Thursday, May 31, 2012

45 הרוגים בניגריה; 39 הרוגים בסוריה; 16 פעילי טרור ו-8 שוטרים נהרגו באפגניסטן; 10 הרוגים בתימן; 9 הרוגים בפקיסטן; 4 הרוגים בסומליה; 2 הרוגים בעיראק;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-30 במאי 2012 על הריגתם של 39 בני-אדם מירי ומהפגזות של הצבא הסורי באזור העיר דיר אל-זור, באזור העיר דמשק, בחומס ובאל-חמה. גורמים נוספים מסרו כי חלק מההרוגים הוצאו-להורג בידי כנופיות "השביחה" הפועלות למען המשטר. מקורות נוספים מסרו על עימותים קטלניים נוספים שהיו במקומות נוספים ברחבי סוריה. מקורות באו"ם מסרו על מציאתן של 13 גופות כפותות של גברים שנורו למוות בדיר אל-זור.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-30 במאי 2012 על הריגתם של 8 שוטרים אפגנים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בצפון-מזרח אפגניסטן. כמו כן נמסר מפי גורמים רשמיים על הריגתם של 16 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעולה צבאית יזומה שנערכה נגד פעילי הארגון הפועלים במחוזות קאבול והלמנד.
--
פקיסטן – טרור אתני: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-30 במאי 2012 על הריגתם של 9 בני-אדם בעימותים קטלניים שפרצו בין שתי מיליציות פוליטיות-אתניות הפועלות באזור העיר קראצ'י.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-30 במאי 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים באזור העיר בגדאד.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-30 במאי 2012 על הריגתם של 10 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בהתקפה אווירית של הצבא התימני על בסיסי טרור הנמצאים בדרום המדינה. מקור נוסף מסר שנערכו שתי התקפות אוויריות באזור הדרום.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-30 במאי 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם מירי של פצצות מרגמה שנורו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-שבאב הפועלים במרכז סומליה.
--
ניגריה – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-30 במאי 2012 על הריגתם של 45 בני-אדם בעימותים קטלניים שפרצו על רקע אתני-פוליטי-דתי בדרום-מזרח המדינה. מקורות נוספים מסרו על הריסתן של כנסיות אחדות במהלך ההתקפה. כ-2,000 בני-אדם הפכו לפליטים בעקבות האירועים הללו. ממשלת ניגריה הזרימה כוחות לאזור כדי למנוע מעשי טבח נוספים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Wednesday, May 30, 2012

30 הרוגים נוספים בסוריה; 15 פעילי טרור נהרגו בפקיסטן; 10 הרוגים בדרום-סודאן; 9 הרוגים בתימן; 4 הרוגים בניגריה; הרוג בלבנון; בכיר בארגון אל-קאעידה חוסל באפגניסטן;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-29 במאי 2012 על הריגתם של כ-30 בני-אדם נוספים בהפגזות נוספות של הצבא הסורי על שכונות אחדות בעיר אל-חמה. במהלך היממה האחרונה התגלו עשרות גופות של נרצחים והרוגים ברחבי סוריה. כמו כן, נמסר על מעשי אונס שיטתיים של חיילי הצבא הסורי וכנופיות "השביחה" כחלק ממסע ההפחדה של האוכלוסייה המתנגדת למשטר העלווי של בשאר אל-אסד. פליטים סורים שהגיעו לטורקיה מסרו לנציגי האו"ם על מעשי אונס רבים ורציחות של משפחות שלמות בידי כנופיות "השביחה" וחיילים סורים הנאמנים למשטר.
--
סוריה – לבנון: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-29 במאי 2012 על הריגתו של אזרח לבנוני מירי של חיילים סורים שפעלו באזור הבקעה. עוד 4 אזרחים נפצעו מהירי שנעשה מתוך השטח הסורי לעבר השטח הלבנוני.
--
אפגניסטן – נאט"ו – אל-קאעידה: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-29 במאי 2012 על חיסולו של מספר 2 בארגון אל-קאעידה בפעולה אווירית של כוחות נאט"ו הפועלים באפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-29 במאי 2012 על הריגתם של 15 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בפעולה צבאית יזומה של הצבא פקיסטני שנערכה במחוזות אורקזאי וחייבאר.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים רשמיים בתימן מסרו ב-29 במאי 2012 על הריגתם של 6 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה ו-3 חיילים תימנים בפעילות צבאית קרקעית ואוורית נגד פעילי הארגון הפועלים בדרום תימן.
--
סודאן – דרום-סודאן: מקורות צבאיים בדרום-סודאן מסרו ב-29 במאי 2012 על הריגתם של 10 בני-אדם (רובם אזרחים) בהתקפה של הצבא הסודאני שנערכה באזור הגבול המשותף.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-29 במאי 2012 על הריגתם של 4 סוחרים נוצרים מירי של פעילי טרור מוסלמים המזוהים עם ארגון "בוקו חראם" הפועל בצפון ניגריה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Tuesday, May 29, 2012

36 הרוגים בסוריה; 22 הרוגים בתימן; 5 פעילי טרור נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בפקיסטן; 4 הרוגים בניגריה; 3 הרוגים נוספים בפקיסטן; 3 הרוגים בסומליה; 2 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 2 הרוגים בתאילנד; חייל נהרג בטורקיה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-28 במאי 2012 על הריגתם של 36 בני-אדם נוספים בהפגזות של הצבא הסורי על ערים אחדות וכפרים אחדים ברחבי סוריה – מרבית ההרוגים היו באזור העיר אל-חמה. מקורות בינלאומיים מסרו במהלך היממה האחרונה על זעם בינלאומי על הטבח שאירע בעיירה חולה לפני יומיים שבעקבותיו נרצחו יותר מ-100 בני-אדם, בהם לפחות 32 ילדים.
--
אפגניסטן – נאט"ו: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-28 במאי 2012 על הריגתם של 2 חיילי נאט"ו בהתרסקות מסוק צבאי שהיה בפעילות מבצעית באפגניסטן.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-28 במאי 2012 על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בצפון-מערב פקיסטן.
--
פקיסטן – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-28 במאי 2012 על הריגתם של 3 מוסלמים שיעים בידי פעילי טרור מוסלמים סונים המתנגדים לנוכחות השיעית בפקיסטן.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-28 במאי 2012 על הריגתם של 22 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בעקבות פעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום המדינה בעזרתם של כוחות אוויריים אמריקאים.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-28 במאי 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם בקרבות שפרצו בדרום סומליה בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב".
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-28 במאי 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים המזוהים עם ארגון "בוקו חראם". הירי התבצע לעבר נופשים ששהו באזור העיר קאנו.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה ובעיראק מסרו ב-28 במאי 2012 על הריגתו של חייל טורקי בהיתקלות עם חברי המחתרת הכורדית הפועל על גבול עיראק טורקיה.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-28 במאי 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום תאילנד. שני ההרוגים היו מתנדבים במשמר הלאומי בדרום המדינה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Monday, May 28, 2012

33 הרוגים בסוריה; 8 הרוגים בהפצצה של נאט"ו באפגניסטן; 4 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 2 הרוגים בפקיסטן; 2 פעילי טרור נהרגו בעיראק; כהן דת מוסלמי נהרג בניגריה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות רשמיים בסוריה האשימו ב-27 במאי 2012 את פעילי אל-קאעידה בטבח האזרחים בעיירה חולה בה נהרגו לפחות 100 בני-אדם – בהם נשים וילדים רבים. מקורות באופוזיציה הסורית האשימו את אנשי "השביחה" הפועלים למען המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. עדויות קשות התפרסמו במהלך היממה האחרונה על הבטח שהתחולל בעיירה. מקורות נוספים מסרו על הריגתם של 33 בני-אדם נוספים בקרבות ובהפגזות של הצבא הסורי על שכונות אחדות ברחבי סוריה – בעיקר באזור העיר אל-חאמה. דוברים נוספים מסרו על הרס רב של בתים, על ביזה ועל אונס שיטתי של נשים בידי חיילים סורים של חברי כנופיות "השביחה". אנשי "הצבא הסורי החופשי" החלו לנקום את הטבח על-ידי הוצאתם להורג של כל אנשי "השביחה" שנתפסו במהלך הימים האחרונים, וכן נורו למוות 2 גנרלים בצבא הסורי הנאמן למשטר. רוסיה מסכימה להחלפתו של בשאר אל-אסד בסגנו - עד לקיומן של בחירות כלליות בסוריה.
--
אפגניסטן – נאט"ו: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-27 במאי 2012 על הריגתם של 8 בני-אדם (בני משפחה אחת) בהפצצה של כוחות נאט"ו על בסיסי טרור של ארגון הטליבאן.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-27 במאי 2012 על הריגתם של 4 חיילי נאט"ו מפיצוץ של מטען חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בדרום אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-27 במאי 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם ועל פציעתם של 7 נוספים מירי של טיל שנורה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן לעבר מרכז מסחרי.
--
עיראק – טרור: מקורות משטרתיים בעיראק מסרו ב-27 במאי 2012 כי בהתקפה שנערכה יום קודם לכן באזור העיר בגדאד, נהרגו 2 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות משטרתיים בניגריה מסרו ב-27 במאי 2012 על הריגתו של כהן דת מוסלמי בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון המדינה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Sunday, May 27, 2012

46 הרוגים בתימן; 20 הרוגים בסוריה; 4 פעילי טרור נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בפקיסטן; 3 חיילים נהרגו בעיראק; 3 הרוגים באלג'יריה; 2 הרוגים נוספים באפגניסטן; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; שוטר נהרג בניגריה; 70 הרוגים נוספים במאלי; טרוריסט בכיר נהרג בחבל קשמיר;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-26 במאי 2012 על הריגתם של 20 בני-אדם נוספים מירי ומהפגזות של הצבא הסורי באזורים אחדים ברחבי סוריה. מקורות נוספים מסרו על ביזה, אונס ורצח של ילדים בידי כנופיות "השביחה" העלוויות הפועלות למען המשטר. במקומות אחדים באזור חומס נהרסו כפרים אחדים בהם פעל הצבא הסורי בימים האחרונים. בעקבות הטבח של הימים האחרונים, גורמים באופוזיציה הסורית שלחו קריאה נואשת ל"מדינות ידידות" להתערב צבאית נגד המשטר ונגד הנשיא בשאר אל-אסד. גורמים מדיניים בארה"ב מסרו ב-26 במאי 2012 על הצעה אמריקאית שהוגשה לרוסיה להיפטר מבשאר אל-אסד, אך להשאיר את הממשלה הסורית כפי שהיא לתקופה מסוימת.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-26 במאי 2012 על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בצפון-מערב פקיסטן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-26 במאי 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם נוספים בפיצוץ שהתרחש במחוז קנדהאר יום קודם לכן. עד כה נהרגו בפיגוע 5 בני-אדם.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-26 במאי 2012 על הריגתו של חייל נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. מאז תחילת חודש מאי 2012 נהרגו באפגניסטן 28 חיילי נאט"ו.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-26 במאי 2012 על הריגתם של 3 חיילים עיראקים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים ותקשורתיים בתימן מסרו ב-26 במאי 2012 על הריגתם של 46 בני-אדם בסדרה של תקריות שהתרחשו ברחבי תימן במהלך היממה האחרונה: 27 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה נהרגו בדרום המדינה; 7 חיילים תימנים נהרגו במהלך מבצע צבאי נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה; 13 בני-אדם נהרגו בפיגוע התאבדות שהתבצע בצפון-תימן במחוז סעדה המאוכלס בשיעים.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-26 במאי 2012 על הריגתו של שוטר מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם".
--
אלג'יריה – טרור: מקורות תקשורתיים באלג'יריה מסרו ב-26 במאי 2012 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה במהלך מבצע צבאי יזום שנרצח מזרחית לעיר הבירה.
--
מאלי – בורקינה פאסו: מקורות רשמיים במאלי מסרו ב-26 במאי 2012 כי סביר להניח שמספר ההרוגים יגיע ל-100 בני-אדם בעימותים הקטלניים שפרצו באזור הגבול המשותף בן שתי המדינות. יום קודם לכן נמסר על כ-30 הרוגים בעימותים הללו.
--
הודו – קשמיר: מקורות רשמיים בקשמיר מסרו ב-26 במאי 2012 על הריגתו של מפקד בכיר בארגון טרור מוסלמי בהיתקלות עם חיילים הודים הפועלים בחבל קשמיר.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Saturday, May 26, 2012

130 הרוגים בסוריה; 30 הרוגים במאלי; 13 הרוגים בפקיסטן; 10 פעילי טרור נוספים נהרגו בתימן; 5 הרוגים בסומליה; 3 הרוגים באפגניסטן; 2 הרוגים בטורקיה בפיגוע התאבדות;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-25 במאי 2012 על הריגתם של 130 בני-אדם מירי ומהפגזות של הצבא הסורי לעבר אזרחים ובתי תושבים במקומות אחדים ברחבי סוריה. מרבית הרוגים היו בעיר חומס שנפגעו מהפגזה קשה של הצבא הסורי. בין ההרוגים ילדים רבם ומשפחות שלמות שנטבחו בידי נאמני המשטר. כמו כן נמסר מפי מקורות מקומיים על הפגנות מחאה רבות שנערכו ברחבי סוריה נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. האופוזיציה הסורית קראה למועצת-הביטחון לכנס דיון דחוף על רקע הטבח של היממה האחרונה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-25 במאי 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם מפיצוץ של 3 מטעני-חבלה שהופעלו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלות בדרום אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור ואלימות: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-25 במאי 2012 על הריגתם של 7 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים לעבר אוטובוס אזרחי. כמו כן נמסר על הריגתם של 6 בני-אדם בעימותים קטלניים בין שתי מיליציות אתניות-פוליטיות הפועלות באזור העיר קראצ'י.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים רשמיים בתימן מסרו ב-25 במאי 2012 על הריגתם של 10 פעילי טרור נוספים מארגון אל-קאעידה במהלך מבצע צבאי יזום שנערך נגד פעילי הארגון הפועלים במחוז אביאן שבדרום תימן. מקור צבאי נוסף מסר שביומיים האחרונים נהרגו לפחות 35 פעילי טרור מוסלמים ו-7 חיילים תימנים.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-25 במאי 2012 על הריגתם של 5 בני-אדם בקרבות שפרצו בין כוחות-הביטחון לבין פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים בדרום המדינה. מקור נוסף מסר שהאירוע התרחש ב-24 במאי 2012.
--
מאלי – בורקינה פאסו: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-25 במאי 2012 על הריגתם של 30 בני-אדם בעימותים קטלניים שפרצו בגבול המשותף של מאלי ובורקינה פאסו על רקע מתיחות אתנית השוררת בגבול.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-25 במאי 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי חברי המחתרת הכורדית הפועלת במרכז טורקיה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Friday, May 25, 2012

33 הרוגים בתימן; 13 הרוגים בסוריה; 10 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בפקיסטן; 2 הרוגים בלבנון; 2 שוטרים נהרגו באפגניסטן; 2 הרוגים בטורקיה; עיתונאי נרצח בסומליה; חייל נהרג בקווקז;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-24 במאי 2012 על הריגתם של 13 בני-אדם מירי של חיילים סורים שפעלו נגד אזרחים ומפגינים בצפון סוריה. חלק מההרוגים נפגעו במהלך הפגזה של הצבא הסורי על עיירה רסתאן.
--
לבנון – טרור ואלימות: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-24 במאי 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם במהלך עימותים אלימים שפרצו בין שתי מיליציות מוסלמיות הפועלות בביירות על רקע מלחמת-האזרחים המתחוללת בסוריה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-24 במאי 2012 על הריגתם של 2 שוטרים אפגנים בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז הלמנד.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-24 במאי 2012 על הריגתם של 10 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בצפון-מערב פקיסטן.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-24 במאי 2012 על הריגתם של 25 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה ו-8 חיילים תימנים במבצע צבאי נרחב שנערך נגד אנשי הארגון הפועלים בדרום תימן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-24 במאי 2012 על הריגתו של עיתונאי מקומי בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים באזור העיר מוגדישו.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-24 במאי 2012 על הריגתו של חבר המחתרת הכורדית ועל מותו של חייל טורקי לאחר פציעתו בעת קרב עם חברי המחתרת הכורדית.
--
רוסיה – קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-24 במאי 2012 על הריגתו של חייל מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור הפועלים בחבל אינגושטיה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Thursday, May 24, 2012

15 פעילי טרור מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 12 הרוגים בסוריה; 9 הרוגים בפקיסטן; 6 הרוגים בעיראק; 4 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בפקיסטן; 4 הרוגים בניגריה; 3 כורדים נהרגו בטורקיה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-23 במאי 2012 על הריגתם של 6 בני-אדם בהפגזה סורית על העיר רסתאן. מקורות נוספים מסרו על עימותים קטלניים נוספים שהתרחשו במהלך היממה האחרונה בכל רחבי סוריה בין כוחות-הביטחון לבין אנשי האופוזיציה הלוחמת נגד המשטר. מקורות מקומיים בסוריה מסרו כי הפגזות של הצבא הסורי על ערים אחדות התגברו במהלך היממה האחרונה – שבמהלכן נהרגו עוד 6 בני-אדם.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-23 במאי 2012 על הריגתם של 15 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך מבצע צבאי שנערך ביממה האחרונה נגד פעילי הארגון הפועלים במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן. כמו כן נמסר על חטיפתם של 5 רופאים (שניים מהם זרים) בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-23 במאי 2012 על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בצפון-מערב פקיסטן.
--
פקיסטן – טרור ואלימות: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-23 במאי 2012 על הריגתם של 9 בני-אדם בעקבות ירי שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים במהלך כינוס פוליטי.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-23 במאי 2012 על הריגתם של 6 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה. בין ההרוגים היו לפחות 3 ילדים.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-23 במאי 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-23 במאי 2012 על הריגתם של 3 חברי המחתרת הכורדית בהיתקלות עם חיילים טורקים שפעלו במזרח טורקיה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Wednesday, May 23, 2012

7 הרוגים בניגריה; 7 הרוגים בסוריה; 5 הרוגים באפגניסטן; 4 הרוגים בפקיסטן; 4 כורדים נהרגו בטורקיה; 3 הרוגים במאלי; הרוג בתימן; הרוג בסודאן;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-22 במאי 2012 על הריגתם של 5 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור העיר דמשק. כמו כן נמסר כי בימים האחרונים נהרגו לפחות 22 חיילים סורים בעימותים עם אנשי "הצבא הסורי החופשי". מקורות בסוריה מסרו על חטיפתם של 12 לבנונים שיעים בידי מורדים סורים. במהלך הלילה נהרגו עוד 2 אזרחים מירי של שוטרים סורים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-22 במאי 2012 על הריגתם של 5 אנשי-ביטחון מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-22 במאי 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם בעימותים אלימים שפרצו בין שתי מיליציות פוליטיות-אתניות הפועלות באזור העיר קראצ'י.
--
תימן – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-22 במאי 2012 על הריגתו של אדם אחד מירי של שוטרים מקומיים בעקבות הפגנת מחאה שנערכה נגד הנשיא המכהן.
--
סודאן – טרור: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-22 במאי 2012 על הריגתו של אדם אחד מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעל במזרח סודאן.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-22 במאי 2012 על הריגתם של 7 בני-אדם בהתקפות יזומות של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה.
--
מאלי – טרור ואלימות: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-22 במאי 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים על ארמון הנשיאות הנמצא בעיר הבירה באמאקו.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-22 במאי 2012 על הריגתם של 4 חברי המחתרת הכורדית בהיתקלות עם חיילים טורקים שפעלו במזרח טורקיה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Tuesday, May 22, 2012

96 הרוגים בתימן בפיגוע התאבדות; 81 הרוגים בסוריה ביומיים האחרונים; 8 חיילים נהרגו באפגניסטן; 2 הרוגים בלבנון; 2 הרוגים בעיראק; 2 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; טרוריסט מוסלמי נהרג בקשמיר;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית ומקורות בטורקיה מסרו ב-21 במאי 2012 על הריגתם של 81 בני-אדם ביומיים האחרונים (20-21 במאי 2012) מירי של חיילים סורים, מהפגזות ומעימותים קטלניים שפרצו בין כוחות-הביטחון לבין אנשי "הצבא הסורי החופשי". כמו כן נמסר מפי מקורות אחדים בתוך סוריה ומחוצה לה על הפגזות נוספות של הצבא הסורי על שכונות אחדות בעיר אל-חאמה. שגריר ארה"ב בנאט"ו מסר ב-21 במאי 2012 כי לכוחות נאט"ו אין שום כוונה להתערב צבאית בסוריה.
--
לבנון – טרור ואלימות: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-21 במאי 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם בעימותים אלימים שפרצו בעיר ביירות בין שתי מיליציות חמושות על רקע מלחמת-האזרחים המתחוללת בסוריה מאז ה-15 במרס 2011.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-21 במאי 2012 על הריגתם של 2 חיילי נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. מאז תחילת חודש מאי 2012 נהרגו באפגניסטן 23 חיילי נאט"ו. מאז תחילת שנת 2012 נהרגו באפגניסטן 159 חיילי נאט"ו.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-21 במאי 2012 על הריגתם של 8 חיילים אפגנים בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך היממה האחרונה.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-21 במאי 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם בשתי תקריות טרור שהתבצעו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בצפון עיראק.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-21 במאי 2012 על הריגתם של 100 בני-אדם ועל פציעתם של 300 נוספים בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה שפעלו בעיר הבירה צנעא ליד ארמון הנשיאותי בעת הכנות לקראת מצעד צבאי. בשבועיים האחרונים נערך מבצע צבאי גדול של הצבא התימני נגד פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום תימן. בשבועיים האחרונים נהרגו במצבע הצבאי 213 בני-אדם, מהם לפחות 147 פעילי טרור מארגון אל-קאעידה.
--
הודו – קשמיר: מקורות רשמיים בהודו מסרו ב-21 במאי 2012 על הריגתו של פעיל טרור מוסלמי בהיתקלות עם חיילים הודים הפועלים בחבל קשמיר.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Monday, May 21, 2012

34 הרוגים בסוריה; 21 הרוגים בתימן; 18 פעילי טרור נהרגו באפגניסטן; 7 הרוגים בסומליה; 4 הרוגים בפקיסטן; 2 הרוגים בקווקז; 2 הרוגים בלבנון; הרוג בפיליפינים;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-20 במאי 2012 על קרבות קשים שפרצו בדמשק בין אנשי "הצבא הסורי החופשי", לבין כוחות הביטחון, ושבמהלכם נהרגו קצינים בכירים מאוד כולל אסיף שווכאת שהוא גיסו של הנשיא בשאר אל-אסד. גורמים רשמיים דחו מכל וכל את הפרסום הזה באמצעות הטלוויזיה הסורית. במהלך היממה האחרונה נערכו עימותים קטלניים בין כוחות-הביטחון לבין אזרחים במקומות אחדים ברחבי סוריה. כמו כן נמסר על הריגתם של לפחות 34 בני-אדם בעימותים הללו – 20 מהם נהרגו בהפגזה של הצבא הסורי על העיר אל-חאמה. מקורות כורדיים מסרו ב-20 במאי 2012 על מנוסתם של כורדים מסוריה לעיראק בשל הקרבות המתחוללים במזרח סוריה בין כוחות-הביטחון לבין אנשי "הצבא הסורי החופשי". דוברים באו"ם מסרו על פיצוץ של מטען-חבלה בעת שעברה שיירה של משקיפים או"ם באזור העיר דומא.
--
לבנון – טרור ואלימות: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-20 במאי 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של חיילים לבנונים במהלך עימותים אלימים שפרצו בעיר טריפולי בין מתנגדי אסד לבין תומכיו.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-20 במאי 2012 על הריגתם של 18 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במבצע צבאי משולב שנערך במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור אתני: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-20 במאי 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם בעימותים קטלניים שפרצו בין שתי מיליציות אתניות-פוליטיות הפועלות באזור העיר קראצ'י.
--
תימן – טרור: מקורות רשמיים בתימן מסרו ב- 20 במאי 2012 על הריגתם של 21 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה במשך שעות אחדות בדרום תימן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-20 במאי 2012 על הריגתם של 7 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים באזור העיר מוגדישו. מקור נוסף מסר שמרבית ההרוגים היו חיילים סומלים.
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-20 במאי 2012 על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים מירי של חיילים שפרצו בצפון הקווקז.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בפיליפינים מסרו ב-20 במאי 2012 על הריגתו של אדם אחד בקרבות שפרצו בין שני ארגוני טרור אסלאמיים הפועלים בדרום המדינה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Sunday, May 20, 2012

20 הרוגים בסוריה; 36 פעילי טרור מוסלמים ואזרחים נהרגו בתימן; 5 הרוגים בעיראק; 2 שוטרים ו-13 אזרחים שוטרים נהרגו בפקיסטן; 2 שוטרים נהרגו באלג'יריה; הרוג בטורקיה; 14 פצועים בקשמיר;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית ומקורות רשמיים מסרו ב-19 במאי 2012 על הריגתם של 9 בני-אדם ועל פציעתם של 100 נוספים מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי מתאבד מוסלמי באזור דיר אל-זור ליד בסיס צבאי. כמו כן נמסר על הריגתם של 11 אזרחים מירי של חיילים סורים שפעלו באזור חאלב, בדמשק, במחוז אידליב ובמחוז דרעא. מקורות נוספים מסרו על עימותים קטלניים נוספים שהתרחשו במהלך היממה האחרונה בין כוחות-הביטחון לבין אזרחים ואנשי "הצבא הסורי החופשי". בחאלב נערכה הפגנת מחאה גדולה מאוד נגד המשטר.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-19 במאי 2012 על הריגתם של 2 שוטרים שיעים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז קוויטה. מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-19 במאי 2012 על הריגתם של 13 בני-אדם בעימותים אלימים שפרצו בין שתי מיליציות אתניות-פוליטיות הפועלות באזור העיר קראצ'י.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-19 במאי 2012 על הריגתם של קצין משטרה, אשתו ושלושת ילדיהם בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים באזור העיר בגדאד.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-19 במאי 2012 על הריגתם של 36 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה ואזרחים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום תימן.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות צבאיים באלג'יריה מסרו ב-19 במאי 2012 על הריגתם של 2 שוטרי משמר-החוף מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-19 במאי 2012 על הריגתו של אזרח טורקי ועל פציעתם של 3 נוספים בהתקפה על בסיס צבאי בידי אנשי המחתרת הכורדית הפועלת במזרח המדינה.
--
הודו – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-19 במאי 2012 על פציעתם של 14 בני-אדם מפיצוץ של רימון-יד שהושלך בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בחבל קשמיר.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Saturday, May 19, 2012

11 הרוגים בסוריה; 7 הרוגים נוספים בסומליה; 5 הרוגים בעיראק; 4 כורדים נהרגו בטורקיה; 3 הרוגים באפגניסטן; 3 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בתימן; 2 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; טרוריסט נהרג באזרבייג'ן; 150 הרוגים בדרום תימן בשבוע האחרון;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית ומקורות במפרץ הפרסי מסרו ב-18 במאי 2012 על הריגתם של 11 בני-אדם מירי של חיילים סורים שפעלו באזור העיר חומס ובאזור העיר דמשק. במהלך היממה האחרונה נרשמו עשרות תקריות אלימות בכל רחבי סוריה לאחר תפילת "יום השישי".

--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-18 במאי 2012 על הריגתם של 2 חיילי נאט"ו מירי של פצצת מרגמה שנורתה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז קונאר.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן; מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-18 במאי 2012 על הריגתם של 3 אזרחים בתקרית בה נהרגו 2 חיילי נאט"ו.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-18 במאי 2012 על הריגתם של 5 בני-אדם ועל פציעתם של 30 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים באזור העיר בגדאד.
--
תימן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בתימן מסרו ב-18 במאי 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום תימן. מקורו רשמי נוסף מסר על הריגתם של כ-150 בני-אדם בשבוע האחרון בפעילות צבאית יזומה של הצבא התמני הנערכת בדרום המדינה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-18 במאי 2012 על הריגתם של 7 בני-אדם נוספים בקרבות שפרצו בין חיילי הממשלה לבין פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים באזור העיר מוגדישו. מקור נוסף מסר כי הקרבות החלו ביום רביעי ונמשכו לאורך כל יום שישי.
--
אזרבייג'ן – טרור: מקורות רשמיים באזרבייג'ן מסאו ב-18 במאי 2012 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בעקבות פעילות צבאית יזומה שנערכה נגד פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור העיר באקו.
--
טורקיה – כורדים: מקורו תקשורתי בטורקיה מסר ב-18 במאי 2012 על מציאתן של 4 גופות של חברי המחתרת הכורדית לאחר קרב עם חיילים טורקים שנערך לפני ימים אחדים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Friday, May 18, 2012

10 הרוגים בסוריה; 7 הרוגים באפגניסטן; 7 הרוגים בלוב; 3 חיילים נהרגו בטורקיה; 3 הרוגים בפקיסטן; 2 הרוגים בסומליה; ילד נהרג בלבנון; טרוריסט נהרג בקווקז; 308 בני-אדם נהרגו בניגריה בשנת 2011 בפעולות טרור של ארגון "בוקו חראם";
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-17 במאי 2012 על הריגתם של 10 בני-אדם מירי של חיילים סורים שפעלו במקומות אחדים ברחבי סוריה. אנשי-רוח מסוריה ומלבנון גינו את הקריאה של אחד מגורמי האופוזיציה האסלאמית בסוריה לרצוח את המשורר אדוניס. גורמים רשמיים באו"ם מסרו כי הם מאמינים שאל-קאעידה אחראי לפיגוע הקטלני שהיה בדמשק לפני ימים אחדים שבעקבותיו נהרגו לפחות 55 בני-אדם ונפצעו כ-400 נוספים.
--
לבנון – טרור: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-17 במאי 2012 על הריגתו של ילד ועל פציעתם של 4 נוספים בחילופי-אש נוספים שפרצו בעיר טריפולי שבלבנון בין תומכי אסד לבין מתנגדיו.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-17 במאי 2012 על הריגתם של 3 חיילים בהיתקלות עם פעילי המחתרת הכורדית הפועלת באזור הגבול בין טורקיה לסוריה
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-17 במאי 2012 על הריגתם של 7 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במערב אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-17 במאי 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם – אחד מהם היה שוטר – בשתי תקריות טרור שהתבצעו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-17 במאי 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם בפיגוע טרור שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים באזור העיר מוגדישו.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-17 במאי 2012 על הריגתם של 308 בני-אדם בשנת 2011 בפעולות טרור של ארגון "בוקו חראם".
--
לוב – טרור: מקורות צבאיים בלוב מסרו ב-17 במאי 2012 על הריגתם של 7 בני-אדם ועל פציעתם של 40 נוספים בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים באזור הגבול בין לוב לאלג'יריה.
--
קווקז – טרור: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-17 במאי 2012 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי מירי של כוחות-הביטחון שפעלו באזור צפון הקווקז.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Thursday, May 17, 2012

17 הרוגים בתימן; 15 הרוגים באפגניסטן; 12 הרוגים בסוריה; 12 הרוגים בניגריה; 11 הרוגים נוספים בעיראק; 9 הרוגים בפקיסטן; הרוג בקניה; 15 גופות נוספות נמצאו בעיר חומס שבסוריה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-16 במאי 2012 על הריגתם של 12 בני-אדם מירי של חיילים סורים בדרום המדינה במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה נגד אנשי "הצבא הסורי החופשי". מקורות נוספים מסרו כי במהלך היממה האחרונה נרשמו עימותים קטלניים נוספים ברחבי סוריה, אולם לא נמסר מספרם המדויק של הנפגעים. מקורות בלבנן מסרו ב-16 במאי 2012 על הריגתו של אדם אחד בקרבות שפרצו בתוך סוריה בין אזרחים לבנונים התומכים באסד לבין קבוצת מורדים הקשורים לאופוזיציה הלוחמת נגד המשטר. מקורות נוספים באופוזיציה הסורית מסרו ב-16 במאי 2012 על הוצאתם להורג של 15 אזרחים סורים בידי חיילים סורים שפעלו באזור העיר חומס.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-16 במאי 2012 על הריגתם של 14 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה נגד פעילי הארגון הפועלים במחוז פקטיקה. כמו כן נמסר על הריגתו של שוטר מקומי מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בצפון-מערב אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-16 במאי 2012 על הריגתם של 9 בני-אדם בקרבות שפרצו בין שתי מיליציות אסלאמיות אתניות הפועלות בעיר קראצ'י.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-16 במאי 2012 על הריגתם של 11 בני-אדם נוספים (מהם לפחות 5 חיילים) בסדרה של פיגועי טרור שהתרחשה במהלך היממה הקודמת. במהלך ההתקפות הללו נהרגו 12 בני-אדם.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים רשמיים בתימן מסרו ב-16 במאי 2012 על הריגתם של 4 חיילים ו-13 פעילי טרור מוסלמים מארגון :אל-קאעידה בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד פעילי הארגון הפועלים בדרום המדינה.
--
קניה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בקניה מסרו ב-16 במאי 2012 על הריגתו של אדם אחד מפיצוץ של רימון-יד שהושלך באזור העיר מומבסה בידי פעילי טרור מוסלמים שהגיעו מסומליה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-16 במאי 2012 על הריגתם של 12 בני-אדם בהתקפה של פעילי טרור על תושבים המתגוררים באחד מהיישובים הנמצאים בצפון ניגריה. מקורות נוספים מסרו כי האירוע התרחש לפני 5 ימים, אולם רק כעת האירוע הובא לידיעת הציבור.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Wednesday, May 16, 2012

48 הרוגים בסוריה; 7 חיילים נהרגו בתימן; 7 פעילי טרור נהרגו בקווקז; 6 הרוגים בסומליה; 5 הרוגים בניגריה; 4 הרוגים בפקיסטן; שוטר נהרג בעיראק; 100 חברי המחתרת הכורדית נהרגו בשלושת החודשים האחרונים;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-15 במאי 2012 על הריגתם של לפחות 48 בני-אדם בהפגזות נוספות של הצבא הסורי על יישובים אחדים בצפון סוריה. בין ההרוגים היו 20 בני-אדם שהשתתפו בהלוויה שנפגעו מירי של חיילים סורים. כמו כן נמסר מפי גורמים מקומיים על עימותים קטלניים נוספים שהתרחשו בין כוחות-הביטחון הנאמנים למשטר לבין אנשי "הצבא הסורי החופשי". גורמים אסלאמיים רדיקליים מטוניסיה החלו להצטרף למאבק המתנהל בסוריה נגד הנשיא בשאר אל-אסד.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-15 במאי 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם בשתי תקריות טרור שהתבצעו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בצפון-מערב המדינה.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-15 במאי 2012 על הריגתו של שוטר מקומי ועל פציעתם של 7 נוספים מפיצוץ של מטען חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים באזור העיר בגדאד.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-15 במאי 2012 על הריגתם של 7 חיילים תימנים בהתקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום המדינה. במהלך הימים האחרונים נהרגו עשרות חיילים ופעילי טרור מוסלמים בקרבות קטלניים שהיו בדרום תימן.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-15 במאי 2012 על הריגתם של 6 בני-אדם בקרבות שפרצו בין חיילי הממשלה לבין פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים בדרום סומליה.
--
ניגריה – טרור: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-15 במאי 2012 על הריגתם של 5 בני-אדם נוספים בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה. ביממה האחרונה נהרגו לפחות 12 בני-אדם בהתקפות של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם".
--
טורקיה – כורדים: מקורות כורדיים מסרו ב-15 במאי 2012 על הריגתם של 100 חברי המחתרת הכורדית בשלושת החודשים האחרונים בפעילות קרבית נגד חיילים טורקים ונגד חיילים איראנים.
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-15 במאי 2012 על הריגתם של 7 פעילי טרור מוסלמים בהיתקלויות עם אנשי כוחות-הביטחון הפועלים בצפון הקווקז.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Tuesday, May 15, 2012

39 הרוגים בסוריה; 30 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בתימן; 9 הרוגים באפגניסטן; 9 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 7 שוטרים נהרגו בניגריה; 6 הרוגים בעיראק; 2 הרוגים בנוספים בלבנון; 24 פצועים בפיגוע טרור בדרום תאילנד;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-14 במאי 2012 על הריגתם של 23 חיילים סורים בהיתקלות עם אנשי "הצבא הסורי החופשי" הפועל בצפון סוריה. כמו כן נמסר על הריגתו של אימאם במסגד מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור העיר דמשק. במהלך היממה אחרונה היו עימותים קטלניים נוספים בין כוחות-הביטחון הנאמנים למשטר לבין האופוזיציה הלוחמת. במקורות נוספים בעיר רסתאן מסרו ב-14 במאי 2012 על הריגתם של 11 אזרחים סורים מהפגזה של הצבא הסורי על בתי התושבים המתגוררים בעיר. מקורות רשמיים בסוריה מסרו על הריגתם של 2 קציני צבא מירי של פעילי טרור מוסלמים שפעלו באזור העיר דמשק. מקור ממשלתי נוסף מסר על הריגתם של אב ובנו (האב היה נציג רשמי של המשטר) בעיר דיר אל-זור מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-14 במאי 2012 על הריגתם של 9 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל במרכז מסחרי הומה אדם הנמצא בצפון אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-14 במאי 2012 על הריגתם של 9 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית אווירית של הצבא הפקיסטני שהתבצעה באזור מחוז קוראם.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-14 במאי 2012 על הריגתם של 6 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים באזור העיר פלוג'ה.
--
לבנון – טרור: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-14 במאי 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם נוספים בעימותים שפרצו בעיר טריפולי בין שתי מליציות אסלאמיות חמושות על רקע מלחמת-האזרחים המתחוללת בסוריה. עד כה נהרגו לפחות 5 בני-אדם ויותר מ-100 נוספים נפצעו.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-14 במאי 2012 על הריגתם של 30 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בפעילות משולבת של הצבא התימני שהתבצעה באזור דרום תימן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-14 במאי 2012 על הריגתם של 7 שוטרים ניגרים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-14 במאי 2012 על פציעתם של 24 בני-אדם בשני פיגועי טרור שהתבצעו בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום תאילנד.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Monday, May 14, 2012

23 הרוגים בסוריה; 18 פעילי טרור נהרגו באפגניסטן; 11 פעילי טרור נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בתימן; 5 הרוגים בעיראק; 4 הרוגים באפגניסטן; 3 הרוגים בסומליה; 3 הרוגים בלבנון; 2 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 2 הרוגים בפקיסטן;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-13 במאי 2012 על הריגתם של 23 בני-אדם מירי של חיילים סורים לעבר תושבים במקומות אחדים ברחבי סוריה. בין ההרוגים היו לפחות 2 חיילים ו-5 אזרחים שנהרגו בקרבות שפרצו באזור העיר דרעא. מקור נוסף באופוזיציה הסורית מסר ב-13 במאי 2012 על כ-20,000 פליטים סורים שהצליחו להימלט לירדן וכי הם זקוקים לסיוע משמעותי ממדינות ערביות כדי להקל על מצבם.
--
לבנון – טרור: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-13 במאי 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם בקרבות שפרצו בין פלגים שונים בעיר טריפולי.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-13 במאי 2012 על הריגתם של 18 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בעקבות פעולה צבאית יזומה שנערכה במחזות אחדים ברחבי אפגניסטן.
--
אפגניסטן – נאט"ו: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-13 במאי 2012 על הריגתם של 2 חיילי נאט"ו מירי של שוטרים אפגנים – כנראה בשל טעות בזיהוי.
--
פקיסטן – טרור אתני: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-13 במאי 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם בקרבות שפרצו בין שתי מיליציות מקומיות הפועלות במערב המדינה.
--
עיראק – טרור: מקורות משטרתיים בעיראק מסרו ב-13 במאי 2012 על הריגתו של 4 באנשי כוחות-הביטחון מפיצוץ של מכוניות-תופת שהופעלה בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים במערב עיראק.
--
תימן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בתימן מסרו ב-13 במאי 2012 על הריגתם של 11 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום המדינה.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-13 במאי 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם בפיצוץ של רימון יד שהושלך בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים באזור העיר מוגדישו.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Sunday, May 13, 2012

15 הרוגים בסוריה; 5 הרוגים בפקיסטן; 4 הרוגים באפגניסטן; 2 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; מנהיג שיעי נהרג בניגריה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-12 במאי 2012 על הריגתם של 15 בני-אדם מירי של חיילים סורים לעבר אזרחים ובתי תושבים במקומות אחדים ברחבי סוריה. ארגון אסאלמי קיצוני בשם "אל-נוסרא" נטל אחריות לפיגוע הקטלני שהתבצע בדמשק ב-11 במאי 2012 שבעקבותיו נהרגו לפחות 55 בני-אדם. ארגון "אל-נוסרא" נטל אחריות לפיגועים קודמים שהתרחשו בסוריה במהלך החודשים האחרונים. מקורות נוספים מסרו כי אין הרבה מידע על הארגון או על מספר הפעילים החברים בו. ההערכה היא שלארגון "אל-נוסרא" יש קשר כלשהו לארגון אל-קאעידה הפועל בעיראק. בהודעה שנמסרה לאחר הפיגוע נאמר ש"על המשטר להפסיק להרוג מאמינים סונים", ואם המשטר העלווי לא יפסיק לטבוח באוכלוסייה, יהיו פיגועים קשים הרבה יותר בעתיד. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-12 במאי 2012 על הפגזה מסיבית של הצבא הסורי על שכונות אחדות בעיר חומס. כמו כן נמסר על מחסומים רבים שהוצבו בעיקר באזור העיר דמשק, וכן גם בחאלב, בחומס וסדיר אל-זור. מקורות בטורקיה מסרו על שחרורם של 2 עיתונאים טורקים שנעצרו בידי שלטונות הביטחון של סוריה. השחרור התבצע בתיווכה של איראן. גורמים מדיניים בארה"ב מסרו ב-12 במאי 2012 על פגישה שנערכה עם נציגי הכורדים בסוריה בנוגע לעתידה של סוריה לאחר שלטונו של בשאר אל-אסד.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-12 במאי 2012 על הריגתם של 2 חיילי נאט"ו. מקור צבאי נוסף מסר כי לפחות חייל נאט"ו אחד נהרג מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בדרום המדינה. מאז תחילת חודש מאי 2012 נהרגו באפגניסטן 14 חיילי נאט"ו. מאז תחילת שנת 2012 נהרגו באפגניסטן 153 חיילי נאט"ו.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-12 במאי 2012 על הריגתם של 4 שוטרים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז הארט שבמערב אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-12 במאי 2012 על הריגתם של 5 בני-אדם ועל פציעתם של 12 נוספים בסדרה של פיגועים שתבצעו בידי פעיל טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בצפון-מערב המדינה. בין ההרוגים היה קצין משטרה בכיר.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות משטרתיים בניגריה מסרו ב-12 במאי 2012 על הריגתו של מנהיג שיעי מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון המדינה. ארגון הטרור "בוקו חראם" הדוגל בגישה הסונית של האסלאם, מתנגד לנוכחותם של שיעים בניגריה, וכן גם לנוכחותם של נוצרים ושל בני דתות אחרות. מקור משטרתי נוסף מסר ב-12 במאי 2012 על לכידתו בעיר קאנו של מוחמד סולימאן שהוא אחד ממנהיגיו הבכירים של ארגון "בוקו חראם" הפועל בצפון ניגריה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Saturday, May 12, 2012

10 הרוגים בסוריה; 10 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בתימן; 7 הרוגים בניגריה; 4 ילדים נהרגו בפקיסטן; 4 הרוגים בעיראק; 3 הרוגים בסומליה; 3 הרוגים בקווקז; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; הרוג נוסף בקשמיר;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-11 במאי 2012 על הריגתם של 10 בני-אדם מירי של חיילים סורים שפעלו במקומות אחדים ברחבי סוריה נגד תושבים ונגד אנשי ה"צבא הסורי החופשי". מקורות נוספים מסרו על מחסומים צבאיים רבים המקיפים את העיר דמשק במטרה למנוע גלישה של אירועים קטלניים נוספים כפי שאירע יום קודם לכן בהם נהרגו לפחות 55 בני-אדם וכ-400 נוספים נפצעו מפיצוץ של שתי מכוניות-תופת. דוברים נוספים באופוזיציה הסורית מסרו על מעצרים נרחבים שהתבצעו בעקבות הפיגועים בדמשק. כוחות-הביטחון של סוריה נערכו באופן מוגבר לקראת סיום תפילת "יום השישי" במטרה למנוע התפרעויות של תושבים נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. מקור רשמי בסוריה מסר ב-11 במאי 2012 על הריגתו של מחבל מתאבד בעיר חאלב ליד מטה מפלגת הבעת' בעיר. במהלך היום נערכו הפגנות נגד המשטר במקומות רבים ברחבי סוריה. כמו כן נמסר על עשרות רבות של פצועים מירי של חיילים סורים.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-11 במאי 2012 על הריגתו של חייל נאט"ו מירי של חייל אפגני שפעל בשורות ארגון הטליבאן. מאז תחילת חודש מאי 2012 נהרגו באפגניסטן 11 חיילי נאט"ו. מתחילת שנת 2012 נהרגו באפגניסטן 150 חיילי נאט"ו.
--
הודו – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-11 במאי 2012 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי נוסף מירי של חיילים הודים שפעלו בחבל קשמיר יום קודם לכן. במהלך באירוע נהרגו לפחות 5 פעילי טרור מוסלמים.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-11 במאי 2012 על הריגתם של 4 ילדים בשתי תקריות טרור שהתבצעו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בצפון-מערב פקיסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-11 במאי 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים באזור העיר בעקובה.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-11 במאי 2012 על הריגתם של 10 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בפעילות צבאית שנערכה בדרום המדינה. האירוע התרחש ב-10 במאי 2012 בנוסף לחיסול-הממוקד האמריקאי שנערך באותה בעת בדרום תימן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-11 במאי 2012 על הריגתם של 3 בני-אדם מפיצוץ של רימון-יד שהושלך בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים בעיר מוגדישו.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-11 במאי 2012 על הריגתם של 7 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעה נגד תושבים נותרים המתגוררים בצפון ניגריה.
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-11 במאי 2012 על הריגתם של 2 חיילים ופעיל טרור מוסלמי בהיתקלות קטלנית שהתרחשה בצפון הקווקז.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Friday, May 11, 2012

55 הרוגים בסוריה; 8 פעילי טרור נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בתימן; 7 הרוגים באפגניסטן; 6 הרוגים בפקיסטן; 4 הרוגים בקשמיר; 2 הרוגים בניגריה; 2 הרוגים בתאילנד;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות תקשורתיים בסוריה מסרו ב-10 במאי 2012 על הריגתם של 55 בני-אדם ועל פציעתם של 400 נוספים בשני פיצוצים קטלניים שהתבצעו בדמשק ליד מתחמים הקשורים למודיעין הסורי. מקורות נוספים מסרו כי אחד מהמתחמים נרחב כליל. ארגון אסלאמי קיצוני המסונף לארגון אל-קאעידה כנראה אחראי לפיגוע הקטלני.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-10 במאי 2012 על הריגתם של 7 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במזרח אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-10 במאי 2012 על הריגתם של 6 בני-אדם בסדרה של פיגועים שהתרחשו במהלך היממה האחרונה והתבצעו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגונים שונים.
--
תימן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-10 במאי 2012 על הריגתם של 8 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום תימן.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-10 במאי 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון המדינה.
--
הודו – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-10 במאי 2012 על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים בהיתקלות עם חיילים הודים הפועלים בחבל קשמיר.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-10 במאי 2012 על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים בעקבות התקפה על נקודת-ביקורת צבאית הנמצאת בדרום המדינה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Thursday, May 10, 2012

17 הרוגים בסומליה; 15 הרוגים בסוריה; 13 הרוגים בפקיסטן; 12 הרוגים באפגניסטן; 6 פעילי טרור מוסלמים נהרגו בתימן; 4 הרוגים בעיראק; צבא סודאן הפציץ מטרות בדרום-סודאן; אישה לבנונית נהרגה מירי של חיילים סורים;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-9 במאי 2012 על הריגתם של 15 אזרחים וחיילים בתקריות קטלניות שהתרחשו בסוריה במהלך היממה האחרונה. מקור נוסף מסר על הריגתם של 7 אנשי מיליציה פרו-ממשלתית מירי של מורדים שפעלו באזור העיר דמשק. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 חיילים ואזרח אחד מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל באזור העיר דרעא. בדיווח הראשוני נמסר על פציעתם של 7 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה בעת ליווי של משקיפי או"ם שערכו סיור באזור העיר דרעא. כמו כן נמסר על הריגתה של אישה לבנונית מירי של חיילים סורים שפעלו באזור הגבול המשותף בין שתי המדינות.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-9 במאי 2012 על הריגתם של 12 חיילים, אזרחים ושומרים סדרה של פיגועי טרור קטלניים שהתבצעו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו כי ב-20 הימים האחרונים נהרגו 48 אנשי ביטחון אפגנים מירי ומהתקפות של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-9 במאי 2012 על הריגתם של 12 גברים, נשים וילדים בסדרה של פיגועי טרור קטלניים שהתבצעו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בצפון-מערב פקיסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-9 במאי 2012 על הריגתם של 4 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים שפעלו במחוז דיאלה.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-9 במאי 2012 על הריגתם של 6 פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז אביאן.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-9 במאי 2012 על הריגתם של 17 בני-אדם בהתקפה של הכוחות האתיופיים השוהים בסומליה על בסיס ארגון הטרור "אל-שבאב" הנמצא באזור העיר הודור.
--
סודאן – דרום-סודאן: מקורות צבאיים בדרום-סודאן מסרו ב-9 במאי 2012 על הפצצה אווירית של סודאן על מטרות הנמצאות בדרום-סודאן על הרקע המחלוקת בנוגע לשדות הנפט הנמצאים בין שתי המדינות. עד כה לא נמסר על מספרם המדויק של הנפגעים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


Wednesday, May 9, 2012

21 הרוגים בפקיסטן; 23 הרוגים בסוריה; 11 הרוגים באפגניסטן; 9 הרוגים בסומליה; 5 כורדים נהרגו בטורקיה; 4 ילדים נהרגו בדארפור; 2 הרוגים בניגריה; 2 הרוגים בלוב; ילד נהרג בקשמיר;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-8 במאי 2012 על הריגתם של 23 בני-אדם מירי של חיילים סורים לעבר מפגינים ובתי תושבים במקומות אחדים ברחבי סוריה. לפחות 3 מההרוגים נהרגו מירי מכוון של צלפים. אירועים קטלניים נוספים התרחשו בדרעא, חומס, אל-חמה ובאזור העיר דמשק. מקור נוסף מסר על התקפות של אנשי "הצבא הסורי החופשי" על כוחות-הביטחון שפעלו באזור דיר אל-זור. גורם באו"ם מסר על 1.5 מיליון תושבים הזקוקים לסיוע כלשהו בעקבות מלחמת-האזרחים המתחוללת בסוריה. מאז שהחלה מלחמת-האזרחים ב-15 במרס 2011, נהרגו בסוריה יותר מ-12,000 בני-אדם.
--
לוב – טרור: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-8 במאי 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם בהתקפה של מורדים על מתחם ממשלתי בעיר טריפולי. מקור נוסף מסר על עשרות מורדים שתקפו את המתחם והרגו לפחות 2 שומרים שהיו במקום.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-8 במאי 2012 על הריגתם של 7 שוטרים אפגנים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. כמו כן נמסר על הריגתם של 4 מורים ממשלתיים מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-8 במאי 2012 על הריגתם של 22 חיילים ואזרחים בסדרה של התקפות שהתבצעו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים בצפון-מערב המדינה. בין ההרוגים היה קצין בכיר ביחידה מיוחדת ללוחמה בטרור.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-8 במאי 2012 על הריגתם של 9 בני-אדם מירי של מרגמות שנורו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים באזור העיר מוגדישו.
--
סודאן – טרור: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-8 במאי 2012 על הריגתם של 4 ילדים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בחבל דארפור.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-8 במאי 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון המדינה. כמו כן נמסר על אזרח לבנוני שנחטף בידי פעילי טרור מוסלמים.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-8 במאי 2012 על הריגתם של 5 חברי המחתרת הכורדית - ה-PKK - בהיתקלות עם חיילים טורקים שפעלו במזרח המדינה.
--
הודו – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-8 במאי 2012 על הריגתו של ילד של קצין בכיר מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בחבל קשמיר.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע