Sunday, May 31, 2015

160 הרוגים בסוריה; 40 הרוגים בעיראק; 30 טרוריסטים מוסלמים ו-9 חיילים נהרגו באפגניסטן; 25 הרוגים בפקיסטן; 8 הרוגים בלוב; 7 הרוגים בתימן; 5 הרוגים בניגריה; 3 הרוגים בדארפור; 2 כורדים נהרגו בטורקיה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, במאלי, בסודאן, בלוב, בתימן, במצרים, בלבנון, בסומליה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 289 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערבים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-30 במאי 2015 על הריגתם של יותר מ-160 בני-אדם בסדרה קשה מאוד של הפצצות אוויריות ובקרבות שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. בין ההרוגים היו לפחות 71 אזרחים שנפגעו בהפצצות אוויריות קשות של הצבא הסורי על אזורים בעיר חאלב. כמו כן נמסר על קרבות עם נפגעים רבים בכל רבחי סוריה במהלך היממה האחרונה. הצבא הסורי מתכנן להרוס עד ליסוד את המקומות בהם שוהים אלה הנלחמים להפלת המשטר.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-30 במאי 2015 על הריגתם של יותר מ-40 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעו בעיקר באזור העיר בגדאד ובכן בקרבות אחדים שהיו בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-30 במאי 2015 על הריגתם של 7 בני-אדם בקרבות שהיו באזור העיר צנעא. גורמים מקומי מסר שבין ההרוגים היה מושל העיר צנעא שנפגע מירי של טרוריסטים מוסלמים שיעים.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-30 במאי 2015 על הריגתם של 8 בני-אדם מירי של רקטות שנורו לעבר בעיר בנגאזי בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית". מקור אחד בלבד מסר שההרוגים היו ילדים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-30 מבאי 2015 על הריגתם של 30 טרוריסטים מוסלמים ועל הריגתם של 9 חיילים בסדרה של פעולות צבאיות יזומות שנערכו נגד ארגון הטליבאן במהלך היממה האחרונה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-30 במאי 2015 על הריגתם של 19 נוסעי אוטובוס אזרחי בטבח מתוכנן שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "הטליבאן הפקיסטני". כמו כן נמסר על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים נוספים ו-3 אזרחים בשתי תקריות טרור נוספות.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בדארפור מסרו ב-30 במאי 2015 על הריגתם של 3 בני-אדם מירי של טרוריסטים מוסלמים מקומיים הפועלים בחבל דארפור.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-30 במאי 2015 על הריגתם של 5 בני-אדם בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון ניגריה נגד טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם".
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים כורדיים מסרו ב-30 במאי 2015 על הריגתם של 2 בני-אדם בעימותים אלימים בין שתי מיליציות כורדיות חמושות הפועלות בצפון-מזרח טורקיה.
==
ד"ר יוחאי סלע


Saturday, May 30, 2015

227 הרוגים בעיראק; 200 הרוגים בסוריה; 37 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן;  33 טרוריסטים מוסלמים ו-4 חיילים נהרגו בצ'אד; 22 הרוגים בפקיסטן; 20 הרוגים בתימן; 20 הרוגים בגבול סומליה-אתיופיה; 12 הרוגים בדארפור; 7 הרוגים בניגריה; 4 הרוגים  בסעודיה; חייל או"ם נהרג במאלי; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, במצרים, בדרום-סודאן, במאלי, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן;  סה"כ 587 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות בלבנון מסרו ב-20 במאי 2015 על הריגתם של יותר מ-200 בני-אדם בסדרה של הפצצות וקרבות קשים שהיו בכל רחבי סוריה. מרבית ההרוגים היו באזור העיר אריחא שבמחזו אידליב שנכבשה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון ג'בהת אל-נוסרה. העיר הייתה המעוז האחרון של הצבא הסורי במחוז כולו. הטלוויזיה הסורית מסרה על קרבות קשים מאוד שהיו בעיר המאוכלסת ב-80,000 תושבים. מקורות נוספים מסרו על הריגתו של גנרל איראני נוסף בקרבות עם המורדים בסוריה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-29 במאי 2015 על הריגתם של 227 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קטלניים ובקרבות קשים שהיו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. מקור צבאי עיראקי מסר על קרבות עם נפגעים רבים ב-15 ערים, עיירות וכפרים במהלך היממה האחרונה. מקרות נוספים מסרו שמרבית ההרוגים היו טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית".
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות מקומיים בתימן מסרו ב-29 במאי 2015 על הריגתם של 20 בני-אדם בסדרה של הפצצות אוויריות של הקואליציה הסעודית שנערכו באזור הערים עדן וצנעא. גורמים בינלאומיים מסרו שמרבית האזרחים שנהרגו עד כה נפגעו בהפצצות אוויריות של סעודיה.
--
סעודיה - טרור; מקורות רשמיים בסעודיה מסרו ב-29 במאי 2015 על הריגתם של 4 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל במסגד שיעי הנמצא במזרח המדינה. זה המקרה השני בשבוע האחרון בו מתבצע פיגוע קטלני במסגד שיעי בסעודיה. בפעם הקודמת נהרגו 25 בני-אדם בפיגוע התאבדות.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-29 במאי 2015 על הריגתם של 37 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז פקטיקה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים ומקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-29 במאי 2015 על הריגתם של 22 בני-אדם בסדרה של פיגועים ובהתקפות צבאיות יזומות שנערכו במהלך היממה האחרונה. 17 מההרוגים היו טרוריסטים מוסלמים שנפגעו בהתקפה אווירית שנערכה בצפון ווזיריסטן.
--
סומליה – טרור – אתיופיה: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-29 במאי 2015 על הריגתם של 20 בני-אדם ועל פציעתם של 40 נוספים בקרבות שהיו בין כוחות הביטחון לבין טרוריסטים מקומיים הפועלים באזור הגבול המשותף בין סומליה לאתיופיה.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-29 במאי 2015 על הריגתם של 12 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי שהתבצעו במהלך הימים האחרונים בחבל דארפור.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-29 במאי 2015 על הריגתם של 7 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בצפון ניגריה בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "בוקו חראם".
--
מאלי – טרור: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-29 במאי 2015 על הריגתו של חייל או"ם ועל פציעתם של 3 נוספים מפיצוץ של מוקש שהופעל בצפון מאלי.
--
צ'אד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בצ'אד מסרו ב-29 במאי 2015 על הריגתם של 33 טרוריסטים מוסלמים ו-4 חיילים בקרבות שהיו ליד הגבול עם ניגריה עם טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם".
==

ד"ר יוחאי סלע

Friday, May 29, 2015

174 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 80 הרוגים באפגניסטן; 40 הרוגים בתימן; 11 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסומליה; 7 הרוגים בפקיסטן; 7 הרוגים בדרום-סודאן; שוטר נהרג במצרים; 470 גופות התגלו בתכרית שבעיראק; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בסודאן, בניגריה, בסומליה, במצרים, בלבנון, במאלי, בסוריה, בעיראק, בקשמיר, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 420 הרוגים ביממה אחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-28 במאי 2015 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהוצאות-להרוג של אזרחים שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גורמים מקומיים בסוריה מסרו שבין ההרוגים היו לפחות 20 אזרחים שנטבחו באזור תדמור בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". 20 אזרחים נוספים נהרגו בהפצצות של הצבא הסורי על מרכזי הערים. כמו כן נמסר על הריגתם של יותר מ-60 טרוריסטים מוסלמים וחיילים סורים בסדרה של קרבות שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. גורמים רשמיים בסוריה מסרו שהצבא הסורי מתכנן התקפה רחבת-היקף על אזור תדמור שנכבש לאחרונה בידי ארגון "המדינה האסלאמית". כמו כן נמסר שהצבא הסורי מתכנן התקפה גדולה גם על העיר חאלב.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-28 במאי 2015 על הריגתם של 174 בני-אדם ביום נוסף של קרבות שהיו בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גורמים צבאיים בעיראק מסרו שהמיליציות השיעיות הצליחו להשתלט על מבואותיה הדרומיים של העיר רמאדי. גורמים מדיניים בעיראק מסרו שארגון "המדינה האסלאמית" הצליח להשתלט על העיר רמאדי בעזרתם של 150 לוחמים בלבד שהצליחו להניס כוח צבאי עיראקי בגדול של כ-6,000 חיילים.  שר-הבריאות העיראקי מסרו על מציאתן של 470 גופות בקבר-אחים שהתגלה באזור העיר תכרית שנכבשה בקיץ 2014 בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית".
--
תימן – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-28 במאי 2015 על הריגתם של יותר מ-40 בני-אדם בסדרה של התקפות אוויריות של הקואליציה הסעודית שנערכו על יעדים שיעיים ברחבי תימן. במהלך שלושת הימים האחרונים נהרגו בתימן יותר מ-120 בני-אדם. סביר להניח שמספר ההרוגים גבוה יותר.
--
מצרים – טרור: מקורות רשמיים במצרים מסרו ב-28 במאי 2015 על הריגתו של שוטר בכיר מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון סיני.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-28 במאי 2015 על הריגתם של 80 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בסדרה של התקפות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-28 במאי 2015 על הריגתם של 7 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים. בין ההרוגים היו לפחות 3 שיעים שנרצחו בידי טרוריסטים מוסלמים סונים הפועלים במחוז קוויטה.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים רשמיים בסומליה מסרו ב-28 במאי 2015 על הריגתם של 11 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום סומליה.
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-28 במאי 2015 על הריגתם של 7 בני-אדם בהתקפות של טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור מחוז אביי.
==

ד"ר יוחאי סלע

Thursday, May 28, 2015

223 הרוגים בעיראק; 200 הרוגים בסוריה; 42 הרוגים בתימן;  36 הרוגים בניגריה;  10 הרוגים באפגניסטן; 5 הרוגים בדארפור; 3 שוטרים נהרגו בפקיסטן; 2 הרוגים בסעודיה; ארגוני הג'יהאד בסוריה מתכוננים לקראת הרחבת הקרבות לאזור לטקיה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, במצרים, בתימן, בסודאן, במאלי, בסומליה, בסוריה, בעיראק, בקשמיר, באפגניסטן ובפקיסטן; סה"כ 521 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-27 במאי 2015 על הריגתם של יותר מ-200 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות ובהפצצות אוויריות קשות של הצבא הסורי שנערכו במקומות אחדים ברחבי סוריה. בין ההרוגים היו לפחות 140 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שנפגעו בהתקפה אווירית קשה של הצבא הסורי שנערכה בעיקר באזור העיר אל-ראקה. מקורות נוספים מסרו שבין ההרוגים היו יותר מ-20 חיילים וכ-40 אזרחים שנפגעו במהלך היממה האחרונה. גורמים בסוריה מסרו שהצבא הסורי מתכנן מהלך צבאי רחב במטרה לכבוש מחדש את כל אזור העיר חאלב. מידע נוסף נמסר על כך שהצבא הסורי מתכנן גם מהלך צבאי רחב באזור תדמור. מקורות ערביים מסרו שארגוני הג'יהאד מתחילים לרכז כוחות לקראת העברת הקרבות לאזור לטקיה. מקורות בלבנון מסרו על הריגתם של 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון חיזבאללה וכן על הריגתם של 30 טרוריסטים מוסלמים מארגון ג'בהת אל-נוסרה במהלך קרבות שהיו ביממה האחרונה באזור הרי קלמון. מקור תקשורתי בארגון חיזבאללה מסר שהארגון הצליח לחסל את הנוכחות של ארגון "ג'בהת אל-נוסרה" בהרי קלמון.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-27 במאי 2015 על הריגתם של 223 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות קטלניים מאוד שהיו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות קשים מאוד שהיו באזור העיר סמרה, בסינג'ר, בבייג'י, בכירכוך ובאזור העיר מוסול. מרבית ההרוגים במהלך היממה האחרונה היו טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גורמים כורדיים מסרו על עשרות רבות של הרוגים באזור מחוז סאלח אל-דין, בעיר סמרה, שם נהרגו לפחות 130 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות נוספים מסרו שציוד צבאי מתוחכם בכמות גדולה מאוד נפלה לידיהם של אנשי ארגון "המדינה האסלאמית" בעקבות המפלה של הצבא העיראקי באזור העיר רמאדי.
--
תימן – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-27 במאי 2015 על הריגתם של 42 בני-אדם בהתקפה אווירית נוספת של הקואליציה הסעודית. מקורות נוספים מסרו שההתקפות הסעודיות התבצעו לאורך כל היממה האחרונה במוקדים רבים ברחבי תימן. דובר רפואי בעיר צנעא מסר על הפצצות קשות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי העיר שגרמו להריגתם של יותר מ-40 בני-אדם ולפציעתם של כ-100 נוספים.
--
סעודיה – טרור: מקורות תקשורתיים במפרץ מסרו ב-27 במאי 2015 על הריגתם של 2 בני-אדם ועל פציעתם של 7 נוספים מירי של רקטות שנורו לעבר סעודיה מהשטח התימני בידי טרוריסטים מוסלמים שיעים.
--
אפגניסטן – טרור - טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-27 במאי 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה של פיגועים שהיו במהלך היממה האחרונה. בין ההרוגים היו 4 טרוריסטים מוסלמים שביצעו פיגוע אזור העיר קאבול.
--
פקיסטן – טרור: מקורות שמיים בפקיסטן מסרו ב-27 במאי 2015 על הריגתם של 3 שוטרים מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן הפקיסטני".
--
סודאן – דארפור: מקורות מקומיים בסודאן מסרו ב-27 במאי 2015 על הריגתם של 5 בני-אדם מירי של טרוריסטים מקומיים הפועלים בדרום חבל דארפור.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-27 במאי 2015 על הריגתם של לפחות 36 בני-אדם בסדרה אורכה של התקפות שנערכו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" וכן בהתקפות של מיליציות מוסלמיות חמושות הפועלות במרכז ניגריה. מקורות צבאיים בניגריה מסרו על כ-500 בתים שהועלו באש במהלך ההתקפה של ארגון "בוקו חראם". מקורות נוספים מסרו על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם ביומיים האחרונים בסדרה של התקפות קטלניות של הארגון.
==

ד"ר יוחאי סלע

Wednesday, May 27, 2015

86 הרוגים בעיראק; 80 הרוגים בסוריה; 60 הרוגים בניגריה; 40 הרוגים בתימן; 36 הרוגים באפגניסטן; 27 הרוגים בגבול קניה-סומליה;  15 הרוגים בפקיסטן; 3 חיילים וטרוריסט מוסלמי נהרגו בקשמיר; חייל או"ם נהרגו במאלי; חייל נהרג במצרים; טיל נורה לעבר ישראל;  2,240 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בהפצצות אמריקאיות מאז חודש ספטמבר 2014; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסודאן, בתימן, במאלי, בניגריה, בסומליה, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 350 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות נוספים בסוריה מסרו ב-26 במאי 2015 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה בקומות רבים ברחבי סוריה. גורמים בינלאומיים מסרו על הריגתם של 2,217 טרוריסטים מוסלמים חברי ארגון "המדינה האסלאמית" בהפצצות של הקואליציה האמריקאית. עוד נמסר שמרבית ההרוגים היו טרוריסטים מוסלמים בעלי אזרחות אירופאית. מחודש ספטמבר 2014 נהרגו בהפצצות אמריקאית 2,240 טרוריסטים מוסלמים.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-26 במאי 2016 על הריגתם של 86 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בסדרה של התקפות צבאיות יזומות שנערכו במהלך היממה האחרונה. מרבית ההרוגים היו באזור ראמדי, בסיידייא ובאל-בגדאדי. גורמים צבאיים רשמיים בעיראק מסרו שכוחותיהם החלו בהתקפה חדשה על העיר רמאדי.
--
תימן – מלחמת אזרחים; מקורות מקומיים בתימן מסרו ב-26 במאי 2015 על הריגתם של 40 טרוריסטים מוסלמים שיעים וטרוריסטים מוסלמים סונים בקרבות שהיו בדרום תימן במהלך היממה האחרונה. מרבית ההרוגים היו טרוריסטים מוסלמים שיעים. גורמים נוספים בתימן מסרו שהמיליציות השיעיות סופגות מפלות קשות מאוד בימים האחרונים.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-26 במאי 2015 על הריגתו של חייל מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון סיני.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-26 במאי 2015 על הריגתם של לפחות 36 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובהתקפות של טרוריסטים מוסלמים על כוחות-הביטחון של אפגניסטן. בין ההרוגים היו לפחות 25 חיילים ושוטרים.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-26 במאי 2015 על הריגתם של 4 אזרחים שיעים, 7 טרוריסטים מוסלמים ו-4 אזרחים סונים בסדרה של פעולות טרור ובמבצעים צבאיים יזומים נגד ארגוני טרור הפועלים ברחבי פקיסטן.
--
קניה – טרור – סומליה: מקורות תקשורתיים בקניה ובסומליה מסרו ב-26 במאי 2015 על הריגתם של 7 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בפעולה צבאית יזומה. כמו כן נמסר שבהתקפות אחדות שנערכו מהגבול הסומלי נהרגו עוד 20 שוטרים מקניה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים ניגריה מסרו ב-26 במאי 2015 על הריגתם של יותר מ-60 בני-אדם בסדרה של קרבות ובפיגועי טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם". בין ההרוגים היו לפחות 40 אזרחים.
--
מאלי – טרור: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-26 במאי 2015 על הריגתו של חייל או"ם מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור עיר הבירה במקו.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-26 במאי 2015 על הריגתם של 3 חיילים ושל טרוריסט מוסלמי אחד בהיתקלות שהייתה באזור חבל קשמיר ההודי.
--
ישראל – טרור – עזה: גורמים צבאיים בישראל מסרו ב-26 במאי 2015 על ירי של טיל לעבר ישראל שנורה בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים ברצועת-עזה. הטיל התפוצץ ליד גן יבנה ולא גרם נשק רב. בתגובה לירי, צה"ל תקף מטרות טרור בעזה.
==
ד"ר יוחאי סלע


Tuesday, May 26, 2015

150 הרוגים בסוריה; 133 הרוגים בעיראק; 72 הרוגים באפגניסטן; 25 הרוגים בניגריה; 12 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 12 הרוגים בפקיסטן; 10 הרוגים בתימן; 8 הרוגים בטוניסיה; 4 הרוגים בלוב; פיגועים וקרובת נוספים עם נפגעים היו בטוניסיה, במאלי, בסודאן, בסומליה, בניגריה, בתימן, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 426 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-25 במאי 2015 על הריגתם של לפחות 150 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של הוצאות-להורג שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים וכן בהפצצות נרחבות מאוד של הצבא הסורי על מרכזי הערים ברחבי סוריה. מרבית ההרוגים ביממה אחרונה היו חיילים סורים ואזרחים שנטבחו בידי כל הארגונים הלוחמים בסוריה. גורמים מקומיים בסוריה מסרו על כוונתו של הצבא הסורי לכבוש מחדש את כל העיר חאלב. כמו כן נמסר על 4 הרוגים מירי של פצצות מרגמה שנורו לעבר העיר לטקיה. גורמים בינלאומיים מסרו שסוריה, איראן, חיזבאללה ומדינות אחדות במערב מזועזעות מאוד מהצלחותיו של ארגון "המדינה האסלאמית" בכיבושו של כל אזור תדמור תוך כדי הסבת אבדות כבדות מאוד לצבא הסורי. במקומות רבים ברחבי סוריה, מצבו של הצבא הסורי מוגדר כנואש.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-25 במאי 2015 על הריגתם של 133 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קטלניים מאוד ובקרבות קשים שהיו בצפון עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים רבים בעיקר באזור מוסול במהלך היממה האחרונה. קרבות נוספים עם נפגעים היו בבעקובא ובאזור אל-בגדאדי.
--
תימן – מלחמת אזרחים; מקורות מקומיים בתימן מסרו ב-25 במאי 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם בהפצצות של הקואליציה הסעודית שהתבצעו באזור העיר טעז. מקורות מקומיים בתימן מסרו על הריגתם של 135 ילדים בתימן בהפצצות סעודיות שנערכו בחודשיים האחרונים.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות מקומיים בלוב מסרו ב-25 במאי 2015 על הריגתם של לפחות 4 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי שהתבצעו במהלך היממה האחרונה ברחבי לוב. בין ההרוגים היו לפחות 2 מצרים שהתגוררו בלוב.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים רשמיים במצרים מסרו ב-25 במאי 2015 על הריגתם של 12 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אנסר בית אל-מקדס" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון סיני.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-25 במאי 2015 על הריגתם של 15 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. בין ההרוגים היו לפחות 4 טרוריסטים מוסלמים שנפגעו בפעילות צבאית יזומה של הצבא האפגאני. כמו כן נמסר על הריגתם של 52 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד ארגון הטליבאן בשבעה מחוזות במקביל. שעות אחדות לאחר ההודעה הזו נמסר על פיגוע טרור גדול שהתבצע בידי בידי טרוריסטים מוסלמים מתאבדים שפעלו במתחם ממשלתי באזור העיר זאבול בדרום אפגניסטן. בפיגוע הזה נהרגו לפחות 5 בני-אדם  ונפצעו כ-70 נוספים.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים וצבאיים בפקיסטן מסרו ב-25 במאי 2015 על הריגתם של 12 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובפעולות צבאיות יזומות שנערכו נגד ארגונים אחדים הפועלים ברחבי פקיסטן. בין ההרוגים היו לפחות 2 אזרחים שנפגעו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל באזור חבל בלוצ'יסטן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בנגריה מסרו ב-25 במאי 2015 על הריגתם של 25 בני-אדם בהתקפות של מיליציות מוסלמיות חמושות על תושבים נוצרים המתגוררים במרכז ניגריה. באזור זה נהרגו מאות בני-אדם במהלך השנה האחרונה בהתקפות של מוסלמים כלפי נוצרים.
--
טוניסיה – טרור: מקורות מקומיים בטוניסיה מסרו ב-25 במאי 2015 על הריגתם של 7 בני-אדם מירי של חייל בהתקפת פתע שנערכה בעיר הבירה. רק לאחר דקות ארוכות, החייל נורה למוות בידי כוחות-הביטחון שהיו בסביבתו. גורמים מקומיים (לא רשמיים) מסרו שכנראה החייל היה קשור לארגונים אסלאמיים רדיקליים הפועלים בטוניסיה.
==

ד"ר יוחאי סלע

Monday, May 25, 2015

500 הרוגים בסוריה; 171 הרוגים בעיראק; 24 הרוגים בסומליה; 20 הרוגים בתימן; 20 הרוגים באפגניסטן; 10 הרוגים בפקיסטן; 2 הרוגות במצרים; 2 הרוגים בקרבות בין שתי מיליציות כורדיות; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים רבים היו בלוב, בתימן, בסודאן, בניגריה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 749 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים בסוריה ובלבנון מסרו ב-24 במאי 2015 על הריגתם של יותר מ-500 בני-אדם בקרבות קשים מאוד שהיו באזור אידליב ובהוצאות-להורג של אזרחים באזור תדמור. מקורות נוספים מסרו שבאזור מחוז אידליב נהרגו כ-300 טרוריסטים מוסלמים בקרבות עם הצבא הסורי שניסה לחלץ את חייליו הלכודים. באזור תדמור נרצחו יותר-400 אזרחים בהוצאות-להורג המוניות של ארגון "המדינה האסלאמית". עוד עשרות בני-אדם נהרגו במהלך היממה האחרונה בהפצצות קשות של הצבא הסורי שנערכו בצפון-מזרח סוריה. קרבות עם נפגעים היו גם בדרעא, באל-חסכה, בחומס ובחאלב. דכדוך עמוק מאוד בעדה העלווית המתכנסת כרגע ברובה באזור מחוז לטקיה. מאות רבות של חיילים סורים נהרגו בימים האחרונים.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-24 במאי 2015 על הריגתם של 171 בני-אדם ביום נוסף של קרבות קשים מאוד שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות צבאיים מסרו שמרבית ההרוגים במהלך היממה האחרונה היו באזור העיר רמאדי. עשרות הרוגים נוספים היו בהפצצות של הקואליציה האמריקאית שפעלה בעיראק במהלך היממה האחרונה. המיליציות השיעיות מנסות לפרוץ לתוך העיר רמאדי.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות מקומיים לא רשמים בתימן מסרו ב-24 במאי 2015 על הריגתם של לפחות 20 בני-אדם בסדרה של הפצצות שנערכו בידי הקואליציה הסעודית הפועלת את המליציות השיעיות.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-24 במאי 2015 על הריגתן של 2 נשים מירי של פצצות מרגמה שנורו בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו בצפון סיני.
--
עיראק – טרור – כורדים: מקורות כורדיים מסרו ב-24 במאי 2015 על הריגתם של 2 בני-אדם בקרבות בין המחרת הכורדית ה-PKK לבין הפשמרגה הפועלים באזור הגבול בין איראן לעיראק.
--
אפגניסטן – טרור: מקורת תקשורתיים וצבאיים בתימן מסרו ב-24 במאי 2015 על הריגתם של 10 שוטרים, 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן ושל 2 אזרחים בסדרה של תקריות טרור קשות שהיו במהלך היממה האחרונה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-24 במאי 2015 על הריגתם של 4 חיילים ושל 6 טרוריסטים מוסלמים בסדרה של פעולות טרור ובפעולות צבאיות יזומות שנערכו במהלך היממה האחרונה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים סומליה מסרו ב-24 במאי 2015 על הריגתם של 24 בני-אדם בשתי התקפות טרור שנערכו במהלך היממה האחרונה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב". בין ההרוגים היה חבר-פרלמנט סומלי.
==

ד"ר יוחאי סלע

Sunday, May 24, 2015

90 הרוגים בסוריה; 32 הרוגים בפקיסטן; 30 הרוגים בניגריה; 25 הרוגים בעיראק;  10 הרוגים בלוב; 7 הרוגים בתימן; 5 הרוגים באפגניסטן; 3 הרוגים במאלי; 2 טרוריסטים מוסלמים וחייל נהרגו במצרים; 2 הרוגים בסעודיה; 2 הרוגים בסומליה; 2,921 אזרחים נהרגו בסוריה בהפצצות אוויריות בשבעת החודשים האחרונים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסודאן, בניגריה, בסומליה, בתימן, במאלי, במצרים, בלוב, בסוריה, בעיראק, בלבנון, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 209 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-23 במאי 2015 על הריגתם של יותר מ-90 בני-אדם בסדרה של קרבות שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. גורמים מקומיים בסוריה מסרו גרסאות סותרות בנוגע לשליטה באזור בעיר הארכיאולוגית תדמור. גורמים רשמיים בסוריה מסרו שהצבא הסורי עדיין שולט על חלקים גדולים מהאזור. ארגון "המדינה האסלאמית" השלים את השליטה שלו על כל מעברי-הגבול החשובים בין עיראק לסוריה. יותר מ-500 הרוגים היו בימים האחרונים רק באזור תדמור וסביבותיה בקרבות קשים ובהוצאות-להורג של נאמני המשטר הסורי. גורמים באופוזיציה הסורית מסרו על הריגתם של 2,921 אזרחים בהפצצות סוריות קשות שנערכו ב-7 החודשים האחרונים. על-פי טענותיהם, הצבא הסורי הרג יותר אזרחים מאשר טרוריסטים מוסלמים. בין ההרוגים היו 689 ילדים ו-475 נשים. קרבות נוספים עם נפגעים רבים היו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק באזור העיר קובאני, בדרעא, בחומס, בדמשק ובחאלב. הצבא הסורי ממשיך להתרכז בהגנה על העיר דמשק ובמובלעת העלווית הכוללת את העיר לטקיה. העיר דמשק נמצאת כרגע על הכוונת של ארגון "המדינה האסלאמית" משום הארגון מזהה קשיים ניכרים במאמצים של המשטר להגן על עיר הבירה. איראן ממשיכה להזרים כוח-אדם שיעי מכל המזרח-התיכון והעולם-המוסלמי כדי להגן על המשטר של אסד.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-23 במאי 2015 על הריגתם של 25 בני-אדם בסדרה של קרבות בצפון עיראק בין הצבא העיראקי לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גורמים מקומיים בעיראק מסרו שהצבא העיראקי והמיליציות השיעיות החמושות נמצאים בעמדת-המתנה לקראת מתקפה של העיר רמאדי. פיגועים עם הרוגים ופצועים רבים היו במהלך היממה האחרונה גם באזור העיר בגדאד. רדיו "אל-ביאן" של ארגון "המדינה האסלאמית" נטל את האחריות לפיגוע שהתבצע בסעודיה יממה קודם לכן. ארגון הבטיח עוד "ימים שחורים כאלה" לממלכה הסעודית.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות מקומיים בתימן מסרו ב-23 במאי 2015 על הריגתם של 7 טרוריסטים מוסלמים שיעים בקרבות שהיו בדרום תימן נגד טרוריסטים מוסלמים סונים הפועלים באזור.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בצפון-אפריקה מסרו ב-23 במאי 2015 על הריגתם של לפחות 10 בני-אדם בקרבות שהיו באזור העיר סירט. גורמים מקומיים בלוב מסרו שארגון "המדינה האסלאמית" שהצליח להשתלט לחלוטין על העיר בעזרתם של נאמני הנשיא קאדפי שחוסל באוקטובר 2011. קדאפי נולד בעיר סירט.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-23 במאי 2015 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים וחייל אחד בשתי תקריות טרור שהיו בצפון סיני במהלך היממה האחרונה.
--
סעודיה – טרור: מקורות תקשורתיים בסעודיה מסרו ב-23 במאי 2015 על הריגתם של 2 אזרחים מירי של רקטות שנורו בידי טרוריסטים מוסלמים שיעים הפועלים באזור הגבול המשותף עם תימן.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-23 במאי 2015 על הריגתם של 5 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. בין ההרוגים היה מושל מחוז שנפגע ממטען חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים חברי הארגון.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים רשמיים בפקיסטן מסרו ב-23 במאי 2015 על הריגתם של לפחות 32 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד ארגוני טרור המזוהים עם ארגון הטליבאן הפועלים בצפון-מערב פקיסטן. בימים האחרונים נהרגו עשרות רבות של בני-אדם בפעילות צבאית יזומה של הצבא הפקיסטני באזור זה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-23 במאי 2015 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אל-שבאב הפועל באזור העיר מוגדישו.
--
מאלי – טרור: מקורות מקומיים בצפון מאלי מסרו ב-23 במאי 2015 על הריגתם של 3 אזרחים נוספים בקרבות בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים הפועלים בפון המדינה. גורם מקומי מסר שההרוגים היו משבטי הטוארג הפועלים נגד השלטון המרכזי של מאלי. ביומיים האחרונים נהרגו באזור זה 9 בני-אדם.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות מקומיים המסתמכים על מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-23 במאי 2015 על הריגתם של לפחות 30 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" במצבע חילוץ של נשים וילדים שנלקחו כבני-ערובה בידי הארגון הפעול בצפון ניגריה.
==

ד"ר יוחאי סלע

Saturday, May 23, 2015

120 הרוגים בסוריה; 70 הרוגים בעיראק; 25 הרוגים בסעודיה בפיגוע התאבדות; 25 הרוגים בניגריה; 15 הרוגים בתימן; 15 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 11 הרוגים באפגניסטן; 6 הרוגים במאלי; שוטר נהרג במצרים; עיתונאי נרצח בדרום-סודאן; טרוריסט מוסלמי נהרג בפיליפינים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בסודאן, בניגריה, בסומליה, בלוב, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בקניה, באפגניסטן ובפקיסטן; סה"כ 290 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-22 במאי 2015 על הריגתם של יותר מ-120 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות קשים ושל כישלונות קשים של הצבא הסורי שהיו באזור תדמוד, אידליב, חומס ודמשק. גורמים מקומיים מסרו על בריחה של חיילים סורים מאזור העיר אידליב וכן על הוצאות-להורג של אזרחים רבים במוקמות בהם שולטים אנשי ארגון הטרור "המדינה האסלאמית". במקומות אחדים ברחבי סוריה מצבו של הצבא הסורי מוגדר כנואש. ברחבי סוריה מתחולל טבח קשה – מעט מאוד מכך מגיע לתקשורת הבינלאומית.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-22 במאי 2015 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". הארגון משלים את שליטתו של העיר ראמדי. מרבית האנשים שהיו מזוהים עם המשטר השיעי הוצאו-להורג. גורם תקשורתי המזוהה עם השיעים בעיראק מסר על עשרות רבות של הרוגים מארגון "המדינה האסלאמית" במהלך היממה האחרונה. הארגון השתלט על עיר נוספת במחוז אל-אנבר – גם במקרה הזה נמסר על עשרות אזרחים וטרוריסטים שנהרגו במהלך הקרבות על העיר.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים לא רשמיים בתימן מסרו ב-22 במאי 2015 על הריגתם של יותר מ-15 בני-אדם בסדרה נוספת של הפצצות אוויריות של הקואליציה הסעודית.
--
סעודיה – טרור: מקורות תקשורתיים במפרץ-הפרסי מסרו ב-22 במאי 2015 על הריגתם של 25 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע במסגד שיעי הנמצא במזרח סעודיה. גורמים מקומיים האשימו את ארגון אל-קאעידה בביצוע הפיגוע. כ-60 בני-אדם נוספים נפצעו בפיגוע.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-22 במאי 2015 על הריגתו של שוטר מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור העיר קהיר.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-22 במאי 2015 על הריגתם של 11 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובעימותים קטלניים שהיו בין כוחות-הביטחון של אפגניסטן לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן. גורמים צבאיים מסרו שבין ההרוגים היו לפחות 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים רשמיים בפקיסטן מסרו ב-22 במאי 2015 על הריגתם של 15 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון-מערב פקיסטן.
--
מאלי – טרור: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-22 במאי 2015 על הריגתם של 6 אזרחים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים שפעלו בצפון מאלי.
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות תקשורתיים דרום-סודאן מסרו ב-22 במאי 2015 על רציחתו של עיתונאי מקומי בידי טרוריסטים מקומיים הפועלים נגד הממשלה המרכזית של דרום-סודאן.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-22 במאי 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי שהיתקלות עם כוחות-הביטחון של הפיליפינים הפועלים בדרום המדינה. ההרוג היה חשוד בחטיפתם של אזרחים זרים.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: גורמים מקומיים במזרח ניגריה ליד הגבול עם קמרון מסרו ב-22 במאי 2015 על הריגתם של לפחות 25 בני-אדם בסדרה של מעשי טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור למרות העוצר שהוטל בידי כוחות-הביטחון של ניגריה.

==
ד"ר יוחאי סלע

Friday, May 22, 2015

151 הרוגים בעיראק; 140 הרוגים בסוריה; 25 הרוגים בתימן; 25 הרוגים באפגניסטן; 19 הרוגים בלוב; 18 חיילים נהרגו בסעודיה; 12 הרוגים בניגריה; 9 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 5 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במאלי; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באלג'יריה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, בלוב, בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, במצרים, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 411 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-21 במאי 2015 על הריגתם של לפחות 140 בני-אדם ביום נוסף של קרבות קשים שהיו בכל רחבי סוריה. בין ההרוגים היו כ-40 טרוריסטים מוסלמים שנפגעו במהלך הפצצות כבדות שהיו באזור העיר חאלב. גורמים מקומיים בסוריה מסרו שארגון "המדינה האסלאמית" הצליח להשתלט על יותר מ-50 אחוזים מסוריה לאור שליטתו על כל אזור העיר הארכיאולוגית תדמור לאחר ימים רבים של קרבות עם הרוגים רבים מאוד משני הצדדים. מייד לאחר כיבושה של תדמור, הארגון החל בהוצאות-להורג של עשרות בני-אדם. גורמים נוספים בסוריה מסרו שהצבא הסורי שורי במצוקה גדולה לנוכח התבוסות האחרונות והנפגעים הרבים שהוא ספג בחודשים האחרונים. המודיעין הטורקי מסייע באופן ישיר לארגוני הג'יהאד הפועלים בכל רחבי סוריה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-21 במאי 2015 על הריגתם של 151 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גורמים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים בבייג'י, בפלוג'ה, בתל-גאראד, בקארמה, בתל-עפאר ובמקומות נוספים. סימנים למרידה בצבא העיראקי המתפורר.
--
תימן – מלחמת אזרחים – סעודיה; מקורות תקשורתיים בתימן (המקושרים לשיעים) מסרו ב-21 במאי 2015 על הריגתם של 18 חיילים סעודים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים שיעים שפעלו מהגבול התימני. כמו כן נמסר על הריגתם של 25 בני-אדם בתימן בהפצצות של הקואליציה הסעודית. (אין אישור רשמי לשתי הידיעות האלה).
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-21 במאי 2015 על הריגתם של 17 בני-אדם בסדרה של קרבות שהיו באזור הערים בנגאזי ובטריפולי. 2 הרוגים נוספים היו בעיר מיסרטה מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-21 במאי 2015 על הריגתם של 9 טרוריסטים מוסלמים בשתי תקריות שהיו בצפון סיני במהלך 48 השעות האחרונות.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-21 במאי 2015 על הריגתם של לפחות 25 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובפעולות צבאיות יזומות שנערכו נגד ארגון הטליבאן במהלך היממה האחרונה. גורמים תקשורתיים נוספים לא רשמיים מסרו על יותר מ-50 הרוגים במהלך היממה האחרונה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-21 במאי 2015 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור העיר קראצ'י.
--
מאלי – טרור – צרפת: מקורות צבאיים בצרפת מסרו ב-21 במאי 2015 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית צרפתית שנערכה בצפון מאלי במהלך היממה האחרונה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-21 במאי 2015 על הריגתם של לפחות 12 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובעימותים קטלניים בין מוסלמים לנוצרים בצפון ניגריה ובמרכזה.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות צבאיים רשמיים באלג'יריה מסרו ב-21 במאי 2015 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון המדינה. ביומיים האחרונים נהרגו 25 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה של אלג'יריה.
==

ד"ר יוחאי סלע