Saturday, March 31, 2012

42 הרוגים בסוריה; 35 הרוגים בפקיסטן; 9 שוטרים נרצחו באפגניסטן; 6 הרוגים בסומליה; 4 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בפקיסטן; 4 הרוגים בניגריה; 2 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 9 חיסולים-ממוקדים נערכו בתימן בידי ארה"ב מתחילת 2012; 19 אסלאמיסטים נעצרו בצרפת; הרוג בעזה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-30 במרס 2012 על הריגתם של 30 בני-אדם מירי של חיילים סורים לעבר מפגינים ובתי תושבים במקומות רבים ברחבי סוריה. לאחר "תפילת יום השישי" נערכו הפגנות רבות נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. במקומות נוספים היו עימותים קטלניים בין מפגינים לאנשי כוחות-הביטחון הנאמנים למשטר. הצבא הסורי משיך גם היום להפגיז שכונות אחדות בעיר חומס. במחוז אידליב נכנסו חיילים סורים לכפרים אחדים תוך כדי ירי לעבר בתי התושבים. נמסר על הצתות של בתים בידי חיילים סורים ובידי כנופיות "השביחה" הפועלות למען המשטר. מקורות בלבנון מסרו ב-30 במרס 2012 על מותו של סורי שהגיע ללבנון לאחר שנורה בידי חיילים סורים.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-30 במרס 2012 על הריגתם של 2 חיילי נאט"ו בשני אירועי טרור נפרדים שהתרחשו באפגניסטן במהלך היממה האחרונה. מאז תחילת חודש מרס 2012 נהרגו באפגניסטן 36 חיילי נאט"ו. מאז תחילת שנת 2012 נהרגו באפגניסטן 94 חיילי נאט"ו.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות משטרתיים באפגניסטן מסרו ב-30 במרס 2012 על רציחתם של 9 שוטרים בשנתם בידי עמית ליחידה שכנראה פעל בשירות ארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-30 במרס 2012 על הריגתם של 35 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה של הצבא הפקיסטני שנערכה במחוז אורקזאי.
--
פקיסטן – חיסול-ממוקד אמריקאי: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-30 במרס 2012 על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בצפון ווזיריסטן. בפרלמנט הפקיסטני נערך דיון סוער על מדיניות החיסולים-הממוקדים של ארה"ב הנערכים בפקיסטן. הדיון הזה מעורר סערה גם בקרב דעת-הקהל הפקיסטנית. מאז תחילת שנת 2012 ארה"ב ביצעה 9 חיסולים-ממוקדים בתימן שגרמו להריגתם של עשרות פעילי טרור ואזרחים. האמריקאים פועלים בתימן מבסיס אמריקאי שנמצא בג'יבוטי.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-30 במרס 2012 על הריגתם של 6 בני-אדם בקרבות שפרצו בין מיליציה פרו-ממשלתית לבין פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים בדרום סומליה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-30 במרס 2012 על הריגתו של אדם אחד מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה. כמו כן נמסר על הריגתם של 3 סוהרים במהלך התקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" על בית-סוהר במטה לשחרר 14 מחבריהם שנעצרו בידי כוחות-הביטחון של ניגריה.
--
צרפת – טרור אסלאמי: מקורות ביטחוניים בצרפת מסרו ב-30 במרס 2012 על מעצרם של 19 אסלאמיסטים בידי כוחות-הביטחון של צרפת בחשד לפעילות אסלאמית עוינת.
--
ישראל – טרור – רצועת-עזה: מקורות תקשורתיים בעזה מסרו ב-30 במרס 2012 על הריגתו של מוסלמי מירי של חיילי צה"ל בעת ניסיון פגיעה בגדר המערכת על רקע הפגנות של "יום האדמה".
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Friday, March 30, 2012

68 הרוגים בסוריה; 20 הרוגים באפגניסטן; 7 הרוגים בפקיסטן; 5 הרוגים בקשמיר; 2 הרוגים בסומליה; שוטר נהרג בניגריה; 70 הרוגים בלוב בשלושה ימים של קרבות בדרום המדינה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-29 במרס 2012 על מציאתן של כ-50 גופות של תושבים שנורו בידי חיילים סורים במהלך כיבושה של עיירה סורית שהייתה מחוזקת בידי אנשי "הצבא הסורי החופשי". מקורות מקומיים מסרו כי החיילים הסורים רצחו, בזזו והעלו באש את בתי התושבים. עדי ראיה מסרו שגופות רבות עדיין מתגוללות ברחובות. מקורות רשמיים בסוריה מסרו על הריגתם של 2 קולונלים סורים בעיר חאלב מירי של חמושים, וכן באזור העיר חומס נהרגו 2 חיילים מירי של חמושים. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו כי במהלך היום נהרגו לפחות 13 בני-אדם מירי של חיילים סורים.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-29 במרס 2012 על הריגתם של 20 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן על שיירה של כוחות נאט"ו שנעה במערב אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-29 במרס 2012 על הריגתם של 7 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים במחוז קוויטה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-29 במרס 2012 על הריגתם של 2 קצינים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים באזור העיר מוגדישו.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-29 במרס 2012 על הריגתו של קצין משטרה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה.
--
לוב – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-29 במרס 2012 על הריגתם של כ-70 בני-אדם בקרבות שפרצו במהלך השבוע האחרון בין מיליציות שבטיות הפועלות בדרום המדינה. מאות בני-אדם נוספים נפצעו בקרבות הללו.
--
הודו – קשמיר: מקורות צבאיים בקשמיר מסרו ב-29 במרס 2012 על הריגתם של 5 פעילי טרור מוסלמים מארגון פקיסטני במהלך היתקלות עם חיילים הודים הפועלים בחבל קשמיר. מקור פקיסטני מסר שההרוגים היו צעירים ללא קשר לאף ארגון טרור.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Thursday, March 29, 2012

30 הרוגים בסוריה; 8 הרוגים בפקיסטן; 8 הרוגים בלוב; 6 הרוגים בתימן; 6 הרוגים בסומליה; 4 הרוגים בניגריה; 3 הרוגים בדרום-סודאן; הרוג בקווקז; טרוריסט בכיר נהרג באפגניסטן;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-28 במרס 2012 על הריגתם של 30 בני-אדם מירי של חיילים סורים לעבר מפגינים ובתי תושבים במקומות רבים ברחבי סוריה. מקור רשמי מסר על הריגתם של 3 חיילים סורים בעימותים עם אנשי האופוזיציה הלוחמת הפועלת במחוז חומס. שרי החוץ של הליגה הערבית התכנסו במהלך היום בבגדאד כדי לדון בדרכים לסייע לאופוזיציה הסורית. סעודיה וקטאר מעוניינות להעניק סיוע צבאי לגורמי האופוזיציה הנלחמים באסד. מקורות רשמיים בסוריה מסרו שהמשטר הסורי ידחה כל הצעה שיש בה פתרון כפוי על המשטר.
--
אפגניסטן – טרור – אל-קאעידה: מקור צבאי באפגניסטן מסר ב-28 במרס 2012 על הריגתו של מפקד בכיר בארגון אל-קאעידה הקשור לתנועה האסלאמית הפועלת באוזבקיסטן.
--
פקיסטן – טרור – אתני: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-28 במרס 2012 על הריגתם של 8 בני-אדם מירי של אנשי מיליציות אתניות יריבות הפועלות באזור העיר קראצ'י.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים ותקשורתיים בתימן מסרו ב-28 במרס 2012 על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בהפגזה שנערכה בדרום המדינה. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 בני-אדם בהפגזה של הצבא התימני על יעדי טרור בצפון המדינה באזור מחוז סעדה.
--
קניה – סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה ובקניה מסרו ב-28 במרס 2012 על הריגתם של 6 פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בפ0עולה צבאית משותפת של סומליה וקניה שפעלו בדרום סומליה.
--
סודאן – צפון-סודאן: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסדרו ב-28 במרס 2012 על הריגתם של לפחות 3 חיילי הדרום בהפצצה אווירית של צפון סודאן על מתקני נפט הנמצאים בדרום.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-28 במרס 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם בסדרה של אירועי טרור שהתבצעו בצפון ניגריה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם".
--
לוב – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-28 במרס 2012 על הריגתם של 8 בני-אדם נוספים בעימותים קטלניים בין שתי מיליציות הפועלות בדרום לוב.
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-28 במרס 2012 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בכיר בהיתקלות עם חיילים הפועלים בצפון הקווקז.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Wednesday, March 28, 2012

60 הרוגים בסוריה; 40 הרוגים נוספים בלוב; 14 הרוגים באפגניסטן; 2 הרוגים בפקיסטן; 2 הרוגים בפיליפינים; סודאן הפציצה מתקני נפט של דרום-סודאן; המשטר הצבאי של מאלי במשא-ומתן עם המורדים בצפון המדינה; תקרית אש בגבול המצרי – 2 הרוגים;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-27 במרס 2012 על הריגתם של 60 בני-אדם מירי של חיילים סורים לעבר מפגינים ובתי תושבים במקומות רבים ברחבי סוריה. מקור לבנוני מסר על פלישה של חיילים סורים לעיירה הנמצאת בתחום לבנון – תושבים מקומיים מסרו כי החיילים הסורים ניהלו קרבות עזים עם מורדים הנמצאים בכפר. מקור רשמי בסוריה מסר ב-27 במרס 2012 על ביקורו של הנשיא אסד בשכונת באב אל-עמר בחומס – שהופגזה ברציפות במשך שבועות רבים בידי הצבא הסורי שפעל נגד אנשי "הצבא הסורי החופשי". מקור באופוזיציה הסורית מסר על ירי לעבר פמלייתו של הנשיא שביקר בעיר חומס. מקורות נוספים בסוריה הקשורים לאופוזיציה הסורית מסרו כי במהלך היום נהרגו אזרחים רבים מירי של צלפים סורים – מקור אחד ציין על לפחות 60 הרוגים (רק בשעות היום של ה-27 במרס 2012) מירי של צלפים – מקור נוסף מסר על הריגתם של 31 בני-אדם לאורך היממה האחרונה. כל ארגוני האופוזיציה בסוריה מתארגנים לקראת "ועידת ידידי סוריה" שתתקיים בטורקיה ב-1 באפריל 2012. גרום בכיר באו"ם מסר ב-27 במרס 2012 כי מאז שהחלו המהומות בסוריה נהרגו לפחות 9,000 בני-אדם.
--
אפגניסטן – נאט"ו – אפגניסטן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-27 במרס 2012 על הריגתם של 3 חיילי נאט"ו מירי של חיילים אפגנים. המתיחות בין החיילים נוצרה גם על רקע שריפת ספר הקוראן לפני שבועות אחדים שהציתה גל של אלימות ברחבי אפגניסטן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-27 במרס 2012 על הריגתם של 14 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה נגד פעילי הארגון הפועלים באזורים אחדים ברחבי אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-27 במרס 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם בעימותים קטלניים שפרצו בין שתי מיליציות מקומיות הפועלות במחוז קוויטה. מקורות נוספים (בלתי אמינים) מסרו ב-27 במרס 2012 על הריגתם של 41 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון-מערב המדינה בידי הצבא הפקיסטני.
--
סודאן – דרום-סודאן: מקורות רשמיים בדרום-סודאן מסרו ב-27 במרס 2012 על הפצצה אווירית של סודאן על מתקני נפט הנמצאים בדרום-סודאן הריבונית. לא נמסר מספרם המדויק של הנפגעים. ממשלת דרום-סודאן הזמינה פעמים אחדות את נשיא סודאן לדון יחדיו כדי לפתור את המשבר בנוגע לאזורים השנויים במחלוקת בהם נמצאים מתקני נפט. חשש רציני מפריצת מלחמה בין שתי המדינות.
--
מאלי – מורדים: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-27 במרס 2012 על ניהול מגעים בין המשטר הצבאי החדש של מאלי לבין המורדים הפועלים בצפון המדינה במטרה להביא לסיומו של המשבר הביטחוני השורר באזור.
--
לוב – טרור אתני: מקורות צבאיים ותקשורתיים בלוב מסרו ב-27 במרס 2012 על הריגתם של 40 בני-אדם נוספים בעימותים הקטלניים שפרצו בין שתי מיליציות מקומיות הפועלות בדרום לוב. ביומיים האחרונים נהרגו 50 בני-אדם בקרבות הללו.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-27 במרס 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם בקרבות שפרצו בין שתי מיליציות מוסלמיות טרוריסטיות הפועלות בדרום המדינה. כ-270 משפחות נמלטו מהאזור בשל הקרבות הללו.
--
ישראל - טרור - מצרים: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-27 במרס 2012 על תקרית אש בין חיילי צה"ל לבין פעילי טרור מוסלמים שפעלו בצדו המצרי של הגבול. שעות אחדות לאחר מכן נמסר על הריגתם של 2 מבריחים – אחד מצרי והשני ישראלי – מירי של חילי צה"ל וחיילים מצרים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Tuesday, March 27, 2012

40 הרוגים בסוריה; 10 הרוגים במאלי; 10 הרוגים בלוב; 6 הרוגים בניגריה; 5 הרוגים בפקיסטן; 4 הרוגים בעיראק; 2 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 2 פעילי טרור נהרגו באפגניסטן; 2 הרוגים בסומליה; 2 עיתונאים מאלג'יריה נהרגו בסוריה; 2 מיליון ערבים היגרו לאירופה בשנת 2011;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-26 במרס 2012 על הריגתם של כ-40 בני-אדם במהלך היממה האחרונה מירי של חיילים סורים לעבר מפגינים ובתי תושבים במקומות רבים ברחבי סוריה. תושבים בעיר חומס מסרו שבמהלך היום נהרגו לפחות 5 בני-אדם מהפגזות של הצבא הסורי על העיר – בין ההרוגים הייתה תינוקת. ארגונים לזכויות אדם מסרו שהכוחות הסורים משתמשים בתושבים כ"מגינים אנושיים" בעת כניסתם לאזורי עימות עם האופוזיציה הלוחמת. מקורות נוספים מסרו על הריגתו של מפקד המודיעין של חיל-האוויר הסורי, איאד מאנדו, מירי של אנשי האופוזיציה הלוחמת. טורקיה החליטה לסגור את שגרירותה בדמשק. גם נורבגיה נקטה בצעד דומה. לאורך כל היממה האחרונה הופגזה העיר חומס בידי הצבא הסורי שהסתייע בירי של טנקים ומסוקי קרב. מקורות רשמיים בסוריה מסרו ב-26 במרס 2012 כי אסד יכריז בקרוב על הפסקת הקרבות בערים המרכזיות ועל מתן חנינה למורדים שלא היו מעורבים בפגיעה בחיילים סורים. מקור ברוסיה מסר כי ההחלטה החדשה של הנשיא אסד באה בעקבות לחץ של רוסיה על הנשיא הסורי. טורקיה הודיעה שב-1 באפריל 2012 תיערך באנקרה ועדת "ידידי סוריה" שתעסוק בדרכים לסייע לאופוזיציה הסורית הפועלת נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. גורמים באופוזיציה הסורית מסרו ב-26 במרס 2012 כי בידיהם נמצאת רשימה של כ-10,000 הרוגים ועל כ-3,000 נעדרים מאז שהחלה ההתקוממות נגד המשטר העלווי של אסד ב-15 במרס 2011. מקורות תקשורתיים באלג'יריה מסרו ב-26 במרס 2012 על הריגתם של 2 עיתונאים מאלג'יריה במהלך עימותים קטלניים שהתרחשו באזור מחוז אידליב.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-26 במרס 2012 על הריגתם של 2 חיילי נאט"ו מירי של פעילי טרור מוסלמי מארגון הטליבאן שהתחזה לחייל אפגני. שני ההרוגים היו שייכים לכוח הבריטי הפועל באפגניסטן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-26 במרס 2012 על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז פריאב. כמו כן נמסר על תפיסתו של מנהיג התנועה האסלאמית האוזבקית הפועלת במחוז.
--
פקיסטן – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-26 במרס 2012 על הריגתם של 5 בני-אדם בקרבות קטלניים שהתפתחו בין שתי מליציות אתניות הפועלות בצפון-מערב המדינה.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-26 במרס 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם מירי ומפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בצפון עיראק באזור העיר מוסול. ב-29 במרס 2012 תיפתח בעיר בגדאד ועידת הפסגה הערבית. כוחות-הביטחון של עיראק ערוכים לקראת כל התפתחות אפשרית מצד פעילי טרור מוסלמים מארגונים שונים הפועלים בעיראק. גורם רשמי בעיראק מסר כי שירותי-הביטחון של עיראק סיכלו ניסיון של גורמי טרור להתנקש במנהיגים ערביים שיגיעו לוועידה.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-26 במרס 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם בעקבות ירי של פצצות מרגמה שנורו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים באזור העיר מוגדישו. מקור נוסף ציין שהירי התבצע לעבר מחנה פליטים הנמצא באזור העיר מוגדישו.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-26 במרס 2012 על הריגתם של 3 אזרחים ו-3 פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" במהלך תקריות אלימות בין חברי הארגון לבין אנשי כוחות הביטחון הפועלים באזור העיר קאנו.
--
מאלי – טרור ואלימות: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-26 במרס 2012 על הריגתם של 10 בני-אדם בקרבות שפרצו בין שתי מיליציות מקומיות הפועלות בצפון המדינה. בין ההרוגים היה מפקד המורדים התומך במשטר הצבאי החדש של מאלי.
--
לוב – טרור ואלימות; מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-26 במרס 2012 על הריגתם של 10 בני-אדם בעימותים קטלניים בין שתי מיליציות שבטיות מקומיות הפועלות בדרום המדינה.
--
העולם-הערבי – אירופה – הגירה: מכון מחקר אמריקאי, "מכון ברוקינס", מסר ב-26 במרס 2012 על הגירתם לאירופה של 2 מיליון ערבים בשנת 2011 בעקבות ההתקוממות הערבית שהתרחשה בכל המרחב המזרח-תיכוני.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Monday, March 26, 2012

48 הרוגים בסוריה; 25 הרוגים בפקיסטן; 8 הרוגים באפגניסטן; 3 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 2 שוטרים נהרגו בעיראק; קצין נהרג בתימן; 25 חברי המחתרת הכורדית נהרגו בטורקיה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-25 במרס 2012 על הריגתם של 48 בני-אדם מירי של חיילים סורים לעבר אזרחים ובתי תושבים במקומות רבים ברחבי סוריה. מקורות נוספים באופוזיציה הסורית מסרו ב-25 במרס 2012 על הריגתם של 66 בני-אדם ב-18 מוקדי עימות שונים ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. מקור נוסף מסר על רציחתו של מנהיג דרוזי מהעיר סוויידה בידי שירותי המודיעין של סוריה בשל הבעת תמיכה באופוזיציה הלוחמת נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. מקור טורקי מסר על התרסקותו של מסוק סורי בתחומי טורקיה. מקורות בלבנון ציינו כי עדיין נמשך טפטוף הפליטים הסורים הזורם לתחומה של לבנון. מקורות בעיראק מסרו על הקמתו של בסיס צבאי של המורדים הסורים באזור הגבול עם סוריה. טורקיה שוקלת להתערב צבאית בסוריה על רקע תמיכתו של המשטר הסורי במחתרת הכורדית הפועלת בטורקיה. במהלך היממה האחרונה נמסר על ירי כבד של הצבא הסורי על שכונות אחדות באזור העיר חומס – שם נמסר על לפחות 3 הרוגים בשעות הערב, ועל הריגתה של ילדה מירי כבד של חיילים סורים לעבר תושבים בעיר רסתאן. בעיר אל-חמה נהרג לפחות אדם אחד מירי של חיילים סורים. לאורך כל הלילה נמשכו ההפגזות של הצבא הסורי על בתי תושבים גם באזור העיר דרעא ודיר אל-זור. למרות ההודעות של הצבא הסורי על שליטה במחוז אידליב, מסתבר שהצבא הסורי שולט על חלקים קטנים במחוז ובקומות נוספים בהם פועלים אנשי האופוזיציה הלוחמת. מקורות בטורקיה מסרו על הרוג שלישי טורקי מירי של חיילים סורים בתקופה האחרונה – האחרון שבהם היה נהג טורקי שנפגע לפני ימים אחדים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-25 במרס 2012 על הריגתם של 8 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז קנדהאר.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-25 במרס 2012 על הריגתם של 3 חיילי נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בדרום אפגניסטן. מאז תחילת חודש מרס 2012 נהרגו באפגניסטן 30 חיילי נאט"ו. מאז תחילת שנת 2012 נהרגו באפגניסטן 88 חיילי נאט"ו. בשנת 2011 נהרגו באפגניסטן 566 חיילים, וזאת בהשוואה לשנת 2010 שבמהלכה נהרגו 711 חיילי נאט"ו.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-25 במרס 2012 על הריגתם של 5 חיילים ו-12 פעילי טרור מארגון הטליבאן בעקבות מבצע צבאי יזום שנערך בצפון-מערב המדינה. כמו כן נמסר על הריגתם של 8 בני-אדם במחוז בלוצ'יסטן בעימותים אלימים שפרצו בין שתי מיליציות חמושות הפועלות באזור. בתוך כך נמסר מפי דוברי הטליבאן שהם ירצחו חברי פרלמנט פקיסטנים אם הם יאשרו מעבר של כוחות נאט"ו לאפגניסטן דרך פקיסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-25 במרס 2012 על הריגתם של 2 שוטרים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים במזרח עיראק.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים רשמיים בתימן מסרו ב-25 במרס 2012 על הריגתו של קצין מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בדרום המדינה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-25 במרס 2012 על הריגתם של 25 חברי המחתרת הכורדית במהלך מבצע צבאי שנערך בימים האחרונים נגד ארגון ה-PKK הפועל במזרח טורקיה. בין ההרוגים היו 15 נשים. כמו כן נהרגו לפחות 8 חיילים טורקים מירי של חברי המחתרת הכורדית.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Sunday, March 25, 2012

40 הרוגים בסוריה; 15 הרוגות בטורקיה; 12 הרוגים במאלי; 10 הרוגים בתימן; 10 הרוגים בסומליה; 5 הרוגים באפגניסטן; 3 חיילים נהרגו בפקיסטן; 3 הרוגים בקווקז; 2 פעילי טרור נהרגו בניגריה; 1,000 נשים נרצחו בפקיסטן על רקע כבוד המשפחה בשנת 2011;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית ומקורות בטורקיה מסרו ב-24 במרס 2012 על הריגתם של 40 בני-אדם – אזרחים וחיילים – בעקבות יום נוסף של עימותים קטלניים בין חיילים סורים לאזרחים ולאנשי "הצבא הסורי החופשי". מקורות נוספים מסרו על הפגזות קשות של הצבא הסורי על עיירות אחדות במחוז אידליב וליד הגבול עם טורקיה. באזור דיר אל-זור ערקו מאות חיילים ביום אחד. באזור דרעא נמשכו קרבות ועימותים קשים בין חיילים סורים לאנשי האופוזיציה הלוחמת לאורך כל היממה האחרונה. מקור באופוזיציה הסורית מסר על עריקתו של טייס יחד עם מסוקו לאחר שהטייס בחר להפציץ מתקן ביטחוני. מקורות צבאיים בסוריה אישרו שהצבא הסורי שולט רק על חלק קטן מהשכונות של העיר חומס שהופגזה במהלך היממה האחרונה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-24 במרס 2012 על הריגתם של 5 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. בין ההרוגים היה חבר-פרלמנט לשעבר.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-24 במרס 2012 על הריגתם של 3 חיילים פקיסטנים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן שפעלו ליד הגבול עם אפגניסטן. כמו כן נמסר מפי מקורות תקשורתיים בפקיסטן על רציחתן של כ-1,000 נשים בשנת 2011 על רקע מה שכמונה "רצח על כבוד המשפחה".
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-24 במרס 2012 על הריגתם של 10 בני-אדם מפיצוץ של מוקש שהופעל באזור השיעי של צפון תימן במחוז סעדה.
--
קניה – טרור – סומליה: מקורות מוסלמים בסומליה (פרס-TV) מסרו ב-24 במרס 2012 על הריגתם של 10 בני-אדם בהפצצה אווירית של קניה באזור הנמצא בשליטתו של ארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. המקורות טענו שבין ההרוגים היו נשים וילדים. (אין לסמוך על המידע הזה ללא אישור כלשהו ממקור קנייתי).
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-24 במרס 2012 על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" מפיצוץ של מכונית-תופת במהלך מבצע צבאי שנערך בעיר קאנו ללכידת פעילי טרור מוסלמים חברי הארגון הפועלים בצפון ניגריה.
--
מאלי – הפיכה צבאית: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-24 במרס 2012 על הריגתם של 12 בני-אדם במהלך ההפיכה הצבאית שהתבצעה לפני ימים אחדים שהביאה לסילוקו של המשטר הקודם.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-24 במרס 2012 על הריגתן של 15 נשים שהיו חברות במחתרת הכורדית – ה-PKK – במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה במזרח המדינה.
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-24 במרס 2012 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים בהיתקלות עם כוחות צבא שפעלו בצפון הקווקז.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Saturday, March 24, 2012

40 הרוגים בסוריה; 29 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בתימן; 21 הרוגים בפקיסטן; 2 הרוגים בניגריה; הרוג בעיראק; הרוג בקווקז; הרוג בקשמיר; קרבות בסומליה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית ומקורות בלבנון מסרו ב-23 במרס 2012 על הריגתם של 40 בני-אדם ביום נוסף של קרבות והפגנות שהתרחשו במהלך היממה האחרונה בכל רחבי סוריה לאחר תפילות "יום השישי". מקורות נוספים ציינו כי בהתקפה של המורדים על כוחות הצבא במחוז אידליב נהרגו 3 חיילים סורים ו-18 נוספים נלקחו בשבי. גורמים בכירים באופוזיציה הלוחמת מסרו כי מלאי התחמושת שלהם אזל וכי צוותים נשלחו למדינות שכנות על-מנת לקבל סיוע מגורמים מקומיים המוכנים להבריח נשק ותחמושת לתוככי סוריה. מתיחות ביטחונית עזה בין טורקיה לסוריה על רקע תמיכתה של סוריה במחתרת הכורדית הפועלת בטורקיה. האיחוד האירופאי הטיל סנקציות ישירות על אסמה אל-אסד, אשתו של הנשיא. מקורות באו"ם מסרו ב-23 במרס 2012 על הריגתם של 500 ילדים מאז שהחלה מלחמת האזרחים בסוריה ב-15 במרס 2011.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים ותקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-23 במרס 2012 על הריגתם של 19 בני-אדם בסדרה של אירועי צבאיים ופיגועי טרור שהתרחשו במהלך היממה האחרונה ברחבי פקיסטן. במקרה אחד נהרגו 13 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בהפצצה אווירית שהתבצעה בצפון-מערב המדינה. במקרה שני נהרגו 5 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע במסגד מקומי. מקרה שלישי היה הריגתם של 3 שוטרים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-23 במרס 2012 על הריגתו של אדם אחד ועל פציעתם של 3 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים באזור מחוז בבל.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-23 במרס 2012 על הריגתם של 29 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה במהלך הפגזה ימית על בסיסי טרור של הארגון הנמצאים במחוז אביאן.
--
אתיופיה – טרור – סומליה: מקורות תקשורתיים באתיופיה ובסומליה מסרו ב-22 במרס 2011 על כיבושה של עיירה סומלית בידי כוחות הצבא האתיופי וכוחות פרו-ממשלתיים. העיירה הייתה בשליטתם של פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים בדרום המדינה. המקרות ציינו שהקרב היה קשה אך לא נמסר על מספרם המדויק של הנפגעים משני הצדדים.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-22 במרס 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בזמן שהם תכננו להטמין מטען-חבלה בבית-ספר מקומי הנמצא בצפון המדינה.
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים בסוריה מסרו ב-22 במרס 2012 על הריגתו של כהן-דת מוסלמי מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון הקווקז.
--
הודו – קשמיר: מקורות רשמיים בהודו מסרו ב-22 במרס 2012 על הריגתו של אדם אחד ועל פציעתם של 23 נוספים מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בחבל קשמיר.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Friday, March 23, 2012

110 הרוגים בסוריה; 9 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בניגריה; 7 הרוגים בטורקיה; 5 הרוגים באפגניסטן; 4 הרוגים בעיראק; 4 הרוגים בסומליה; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; קצין מודיעין וחייל נהרגו בתימן; טרוריסט מוסלמי מארגון אל-קאעידה נהרג בטולוז שבצרפת; הפיכה צבאית במאלי;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות תקשורתיים בלבנון ומקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-22 במרס 2012 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה של התקפות צבאיות של הצבא הסורי על העיר חומס, על דרעא ועל דיר אל-זור. תושבים בעיר אל-חמה מסרו על כניסה מסיבית של כוחות הצבא הסורי לתוך העיר לאחר הפגזה קשה שנמשכה לאורך כל היממה האחרונה. מקור נוסף מסר על הריגתם של לפחות 14 בני-אדם בהפגזות על העיר אל-חמה. כמו כן נמסר על הריגתם של 13 בני-אדם מירי של חיילים סורים לעבר אוטובוס אזרחי שנע במחוז אידליב. מקורות לבנון מסרו על הפצצה סורית על כפר לבנוני במהלך הלילה הקודם – לא נמסר על הרוגים או נפגעים בתקרית. האיחוד האירופאי ידון על מניעת כניסתה לאירופה של אסמה אל-אסד, אשתו של הנשיא בשאר אל-אסד.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-22 במרס 2012 על הריגתם של 3 אזרחים אפגנים ועל פציעתם של 15 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במזרח המדינה. מקור נוסף מסר כי ההרוגים נפגעו מירי של פצצות מרגמה. עוד נמסר על 2 ילדים נוספים נהרגו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בדרום המדינה.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-22 במרס 2012 על הריגתו של חייל נאט"ו מהכוח הבריטי מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים במחוז הלמנד. מאז תחילת חודש מרס 2012 נהרגו באפגניסטן 26 חיילי נאט"ו. מאז תחילת שנת 2012 נהרגו באפגניסטן 64 חיילי נאט"ו.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-22 במרס 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם בני העדה השיעית מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים באזור העיר בגדאד.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-22 במרס 2012 על הריגתו של קצין מודיעין תימני בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה. עוד נמסר כי הקצין חוסל לאחר שנחטף בידי פעילי טרור מוסלמים. שעות אחדות לאחר מכן נהרג חייל בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה על מחסום צבאי בדרום המדינה.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-22 במרס 2012 על הריגתם של 4 אזרחים מירי של פצצות מרגמה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים באזור העיר מוגדישו.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-22 במרס 2012 על הריגתם של 9 פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה באזור העיר קאנו.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-22 במרס 2012 על הריגתם של 7 חברי המחתרת הכורדית – ה-PKK – במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה במזרח המדינה. מידע נוסף: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-21 במרס 2012 על הריגתם של 5 שוטרים טורקים מירי של חברי המחתרת הכורדית הפועלת במזרח המדינה.
--
צרפת – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בצרפת מסרו ב-22 במרס 2012 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי מארגון אל-קאעידה שביצע סדרת פיגועים בצרפת שגרמה להריגתם של 4 יהודים ו-3 חיילים צרפתים.
--
מאלי – הפיכה צבאית: גורמים תקשורתיים במאלי מסרו ב-22 במרס 2012 על השתלטותם של כוחות הצבא על ארמון הנשיאות ועל אמצעי התקשורת במדינה במהלך היממה האחרונה. נמסר על חייל אחד הרוג ועל כ-40 נוספים שנפצעו. דוברים צבאיים מסרו על ביטול החוקה של מאלי. גורמים צבאיים במאלי מסרו כי השלטון הקודם נכשל בהתמודדות עם המרידות של שבטי "הטוארג" וארגונים אסלאמיים רדיקליים המקושרים לארגון אל-קאעידה שגרמו להריגתם של מאות בני-אדם בחודשים האחרונים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע



Thursday, March 22, 2012

100 הרוגים בסומליה; 20 הרוגים בסוריה; 16 הרוגים באפגניסטן; 18 הרוגים בניגריה; 7 הרוגים בפקיסטן; 6 שוטרים נהרגו בטורקיה; 4 הרוגים נוספים בעיראק; טרוריסט מוסלמי מארגון אל-קאעידה עדיין מתבצר בטולוז שבצרפת;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-21 במרס 2012 על הריגתם של 20 בני-אדם מירי של חיילים סורים לעבר אזרחים ובתי תשובים – בעיקר באזור דיר אל-זור, דרעא וחומס. מפקד "הצבא הסורי החופשי" מסר כי מאז שהחלה ההתקוממות העממית ב-15 במרס 2011 ערקו כ-75,000 חיילים וקצינים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-21 במרס 2012 על הריגתם של 16 בני-אדם בהתקפה אווירית על בסיסי טרור של ארגון הטליבאן הנמצאים במזרח אפגניסטן. מקורות מקומיים מסרו כי בין ההרוגים היו גם אזרחים רבים.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות משטרתיים בפקיסטן מסרו ב-21 במרס 2012 על הריגתם של 2 שוטרים מפיצוץ של מטען חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועל בצפון-מערב המדינה. כמו כן נמסר מפי דובר צבאי על הריגתם של 5 פעילי טרור בעקבות פעילות צבאית יזומה נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז קוראם.
--
עיראק – טרור: מקורות רשמיים בעיראק מסרו ב-21 במרס 2012 על 4 הרוגים נוספים בסדרת פיגועי הטרור שהתבצעה יום קודם לכן ב-8 ערים שונות במקביל בעיראק בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה. עד כה נמסר על הריגתם של 50 בני-אדם.
--
קניה – טרור – סומליה: מקורות תקשורתיים בקניה ובסומליה מסרו ב-21 במרס 2012 על הריגתם של 100 פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בעקבות קרבות קשים שנערכו בדרום סומליה בהם היו מעורבים כוחות רבים של קניה, אוגנדה ומיליציות פרו-ממשלתיות.
--
ניגריה – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-21 במרס 2012 על הריגתם של 16 בני-אדם בקרבות שפרצו בין מיליציות אתניות הפועלות במזרח ניגריה. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים באזור העיר קאנו.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-21 במרס 2012 על הריגתם של 5 שוטרים בהיתקלות עם חברי המחתרת הכורדית הפועלת במזרח המדינה. כמו כן נמסר על מותו של שוטר לאחר פציעה קשה שנגרמה במהלך הפגנות אלימות בין כורדים לכוחות הביטחון שפעלו במזרח המדינה.
--
צרפת – טרור מוסלמי: מקורות רשמיים בצרפת מסרו ב-21 במרס 2012 על מצור שנמשך שעות רבות על ביתו של טרוריסט מוסלמי המזוהה עם ארגון אל-קאעידה החשוד ברצח של 4 יהודים ושל 3 חיילים צרפתים. במהלך היום נודע שהטרוריסט המוסלמי עדיין לא הסגיר את עצמו. ארבעת ההרוגים היהודים הובאו לקבורה בישראל. בהלוויה השתתף שר-חוץ הצרפתי שהביע הזדהות עם ישראל לנוכח האירוע הקשה. מקורות נוספים מסרו כי הטרוריסט היה פעיל בארגון אל-קאעידה ואף שהה תקופה מסוימת בכלא באפגניסטן – לאחר מכן הדיווח הזה הוכחש על היותו בכלא האפגני.
==

מאת: ד"ר יוחאי סלע


Wednesday, March 21, 2012

46 הרוגים בעיראק; 20 הרוגים בסוריה; 17 הרוגים בפקיסטן; 6 הרוגים בסומליה; 3 חיילים ו-5 פעילי טרור נהרגו בתימן; חשש בניגריה מהתחזקותו של ארגון אל-קאעידה במדינה; אלפי אנשים עדיין נעדרים בלוב;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-20 במרס 2012 על הריגתם של 20 בני-אדם מירי ומהפגזות של חיילים סורים לעבר מפגינים ובתי תושבים במקומות רבים ברחבי סוריה. מקורות בחומס מסרו על הריגתו של מתאם פעולות האופוזיציה בעיר חומס בשם עבדול רחמן עורפלי בהפגזה של הצבא הסורי. במהלך היום נהרגו לפחות 14 בני-אדם בעיר חומס מהפגזות של הצבא הסורי. בדיר אל-זור היו קרבות קשים בין אנשי "הצבא הסורי החופשי" לבין חיילים סורים הנאמנים למשטר. בדרעא ובמחוז אידליב היו עימותים קטלניים לאורך כל היממה האחרונה. הארגון לזכויות אדם – HRW – שלחה אזהרה לארגון האופוזיציה הסורית בנוגע לעינויים ולרציחתם של אנשי ביטחון סורים בידי אנשי האופוזיציה. הצבא הסורי הצליח להשתלט על העיר דיר אל-זור. כמו כן נמסר כי במהלך הלילה על ירי של טנקים לעבר שכונות אחדות בדמשק.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-20 במרס 2012 על הריגתם של 13 בני-אדם בעימותים אלימים בין מיליציות חמושות הפועלות בצפון מערב המדינה. בעימותים הללו היו מעורבים פעילים המזוהים עם ארגון הטליבאן. כמו כן נמסר על הריגתם של 4 בני-אדם מירי של מיליציות חמושות הפועלות באזור העיר קראצ'י – בין ההרוגים היה איש משטרה.
--
עיראק – טרור: מקורות רשמיים בעיראק מסרו ב-20 במרס 2012 על הריגתם של 46 בני-אדם ועל פציעתם של 200 נוספים בסדרה רחבת-היקף של פיגועי טרור שהתבצעה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה. מרבית ההרוגים היו שיעים שנטבחו בידי פעילי טרור מוסלמים סונים. ההתקפה התבצעה במקביל ב-8 ערים.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-20 במרס 2012 על הריגתם של 3 חיילים תימנים בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום המדינה. שלושת החיילים היו בשנתם כשהם נרצחו בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור. שעות אחדות לאחר האירוע נהרגו 5 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה במהלך פעולה צבאית יזומה שנערכה במחוז אביאן.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-20 במרס 2012 על הריגתם של 6 בני-אדם מירי של פצצות מרגמה שנורו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים באזור העיר מוגדישו.
--
ניגריה – טרור – אל-קאעידה: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-20 במרס 2012 על חששם הגובר שארגון אל-קאעידה הפך את המדינה הניגרית למגרש-המשחקים הראשי של הארגון באפריקה. שיתוף הפעולה האופרטיבי והאידיאולוגי בין ארגון "בוקו חראם" לארגון אל-קאעידה מעלה את החשש שניגריה נסחפת לעבר אנדרלמוסיה ביטחונית בדומה למה שמתרחש בסומליה, בתימן ובאפגניסטן. מידי יום ביומו מותקפים נוצרים ומתחמים דתיים של בני העדה הנוצרית בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" המבקשים להפוך את ניגריה למדינה מוסלמית בלבד המבוססת על חוקי השריעה.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות רשמיים בלוב מסרו ב-20 במרס 2012 על אלפי אנשים שעדיין נעדרים בעקבות מלחמת-האזרחים שהחלה בתחילת 2011 שהביא לסילוקו ולהריגתו של מועמר קדאפי.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Tuesday, March 20, 2012

50 הרוגים נוספים בסוריה; 8 הרוגים בפקיסטן; 7 הרוגים באפגניסטן; 5 הרוגים בסומליה; 5 פעילי טרור נהרגו במלזיה; 4 הרוגים בצרפת; 26 גופות נמצאו באפגניסטן; הרוגה בסודאן; הרוג בטורקיה; 2,000 הרוגים בתימן בהתקוממות נגד הנשיא לשעבר;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות תקשורתיים במפרץ ומקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-19 במרס 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם בקרבות שפרצו בין כוחות האופוזיציה הלוחמת לבין חיילים סורים בשכנות אל-מאזה בלב דמשק. בתחילה נמסר על 80 הרוגים בדמשק, אולם הטלוויזיה הסורית מסרה רק על 4 הרוגים בקרבות הללו. לאורך כל הלילה נמשכו הקרבות הקשים שבמהלכם הצבא הסורי הפעיל מסוקי קרב כדי לסייע לכוחות הנמצאים על הקרקע. כמו כן נמסר על מספר הרוגים גבוה מאוד ביום הקדום בו נהרגו לפחות 57 בני-אדם בכל רחבי סוריה בעימותים קטלניים שפרצו בדרעא, בדיר אל-זור, בחומס ובחאלב. בדרעא נהרגו לפחות 8 חיילים סורים ממארב שטמנו להם אנשי האופוזיציה הלוחמת. בדיר אל-זור היו עימותים קטלניים לאורך כל היממה האחרונה. גורם באופוזיציה הסורית מסר כי ביממה האחרונה נהרגו לפחות 50 בני-אדם ברחבי סוריה.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-19 במרס 2012 על הריגתם של 8 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בקרבות שפרצו בין כוחות הצבא לפעילי הארגון הפועלים בצפון ווזיריסטן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-19 במרס 2012 על הריגתם של 7 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בעקבות פעילות צבאית יזומה שנערכה במזרח אפגניסטן. כמו כן נמסר על מציאתן של 26 גופות של אנשים שכנראה הוצאו להורג לאחר עינויים קשים באזור במחוז חייבאר.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-19 במרס 2012 על הריגתם של 2,000 בני-אדם ועל 22,000 פצועים במהלך ההתקוממות העממית שפרצה נגד הנשיא הקודם עלי עבדאללה סלאח.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-19 במרס 2012 על הריגתם של 5 בני-אדם בקרבות שפרצו בין פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" לבין חיילים הממשלה הפועלים בעיר מוגדישו ליד ארמון הנשיאות.
--
סודאן – קורדופאן; מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-19 במרס 2012 על הריגתה של אישה אחת בהפצצה אווירית של צפון סודאן האסלאמית שנערכה במחוז דרום קורדופאן.
--
מלזיה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים במלזיה מסרו ב-19 במרס 2012 על הריגתם של 5 פעילי טרור מוסלמים שהתכוונו לבצע פיגוע טרור במדינה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה סמרו ב-19 במרס 2012 על הריגתו של אדם אחד בן העדה הכורדית כנראה מירי של שוטרים טורקים שפעלו נגד מפגינים כורדים שהביעו מחאה במזרח המדינה.
--
צרפת – טרור: מקורות תקשורתיים בצרפת ובישראל מסרו ב-19 במרס 2012 על הריגתם של 4 יהודים מירי של פעילי טרור שפעלו בעיר טולוז נגד בית-ספר יהודי. בין ההרוגים ישראלי ושני בניו הקטנים. ההרוגה הרביעית הייתה בתו של מנהל בית-הספר היהודי.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Monday, March 19, 2012

50 הרוגים בפקיסטן; 40 הרוגים באפגניסטן; 20 הרוגים בסוריה; 17 הרוגים בתימן; 10 הרוגים בסומליה; 3 הרוגים בקווקז; מורה אמריקאי נרצח בתימן בידי פעילי טרור מוסלמים;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-18 במרס 2012 על הריגתם של 20 בני-אדם בהפגזות ומירי של חיילים סורים לעבר בתי תושבים באזורים אחדים ברחבי סוריה. מקור נוסף מסר על 2 הרוגים מפיצוץ של מטען-חבלה במחנה-פליטים פלסטיני – לאחר מכן נמסר שההרוגים היו פעילי טרור שנהרגו מהפעלת מכונית-תופת טרם זמנה. מקורות רשמיים בסוריה מסרו על פיצוץ של מכונית-תופת בעיר חאלב ליד מטה המודיעין הפוליטי ונמסר על 3 הרוגים –25 פצועים בפיגוע. הצבא הסורי הפציץ שכונות אחדות בעיר חומס. באזור העיר דרעא היו עימותים קטלניים בין כוחות-הצבא לבין אנשי "הצבא הסורי החופשי". מקורות באופוזיציה הסורית מסרו על עריקתם של 50 חיילים בדיר אל-זור. לאורך כל הלילה היו חילופי-אש כבדים בדמשק בין חיילים סורים לאנשי האופוזיציה הלוחמת.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-18 במרס 2012 על הריגתם של 40 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה במקומות רבים בו-זמנית.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-18 במרס 2012 על הריגתם של כ-50 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז אורקזאי. מקורות צבאיים נוספים מסרו כי הפעולה כללה התקפה אווירית מסיבית על יעדי טרור של ארגון הטליבאן הנמצאים במחוז אורקזאי.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-18 במרס 2012 על הריגתם של 16 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה בידי הצבא התימני שפעל בדרום המדינה. כמו כן נמסר על הריגתו של מורה אמריקאי מירי של פעילי טרור מוסלמים הקשורים לארגון אל-קאעידה.
--
קניה – טרור – סומליה: מקורות צבאיים בקניה ובסומליה מסרו ב-18 במרס 2012 על הריגתם של לפחות 10 פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בהפצצה אווירית של הצבא הקנייתי שנערכה בדרום סומליה נגד יעדי בסיסי טרור של הארגון המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
רוסיה – קווקז: מקורות רשמיים בסוריה מסרו ב-18 במרס 2012 על הריגתם של שוטר ו-2 פעילי טרור מוסלמים בהיתקלות עם כוחות-הביטחון בצפון הקווקז.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Sunday, March 18, 2012

50 הרוגים בסוריה; 10 הרוגים בניגריה; 9 הרוגים באפגניסטן; 9 הרוגים בפקיסטן; 4 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בפיליפינים; 3 הרוגים בסומליה; 3 הרוגים בדרום-סודאן; הרוג בלוב; הרוגה בתאילנד;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות רשמיים בסוריה ומקורות באופוזיציה מסרו ב-17 במרס 2012 על הריגתם של 50 בני-אדם ביום נוסף של אלימות ברחבי המדינה. 27 בני-אדם נהרגו ו-100 נפצעו בשני פיצוצים של מכוניות-תופת שהופעלו ליד מטה חיל-האוויר הסורי בדמשק. הטלוויזיה הסורית שידרה תמונות קשות מאוד מהאירוע. במחוז אידליב ובמחוז דרעא נמשכו לאורך כל היממה האחרונה הקרבות הקשים המתנהלים בין חיילים סורים לבין אנשי האופוזיציה הלוחמת נגד המשטר. ביומיים האחרונים נהרגו יותר מ-150 בני-אדם. סעודיה מסייעת בנשק לאנשי "הצבא הסורי החופשי" הפועלים נגד אסד. עיראק הודיעה שלא תאפשר מעבר של מטוסים מאיראן לסוריה דרך המרחב האווירי שלה. צרפת גינתה את הפיגועים בדמשק.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים ותקשורתיים מסרו ב-17 במרס 2012 על הריגתם של 5 שוטרים אפגנים ו-5 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בשתי תקריות שונות שהתרחשו ברחבי המדינה. במקרה הראשון שבו נהרגו 5 שוטרים, נמסר על חטיפתם של 9 שוטרים נוספים בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-17 במרס 2012 על הריגתם של 9 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בהפגזה של הצבא הפקיסטני על בסיסי טרור הנמצאים בצפון-מערב המדינה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-17 במרס 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם בקרבות שפרצו בין תושבים מקומיים לפעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועל בדרום סומליה.
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות צבאיים בדרום-סודאן מסרו ב-17 במרס 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור מקומיים הפועלים במחוז ג'ונגליי. ממשלת חרטום האסלאמית של עומר אל-באשיר מעודדת מעשים כאלה כדי לערער את הביטחון הציבורי בדרום-סודאן העצמאית.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-17 במרס 2012 על הריגתם של 10 נוצרים בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" על כפר נוצרי הנמצא בצפון ניגריה. ארגון "בוקו חראם" אחראי להריגתם של מאות בני-אדם בשנה האחרונה.
--
לוב – טרור: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-17 במרס 2012 על הריגתו של אדם אחד ועל פציעתם של 9 נוספים מירי של אנשי מיליציה לובית שפעלו נגד מפגינים בעיר בנגאזי.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-17 במרס 2012 על הריגתה של תלמידה מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים נגד רכב צבאי בדרום תאילנד. מקורו צבאי מסר שהיעד לפיגוע היה רכב צבאי, אך המטען הופעל מוקדם מידי שגרם להריגתה של תלמידה ולפציעתן של שתיים נוספות.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקור צבאי בתאילנד אישר ב-17 במרס 2012 כי באירוע בו נהרג חייל פיליפיני בדרום המדינה, נהרגו גם 4 פעילי טרור מוסלמים מארגון "אבו סיאף" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Saturday, March 17, 2012

60 הרוגים נוספים בסוריה; 14 הרוגים באפגניסטן; 3 הרוגים בקווקז; 2 הרוגים בניגריה; הרוג בפקיסטן; טיל נורה לעבר ישראל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בעזה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-16 במרס 2012 על 50 הרוגים נוספים ביום הקודם, וכן על 10 הרוגים במהלך היממה האחרונה. מרבית ההרוגים היו באזור אידליב ובאזור דרעא. אירועים קטלניים היו גם באזור דמשק. טורקיה קראה לאזרחיה לצאת מיד מסוריה. ארה"ב ביקשה מעיראק להפסיק את הטיסות לסוריה העוברות בתחומה האווירי בטענה שהמטוסים נושאים נשק. באופוזיציה הסורית מתגברים הקולות המצדדים בהתערבות צבאית זרה במטרה להפיל את המשטר עלווי של אסד. גורמים באופוזיציה הלוחמת בסוריה מסרו על מחסור רציני בנשק, בתחמושת ובמימון הפעילות השוטפת של הכוחות הפועלים נגד אסד. טורקיה שוקלת להקים "מסדרון הומניטארי" באזור הגבול המשותף עם סוריה. תושבים במחוז דרעא מסרו על פעילות צבאית פעילה מאוד במקומות אחדים במחוז. כנופיות "השביחה" של המשטר העלווי ממשיכות להתעמר באוכלוסייה המקומית באזור העיר חומס באמצעות רצח, אונס וביזה. מאז שהחלה מלחמת-האזרחים בסוריה נאנסו אלפי נשים בידי חברי הכנופיות "השביחה" המורכבות מבני העדה העלווית.
--
אפגניסטן – נאט"ו: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-16 במרס 2012 על הריגתם של 14 בני-אדם בהתרסקות מסוק צבאי טורקי שפעל במסגרת כוחות נאט"ו הפועלים באפגניסטן. 12 מההרוגים היו חיילים טורקים והשאר אזרחים אפגנים.
--
ניגריה – טרור: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-16 במרס 2012 על הריגתם של 2 הרוגים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועל בצפון המדינה.
--
פקיסטן – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-16 במרס 2012 על הריגתו של בנו של מנהיג מקומי בעיר קראצ'י בעקבות מאבקים בין מיליציות פוליטיות-אתניות הפועלות בעיר קראצ'י בעידודו של ארגון הטליבאן. כמו כן נמסר מפי דוברי אל-קאעידה הפועלים בפקיסטן שיש לפתוח בהתקוממות כללית במדינה בדומה למה שמתרחש בעולם-הערבי בשנה האחרונה.
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-16 במרס 2012 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים בהיתקלות עם כוחות-הביטחון הפועלים בצפון הקווקז. מקור צבאי מסר כי החוליה הייתה בדרכה לבצע פיגוע.
--
ישראל – טרור – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-16 במרס 2012 על ירי של טיל לעבר ישראל שנורה בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. לא נגרם נזק.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Friday, March 16, 2012

35 הרוגים בסוריה; 13 הרוגים באפגניסטן; 2 הרוגים נוספים בסומליה; הרוג בפיליפינים; חיילת נדקרה בירושלים; 7 טילים נורו לעבר ישראל; מסתנן נהרג בגבול המצרי;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית ומקורות ערביים מסרו ב-15 במרס 2012 על הריגתם של 35 בני-אדם מירי של חיילים סורים לעבר מפגינים ובתי תושבים בעיקר באזור מחוז אידליב. הצבא הסורי הצליח להשתלט על נקודות אחדות במחוז אידליב שהיו בידי אנשי "הצבא הסורי החופשי". מקורות רשמיים בסוריה טענו ש"טרוריסטים חמושים" חטפו תושבים במחוז אידליב ורצחו אותם. במהלך היום היו עימותים אלימים ביותר באזור דמשק, דרעא, דיר אל-זור, חומס ואל-חמה. בדמשק נחטף קצין בכיר בידי אנשי האופוזיציה הלוחמת. מקורות בטורקיה מסרו ב-15 במרס 2012 על הגעתם לטורקיה של כ-2,000 פליטים סורים נוספים במהלך היממה האחרונה. כ-15,000 פליטים סורים נמצאים על אדמת טורקיה. המשטר הסורי ארגן הפגנת תמיכה באסד בהשתתפותם של עשרות-אלפי תומכים. מקורות בינלאומיים מסרו כי מאז שהחלה מלחמת-האזרחים בסוריה נהרגו יותר מ-9,000 בני-אדם – שליש מהם היו אזרחים. גורמים בטורקיה מסרו כי בחודש האחרון ערקו כ-20,000 חיילים סורים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-15 במרס 2012 על הריגתם של 13 בני-אדם – רובם נשים וילדים – מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז קנדהאר.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-15 במרס 2012 על הריגתם של 6 בני-אדם בשתי תקריות טרור שהתרחשו בפקיסטן במהלך היממה האחרונה. במקרה אחד נהרג קצין משטרה בכיר בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-15 במרס 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם נוספים בפיגוע ההתאבדות שהיה יום קודם לכן מתחם ממשלתי בעיר מוגדישו. עד כה נהרגו בפיגוע ההתאבדות 6 בני-אדם.
--
פיליפינים – טרור: מקורות רשמיים בפיליפינים מסרו ב-15 במרס 2012 על רציחתו של חוטף הודי שהוחזק בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אבו סיאף" הפועל בדרום המדינה. הנרצח הוחזק בשבי במשך 9 חודשים.
--
ישראל – טרור: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-15 במרס 2012 על דקירתה של חיילת בירושלים בידי טרוריסט מוסלמי ממזרח ירושלים. כמו כן נמסר על ירי של 7 טילים לעבר ישראל שנורו בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. עוד נמסר על הריגתו של מסתנן מירי של חיילי צה"ל שפעלו באזור הגבול המצרי במהלך חילופי אש עם חוליית טרור שניסתה לחדור לישראל.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Thursday, March 15, 2012

70 הרוגים בסוריה; 15 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי; 10 הרוגים בתימן; 9 הרוגים באפגניסטן; 4 הרוגים בסומליה; 3 טילים נורו לעבר ישראל;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; היום עברה שנה מאז שהחלה מלחמת-האזרחים בסוריה: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-14 במרס 2012 על הריגתם של 70 בני-אדם מירי של חיילים סורים לעבר מפגינים ובתי תושבים – בעיקר באזור העיר דרעא ובמחוז אידליב. מקורות רשמיים בסוריה מסרו שכוחות הצבא הצליחו להשתלט מחדש על אזורים נרחבים במחוז אידליב שהיו בידי אנשי "הצבא הסורי החופשי". מקורות נוספים ותושבים בעיר חומס ובאל-חמה מסרו על קרבות קטלניים בין אנשי כוחות-הביטחון וכנופיות "השביחה" לאנשי האופוזיציה הלוחמת. סוריה הודיעה שהצעותיו של קופי ענאן בנוגע לסיום המשבר בסוריה, חיוביות. איטליה סגרה את השגרירות שלה בדמשק. מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו על שני עיתונאים טורקיים שלא ידוע מה עלה בגורלם בעקבות כניסתם לסוריה. סעודיה סגרה את שגרירות שלה בדמשק.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-14 במרס 2012 על הריגתם של 9 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים באזור העיר קדנהאר.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-14 במרס 2012 על הריגתם של 15 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בשני חיסולים-ממוקדים אמריקאים שנערכו בפקיסטן.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים ותקשורתיים בתימן מסרו ב-14 במרס 2012 על הריגתם של 10 בני-אדם בקרבות שפרצו ביין כוחות-הביטחון לבין פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום המדינה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-14 במרס 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל המתחם ממשלתי בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים בעיר מוגדישו.
--
ישראל – טרור – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-14 במרס 2012 על ירי של 3 טילים לעבר ישראל שנורו בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. לא נגרם נזק. בתגובה לירי צה"ל תקף מטרות טרור בעזה.
==

מאת: ד"ר יוחאי סלע


Wednesday, March 14, 2012

65 הרוגים בסוריה; 13 הרוגים בניגריה; 8 הרוגים בסומליה; 7 הרוגים נוספים בעיראק; 5 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בפקיסטן; 5 הרוגים בקווקז; 3 הרוגים בתימן; 2 פעילי טרור נהרגו באפגניסטן; 6 פצצות-מרגמה ו-7 טילים נורו לעבר ישראל;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-13 במרס 2012 על הוצאתם להורג של 45 בני-אדם במחוז אידליב. כמו כן נמסר על הריגתם של 10 חיילים סורים בהיתקלות עם אנשי "הצבא הסורי החופשי" הפועל במחוז אידליב. עוד נמסר על הריגתם של 10 חיילים באזור העיר דרעא. מקורות נוספים במסוריה מסרו במהלך היממה האחרונה על עימותים קטלניים נוספים שהיו במחוז דרעא, דמשק, דיר אל-זור, חאלב, חומס ואל-חמה. טורקיה הודיעה שהיא תארח את הכינוס השני של "ידידי סוריה" ב-2 באפריל 2012. במהלך היום נמסר כי הצבא הסורי הצליח להשתלט מחדש על אזורים נרחבים במחוז אידליב שהיו בשליטתם של אנשי "הצבא הסורי החופשי". רשת אל-ערביה דיווחה הבוקר על 100 הרוגים במהלך היממה האחרונה.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-13 במרס 2012 על הריגתם של 5 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בפקיסטן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-13 במרס 2012 על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה בידי כוחות-הביטחון האפגניים.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-13 במרס 2012 על הריגתם של 7 בני-אדם נוספים במהלך שוד של חנות תכשיטים בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה שהתבצע יום קודם לכן. עד כה נהרגו באירוע 14 בני-אדם.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-13 במרס 2012 על הריגתם של 3 חיילים בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-13 במרס 2012 על הריגתם של 8 בני-אדם בשתי תקריות טרור שהתרחשו במהלך היממה האחרונה ברחבי סומליה. באירוע אחד נהרגו 2 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" במהלך חתונה שנערכה באזור העיר מוגדישו.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-13 מרס 2012 על הריגתם של 13 בני-אדם בשני פיגועי טרור שהתבצעו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה. במקרה אחד נהרגו לפחות 10 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים חברי הארגון "בוקו חראם". כל הפיגועים היו נגד נוצרים המתגוררים באזור העיר ג'וס.
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-13 במרס 2012 על הריגתם של 5 פעילי טרור מוסלמים נוספים במהלך היתקלות עם כוחות הביטחון הפועלים בצפון הקווקז. עד כה נמסר על 7 הרוגים בתקרית.
--
ישראל – טרור – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-13 במרס 2012 על ירי של 6 פצצות-מרגמה ו-7 טילים לעבר ישראל מרצועת-עזה למרות הפסקת האש שהוכרזה יום קודם לכן. במהלך הלחימה האחרונה נהרגו 22 פעילי טרור מוסלמים ו-4 אזרחים. כמו כן נורו לעבר ישראל כ-200 טילים. צה"ל תקף עשרות מטרות טרור בעזה. במהלך הלילה האחרון, צה"ל תקף שתי מטרות טרור בעזה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Tuesday, March 13, 2012

200 הרוגים בסוריה ביומיים; 9 הרוגים בעיראק; 6 פעילי טרור נהרגו באפגניסטן; 4 הרוגים בפקיסטן; 4 הרוגים בסומליה; 3 פעילי טרור נהרגו בתימן; 3 הרוגים בניגריה; 2 הרוגים בקווקז; 5 טרוריסטים מוסלמים ו-2 אזרחים נהרגו בעזה; 42 טילים נורו לעבר ישראל;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית ומקורות בתקשורת הערבית מסרו ב-12 במרס 2012 על רציחתם של 50 נשים וילדים בעיר חומס בידי כנופיות "השביחה" הפועלות למען המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. עוד נמסר כי חלק מהנשים נאנסו לפני ההוצאה להורג ואחדות מהן נשרפו כד להעלים את הראיות. דוברים נוספים ציינו כי במהלך היומיים האחרונים נהרגו לפחות 200 בני-אדם בקרבות ובעימותים רבים בין חיילים סורים לבין אזרחים ואנשי "הצבא הסורי החופשי". קרבות קשים נערכו גם במחוז אידליב ובאזור העיר דרעא. בעיר דרעא הופעלה מכונית-תופת שגרמה להריגתם של 3 בני-אדם. האופוזיציה הסורית מיואשת מהתנהגותו של העולם לנוכח מעשי הזוועה של המשטר כלפי אזרחי סוריה מאז ה-15 במרס 2011.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-12 במרס 2012 על הריגתם של 6 פעיל טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה נגד ארגון הטליבאן בארבעה מחוזות שונים באפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-12 במרס 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם בקרבות שפרצו בין שתי מיליציות אתניות הפועלות באזור העיר קראצ'י. ארגון הטליבאן מעודד את המעשים האלה כדי לערער את השליטה הביטחונית של פקיסטן בעיר קראצ'י.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-12 במרס 2012 על הריגתם של 9 בני-אדם במהלך שוד של חנות תכשיטים שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים למטרות מימון פעילותם.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-12 במרס 2012 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה במהלך פעילות צבאית אווירית נגד פעילי הארגון הפועלים בדרום המדינה.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-12 במרס 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם מפיצוץ של שני מטעני-חבלה שהופעלו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים באזור העיר מוגדישו.
--
ניגריה – טרור: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-12 במרס 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה.
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-12 במרס 2012 על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים בהיתקלות עם כוחות הביטחון שפעלו בצפון הקווקז.
--
ישראל – טרור – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-12 במרס 2012 על הריגתם של 5 פעילי טרור מוסלמים ו-2 אזרחים ברצועת-עזה במהלך התקפה אווירית של צה"ל בתגובה לירי של עשרות טילים לעבר ישראל במהלך היממה האחרונה. במהלך היממה האחרונה נורו לעבר ישראל 42 טילים מרצועת-עזה. טילים אחדים נחתו במרכזי הערים וגרמו נזק לרכוש פרטי וציבורי.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Monday, March 12, 2012

500 הרוגים בדרום-סודאן; 30 הרוגים בסוריה; 33 הרוגים בפקיסטן; 19 הרוגים באפגניסטן; 6 הרוגים בקניה; 5 הרוגים בעיראק; 2 הרוגים בתימן; 3 הרוגים בעזה; 40 טילים נורו לעבר ישראל;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-11 במרס 2012 על הריגתם של 30 בני-אדם מירי של חיילים סורים לעבר מפגינים ובתי תושבים – בעיקר באזור מחוז אידליב שם נערכו קרבות מרים בין חיילים סורים לאנשי "הצבא הסורי החופשי". בקרבות אלה נהרגו עשרות בני-אדם – בעיקר לוחמים מאנשי האופוזיציה הלוחמת נגד בשאר אל-אסד. תושבים בחומס מסרו על אונס נשים והוצאתן להרוג בידי חיילים סורים הפועלים בעיר. מקורות נוספים מסרו על תקריות קטלניות באזור דמשק, בדרעא, באל-חמה, בחומס ובדיר אל-זור. קופי אנאן, השליח של האו"ם לסוריה, מסר כי עדיין לא הושגו הסכמות עם בשאר אל-אסד, אך הוא נותר אופטימי בנוגע להשגת רגיעה בסוריה. גורמים צבאיים בסוריה שערקו לשורות האופוזיציה הצהירו שהמשטר של בשאר אל-אסד כמו "ספינה טובעת". מקורות רשמיים בסוריה מסרו על הריגתו של מתאגרף אולימפי סורי בידי "טרוריסטים חמושים" שפעלו בעיר חאלב. דוברים בארגון חיזבאללה מסרו כי "תנועת ה-14 במרס" הלבנונית מסייעת בהברחות נשק למורדים בסוריה.
--
אפגניסטן – נאט"ו - צבא: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-11 במרס 2012 על הריגתם של 17 בני-אדם (ביניהם 6 ילדים) מירי של חייל נאט"ו שפעל תחת התקפת אמוק ליד בסיס צבאי של נאט"ו. זעם רב באפגניסטן מהאירוע – סביר להניח שהמקרה הזה יהווה עילה לארגון הטליבאן לבצע פיגועים קשים נגד כוחות נאט"ו הפועלים באפגניסטן. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 פעילי טרור בפעילות צבאית יזומה של הצבא האפגני נגד ארגון טליבאן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-11 במרס 2012 על הריגתם של 33 בני-אדם בסדרה של תקריות טרור והיתקלויות בין חיילים פקיסטנים לפעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בצפון-מערב המדינה. במקרה אחד נהרגו 15 בני-אדם בפיגוע התאבדות בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן שפעלו במהלך הלוויה.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-11 במרס 2012 על הריגתם של 5 בני-אדם (כולם בני משפחה אחת) מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה שפעלו צפונית לעיר בגדאד.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-11 במרס 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
קניה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בקניה מסרו ב-11 במרס 2012 על הריגתם של 6 בני-אדם מפיצוץ של רימון-יד שהושלך בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים בסומליה. הרימון הושלך בתגובה למעורבות של קניה במלחמה המתנהלת בסומליה נגד הממשלה המקומית לפעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב".
--
דרום-סודאן – טרור אתני: מקורות רשמיים בדרום-סודאן מסרו ב-11 במרס 2012 על הריגתם של כ-500 בני-אדם בקרבות שפרצו בין שתי מיליציות מקומיות הפועלות בדרום-סודאן. הרקע למעשה הוא כנראה שליטה על עדרי בשקר וקרקעות. מקורות רשמיים בדרום-סודאן מסרו כי ממשלת חרטום האסלאמית של עומר אל-באשיר מעודדת את המאבקים הפנימיים הללו כדי לערער את הביטחון בדרום-סודאן.
--
ישראל – טרור – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-11 במרס 2012 על תקיפת עשרות יעדי טרור ברצועת-עזה ויירוט של 32 טילים נורו לעבר ישראל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. מקורות נוספים מסרו על הריגתם של 3 בני-אדם – אחד מהם היה ילד שנפגע כנראה בהתקפה של חיל-האוויר הישראלי. עד כה נהרגו 18 בני-אדם – 17 מהם היו פעילי טרור מוסלמים. מקורות ביטחוניים בישראל מסרו כי במהלך היממה האחרונה נורו לעבר ישראל כ-40 טילים נוספים. טילים אחדים פגעו במבני-ציבור ובבתים פרטיים. במהלך הלילה צה"ל תקף מטרות טרור נוספות בעזה ונמסר על נפגעים אחדים בקרב הטרוריסטים המוסלמים ששהו במקומות שהופצצו.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Sunday, March 11, 2012

83 הרוגים בסוריה; 45 פעילי טרור נהרגו בתימן; 23 הרוגים בסומליה; 21 פעילי טרור נהרגו בפקיסטן; 21 הרוגים בניגריה; 5 הרוגים באפגניסטן; 4 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בסין; שוטר נהרג בעיראק; 4 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בעזה; 110 רקטות נורו לעבר ישראל; טורקיה תקפה מורדים בצפון עיראק;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-10 במרס 2012 על הריגתם של 83 בני-אדם מירי של חיילים סורים לעבר מפגינים ולעבר בתי תושבים במקומות רבים ברחבי סוריה. במקרה אחד נהרגו לפחות 16 מורדים בהיתקלות עם חיילים סורים שפעלו במחוז אידליב. קופי ענאן נפגש "באווירה חיובית" עם בשאר אל-אסד בשעה שנמשך הטבח בתושבי סוריה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-10 במרס 2012 על הריגתם של 2 שוטרים ו-3 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית שנערכה באזור קאבול.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-10 במרס 2012 על הריגתם של 21 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בהתקפה אווירית של חיל-האוויר הפקיסטני שנערכה במחוז אורקזאי.
--
סין – מחאה אלימות: מקורות תקשורתיים בסין מסרו ב-10 במרס 2012 על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים שעסקו בהכנת מטען-חבלה. משטרת סין מסרה שהם התאמנו בפקיסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות רשמיים בעיראק מסרו ב-10 במרס 2012 על הריגתו של שוטר מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים באזור כירכוך.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-10 במרס 2012 על הריגתם של 45 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בעקבות התקפה אווירית של הצבא התימני על יעדי טרור הנמצאים בדרום המדינה.
--
סומליה – טרור: מקורות מצבאיים בסומליה מסרו ב-10 במרס 2012 על הריגתם של 23 חיילים ופעילי טרור בהתקפה של פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" על כוח צבאי אתיופי הפועל בסומליה במסגרת האיחוד האפריקאי והאו"ם.
--
ניגריה – טרור – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-10 במרס 2012 על הריגתו של מנהיג מקומי בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם". כמו כן נמסר על עימותים אתניים בין שבטים מוסלמים לשבטים נוצרים שבעקבותיהם נהרגו לפחות 20 בני-אדם.
--
ישראל – טרור – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-10 במרס 2012 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים בהתקפה אווירית של צה"ל על חוליות טרור הפועלות ברצועת-עזה. במהלך היממה אחרונה נורו לעבר ישראל כ-110 טילים ופצצות מרגמה. 30 טילים יורטו בידי מערכת "כיפת ברזל". ביומיים האחרונים נהרגו לפחות 16 פעילי טרור מוסלמים ברצועת-עזה בהתקפות יזומות של צה"ל.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-10 במרס 2012 על התקפה אווירית של חיל-האוויר הטורקי על יעדים של המחתרת הכורדית הפועלת בצפון עיראק. עד כה לא נמסר מספרם המדויק של הנפגעים בהתקפה אווירית.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Saturday, March 10, 2012

55 הרוגים בסוריה; 16 חיילים ופעילי טרור נהרגו בפקיסטן; 12 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בפקיסטן; 12 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בעזה; 7 הרוגים בתימן; 7 הרוגים בניגריה; 4 הרוגים באפגניסטן; 2 חיילים נהרגו בתאילנד; 2 הרוגים בעיראק; 4 טרוריסטים מוסלמים חוסלו בעזה; 10 רקטות קסאם נורו לעבר ישראל;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-9 במרס 2012 על הריגתם של 55 בני-אדם מירי של חיילים סורים לעבר מפגינים ובתי תושבים במקומות רבים ברחבי סוריה. במהלך היום נערכו הפגנות רבות בכל רחבי סוריה בהשתתפותם של מאות אלפי בני-אדם לאחר "תפילת יום השישי". תושבים בעיר חומס מסרו כי התחדשו ההפגזות על העיר בידי הצבא הסורי שבעקבותיהן נהרגו לפחות 20 תושבים. מקורות בטורקיה מסרו על עריקתם של 3 קצינים בכירים יחד עם מאות חיילים שעברו למחנות זמניים בטורקיה. הפגנות אלימות היו גם באזור דמשק, שם נמסר על כנופיות "השביחה" שיירו לעבר מפגינים ותושבים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-9 במרס 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם בשתי תקריות שהתרחשו על רקע מלחמות בין מיליציה מוסלמית פרו-ממשלתית לבין מיליציה מוסלמית פרו-טליבאנית.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-9 מרס 2012 על הריגתם של 12 בני-אדם בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בפקיסטן ליד הגבול עם אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן; מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-9 במרס 2012 על הריגתם של 7 חיילים ו-9 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בעקבות במהלך מארב שהוטמן לשיירה צבאית בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן שפעלו בצפון-ווזיריסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-9 במרס 2012 על הריגתם של 2 שוטרים מפיצוץ של שני מטעני-חבלה שהופעלו בשני מקומות שונים בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-9 במרס 2012 על הריגתם של 7 בני-אדם (בכיר ו-6 מאבטחים) מירי של פעילי טרור מוסלמים מהעדה השיעית הפועלת בצפון המדינה במחוז סעדה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-9 במרס 2012 על הריגתם של 3 שוטרים ו-4 אזרחים בסדרה שלך התקפות טרור שנערכו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה.
--
תאילנד – טרור: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-9 במרס 2012 על הריגתם של 2 חיילים בהתקפה על בסיס צבאי בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה.
--
ישראל – טרור רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-9 במרס 2012 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בכירים "בועדת ההתנגדות" מירי של כלי טיס ישראלי. 2 הטרוריסטים תכננו לבצע פיגוע נגד ישראל דרך הגול המצרי. בשעות הבוקר נורו פצצות-מרגמה לעבר ישראל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. במהלך היממה האחרונה נורו לעבר ישראל לפחות 50 רקטות בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. בשעות הערב חוסלו 2 פעילי טרור מוסלמים נוספים ברצועת-עזה בעת ניסיון לשגר טיל נוסף לעבר ישראל. שני טילים יורטו באמצעות "כיפת ברזל". ביממה האחרונה נהרגו לפחות 12 פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה בפעילות אווירית ישראלית. 8 תושבים בישראל נפצעו, אחד מהם קשה, מירי של טילים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Friday, March 9, 2012

60 הרוגים בסוריה; 9 הרוגים באפגניסטן; 8 הרוגים בדרום-סודאן; 7 פעילי טרור וחייל נהרגו בתימן; 5 חיילים נהרגו בתאילנד; פעילי טרור מוסלמים הרגו פרופסור ו-2 מהנדסים זרים בניגריה; 2 פעילי טרור מוסלמים נתפסו בפיליפינים; מוסלמי נהרג בחברון בעקבות דקירת חייל צה"ל;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות שונים בסוריה ומחוצה לה מסרו ב-8 במרס 2012 על הריגתם של 60 בני-אדם מירי של חיילים סורים לעבר מפגינים ובתי תושבים במקומות רבים ברחבי סוריה. גורמים נוספים באופוזיציה הסורית מסרו על עימותים רבים בעיקר מחוז אידליב שם ריכז הצבא הסורי כוחות רבים כדי להתמודד עם אנשי "הצבא הסורי החופשי" השולט על מרבית המחוז. מקורות צבאיים רשמיים בסוריה מסרו ב-8 במרס 2012 על חטיפתו של קצין בכיר בדרגת תת-אלוף בעיר רסתאן בידי אנשי "הצבא הסורי החופשי" הפועל באזור. סוריה "חגגה" 49 שנים למהפכת הבעת' שהתבצעה ב-8 במרס 1963. במהלך היום נרשמו עימותים קשים גם בעיר חאלב ונמסר על ירי של חיילים סורים לעבר משתתפים בלוויות באזור העיר דמשק. בעיר עזאז במחוז חאלב נמסר פיצוץ של 2 מטעני-חבלה במתחם בניינים של שירות-הביטחון הסורי. מקורות בטורקיה מסרו על זרם של פליטים סורים הנמלטים לטורקיה בשל הקרבות המתנהלים בין כוחות-הביטחון לבין האופוזיציה הלוחמת. טורקיה מאיימת על סוריה בהתקפה צבאית עם האירועים האלימים יגלשו לשטחה ואם סוריה תפעיל את המחתרת הכורדית נגד יעדים טורקים. במהלך היממה האחרונה נמסר על 4 קצינים בכירים שערקו לשורות האופוזיציה הלוחמת נגד בשאר אל-אסד. האופוזיציה הסורית דחתה את הצעתו של קופי ענאן, מזכ"ל האו"ם לשעבר, לנהל דיאלוג עם המשטר הסורי של בשאר אל-אסד. ענאן יגיע ב-9 במרס 2012 לסוריה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-8 במרס 2012 על הריגתם של 9 שוטרים אפגנים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן שהצליחו לחדור לשורות כוחות הביטחון של אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-8 במרס 2012 על הריגתם של 4 בני משפחה אחת מפיצוץ של מטען חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור פשוואר.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-8 במרס 2012 על הריגתם של 7 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום המדינה. במהלך השבוע האחרון נרשמו עימותים רבים בין כוחות הצבא לבין פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה השולטים על חלקים רחבים מאוד באזור דרום תימן. כמו כן נמסר על הריגתו של חייל מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור מחוז שאבווה.
--
דרום-סודאן – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-8 במרס 2012 על הריגתם של 8 בני-אדם בעימותים אלימים שפרצו בין שתי מליציות אתניות מקומיות הפועלות בדרום-סודאן.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-8 במרס 2012 על הריגתו של פרופסור זר שלימד בניגריה מירי של מתנקשים מוסלמים הפועלים בהשראת ארגון הטרור המוסלמי "בוקו חראם". כמו כן נמסר על הריגתם של 2 מהנדסים זרים בידי חוטפיהם במהלך מבצע חילוץ כושל.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-8 במרס 2012 על הריגתם של 5 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום-תאילנד.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-8 במרס 2012 על תפיסתם של 2 פעילי טרור מוסלמים מארגון "אבו סיאף" הפועל בדרום המדינה. הארגון נמצא בקשרים הדוקים ומזוהה עם ארגון אל-קאעידה. הארגון מונה לפחות 1,000 פעילי טרור מוסלמים. מקור צבאי בפיליפינים מסר כי בעקבות המבצעים הצבאיים שהיו לאחרונה, מספר פעילי טרור הצטמצם לחצי.
--
ישראל – טרור – יו"ש: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-8 במרס 2012 על הריגתו מוסלמי מירי של חיילי צה"ל בעקבות פיגוע דקירה בידי טרוריסט מוסלמי. הטרוריסט נפצע מהירי אך תושב אחר שהיה לידו נהרג מירי של חיילי צה"ל שהגיבו לאירוע.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Thursday, March 8, 2012

40 הרוגים בסוריה; 18 הרוגים בפקיסטן; 17 הרוגים בעיראק; 15 הרוגים בתימן; 7 הרוגים בסומליה; 6 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 6 הרוגים בניגריה; 4 הרוגים באפגניסטן; הרוג בפיליפינים;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-7 במרס 2012 על הריגתם של 40 בני-אדם מירי של חיילים סורים לעבר אזרחים ובתי תושבים בכל רחבי סוריה. בעיר אל-חמה נרשמו עימותים רבים במהלך היממה האחרונה שבמהלכם נהרגו לפחות 20 בני-אדם נוספים – רובם מאנשי "הצבא הסורי החופשי". מקורות בעדה הנוצרית ממשיכים להביע דאגה רבה לחייהם של הנוצרים המתגוררים בסוריה בעידן שלאחר בשאר אל-אסד. דוברים בעדה הנוצרית מסרו במהלך השנה האחרונה כי בני העדה הנוצרית סובלים מהתנכלויות יומיומיות הכללות רצח, אונס, שוד וביזה בידי גורמים המקורבים לגורמים סונים רדיקליים. מקורות באו"ם מסרו שרוב תושבי שכונת באב אל-עמר בחומס נטשו את בתיהם. סגן-שר הנפט הסורי, עבדו חוסאם אל-דין, התפטר מתפקדיו והצטרף לכוחות האופוזיציה הפועלת נגד אסד - כך מסר מפי גורמי אופוזיציה בסוריה. אם ההודעה הזו נכונה, זו העריקה של האישיות הבכירה ביותר עד כה מאז שהחלו המהומות בסוריה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-7 במרס 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז קנדהאר. מקור נוסף באפגניסטן מסר כי הפיגוע התבצע באמצעות אופנוע ממולכד.
--
אפגניסטן – נאט"ו - טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-7 במרס 2012 על הריגתם של 6 חיילי נאט"ו מהכוח הבריטי במהלך פעילות מבצעית נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. שעות אחדות לאחר ההודעה נסמר מפי מקור צבאי שהשישה נהרגו מפיצוץ של מטען-חבלה רב-עוצמה שהוטמן בידי פעלי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בדרום אפגניסטן. מאז תחילת חודש מרס 2012 נהרגו באפגניסטן 9 חיילי נאט"ו. מאז תחילת השנת 2012 נהרגו באפגניסטן 67 חיילי נאט"ו.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-7 במרס 2012 על הריגתם של 18 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה נגד פעילי הארגון הפועלים במחוז אורקזאי.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-7 במרס 2012 על הריגתם של 17 בני-אדם בסדרה של פיצוצים ומעשי טרור שהתבצעו ברחבי עיראק במהלך היממה אחרונה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה. רק לפני יומיים נהרגו 27 שוטרים עיראקים בסרה של פיצוצים שהתרחשו בעיר בגדאד.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-7 במרס 2012 על הריגתם של 15 חיילים נוספים בהתקפה רחבת-היקף של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בהתקפה יזומה של בסיס צבאי הנמצא בדרום המדינה. עד כה נהרגו לפחות 200 חיילים ופעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-7 במרס 2012 על הריגתם של 7 בני-אדם מירי של פצצות מרגמה שנורו לעבר תושבים במערב מוגדישו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-7 במרס 2012 על הריגתם של 6 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" על יעדים נוצריים הנמצאים בצפון המדינה. כמו כן נמסר על קרבות בדלתה הניגרית בין חיילים למורדים מקומיים נמסר על לפחות 10 הרוגים.
--
פיליפינים – טרור: מקורות תקשורתיים בפיליפינים מסרו ב-7 במרס 2012 על הריגתו של אדם אחד מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מקור נוסף מסר שהאיש היה סוחר גומי שפעל בדרום המדינה.
==

מאת: ד"ר יוחאי סלע


Wednesday, March 7, 2012

85 הרוגים נוספים בתימן; 39 הרוגים בסוריה; 16 הרוגים בניגריה; 7 פעילי טרור נהרגו בפקיסטן; 5 הרוגים בקווקז; קצין מודיעין חוסל באפגניסטן; הרוג בתאילנד; חייל מבורונדי נהרג בסומליה; דיפלומט סעודי נרצח בבנגלדש;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-6 במרס 2012 על הריגתם של 39 בני-אדם מירי של חיילים סורים לעבר מפגינים ובתי תושבים ברחבי סוריה. כמו כן נמסר על הריגתם של 5 חיילים סורים בקרבות שפרצו עם אנשי "הצבא הסורי החופשי" הפועל באזור דרעא. מקורות נוספים בלבנון מסרו על עימותים רחבי היקף בין כוחות הצבא לאנשי "הצבא הסורי החופשי" הפועל במוקמות רבים במחוז אידליב. גם באזורים הסמוכים לגבול הטורקי הירדני נרשמו עימותים רבים במהלך היממה האחרונה, אולם לא נמסר מספרם המדויק של הנפגעים. ספרד הודיעה שהיא מתכוננת לסגור את השגרירות בדמשק. בימים האחרונים נמלטו כ-2,000 סורים ללבנון. פליטים סורים שהגיעו ללבנון מסרו כי חיילים סורים ירו לעבר הפליטים והרגו כ-60 בני-אדם ואנסו לפחות 9 נשים. בפגישה שנערכה בין הנשיא אסד לנציגי ארגון הידידות הסורית-אוקראינית, אמר אסד שסוריה יכולה להתמודד עם "הטרור ועם הרפורמות החדשות כדי לבנות את סוריה המתחדשת". הצעה נוספת בעניין הסורי נדחתה במועצת-הביטחון של האו"ם. הטלוויזיה הסורית מסרה כי כוחות הבצא מצעו בשכונת באר אל-עמר בעיר חומס "מעבדה ליצור נשק" וכן מזל"ט "שנמצא גם בשימוש של ישראל".
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-6 במרס 2012 על הריגתו של קצין מודיעין אפגני מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במזרח אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-6 במרס 2012 על הריגתם של 7 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך בהיתקלות עם פעילי טרור מוסלמים שפעלו ליד הגבול האפגני.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-6 במרס 2012 על הריגתם של 85 חיילים נוספים בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום המדינה. ההתקפה התבצעה על בסיס צבאי שבמהלכה נהרגו לפחות 185 בני-אדם. מקור נוסף מסר על 55 חיילים שנלקחו בשבי בידי פעילי טרור מארגון הטליבאן במהלך הפעולה.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-6 במרס 2012 על הריגתו של חייל מבורונדי מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועל באזור מוגדישו.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-6 במרס 2012 על הריגתם של 16 בני-אדם בעימותים אלימים שפרצו בין שתי מליציות שבטיות דתיות-מוסלמיות הפועלות בצפון ניגריה.
--
תאילנד – מלזיה: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-6 במרס על הריגתו של חייל מפיצוץ של מטען חבלה שהופעל באזור הגבול בין תאילנד למלזיה. דובר צבאי בתאילנד מסר שהמטען הופעל בשלט-רחוק.
--
סעודיה – טרור – בנגלדש: מקורות תקשורתיים בבנגלדש מסרו ב-6 במרס 2012 על הריגתו של דיפלומט סעודי מירי של מתנקש בעיר הבירה דאקה. גורמים משטרתיים מסרו כי הם עדיין לא עלו על המניע האמיתי של האירוע. גורם נוסף מסר כי כנראה הרצח התבצע על רקע פלילי.
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-6 במרס 2012 על הריגתם של 4 שוטרים ומחבלת מתאבדת בפיגוע שהתבצע באזור הקווקז שכונן בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים במקום.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Tuesday, March 6, 2012

45 הרוגים נוספים בתימן; 27 הרוגים בעיראק; 20 הרוגים בסוריה; 4 פעילי טרור נהרגו בפקיסטן; 3 הרוגים בקווקז; 3 פעילי טרור נהרגו בניגריה; 3 הרוגים באפגניסטן; 2 חיילים נהרגו בסומליה; הרוג בתאילנד; מכונית-תופת הופעלה באנקרה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית ומקורות ערביים מסרו ב-5 במרס 2012 על הריגתם של 20 בני-אדם מירי של חיילים סורים לעבר אזרחים ובתי תושבים בחומס, אל-חאמה, דיר אל-זור, אירביד ודרעא. בצפון סוריה וליד הגבול הלבנוני נערכו גם במהלך היום מצבעים צבאיים של הצבא הסורי נגד אנשי "הצבא הסורי החופשי". מקורת נוספים מסרו על הריגתו של ילד מפיצוץ של מטען-חבלה או מפגז שנורה בידי חייליו של אסד. מקורות בירדן, בטורקיה ובלבנון מסרו על פליטים נוספים הנמלטים מסוריה. מקורות בלבנון מסרו ב-5 במרס 2012 על 13 חיילים צרפתים הנמצאים בידי כוחות הביטחון של סוריה. לא ברור מה עשו חיילים צרפתים על אדמת סוריה. תושבים בחומס מסרו כי זו נהפכה "לעיר רפאים" בעקבות הפעילות האלימה של הצבא נגד תושבי באב אל-עמר. תושבים בדיר אל-זור מדווחים כל ריכוז של כוחות צבא וטנקים לקראת כניסתם לעיר. דיווח דומה התקבל במהלך הלילה גם מאזור העיר דמשק. הצלב המסר ב-5 במרס 2012 שאנשיו הגישו סיוע ראשוני לתושבים המתגוררים בשתי שכונות בעיר חומס. דוברים מדיניים ברוסיה מסרו כי הם אינם יכולים להתעלם יותר ממה שמתרחש בסוריה לאור פעילותו האכזרית של בשאר אל-אסד בחומס ובערים נוספות. מקורות בליגה-הערבית מסרו כי מזכ"ל האו"ם לשעבר קופי ענאן, יגיע לסוריה כשליח מיוחד של האו"ם והליגה הערבית.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-5 במרס 2012 על הריגתו של אחד מאנשי כוחות הביטחון האפגנים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. כמו כן נמסר על פיגוע התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן ליד בסיס נאט"ו הנמצא מצפון לעיר קאבול שגרם להריגתם של 2 בני-אדם.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-5 במרס 2012 על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בהיתקלות עם חיילים פקיסטנים במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז חייבאר.
--
עיראק – טרור: מקורות רשמיים בעיראק מסרו ב-5 במרס 2012 על הריגתם של 27 שוטרים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בהתקפה יזומה שנערכה על נקודת ביקורת משטרתית הנמצאת במערב עיראק.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-5 במרס 2012 על הריגתם של 45 חיילים וטרוריסטים נוספים במהלך התקפה יזומה של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה על בסיס צבאי הנמצא במחוז אביאן. עדה כה נהרגו לפחות 106 חיילים ופעילי טרור מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום תימן.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-5 במרס 2012 על הריגתם של 2 חיילים סומלים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים בעיר מוגדישו.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-5 במרס 2012 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בעת ניסיון לבצע פיגוע נגד בית-ספר נוצרי הנמצא בצפון המדינה.
--
טורקיה – כורדים; מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-5 במרס 2012 על פציעתו של אדם אחד מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה באנקרה בידי חברי המחתרת הכורדית ה-PKK.
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-5 במרס 2012 על הריגתם של 3 שוטרים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון הקווקז על רקע מערכת הבחירות לנשיאות ברוסיה.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בתאילנד מסרו ב-5 במרס 2012 על הריגתו של אדם אחד מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Monday, March 5, 2012

61 הרוגים בתימן; 59 הרוגים בסוריה; 30 הרוגים בדרום-סודאן; 9 הרוגים בסומליה; 6 הרוגים באפגניסטן; 5 הרוגים באלג'יריה; 3 הרוגים בפקיסטן; 2 הרוגים בעיראק; שוטר נהרג בקניה; ארגון הטרור "בוקו חראם" קרא למלחמת ג'יהאד נגד נוצרים המתגוררים בניגריה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-4 במרס 2012 על הריגתם של 59 בני-אדם (כולל 7 ילדים) במהלך יום נוסף של אלימות צבאית כלפי אזרחים והפגזות על בתי תושבים במקומות רבים ברחבי סוריה. מקורות נוספים באופוזיציה הסורית מסרו על הריגתם של 3 בני-אדם מירי של חיילים סורים בדיר אל-זור הנמצאת במזרח סוריה. כמו כן נמסר שהצבא הסורי מתכנן לתקוף שכונות אחדות בדיר אל-זור בדומה למה שהתרחש בעיר חומס. גובר זרם הפליטים הסורים לטורקיה וללבנון. גורמים תקשורתיים בטורקיה דיווחו כי מסוקים סורים עוקבים אחרי הפליטים המנסים לחצות את הגבול לטורקיה. אנשי הצלב האדום מסרו פעמים אחדות במהלך היום כי הם עדיין מחכים לקבל אישור להיכנס לשכונת באב אל-עמר כדי לסייע לתושבים הנצורים במקום. תושבים בחומס מסרו על הפצצות של חיל-האוויר הסורי על נקודות צפוניות לעיר חומס באזור העיר רסתאן – שם נמסר על לפחות 15 הרוגים. קרבות ליד הגבול הירדני בין כוחות האופוזיציה לחיילי הצבא הנאמנים למשטר.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-4 במרס 2012 על הריגתם של 6 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה במזרח המדינה.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-4 במרס 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם בשלוש תקריות טרור שהתבצעו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-4 במרס 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים באזור בגדאד. (האירוע הזה דומה לאירוע שהתרחש יום קודם לכן, ולכן סביר להניח שמדובר על אותו אירוע)
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-4 במרס 2012 על הריגתם של 36 חיילים ו-25 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בהתקפה של פעילי הארגון על בסיס צבאי הנמצא במחוז אביאן.
--
סומליה – פונטלנד – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-4 במרס 2012 על הריגתם של 9 בני-אדם בקרבות שפרצו במחוז האוטונומי פונטלנד עם פעילי טרור מקומיים.
--
קניה – טרור – סומליה: מקורות צבאיים בקניה מסרו ב-4 במרס 2012 על הריגתו של שוטר קנייתי מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים בדרום סומליה ליד הגבול עם קניה.
--
דרום-סודאן – טרור אתני: מקורות צבאיים בדרום-סודאן מסרו ב-4 במרס 2012 על הריגתם של 30 בני-אדם בקרבות שפרצו בין שתי מיליציות מקומיות הפועלות בדרום-סודאן. ממשלת חרטום האסלאמית של עומר אל-באשיר מסייעת לגורמים מקומיים לערער את היציבות בדרום-סודאן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-4 במרס 2012 על הקריאתו של ארגון הטרור המוסלמי "בוקו חראם" לפתוח במלחמת ג'יהאד נגד הנוצרים המתגוררים ברחבי ניגריה.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות תקשורתיים באלג'יריה מסרו ב-4 במרס 2012 על הריגתם של 5 בני-אדם ועל פציעתם של 20 נוספים מפיצוץ של מכונית תופת שהופעלה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה. מקורו נוסף טען כי היעד להתקפה היה בסיס משטרתי באזור הסהרה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Sunday, March 4, 2012

220 הרוגים בסוריה; 10 הרוגים באפגניסטן; 10 הרוגים נוספים בפקיסטן; 4 הרוגים בתימן; 3 הרוגים בעיראק; 2 הרוגים בסומליה; 2 הרוגים בפיליפינים; חייל נהרג בניגריה; טרוריסט מוסלמי נהרג באלג'יריה; טיל נורה לעבר ישראל;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות תקשורתיים ברחבי העולם הערבי מסרו ב-3 במרס 2012 על טבח קשה של אזרחים בכל רחבי סוריה שהתחולל לאורך כל היממה האחרונה במקומות רבים בסוריה. במהלך הלילה נמסר על 220 הרוגים לפחות ביום נוסף של הרג בסוריה. אנשי "הצבא הסורי החופשי" מסרו על הריגתם 135 חיילים סורים בהתקפה של האופוזיציה על מחנה צבאי ליד דמשק. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו על הוצאתם להרוג של 50 חיילים שערקו לשורות האופוזיציה הלוחמת במחוז אידליב. בחומס נהרגו עשרות בני-אדם במסע שיטתי של רצח, אונס וביזה של כנופיות "השביחה" הפועלות למען המשטר העלווי של אסד. בדרעא נהרגו 7 בני-אדם מפיצוץ של מכונית-תופת. במחוז אידליב נהרגו אזרחים בהתקפה יזומה של הצבא הסורי על כפר השוכן ליד הגבול הטורקי. בעיירה הסורית תל-כלח ליד הגבול הלבנוני נהרגו 3 אזרחים מירי של חיילים סורים. תושבים בעיר חומס הצליחו להעביר ידיעות קשות על הנעשה בשכונת באב אל-עמר לאחר שזו נתפסה בידי כוחותיו של אסד. רוב הבניינים בשכונה נפגעו מירי מכוון של הצבא הסורי. בתים רבים קרסו לאחר שהועלו באש בידי חיילים ואנשי הכנופיות. דוברים בזירה הבינלאומית משווים בין הנעשה בסוריה למה שהתרחש באזור הבלקן בשנות ה-90 של המאה הקודמת. גופותיהם של שני העיתונאים שנהרגו בהפצצה של הצבא הסורי בעיר חומס, הועברו לידי הצלב האדום. ארגונים בסוריה מסרו כי בשלושת השבועות האחרונים נהרגו חומס לפחות 700 בני-אדם.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-3 במרס 2012 על הריגתם של 10 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז נאנגרהאר. במהלך היממה האחרונה הותקפו שיירות של כוחות נאט"ו שגרמו לפציעתם של חיילים ואזרחים רבים, אך לא נמסר על הרוגים.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן; מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-3 במרס 2012 על הריגתם של 10 בני-אדם נוספים בהתקפה המשולבת של פעילי טרור מארגון הטליבאן שנערכה ביומיים האחרונים בצפון-מערב המדינה ליד הגבול עם אפגניסטן. ביומיים האחרונים נהרגו לפחות 85 בני-אדם בהתקפות הללו. בין ההרוגים היו עשרות חיילים פקיסטנים. דוברים באו"ם בהביעו את דאגתם לנוכח הפגיעה המכוונת במיעוטים בפקיסטן – בעיקר בבני-העדה השיעית הסובלת מסדרה ארוכה של פיגועי טרור שגרמו להריגתם של עשרות בני-אדם בחודש פברואר 2012.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-3 בפברואר 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור העיירה באלאד. כמו כן נמסר על הריגתו של חייל עיראקי מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור העיר בגדאד.
--
סומליה – טרור: מקורות רשמיים בסומליה מסרו ב-3 בפברואר 2012 על הריגתם של 2 חיילים מג'יבוטי הפועלים באזור מוגדישו מפיצוץ רימון הושלך בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב". כמו כן נמסר על פיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בעיר מוגדישו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב", אולם לא היו נפגעים – פצועים או הרוגים – בפיגוע.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-3 בפברואר 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי –פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום המדינה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-3 בפברואר 2012 על הריגתו של חייל ניגרי בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות צבאיים באלג'יריה מסרו ב-3 במרס 2012 על הריגתו של פעיל טרור מוסלמי מארגון אל-קאעידה במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה באזור ההררי של קאדיריה.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-3 במרס 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם ועל פציעתם של 15 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום הפיליפינים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Saturday, March 3, 2012

75 הרוגים בסוריה; 50 הרוגים בפקיסטן; 6 הרוגים בעיראק; 6 הרוגים בניגריה; 2 הרוגים בסומליה; 2 הרוגים בקווקז; קצין מודיעין חוסל באפגניסטן; חייל נהרג בתאילנד; 2 טילים נורו לעבר ישראל;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית ומקורות ערביים מסרו ב-2 במרס 2012 על הריגתם של לפחות 75 בני-אדם מירי ומהפגזות של הצבא הסורי על מפגינים ועל בתי-אזרחים ברחבי סוריה. מקורות נוספים מסרו על טבח של 40 בני-אדם לפחות בעיר חומס בידי חיילים סורים לאחר כניסתם לשכונת באב אל-עמר. לאחר "תפילת יום השישי" נערכו הפגנות רבות נגד המשטר בכל רחבי סוריה למרות מזג האוויר הסוער שפקד את סוריה. ברק אובמה מסר ב-2 במרס 2012 כי נפילתו של אסד היא רק שאלה זמן. מתחזקת הדרישה להעמיד לדין את בכירי המשטר הסורי בגין "פשעים נגד האנושות" על רקע אירועי חומס של השבועות האחרונים. לאחר 26 ימים של הפגזות קשות, נותרו ברחבי שכונת באב אל-עמר כמה אלפים בודדים של אזרחים מתוך אוכלוסייה של 100,000 תושבים. המשטר הסורי אישר לגורמים בצלב האדום להגיש סיוע לאזרחים בעיר. אולם, גורמים בצלב האדום מסרו כי הצבא הסורי מונע את כניסתם לשכונת באב אל-עמר. מאות בני-אדם נהרגו במהלך התקופה האחרונה ואלפים נפצעו מהפגזות יומיומיות של הצבא הסורי על השכונה. ההרס ברחבי השכונה ניכר מאוד. כנופיות "השביחה" מעלות באש בתים תוך כדי גרימת הרס רב לרכוש פרטי. תושבים מעידים על הוצאות-להורג של אזרחים החשודים בסיוע למורדים. גורמים נוספים מעידים על הרג חסר-הבחנה בכל רחבי חומס. צרפת סגרה את שגרירותה בדמשק.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים ותקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-2 במרס 2012 על הריגתם של 50 בני-אדם התקפות רחבות-היקף של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בצפון-מערב המדינה. ביומיים האחרונים נהרגו באזור לפחות 80 בני-אדם.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-2 במרס 2012 על הריגתו של קצין מודיעין אפגני מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז אורזוגאן.
--
עיראק – טרור: מקורות רשמיים בעיראק מסרו ב-2 במרס 2012 על הריגתם של 6 בני-אדם מפיצוץ של 2 מטעני-חבלה שהופעלו במוקמות שונים בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-2 במרס 2012 על הריגתם של 2 קצינים בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" על בסיס צבאי הנמצא סמוך לעיר מוגדישו.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-2 במרס 2012 על הריגתם של 6 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעה בצפון-ניגריה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם". במקרה אחד נהרגו 4 פעילי טרור מוסלמים מהפעלה מוקדמת של מטען-חבלה. מקרה נוסף היה רציחתו של קצין משטרה בידי פעילי טרור מוסלמים. במהלך היממה האחרונה הועלו באש בתי-ספר של נוצרים בידי פעילי טרור מוסלמים. כמו כן נסמר על סדרה של התקפות יזומות על כנסיות נוצריות בידי פעילי טרור מוסלמים. רכוש רב של נוצרים נהרס והושמד בימים האחרונים בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור העיר ג'וס.
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-2 במרס 2012 על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים בהיתקלות עם חיילים במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון הקווקז.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-2 במרס 2012 על הריגתו של חייל מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה.
--
ישראל – טרור – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-2 במרס 2012 על ירי של 2 טילים לעבר ישראל שנורו בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. לא היו נפגעים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Friday, March 2, 2012

37 הרוגים בסוריה; 22 הרוגים בפקיסטן; 9 הרוגים בניגריה; 2 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; מורה אמריקאי נהרג בעיראק; איש או"ם נהרג בדארפור; 15 שוטרים נפצעו באיסטנבול; 3 טילים נורו לעבר ישראל;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-1 במרס 2012 על הריגתם של 37 בני-אדם מירי ומהפגזות של הצבא הסורי על מפגינים ובתי תושבים במקומות רבים ברחבי סוריה – בעיקר באזור חומס ובאל-חמה. מקורות נוספים ציינו על עימותים רבים שהתרחשו במהלך היממה האחרונה באזור דרעא, דיר אל-זור, ובכל מחוז אידליב. מקורות רשמיים בבריטניה מסרו כי הם סגרו את שגרירותם בדמשק. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו כי הם הקימו פורום צבאי על-מנת לתאם אסטרטגיה צבאית נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. גורמים ממשלתיים בסוריה מסרו כי הם הצליחו להביס את המורדים בשכונת באב אל-עמר בעיר חומס. דוברי האופוזיציה הלוחמת בעיר חומס אישרו שהם נסוגו משכונת באב אל-עמר בשל הלחץ הכבד של הצבא לאחר 26 ימים של מצור כבד שגרם למאות רבות של הרוגים. בשעות הלילה היו עימותים אלימים בין חיילים סורים למפגינים באזור העיר דמשק. בשעות הערב של ה-1 במרס 2012 נמסר שמחוז קונייטרה ליד הגבול עם ישראל נהרגו 8 חיילים סורים ו-7 מאנשי ה"הצבא הסורי החופשי". אנשי אופוזיציה הפועלים בעיר חומס מסרו כי 2 העיתונאים הזרים שנהרג בהפצצה של הצבא הסורי נקברו בעיר. כל המאמצים לחלץ את גופותיהם ולהביאם לקבורה בארה"ב ובצרפת סוכלו בידי השלטונות הסורים. דובר רשמי בסוריה מסר שהצבא הצליח לאתר את מקום קבורתם ולהעביר את הגופות לנתיחה בדמשק. ארגון הצלב האדום יכנס במהלך היממה הקרובה לשכונת באב אל-עמר כדי לסייע לתושבים.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-1 במרס 2012 על הריגתם של 2 חיילי נאט"ו מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-1 במרס 2012 על הריגתם של 22 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בעקבות שתי פעולות צבאיות יזומות שנערכו על-ידי הצבא הפקיסטני במחוז קוראם ובמחוז אורקזאי.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-1 במרס 2012 על הריגתו של מורה אמריקאי מירי בידי תלמיד בצפון עיראק.
--
סודאן – טרור: מקורות צבאיים בדארפור מסרו ב-1 במרס 2012 על הריגתו של חייל או"ם מירי של מורדים מקומיים הפועלים בחבל דארפור. 3 אנשי או"ם נוספים נפגעו בהתקפה של המורדים.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-1 במרס 2012 על הריגתם של 9 בני-אדם בהתקפות נקמה של נוצרים ומוסלמים בצפון ניגריה על רקע פיגוע טרור שהתבצע בכנסייה נוצרית. דוברים רשמיים בניגריה מסרו כי בעקבות הטרור בצפון המדינה נמלטו למדינות שכנות כ-10,000 בני-אדם.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-1 במרס 2012 על פציעתם של 15 שוטרים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי חברי המחתרת הכורדית הפועלת באיסטנבול.
--
ישראל – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-1 במרס 2012 על ירי של 3 טילי שנורו לעבר ישראל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. לא נגרם נזק.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע