Tuesday, March 31, 2015

185 הרוגים בתימן; 164 הרוגים בעיראק; 80 הרוגים בסוריה; 30 הרוגים באפגניסטן; 16 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 10 הרוגים בניגריה; 4 הרוגים בפיליפינים בקרבות עם טרוריסטים מוסלמים; לאיראן אין בעיה לנהל שיחות לנצח;  פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בסומליה, בסודאן, בניגריה, בתימן, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 489 הרוגים ביממה האחרונה;
==
איראן – תוכנית הגרעין – ארה"ב: היום בחצות (31 במרס 2015) עומד להסתיים המשא-ומתן בנוגע לתוכנית הגרעין האיראנית. מבחינתה של איראן, לתאריך הזה אין משמעות קדושה. איראן מעוניינת לנהל משא-ומתן ממושך ככול שניתן, עד להשגת היעדים הגרעיניים שהיא הציבה לעצמה. איראן מעוניינת להסיר את הסנקציות, אך השגתה של יכולת גרעינית משמעותית היא חובה לאומית-דתית. השאיפה הזו הפכה לאובססיה קשה בצמרת הדתית של איראן.
--
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-30 במרס 2015 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובקרבות שהיו באזורים אחדים ברחבי המדינה הסורית. מקורות מקומיים מסרו שארגון "המדינה האסלאמית" ערף את ראשיהם של לפחות 8 בני-אדם בני העדה שיעית המתגוררים באזור העיר אל-חמה. עשרות גופות עדיין פזורות באזורים אחדים בעיר אידליב לאחר 4 ימים של קרבות קשים עם כוחות-הביטחון של סוריה שנחלו מפלה בעיר. בכוויית נפתח כינוס נוסף העוסק בסוריה בהשתתפותם של נציגים מ-78 מדינות. אסד, שנותר בדמשק, מסר שההפצצות של הקואליציה האמריקאית בסוריה אינן מצליחות להחליש את ארגון "המדינה האסלאמית". סעודיה גינתה את פוטין במילים קשות בנוגע למדיניותו במזרח-התיכון ובעיקר בנוגע לתמיכה שהוא העניק לנשיא הסורי בשאר אל-אסד (הדברים נאמרו במסגרת כינוס של הליגה הערבית שעסקה בנושא התימני).
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-30 במרס 2015 על הריגתם של 164 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות צבאיים רשמיים מסרו על קרבות קשים בעשרות עיירות וכפרים בצפון המדינה. כמו כן נמסר שמרבית ההרוגים במהלך היממה האחרונה היו טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". עוד נמסר על תקיפות אוויריות של הקואליציה האמריקאית באזור תכרית שגרמו לנפגעים רבים נוספים. שתי מכונית-תופת שהופעלו באזור העיר בגדאד גרמו להריגתם של לפחות 11 בני-אדם. בעיר מוסול התפתח מרד של מעשנים בעקבות האיסור שהוטל בכפייה של מכירת סיגריות לאחר כיבושה של העיר בידי ארגון "המדינה האסלאמית".
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן ומקורות בינלאומיים  מסרו ב-30 במרס 2015 על הריגתם של יותר מ-185 בני-אדם בסדרה של אירועים קשים שהיו במהלך היממה האחרונה: 100 טרוריסטים מוסלמים שיעים נהרגו בהפצצות של הקואליציה השיעית; 45 אזרחים נהרגו בהפצצה שנערכה על מחנה פליטים בשל טעות בזיהוי; 40 אנשי מיליציה שיעית נהרגו בדרום תימן בקרבות עם מיליציות סוניות חמושות; גורמים שיעים מקומיים טוענים בתוקף שבהפצצות של הקואליציה הסעודית נהרגו מאות בני-אדם. מקורות נוספים מסרו על נזק עצום שנגרם ליעדים הקשורים לכוחות השיעים הפועלים בתימן. סין פינתה מתימן כ-400 מאזרחיה ששהו במדינה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים וצבאיים בתימן מסרו ב-30 במרס 2015 על הריגתם של כ-30 טרוריסטים מוסלמים, חיילים ואזרחים בסדרה של פיגועי טרור ובפעולות צבאיות יזומות שנערכו במהלך היממה האחרונה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-30 במרס 2015 על הריגתם של 16 טרוריסטים מוסלמים בשתי פעולות צבאיות יזומות שנערכו בצפון-מערב פקיסטן. מרבית ההרוגים היו שייכים לארגון הטליבאן הפקיסטני.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-30 במרס 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה של התקפות טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "בוקו חראם". במקרה אחד הותקפה כנסייה נוצרית ואף נמסר על הרוג אחד מירי של טרוריסטים מוסלמים.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-30 במרס 2015 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים וחייל אחד בעקבות פעילות צבאית יוזמה שנערכה בדרום הפיליפינים נגד טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור.
==

ד"ר יוחאי סלע

Monday, March 30, 2015

100 הרוגים בסוריה; 66 הרוגים בעיראק; 50 הרוגים בתימן; 20 הרוגים בניגריה; 9 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בטוניסיה; 6 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסומליה; 5 הרוגים בפקיסטן; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקשמיר; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 1,300,000 בני-אדם נהרגו בפעילות צבאית אמריקאית מאז שנת 2004; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלבנון, במצרים, בלוב, בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 263 הרוגים ביממה האחרונה;
==
טרור – ארה"ב: מקורות מחקריים בגרמניה מסרו ב-29 במרס 2015 על הריגתם של כ-1,300,000 בני-אדם בפעילות צבאית ישירה ועקיפה של ארה"ב ברחבי המזרח-התיכון מאז שנת 2004 ועד לסוף שנת 2013. מקורות בפקיסטן מסרו שעל-פי הדו"ח הזה נהרגו כ-80,000 פקיסטנים בפעילות אמריקאית צבאית ברחבי המדינה. את הדו"ח כולו אפשר לקרוא בלינק הזה.
--
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-29 במרס 2015 על הריגתם של עשרות אזרחים, חיילים וטרוריסטים מוסלמים בסדרה של קרבות והתקפות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה. מקורות מקומיים מסרו של הריגתם של כ-40 אזרחים בעיר קובאני מפיצוץ של מוקשים ומגופות ממולכדות מאז שהעיר נכבשה בידי כוחות כורדיים לפני שבועות אחדים. מקורות מקומיים בעיר אידליב מסרו שהצבא הסורי הוציא להורג 15 אסירים לפני שהיער נפלה לידי ארגון "ג'בהת אל-נוסרה". טורקיה בירכה על נפילת העיר לידי הארגון.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-29 במרס 2015 על הריגתם של 66 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בצפון עיראק. מרבית ההרוגים היו טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" במהלך קרבות שהיו באזור העיר רמאדי. מקורות נוספים מסרו על הפצצות אוויריות קשות של הקואליציה האמריקאית שנערכו בעיקר באזור העיר תכרית.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן ומקורות נוספים מסרו ב-29 במרס 2015 על הריגתם של לפחות 50 בני-אדם בסדרה של הפצצות אוויריות של הקואליציה הסעודית ובקרבות שהיו באזורים אחדים ברחבי תימן. בין ההרוגים היו לפחות 20 אנשי מיליציה פרו-שיעית. כמו כן נמסר על הריגתם של 9 בני-אדם מפיצוץ של מחסן-תחמושת בדרום תימן. מקורות לא רשמיים בתימן מסרו על הריגתם של מאות בני-אדם בארבעת הימים האחרונים בהפצצות אוויריות של הקואליציה הסעודית – אולם אין לכך אישור משום גורם רשמי בתימן.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-29 במרס 2015 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון סיני. כמו כן נמסר על מעצרם של 21 נוספים המזוהים עם ארגון "אנסר בית אל-מקדס" המזוהה עם ארגון "המדינה האסלאמית".
--
פקיסטן – טרור; מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-29 במרס 2015 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים בהיתקלות עם כוחות הביטחון שפעלו במחוז בלוצ'יסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-29 במרס 2015 על הריגתם של כל 6 הטרוריסטים שהשתתפו בתקיפת בית-המלון במרכז מוגדישו לפני יומיים שבמהלכה נהרגו לפחות 17 בני-אדם.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-29 במרס 2015 על הריגתם של 20 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעו במהלך היממה האחרונה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו בצפון ניגריה ובמרכזה.
--
טוניסיה – טרור: מקורות צבאיים רשמיים בטוניסיה מסרו ב-29 במרס 2015 על הריגתם של 9 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה בפעילות צבאית יזומה שנערכה לפני יומיים בדרום המדינה. בין ההרוגים היה האחראי לפיגוע הקטלני במוזיאון הלאומי בטוניס שאירע לפני ימים אחדים.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-29 במרס 2015 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים בעת ניסיון לחדור לאזור חבל קשמיר ההודי.
==

ד"ר יוחאי סלע

Sunday, March 29, 2015

142 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 57 הרוגים בדרום-סודאן; 41 הרוגים בניגריה; 21 הרוגים בתימן; 15 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 7 הרוגים נוספים בסומליה; 4 הרוגים באפגניסטן; בחירות קטלניות לנשיאות בניגריה; הקואליציה הסעודית ממשיכה להפציץ בתימן; פיגועים וקרובת נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 387 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים מקומיים בסוריה מסרו ב-28 במרס 2015 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה ארוכה של קרבות שהיו בעיקר בצפון סוריה בין כוחות-הביטחון הנאמנים למשטר לבין טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים. מקורות תקשורתיים נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים באזור דרום סוריה, בדיר א-זור, בחומס, בחאלב וליד העיר דמשק. ארגון "ג'בהת אל-נוסרה" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה הצליח לשלוט כמעט על מרבית העיר אדליב במהלך סדרת קרבות קשים עם מאות נפגעים בשבוע האחרון. מקורות ביטחוניים בארה"ב מסרו שהם הצליחו לאתר 2,200 מועמדים סורים הראויים לעבור הכשרה צבאית בחסות אמריקאית במטרה להילחם במשטר העלווי של בשאר אל-אסד.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-28 במרס 2015 על הריגתם של 142 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קטלניים ובקרבות שהיו בעיקר בצפון עיראק. גורמים צבאיים בעיראק מסרו על עשרות טרוריסטים מוסלמים שנהרגו במהלך היממה האחרונה. ועם זאת, הצבא העיראקי יחד עם המיליציות השיעיות אינו מסוגל עדיין לנהל קרב אחד כהלכה ללא עזרה של איראן או ארה"ב.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-28 במרס 2015 על הריגתם של 21 בני-אדם בקרבות בין מיליציות שיעיות למיליציות סוניות הפועלות בדרום תימן. כמו כן נמסר על נפגעים רבים נוספים בהפצצות אוויריות של הקואליציה הסעודית שנערכו ברחבי תימן באזורים בהם שולטים המיליציות השיעיות. מקורות רשמיים בסעודיה מסרו על פינויים של כ-1,600 אזרחים סעודים מהעיר עדן. גורמים נוספים מסרו שכ-50 אחוזים מחיל-האוויר התימני הושמד בעקבות הפצצות סעודיות שנערכו בשישה מחוזות ברחבי תימן. כמו כן נמסר שהסעודים הצליחו להשמיד בסיס-טילים שנפל לידי המיליציות השיעיות. תושבים המתגוררים בצנעא מסרו על הפצצות כבדות מאוד במהלך הלילה האחרון. נציגי הליגה-הערבית התכנסו בשארם אל-שייח' על-מנת להביע תמיכה במלחמה נגד המיליציות השיעיות בתימן. סעודיה הצהירה שהמלחמה בתימן תימשך זמן רב.
--
דרום-סודאן – מלחמת אזרחים: מקורות רמשיים בדרום-סודאן מסרו ב-28 במרס 2015 על הריגתם של 54 מורדים ושל 3 חיילים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בעיר במחוז ג'ונגליי. הרס רב נגרם באזורים רבים. מקור צבאי נוסף מסר שהקרבות נמשכו לאורך כל השבוע האחרון.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מוקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-28 במרס 2015 על הריגתם של 4 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי שהתבצעו כנראה בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים רמשיים בפקיסטן מסרו ב-28 במרס 2015 על הריגתם של 15 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה ליד הגבול עם אפגניסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים רמשיים בסומליה מסרו ב-28 במרס 2015 על הריגתם של 7 בני-אדם נוספים במהלך ההשתלטות של טרוריסטים מוסלמים על בית-מלון במרכז העיר מוגדישו. מקורות נוספים מסרו שהצבא הסומלי הצליח להשתלט על בית-המלון לאחר 12 שעות של קרב-יריות עם טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב".  בסיכומו של דבר נהרגו 17 בני-אדם.
--
ניגריה – טרור – בחירות: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-28 במרס 2015 על עימותים אלימים רבים שהיו במהלך היממה האחרונה עם פתיחתה של ההצבעה לנשיאות שהחלה במועד זה. לאורך כל מערכת הבחירות שהתקיימה בחודשים האחרונים – שנדחתה לאור המבצע הצבאי נגד ארגון "בוקו חראם" – נהרגו מאות בני-אדם בעימותים מקומיים על רקע אתני, פוליטי ודתי. גם במהלך היממה האחרונה נמסר על עשרות נפגעים בעימותים רבים שהיו בכל רחבי ניגריה. מקור רשמי מסר על לפחות41 הרוגים בהתקפות של ארגון "בוקו חראם" שהתבצעו במהלך היממה האחרונה.
==
ד"ר יוחאי סלע


Saturday, March 28, 2015

209 הרוגים בעיראק; 110 הרוגים בסוריה; 38 חיילים נהרגו בדרום-סודאן; 27 הרוגים בתימן;  15 הרוגים בפקיסטן; 10 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; 10 הרוגים בסומליה;  8 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; קצין בכיר נהרג בקניה בפיגוע אסלאמי; הקואליציה הסעודית ממשיכה להפציץ בתימן; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 428 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות נוספים בסוריה מסרו ב-27 במרס 2015 על הריגתם של 110 בני-אדם בסדרה של קרבות ופיגועי טרור שהיו במקומות רבים ברחבי המדינה. גורמים מקומיים מסרו על קרבות קשים בצפון סוריה ובדרומה, וכן על עשרות אזרחים שנהרגו בהפצצות סוריות שנערכו בדרום המדינה במהלך היממה האחרונה. מקורות בלבנון מסרו על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון חיזבאללה בקרבות שהיו בסוריה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-27 במרס 2015 על הריגתם של 209 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גורמים צבאיים רשמיים בעיראק מסרו על עשרות טרוריסטים מוסלמים שנהרגו בקרבות עם הצבא העיראקי ועם המיליציות השיעיות הפועלות באזור.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות מקומיים בתימן מסרו ב-27 במרס 2015 על הריגתם של 9 בני-אדם נוספים בהפצצות אוויריות של סעודיה שנערכו באזור העיר צנעא. אלפי אזרחים נמלטו מהעיר עדן. עשרות מבנים הופצצו קשות והאוויר. גורמים נוספים מסרו על הריגתם של מפקדים בכירים במיליציות השיעיות בצנעא בהפצצות הללו. גורמים מקומיים בתימן מסרו שעד כה נהרגו לפחות 39 אזרחים בהפצצות של הקואליציה הסעודית. בין ההרוגים היו לפחות 6 ילדים. מקורות נוספים מסרו על הריגתם של 18 בני-אדם בקרבות שהיו בדרום תימן בין תומכי המיליציות השיעיות לבין מתנגדיהם. לאורך כל היממה האחרונה נערכו עשרות התקפות אוויריות בידי הקואליציה הסעודית נגד יעדי טרור המזוהים עם המיליציות השיעיות הפועלות בתימן.
--
אפנגיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-27 במרס 2015 על הריגתם של 8 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה במרכז אפגניסטן.
--
דרום-סודאן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן המקושרים למורדים מסרו ב-27 במרס 2015 על הריגתם של 38 חיילים בהיתקלות קטלנית יזומה שנערכה בצפון המדינה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות רשמיים ומקורות תקשרותיים בפקיסטן מסרו ב-27 במרס 2015 על הריגתם של 15 בני-אדם בסדרה ארוכה של פיגועי טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים הפועלים בכל רחבי פקיסטן. בין ההרוגים היו לפחות 5 שוטרים שנפגעו במהלך התקפה קטלנית של טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור בלוצ'יסטן.
--
קניה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמייםב קניה מסרו ב-27 במרס 2015 על הריגתו של קצין בכיר מאוד בהתנקשות שהתבצעה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו באזור העיר מומבסה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רמשיים בניגריה מסרו ב-27 במרס 2015 על הריסתה של מפקדה ראשית של ארגון "בוקו חראם" בפעילות אווירית יזומה שנערכה בצפון ניגריה. במהלך הפעולה נהרגו לפחות 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם".
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-27 במרס 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו באזור העיר מוגדישו. מקורות נוספים מסרו שהטרוריסטים המוסלמים תקפו בית-מלון השוכן במרכז העיר.
==

ד"ר יוחאי סלע

Friday, March 27, 2015

150 הרוגים בסוריה; 109 הרוגים בעיראק; 30 הרוגים בתימן; 26 הרוגים באפגניסטן; 25 הרוגים בניגריה; 20 הרוגים בפקיסטן; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בתאילנד; 3 הרוגים סומליה; ילדה נהרג במצרים מפיצוץ של מטען-חבלה; הקואליציה הסעודית תוקפת בתימן; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בסודאן, בסומליה, במצרים, בלבנון, בתימן, בניגריה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 368 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-26 במרס 2015 על הריגתם של יותר מ-150 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות קשים מאוד בין הצבא הסורי לארגוני הטרור הפועלים ברחבי סוריה. מקורות מקומיים הוסיפו שמרבית ההרוגים במהלך היממה האחרונה היו חיילים וטרוריסטים מוסלמים שנפגעו בקרבות שהיו בצפון סוריה ובדרומה. שני הצדדים מסרו על הישגים במהלך היומיים האחרונים. סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה מסרה על עשרות רבות של טרוריסטים הרוגים בקרבות שהיו באזור העיר אידליב. מאידך, נמסר על כישלונותיו של הצבא הסורי להחזיק בשטחים שנכבשו רק לפני ימים אחדים. עוד נמסר על עשרות הרוגים בקרבות ליד הגבול הלבנוני.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-26 במרס 2015 על הריגתם של 106 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בצפון עיראק בין הצבא העיראקי לטרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". קרבות קשים עם נפגעים רבים היו גם באזור העיר תכרית. למרות הסיוע האיראני וההפצצות של הקואליציה האמריקאית, הצבא העיראקי אינו מצליח לנהל קרב אחד כהלכה מול ארגון "המדינה האסלאמית". התסכול בצבא העיראקי גובר – דבר העלול לפורר עוד יותר את היחידות הצבאיות.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-26 במרס 2015 על הריגתם של יותר מ-30 בני-אדם בסדרה של התקפות אוויריות שנערכו בידי הקואליציה הסעודית הפועלת נגד המיליציות השיעיות הנתמכות על-ידי איראן. סעודיה ריכזה כוח של 150,000 חיילים ו-100 מטוסים יחד עם כוחות צבאיים ממצרים, מירדן, ממדינות-המפרץ, מסודאן, ממרוקו ומפקיסטן. איראן גינתה את הפעילות הצבאית הסעודית. פעם נוספת עולה ביקורת קשה במדינות ערב על המדיניות הרשלנית של אובמה במזרח-התיכון.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-26 במרס 2015 על הריגתה של ילדה בת 10 מפיצוץ של מטען-חבלה מאולתר שהופעל במחוז פיום מערבית לקהיר.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-26 במרס 2015 על הריגתם של 6 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן שפעלו באזור העיר קאבול ליד ארמון הנשיאות. כמו כן נמסר על הריגתם של 20 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה ביממה האחרונה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-26 במרס 2015 על הריגתם של 5 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים. כמו כן נמסר על הריגתם של 15 טרוריסטים מוסלמים נוספים בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוזות אחדים בצפון-מערב פקיסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים רשמיים בסומליה מסרו ב-26 במרס 2015 על הריגתם של 3 בני-אדם בהתקפה שנערכה בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו נגד כוחות-הביטחון של סומליה הפועלים בדרום המדינה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-26 במרס 2015 על הריגתם של 25 בני-אדם נוספים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו בצפון ניגריה. גורמים רשמיים בניגריה מסרו שמאז תחילת שנת 2015 נהרגו יותר מ-1,000 אזרחים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם".
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בתאילנד מסרו ב-26 במרס 2015 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום תאילנד. כמו כן נמסר על מעצרם של 22 נוספים בידי כוחות-הביטחון של תאילנד.
==

ד"ר יוחאי סלע

Thursday, March 26, 2015

105 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 100 הרוגים בדארפור; 50 נשים וילדים נרצחו בניגריה; 30 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 7 חיילים ו-5 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בלוב; 6 הרוגים בתימן; 4 הרוגים באפגניסטן; תימן מתחננת לעזרה – סעודיה הפציצה בצנעא – עשרות הרוגים ; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בסודאן, בתימן, בניגריה, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 407 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-25 במרס 2015 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה של קרבות קשים מאוד שהיו בעיקר באזור מחוז אידליב. מקורות מקומיים בעיר אידליב מסרו על התקפה שנערכה בידי כ-1,500 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטרור אסלאמי "ג'בהת אל-נוסרה". מקורות צבאיים בסוריה מסרו כי במהלך ההתקפה נהרגו לפחות 170 טרוריסטים מוסלמים חברי הארגון. כמו כן נמסר שהמורדים בסוריה כבשו עיירה ליד הגבול עם ירדן לאחר 4 ימים של קרבות קשים עם נפגעים רבים משני הצדדים.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-25 במרס 2015 על הריגתם של יותר מ-105 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גורמים תקשורתיים אזרחיים בעיראק מסרו כי במהלך היממה האחרונה נהרגו עשרות אזרחים בהתקפות טרור קשות. נמסר על הפצצות קשות בעיר תכרית בידי הקואליציה האמריקאית לקראת כיבושה של העיר בידי הצבא העיראקי.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-25 במרס 2015 על הריגתם של 6 אזרחים במהלך עימותים בין מפגינים לבין המיליציות שיעיות הפועלות בעיר תעז שנכבשה לאחרונה. מקורות נוספים מסרו על הפצצה אווירית של מעון הנשיאות בעיר עדן של הנשיא התימני המודח. מקורות נוספים מסרו שהנשיא המודח נמלט מתימן. שר-החוץ של תימן מסר הצהרה מופרשת המופנית כלפי הליגה-הערבית לבוא לעזרתה של תימן במאבק נגד ההשתלטות השיעית על המדינה. בתוך ימים אחדים גם העיר עדן תיפול לידי השיעים. במהלך הלילה סעודיה יחד עם מדינות-נמפרץ החלו לתקוף מטרות שיעיות בצנעא ונמסר על עשרות הרוגים.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-25 במרס 2015 על הריגתם של 7 חיילים בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור העיר בנגאזי. כמו כן נמסר על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים מארגון אסלאמי בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים באזור העיר סירט.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-25 במרס 2015 על הריגתם של 30 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן הפקיסטני בפעילות אווירית שנערכה בצפון-מערב המדינה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-25 במרס 2015 על הריגתם של 4 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
סודאן – טרור – דארפור: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-25 במרס 2015 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בעימותים קטלניים מאוד שפרצו בדרום דארפור בין שתי מיליציות שבטיות חמושות הפועלות באזור.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-25 במרס 2015 על הריגתם של 50 נשים וילדים בהתקפת טרור רצחנית שהתבצעה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה.
==

ד"ר יוחאי סלע

Wednesday, March 25, 2015

189 הרוגים בעיראק; 110 הרוגים בסוריה; 30 הרוגים בתימן; 25 הרוגים באפגניסטן; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במאלי; 2 חיילים ושוטר נהרגו במצרים; ארגון המדינה-האסלאמית גייס לשורותיו 400 ילדים מתחילת השנה; ההסתה של אובמה נגד ישראל עולה שלב; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 358 הרוגים ביממה האחרונה;
==
ישראל – תקשורת – אובמה; ההסתה של אובמה נגד ישראל – עולה שלב. בעזרת הדלפות מתוזמנות היטב ושיחות רקע עם עיתונאים אמריקאים, אובמה החליט לאותת לאיראן, לסוריה, לארגון חיזבאללה ולארגון החמאס שארה"ב מתרחקת מישראל. התירוץ הוא כמובן אמירותיו של נתניהו בזמן הבחירות בנוגע לאי-תמיכתו בהקמת מדינה פלסטינית ולהצבעת ערביי-ישראל. חבל שהתקשורת הישראלית הממסדית שוב קונה את הסחורה הפגומה של אובמה שנועדה ליצור עוד מתח בין ישראל לארה"ב. אובמה רוצה הסכם עם איראן, ולא אכפת לו להקריב את ישראל לשם כך - כפי שהוא הקריב את תימן שנפלה לידי השיעים בשבועות האחרונים. בימים האחרונים פינתה ארה"ב בבהילות את כוחותיה מתימן - כולל הסגל הדיפלומטי. הגיע הזמן שכל התקשורת הישראלית תדע להעמיד במקום את הנשיא האמריקאי הכושל ביותר שהיה לארה"ב בעשרות השנים האחרונות. אובמה החליט להבעיר את ישראל באמצעות איראן, אך דומה הוא שאובמה הגיע לתחתית המדרגה ביחסו לישראל. הזהרנו, עם בחירתו של אובמה, מתהליך כזה.  דפוס-ההתנהגות של אובמה כלפי ישראל הוא נקמני על רקע כשלונותיו הטרגיים במזרח-התיכון שהביאו להריגתם של מאות-אלפי בני-אדם.
--
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות בינלאומיים מסרו ב-24 במרס 2015 על הריגתם של יותר מ-110 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות קשים שהיו ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. מקורות נוספים מסרו שיותר ממחצית מההרוגים היו חיילי הצבא הסורי שנפגעו בקרבות עם ארגון הטרור האסלאמי "ג'בהת אל-נוסרה". כמו כן נמסר שבין ההרוגים היו עשרות טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שנפגעו בקרבות שהיו עם הכורדים הפועלים באזור דיר אל-זור. גורמים מקומיים בסוריה מסרו שארגון "המדינה האסלאמית" גייס לשורותיו יותר מ-400 ילדים מאז חודש ינואר 2015.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמיים בעיראק מסרו ב-24 במרס 2015 על הריגתם של 189 בני-אדם ביום נוסף של קרבות קשים שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גם במהלך היממה האחרונה נמסר מפי גורמים צבאיים בעיראק על קרבות שהיו בעשרות עיירות וכפרים בצפון עיראק. מרבית ההרוגים היו טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית", וזאת על-פי טענותיהם של דוברים צבאיים.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-24 במרס 2015 על הריגתם של 30 בני-אדם בקרבות שהיו במרכז תימן בין טרוריסטים מוסלמים שיעים לטרוריסטים מוסלמים סונים. מקור אחר מסר על קרבות בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים שיעים. מלחמת-האזרחים בתימן צוברת תאוצה במתכונת הסורית. ארה"ב יצאה מתימן.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-24 במרס 2015 על הריגתם של 2 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה הופעל בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון סיני. בפיגוע נוסף שהיה במהלך היום נהרג שוטר בצפון סיני.
--
אפגניסטן - טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-24 במרס 2015 על הריגתם של 13 בני-אדם מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן שפעלו נגד אוטובוס אזרחי. כמו כן נמסר על הריגתם של 9 טרוריסטים מוסלמים בפעילות אווירית אמריקאית שנערכה באפגניסטן במהלך פעילות נגד ארגון הטליבאן. עוד נמסר על הריגתם של 2 חיילים וטרוריסט מוסלמי בפיגוע התאבדות.
--
מאלי – טרור: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-24 במרס 2015 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בזמן ניסיון להרכיב מטען-חבלה.
==

ד"ר יוחאי סלע

Tuesday, March 24, 2015

114 הרוגים בעיראק; 70 הרוגים בסוריה; 20 הרוגים בניגריה; 15 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 9 הרוגים בדארפור; 8 הרוגים בלוב; 7 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 7 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקווקז; 6 טרוריסטים נהרגו בסומליה;  4 הרוגים באפגניסטן; חייל נהרג בטוניסיה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בלבנון, בסומליה, בסודאן, בניגריה, בתימן, במצרים, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 261 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-23 במרס 2015 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובקרבות קשים היו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. גורמים מקומיים בסוריה מסרו על קרבות באזור דרעא, דמשק, חומס, דיר אל-זור וחסכה. הפצצות אוויריות קשות היו באזור העיר חאלב. וכן נמסר על ירי של מרגמות שגרמו להריגתם של לפחות 13 בני-אדם בחאלב.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-23 במרס 2015 על הריגתם של 114 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קטלניים ובקרבות שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גורמים פוליטיים בעיראק הצהירו שנוכחותם של כ-30,000 חיילים איראנים על אדמת עיראק, מסכנת את הביטחון הלאומי של המדינה העיראקית. גורמים צבאיים רשמיים בעיראק מסרו על קרבות קשים ונפגעים רבים בעשרות כפרים ועיירות בצפון המדינה בעקבות קרבות עם טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית".
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות דיפלומטיים בלוב מסרו ב-23 במרס 2015 על הריגתם של 8 בני-אדם בעיר טריפולי בהפצצה אווירית של חיל-האוויר הלובי בעקבות התקפה על  יעדי טרור. כל ההרוגים היו כנראה אזרחים חפים-מפשע.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-23 במרס 2015 על הריגתם של 7 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אנסר בית אל-מקדס" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון סיני. מקורות צבאיים רשמיים מסרו על הריגתם של 45 טרוריסטים מוסלמים במהלך הימים האחרונים בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור זה.
--
טוניסיה – טרור: מקורות צבאיים בטוניסיה מסרו ב-23 במרס 2015 על הריגתו של חייל מפיצוץ של מוקש שהוטמן בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה הפועלים באזור הגבול המשותף עם אלג'יריה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-23 במרס 2015 על הריגתם של 4 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים רשמיים בפקיסטן מסרו ב-23 במרס 2015 על הריגתם של 15 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן הפקיסטני בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד ארגון הטליבאן הפקיסטני באזור מחוז חייבאר.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-23 במרס 2015 על הריגתם של 6 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" מפיצוץ של מטען-חבלה.
--
סודאן -  טרור – דארפור: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-23 במרס 2015 על הריגתם של 9 בני-אדם נוספים בעימותים קטלניים שהיו בין מוסלמים לתושבים מקומיים באזור דרום חבל דארפור.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-23 במרס 2015 על הריגתם של יותר מ-20 בני-אדם בקרבות שהיו בצפון ניגריה בין כוחות-הביטחון של ניגריה לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה.
--
רוסיה – טרור אסלאמי – קווקז: מקורות צבאיים רשמיים בסוריה מסרו ב-23 במרס 2015 על הריגתם של 7 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון הקווקז.
==

ד"ר יוחאי סלע

Monday, March 23, 2015

100 הרוגים בסוריה; 93 הרוגים בעיראק; 40 טרוריסטים מוסלמים נוספים נהרגו בפקיסטן; 19 הרוגים בדארפור; 10 הרוגים בניגריה; 10 הרוגים בתימן; 10 הרוגים בסומליה; 6 הרוגים באפגניסטן; 4 טרוריסטים מוסלמים בכירים נהרגו בלוב; צעיר מוסלמי מת מפצעיו ברמאללה; 139 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפיליפינים במבצע צבאי נרחב; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסומליה, בתימן, בסודאן, בניגריה, בלוב, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 293 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות בינלאומיים מסרו ב-22 במרס 2015 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור קטלניים מאוד ובקרבות שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. גורמים כורדיים מסרו על הריגתם של עשרות כורדים בסדרה של פיגועי טרור שהיו מאז יום שישי האחרון (20 במרס 2015) לרגל חג "הנורוז" שהוא ראש-השנה הכורדי. גורמים מקומיים בסוריה מסרו על קרבות קשים לאורך כל היממה האחרונה בצפון סוריה ובדרומה. עוד נמסר על הריגתם של עשרות חיילים נוספים בסדרה של התקפות יזומות שנערכו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" וארגון "ג'בהת אל-נוסרה" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-22 במרס 2015 על הריגתם של 93 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קשים ובקרבות שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית".
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות לא רשמיים בתימן מסרו ב-22 במרס 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם במהלך כיבושה של עיר בשם תעז בידי טרוריסטים מוסלמים שיעים – זו העיר השלישית בגודלה בתימן. מקור אחד מסר שבוודאות נפגעו אנשים רבים במהלך כיבושה של העיר. דוברים שיעים בתימן מסרו שהם מתכננים לכבוש ערים נוספות בדרום תימן.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות צבאיים בלוב מסרו ב-22 במרס 2015 על הריגתם של 4 מפקדים בכירים בארגון טרור אסלאמי בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור העיר טריפולי.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-22 במרס 2015 על הריגתם של 40 טרוריסטים מוסלמים נוספים בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור מחוז חייבאר. במהלך היומיים האחרונים נהרגו יותר מ-80 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון הטליבאן הפקיסטני.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-22 במרס 2015 על הריגתם של לפחות 6 בני-אדם בקרבות בין שני ארגוני טרור אסלאמיים הפועלים בצפון אפגניסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-22 במרס 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם בקרבות בין שתי מיליציות אסלאמיות חמושות הפועלות במרכז המדינה.
--
סודאן – טרור – דארפור: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-22 במרס 2015 על הריגתם של 19 בני-אדם בהתקפות של טרוריסטים מוסלמים שפעלו נגד תושבים המתגוררים באזור צפון חבל דארפור.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-22 במרס 2015 על הריגתם של 10 טרוריסטים מוסלמים וחיילים בקרבות שהיו בצפון ניגריה נגד טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם". צ'אד המשיכה להפציץ יעדי טרור בצפון ניגריה גם במהלך היממה האחרונה.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בפיליפינים מסרו ב-22 במרס 2015 על הריגתם של 139 טרוריסטים מוסלמים מ"החזית לשחרור מורו" במבצע צבאי נרחב שנערך בדרום הפיליפינים במהלך שלושת השבועות האחרונים.
--
ישראל – טרור – הרשות הפלסטינית: מקורות תקשורתיים בישראל מסרו ב-22 במרס 2015 על מותו מפצעיו של צעיר מוסלמי תושב אזור רמאללה בעקבות עימותים אלימים שהיו עם חיילי צה"ל בשבוע שעבר.
==

ד"ר יוחאי סלע

Sunday, March 22, 2015

130 הרוגים בסוריה; 70 הרוגים בניגריה בקבר המוני; 50 הרוגים בעיראק; 40 הרוגים בפקיסטן;  22 חיילים ו-7 טרוריסטים נהרגו בתימן; 5 הרוגים באפגניסטן; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקשמיר; 1,000 הרוגים בקרבות באזור תכרית; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בסודאן, בסומליה, בניגריה, בתימן, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 326 הרוגים ביממה האחרונה;
==
תקשורת – ישראל – אובמה: אנחנו לא צריכים להתרגש יותר מידי מדברי אובמה על ישראל ונתניהו. הנשיא הזה הצליח להשליט את איראן השיעית והג'יהדיסטית במזרח-התיכון מלבנון ועד לתימן. הברית האזורית שנוצרה במזרח-התיכון נגד אובמה תקבל חיזוקים נוספים במהלך החודשים הבאים. לדידו של אובמה, ישראל משמשת לו כשק-חבטות בעקבות כשלונותיו בזירה הבינלאומית משום שזה קל, נוח ומתאים לזרמים האידיאולוגיים בארה"ב הקשורים לאסלאם הרדיקלי. הטונים נגד ישראל עלולים להיות קשים יותר ככול שאובמה יתקרב לסיום תפקידו. דרושים לנו סבלנות, אורך-רוח ומתינות. הבית-הלבן חטף הלם גדול מנצחונו הברור של נתניהו. דרך אגב, במשדרי-החדשות של סוף השבוע, התקשורת הישראלית עדיין לא הצליחה להיגמל מהאימרות הגזעניות נגד מצביעי הליכוד.
--
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-21 במרס 2015 על הריגתם של יותר מ-130 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי טרור קטלניים ובקרבות קשים שהיו בכל רחבי סוריה. מקורות מקומיים בסוריה מסרו שבין ההרוגים היו לפחות 70 חיילים שנפגעו בהתקפה קשה מאוד של ארגון "המדינה האסלאמית" שנערכה במרכז סוריה. כמו כן נמסר על הריגתם של יותר מ-20 כורדים מפיגוע התאבדות שההתבצע במהלך חגיגות ה"נורוז" שהוא "ראש השנה" של העדה הכורדית והפרסית.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות צבאייםב עיראק מסרו ב-21 במרס 2015 על הריגתם של יותר מ-50 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בצפון סוריה בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". דובר צבאי נוסף מסר על כ-1,000 בני-אדם שנהרגו עד כה בקרבות באזור תכרית בלבד. גורמים תקשורתיים מקומיים מסרו על סדרה ארוכה מאוד של קרבות בעשרות יישובים בצפון עיראק.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים במפרץ-הפרסי מסרו ב-21 במרס 2015 על הריגתם של 22 חיילים ו-7 טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה בהתקפה קטלנית שנערכה בדרום תימן נגד בסיס צבאי.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-21 במרס 2015 על הריגתם של 5 בני-אדם בשני פיגועי טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. בין ההרוגים היו לפחות 2 ילדים שנפגעו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי ארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים ותקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-21 במרס 2015 על הריגתם של יותר מ-40 בני-אדם בסדרה של הפצצות אוויריות של הצבא הפקיסטני על יעדי טרור וכן בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים. בין ההרוגים היו לפחות 34 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון :הטליבאן הפקיסטני".
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-21 במרס 2015 על הריגתם של 70 בני-אדם שנמצאו בקבר אחד. מקורות רשמיים מסרו שהם הוצאו-להורג בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועל בצפון ניגריה. חלק מהגופות שנמצאו היו ערופות-ראש וקטועי גפיים.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-21 במרס 2015 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בהיתקלות עם כוחות הביטחון של הודו הפועלים באזור חבל קשמיר.
==

ד"ר יוחאי סלע