוארג" לבין כוחות-הביטחון של מאלי.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-21 בפברואר 2012 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים בהיתקלות עם כוחות הצבא הפועלים בדרום המדינה. מאז שנת 2004 נהרגו בדרום תאילנד יותר מ-5,000 בני-אדם בפעולות טרור של ארגונים אסלאמיים הפועלים במחוזות יאלה, נאראתיוואט ופאטאני.
--
ישראל – טרור – מצרים: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-21 בפברואר 2012 על גילויו של מטען-חבלה גדול שהושלך לעבר הצד הישראלי מהגבול המצרי בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בחצי-האי סיני. גורמים צבאיים מסרו כי גילוי המטען מנע אסון כבד מאוד.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע



Tuesday, February 21, 2012

23 הרוגים בסוריה; 10 הרוגים בסומליה; 5 הרוגים בעיראק; 4 הרוגים באלג'יריה; 3 הרוגים בפיליפינים; 3 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 2 שוטרים נהרגו באפגניסטן; מנהיג מקומי חוסל במאלי; שדרנית בלוב חוסלה בכלא; 2 טילים נורו לעבר ישראל; המורדים בדארפור חטפו 49 חיילי או"ם מסנגל;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-20 בפברואר 2012 על הריגתם של 23 בני-אדם מירי ומהפגזות של חיילים סורים לעבר מפגינים ומבתי תושבים בחומס, בדרעא, במחוז אידליב ובדיר אל-זור. בין ההרוגים היו 2 חיילים סורים במחוז אל-חאמה. תושבים מקומיים בעיר חומס מסרו במהלך היממה האחרונה על כניסת חיילים רבים ורכבים כבדים לעיר חומס המסגרת המבצע הצבאי הנרחב נגד כוחות האופוזיציה הפועלים בעיר נגד המשטר. אזרחים סורים שהצליחו לנוס לירדן מסרו על פעילות צבאית מוגברת של הצבא הסורי בכל אזור דרעא וכי ישנם נפגעים רבים בנפש. תושבים בדמשק מסרו ב-20 בפברואר 2012 על תכונה רבה של כוחות צבא ושל מחסומים בכל רחבי העיר דמשק ובמיוחד באזור השכונה אל-מאזה – שם נערכו ביומיים אחרונים הפגנות גדולות של תושבים נגד המשטר. על-פי מקור אחד בדמשק נמסר על לפחות 7 הרוגים ביומיים האחרונים מירי של חיילים סורים שפעלו בעיר דמשק נגד מפגינים. כל מוסדות השלטון בדמשק אובטחו בידי חיילים הנאמנים למשטר. שירותי הביטחון של סוריה נעזרים בכנופיות "השביחה" על-מנת לפזר קבוצות של מתגודדים או קבוצות קטנות של מפגינים. בני העדה העלווית המתגוררים בדמשק קיבלו נשק אישי כדי להגן על עצמם. בתוך כך נמסר על חילוקי-דעות בין מנהיגי המדינות הערביות על הדרכים בהם יש לנקוט כדי לסיים את המשבר בסוריה: מדינות המפרץ דוחפות להתערבות צבאית, שאם לא כן האירועים האלימים המתרחשים בסוריה יימשכו, הם עלולים להשפיע על מדינותיהם. מדינות ערביות אחרות – בהן ירדן ולבנון – חוששות שכל התערבות צבאית זרה תהפוך את סוריה לעיראק מספר 2. דוברים שונים בליגה-הערבית מסרו ב-20 בפברואר 2012 כי "המועצה הלאומית הסורית", המאגדת את כל הארגונים האופוזיציוניים הפועלים נגד אסד, כנראה תקבל הכרה רשמית בעת שתיערך ועידה בשם "ידידות של סוריה" שתתכנס בטוניסיה ב-24 בפברואר 2012. ממשלת קטאר מסייעת למורדים הסורים הן באמצעות הזרמת כספים לארגוני האופוזיציה והן בגיוס מתנדבים להילחם נגד הכוחות הנאמנים לאסד. הצלב האדום הודיע ב-20 בפברואר 2012 כי הארגון מקיים משא-ומתן בין סוריה למורדים על הפסקת-אש הומניטארית.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-20 בפברואר 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם בסדרה של פיגועים שהתבצעה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים במחוז אנבר. הרוג נוסף היה באזור העיר פלוג'ה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-20 בפברואר 2012 על הריגתם של 3 חיילי נאט"ו במהלך פעילות מבצעית נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במערב אפגניסטן. מאז תחילת שנת 2012 נהרגו באפגניסטן 42 חיילי נאט"ו. בשנת 2011 נהרגו באפגניסטן 566 חיילי נאט"ו. כמו כן נמסר מפי מקור רשמי באפגניסטן על הריגתם של 14 אזרחים אפגנים בשבוע האחרון בסדרה של פיגועים שהתבצעה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. עוד נמסר מפי דובר משטרתי על הריגתם של 2 שוטרים מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור קנדהאר.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-20 בפברואר 2012 על הריגתם של 10 בני-אדם בקרבות קשים שפרצו בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים באזור עיר הבירה מוגדישו.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות תקשורתיים באלג'יריה מסרו ב-20 בפברואר 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם ועל פציעתם של 20 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל לעבר אוטובוס אזרחי בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים באזור עיר הבירה.
--
מאלי – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-20 בפברואר 2012 על הריגתו של מנהיג של שבט במקומי שחוסל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון-מזרח המדינה.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-20 בפברואר 2012 על מותה של שדרנית הטלוויזיה המפורסמת, האלה אל-מיסרטי, בבית-כלא הנמצא בעיר טריפולי. היא כנראה מתה מעינויים.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בפיליפינים מסרו ב-20 בפברואר 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים על בית-כלא השוכן בדרום הפיליפינים. עוד כ-30 בני-אדם נפצעו בהתקפה.
--
ישראל – טרור – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-20 בפברואר 2012 על ירי של 2 טילים לעבר ישראל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. לא נגרם נזק מהירי.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-20 בפברואר 2012 על חטיפתם של 49 חיילי או"ם בידי המורדים הפועלים בחבל דארפור. המורדים (התנועה לצדק ושוויון) מסרו כי בין היתר הם חטפו גם 3 מאנשי כוחות-הביטחון של סודאן. מרבית החוטפים הם חיילים מסנגל הפועלים במסגרת האיחוד האפריקאי והאו"ם במטרה לשמור על ביטחונם של תושבי דארפור. ממשלת חרטום האסלאמית של עומר אל-באשיר מפעילה את הכנופיות הערביות ה"ג'נג'וויד" במלחמה האכזרית בדארפור שגרמה למאות-אלפי הרוגים משנת 2003.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Monday, February 20, 2012

39 הרוגים בפקיסטן; 27 הרוגים בעיראק; 20 הרוגים בסוריה; 6 הרוגים באפגניסטן; 3 הרוגים בניגריה; 2 טילים נורו לעבר ישראל; מבצע צבאי בדרום-מזרח לוב; אל-קאעידה מגייס מוסלמים מבריטניה למלחמה בסומליה; הליגה-הערבית התכנסה לדיון מיוחד בעניין הסומלי;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-19 בפברואר 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם במחוז אידליב מירי של חמושים הפועלים בשם האופוזיציה הלוחמת – בין ההרוגים היו תובע מחוזי, שופט, נהג ואדם נוסף. דוברים הקשורים לאופוזיציה הסורית מסרו לתקשורת הערבית שכוחות-הביטחון של סוריה הם שביצעו את הרצח. לאורך כל היממה האחרונה נהרגו בסוריה לפחות 21 בני-אדם. ב-18 בפברואר 2012 נרצח ג'מאל אל-ביש, חבר מועצת העיר חאלב, בידי חמושים שפעלו כנראה בשם האופוזיציה הלוחמת. במהלך כל היממה האחרונה התרחשו אירועים אלימים בכל מחוז אידליב בין כוחות האופוזיציה לבין חיילים סורים. אזורים נרחבים במחוז נשלטים בידי המורדים. גם בעיר חומס היו קרבות והפגזות לאורך כל היממה האחרונה, ונמסר על לפחות 10 הרוגים בעיר מירי של חיילים סורים לעבר בתי התושבים. לפחות אדם אחד נהרג בעיר חאלב מירי של חיילים סורים שהיו מוצבים במחסום צבאי בכניסה לעיר. דוברי אופוזיציה רבים הפועלים בסוריה וטורקיה העבירו בקשות נואשות לעזרה לנוכח המצב הקשה השורר בעיר חומס, במחוז אידליב ובכול מחוז דרעא. גורמי אופוזיציה נוספים קראו לתושבי דמשק לצאת בהמוניהם להפגנה נגד השלטון במחאה על ההרג של הימים האחרונים בעיר. מצרים החליטה להחזיר את השגריר המצרי המוצב בדמשק במחאה על האירועים הקשים בסוריה. עדויות של חיסול פצועים בבתי-חולים בידי כנופיות "השביחה" הפועלות למען המשטר של אסד. שוויץ החליטה לא למכור לסוריה ציוד ריגול ומעקב. סוריה גינתה את ארה"ב על הפעלת המל"טים בתחומה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות ביטחוניים באפגניסטן מסרו ב-19 בפברואר 2012 על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן שהגיעו מפקיסטן בפעילות צבאית אפגנית יזומה שנערכה במחוז קונאר. כמו כן נמסר על הריגתם של 4 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז קנדהאר.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-19 בפברואר 2012 על הריגתם של 39 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע במחוז קוראם בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. בתחילה נמסר על הריגתם של 30 בני-אדם, אולם במהלך הלילה מתו מפצעיהם עוד 10 בני-אדם. ככול הידוע נפצעו באירוע לפחות 60 בני-אדם – רבים מהם באורח קשה עד קשה מאוד.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-19 בפברואר 2012 על הריגתם של 20 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שכללה ירי והפעלה של מטעני-חבלה ומכונית-תופת שהתבצעה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים במרכז בגדאד. מקור רשמי מסר כי מכונית-התופת הופעלה ליד מרכז גיוס של האקדמיה המשטרתית של עיראק הנמצאת בעיר בגדאד. מרבית ההרוגים היו מגויסים חדשים. כמו כן נמסר על הריגתם של 7 בני-אדם נוספים בצפון עיראק מירי של פעילי טרור מוסלמים – לפחות 4 מההרוגים היו אנשי כוחות-הביטחון של עיראק.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-19 בפברואר 2012 על הריגתם של 3 חיילים מחיל-הים הניגרי בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועל בעיקר בצפון ניגריה. כמו כן נמסר על פיצוץ של מכונית-תופת בעיר הבירה של ניגריה, לאגוס. נמסר על 5 פצועים בפיגוע.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ורשמיים בלוב מסרו ב-19 בפברואר 2012 על כוונתה של ממשלת לוב לשלוח כוח צבאי לדרום-מזרח לוב כדי להפסיק את הקרבות המתחוללים בין שבטים שונים המתגוררים באזור. במהלך העימותים האלימים שהיו באזור נמסר על עשרות הרוגים ופצועים משני הצדדים.
--
בריטניה – טרור – סומליה: מקורות מודיעיניים בבריטניה מסרו ב-19 בפברואר 2012 על מאמצעים של ארגון אל-קאעידה לגייס מתנדבים מוסלמים בבריטניה למען ארגון "אל-שבאב" הפועל בסומליה. כמו כן נמסר על כ-50 מוסלמים ונוצרים לבנים שהתאסלמו שהתנדבו להילחם לצד ארגון "אל-שבאב". סומליה, תימן ופקיסטן הן המדינות המסוכנות ביותר לביטחונה של בריטניה. בבריטניה מתגוררים כ-250,000 סומלים המסייעים לארגון "אל-שבאב" לגייס כספים להמשך פעילותו הטרוריסטית בסומליה. לאחרונה התבצע חיסול-ממוקד אמריקאי בסומליה נגד בילאל אל-ברג'אווי שהתגורר במערב-לונדון. הליגה-הערבית התכנסה לדיון מיוחד בעניין המצב הביטחוני והפוליטי בסומליה לקראת כינוסה של ועידה בינלאומית שתתקיים בלונדון ב-23 בפברואר 2012. בימים האחרונים נחתם הסכם בין הנציגים הפוליטיים על הקמת פדרציה של מדינות אוטונומיות בסומליה במטרה לסיים את הקונפליקט במדינה הנמשך כבר עשרות שנים. הליגה-הערבית הבטיחה להעניק סיוע אזרחי לסומליה בעקבות ההסכם שנחתם בחסות האו"ם. מקורות תקשורתיים וביטחוניים בסומליה מסרו על ירי של טיל שנורה ב-18 בפברואר 2012 לעבר בסיס של ארגון אל-קאעידה הנמצא באזור עיר-הנמל קיסמאיו הנמצאת בשליטתו של ארגון "אל-שבאב". הטיל שכנראה נורה בידי מטוס אמריקאי גרם לפיצוץ עז, אולם לא נמסר על מספרם המדויק של הנפגעים.
--
ישראל – טרור – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-19 בפברואר 2012 על ירי של 2 טילים לעבר ישראל שנורו בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. לא היו נפגעים בנפש.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Sunday, February 19, 2012

82 הרוגים במאלי; 31 הרוגים בקווקז; 30 הרוגים בקניה בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים; 20 הרוגים בסוריה; 20 פעילי טרור נהרגו בפקיסטן; 3 פעילי טרור נהרגו בתימן; 6 טילים נורו לעבר ישראל ביומיים;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-18 בפברואר 2012 על הריגתם של 20 בני-אדם מירי ומהפגזות של חיילים סורים לעבר תושבים ובתי האזרחים בחומס, באל-חמה, בדרעא, בדמשק, בדיר אל-זור ובמחוז אידליב. המקורות מסרו על 2 הרוגים במרכז דמשק מירי של חיילים סורים במהלך הפגנת מחאה גדולה נגד אסד. לפני שבועות אחדים מסרנו כאן על מל"טים הפועלים בסוריה ועל פעילות מודיעינית של גורמים מערביים זרים. ובכן, מקורות בטורקיה ובארה"ב מסרו על מל"טים אמריקאים רבים הפועלים בסוריה. מקור איראני (לא אמין) מסר על תפיסתם של כ-40 קציני מודיעין טורקים בידי כוחות-הביטחון של סוריה. מקורות בארה"ב מסרו כי הפעילות האווירית אינה מתבצעת לשם איסוף מידע לקראת התערבות צבאית, אלא כדי לאסוף מידע מרשיע ומוצק על פעילותו האלימה והאכזרית של הצבא הסורי נגד התושבים. תושבי חומס ממשיכים לדווח על הפגזות קשות מאוד במהלך היממה האחרונה, וכן הועברה קריאה נואשת לעבר מדינות המערב להתערב באופן מידי על-מנת להפסיק את הפעילות הצבאית נגד תושבי העיר. שתי ספינות-קרב איראניות הגיעו לנמל טרטוס שבסוריה. הספינות הגיעו דרך תעלת-סואץ. בפגישה שנערכה בין אסד לסגן-שר החוץ הסיני, צ'אי צ'יון, אמר אסד שהאירועים האלימים סוריה מתרחשים בידי גורמים זרים שמטרתם להביא ל"חלוקתה של סוריה". זה מה שיקרה בסופו של דבר אם אסד יישאר בשלטון. לאורך כל הלילה נמשכו ההפגזות של הצבא הסורי על העיר חומס, וכן נרשמו תקריות ועימותים אלימים בין הצבא הסורי לאנשי "הצבא הסורי החופשי" הפועל בכל מחוז אידליב ובאזור העיר דרעא. האופוזיציה הסורית פרסמה סרטון בו נראים 2,500 עריקים במחוז אידליב נשבעים לפעול למען העם הסורי במסגרת "הצבא הסורי החופשי". זוהי העריקה בגדולה ביותר מאז שהחלה ההתקוממות נגד המשטר ב-15 במרס 2011.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-18 בפברואר 2012 על הריגתם של 20 פעילי טרור נוספים במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה בידי הצבא הפקיסטני הפועל בצפון-מערב המדינה. ביומיים האחרונים נהרגו לפחות 37 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-18 בפברואר 2012 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום המדינה.
--
קניה – טרור – סומליה: מקורות תקשורתיים בקניה מסרו ב-18 בפברואר 2012 על הריגתם של 30 בני-אדם בהתקפה יזומה של פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שנערכה על אדמת קניה בנקמה של מעורבותה במלחמה בסומליה בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
מאלי – טרור: מקורות ב"אמנסטי אינטרנשיונל" מסרו ב-18 בפברואר 2012 על הריגתם של 82 בני-אדם ועל בריחתם של 44,000 תושבים בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים משבט ה"טוארג" הפועלים בצפון מאלי. מקורות בצרפת מסרו כי הרצח בהתבצע בסגנון "אל-קאעידה". לוחמי ה"טוארגו" עמדו לצידו של קדאפי בהתקוממות שפרצה בלוב בפברואר 2011. שבטי ה"טוארג" באזור רוצים להקים אוטונומיה משלהם שתכלול גם חלקים נוספים ממדינות שכנות.
--
רוסיה – קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-18 בפברואר 2012 על הריגתם של 11 שוטרים ו-20 פעילי טרור מוסלמים בשלושת הימים האחרונים בפעילות צבאית יזומה המתבצעת בצפון הקווקז. מידע נוסף: מקורות רשמיים ברוסיה מסרו ב-17 בפברואר 2012 על הריגתם של 13 שוטרים בשלושת הימים האחרונים בהיתקלויות עם פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון הקווקז.
--
ישראל – טרור – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-18 בפברואר 2012 על ירי של 5 טילים לעבר ישראל שנורו בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. לא היו נפגעים בנפש. במהלך הלילה תקף צה"ל מטרות טרור בעזה. מידע נוסף: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-17 בפברואר 2012 על ירי של טיל לעבר אזור אשקלון שנורה בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. לא היו נפגעים בנפש. כמו כן נמסר על ירי של טיל נ"ט לעבר רכב של צה"ל והופעל מטען-חבלה ליד גדר המערכת. גם במקרה הזה לא היה נפגעים. מקור צבאי מסר שסביר להניח שישראל תגיב על הפעולה הטרוריסטית הזו.
==

מאת: ד"ר יוחאי סלע


Saturday, February 18, 2012

56 הרוגים בסוריה; 55 הרוגים בלוב; 37 הרוגים בפקיסטן; 13 שוטרים נהרגו בקווקז; 4 הרוגים בעיראק; 4 הרוגים נוספים בתימן; 4 פעילי טרור וחייל קנייתי נהרגו בסומליה; 3 הרוגים בניגריה; 200 נוצרים נהרגו בסוריה בחודשים האחרונים; טיל נורה לעבר ישראל;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-17 בפברואר 2012 על הריגתם של 56 בני-אדם מירי ומהפגזות של הצבא הסורי על אזרחים ובתי תושבים – בעיקר בעיר חומס. במהלך היום התגברו ההפגזות של הצבא הסורי על שכונת באב אל-עמר. תושבים בחומס מסרו על מציאתן של 9 גופות של בני-אדם שכנראה נורו למוות בידי כנופיות "השביחה" הפועלות למען המשטר. דוברים אמריקאים מסרו במהלך היום כי קיים חשש רציני בנוגע להשתלטות של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה על סוריה. במהלך היום היו עימותים אלימים מאוד בין הצבא הסורי לתושבים בעיר דרעא, אל-חמה, באזור דמשק ובמחוז אידליב. מקורות בעדה הנוצרית מסרו ב-17 בפברואר 2012 על הריגתם של לפחות 200 נוצרים קרבות שפרצו בין חוליות חמושות לבין הצבא הסורי בחודשים האחרונים – רובם נהרגו בעיר חומס. מקורות בדמשק מסרו על הריגתם של 3 בני-אדם ועל פציעתם של 12 נוספים מירי של חיילים סורים במהלך הפגנת מחאה שנערכה לאחר "תפילת יום השישי". מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-17 בפברואר 2012 על הקמתו של בסיס של אנשי המחתרת הכורדית, ה-PKK, בצפון סוריה אזור ראס אל-עיין. לטענת המקורות, בבסיס נמצאים כ-150 חברי המחתרת הכורדית הפועלת בצפון סוריה ליד הגבול הטורקי. כמו כן נמסר על קשרים שנרקמו בין אנשי המחתרת הכורדית לבין הנשיא אסד במטרה לאתגר את המדיניות הטורקית כלפי אסד. 2,000 מפגינים השתתפו בהפגנת מחאה נגד המשטר הסורי שנערכה ליד שגרירות סוריה בקהיר.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-17 בפברואר 2012 על הריגתם של 5 פעילי טרור ו-3 אנשי מיליציה חמושה בקרבות שפרצו במחוז חייבאר. כמו כן נמסר על הריגתם של 19 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים באזור העיר פארשינר. מקור צבאי מסר על הריגתם של 10 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בפעולה צבאית יזומה שנערכה במחוז אורקזאי.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-17 בפברואר 2012 על הריגתם של 4 שוטרים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בשלוש תקריות שונות שהתרחשו במהלך היממה האחרונה ברחבי בעיראק.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-17 בפברואר 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם נוספים בקרבות שפרצו בין מיליציה שיעית לבין מיליציה סונית בצפון תימן במחוז סעדה. ביומיים האחרונים נהרגו לפחות 15 בני-אדם בקרבות הללו.
--
קניה – טרור – סומליה: מקורות צבאיים בקניה מסרו ב-17 בפברואר 2012 על הריגתם של 4 פעילי טרור וחייל קנייתי אחד בקרבות שפרצו בדרום סומליה בין הצבא הקנייתי לבין פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים בדרום סומליה ליד הגבול עם קניה.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות רשמיים ותקשורתיים בלוב מסרו ב-17 בפברואר 2012 על הריגתם של לפחות 55 בני-אדם ועל פציעתם של 200 נוספים בקרבות שפרצו בין שתי מליציות חמושות הפועלות בדרום-מזרח לוב. אחת מהמיליציות מורכבת מנאמניו של קדאפי שחוסל בידי המורדים לפני חודשים אחדים. מקור רשמי בלוב מסר שזהו מספר ההרוגים של השבוע האחרון בקרבות שפרצו בין שתי המיליציות היריבות. המועצה הזמנית של לוב אינה מצליחה להשליט סדר וביטחון ברחבי המדינה. בלוב פועלות מיליציות חמושות רבות המבוססות של בני-השבטים ושכירי חרב מאפריקה. מקורות תקשורתיים נוספים מסרו כי סביר להניח שמספר ההרוגים של השבוע האחרון מגיע ליותר מ-100 בני-אדם משני הצדדים. שנה עברה מאז שהחלה ההתקוממות העממית בלוב שהביאה להפלתו של מועמר קדאפי.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-17 בפברואר 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם (ביניהם 2 שוטרים) מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה.
--
רוסיה – קווקז: מקורות רשמיים ברוסיה מסרו ב-17 בפברואר 2012 על הריגתם של 13 שוטרים בשלושת הימים האחרונים בהיתקלויות עם פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון הקווקז.
--
ישראל – טרור – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-17 בפברואר 2012 על ירי של טיל לעבר אזור אשקלון שנורה בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. לא היו נפגעים בנפש. כמו כן נמסר על ירי של טיל נ"ט לעבר רכב של צה"ל והופעל מטען-חבלה ליד גדר המערכת. גם במקרה הזה לא היה נפגעים. מקור צבאי מסר שסביר להניח שישראל תגיב על הפעולה הטרוריסטית הזו.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Friday, February 17, 2012

40 הרוגים בסוריה; 13 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בפקיסטן; 14 הרוגים בסומליה; 11 הרוגים בתימן; 4 פעילי טרור ו-2 שוטרים נהרגו באפגניסטן; 3 הרוגים בפקיסטן; בשבוע האחרון נהרגו בסוריה 365 בני-אדם; הרוג בניגריה בהתקפה של פעילי טרור על בית-כלא;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-16 בפברואר 2012 על הריגתם של לפחות 4 בני-אדם בקרבות עזים שפרצו במהלך היום בעיר דרעא בין חיילים סורים לבין אנשי "הצבא הסורי החופשי" המחזיקים בנקודות מפתח ברחבי העיר. כמו כן נמסר על הפגזות קשות על העיר חומס שבמהלכן נהרגו לפחות 16 בני-אדם. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-16 בפברואר 2012 על הריגתם של 2 צעירים מירי של חיילים סורים שפעלו באזור העיר דמשק. בעיר אל-חמה נהרגו לפחות 18 בני-אדם מירי של צלפים סורים. במחוז אידליב היו עימותים אלימים בין כוחות הצבא לבין אנשי "הצבא הסורי החופשי". מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-16 בפברואר 2012 כי הם מתנגדים לחלוטין בנוגע להצעה של המשטר הסורי לקיים משאל-עם שייערך ב-26 בפברואר 2012 בנוגע לחוקה החדשה. גורמים באופוזיציה מסרו כי ההצעה היחידה שהם מוכנים לקבל היא סילוקו לאלתר של אסד מהשלטון. מקורות מסין מסרו כי סגן-שר החוץ הסיני יגיע לסוריה לביקור מיוחד כדי לדון עם ראשי השלטון על המצב הביטחוני השורר בסוריה לנוכח ההתקוממות העממית שהחלה ב-15 במרס 2011. בשבוע האחרון (מ-11 בפברואר 2012 ועד ל-16 בפברואר 2012) נהרגו בסוריה לפחות 365 בני-אדם מירי של חיילים סורים ובהפגזות על אזרחים במקומות רבים ברחבי סוריה – מרבית ההרוגים היו בעיר חומס. מזכ"ל האו"ם מסר ב-16 בפברואר 2012 כי בסוריה "מתרחשים פשעים פוטנציאליים נגד האנושות". המזכ"ל הוסיף ש"בתי החולים בסוריה הפכו למרכזי עינויים". מקורות תקשורתיים בסוריה מסרו ב-16 בפברואר 2012 על הריגתו של אימאם מוסלמי מירי של פעילי טרור שפעלו בדמשק. תושבים באזור העיר דרעא מסרו כי קיים חשש רציני בנוגע לחייהם של עשרות בני-אדם שנפגעו בעת מנוסתם מירי מכוון של חיילים סורים שפעלו באחד מהכפרים הנמצאים בסביבה. מקורות רשמיים באופוזיציה הסורית מסרו ב-16 בפברואר 2012 על הארכת כהונתו לחודשיים נוספים של בורהאן ע'ליון העומד בראש "המועצה הלאומית של סוריה" – שהיא גוף מאחד של כל גורמי האופוזיציה הפועלים למען הפלתו של הנשיא בשאר אל-אסד. על-פי התקנון של "המועצה הלאומית", מנהיגיה מתחלפים ברוטציה. בשבוע הבא תתכנס "המועצה הלאומית" לכנס מיוחד שיתקיים בטוניסיה במסגרת יוזמה בשם "הידידים של סוריה" שתפקידה להעניק תמיכה ועידוד לכול גורמי האופוזיציה הפועלים נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. "המועצה הלאומית" הפועלת בעיקר מקטאר, מנסה לקבל הכרה בינלאומית רחבה ככול האפשר, גם כדי לקבל לגיטימציה להעביר הנחיות לקבוצות החמושות הפועלות נגד המשטר בתוך סוריה. בגלל המבנה החברתי המסובך של סוריה, "המועצה הלאומית" מבקשת ליצור חזית אחידה של מוסלמים, נוצרים, עלווים, כורדים ודרוזים הפועלים יחדיו למען סוריה הדמוקרטית בימים שלאחר נפילתו של אסד. כל המדינות הערביות ונציגים של שירותי-המודיעין המערביים מנהלים מגעים, ברמה כזו או אחרת, עם ראשי "המועצה הלאומית". מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-16 בפברואר 2012 על מעצרה (ביום זה) של הבלוגרית ראזאן גאזאווי יחד עם 12 פעילים נוספים בידי שירותי-הביטחון של סוריה. תושבים בצפון-סוריה מעידים שהאזור כולו למעשה אינו נמצא בשליטת השלטון הסורי. מרבית הכפרים באזור הקימו מועצות ניהול מקומיות בשיתוף פעולה עם "הצבא הסורי החופשי" ומיליציות חמושות מקומיות. ועם כל זאת, התושבים באזור חוששים מאוד ממעשי טבח של הצבא אם אסד יחליט לתקוף. גינוי סמלי לסוריה הושג בעצרת הכללית של האו"ם – אולם אין להחלטה הזו כל משמעות. 138 מדינות תמכו בדרישה להפסיק את האלימות בסוריה. אנתוני שאדיד, עיתונאי מ"הניו יורק טיימס" מת מהתקפת אסטמה במהלך עבודה עיתונאית בסוריה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-16 בפברואר 2012 על הריגתם של לפחות 4 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז פריאב. גורם רשמי אגפני מסר כי במהלך ההתקפה, שנערכה בשיתוף עם כוחות נאט"ו, נתפסו כלי-נשק אחדים וכי לא היו נפגעים בקרב האזרחים. כמו כן נמסר מפי מקור תקשורתי על הריגתם של 2 שוטרים בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במערב אפגניסטן.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-16 בפברואר 2012 על הריגתם של 13 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בשני חיסולים-ממוקדים אמריקאים שנערך בפקיסטן. מאז תחילת חודש פברואר 2012 נהרגו 28 פעילי טרור מוסלמים בחיסולים-ממוקדים אמריקאים שנערכו בפקיסטן בלבד. מידע נוסף: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-9 בפברואר 2012 על הריגתם של 5 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בפקיסטן. בין ההרוגים היה באדר מנסור מי שהיה אחד מהפקדים הבכירים ביותר של ארגון אל-קאעידה בפקיסטן. מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-8 בפברואר 2012 על הריגתם של 10 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בפקיסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-16 בפברואר 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם ועל פציעתם של 7 נוספים בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בעמק הסוואט.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-16 בפברואר 2012 על הריגתם של 5 פקידים בכירים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום המדינה. כמו כן נמסר על הריגתם של 6 בני-אדם בקרבות שפרצו בין מיליציה שיעית למיליציה סונית הפועלות במחוז סעדה שבצפון תימן.
--
קניה – טרור – סומליה: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-16 בפברואר 2012 על הריגתם של 14 פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. בהודעה על כך נאמר שפעילי הטרור נהרגו בדרום סומליה באזור הגבול עם קניה בהיתקלות עם חיילי ממשלת סומליה הפועלים באזור מחוז גדו. דובר צבאי מסר כי בהיתקלות נפצעו עשרות רבות של פעילי טרור, וכי זה היה "ניצחון גדול" של סומליה על ארגון "אל-שבאב".
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים וצבאיים בניגריה מסרו ב-16 בפברואר 2012 על הריגתו של אדם אחד התקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" על בית-כלא. בעקבות ההתקפה הצליחו להימלט כ-120 אסירים. מאז תחילת שנת 2012 נהרגו בניגריה יותר מ-200 בני-אדם בהתקפות טרור של ארגון "בוקו חראם" הפועל בעיקר בצפון ניגריה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Thursday, February 16, 2012

52 הרוגים בסוריה; 15 הרוגים בסומליה; 13 הרוגים בניגריה; 9 הרוגים בפקיסטן; 5 פעילי טרור נהרגו באפגניסטן; 4 הרוגים בדרום-סודאן; 5 הרוגים בעיראק; אברהים חליל דאודוב חוסל בצפון הקווקז; הרוג נוסף בקווקז; 5,047 הרוגים בטרור אסלאמי בדרום-תאילנד; טיל נורה לעבר ישראל;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-15 בפברואר 2012 על הריגתם של 52 בני-אדם מירי ומהפגזות של הצבא הסורי על אזרחים ומפגינים – בעיקר בעיר חומס. כמו כן נמסר מפי מקורות בעיר אל-חמה על התקפה מסיבית של הצבא הסורי על העיר שבמהלכה נהרגו תושבים אחדים. בעיר חאלב נהרגו לפחות 14 בני-אדם מירי של חיילים סורים. בשעות הבוקר של ה-15 בפברואר 2012 נמסר על התקפה של הצבא על שכונה הנמצאת באזור דמשק, אולם עדיין לא נמסר על מספרם המדויק של הנפגעים. האופוזיציה הסורית מסרה שכ-15 אחוזים מחיילי הצבא הסורי ערקו מאז ה-15 במרס 2011. ארגונים לזכויות-אדם בסוריה משערים כי מאז שהחלה ההתקוממות נעצרו בידי שירותי-הביטחון של סוריה כ-70,000 בני-אדם. מקורות רשמיים בסוריה מסרו ב-16 בפברואר 2012 כי הנשיא אסד הורה על קיום משאל-עם תוך 10 ימים בנוגע לחוקה הסורית. משאל-העם יערך ב-26 בפברואר 2012. סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה פרסמה ב-15 בפברואר 2012 סעיפים אחדים בחוקה המוצעת: בין היתר נכתב בהקדמה לחוקה המוצעת ש"סוריה היא הלב הפועם של העולם-הערבי והערביות, והיא חזית בעימות עם האויב הציוני". מקורות בעיר דמשק מסרו על הריגתה של ילדה בת 7 מירי של צלף סורי בעת שהילדה עמדה ליד חלון חדרה בשעה שהיא קראה קריאות עידוד לעבר מתפללים שיצאו למחות על ההרג המתחולל בעיר חומס. בני משפחתה של הילדה טוענים כי סביר להניח שעלווים ירו בילדה. על רקע המקרה הזה, תושבים מסרו כי בני העדה העלווית קיבלו נשק על-מנת להגן על עצמם לאור האירועים הקשים המתחוללים במדינה. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו על הרוגים במהלך היום מירי של חיילים סורים שפעלו באל-חמה, בדרעא, במחוז אידליב ובדיר אל-זור. מקורות רשמיים בסוריה מסרו ב-15 בפברואר 2012 על פיצוץ שאירע בצינור נפט באזור העיר חומס. שעות אחדות לאחר הפיצוץ, נמסר מפי גורמי אופוזיציה שהצינור הופצץ בידי מטוסי-קרב של הצבא סורי (כנראה שהדיווח הזה אינו נכון). בארה"ב נמסר כי שירותי-המודיעין האמריקאים הגבירו את המעקב אחרי הנשק הכימי המצוי בסוריה לאור המצב הביטחוני המעורער במדינה. מקורות באו"ם מסרו שעצרת האו"ם תתכנס ב-16 בפברואר 2012 כדי לדון בהצעה לגנות את המשטר הסורי לאור האירועים האלימים המתחוללים במדינה תחת המשטר העלווי של בשאר אל-אסד.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-15 בפברואר 2012 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן מירי של חיילים אפגנים שפעלו במחוז קנדהאר. מקור בכיר אמר כי השלושה נשאו מטעני-חבלה מאולתרים שהיו מוכנים לקראת פעולת טרור באזור. כמו כן נמסר מפי מקור צבאי על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן מירי של חיילים אפגנים שפעלו במחוז קונדוז.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-15 בפברואר 2012 על הריגתו של אדם אחד ועל פציעתם של 7 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים המחוז חייבאר. כמו כן נמסר על הריגתם של 5 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים לעבר אוטובוס נוסעים אזרחי. עוד נמסר על 3 הרוגים בשלוש תקריות בהן היו מעורבות מיליציות פוליטיות-אתניות הפועלות בעיר קראצ'י בעידודו הנמרץ של ארגון הטליבאן הפועל בעיר.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-15 בפברואר 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה שפעלו באזור העיר מוסול. בין ההרוגים היה קצין בכיר בצבא העיראקי. כמו כן נמסר על הריגתם של אשתו ו-2 ילדיו של שוטר בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים שפעלו דרומית לעיר בגדאד. אל-קאעידה מתכנן פיגוע ענק בעיר בגדאד.
--
סומליה – פונטלנד – טרור: מקורות צבאיים בפונטלנד שבסומליה מסרו ב-15 בפברואר 2012 על הריגתם של 15 חיילים מקומיים בהיתקלות עם פעילי טרור מוסלמים שיזמו התקפה מכוונת.
--
צפון-סודאן – דרום-סודאן: מקורות רשמיים בדרום-סודאן מסרו ב-15 בפברואר 2012 על הריגתם של 4 חיילים מדרום-סודאן בהתקפה אווירית של הממשלה האסלאמית של חרטום של עומר אל-באשיר. לפני ימים אחדים חתמו שתי המדינות על הסכם ל"אי-התקפה".
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-15 בפברואר 2012 על הריגתו של מנהיג המורדים האסלאמיים בצפון הקווקז, אברהים חליל דאודוב, בהיתקלות עם כוחות הביטחון שפעלו בצפון הקווקז. בהיתקלות שהייתה לפני ימים אחדים, נפצע דאודב, אולם למרות בריחתו הוא סבל מאיבוד רב של דם שגרם למותו בסופו של דבר. כמו כן נמסר על הריגתו של כהן-דת מוסלמי בכיר מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון-הקווקז.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-15 בפברואר 2012 על הריגתם של 5,047 בני-אדם בפיגוע טרור אסלאמיים בשמונה השנים האחרונות בדרום-תאילנד. בין ההרוגים היו 2,968 מוסלמים, ו-1,940 בודהיסטים; שאר ההרוגים הם ללא שיוך דתי.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה אישרו ב-15 בפברואר 2012 את הריגתם של לפחות 13 פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בעקבות היתקלות שנערכה ב-12 בפברואר 2012. דובר צבאי מסר כי בהיתקלות שהייתה בצפון ניגריה נפצעו 2 חיילים ניגרים, אך לפחות 12 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בהתקפה. דובר של ארגון "בוקו חראם" מסר דיווח שונה לחלוטין בו הוא מסר ש"נהרגו 12 חיילים ניגרים" עדי ראיה שהיו במקום מסרו כי ראו במקום גופות של חיילים. עוד נמסר מפי דוברים של ארגון "בוקו חראם" על עריפת ראשם של 3 בני-אדם שנחשדו במסירת מידע לשלטונות על פעילות הארגון. לכול הדעות זו טקטיקה חדשה של הארגון בדומה להתנהגות של ארגון "אל-שבאב" בסומליה הנוהג כך באופן קבוע. מקורות לא רשמיים בניגריה מסרו ב-15 בפברואר 2012 כי ממשלת ניגריה ביקשה מארה"ב סיוע הדוק במאבק נגד ארגון "בוקו חראם".
--
ישראל – טרור – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-15 בפברואר 2012 על ירי של 4 טילים לעבר ישראל שנורו בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. לא נגרם נזק. בעקבות הירי, צה"ל תקף מטרות טרור ברצועת-עזה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Wednesday, February 15, 2012

49 הרוגים בסוריה; 14 הרוגים בלוב; 12 פעילי טרור נהרגו בתימן; 8 הרוגים באפגניסטן; 6 הרוגים בפקיסטן; 5 הרוגים בעיראק; 5 הרוגים נוספים בטורקיה; 3 הרוגים בעיראק; 3 הרוגים בסומליה; 3 הרוגים בקווקז; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; פיגוע איראני בתאילנד; 3,369 פעילי טרור מוסלמים נהרגו באפגניסטן בשנת 2011;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-14 בפברואר 2012 על הריגתם של 49 בני-אדם – בעיקר בעיר חומס מהפגזות קשות מאוד שהומטרו על העיר בידי הצבא הסורי. בין ההרוגים לפחות 3 עריקים שהצטרפו לאופוזיציה הלוחמת. תושבים מקומיים בעיר חומס תיארו את ההפגזות הללו כאחת מהקשות ביותר בימים האחרונים. מקורות דיפלומטים ערביים הביעו דאגה עמוקה מאוד לנוכח המצב הנואש השורר באזורים אחדים בסוריה – בעיקר בעיר חומס. ועם זאת, מקורות ערביים אינם מסתירים את זעמם על אוזלת-ידה של המערכת הבינלאומית לנוכח סירובן של רוסיה וסין להטיל סנקציות נוקשות על המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. סין הודיעה בפירוש שמה שמתרחש בסוריה הוא עניינה הפנימי, וכי היא מתנגדת למעורבותן של מדינות זרות בסוריה. במהלך היום והלילה נמשכה ההפגזה עלה עיר חומס. עוד נמסר על ירי של צלפים לעבר תושבים המבקשים למצוא מזון למשפחותיהם. על-פי עדות מקומית, בין ההרוגים היו לפחות 3 נשים. מקור מקומי נוסף מסר על ריח חריף של גופות הנמצאות כבר ימים רבים מתחת להריסות הבתים שקרסו מירי מכוון של טנקים וארטילריה. האופוזיציה הלוחמת באזור העיר חומס אינה מצליחה לסייע אפילו במעט לתושבים הנצורים בשל ההפגזה. מקורות מדיניים בעיראק הביעו את דאגתם לנוכח מעורבותם של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה ובסוריה ובהברחתם של אמצעי-לחימה מעיראק לסוריה. לדעתם, פעילות כזו מעלה את הסכנה לעלייתם של כוחות סונים רדיקליים לאחר אסד, דבר העלול לסכן את עיראק המנהלת מרקם חברתי עדין ביותר לאור החלוקה העדתית השברירית בין סונים, לשיעים ולכורדים. מקורות רשמיים בסוריה מסרו ב-14 בפברואר 2012 על הריגתם של כ-2,000 מאנשי כוחות-הביטחון מאז שהחלה ההתקוממות נגד אסד ב-15 במרס 2011. האופוזיציה הסורית מסרה במהלך הלילה על התקפה מחודשת של הצבא הסורי על העיר אל-חמה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-14 בפברואר 2012 על הריגתם של 3,369 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן ומארגון אל-קאעידה במהלך השנה האחרונה בפעילות צבאית שנערכה בידי כוחות-הביטחון של אפגניסטן שהתבצעה בשיתוף פעולה עם כוחות נאט"ו.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-14 בפברואר 2012 על הריגתם של 6 פעילי טרור מוסלמים ו-2 חיילים בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד פעילי טרור מארגון הטליבאן הפועלים במחוז פקטיקה.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טרור: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-14 בפברואר 2012 על הריגתו של חייל נאט"ו מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז הלמנד.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-14 בפברואר 2012 על הריגתם של 2 שוטרים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן שתקפו מחסום משטרתי במחוז קוויטה. כמו כן נמסר על הריגתם של 3 בני-אדם מירי של פעילי טרור הפועלים בשם מיליציה אתנית-דתית בעיר קראצ'י. בנוסף לכך, ילד נהרג מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפעלים במחוז נסירבאד.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים ומקורות רשמיים בעיראק מסרו ב-14 בפברואר 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם שנחטפו בידי חברי המחתרת הכורדית ולאחר מכן כנראה הוצאו להורג בצפון עיראק. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 בני-אדם בתי תקריות טרור שהתבצעו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-14 בפברואר 2012 על הריגתם של 14 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בעקבות פעילות צבאית יזומה שנערכה בידי הצבא התימני הפועל בדרום תימן.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-14 בפברואר 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם בתי תקריות טרור שהתבצעו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. במקרה אחד נערף ראשו של נוצרי נוסף בידי פעילי טרור מוסלמים.
--
לוב – טרור ואלימות: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-14 בפברואר 2012 על הריגתם של 14 בני-אדם נוספים בקרבות שפרצו בין שתי מיליציות חמושות הפועלות באזור טריפולי. ביומיים האחרונים נהרגו לפחות 17 בני-אדם בקרבות האלה. 22 נוספים נפצעו.
--
רוסיה – קווקז; מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-14 בפברואר 2012 על הריגתם של 3 שוטרים בהיתקלות עם פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון הקווקז. עוד 6 נוספים נפצעו בתקרית.
--
תאילנד – טרור אסלאמי – איראן: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-14 בפברואר 2012 על 3 פיצוצים שהתרחשו בבנגקוק ועל פציעתם של 5 בני-אדם, וכן על פציעתו הקשה של טרוריסט איראני שהיה מעורב בפיגועים הללו. הטרוריסט פעל בשירות חיזבאללה ואיראן. משטרת תאילנד הודיעה שהיא עצרה 2 חשודים נוספים בעלי אזרחות איראנית שיש להם קשר ישיר לסדרת הפיגועים שהתרחשה במהלך היום.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-14 בפברואר 2012 על הריגתם של 5 כורדים נוספים חברי ה-PKK שנהרגו בהיתקלות צבאית שנערכה במזרח המדינה עם כוחות הצבא שפעלו באזור יום קדום לכן. סך הכל נהרגו בהיתקלות 15 חברי המחתרת ו-2 חיילים טורקים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Tuesday, February 14, 2012

30 הרוגים בסוריה; 15 אזרחים נהרגו בהפצצה של נאט"ו באפגניסטן; 12 הרוגים בטורקיה; 10 פעילי טרור נהרגו באפגניסטן; 10 הרוגים בפקיסטן; 3 פעילי טרור נהרגו בתימן; 3 הרוגים בלוב; 2 אזרחים פקיסטנים נהרגו מירי של חיילים אפגנים; הרוג בניגריה; מהומות קשות בקשמיר; פיגועים בהודו ובגאורגיה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-13 בפברואר 2012 על הריגתם של 30 בני-אדם (כולל 2 ילדים) מירי ומהפגזות של הצבא הסורי על בתי אזרחים במקומות אחדים ברחבי סוריה – בעיקר בחומס ובאידליב. מקור באופוזיציה הלוחמת מסר ב-13 בפברואר 2012 על ניסיונו של הצבא הסורי לכבוש מחדש את העיירה רסתאן ובעקבות כך נהרגו לפחות 3 חיילים סורים הנאמנים למשטר העלווי של בשאר אל-אסד. תושבים מקומיים בעיר רסתאן מסרו כי כוחות הצבא הנאמנים למשטר נהדפו מהעיירה. לאורך כל היממה האחרונה המשיכו כוחותיו של אסד להפציץ את העיר חומס בירי של מקלעים, טנקים וארטילריה. כוחות האופוזיציה הצליחו להביא אספקה מועטה בלבד לשכונת באב אל-עמר המופגזת זה היום ה-11. במקומות אחדים ברחבי העיר חומס השתלטו כנופיות "השביחה" על בתי התושבים תוך כדי אונס וביזה. במחוז אידליב ובמחוז דרעא המשיכו אנשי האופוזיציה הלוחמת לנהל קרבות קשים עם חיילים סורים הנאמנים למשטר. הצבא הסורי אינו מצליח להתגבר על המורדים הנמצאים במקומות רבים ברחבי סוריה. מקורות הקשורים לעדה הנוצרית בסוריה מסרו ב-12 בפברואר 2012 על הריגתם של 100 נוצרים מאז ההחלה התקוממות נגד המשטר העלווי ב-15 במרס 2012. במקרים אחדים נודע על חטיפתם של נשים נוצריות בידי מוסלמים לצורך אונס - אחדות מהן נרצחו לאחר האונס. עבריינים מוסלמים מנצלים את המצב כדי להתעמר באוכלוסיות חלשות. גם כנופיות "השביחה" העלוויות מנצלות את המצב כדי לזרוע הרס וחורבן בכל מקום בו אנשיה מגיעים כדי לסייע לצבא להשליט סדר. במקרים רבים הכנופיות הללו יוזמות באופן עצמאי התקפות טרור, ביזה ואונס בעיקר בשכונות של מוסלמים סונים. קצין סורי בדרגת סרן שערק לאחרונה, מסר כי הצבא הסורי השתמש בנשק כימי במטרה לרכך את הכניסה לחומס. השימוש בנשק כימי נעשה בפיקוח של מומחים איראנים ורוסים לנושא.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-13 בפברואר 2012 על הריגתם של 15 אזרחים – חלקם ילדים – בהפצצה אווירית של נאט"ו שנערכה במחוז קפיסה.
--
פקיסטן – צבא – אפגניסטן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-13 בפברואר 2012 על הריגתם של 2 אזרחים פקיסטנים מירי של חיילים אפגנים שפעלו באזור הגבול המשותף. מקור בפקיסטן מסרו שהאזרחים נחטפו בידי כוחות-הביטחון של אפגניסטן, ולאחר מכו הם נרצחו בדם קר. עוד נמסר על הריגתם של 10 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן מירי של המשטרה האפגאנית.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-13 בפברואר 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון-מערב המדינה. כמו כן נמסר על הריגתם של 7 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה בעיר בפשוואר.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-13 בפברואר 2012 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה במהלך פעולה יזומה של הצבא התימני שנערכה בדרום המדינה.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-13 בפברואר 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם בקרבות שפרצו בין שתי מיליציות חמושות הפועלות באזור טריפולי. ברחבי לוב פועלת מיליציה המורכבת מנאמניו של הנשיא קדאפי שנרצח לפני חודשים אחדים.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-13 בפברואר 2012 על הריגתו של אדם אחד בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים שנערכה בצפון המדינה.
--
הודו – קשמיר: מקורות תקשורתיים בקשמיר מסרו ב-13 בפברואר 2012 על מהומות קשות של אזרחים מוסלמים בחבל קשמיר בעקבות הריגתו של נער מירי של חיילים הודים הפועלים בחבל. מקור משטרתי מסר כי הירי, שנעשה לפני ימים אחדים, נגרם בטעות.
--
הודו – גאורגיה – ישראל – טרור: מקורות תקשורתיים בגאורגיה ובהודו מסרו ב-13 בפברואר 2012 גילויים של מטעני-חבלה שהוטענו ביעדים ישראלים בשתי המדינות. המטען בהודו התפוצץ וכתוצאה מכך נפגעה אשת דיפלומט ישראלי ו-3 תושבים מקומיים. ב-12 בפברואר חל יום השנה הרביעי לחיסולו של עימאד מורנייה מי שהיה הרמטכ"ל של ארגון חיזבאללה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-13 בפברואר 2012 על הריגתם של 10 חברי המחתרת הכורדית ו-2 חיילים במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה במזרח המדינה ליד הגבול העיראקי נגד ארגון ה-PKK.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Monday, February 13, 2012

47 הרוגים בסוריה; 12 הרוגים באפגניסטן; 7 הרוגים בפקיסטן; 7 הרוגים בעיראק; 7 הרוגים בסומליה; 3 הרוגים בתימן; 2 הרוגים בניגריה; נערף ראשו של נוצרי בסומליה; קרבות קשים בסודאן; טורקיה הפציצה בסיסים כורדים בצפון-עיראק;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-12 בפברואר 2012 על הריגתם של 37 בני-אדם מירי ומהפגזות של הצבא הסורי לעבר מפגינים ותושבים – רובם בעיר חומס. עוד 10 חיילים סורים נהרגו בהיתקלות עם האופוזיציה הלוחמת הפועלת בעיר אל-חמה. רק בשעות הבוקר של ה-12 בפברואר 2012 נורו לעבר העיר חומס 34 טילים בידי הכוחות הסוריים הצרים על העיר. תושבים בחומס מסרו על ירי מסיבי זה היום השמיני של העיר ועל הרס שיטתי של רחבות ושכונות שלמות בעיקר בשכונת באב אל-עמר. תושבים נוספים שלחו קריאת עזרה נואשת לכל מי שיכול לעצור את שפיכות הדמים הזו באמצעות התקשורת הערבית ובאמצעות הודעות שנשלחו דרך האינטרנט. טוניסיה החליטה לארח פסגה של "חברי סוריה" ב-17 בפברואר 2012 לאות תמיכה בכוחות האופוזיציה המורדים בשלטון העלווי של בשאר אל-אסד. ראש משלחת המשקיפים לסוריה מטעם הליגה-הערבית, מוחמד אחמד מוסטפה אל-דאבי מסודאן, הודיע על התפטרותו לנוכח הביקורת הקשה שספגו המשקיפים על אוזלת-ידם בנוגע לאלימות הקשה המתחוללת בסוריה. האני אל-מלאזי, השדרן הבכיר הטלוויזיה הסורית עזב את סוריה לאות מחאה על שידוריה של התחנה שהסתירה את מעשי האלימות והרצח של המשטר. לדעתו של השדרן הבכיר, כל העובדים בתחנה שרויים בפחד בשל החשש ממעצר בידי שירותי-הביטחון של אסד. אל-מלאזי מסר כי שטחים רבים נמצאים בשליטת "הצבא הסורי החופשי" וכי המשטר העלווי של אסד נמצא בתהליך של קריסה וודאית. פורומים של ארגוני הג'יהאד העולמי קוראים לכל המתנדבים המוסלמים להגיע לסוריה כדי להילחם במשטר העלווי של בשאר אל-אסד. ארגון מוסלמי נוסף מסר על הריגתם של שני "לוחמי ג'יהאד" בלחימה נגד המשטר הסורי. דף מיוחד של ג'יהאדיסטים המופיע באינטרנט נקרא "האריות של אל-שאם" (אל-שאם – כינוי לסוריה הגדולה). בשעות הערב נמסר מפי תושבים מקומיים בעיר חומס שהצבא הסורי משתמש באזרחים "כמגן אנושי" ובשל כך נהרגו לפחות 3 בני-אדם בעיר. סעודיה ביקשה ב-12 בפברואר 2012 מהשגריר הסורי לעזוב את המדינה. הליגה-הערבית ביקשה לשלוח כוח-שלום לסוריה שיחצוץ בין כוחות-הביטחון של אסד לבין התושבים. במהלך היום נפגש אסד עם הועדה המנסחת את החוקה סורית המורכבת מ-165 סעיפים. בחוקה החדשה נמחק הסעיף המחייב שבראש הנהגת המדינה תהיה מפלגת הבעת'. אסד רוצה להגיע "מוכן" עם נוסח חדש של חוקה לקראת כינוס מפלגת הבעת' שיערך בעוד שבועות אחדים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-12 בפברואר 2012 על הריגתם של 7 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בפעילות צבאית משותפת של הצבא האפגני וכוחות נאט"ו. כמו כן נמסר על 3 פעילי טרור נוספים שנהרגו מירי של חיילים אפגנים בעת ניסיונם לחצות את הגבול לאפגניסטן. בנוסף לכך, פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הרגו שופט וילד שתי תקריות טרור שהתרחשו במהלך היממה האחרונה.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-12 בפברואר 2012 על הריגתם של 7 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון טליבאן הפועלים בצפון-מערב המדינה. המטען הוחבא בתוך מכשיר טלוויזיה.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-12 בפברואר 2012 על הריגתם של 7 בני-אדם מפיצוץ של מטען-בחלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים באזור העיר בגדאד. בין ההרוגים היה מנהיג שבט מקומי.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-12 בפברואר 2012 על הוצאתם-להורג של 3 בני-אדם בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בחשד על שיתוף פעולה עם ארה"ב.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-12 בפברואר 2012 על הריגתו של נוצרי באמצעות עריפת ראשו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב". כמו כן נמסר על הריגתם של 7 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" על שיירה של הכוחות האפריקאים המסייעים לממשלת סומליה.
--
סודאן – הנילוס הכחול: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-12 בפברואר 2012 על הרוגים רבים בקרבות קשים הנערכים באזור מדינת הנילוס הכחול בין מורדים מקומיים לבים כוחות הממשלה הפועלים באזור. לא נמסר עדיין על מספרם המדויק של הנפגעים.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-12 בפברואר 2012 על הריגתם של 2 סוחרים נוצרים בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-12 בפברואר 2012 על הפצצה אווירית של טורקיה על בסיסים של המחתרת הכורדית הנמצאים בצפון-עיראק. לא נמסר על מספרם המדויק של הנפגעים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Sunday, February 12, 2012

65 הרוגים בסוריה; 7 הרוגים בפקיסטן; 5 הרוגים בסומליה; 4 הרוגים בקווקז; 4 הרוגים בניגריה; 3 שוטרים נוספים נהרגו באפגניסטן; 2 הרוגים בלבנון; הרוג בקשמיר; הרוג בסעודיה; קניה הודיעה על הצלחתה להחליש את ארגון "אל-שבאב" הפועל בסומליה; אתר פיקטיבי על שמה של אסמה אל-אסד; טיל נורה לעבר ישראל והרוג בעזה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות המקורבים לאופוזיציה הסורית ומקורות ערביים מסרו ב-11 בפברואר 2012 על הריגתם של 65 בני-אדם בקרבות נוספים שנערכו בערים אחדות בסוריה בין כוחות הצבא לבין מורדים ואזרחים שיצאו להפגין נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. מרבית ההרוגים – לפחות 40 בני-אדם – נהרגו בעיר חומס מירי של צלפים ומהפגזות מסיביות של הצבא הסורי. מקורות רשמיים בסוריה מסרו על הריגתו של קצין בכיר בדרגת קולונל בשם עיסא אל-חולי שהיה מנהל בית-החולים הצבא של דמשק. על-פי ידיעות אחדות שהתפרסמו בחודשים האחרונים התברר כי מפגינים פצועים שהועברו לטיפול בבית-החולים הצבאי בדמשק חוסלו בידי שירותי המודיעין של סוריה. האופוזיציה הלוחמת פעלה במהלך היממה האחרונה גם מחזו אידליב, בדרעא, בדיר אל-זור, באל-חמה וכן הצבא הסורי ערך פשיטה על העיירה זבאדאני למרות הסכם שנחתם לפני שבועות אחדים על הפסקת-אש עם המורדים בעיירה. במהלך הימים האחרונים התגבר מאוד קצת הברחות נשק ואמצעי-חבלה מעיראק לסוריה. לאורך כל המלחמה בעיראק מאז הפלישה האמריקאית ב-2003, סוריה שימשה בסיס עיקרי לפעילי טרור מארגון אל-קאעידה בסיוע המשטר העלווי. כעת, הפעילים הללו חוזרים לסוריה כדי לסייע לתנועת "האחים המוסלמים" הסורית הפועלת נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. האופוזיציה הלוחמת בסוריה מנסה לדרבן את תושבי דמשק וחאלב לצאת להפגנות נגד המשטר. לפיכך, בכירי האופוזיציה הסורית משקיעים מאמץ רב במגעים ישירים ועקיפים עם מנהיגים מקומיים ואנשי עסקים בשתי הערים הללו - הן כדי לקבל סיוע חומרי והן כדי להפיץ את ידיעות על אכזריותו של המשטר כלפי התושבים המתקוממים נגד המשטר. האופוזיציה הסורית מציגה את הדגם של "השטחים המשוחררים" במחוז אידליב כדוגמא ליכולתה של האופוזיציה הלוחמת לנהל מאבק מוצלח את כוחות-הביטחון הנאמנים למשטר. את הדוגמא הזו, אנשי האופוזיציה בסוריה רוצים להעביר למקומות נוספים ברחבי המדינה כולל לדמשק ולחאלב עד לסילוקו של אסד. האופוזיציה הסורית הפועלת מארה"ב הקימה אתר פיקטיבי על שמה של אסמה אל-אסד, רעייתו של הנשיא, בו היא מצהירה על היותה נשואה לפושע-מלחמה. .
--
לבנון – טרור ומחאה: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-11 בפברואר 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם בקרבות שפרצו בין תומכי אסד לבין מתנגדיו הפועלים בעיר טריפולי שבלבנון. כמו כן נודע על פציעתם של 10 בני-אדם נוספים. ב-10 בפברואר 2012 נפצעו בעימותים דומים לפחות 17 בני-אדם בעיר טריפולי. העיר טריפולי הפכה בחודשים האחרונים לבסיס העיקרי של פעילי טרור מארגון אל-קאעידה המנסים לחדור לסוריה כדי לסייע לתנועת "האחים המוסלמים" הסורית. בטריפולי יש ריכוז של לפחות 100 פעילי טרור מארגון אל-קאעידה הנתמכים בידי תושבים סונים המתגוררים בשכונות העניות של העיר. כמו כן בעיר פועל בסיס של "הצבא הסורי החופשי" המסייע לכוחותיו בגיוס כספים, נשק וחומרי-חבלה לטובת הפעילות נגד המשטר העלווי הסורי.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-11 בפברואר 2012 על הריגתם של 3 שוטרים נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז הלמנד.
--
פקיסטן – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-11 בפברואר 2012 על הריגתם של 7 בני-אדם במהלך היממה האחרונה: 6 בני-אדם נהרגו בקרבות שפרצו בין שתי מיליציות אתניות הפועלות באזור העיר קראצ'י, וכן נדע על הריגתו של שוטר מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור מחוז חייבאר. פעילי טרור מארגון אל-קאעידה ומארגון הטליבאן מסייעים למיליציות פוליטיות אחדות הפועלות על בסיס אתני באזור העיר קראצ'י.
--
קניה - טרור – סומליה: דובר צבאי בכיר בצבא הקנייתי מסר ב-11 בפברואר 2012 כי לאחר 4 חודשים של התקפות צבאיות של קניה על פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" הפועל בדרום-סומליה, הארגון נחלש במידה רבה הודות לפעילות צבאית המסיבית של קניה נגד פעיליו ובסיסיו הנמצאים בסומליה. במהלך החודשים האחרונים נהרגו מות בני-אדם בפעילות זו שכללה גם פעילות אווירית מסיבית של חיסולים-ממוקדים נגד פעילי הארגון.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-11 בפברואר 2012 על הריגתם של 5 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים במרכז סומליה.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-11 בפברואר 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם מפיצוץ של 2 מטעני-חבלה שהופעלו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים במפון ניגריה.
--
סעודיה – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בסעודיה 2012 על הריגתו של אזרח שיעי מירי של אנשי כוחות-הביטחון במהלך הפגנת מחאה שערכה של השלטון.
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-11 בפברואר 2012 על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים בהיתקלות עם כוחות הביטחון הפועלים בצפון-הקווקז.
--
הודו - קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-11 בפברואר 2012 על הריגתו של נער מוסלמי מירי של חיילים הודים הפועלים בחבל קשמיר. מהומות פרצו בקשמיר בגלל האירוע. מקור צבאי מסר כי הירי נעשה בעקבות עימותים בין חיילים למפגינים מוסלמים.
--
ישראל – טרור – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-11 בפברואר 2012 על ירי של טיל לעבר ישראל שנורה בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. לא נגרם נזק. שעות אחדות לאחר מכן נערכה תקיפה אווירית של צה"ל על בסיסי טרור ברצועת-עזה. מקורות מקומיים ברצועה מסרו על הריגתו של שומר.
==

מאת: ד"ר יוחאי סלע


Saturday, February 11, 2012

95 הרוגים בסוריה; 17 הרוגים בסומלילנד; 11 פעילי טרור נהרגו בפקיסטן; 8 פעילי טרור נהרגו באפגניסטן; 2 שוטרים נהרגו באפגניסטן; קצין בכיר נהרג בתימן; מנהיג מקומי חוסל בניגריה; מחבלת-מתאבדת נהרגה בטורקיה; טיל נורה לעבר ישראל;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות רשמיים בסוריה מסרו ב-10 בפברואר 2012 על הריגתם של 28 בני-אדם ועל פציעתם של 240 נוספים בשני פיצוצים של מכוניות-תופת שהופעלו בעיר חאלב. אחד מהפיצוצים היה ליד מטה המודיעין הצבאי בעיר. הרס רב נגרם לסביבה מעוצמת הפיצוצים. הטלוויזיה הסורית שידרה צילומים קשים מאוד של הפיצוצים בחאלב תוך כדי הצגתם של חלקי גופות. דובר של "הצבא הסורי החופשי" גינה את הפיגוע וטען שזה היה מעשה ידיו של המשטר הסורי. סביר להניח שזו הייתה פעולה של ארגון אל-קאעידה הפועל בסוריה. במהלך כל היום המשיך הצבא הסורי להפציץ את העיר חאלב ונגרמו אבדות כבדות בנפש וברכוש. מקור מקומי בעיר חומס מסר על 39 הרוגים בעיר מירי של חיילים סורים שירו לעבר מתפללים שיצאו ממסגד בשכונת באב אל-עמר לאחר "תפילת יום השישי" וכן מהפגזות מסיביות של הצבא הסורי. כמו כן נמסר על הריגתם של עוד 30 בני-אדם נוספים ברחבי סוריה בעימותים בין חיילים סורים למפגינים שיצאו למחות נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. אנשי "הצבא הסורי החופשי" חגגו יחד עם תושבים מקומיים את "שחרורה" של העיר אידליב מהנוכחות של הצבא הסורי הנאמן למשטר. מקורות תקשורתיים באידליב מסרו כי כוחות המורדים הצליחו להציב מחסומים מסביב לעיר. הפגנות ועימותים קשים היו לאורך כל היום גם במחוז דרעא, באזור דמשק, באל-חמה, ובדיר אל-זור. מקורות מקומיים בעיר זבאדאני מסרו ב-10 בפברואר 2012 על הפגזה של הצבא הסורי על העיר בנמצאת כ-20 ק"מ מדמשק. מקור נוסף מסר על קרבות בין הצבא הסורי למורדים-עריקים הפועלים באזור העיר זבאדאני. לאורך כל הלילה נמשכו הקרבות בין אנשי "הצבא הסורי החופשי" לבין חיילים סורים הנמצאים באזור העיר דרעא, אולם לא נמסר מספרם המדויק של הנפגעים. בעקבות הפיצוצים בעיר חאלב, ניכרת ההיסטריה והתלהמות נגד ישראל וארה"ב בטלוויזיה הסורית. בעשרת הימים האחרונים (מ-1 בפברואר 2012 ועד ל-10 בפברואר 2012) נהרגו בסוריה 880 בני-אדם – רובם בעיר חומס. מקורות בארה"ב מסרו כי לנוכח האכזריות של המשטר הסורי, נשקלת האפשרות להכריז על מסדרון הומניטארי בסוריה ליד הגבול עם טורקיה. בלבנון פרצו קרבות בין תומכי אסד למתנגדיו בעיר טריפולי ונמסר על פצועים אחדים בהם גם חיילים לבנונים. בכירים ואנשי עסקים בסוריה ממשיכים להוציא את כספם ואת משפחותיהם מסוריה לנוכח האלימות המתמשכת.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-10 בפברואר 2012 על הריגתם של 11 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז אורקזאי.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-10 בפברואר 2012 על הריגתם של 2 שוטרים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז הלמנד. כמו כן נמסר על הריגתם של 8 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך שתי פעולות צבאיות יזומות שנערכו בשיתוף פעולה של הצבא האפגני וכוחות נאט"ו.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-10 בפברואר 2012 על הריגתו של קצין בכיר בצבא התימני מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום המדינה.
--
סומלילנד – טרור: מקורות תקשורתיים בסומלילנד מסרו ב-10 בפברואר 2012 על הריגתם של 17 בני-אדם בקרבות שפרצו פעם נוספת בין כוחות הממשלה המרכזית לפעילי טרור ומורדים מקומיים שחלקם פועלים בשיתוף עם ארגון "אל-שבאב".
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-10 בפברואר 2012 על הריגתו של אינטלקטואל מקומי שביקר בחריפות את פעילות של ארגון הטרור "בוקו חראם" הפועל בניגריה. מאז תחילת שנת 2012 נהרגו בניגריה יותר מ-200 בני-אדם בפעולות טרור ישירות שהתבצעו בידי פעילי טרור מארגון "בוקו חראם".
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-10 בפברואר 2012 על הריגתה של אישה שנשאה פצצה שהופעלה בטרם-זמנה. האירוע התרחש בעיר איסטנבול.
--
ישראל – טרור – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-10 בפברואר 2012 על ירי של טיל לעבר ישראל שנורה בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים מרצועת-עזה. נגרם נזק לרכוש.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Friday, February 10, 2012

137 הרוגים בסוריה; 14 הרוגים בטורקיה; 13 פעילי טרור נהרגו בסומליה בהתקפה של קניה; 8 ילדים נהרגו בהפצצה של נאט"ו באפגניסטן; 5 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בפקיסטן; 3 חיילים נהרגו באפגניסטן; הרוג בעיראק; הרוג בתאילנד; קרבות קשים במאלי; חוסל מפקד בכיר בארגון אל-קאעידה בפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית ומקורות ערביים מסרו ב-9 בפברואר 2012 על הריגתם של 137 בני-אדם נוספים בהפגזות של הצבא הסורי על העיר חומס ובמקומות נוספים. לפחות 110 בני-אדם נהרגו רק בעיר חומס במהלך היממה האחרונה. במהלך היום העלו התושבים המתגוררים בעיר חומס קריאות לעזרה מהעולם לנוכח ממדי ההרג וההרס בעיר שנגרמו מירי מסיבי של טנקים, רקטות ומקלעים. גרמניה הודיעה על גירושם של 4 דיפלומטים סורים החשודים במעקב אחרי אנשי אופוזיציה סורים הנמצאים על אדמת גרמניה. מקור תקשורתיים מסרו על הריגתו מירי של חיים סורים של עיתונאי סורי שעבד עבור סוכנות הידיעות AFP. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-9 בפברואר 2012 על הריגתם של 7 חיילים סורים במהלך קרבות שנערכו עם אנשי "הצבא הסורי החופשי" הפועלים באזור העיר דרעא. לאורך כל היממה האחרונה נערכו קרבות אחדים בין חיילים סורים הנאמנים למשטר לבין אנשי "הצבא הסורי החופשי". מקורות נוספים בסוריה ציינו כי השלטונות הסורים משתמשים במניעת טיפול רפואי לתושבים הפצועים כ"נשק מלחמתי" נגד המתקוממים בעיר חומס ובמקומות נוספים. מקור פרסי מסר כי מפקד המורדים החמושים בעיר חומס, עבד אל-ראזק טאלאס, נהרג ב-9 בפברואר 2012 מירי של חיילים סורים הפועלים בעיר. הטלוויזיה הסורית מסרה ב-9 בפברואר 2012 כי במהלך הימים האחרונים נהרגו לפחות 100 חיילים סורים קרבות בעיר חומס נגד "הטרוריסטים החמושים". לאורך כל הלילה נמסר מפי מקורות באופוזיציה הסורית על המצב הנואש השורר בעיר חומס. נמסר על רופאים שנהרגו במהלך היום מירי והפגזות של הצבא סורי על חומס. יום קודם לכן נמסר על מותם של כ-20 פגים בגלל פגיעה מכוונת ברשת החשמל. מקורות תקשורתיים בלוב מסרו כי שלטונות המדינה הורו לסגל הדיפלומטי הסורי לעזוב את לוב תוך 72 שעות. במהלך הלילה האחרון ניסו כוחות חמושים של האופוזיציה לפרוץ את המצור שהוטל על העיר חומס, וכן נערכו התקפות יזומות אחדות על שיירות של חיילים באזור מחוז אידליב ובאזור דרעא. במהלך היממה האחרונה הצבא הסורי ירה 300 טילים לעבר העיר חומס.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-9 בפברואר 2012 על הריגתם של 3 חיילים אפגנים מירי ומפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז הלמנד.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-9 בפברואר 2012 על הריגתם של 8 ילדים אפגנים בהפצצה אווירית של נאט"ו שנערכה במחוז קאפיסה. מקור רשמי באפגניסטן אישר את הדיווח הזה.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-9 בפברואר 2012 על הריגתם של 5 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בפקיסטן. בין ההרוגים היה באדר מנסור מי שהיה אחד מהפקדים הבכירים ביותר של ארגון אל-קאעידה בפקיסטן. מידע נוסף: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-8 בפברואר 2012 על הריגתם של 10 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בפקיסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-9 בפברואר 2012 על הריגתו של אדם אחד מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור העיר כירכוך.
--
תימן – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-9 בפברואר 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של אנשי כוחות-הביטחון שפעלו נגד מפגינים שיצאו למחות נגד המשטר הנוכחי בתימן. כמו כן נמסר על הריגתם של 5 בני-אדם בהתקוממות של אסירים בבית-כלא השוכן ליד עיר הבירה.
--
קניה – טרור – סומליה: מקורות צבאיים בקניה מסרו ב-9 בפברואר 2012 על הריגתם של 13 פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בהתקפה יזומה של הצבא הקנייתי על בסיסי טרור של הארגון הנמצאים בסומליה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-9 בפברואר 2012 על הריגתם של 13 חברי המחתרת הכורדית ועל הריגתו של חייל טורקי בעקבות התקפה של אנשי המחתרת שנערכה בדרום-מזרח טורקיה.
--
תאילנד – טרור: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-9 בפברואר 2012 על הריגתו של אדם אחד מפיצוץ של משאית-תופת שהופעלה בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום תאילנד.
--
מאלי – טרור ואלימות: מקורות רשמיים במאלי מסרו ב-9 בפברואר 2012 על נסיגתם של כוחותיה מעיירה שהשתלטו עליה פעילי טרור מארגון "טאורג" הפועלים במדבר הצפוני של מאלי. יחד עם נסיגת הכוחות הצבאיים, נמלטו מהעיירה כ-50,000 בני-אדם. גורם רשמי מסר כי במהלך הנסיגה נהרג לפחות חייל אחד. המורדים מארגון "טאורג" הצהירו כי בדעתם להקים מדינה עצמאית.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע