Monday, April 30, 2012




25 בני-אדם נהרגו בסוריה; 26 הרוגים בניגריה; 10 שוטרים נהרגו באפגניסטן; 6 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בפקיסטן; 4 הרוגים נוספים בפקיסטן; הרוג בקניה בהתקפה על כנסייה נוצרית; 2,700 אזרחים נהרגו בפקיסטן בחיסולים-ממוקדים אמריקאים בשבע השנים האחרונות; סודאן הכריזה על מצב חירום ביטחוני;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-29 באפריל 2012 על הריגתם של 25 בני-אדם בקרבות בין כוחות-הביטחון לבין אזרחים ואנשי "הצבא הסורי החופשי" הפועל נגד המשטר. בין ההרוגים היו לפחות 4 חיילים שנפגעו בשתי תקריות. מקורות נוספים מסרו על הרס רב בערים מרכזיות ברחבי סוריה כמו בדרעא ובעיר אל-חמה. בשלושת הימים האחרונים נהרגו לפחות 160 בני-אדם בעימותים קטלניים שהיו בכל רחבי סוריה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-29 באפריל 2012 על הריגתם של 10 שוטרים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במזרח אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-29 באפריל 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים במחוז חאייבר. כמו כן נמסר כי נמצאה גופתו ערופת-הראש של רופא בריטי שנחטף לפני 4 חודשים בידי פעילי טרור מוסלמים הקשורים לארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-29 באפריל 2012 על הריגתם של 6 פעילי טרור מוסלמים בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בצפון-מערב פקיסטן. מקור נוסף ציין כי מספר ההרוגים היה 4 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-29 באפריל 2012 על הריגתם של 2,900 אזרחים בחיסולים-ממוקדים אמריקאים שנערכו בפקיסטן בשבע השנים האחרונות.
--
קניה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בקניה מסרו ב-29 באפריל 2012 על הריגתו של אדם אחד ועל פציעתם של 15 נוספים מפיצוץ של רימון יד שהושלך בידי פעילי טרור מוסלמים המזוהים עם ארגון "אל-שבאב" הפעול בסומליה. זהו המקרה השני בשבועות האחרונים.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-29 באפריל 2012 על הריגתם של 26 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" על כנסייה הפועלת בקמפוס אוניברסיטאי השוכן בצפון ניגריה. מקור נוסף מסר כי בהתקפה נהרגו 2 פרופסורים, 5 דוקטורים ו-19 אורחים וסטודנטים.
--
סודאן – דרום-סודאן: מקורות רשמיים בסודאן מסרו ב-29 באפריל 2012 על הכרזתו של מצב חירום בידי נשיא סודאן לאור המתיחות הביטחונית השוררת עם דרום-סודאן באזורים השנויים בחלוקת. בשבועות האחרונים נערכו התקפות של צבא סודאן על דרום-סודאן שגרמו להריגתם של עשרות בני-אדם.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Sunday, April 29, 2012

25 הרוגים בסוריה; 12 הרוגים בפקיסטן; 11 הרוגים בסומליה; 5 הרוגים בעיראק; 5 פעילי טרור נהרגו בתימן; 4 הרוגים באפגניסטן; 2 שוטרים נהרגו בקווקז;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות רשמיים ומקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-28 באפריל 2012 על הריגתם של 25 בני-אדם בשתי תקריות עיקריות שהיו באזור השוכן צפונית לדמשק ובתקרית ימית שהתרחשו במהלך היממה האחרונה בין כוחות-הביטחון של סוריה לבין אנשי "הצבא הסורי החופשי" הפועל נגד המשטר העלווי של שאר אל-אסד. לפחות 15 מההרוגים היו מורדים שנפגעו מירי של חיילים סורים שפעלו בצפון דמשק. טורקיה מחמשת פעילים כורדים המתנגדים למשטר הסורי ולפעילותם של אנשי המחתרת הכורדית – ה-PKK. מקורות רשמיים בסוריה מסרו על קרבות באזור ארמון הנשיאות השוכן בעיר לטקיה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-28 באפריל 2012 על הריגתם של 2 שומרי ראש בהתקפה של 2 פעילי טרור מוסלמים מתאבדים מארגון הטליבאן על שיירה של מושל מקומי המכהן באזור דרום אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-28 באפריל 2012 על הריגתם של 8 בני-אדם בקרב יריות בין כוחות הביטחון לבן אנשי מליציה אסלאמית-אתנית חמושה הפעלת באזור העיר קראצ'י. בין ההרוגים היו 2 אנשי כוחות הביטחון של פקיסטן. למיליציה הזו יש מניעים פוליטיים-אתניים בפעילותה נגד נבחרי ציבור ונגד פעולות השלטון בעיר. ועם זאת, חשוב לציין שהתקשורת הפקיסטנית בקראצ'י מעדיפה לכנות את המעשים האלה כ"פעילות של גנגסטרים". כמו כן נמסר מפי מקור צבאי על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה של הצבא הפקיסטני הפועל בדרום-מערב המדינה.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-28 באפריל 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם – אישה ושלושת ילדיה – מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים במזרח עיראק. כמו כן נמסר על הריגתו של חייל עיראקי מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים באזור העיר מוסול.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-28 באפריל 2012 על הריגתם של 5 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד פעילי הארגון הפועלים בדרום תימן.
--
סומליה - טרור: מקורות צבאיים ותקשורתיים בסומליה מסרו ב-28 באפריל 2012 על הריגתם של 11 בני-אדם בקרבות שפרצו בין חיילים סומלים בשיתוף עם חיילים מקניה לבין פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועל בדרום סומליה.
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-28 באפריל 2012 על הריגתם של 2 שוטרים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון הקווקז.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Saturday, April 28, 2012

18 הרוגים באפגניסטן; 20 הרוגים בסוריה; 9 הרוגים בעיראק; 8 הרוגים בטורקיה; 4 הרוגים בפקיסטן; 3 חיילים נהרגו בארמניה; 4 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות רשמיים בסוריה מסרו ב-27 באפריל 2012 על הריגתם של 10 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע באזור העיר דמשק. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו על הריגתם של לפחות 10 בני-אדם נוספים ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה מירי ומהפגזות של חיילים סורים לעבר אזרחים ובתי תושבים. גורמים נוספים מסרו בסוריה כי מאז ה-16 באפריל 2012, נהרגו בסוריה קרוב ל-500 בני-אדם מירי של כוחות הביטחון ומהפגזות על ערים אחדות.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-27 באפריל 2012 על הריגתם של 18 בני-אדם בתקריות טרור רבות שהתבצעו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך היממה האחרונה. חלק מההרוגים היו פעילי טרור שנפגעו בפעילות צבאית יזומה של הצבא האפגני.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-27 באפריל 2012 על הריגתם של 3 חיילי נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בדרום המדינה. חייל נאט"ו נוסף נורה בידי חייל אפגני.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-27 באפריל 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם – בין ההרוגים היו 3 בני-אדם החברים במיליציה אסלאמית-אתנית קיצונית וההרוג הרביעי היה מחבל מתאבד שנורה ונהרג לפני ביצוע המעשה.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-27 באפריל 2012 על הריגתם של 9 בני-אדם ועל פציעתם של 30 נוספים בשני פיצוצים של מטעני-חבלה שהופעלו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים באזור העיר בעקובה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-27 באפריל 2012 על הריגתם של 8 בני-אדם – 6 חברי המחתרת הכורדית ו-2 חיילים טורקים – בהיתקלות שהתרחשה במזרח המדינה בין חברי המחתרת לבין כוחות הביטחון הפועלים באזור. מקורות נוספים מסרו כי האירוע התרחש ב-26 באפריל 2012.
--
אזרבייג'ן – ארמניה: מקורות צבאיים בארמניה מסרו ב-27 באפריל 2012 על הריגתם של 3 חיילים ארמנים מירי של חיילים אזרים הפועלים באזור הגבול המשותף.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Friday, April 27, 2012

36 הרוגים בסוריה; 6 הרוגים בפקיסטן; 6 הרוגים בסומליה; 6 הרוגים בניגריה; 5 הרוגים בעיראק; 3 נשים נהרגו באפגניסטן;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות תקשורתיים בסוריה מסרו ב-26 באפריל 2012 על הריגתם של 16 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל באזור העיר אל-חמה. דוברים רשמיים בסוריה האשימו במעשה את "המורדים" הפועלים בעיר. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו על הריגתם של לפחות 20 בני-אדם נוספים מירי ומהפגזות של הצבא הסורי על מפגינים ועל בתי תושבים בערים נוספות ברחבי סוריה. האופוזיציה הסורית פרסמה סרטון בו נראים חיילים סורים קוברים בחיים אזרח סורי. בסרטון אחר נראית מכונית גוררת גופה ברחובות במשל דקות ארוכות.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-26 באפריל 2012 על הריגתן של 3 נשים בהפגזה של פצצות מרגמה שנורו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במזרח אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-26 באפריל 2012 על הריגתם של 6 בני-אדם בקרבות שפרצו בין פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן לבין מיליציה אסלאמית שבטית הפועלת בדרום-מערב המדינה.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-26 באפריל 2012 על הריגתם של 5 בני-אדם בשתי פיגועי טרור שהיו במהלך היום באזור העיר בגדאד.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-26 באפריל 2012 על הריגתם של 6 בני-אדם בקרבות שפרצו בין פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" לבין מיליציה אסלאמית פרו-ממשלתית הפועלת במרכז סומליה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-26 באפריל 2012 על הריגתם של 6 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים על מערכת-עיתון הנמצאת בעיר ג'ובה. גורמים נוספים מסרו שההתקפה כללה זריקת מטען-חבלה וירי לעבר עובדי העיתון. כמו כן נמסר על פיגוע התאבדות שהתבצע באזור העיר ג'וס בצפון ניגריה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Thursday, April 26, 2012

79 הרוגים בסוריה; 16 הרוגים בדרום-סודאן; 12 פעילי טרור ו- 5 חיילים נהרגו באפגניסטן; 6 הרוגים בניגריה; 4 חיילים נהרגו באיראן; 4 פעילי טרור ו-2 אזרחים נהרגו בסומליה; 3 הרוגים בפקיסטן; 2 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; מפקד בכיר באל-קאעידה נהרג בחיסול-ממוקד אמריקאי בתימן; טיל נורה לעבר ישראל;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית ומקורות תקשורתיים בכוויית מסרו ב-25 באפריל 2012 על הריגתם של 79 בני-אדם מירי ומהפגזות של הצבא הסורי על ערים אחדות ברחבי סוריה. 57 הרוגים היו בעיר אל-חמה מהפגזות של הצבא הסורי על בתי התושבים. נמצאו גופות של 15 נשים בבית-ספר מקומי באל-חמה. מקורות נוספים בסוריה מסרו על התקפה מסיבית של הצבא הסורי על העיירה דומא ליד העיר דמשק – שם נהרגו לפחות 30 בני-אדם ביומיים האחרונים. דוברים מסרו כי משלחת של האו"ם ביקרה בעיירה לפני יומיים, ובעקבות הביקור התגברה ההפגזה הסורית של העיירה. מקורות באו"ם מסרו כי בעקבות האירועים בסוריה, כחצי מיליון סורים זקוקים לעזרה תזונתית.
--
אפגניסטן – נאט"ו: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-25 באפריל 2012 על הריגתם של 2 חיילי נאט"ו בשתי תקריות טרור שהיו במהלך היממה האחרונה במערב אפגניסטן. מאז תחילת חודש אפריל 2012 נהרגו באפגניסטן 30 חיילי נאט"ו, ומאז תחילת השנה נהרגו באפגניסטן 127 חיילי נאט"ו.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-25 באפריל 2012 על הריגתם של 12 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה במוקמות אחדים ברחבי אפגניסטן. דובר צבאי מסר כי במהלך הפעולה נהרגו לפחות 20 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. כמו כן נסמר מפי מקור צבאי על הריגתם של 5 חיילים בקרבות שפרצו בין כוחות-הביטחון לבים פעילי טרור מוסלמים במחוזות ע'אזני והארט.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-25 באפריל 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם מפיצוץ של טען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים באזור העיר לאהור. המטען הופעל בתחנת רכבת.
--
איראן – טרור - כורדים: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-25 באפריל 2012 על הריגתם של 4 חיילים ממשמרות המהפכה בהיתקלות עם מורדים כורדים הפועלים במערב המדינה.
--
תימן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-25 באפריל 2012 על הריגתו של מפקד בכיר בארגון אל-קאעידה, סעד אל-עומדא, בחיסול-ממוקד אמריקאי שהתבצע בתימן. ביומיים האחרונים נהרגו 52 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בהתקפות אווירות יזומות של תימן וארה"ב.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-25 באפריל 2012 על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שהרגו 2 אזרחים בשתי תקריות שונות שהיו בעיר מוגדישו.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-25 באפריל 2012 על הריגתם של 6 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" על מועדון-בר הנמצא בצפון ניגריה.
--
סודאן – דרום-סודאן: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-25 באפריל 2012 על הריגתם של 16 בני-אדם בהתקפות של סודאן על דרום-סודאן על רקע המחלוקת בנוגע לאזורי הנפט הנמצאים בין שתי המדינות.
--
ישראל – טרור – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-25 באפריל 2012 על ירי של טיל שנורה בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים מרצועת-עזה. לא נגרם נזק.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Wednesday, April 25, 2012

28 הרוגים נוספים בסוריה; 11 פעילי טרור נהרגו בקווקז; 8 פעילי טרור מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 6 הרוגים בפקיסטן; 5 הרוגים בטורקיה; 5 הרוגים בלוב; 3 פעילי טרור נהרגו בניגריה; 2 חיילים אתיופים נהרגו בסומליה; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; הרוג נוסף בדרום-סודאן;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית ומקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-24 באפריל 2012 על הריגתם של 3 קציני מודיעין סורים מירי של אנשי האופוזיציה הלוחמת הפועלים באזור העיר דמשק. מכונית תופת התפוצצה בדמשק. כמו כן נמסר על הריגתם של 25 בני-אדם נוספים באירועים קטלניים שהיו במהלך היממה האחרונה ביו כוחות-הביטחון של סוריה לבין מפגינים ואנשי "הצבא הסורי החופשי" הפועל באזורים רבים ברחבי סוריה. על-פי הערכות אחדות, נהרגו יותר מ-100 בני-אדם בסוריה ביומיים האחרונים.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-24 באפריל 2012 על הריגתו של חייל נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בדרום אפגניסטן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-24 באפריל 2012 על הריגתם של 8 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בפועלה צבאית יזומה שנערכה על-ידי הצבא האפגני במקומות אחדים ברחבי אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-24 באפריל 2012 על הריגתם של 6 בני-אדם בעימותים קטלניים על רקע אתני. כמו כן נמסר כי 2 מההרוגים נפגעו מירי של שוטרים פקיסטנים.
--
אתיופיה – טרור – סומליה: מקורות צבאיים באתיופיה מסרו ב-24 באפריל 2012 על הריגתם של 2 חיילים אתיופים מפיצוץ של מטען-בחבלה במהלך פעילות צבאית שנערכה בדרום סומליה. פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" לקחו אחריות לאירוע.
--
סודאן – דרום-סודאן: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-24 באפריל 2012 על הריגתו של אדם נוסף בהפצצה אווירית של צפון סודאן באזורים השנויים במחלוקת בין שתי המדינות.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-24 באפריל 2012 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון ניגריה.
--
לוב – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-24 באפריל 2012 על הריגתם של 5 בני-אדם בקרבות שפרצו בין שתי מיליציות אתניות הפועלות בדרום לוב.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-24 באפריל 2012 על הריגתם של 5 חברי המחתרת הכורדית בהיתקלות עם חיילים טורקים שפעלו במזרח המדינה.
--
רוסיה – קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-24 באפריל 2012 על הריגתם של 11 פעילי טרור מוסלמים בהיתקלויות קטלניות שהיו עם כוחות הביטחון שפעלו בצפון הקווקז.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Tuesday, April 24, 2012

34 הרוגים בסוריה; 7 פעילי טרור נהרגו בתימן, 3 מהם בחיסול-ממוקד אמריקאי; 5 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בניגריה; 2 תלמידים נהרגו בעיראק; 2 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; ילד נהרג בדרום-סודאן; טיל נורה לעבר ישראל;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-23 באפריל 2012 על הריגתם של 33 בני-אדם מירי ומהפגזות של חיילים סורים לעבר מפגינים ובתי תושבים במקומות אחדים ברחבי סוריה. מרבית ההרוגים היו בהפגזות על העיר אל-חמה, ואת בתגובה לביקורה של המשלחת בעיר ביום הקדום. תושבים מקומיים מסרו על כ-50 הרוגים במהלך היממה האחרונה. מקורות נוספים מסרו על הריגתם של 2 בני-אדם בהפגזה של טנקים סורים על שכונה ליד העיר דמשק.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-23 באפריל 2012 על הריגתם של 2 חיילי נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-23 באפריל 2012 על הריגתם של 5 פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל כנראה טרם זמנו.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-23 באפריל 2012 על הריגתם של 2 תלמידים מירי של פעילי טרור מוסלמים שירו לעבר בית-ספר מקומי בצפון עיראק.
--
תימן – טרור: מקורות מדיניים רשמיים בתימן מסרו ב-23 באפריל 2012 על הריגתם של 7 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בפעולה צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון הפועל בדרום תימן. הכוחות התימניים מסתייעים בכוח אווירי אמריקאי לתקיפות בדרום המדינה. 3 מההרוגים נפגעו בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום המדינה.
--
סודאן – טרור: מקורות צבאיים בסודאן מסרו ב-23 באפריל 2012 על הריגתו של ילד בדרום-סודאן בהפצצה אווירית של סודאן האסלאמית. דוברי הדרום מסרו כי צפון סודאן ממשיכה להפציץ מטרות אזרחיות וצבאיות באזור הדרום על רקע המחלוקת על שדה הנפט "הגליג" הנמצא בשטחי המריבה של שתי המדינות.
--
ישראל – טרור – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-23 באפריל 2012 על ירי של טיל לעבר ישראל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. לא נגרם נזק.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Monday, April 23, 2012

58 הרוגים בסומליה; 50 הרוגים בסודאן; 18 הרוגים בסוריה; 17 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בתימן; 10 הרוגים נוספים בלוב; 6 הרוגים בפקיסטן; 148 בני-אדם נהרגו בחודש האחרון במחוז הלמנד שבאפגניסטן; 400 חיילי דרום-סודאן נהרגו בקרבות עם סודאן;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות צבאיים באופוזיציה הסורית מסרו ב-22 באפריל 2012 על הריגתם של 18 בני-אדם מירי של חיילים סורים ומהפגזות לעבר אזרחים ובתי תושבים במקומות אחדים ברחבי סוריה. מקורות נוספים מסרו על פשיטה של טנקים סורים לעבר שכונות אחדות ליד העיר דמשק. מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו על הריגתם של 6 תוניסאים מירי של חיילים סורים בעקבות אירועי האלימות המתרחשים במדינה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-22 באפריל 2012 על הריגתם של 80 פעילי טרור מוסלמים, 28 חיילים אפגנים ו-40 אזרחים במהלך החודש האחרון רק במחוז הלמנד שבאפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-22 באפריל 2012 על הריגתם של 6 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בצפון-מערב פקיסטן.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-22 באפריל 2012 על הריגתם של 17 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בהתקפה אווירית של הצבא התימני על בסיסי טרור של ארגון אל-קאעידה הפועל בדרום המדינה.
--
סומליה – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-22 באפריל 2012 על הריגתם של 58 בני-אדם בקרבות שפרצו בין מיליציות אתניות מוסלמיות הפועלות במרכז סומליה.
--
לוב – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-22 באפריל 2012 על הריגתם של 10 בני-אדם נוספים בקרבות שפרצו בין שתי מליציות שבטיות הפועלות בדרום המדינה.
--
סודאן - מחוז הנילוס הכחול: מקורות צבאיים בסודאן מסרו ב-22 באפריל 2012 על הריגתם של 50 פעילי טרור הפועלים במחוז האוטונומי "הנילוס הכחול" בקרבות שפרצו עם כוחות-הביטחון של סודאן האסלאמית.
--
סודאן – דרום-סודאן: מקורות רשמיים בסודאן מסרו ב-22 באפריל 2012 על הריגתם של 400 חיילי דרום-סודאן בעקבות קרבות שפרצו על רקע פלישתו של צבא הדרום לשדה הנפט "הגליג" הנמצא בשטחים השנויים במחלוקת בין שתי המדינות. דרום סודאן עדיין לא אישרה את המידע הזה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Sunday, April 22, 2012

28 הרוגים בסוריה; 16 הרוגים בסומליה; 16 פעילי טרור נהרגו בתימן; 5 שיעים נהרגו בפקיסטן; 4 הרוגים בעיראק; 2 הרוגים בלוב; לוחמת במחתרת הכורדית נהרגה בטורקיה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית ומקורות ערביים נוספים מסרו ב-21 באפריל 2012 על הריגתם של 28 בני-אדם ביום נוסף של אלימות מצד כוחות-הביטחון כלפי גורמים אזרחים ברחבי סוריה. בעיר חאלב נהרגו עריקים מירי של חיילים סורים. מקורות ממשלתיים רשמיים מסרו על שחרורם של כ-30 בני-אדם שנעצרו בידי שירותי-הביטחון של סוריה. מקור נוסף מסר שהנשיא אסד מתכוון להעניק חנינה כללית לכל מי שהשתתף בהפגנות נגד המשטר. אנשי האופוזיציה הלוחמת פוצצו צינור נפט סמוך לגבול העיראקי. הצבא הסורי הפסיק לכמה שעות להפגיז את העיר חומס בעקבות ביקורה של משלחת המשקיפים מטעם האו"ם שהגיעה לעיר לאמוד את המצב השורר בה.
--
פקיסטן – שיעים – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-21 באפריל 2012 על הריגתם של 5 שיעים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים במחוז קוויטה. ארגון הטליבאן ואל-קאעידה מתנגדים לנוכחות השיעית במדינה הפקיסטנית.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-21 באפריל 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם ועל פציעתם של 22 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים באזור העיר בגדאד.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-21 באפריל 2012 על הריגתם של 8 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בהתקפה אווירית של הצבא התימני על בסיסי הארגון הנמצאים בדרום המדינה. באירוע נוסף התרחש במהלך היום בין מוסלמים סונים למוסלמים שיעים במחוז סעדה שבצפון תימן, נהרגו 8 בני-אדם בקרבות שפרצו בין שני המיליציות המוסלמיות הפועלות במחוז.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים אסלאמיים המקורבים לאיראן מסרו ב-21 באפריל 2012 על הריגתם של 16 בני-אדם בקרבות שפרצו במרכז סומליה בין פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" לבין המיליציה האסלאמית החמושה הפרו-ממשלתית "אהל אל-סונה".
--
לוב – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-21 באפריל 2012 על הריגתם 2 בני-אדם בקרבות נוספים שפרצו בין שתי מיליציות אסלאמיות חמושות הפועלות בדרום-מזרח לוב.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-21 באפריל 2012 על הריגתה של לוחמת במחתרת הכורדית, ה-PKK, בהיתקלות עם כוחות-הביטחון הפועלים במזרח המדינה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Saturday, April 21, 2012

43 הרוגים בסוריה; 20 פעילי טרור נהרגו בתימן; 19 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 11 חיילים נהרגו בסודאן; 8 הרוגים בניגריה; 4 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; הרוג בעיראק; שוטר נהרג בקשמיר; 69 הרוגים בעיראק בסדרה של פיגועים יום קודם לכן ;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית ומקורות ממשלתיים סוריה מסרו ב-20 באפריל 2012 על הריגתם של 17 אנשי כוחות הביטחון ו-26 אזרחים במהלך היממה האחרונה בעימותים קטלניים שהתרחשו ברחבי סוריה. 10 חיילים סורים נהרגו מפיצוץ של מטען-חבלה במשקל של 100 ק"ג שהופעל ליד הגבול עם ישראל, ו-5 חיילים נהרגו באזור דרעא מירי של אנשי האופוזיציה הלוחמת הפועלים באזור. 2 חיילים נוספים נהרגו בתקריות אחרות. לאחר תפילת "יום השישי" נערכו הפגנות רבות נגד המשטר בכל רחבי סוריה. מקורות באו"ם מסרו על יוזמה חדשה של מועצת-הביטחון לשלוח כ-500 משקיפים נוספים לסוריה על-מנת לפקח על הפסקת-האש השברירית. דוברי "הצבא סורי החופשי" מסרו כי האו"ם צריך להחליט על הקמת "מסדרונות הומניטאריים" במקומות אחדים ברחבי סוריה על-מנת לסייע לאוכלוסייה ואף לחמש את המורדים הפועלים נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. רוסיה מתנגדת להטלת עיצומים נוספים על סוריה. ארה"ב מאשרת שהיא מעניקה "סיוע לא קטלני" לאופוזיציה הסורית – זאת אומרת, ארה"ב אינה מחמשת את האופוזיציה.
--
אפגניסטן - נאט"ו: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-20 באפריל 2012 על הריגתם של 4 חילי נאט"ו מהכוח האמריקאי בהתרסקות מסוק צבאי שהיה פעילות מבצעית באפגניסטן. מאז תחילת חודש אפריל 2012 נהרגו באפגניסטן 23 חיילי נאט"ו. מאז תחילת שנת 2012 נהרגו באפגניסטן 120 חיילי נאט"ו.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-20 באפריל 2012 על הריגתם של 19 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בעקבות פעילות צבאית יזומה שנערכה על-ידי הצבא הפקיסטני שפעל באזור צפון-מערב פקיסטן. מקורות נוספים מסרו כי מרבית ההרוגים היו חברי "רשת חאקאני" המקושרת לארגון הטליבאן ולארגון אל-קאעידה.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-20 באפריל 2012 על הריגתו של אזרח אחד מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים במחוז תקרית. מקורות נוספים ציינו כי בעקבות סדרת הפיגועים שהיו יום קדום לכן נהרגו לפחות 68 בני-אדם בכל רחבי עיראק באחד מהפיגועים הקשים שידעה עיראק בחודשים האחרונים.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-20 באפריל 2012 על הריגתם של 20 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בפעולה צבאית יזומה שנערכה על-ידי הצבא התימני שפעל במחוזות הדרום הנמצאים בשליטת ארגון אל-קאעידה.
--
סודאן - מחוז הנילוס הכחול: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-20 באפריל 2012 על הריגתם של 11 חיילים מרפובליקה מרכז אפריקה בעימותים קטלניים שפרצו עם מורדים מקומיים הפועלים במחוז האוטונומי "הנילוס הכחול". דוברי המורדים מסרו על הריגתם של 79 חיילים בקרבות שפרצו במחוז העצמאי.
--
ניגריה – טרור: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-20 באפריל 2012 על הריגתם של 8 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "וקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה. גורמים מדיניים בניגריה מסרו ב-20 באפריל 2012 על החלטה פרלמנטרית שהתקבלה בנוגע למלחמת-חורמה נגד הארגון הטרור האסלאמי "בוקו חראם".
--
הודו – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-20 באפריל 2012 על הריגתו של שוטר הודי מירי של צלף שפעל מטעם ארגון טרור מוסלמי המקושר לפקיסטן.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Friday, April 20, 2012

38 הרוגים בעיראק; 14 הרוגים באפגניסטן; 10 הרוגים בסוריה; 8 הרוגים בדרום-סודאן; 7 פעילי טרור נהרגו בתימן; 6 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 5 הרוגים בתאילנד; 3 הרוגים בקווקז; 2 חיילים וטרוריסט נהרגו בסומליה; סודאן הכריזה מלחמה על דרום-סודאן;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-19 באפריל 2012 על הריגתם של 10 בני-אדם בעימותים קטלניים בין חיילים סורים לבים מפגינים ואנשי האופוזיציה הלוחמת נגד המשטר. דוברים רשמיים באו"ם מסרו ב-19 באפריל 2012 על הסכמות הדדיות בין סוריה למשקיפי האו"ם הנמצאים בסוריה על המשך עבודתם. מקורות שונים באופוזיציה הסורית המשיכו לדווח גם במהלך היממה האחרונה דיווחים סותרים על מספר ההרוגים שהיו במהלך היום בעימותים בין כוחות-הביטחון לבין האזרחים ואנשי הצבא הסורי החופשי".
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-19 באפריל 2012 על הריגתם של 14 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה באזורים אחדים ברחבי אפגניסטן נגד פעילי הארגון.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-19 באפריל 2012 על הריגתם של 6 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז קוראם.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-19 באפריל 2012 על הריגתם של 38 בני-אדם בסדרה של פיגועים רצחניים שהתבצעה ברחבי עיראק בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה. בפיגועים הופעלו לפחות 10 מכוניות-תופת ומטעני-חבלה.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-19 באפריל 2012 על הריגתם של 7 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון הפועל בדרום תימן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-19 באפריל 2012 על הריגתם של 2 חיילים וטרוריסט בפיגוע התאבדות שהתבצע בדרום סומליה במתחם השייך לכוחות האו"ם הפועלים באזור.
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-19 באפריל 2012 על הריגתם של 8 אזרחים בסדרה של פיצוצים של מטעני-חבלה שהופעלו בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. סודאן הכריזה מלחמה על דרום-סודאן ואיימה להגיע לעיר הבירה ג'ובה על רקע המחלוקת בנוגע למחוז דרום-קורדופן השנוי במחלוקת ולפלישתה של דרום סודאן לשדה הנפט בשם "הגליג".
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-19 באפריל 2012 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים בהיתקלות עם כוחות הביטחון הפועלים בצפון הקווקז.
--
תאילנד- טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-19 באפריל 2012 על הריגתם של 5 פעילי טרור מוסלמים בהיתקלות עם כוחות הביטחון הפועלים בדרום המדינה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Thursday, April 19, 2012

30 הרוגים בסוריה; 22 הרוגים בסודאן; 13 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; 6 הרוגים בפקיסטן; טרוריסט נהרג באפגניסטן; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; טרוריסט בכיר נהרג באזרבייג'ן;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-18 באפריל 2012 על הריגתם של 30 בני-אדם ביום נושף של קרבות ועימותים קטלניים בין כוחות-הביטחון של סוריה לבין האופוזיציה הלוחמת הפועלת באזור העיר חומס, בדרעא, במחוז אידליב, בחאלב ובאזור העיר קמישלי. מקורות נוספים מסרו על הריגתם של אזרחים רבים מירי של צלפים סורים. מקורות שונים הקשורים לאופוזיציה הסורית ומקורות ערביים מסרו בימים אחרונים דיווחים סותרים על מספר ההרוגים של הימים האחרונים. מקורות רשמיים בסוריה מסרו ב-18 באפריל 2012 על הריגתם של 10 מאנשי כוחות-הביטחון של סוריה מפיצוץ של שני מטעני-חבלה שהופעלו בידי האופוזיציה הלוחמת במשטר העלווי של בשאר אל-אסד. כמו כן נמסר על הריגתם של 5 בני-אדם ממשפחה אחת מירי של חמושים שפעלו בעיר אל-חמה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-18 באפריל 2012 על הריגתו של פעילי טרור מוסלמי מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה במזרח אפגניסטן. דובר צבאי מסר על מעצרם של פעילי טרור מוסלמים נוספים מארגון הטליבאן.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טרור: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-18 באפריל 2012 על מותו של חייל בריטי מכוחות נאט"ו שנפצע לאחרונה מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור אתני: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-18 באפריל 2012 על הריגתם של 6 בני-אדם בעימותים קטלניים בין מיליציות פוליטיות-אתניות הפועלות באזור העיר קראצ'י. במהלך השנה האחרונה נהרגו בעימותים הללו מאות בני-אדם. ארגון הטליבאן מעודד את הגורמים השונים לערער את תחושת הביטחון באזור העיר קראצ'י.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-18 באפריל 2012 על הריגתם של 13 פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעולה צבאית יזומה שנערכה נגד פעילי הארגון הפועלים בצפון ניגריה. מקור נוסף מסר על מעצרם של פעילי טרור מוסלמים נוספים מארגון "בוקו חראם" במהלך המבצע.
--
סודאן – דרום-סודאן: מקורות צבאיים בסודאן מסרו ב-18 באפריל 2012 על הריגתם של 22 חיילים סודאנים בחילופי אש עם כוחות-הביטחון של דרום-סודאן הפועלים באזורי המריבה בגבול בין שתי המדינות. בחודש האחרון פרץ סכסוך גבולות מר על רקע מרבצי הנפט הקיימים באזורים השנויים במחלוקת.
--
אזרבייג'ן – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים באזרבייג'ן מסרו ב-18 באפריל 2012 על הריגתו של מפקד בכיר בארגון טרור מוסלמי המקושר לארגון אל-קאעידה בהיתקלות יזומה של כוחות-הביטחון המקומיים. במהלך המבצע נעצרו 19 פעילי טרור מוסלמים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Wednesday, April 18, 2012

77 הרוגים בסוריה; 7 הרוגים בעיראק; 7 פעילי טרור נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בתימן; 3 חיילים וטרוריסט נוספים נהרגו בתימן; 2 חיילים נהרגו באפגניסטן; 2 הרוגים בניגריה; חייל וטרוריסט נהרגו בסומליה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-17 באפריל 2012 על הריגתם של לפחות 77 בני-אדם מירי של חיילים סורים לעבר מפגינים ובתי תושבים באזורים רבים ברחבי סוריה. מכונית-תופת התפוצצה באזור העיר חאלב. דוברים באופוזיציה הסורית מסרו ש"מכונת הרצח" של אסד אינה נפסקת למרות הימצאותם של משקיפים מטעם האו"ם. על-פי פרסומים אחדים, הגיעו לסוריה 6 משקיפים בלבד. על-פי פרסומים אחדים של האופוזיציה הסורית, 24 בני-אדם נהרגו מירי של חיילים סורים שפעלו באזור הגבול עם טורקיה. תושבים מקומיים בחומס ובמחוז אידליב מסרו ב-17 באפריל על הרחבת היקף ההפגזות של הצבא הסורי על שכונות וכפרים בשני האזורים האלה. סוריה חגגה ב-17 באפריל את חג העצמאות ה-66 שלה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-17 באפריל 2012 על הריגתם של 2 חיילים אפגנים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים באזור מחוז נימרוז.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-17 באפריל 2012 על הריגתם של 7 בני-אדם נוספים בסדרת הפיגועים שהייתה יום קודם לכן שהתבצעה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה. עד כה נהרגו ביום זה 13 בני-אדם.
--
תימן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-17 באפריל 2012 על הריגתם של 7 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום תימן נגד פעילי הארגון. כמו כן נמסר מפי מקור צבאי בתימן על הריגתם של 3 חיילים תימנים וטרוריסט מוסלמי מארגון אל-קאעידה בפיגוע התאבדות שהתבצע בדרום המדינה.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-17 באפריל 2012 על הריגתו של חייל אוגנדי אחד וטרוריסט מוסלמי מארגון "אל-שבאב" בפיגוע התאבדות שהתבצע נגד הכוח האוגנדי הממוקם בסומליה והמסייע לממשלה המרכזית של מוגדישו.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-17 באפריל 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע




Tuesday, April 17, 2012

48 הרוגים באפגניסטן; 19 הרוגים בסוריה; 5 הרוגים בדרום-סודאן; 4 הרוגים בעיראק; 2 הרוגים בקווקז; ילד נהרג בפקיסטן; ארגון הטרור "בוקו חראם" בניגריה הוציא להורג את הדובר לשעבר של הארגון;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית סמרו ב-16 באפריל 2012 על הריגתם של 19 בני-אדם מירי של חיילים סורים שפעלו באזור העיר חומס, דמשק, קמישלי, דרעא ואדליב. מקורות נוספים ציינו כי ב-13 החודשים האחרונים נהרגו בסוריה 11,100 בני-אדם בעימותים קטלניים בין כוחות הביטחון של סוריה לבין מפגינים ואנשי "הצבא הסורי החופשי" הפועל באזורים רבים ברחבי סוריה. לאורך כל היממה האחרונה האופוזיציה הסורית פרסמה נתונים סותרים על מספר ההרוגים שהיו ביממה האחרונה. בחלק מהדיווחים נמסר על 45 הרוגים המתייחסים לאירועים שהתרחשו ב-16 באפריל 2012. בדיווחים נוספים נמסר על 55 הרוגים בארבת הימים האחרונים מאז שהפסקת-האש נכנסה לתוקף ב-12 באפריל 2012.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-16 באפריל 2012 על הריגתם של 48 בני-אדם ועל פציעתם של 65 נוספים בסדרת ההתקפות של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן יום קודם לכן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-16 באפריל 2012 על הריגתו של ילד בהתקפת רימונים על בית-ספר שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בצפון-מערב המדינה. ארגונים קיצוניים אסלאמיים מתנגדים לחינוך מערבי כלשהו בפקיסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-16 באפריל 2012 על הריגתם של 4 איכרים שיעים בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים באזור בגדאד.
--
סודאן – דרום-סודאן: מקורות צבאיים בדרום-סודאן מסרו ב-16 באפריל 2012 על הריגתם של 5 בני-אדם בפצצה אווירית של הצבא הסודאני על ישובים בדרום סודאן באזורים השנויים במחלוקת. סודאן הכריזה על דרום-סודאן כ"מדינת אויב".
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-16 באפריל 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם (אישה וטרוריסט מוסלמי) בעקבות פיגוע שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון הקווקז.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-16 באפריל 2012 על הוצאתו להורג של הדובר לשעבר של ארגון "בוקו חראם" בידי פעילי טרור מוסלמים מהארגון.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Monday, April 16, 2012

35 הרוגים באפגניסטן; 19 הרוגים בסוריה; 5 הרוגים בעיראק; 3 הרוגים בפקיסטן; 3 בכירים באל-קאעידה ו-3 ילדים נהרגו בתימן; 3 הרוגים בסומליה; 2 שוטרים נהרגו בסיני; 35 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בסומליה; 400 פעילי טרור נמלטו מהכלא בפקיסטן בפעולה של ארגון הטליבאן;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-15 באפריל 2012 על הריגתם של 19 בני-אדם בהפגזות מסיביות של הצבא הסורי על שכונות אחדות בעיר חומס. מקורות נוספים מסרו כי זה היום השלישי בו הצבא הסורי מפגיז את העיר ללא הרף תוך כדי גרימת סבל בלתי נסבל לאוכלוסייה האזרחית. דוברים נוספים מסרו כי במהלך היממה האחרונה נערכו עימותים קטלניים ברחבי סוריה בין כוחות הצבא לבין האופוזיציה הלוחמת הפועלת נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. מקורות מקומיים מסרו שכנופיות "השביחה" העלוויות פועלות בעיר חומס תוך כדי ביזה ואונס של נשים מקומיות.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-15 באפריל 2012 על הריגתם של 11 שוטרים ו-5 אזרחים אפגנים מפיצוץ של מטעני-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. כמו כן נמסר מפי גורמים רשמיים על הריגתם של 19 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון. מקור צבאי נוסף מסר כ מהלך הימים האחרונים נהרגו 59 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בפעולות יזומות של הצבא האפגני בשיתוף עם כוחות נאט"ו הפועלים באפגניסטן. במהלך היום נערכה באפגניסטן סדרת טרור רחבת-הקיף נגד כוחות הצבא ונגד מבנים ממשלתיים במקומות רבים ברחבי המדינה. פעילי טרור מארגון הטליבאן השתמשו במתאבדים, במטעני-חבלה, בירי והפגזות של ירי מרגמה על נקודות אחדות. מתחם השגרירויות בעיר קאבול הותקף גם הוא בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. מספר ההרוגים בהתקפות הללו הגיע ל-35 בני-אדם. דוברי הטליבאן מסרו כי זו התקפה ראשונה בסדרה של התקפות נוספות נגד הנוכחות האמריקאית באפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-15 באפריל 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם בעימותים קטלניים נוספים שפרצו בין שתי מליציות אתניות-פוליטיות הפועלות באזור העיר קראצ'י. בפעולה של ארגון הטליבאן על בית-כלא בצפון-מערב המדינה הצליחו להימלט כ-400 אסירים – רובם פעילי טרור מארגון הטליבאן. בפעולה השתתפו לפחות 150 פעילי טרור מארגון הטליבאן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-15 באפריל 2012 על הריגתם של 5 בני-אדם ועל פציעתם של 30 נוספים בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעו בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור העיר בגדאד.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-15 באפריל 2012 על הריגתם של 3 מפקדים בכירים בארגון אל-קאעידה בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון הפועל בדרום תימן. כמו כן נמסר על הריגתם של 3 ילדים בהתקפת טרור של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום המדינה.
--
סומליה – חיסולים-ממוקדים אמריקאי: מקורות תקשורתיים בקניה מסרו ב-15 באפריל 2012 על הריגתם של 35 פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בשני חיסולים ממוקדים אמריקאים שנערכו בדרום סומליה בימים האחרונים. המקור ציטט דיווח של סוכנות הידיעות AP על התקיפה. מקור מוסלמי המקורב לאיראן מסר דיווח דומה על כך, אולם אין אישור נוסף לידיעה הזו ממקור רשמי בסומליה. בשעות הערב נמסר מפי גורם רשמי בסומליה על הריגתם של 3 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים בדרום סומליה.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-15 באפריל 2012 על הריגתם של 2 שוטרים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בחצי-האי סיני.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Sunday, April 15, 2012

34 הרוגים בתימן; 25 הרוגים באפגניסטן; 25 הרוגים בסוריה; 9 הרוגים בפקיסטן; 2 שוטרים נהרגו בעיראק; 2 הרוגים בניגריה; 2 חברי המחתרת הכורדית נהרגו בטורקיה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-14 באפריל 2012 על הריגתם של 25 בני-אדם מירי ומהפגזות של חיילים סורים על בתי תושבים – בעיקר באזור העיר חומס. הצבא הסורי החל להפגיז משעות הבוקר המוקדמות 2 שכונות בעיר חומס למרות ההכרזה על הפסקת אש שהוכרזה ב-12 באפריל 2012 בעשה 06:00. מקורות מקומיים בסוריה מסרו על עימותים נוספים שהתרחשו במהלך היממה האחרונה בין כוחות-הביטחון לבין מפגינים במקומות רבים ברחבי סוריה. למרות המידע המועט המגיע מאזורי הקרבות סוריה, סביר להניח שהצבא הסורי פועל גם במחוז אידליב ובאזור העיר דרעא - שם מרוכזים אנשי "הצבא הסורי החופשי" הפועל להפלת המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. מועצת-הביטחון של האו"ם החליטה לשלוח משקיפים לסוריה בהקדם.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-14 באפריל 2012 על הריגתם של 14 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בפעולה צבאית יזומה שנערכה במקומות אחדים ברחבי אפגניסטן במהלך היממה האחרונה. מקור צבאי נוסף מסר כי בפעולה נהרגו לפחות 25 פעילי טרור מוסלמים בפעולה משולבת של הצבא האפגני וכוחות נאט"ו שפעלו במחוז נוריסטאן.
--
פקיסטן – שיעים – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-14 באפריל 2012 על הריגתם של 9 מוסלמים שיעים מירי של פעילי טרור מוסלמים סונים המתנגדים לנוכחות השיעית בפקיסטן. ארגונים אלה מקושרים היטב לפעילי טרור מארגון אל-קאעידה והטליבאן הפועלים בפקיסטן בשתיקתו של המודיעין הפקיסטני. מקורות נוספים ציינו שההרוגים נפגעו בשלוש תקריות טרור שהתרחשו באזור מחוז קוויטה. גם בעיראק ארגון אל-קאעידה מעורב בהריגתם של שיעים. במהלך השנה האחרונה נהרגו מאות עולי רגל שיעים בפיגועים רצחניים של אל-קאעידה בעיראק ובפקיסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-14 באפריל 2012 על הריגתם של 2 שוטרים מפיצוץ של מטען חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים במחוז אנבר.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-14 באפריל 2012 על הריגתם של 34 בני-אדם – רובם טרוריסטים – בקרבות נוספים שפרצו בין פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן לבין כוחות-הביטחון של תימן בפעולה צבאית יזומה שנערכה בדרום המדינה במהלך היממה האחרונה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-14 באפריל 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם". ההרוגים צפו במשחק כדורגל המנוגד לאידיאולוגיה הדתית הרדיקלית של פעילי טרור מארגון "בוקו חראם". הארגון מתנגד לכל סממן מערבי בניגריה. הארגון רוצה להחל את חוקי השריעה על המדינה. הארגון דוגל בחיסול הנוכחות הנוצרית בניגריה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-14 באפריל 2012 על הריגתם של 2 חברי המחתרת הכורדית בהיתקלות עם חיילים טורקים שפעלו בדרום-מזרח טורקיה. ב-12 באפריל 2012 נהרגו 2 חיילים טורקים בהיתקלות עם חברי המחתרת הכורדית. ב-10 באפריל 2012 נהרגו 2 חיילים טורקים מפיצוץ של מוקש שהוטמן בידי חברי המחתרת הכורדית. ב-6 באפריל 2012 נהרגו 9 בני-אדם מפיצוץ של צינור נפט העובר מעיראק לטורקיה בידי חברי המחתרת הכורדית. ב-5 באפריל 2012 נהרג חייל טורקי בהיתקלות עם חברי המחתרת הכורדית.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Saturday, April 14, 2012

טרוריסט אוזבקי בכיר נהרג באפגניסטן; 15 פעילי טרור נהרגו בפקיסטן; 14 הרוגים בסודאן; 11 הרוגים בסוריה; 6 הרוגים בעיראק; 5 הרוגים באפגניסטן; 3 הרוגים בתימן; 3 הרוגים נוספים בניגריה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-13 באפריל 2012 על הריגתם של 11 בני אדם מירי של אנשי כוחות הביטחון ביום השני של הפסקת-האש שהושגה בתיווכו של שליח האו"ם לסוריה, קופי אנאן. מנגד, גורמים באופוזיציה הסורית קראו לכול תושבי סוריה לצאת להפגנות מחאה לאחר תפילות "יום השישי" של ה-13 באפריל 2012. גורמים בטורקיה מסרו על עימותים מזוינים בין כוחות-הביטחון של סורי לבין אנשי האופוזיציה הלוחמת באזור הגבול עם טורקיה. ברחבי סוריה נערכו הפגנות של אלפי תושבים במקומות רבים. גורמים מקומיים בסוריה מסרו במלך היום על עימותים קטלניים נוספים שהין במקומות אחדים ברחבי סוריה ועל 31 הפרות של הפסקת-האש. בעיר דמשק נערכו הפגנות מחאה בשלוש שכונות לפחות. מפגינים בכל רחבי סוריה קראו ליום הזה "יום המהפכה לכל הסורים".
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-13 באפריל 2012 על הריגתם של 5 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בצפון אפגניסטן.
--
אוזבקיסטן – טרור – אפגניסטן: גורמים צבאיים בכירים ורשמיים באפגניסטן מסרו ב-13 באפריל 2012 על הריגתו של עמאר שאחיב, מפקד בכיר ב"תנועה האסלאמית של אוזבקיסטן" המקושרת לארגון אל-קאעידה וארגון הטליבאן הפועל באפגניסטן ובפקיסטן. בפעולה שנערכה במחוז פריאב באפגניסטן השתתפו גם כוחות אמריקאים שסיפקו את המידע המודיעיני על הימצאותו של שאחיב באזור. שאחיב היה אחראי לשורה ארוכה של פיגועים שנערכו באפגניסטן ובפקיסטן, וכן הוא היה אחראי לאספקת נשק ותחמושת לגורמים רדיקאליים בשתי המדינות. מקורות נוספים באוזבקיסטן מסרו כי שאחיב היה אחראי גם לגיוס מתאבדים באפגניסטן במטרה לבצע פיגועים קטלניים נגד הכוחות האפגניים והכוחות של ברית נאט"ו המוצבים באפגניסטן. שאחיב היה אחראי לפיגוע ההתאבדות הקטלני שהתבצע ב-4 באפריל 2012 שבמהלכו נהרגו לפחות 10 בני-אדם. לפני שבועות אחדים נהרגו 2 מפקדים בכירים של "התנועה האסלאמית של אוזבקיסטן" בפעולה משותפת של כוחות נאט"ו וכוחות אפגניים שפעלו בתחומי אפגניסטן. ממשלת אוזבקיסטן הקימה בשנה האחרונה כוח צבאי מיוחד שתפקידו לטפל ביעילות נגד חדירתם של פעילי טרור מוסלמים המנסים לחדור מאפגניסטן לאוזבקיסטן כדי לסייע לאנשי "התנועה האסלאמית של אוזבקיסטן". גורמי ביון מערביים מסייעים לממשלה האוזבקית לטפל כהלכה באיום האסלאמי הרדיקלי הרוחש בגבול המשותף עם אפגניסטן. מידי שבועות אחדים הצבא האוזבקי יוצא למבצעים מיוחדים נגד פעילי טרור חברי "התנועה האסלאמית של אוזבקיסטן". בשנים האחרונות נהרגו באוזבקיסטן עשרות בני-אדם בפיגוע טרור שהתבצעו בידי פעלי טרור מ"התנועה האסלאמית של אוזבקיסטן". מאז הפלישה אמריקאית לאפגניסטן, גברה השפעתם של גורמים אסלאמיים רדיקאליים בכל רחבי אוזבקיסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים ותקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-13 באפריל 2012 על הריגתם של 15 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בהתקפה אווירית פקיסטנית שנערכה ליד הגבול עם אפגניסטן ובמחוזות קוראם ואורקזאי.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-13 באפריל 2012 על הריגתם של 6 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים במרכז עיראק. בין ההרוגים היו לפחות 2 שוטרים.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-13 באפריל 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם בקרבות שפרצו בין שתי מיליציות חמושות הפועלות במרכז תימן. מקור נוסף מסר כי בתקרית היו מעורבים כוחות צבא מקומיים הפועלים בשם הממשלה המרכזית של תימן.
--
סודאן – דרום-סודאן: מקורות בסודאן מסרו ב-13 באפריל 2012 על הריגתם של 13 חיילים סודאנים ועל הריגתו של פעיל טרור מקומי בקרבות שפרצו במחוז האוטונומי מדינת הנילוס הכחול. כמו כן נמסר על קרבות עזים בין הצבא הסודאני לבין הצבא של דרום-סודאן באזור מחוז אביי על רקע המתיחות בין שתי המדינות על האזור השנוי במחלוקת.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-13 באפריל 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם נוספים בהתקפות טרור אסלאמיות שנערכו יום קודם לכן בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה. עד כה נהרגו בהתקפות לפחות 10 בני-אדם. מאז תחילת שנת 2011 נהרגו בניגריה מאות בני-אדם בהתקפות טרור של פעילים טרור מארגון "בוקו חראם".
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Friday, April 13, 2012

20 הרוגים בסוריה; 8 הרוגים בתימן; 7 הרוגים בניגריה; 7 הרוגים בפקיסטן; 5 הרוגים בעיראק; 4 חיילים נהרגו באפגניסטן; 3 הרוגים בתאילנד; 2 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 2 חיילים נהרגו בטורקיה; הרוג בקווקז;
==
סוריה - מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית ומקורות ערביים במפרץ הפרסי מסרו ב-12 באפריל 2012 על הריגתם של 20 בני-אדם מירי של חיילים סורים לעבר מפגינים ובתי תושבים במקומות אחדים ברחבי סוריה – ביום הראשון של הפסקת האש שהוכרזה בתיווכו של קופי אנאן, שליח האו"ם לסוריה. מרבית ההרוגים היו בעיר חומס בהפגזות של הצבא הסורי על בתי התושבים. באוניברסיטת חלב נמשכו גם במהלך היממה האחרונה הפגנות של סטודנטים שיצאו להפגין נגד המשטר. במקומות נוספים נערכו הפגנות מחאה של אלפי בני-אדם. מקורות רשמיים בסוריה מסרו על הריגתו של קצין בצבא הסורי בהתקפה של מורדים על אוטובוס צבאי שנסע באזור העיר חלב. מקורות באו"ם העוקבים אחרי הנעשה בסוריה מסרו ב-12 באפריל 2012 כי ברוב המקרים השקט נשמר ברחבי סוריה למרות שכוחות-הביטחון לא נסוגו מהערים המרכזיות.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-12 באפריל 2012 על הריגתם של 4 חיילים אפגנים בתקריות שונות שהתרחשו במהלך היממה האחרונה בעימותים קטלניים עם פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בדרום המדינה.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-12 באפריל 2012 על הריגתם של 2 חיילי נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-12 באפריל 2012 על הריגתם של 7 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים במחוז חייבאר. מקורות נוספים מסרו כי השבעה היו חברים לשעבר בארגון שביקשו לערוק לכוחות הממשלה.
--
עיראק – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-12 באפריל 2012 על הריגתם של 5 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה על עולי-רגל שיעים בצפון עיראק.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-12 באפריל 2012 על הריגתם של 8 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד פעילי הארגון הפועלים בדרום תימן.
--
ניגריה – טרור – אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-12 באפריל 2012 על הריגתם של 7 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה. מקור נוסף מסר כי פעילי הטרור מזוהים עם ארגון "בוקו חראם".
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-12 באפריל 2012 על הריגתם של 2 חיילים טורקים בהיתקלות קטלנית שהתרחשה על גבול עיראק עם חברי המחתרת הכורדית, ה-PKK.
--
רוסיה – קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-12 באפריל 2012 על הריגתו של תובע מחוזי בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון הקווקז.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-12 באפריל 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור על מסגד מקומי הנמצא בדרום המדינה. פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור מבצעים פעולות טרור נגד כל מי שמשתף פעולה עם הממשלה התאילנדית.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Thursday, April 12, 2012

30 הרוגים בסוריה; 32 הרוגים בסומליה; 25 הרוגים בתימן; 3 הרוגים באפגניסטן; 2 הרוגים בפיליפינים; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; חייל נהרג באלג'יריה; מתיחות ביטחונית בין סודאן לדרום-סודאן;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-11 באפריל 2012 על הריגתם של 30 בני-אדם מירי של חיילים סורים לעבר אזרחים ובתי תושבים – בעיקר באזור העיר חומס. גם באוניברסיטת חלב פרצו מהומות בין סטודנטים לאנשי כוחות-הביטחון הפועלים למען המשטר. האופוזיציה הסורית החלה להפעיל טלוויזיה לוויינית במטרה להגביר את התמיכה בה ולהפיץ מידע עדכני על הנעשה ברחבי סוריה. גורמים רשמיים מסרו על הריגתו של קצין בדרגת תת-אלוף מירי של אנשי האופוזיציה הלוחמת. מקורות נוספים ציינו של ירי של חיילים סורים לעבר פליטים הנמצאים בתוך השטח הטורקי. כמו כן נמסר על עימותים קטלניים בכפרים אחדים ליד העיר דמשק בין חיילים סורים לאנשי "הצבא הסורי החופשי". לאורך כל היום נרשמו עימותים רבים בכל רחבי סוריה למרות ההחלטה של הפסקת-אש שלכאורה החלה ב-10 באפריל 2012. הטלוויזיה הסורית שידרה את הלוויותיהם של 33 חיילים סורים שנהרגו בימים האחרונים בעימותים קטלניים עם האופוזיציה הלוחמת. קופי אנאן, שליח האו"ם לסוריה, מנסה לבחון אפשרות של מעורבות איראנית בפתרון מוסכם על המשטר הסורי בנוגע לסיום האלימות במדינה. ועם זאת, ענאן התבטא בביקורת כלפי סוריה שהיא אינה עומדת כיאות בהתחייבויותיה להפסקת-אש מלאה ברחבי מדינה. סוריה הודיעה שהחל מה-12 באפריל 2012 תחול הפסקת-אש כללית ברחבי המדינה החל מהשעה 06:00 בבוקר. מעשי הביזה והאונס הנעשים בידי כנופיות "השביחה" העלוויות נמשכים בכל רחבי סוריה.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-11 באפריל 2012 על הריגתו של חייל נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. מאז תחילת חודש אפריל 2012 נהרגו באפגניסטן 11 חיילי נאט"ו. מאז תחילת שנת 2012 נהרגו באפגניסטן 108 חיילי נאט"ו.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-11 באפריל 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם נוספים בפיגוע שהתבצע יום קודם לכן נגד מתקנים משטרתיים בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. ככול היודע נהרגו עד כה 19 בני-אדם מהם היו 16 שוטרים אפגנים.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-11 באפריל 2012 על הריגתם של 25 בני-אדם נוספים בעימותים קטלניים שפרצו בדרום המדינה בין כוחות-הביטחון לבין פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים באזור.
--
סומליה – טרור: מקורות רשמיים בסומליה מסרו ב-11 באפריל 2012 על הריגתם של 17 חיילים סומלים ו-15 פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בעקבות קרבות שפרצו בדרום סומליה.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות רשמיים באלג'יריה מסרו ב-11 באפריל 2012 על הריגתו של חייל מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-11 באפריל 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה.
--
סודאן – דרום-סודאן: מקורות תקשורתיים ומקורות רשמיים בסודאן ובדרום-סודאן מסרו ב-11 באפריל 2012 על מתיחות ביטחונית בגבול המשותף על רקע הפסקת השיחות המדיניות על שטחי המריבה הקשורים לתעשיית הנפט של שתי המדינות במחוז אביי. כוחות צבא של דרום-סודאן נכנסו לאזורי המריבה. סודאן הודיעה שקיים חשש כבד לפריצתה של מלחמה בין שתי המדינות על רקע זה. האוכלוסייה המקומית המתגוררת באזור פונתה לאזורים מרוחקים יותר. בשבועות האחרונים היו תקריות רבות שגרמו להרוגים ולפצועים רבים בשתי המדינות.
==

מאת: ד"ר יוחאי סלע


Wednesday, April 11, 2012

127 הרוגים בתימן; 52 הרוגים בסוריה; 16 הרוגים באפגניסטן; 12 הרוגים בסומליה; 9 הרוגים בקווקז; 6 הרוגים בפקיסטן; 2 הרוגים בעיראק; 41 הרוגים בניגריה בפיגוע בכנסייה נוצרית; ארגון "בוקו חראם" מרחיב את פעילותו למאלי; 2 חיילים נהרגו בטורקיה; חייל נהרג בפיליפינים;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית ומקורות תקשורתיים בטורקיה ובלבנון מסרו ב-10 באפריל 2012 על הריגתם של 40 בני-אדם מירי של חיילים סורים ובעימותים קטלניים עם אנשי "הצבא הסורי החופשי". בין ההרוגים היו לפחות 6 חיילים סורים, וכן לפחות 26 אזרחים נהרגו בהפגזות על העיר חומס. גורמים נוספים מסרו כי הפסקת-האש שהייתה אמורה להתחיל ב-10 באפריל 2012 קרסה לחלוטין לאור הפעילות הצבאית האינטנסיבית של הצבא הסורי נגד האופוזיציה הלוחמת הפועלת באזורים רבים ברחבי סוריה. גורמים נוספים באו"ם האשימו את המשטר הסורי בהפרת הבטחה שניתנה לשליחי האו"ם בנוגע לסיום מעשי האלימות ונסיגת הכוחות הסוריים ממרכזי הערים. גם האופוזיציה הסורית מסרה ב-10 באפריל 2012 על תגבור של כוחות צבאיים בערים אחדות ברחבי סוריה בעיקר באזור חומס ובמחוז אידליב. תושבים במחוז אידליב מסרו ב-10 באפריל 2012 על שריפת בתים בכפרים אחדים ועל ירי מסיבי לעבר בתי התושבים. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-10 באפריל 2012 כי בשמונת הימים האחרונים נהרגו לפחות 1,000 בני-אדם. קופי אנאן ביקר במחנה פליטים בטורקיה בו מתגוררים סורים שנמלטו מאזורי הקרבות בסוריה. שר-החוץ הרוסי העביר ביקורת על עמדתה השלילית של טורקיה כלפי משטרו של בשאר אל-אסד לאור האירועים של השנה האחרונה. טורקיה העלתה את הכוננות הקרקעית והאווירית בגבול עם סוריה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-10 באפריל 2012 על הריגתם של 16 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במערב אפגניסטן. בין ההרוגים היו לפחות 8 שוטרים אפגנים. ארגון הטליבאן ביצע את סדרת הפיגועים באמצעות 3 פעילי טרור מתאבדים שתקפו מוסדות ממשלתיים.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-10 באפריל 2012 על הריגתם של 7 בני-אדם בעימותים קטלניים שפרצו בין שתי מיליציות אתניות-פוליטיות הפועלות באזור העיר קראצ'י. בין ההרוגים היה שוטר.
--
עיראק – טרור: מקורות רשמיים בעיראק מסרו ב-10 באפריל 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פ-עילי טרור מוסלמים הפועלים באזור העיר כירכוך.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-10 באפריל 2012 על הריגתם של 127 חיילים ופעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה במהלך קרבות קטלניים שנערכו בדרום המדינה במהלך היומיים האחרונים. כוחות אוויריים אמריקאים היו מעורבים בקרבות הללו.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-10 באפריל 2012 על הריגתם של 12 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים בדרום סומליה. המטען הופעל באזור מסחרי הומה אדם.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-10 באפריל 2012 שבפיגוע שהתבצע בכנסייה נוצרית בצפון ניגריה ב-8 באפריל 2012, מספר ההרוגים עלה ל-41 בני-אדם. את הפיגוע ביצעו פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם".
--
מאלי – טרור – ניגריה: מקורות רשמיים במאלי מסרו ב-10 באפריל 2012 על הרחבת פעילותו של ארגון הטרור הניגרי "בוקו חראם" לתוך אזורים אחדים הנמצאים במאלי. מאלי עברה לפני ימים אחדים הפיכה צבאית.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים אסלאמיים המקושרים לאיראן מסרו ב-10 באפריל 2012 על הריגתם של 2 חיילים טורקים מפיצוץ של מוקש שהוטמן בידי חברי המחתרת הכורדית הפועלת בצפון טורקיה.
--
רוסיה – קווקז: מקורות רשמיים בסוריה מסרו ב-10 באפריל 2012 על הריגתם של 9 פעילי טרור מוסלמים בסדרה של היתקלויות עם כוחות-הביטחון הפועלים בצפון הקווקז.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-10 באפריל 2012 על הריגתו של חייל ועל פציעתם של 27 נוספים מפיצוץ של מוקש הופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אבו סיאף" הפועלים בדרום המדינה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Tuesday, April 10, 2012

105 הרוגים בסוריה; 57 הרוגים בתימן; 14 הרוגים באפגניסטן; 10 הרוגים בסומליה; 7 הרוגים באפגניסטן; 2 הרוגים בעיראק; צלם לבנוני נהרג מירי של חיילים סורים; 3 מבוגרים + ילדה נהרגו בניגריה; 56 הרוגים בדרום-תאילנד בחודש מרס 2012;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-9 באפריל 2012 על הריגתם של 105 בני-אדם – רובם אזרחים - מירי של חיילים סורים ומהפגזות על בתי תושבים במקומות רבים ברחבי סוריה. מקור נוסף מסר על הריגתם של 6 חיילים סורים בהיתקלויות עם אנשי "הצבא הסורי החופשי". מקור טורקי מסר ב-9 באפריל 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם מירי של חיילים סורים שירו לעבר פליטים שהיו בשטח הטורקי. 24,000 פליטים סורים נמצאים בתחומה של טורקיה. מקור לבנוני מסר ב-9 באפריל 2012 על הריגתו של צלם טלוויזיה מירי של חיילים סורים שירו לתוך השטח הלבנוני. היום, ה-10 באפריל 2012, צריכה להיכנס הפסקת-האש בסוריה.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-9 באפריל 2012 על הריגתם של 14 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה נגד פעילי הארגון הפועלים באזור מחוז אורקזאי.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-9 באפריל 2012 על הריגתם של 7 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה נגד פעילי הארגון הפועלים במזרח אפגניסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-9 באפריל 2012 על הריגתם של 2 אנשי מיליציה אנטי אל-קאעידה מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בצפון המדינה.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-9 באפריל 2012 על הריגתם של 57 בני-אדם בהתקפות של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה שתקפו נקודות צבאיות הנמצאות בדרום תימן. בימים האחרונים נהרגו לפחות 300 פעילי טרור מוסלמים וחיילים תימנים בסבב האלימות הנוכחי. גם ארה"ב מעורבת בלחימה בדרום-תימן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-9 באפריל 2012 על הריגתם של 10 בני-אדם בהתקפות של פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" על יעדים אחדים הנמצאים באזור העיר מוגדישו.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-9 באפריל 2012 על הריגתם של 3 מבוגרים + ילדה בת 6 בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" על תחנת משטרה השוכנת בצפון המדינה.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בתאילנד מסרו ב-9 באפריל 2012 על הריגתם של 56 בני-אדם ועל פציעתם של 547 נוספים בפעולות קטלניות הקשורות לפעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום תאילנד.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Monday, April 9, 2012

38 הרוגים בניגריה; 59 הרוגים בסוריה; 13 הרוגים בעיראק; 9 הרוגים באפגניסטן; 8 פעילי טרור נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בתימן; 3 הרוגים בפקיסטן; הרוג בקווקז; 1,000 הרוגים בסוריה בשבוע האחרון;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית וממקורות ערביים בלבנון ובמפרץ-הפרסי מסרו ב-8 באפריל 2012 על הריגתם של 59 בני-אדם מירי של חיילים סורים לעבר מפגינים ובתי תושבים במקומות אחדים ברחבי סוריה – בעיקר באזור העיר אל-חמה והעיר חומס. הצבא הסורי הפגיז שכונות רבות באזור העיר חומס בשכונות בהן הוא חושש להיכנס ולהתעמת באופן ישיר עם אנשי "הצבא הסורי החופשי" הפועל בעיר. מקורות רשמיים בסוריה הכחישו את הטענתה שהצבא הסורי ייסוג ממרכזי הערים גם ללא הסכמה מפורשת מצד האופוזיציה הלוחמת על הפסקת כל מעשי האיבה ברחבי סוריה. מקורות טורקיים מסרו על קרבות קשים בין הצבא הסורי לאנשי כוחות האופוזיציה הפועלת באזור הגבול עם טורקיה. האופוזיציה הסורית מפרסמה סרטונים מזעזעים על מעשי הזוועה של הצבא הסורי כלפי האזרחים המתגוררים בכפרים אחדים ברחבי מחוז אידליב. גורמים באופוזיציה הסורית מסרו ב-8 באפריל 2012 כי במהלך בשבוע האחרון נהרגו לפחות 1,000 בני-אדם בעימותים הקטלניים בין הצבא הסורי לכוחות האופוזיציה הלוחמת.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-8 באפריל 2012 על הריגתם של 9 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במבצע צבאי משולב שנערך במקומות אחדים ברחבי אפגניסטן נגד פעילי הארגון.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-8 באפריל 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם בשתי תקריות טרור שהתרחשו באזור העיר קראצ'י. בין ההרוגים היה שוטר אחד שנהרג כנראה מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-8 באפריל 2012 על הריגתם של 13 בני-אדם נוספים בהתקפות של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בפעולות טרור רבות שהתבצעו יום קודם לכן. סה"כ נהרגו במהלך היממה הקודמת 18 בני-אדם (בדו"ח הקודם מסרנו על 5 הרוגים).
--
תימן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בתימן ומקורות תקשורתיים מסרו ב-8 באפריל 2012 על הריגתם של 8 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום-תימן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-8 באפריל 2012 על הריגתם של 50 בני-אדם ועל פציעתם של 100 נוספים מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה ליד כנסייה נוצרית בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים באזור העיר קאדונה שבצפון ניגריה. שעות אחדות לאחר מכן התפוצצה מכונית-תופת בעיר ג'וס, אך לא נמסר על הרוגים בפיגוע.
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-8 באפריל 2012 על הריגתו של פעיל טרור מוסלמי בהיתקלות עם כוחות הביטחון שפעלו באזור הקווקז.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Sunday, April 8, 2012

130 הרוגים בסוריה; 10 פעילי טרור נהרגו באפגניסטן; 10 הרוגים בסומליה; 6 הרוגים בפקיסטן; 5 הרוגים בעיראק; 2 פעילי טרור נהרגו בתימן; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-7 באפריל 2012 על הריגתם של 130 בני-אדם מירי של חיילים סורים לעבר מפגינים ובתי תושבים – בעיקר באזור העיר חומס ואל-חמה. כצפוי, כוחות הביטחון של סוריה הגבירו את המאמץ הצבאי נגד האופוזיציה הסורית לקראת הכרזת הפסקת-האש שתחול ב-10 באפריל 2012. במהלך היומיים האחרונים יצאו עשרות אלפי מפגינים כדי למחות נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. תושבים במחוז אידליב מסרו כי הצבא הסורי פועל אכזריות רבה בכפרים רבים תוך כדי ירי מסיבי לעבר תושבים; הפצצת בתים על יושביהם; אונס של נשים וביזה מסיבית של רכוש פרטי. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו כי בסוף השבוע האחרון נהרגו ברחבי סוריה יותר מ-200 בני-אדם.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-7 באפריל 2012 על הריגתם של 10 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בפעולה צבאית יזומה שנערכה במזרח אפגניסטן נגד פעילי הארגון.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-7 באפריל 2012 על הריגתו של חייל נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במזרח אפגניסטן. מאז תחילת חודש אפריל 2012 נהרגו באפגניסטן 7 חיילי נאט"ו. מאז תחילת השנה נהרגו באפגניסטן 104 חיילי נאט"ו.
--
פקיסטן – שיעים – סונים – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-7 באפריל 2012 על הריגתם של 4 שיעים בידי מוסלמים סונים קיצונים. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 חברי מיליציה מוסלמית קיצונית מירי של אנשי כוחות-הביטחון שפעלו באזור העיר קראצ'י.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-7 באפריל 2012 על הריגתם של 5 בני-אדם בשני פיגועי טרור שהתבצעו ידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים במחוז דיאלה ובאזור בגדאד.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-7 באפריל 2012 על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בעת ניסיון לבצע פיגוע התאבדות במתחם של המודיעין הצבאי השוכן בדרום המדינה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים אסלאמיים בסומליה מסרו ב-7 באפריל 2012 על הריגתם של 10 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" נגד שיירה צבאית שנעה באזור העיר מוגדישו. עדיין אין אישור לידיעה הזו מגורם רשמי.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Saturday, April 7, 2012

30 הרוגים בסוריה; 37 הרוגים בתימן; 9 הרוגים בעיראק; 4 הרוגים בפקיסטן; 4 הרוגים בפיליפינים; 3 הרוגים בקווקז; 3 הרוגים באפגניסטן; שדרן רדיו נרצח בסומליה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות אופוזיציה הסורית מסרו ב-6 באפריל 2012 על הריגתם של לפחות 30 בני-אדם ביממה האחרונה – בעיקר בעיר חומס מירי ומהפגזות של חיילים סורים לעבר בתי התושבים שבעיר. מקורות אזרחיים נוספים מסרו על הפגזות מסיביות, על הרס של בתים על יושביהם ועל ביזה ואונס ביישובים אחדים באזור מחוז אידליב. האופוזיציה הסורית מפרסמה תמונות של קבר המוני של עשרות הרוגים שנהרגו מירי של חיילים סורים שפעלו בשני כפרים בצפון סוריה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-6 באפריל 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בצפון המדינה. כמון כן נמסר מפי גורם בארגון הטליבאן של הריגתם של 7 בני-אדם מפיצוץ של מיכלית-דלק שנרגם מירי של פצצת מרגמה – אולם גורם רשמי באפגניסטן מסר כי הפיצוץ נגרם משריפה שנגרמה באקראי.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-6 באפריל 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים בשתי תקריות נפרדות. במקרה אחד נהרג מנהיג ארגון טרור פקיסטני מירי של מתנקש שפעל במחוז קוויטה.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-6 באפריל 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום המדינה. כמו כן נמסר על הריגתם של 35 בני-אדם בקרבות קטלניים שפרצו בצפון-תימן בין ארגוני טרור שיעים לבין ארגוני טרור סונים הפועלים באזור בתמיכתם של פעילי אל-קאעידה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-6 באפריל 2012 על הריגתו של שדרם רדיו מירי של מתנקש. מקור נוסף מסר כי הרצח התבצע בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. ארגון מתנגד להשמעת מוסיקה בכלי התקשורת.
--
עיראק – כורדים – טורקיה: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-6 באפריל 2012 על הריגתם של 9 בני-אדם מפיצוץ של צינור נפט שעובר מעיראק לטורקיה. הפיצוץ נגרם בפעולה של חברי המחתרת הכורדית – ה-PKK – הפועלים באזור הגבול המשותף של שתי מהמדינות. הארגון לקח אחריות על הפיגוע.
--
רוסיה – קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-6 באפריל 2012 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים נוספים בהיתקלות עם כוחות הביטחון הפועלים בצפון-הקווקז. ביומיים האחרונים נהרגו לפחות 8 פעילי טרור בהיתקלויות עם כוחות הביטחון.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-6 באפריל 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם בקרבות שפרצו בדרום המדינה בין פעילי טרור מוסלמים לבין כוחות-הביטחון הפועלים באזור.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

Friday, April 6, 2012

52 הרוגים בסוריה; 40 הרוגים בסומליה; 40 פעילי טרור נהרגו בתימן; 10 הרוגים באפגניסטן; 6 הרוגים בפקיסטן; 3 פעילי טרור נהרגו בקשמיר; חייל נהרג בטורקיה; 343 פעילי טרור נהרגו בקווקז מאז חודש מרס 2011;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-5 באפריל 2012 על הריגתם של 52 בני-אדם מירי ומהפגזות של חיילים סורים לעבר מפגינים ובתי תושבים בכל רחבי סוריה. מרבית ההרוגים היו בעיר חומס מהפגזות מהקרקע ומהאוויר של כוחות סורים לעבר בתי תושבים. במחוז אידליב התרחשו עימותים קטלניים בין חיילים סורים לבין אנשי "הצבא הסורי החופשי". מקור באו"ם מסר שהפסקת-האש תיכנס לתוקפה בסוריה ב-12 באפריל 2012. בשלושת הימים האחרונים נהרגו בסוריה קרוב ל-200 בני-אדם – כולל חיילים סורים שנהרגו בהיתקלויות עם אנשי "הצבא הסורי החופשי". מקור טורקי מסרו על כ-3,000 סורים שנמלטו לטורקיה במהלך היממה האחרונה. תושבים שנמלטו מהעיירה קסטנז מסרו על כ-200 גופות התגוללות ברחובות לאחר התקפה מסיבית של הצבא הסורי על העיירה המאוכלסת ב-20,000 תושבים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-5 באפריל 2012 על הריגתם של 8 שוטרים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-5 באפריל 2012 על הריגתם של 6 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים באזור העיר קראצ'י.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-5 באפריל 2012 על הריגתם של 40 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בפעולה צבאית יזומה שנערכה נגד פעילי הארגון הפועלים בדרום המדינה. מקור רשמי מסר כי ביומיים האחרונים נהרגו כ-100 פעילי טרור ארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום המדינה. מקור בארגון אל-קאעידה מסר ב-5 באפריל 2012 על הריגתם של 20 חיילים תימנים מפיצוץ של מכונית תופת שהופעלה בידי פעילי הארגון – אולם לא נמסר אישור רשמי לידיעה.
--
קניה – טרור – סומליה: מקורות תקשורתיים בסומליה ובקניה מסרו ב-5 באפריל 2012 על הריגתם של 40 פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בהתקפה יזומה של הצבא הקנייתי נגד פעילי הארגון הפועלים בדרום סומליה באזור הגבול עם קניה.
--
לוב – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-5 באפריל 2012 על הריגתם של 8 בני-אדם נוספים בקרבות שפרצו בין שתי מיליציות מוסלמיות שבטיות הפועלות בדרום המדינה. במהלך השבועיים האחרונים נהרגו בדרום לוב כ-170 בני-אדם.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-5 באפריל 2012 על הריגתו של חייל טורקי מירי של אנשי המחתרת הכורדית – ה-PKK – הפועלים במזרח טורקיה.
--
הודו – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-5 באפריל 2012 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים בהיתקלות עם חיילים הודים הפועלים בחבל קשמיר.
--
רוסיה – קווקז: מקורות רשמיים בסוריה מסרו ב-5 באפריל 2012 על הריגתם של 343 פעילי טרור מוסלמים בהיתקלויות עם אנשי כוחות הביטחון הפועלים באזור הקווקז מאז חודש מרס 2011.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Thursday, April 5, 2012

55 הרוגים בסוריה; 14 הרוגים בלוב; 10 הרוגים באפגניסטן; 10 הרוגים בסומליה; 6 הרוגים בפקיסטן; 6 הרוגים בעיראק; 5 הרוגים בקווקז; 3 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; טיל נורה לעבר אילת;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-4 באפריל 2012 על הריגתם של 55 בני-אדם מירי של חיילים סורים לעבר מפגינים ובתי תושבים בכל רחבי סוריה – 30 מהם נהרגו בחומס. מקור לבנוני מסר על 4 נשים שנהרגו מירי של חיילים סורים. מקורות נוספים ציינו כי במהלך היום הקודם (3 באפריל 2012) נהרגו לפחות 80 בני-אדם מירי של חיילים סורים ובהפגזות על בתי תושבים במקומות רבים ברחבי סוריה – בעיקר במחוז אידליב. (בין ההרוגים היו לפחות 25 חיילים סורים). מקורות ממשלתיים בסוריה מסרו ב-4 באפריל 2012 על נסיגה חלקית של כוחות הצבא ממרכזי הערים, אולם גורמים באופוזיציה מסרו שכוחות הצבא הגבירו את עוצמת האש במקומות אחדים כמו באזור העיר חומס ובמחוז אידליב. רוסיה העבירה אזהרה לכל המדינות המתכוונות לחמש את האופוזיציה הלוחמת נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-4 באפריל 2012 על הריגתם של 10 בני-אדם ועל פציעתם של 30 נוספים בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בצפון אפגניסטן.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-4 באפריל 2012 על הריגתם של 3 חיילי נאט"ו מפיצוץ של מטען חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-4 באפריל 2012 על הריגתם של 6 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בצפון-מערב המדינה.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-4 באפריל 2012 על הריגתם של 5 בני-אדם מפיצוץ של מכונת-תופת שהופעלה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים באזור העיר בגדאד.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-4 באפריל 2012 על הריגתם של 10 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בתיאטרון מקומי בעיר מוגדישו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב". התיאטרון נפתח מחדש רק לאחרונה.
--
לוב – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-4 באפריל 2012 על הריגתם של 14 בני-אדם בקרבות שפרצו מחדש בין שתי מיליציות שבטיות מקומיות הפועלות בדרום המדינה. על-פי הערכות אחדות נהרגו באזור זה כמעט 200 בני-אדם בחודש האחרון.
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-4 באפריל 2012 על הריגתם של 5 פעילי טרור מוסלמים בהיתקלות עם אנשי כוחות הביטחון הפעולים בצפון הקווקז.
--
ישראל – טרור – מצרים: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-4 באפריל 2012 על ירי של טיל לעבר אילת שנורה בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים מהגבול המצרי.
==

מאת: ד"ר יוחאי סלע


Wednesday, April 4, 2012

43 פעילי טרור נהרגו בתימן; 74 הרוגים בסוריה; 10 הרוגים בפקיסטן; 9 הרוגים באפגניסטן; 7 הרוגים בניגריה; 4 הרוגים בסומליה; שדרן טלוויזיה נרצח בעיראק; 3,000 פעילי טרור מוסלמים פועלים בדרום-תאילנד;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-3 באפריל 2012 על הריגתם של לפחות 74 בני-אדם מירי של חיילים סורים לעבר מפגינים ובתי תושבים במקומות אחדים ברחבי סוריה. במהלך היממה האחרונה נמסרו על עימותים קטלניים במחוז אידליב ובמחוז דרעא. סוריה הודיעה באופן רשמי על יישום "תוכנת קופי אנאן" לסיום המשבר בסוריה. היישום יתחיל ב-10 באפריל 2012. האופוזיציה הלוחמת חוששת שעד תאריך-היעד, המשטר הסורי יגביר את הלחץ הצבאי על המורדים. מקור רשמי בסוריה מסר ב-3 באפריל 2012 שמאז שהחלו האירועים האלימים בסוריה נהרגו יותר מ-3,000 אנשי כוחות-הביטחון.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-3 באפריל 2012 על הריגתם של 6 פעילי טרור מוסלמים ו-2 שוטרים בסדרה של היתקלויות אלימות אין כוחות הביטחון של אפגניסטן לבין פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. מקור נוסף מסר על הריגתם של 5 חיילים בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן על נקודת-ביקורת צבאית. דובר רשמי מסר על הריגתם של 9 שוטרים אפגנים ביומיים בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-3 באפריל 2012 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה של התקפות ועימותים שהתרחשו בצפון-מערב המדינה בין פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן לבין אנשי כוחות-הביטחון הפקיסטנים במהלך ניסיון להטיל עוצר על התושבים. מקור תקשורתי מקומי מסר שהתבצעה ההתקפה שכללה זריקת רימון וירי ולעבר תושבים מקומיים. מקור אחר מסר שכנראה נהרגו גם אזרחים מירי של חיילים פקיסטנים.
--
עיראק – טרור; מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-3 באפריל 2012 על הריגתו של עיתונאי עיראקי העובד בטלוויזיה המקומית בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים באזור תכרית.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים ותקשורתיים בתימן מסרו ב-3 באפריל 2012 על הריגתם של 43 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בעקבות פעילות צבאית יזומה שנערכה נגד פעילי הארגון הפועלים בדרום המדינה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-3 באפריל 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם בקרבות שפרצו בין פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" לבין מיליציה אסלאמית פרו-ממשלתית הפועלת בדרום המדינה.
--
ניגריה – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-3 באפריל 2012 על הריגתם של 7 בני-אדם בסדרה של פיגועים שהתבצעה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון המדינה. גורמי טרור בניגריה מסרו כי הפעולה התבצעה בתגובה לפגיעה במוסלמים בידי כוחות-הביטחון.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בתאילנד מסרו ב-3 באפריל 2012 על 3,000 פעילי טרור מוסלמים הנמצאים בדרום המדינה והמנהלים מאבק דמים נגד הצבא ונגד התושבים המקומיים שאינם מוסלמים. מידע נוסף: מקורות רשמיים בתאילנד מסרו ב-1 באפריל 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם נוספים בסדרת הפיצוצים שהיה יום קודם לכן בדרום המדינה שהתבצעה בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור. עד כה נהרגו לפחות 14 בני-אדם ונפצעו יותר מ-100 נוספים בפיגוע שהתבצע בדרום תאילנד.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע