Friday, July 31, 2015

175 הרוגים בעיראק; 110 הרוגים בסוריה; 20 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי באפגניסטן; 10 הרוגים בניגריה; 5 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בתימן; 5 ילדים נהרגו באפגניסטן; 5 הרוגים בפקיסטן; 4 הרוגים בסודאן; חייל הודי נהרג בקשמיר; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, בקשמיר, בלוב, בסומליה, בתימן, בסודאן, בקמרון, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 325 בני-אדם נהרגו ביממה האחרונה;
==
טורקיה – כורדים; מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-30 ביולי 2015 על הריגתם של 4 חיילים ואזרח בשתי התקפות של המחתרת הכורדית, ה-PKK, שנערכו בדרום-מזרח טורקיה. גורמים ביטחוניים בטורקיה מסרו על מעצרם של יותר מ-1,300 בני-אדם בחשד לחברות בארגון "המדינה האסלאמית" ובארגונים כורדיים רדיקליים. גורמים נוספים מסרו על המשך ההפצצות הטורקיות בצפון עיראק נגד הכורדים, וכן בסוריה נגד ארגון "המדינה האסלאמית". כמו כן נמסר מפי מקורות כורדיים שהמסע הצבאי של ארדואן נגד הכורדים הוא מסע נקמה לאור תוצאות הבחירות האחרונות. מאידך, הקשר בין טורקיה לארגון "המדינה האסלאמית" הפועל בסוריה התחזק מאוד בשנה האחרונה.
--
כוויית – טרור: גורמים ביטחוניים רשמיים בכוויית מסרו ב-30 ביולי 2015 על מעצרם של טרוריסטים מוסלמים שניסו להקים תא-טרור הקשור לארגון "המדינה האסלאמית". כל העצורים השתתפו בלחימה בסוריה ובעיקר במסגרת ארגון הטרור "המדינה האסלאמית". כמו כן נמסר שמצרים וסעודיה חתמו על הסכם לשיתוף פעולה צבאי בין שתי המדינות.
--
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקומיים מסרו ב-30 ביולי 2015 על הריגתם של לפחות 110 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו לאורך כל היממה האחרונה. קרבות קשים עם עשרות רבות של הרוגים היו במחוז אדליב ובקרבות בין הכוחות הכורדיים לאנשי ארגון "המדינה האסלאמית" שפעלו באזור העיירה סרין. מקורות ביטחוניים בארה"ב מסרו כי במהלך השנה האחרונה, מיולי 2014 ועד יולי 2015, נערכו בסוריה ובעיראק כ-5,500 התקפות אוויריות נגד ארגון "המדינה האסלאמית" שגרמו להריגתם של יותר מ-15,000 בני-אדם.  אולם, רובם היו אזרחים בלתי-מעורבים.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-30 ביולי 2015 על הריגתם של 175 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שהיו לאורך כל היממה האחרונה בצפון עיראק. מקורת צבאיים בעיראק מסרו שבין ההרוגים היו עשרות חיילים עיראקים שנפגעו בסדרה של פיגועי-התאבדות. דובר צבאי נוסף מסר על הצלחות בקרבות באזור העיר רמאדי.
--
תימן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות ביטחוניים בתימן מסרו ב-30 ביולי 2015 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום תימן. בשנים 2011-2014 נהרגו יותר מ-3,600 בני-אדם בחיסולים-ממוקדים אמריקאים ברחבי העולם – רובם היו אזרחים או קרובי-משפחתם של יעדי החיסול. מקורות מקומיים בתימן מסרו שההפצצות הסעודיות בתימן נמשכות. קרבות קשים עם נפגעים היו בשוליים של העיר עדן נגד המיליציות השיעיות החמושות. מקרות נוספים מסרו על כ-4,000 הרוגים עד כה וכן על כ-1.2 מיליון בני-אדם הפכו לפליטים מאז חודש מרס האחרון.
--
אפגניסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-30 ביולי 2015 על הריגתם של 20 בני-אדם בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך באפגניסטן. גורמים נוספים מסרו שההרוגים היו מארגון "המדינה האסלאמית" הצובר תאוצה גדולה מאוד באפגניסטן בחודשים האחרונים. כמו כן נמסר על הריגתם של 5 ילדים מפיצוץ של פצצת מרגמה בדרום אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-30 ביולי 2015 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים ועל הריגתם של 2 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן הפקיסטני" על תחנת משטרה הנמצאת בצפון-מערב פקיסטן.
--
סודאן – טרור: מקורות רשמיים בסודאן מסרו ב-30 ביולי 2015 על הריגתם של 4 בני-אדם בקרבות בין שתי מליציות אסלאמיות שבטיות חמושות הפועלות באזור העיר חרטום.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-30 ביולי 2015 על הריגתו של חייל הודי מירי של חיילים פקיסטנים שפעלו באזור חבל קשמיר. בשבעות האחרונים שורר מתח ביטחוני עצום בין שתי המדינות באזור הגבול המשותף בקשמיר.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-30 ביולי 2015 על הריגתם של 10 דייגים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו ליד אגם צ'אד. מקורות נוספים מסרו הדייגים נשחטו בסכין. גורמים צבאיים בניגריה מסרו על הריגתם של עשרות טרוריסטים מוסלמים מארגון  "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה, אך לא נמסר מספרם המדויק של ההרוגים. כמו כן נמסר על שחרורן של 71 נשים ונערות שנחטפו לפני שנה בידי ארגון "בוקו חראם".
==

ד"ר יוחאי סלע

Thursday, July 30, 2015

200 לוחמים כורדים נהרגו בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 72 הרוגים בעיראק; 30 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסומליה; 14 הרוגים בפקיסטן; 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון אל-קאעידה ו-4 אזרחים נהרגו בתימן; 9 חיילים נוספים נהרגו בלוב; 2 טרוריסטים מוסלמים ו-2 אזרחים נהרגו באפגניסטן; שוטר נהרג במצרים; שוטר נהרג בסעודיה בהתקפת טרור; 50 טרוריסטים מוסלמים בריטים נהרגו בשלוש השנים האחרונות; 11 טרוריסטים מוסלמים מארגון חיזבאללה נשלחו למאסר בירדן;  פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בסומליה, בניגריה, בצ'אד, בסודאן, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 445 הרוגים ביממה האחרונה;
==
טורקיה – כורדים – עיראק; מקורות רשמיים בעיראק ומקורות תקשורתיים בטורקיה ובגרמניה מסרו ב-29 ביולי 2015 על הריגתם של כ-200 לוחמים כורדים בהפצצות הטורקיות שהיו בצפון עיראק במהלך הימים האחרונים. כמו כן נמסר על מעצרם של יותר מ-1,300 בני-אדם בטורקיה בחשד לחברות בארגון "המדינה האסלאמית" או בארגונים כורדים רדיקלים הפועלים בטורקיה. ביקורת ברחבי העולם על המהלך התוקפני של טורקיה נגד הכורדים. עיראק מחתה של ההתקפות הטורקיות בשטחה. מקורות כורדיים מסרו על הריגתם של בכירים המחתרת הכורדית בהתקפות הללו. בטורקיה שורר תסכול רב מאוד בקרב העדה הכורדית על המהלך הצבאי של ארדואן.
--
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים בסוריה ובלבנון מסרו ב-29 ביולי 2015 על הריגתם של לפחות 100 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי טרור, בקרבות ובהתקפות אוויריות שנערכו במקומות רבים ברחבי המדינה. יותר מ-35 מההרוגים היו אזרחים. מקורות בטורקיה מסרו על תקיפות אוויריות של טורקיה על יעדי טרור של ארגון "המדינה האסלאמית", וכן על יעדים של המחתרת הכורדית הפועלת בעיראק. גורמים תקשורתיים בלבנון מסרו על הריגתם של 5 אנשי מיליציה הקשורה למשטר העלווי של אסד בהפצצה אווירית שנערכה בידי חיל-האוויר הישראלי. גורמים רשמיים  בסוריה טענו שנערכו 2 תקפות ישראליות במהלך היממה אחרונה/ גורמים מקומיים בסוריה מסרו על קרבות עם נפגעים רבים באזור העיר אל-חסכה, דרעא, אדליב, הרי קלמון, חומס, דיר אל-זור, קובאני ואזור העיר חאלב. גורמים ממשלתיים בסוריה מסרו על עשרות טרוריסטים מוסלמים שנהרגו במהלך היממה האחרונה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-29 ביולי 2015 על הריגתם של 72 בני-אדם בסדרה של קרבות קשים מאוד שהיו באזור העיר בייג'י וליד העיר רמאדי. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות בעיירות ובכפרים רבים במהלך היממה אחרונה. טורקיה מסרה על התקפות אוויריות שנערכו נגד המחתרת הכורדית הפועלת בצפון עיראק. גורמים בבריטניה מסרו על הריגתם של 50 טרוריסטים מוסלמים בריטים במסגרת פעילות בסוריה ובעיראק בשלושת השנים האחרונות.
--
תימן – מלחמת אזרחים: גורמים תקשורתיים בתימן מסרו ב-29 ביולי 2015 על הריגתם של לפחות 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בקרבות שהיו באזור העיר עדן במהלך היממה אחרונה. כמו כן נמסר על הריגתם של 4 אזרחים מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה ליד בית-חולים בעיר צנעא. ארגון "המדינה האסלאמית" בתימן לקח אחריות לפיגוע.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות צבאיים בלוב מסרו ב-29 ביולי 2015 על הריגתם של 9 חיילים נוספים בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים באזור העיר בנגאזי.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-29 ביולי 2015 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 אזרחים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן.  גורמים רשמיים באפגניסטן מסרו שמנהיג ארגון הטליבאן מולא עומר מת לפני כשנה לערך.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-29 ביולי 2015 על הריגתם של 14 בני-אדם בקרבות שפרצו בין ארגון טרור אסלאמי-סוני לבין כוחות-הביטחון שפעלו במרכז פקיסטן. בין ההרוגים היה מפקד הארגון.
--
סומליה – טרור: מקורות מקומיים בדרום סומליה מסרו ב-29 ביולי 2015 על הריגתם של לפחות 30 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בידי "האיחוד האפריקאי" הפועל באזור. עדיין אין אישור לכך ממקור צבאי רשמי בסומליה.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-29 ביולי 2015 על הריגתו של שוטר מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו ליד השגרירות של ניז'ר בקהיר.
--
סעודיה – טרור: מקורות רשמיים בסעודיה מסרו ב-29 ביולי 2015 על הריגתו של שוטר ועל פציעתם של 2 נוספים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים שיעים שפעלו במזרח סעודיה.
--
ירדן – טרור: מקורות משפטיים בירדן מסרו ב-29 ביולי 2015 על 11 טרוריסטים מוסלמים שנשלחו לתקופות מאסר ממושכות בגין ניסיון להקים תא טרור של ארגון "חיזבאללה" בירדן.
==
ד"ר יוחאי סלע


Wednesday, July 29, 2015

242 הרוגים בעיראק, 70 הרוגים בסוריה; 38 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 30 הרוגים בניגריה; 13 טרוריסטים מוסלמים ו-3 אזרחים נהרגו בצ'אד; 3 שוטרים וטרוריסט  נהרגו בלוב; 2 שוטרים נהרגו בבחריין בפיגוע אסלאמי; 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון הפת"ח נהרגו בלבנון; טרוריסט מוסלמי ושוטר נהרגו בפקיסטן; 300 מרוקאים נהרגו בסוריה ובעיראק בשנתיים האחרונות;  פסק-דין מוות הוטל על סייף אל-אסלאם, בנו של קדאפי; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, בלוב, בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, בצ'אד, בקמרון, במצרים, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 406 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות בלבנון מסרו ב-28 ביולי 2015 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות של הצבא הסורי שהתבצעו במרכזי הערים. גורמים בלבנון מסרו על הריגתם של לפחות 16 טרוריסטים מוסלמים מארגון "חיזבאללה" בקרבות שהיו בסוריה במהלך היממה האחרונה. דוברים כורדים מסרו על לוחמים כורדים שנהרגו בהפצצות טורקיות שהיו ביומיים האחרונים. גורמים נוספים בסוריה מסרו על קרבות עם נפגעים באזור דיר אל-זור, אל-חסכה, חומס, אידליב, דרעא וליד אזור דמשק. גורמים כורדים מסרו שכוחותיהם יחד עם הצבא הסורי הצליחו לסלק את אנשי ארגון "המדינה האסלאמית" מהעיר אל-חסכה.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-28 ביולי 2015 על הריגתם של 242 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות שהיו בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גורמים מקומיים בעיראק מסרו כי לחדר-המתים של העיר מוסול התקבלו 120 גופות של בני-אדם שהוצאו-להורג בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה אסלאמית" לפני ימים אחדים. גורמים צבאיים רשמיים מסרו כי במהלך היממה האחרונה נהרגו עשרות רבות של טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה. כמו כן נמסר על הריגתם של כ-20 בני-אדם בסדרה של פיצוצים של מטעני-חבלה שהופעלו במהלך משחק כדורגל שנערך במחוז דיאלה.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-28 ביולי 2015 על פסק-דין מוות שהוטל על בנו של קדאפי, סייף אל-אסלאם. הוא הואשם בפשעי מלחמה על רקע ההתקוממות נגד שלטונו של אביו בשנת 2011. מקורות תקשורתיים בלוב מסרו על הריגתם של 3 שוטרים וטרוריסט מוסלמי אחד בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שפעלו במרכז העיר בנגאזי. 11 בני-אדם נוספים נפצעו בפיגוע.
--
מרוקו – טרור: מקורות תקשורתיים במרוקו מסרו מ-28 ביולי 2015 על הריגתם של כ-300 טרוריסטים מוסלמים בעלי אזרחות מרוקאית שהתנדבו לארגון "המדינה האסלאמית" הפועל בסוריה ובעיראק. מדובר על תקופה של השנתיים האחרונות בלבד.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-28 ביולי 2015 על הריגתם של 38 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון שנערכה במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן במהלך היממה האחרונה.
--
בחריין – טרור: מקורות רשמיים בבחריין מסרו ב-28 ביולי 2015 על הריגתם של 2 שוטרים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים סונים שפעלו בכפר שיעי.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות מקומיים בניגריה מסרו ב-28 ביולי 2015 על הריגתם של 30 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שנערכה בצפון-מזרח ניגריה. לעומת זאת, נמסר מפי גורמים צבאיים על הריגתם של טרוריסטים מוסלמים נוספים במהלך המבצע הצבאי הנערך בצפון ניגריה נגד ארגון "בוקו חראם".
--
צ'אד – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בצ'אד מסרו ב-28 ביולי 2015 על הריגתם של 13 טרוריסטים מוסלמים ושל 3 אזרחים בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד ארגון "בוקו חראם" הפועל באזור הגבול המשותף עם ניגריה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-28 ביולי 2015 על הריגתם של טרוריסט מוסלמי ושוטר שמהלך פיגועי טרור שהתבצע במרכז פקיסטן במהלך היממה האחרונה.
--
לבנון – טרור: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-28 ביולי 2015 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון הפת"ח בקרבות ליד צידון עם טרוריסטים מוסלמים מארגון "ג'ונוד אל-שאם". גורם נוסף מסר שכנראה אחד מההרוגים היה רוכל.
==

ד"ר יוחאי סלע

Tuesday, July 28, 2015

113 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 40 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה;  30 הרוגים בלוב; 21 הרוגים באפגניסטן; 15 הרוגים בתימן;  13 הרוגים בחבל פנג'אב ובחבל קשמיר; 8 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי באפגניסטן; 3 הרוגים בפקיסטן; 2 טרוריסטים מוסלמים ואישה נהרגו במצרים; שוטר נהרג בטורקיה; טרוריסט מוסלמי נהרג בקלנדיה; 850 בני-אדם נעצרו בטורקיה בשלושת הימים האחרונים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, בקשמיר, בסודאן, בניגריה, בקמרון, במאלי, במצרים, בלבנון, בתימן, בסומליה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 350 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים מקומיים בסוריה מסרו ב-27 ביולי 2015 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות והפצצות אוויריות שהיו בכל רחבי סוריה לאורך כל היממה האחרונה. מקורות נוספים בסוריה מסרו על קרבות קשים מאוד עם נפגעים רבים באזור העיר אל-חסכה בעקבות מתקפה של הכוחות הכורדיים נגד ארגון "המדינה האסלאמית". קרבות נוספים עם נפגעים היו באזור העיר דרעא, דמשק, חומס וחאלב. מקורות כורדיים מסרו על הצלחותיהם מול ארגון "המדינה האסלאמית" במחוז חאלב במהלך היממה האחרונה. דוברים כורדיים מסרו שכוחותיהם הצליחו לנתק את נתיבי האספקה של הארגון באזור חאלב. עוד נמס רמפי מקורות כורדיים של שני פיגועים עם נפגעים שהתבצעו באזור העיר קמישלי – הנחשבת לבירה של הכורדים בסוריה. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו על הריגתם של יותר מ-1,000 ילדים בהפצצות של חביות-נפץ שהן השתמש הצבא הסורי מאז חודש מרס 2011.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-27 ביולי 2015 על הריגתם של 113 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קטלניים בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו לאורך כל היממה האחרונה. גורמים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות בעשרות עיירות וכפרים ברחבי עיראק עם נפגעים רבים משני הצדדים. מקורות רשמיים בטורקיה מסרו כי במהלך השנה האחרונה ארגון "המדינה האסלאמית" הרג יותר מ-500 טורקמנים וגירש יותר מ-200,000 מבני העדה.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-27 ביולי 2015 על הריגתם של לפחות 15 בני-אדם בסדרה של התקפות סעודיות נערכו ברחבי תימן. מקורות רשמיים מסרו שההרוגים היו חברי המיליציה הסונית שנפגעו בשל טעות בזיהוי. גורמים מקומיים בעיר תעז מסרו ש"העיר עולה באז , בכוד שהעולם צופה מנגד". תעז היא העיר השלישית בגודלה בתימן.
--
לוב – מלחמת אזרחים – סודאן: מקורות תקשורתיים בסודאן האסלאמית מסרו ב-27 ביולי 2015 על הריגתם של 30 בני-אדם ועל פציעתם של עשרות נוספים בסדרה של קרבות בין שני ארגוני טרור אסלאמיים הפעלים בדרום-מזרח לוב ליד הגבול עם סודאן.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-27 ביולי 2015 על הריגתה של אישה ועל פציעתם של שלושת ילדיה מירי של פצצות מרגמה שנורו בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון סיני. בקהיר נהרגו 2 טרוריסטים מוסלמים בפעילות משטרתית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה.
--
אפגניסטן – טרור - טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-27 ביולי 2015 על הריגתם של 21 בני-אדם בעימותים קטלניים שפרצו בין שתי מיליציות אסלאמיות חמושות במהלך חתונה שנערכה בצפון אפגניסטן. גורמים רשמיים באפגניסטן האשימו את ארגון הטליבאן באירוע.
--
אפגניסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-27 ביולי 2015 על הריגתם של 8 בני-אדם בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך באפגניסטן במהלך היממה האחרונה. מקור פקיסטני מסר שבין ההרוגים היו 2 טרוריסטים מוסלמים מפקיסטן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-27 ביולי 2015 על הריגתם של לפחות 40 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז מיידוגורי. גורמים מקומיים במחוז מסרו על עשרות רבות של טרוריסטים מוסלמים שנהרגו במהלך הפעולה.
--
טורקיה – כורדים – סוריה – עיראק: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-27 ביולי 2015 על הריגתו של שוטר במהלך עימותים עם מפגינים כורדים שפעלו באזור העיר איסטנבול. כמו כן נסמר על הרוגים ופצועים במהלך הפצצות טורקיות שהיו הן בסוריה והן בעיראק במהלך היממה האחרונה. במהלך שלושת הימים האחרונים נעצרו בטורקיה יותר מ-850 בני-אדם בחשד לחברות בארגון "המדינה האסלאמית" או בהשתייכות למחתרת הכורדית.
--
הודו – טרור אסלאמי - פקיסטן: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-27 ביולי 2015 על הריגתם של 10 שוטרים ואזרחים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים שפעלו נגד תחנת משטרה מקומית בחבל פנג'אב בגבול בין הודו לפקיסטן. גורמים בהודו מסרו שהטרוריסטים חדרו מהשטח הפקיסטני. כמו כן, בהודו נמסר על הריגתם של 3 אזרחים מירי של שוטרים הודים הפועלים בחבל קשמיר.
--
פקיסטן – טרור: מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-27 ביולי 2015 על הריגתם של 2 שוטרים ואישה אחת מירי של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "הטליבאן הפקיסטני" שפעלו במחוז קוויטה.
--
ישראל – טרור – הרשות הפלסטינית: מקורות תקשורתיים בישראל מסרו ב-27 ביולי 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי במהלך פעילות צבאית שנערכה באזור קלנדיה ליד רמאללה. לכוחותינו לא היו נפגעים באירוע.
==

ד"ר יוחאי סלע

Monday, July 27, 2015

70 הרוגים בסוריה; 60 הרוגים באפגניסטן; 40 הרוגים בעיראק; 30 הרוגים בניגריה בשני פיגועים אסלאמיים; 25 הרוגים בתימן; 15 הרוגים בסומליה בשני פיגועי טרור אסלאמיים;  10 הרוגים נוספים בקמרון בפיגוע אסלאמי; 5 טרוריסטים מוסלמים וחייל נהרגו במצרים; 5 הרוגים בפקיסטן; 2 טרוריסטים מוסלמים  וטרוריסט מוסלמי בכיר בארגון הפת"ח נהרגו בלבנון; 2 חיילים נהרגו בטורקיה; 140 הרוגים ו-200 פצועים בתימן בהפצצה סעודית; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במצרים, בלבנון, בלוב, בתימן, בסומליה, במאלי, בסודאן, בניגריה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 266 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-26 ביולי 2015 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו לאורך כל היממה האחרונה. גורמם מקומיים מסרו על הריגתם של 5 ילדים מירי של פצצות מרגמה שנורו בידי המורדים הפועלים באזור העיר חאלב. אסד נשא נאום בו הוא שיבח את עמידתה של איראן בנוגע להסכם הגרעין עם המעצמות. קרבות עם נפגעים היו לאורך כל היממה האחרונה באזור דרעא, חומס, חאלב ובכפרים רבים באזור מחוז אידליב.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-26 ביולי 2015 על הריגתם של יותר מ-40 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בעיקר בצפון המדינה בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". 12 הרוגים היו בפיגוע התאבדות שהתבצע בבריכה ציבורית בצפון עיראק. כמו כן נמסר על פציעתם של 45 בני-אדם נוספים בפיגוע זה. גורמים צבאיים בעיראק מסרו שכוחותיהם ערוכים לקראת מתקפה רחבה באזור העיר רמאדי. גורמים מקומיים נוספים מסרו על חטיפתם של 181 ילדים לשירות ארגון "המדינה האסלאמית". גורמים כורדיים אישרו שבהפצצה הטורקית שנערכה ביום שבת האחרון נהרגו אחדים מחברי המועצה הצבאית הכורדית הפועלת בצפון עיראק – בינתיים נמסר שמו של חבר אחד בלבד. הפגנות של כורדים במחאה על ההפצצות הטורקיות נערכו בפריז.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים מקומיים בתימן מסרו ב-26 ביולי 2015 על הריגתם של 5 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים שיעים הפועלים באזור העיר צנעא. 10 הרוגים נוספים היו במהלך הפצצות אוויריות של סעודיה שנערכו במוקמות אחדים ברחבי תימן. בסוף השבוע האחרון נהרגו יותר מ-140 בני-אדם ונפצעו יותר מ-200 נוספים בהפצצות קשות של סעודיה – כך מסרו כוחות ההצלה של תימן. הארגונים השיעים בתימן דחו את הפסקת-האש שהוצעה על-ידי הסעודים.
--
טורקיה – טרור – כורדים: מקורות תקשורתיים טורקיה מסרו ב-26 ביולי 2015 על הריגתם של 2 חיילים ועל פציעתם של 4 חיילים נוספים מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים כורדים הפועלים בדרום-מזרח טורקיה. גורמים צבאיים האשימו את המחרת הכורדית ה-PKK.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-26 ביולי 2015 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון סיני. כמו כן נמסר על הריגתו של חייל ועל פציעתם של 20 נוספים בשורה של פעולות טרור שהתבצעו בצפון סיני.
--
לבנון – טרור: מקורות צבאיים בלבנון מסרו ב-26 ביולי 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בכיר בארגון הפת"ח הפלסטיני מירי של מתנקשים. שם הטרוריסט המוסלמי - טלאל אל קורדוני והוא חוסל במחנה עין אל-חילווה הידוע. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון "ג'בהת אל-נוסרה" בקרבות עם טרוריסטים מוסלמים מארגון "חיזבאללה" הפועל בצפון לבנון.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-26 ביולי 2015 על הריגתם של 49 טרוריסטים מוסלמים, על 7 אזרחים וכן על 3 חיילים בסדרה אורכה מאוד של פיגועי טרור ובהתקפות אוויריות שהתבצעו במהלך היממה האחרונה. גורמים נוספים מסרו על כ-100 טרוריסטים מוסלמים שתקפו מתחמים צבאיים בדרום-מזרח אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-26 ביולי 2015 על הריגתם של לפחות 4 בני-אדם מירי של טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור חבל בלוצ'יסטן. כמו כן נמסר על הריגתו של עובד השגרירות אמריקאית באיסלמאבאד – בירת פקיסטן -  בידי טרוריסטים מוסלמים.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים רשמיים בסומליה מסרו ב-26 ביולי 2015 על הריגתם של 3 בני-אדם בפיגוע טרור שהתבצע באזור העיר מוגדישו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בין ההרוגים היה חבר-פרלמנט. שעות אחדות לאחר מכן התפוצץ מטען-חבלה בבית מלון שגרם להריגתם של לפחות 12 בני-אדם ולפציעתם של רבים נוספים.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-26 ביולי 2015 על הריגתם של 15 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה. כמו כן נמסר על הריגתם של 15 בני-אדם נוספים בהתקפה הקטלנית של ארגון "בוקו חראם" שהייתה יממה קודם לכן בצפון ניגריה שבמהלכה נהרגו יותר מ-40 בני-אדם.
--
קמרון – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בקמרון מסרו ב-26 ביולי 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם נוספים בפיגוע שהיה ב-25 ביולי שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם". סה"כ נהרגו בפיגוע 20 בני-אדם.
==

ד"ר יוחאי סלע

Sunday, July 26, 2015

160 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בתימן; 80 הרוגים בסוריה; 21 הרוגים בניגריה; 17 הרוגים בסומליה; 13 טרוריסטים מוסלמים ו-10 אזרחים נהרגו באפגניסטן; 12 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 10 הרוגים בפיגוע אסלאמי בקמרון;  5 הרוגים בהתקפה טורקית בעיראק;  3 הרוגים בפיליפינים בקרב עם טרוריסטים מוסלמים; שוטר ונזיר נהרגו בתאילנד בפיגוע אסלאמי; הרוג בקשמיר; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, סומליה, בסודאן, בניגריה, במאלי, באלג'יריה, בדרום-סודאן, בלבנון, במצרים, בתימן, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 434 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-25 ביולי 2015 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות קשות שהיו לאורך כל היממה האחרונה ברחבי סוריה. כמו כן נמסר על הריגתם של 9 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בהפצצה טורקית שנערכה בצפון סוריה ליד הגבול המשותף. קרבות עם נפגעים היו באזור חומס, חאלב, דרעא, דיר אל-זור, חסכה, במחוז לטקיה וצפון למחוז אידליב. עוד נמסר על קרבות עם נפגעים ליד הגבול המשותף עם לבנון בהם משתתפים טרוריסטים מוסלמים מארגון "חיזבאללה".
 --
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-25 ביולי 2015 על הריגתם של 160 בני-אדם ביום נוסף של קרבות קשים מאוד שהיו לאורך כל היממה האחרונה בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". דובר צבאי מסר על קרבות קשים עם נפגעים רבים מאוד באזור העיר פלוג'ה ובייג'י.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-25 ביולי 2015 על הריגתם של 100 בני-אדם ועל פציעתם של יותר מ-150 נוספים בסדרה קשה מאוד של קרבות ובהפצצות קשות מאוד שהיו באזור העיר תעז שהיא העיר השלישית בגודלה בתימן.
--
טורקיה – כורדים – עיראק: מקורות תקשורתיים מקומיים בעיראק מסרו ב-25 ביולי 2015 על הריגתם של לפחות 5 בני-אדם בהפצצות אוויריות של הצבא הטורקי על יעדים של המחתרת הכורדית הפועלת בצפון עיראק (אין אישור מגורם כורדי). במהלך היממה האחרונה הופצצו יעדים רבים בידי חיל-האוויר הטורקי. גורם רשמי מסר ש"הפסקת-האש בין טורקיה למחתרת הכורדית אינה קיימת יותר". הסכם להפסקת-אש נחתם בין נשי הצדדים בשנת 2013. ביומיים האחרונים התבצעו בטורקיה לפחות 5 פיגועים נגד אנשי צבא טורקים שהתבצעו בידי אנשי המחתרת הכורדית. עד כה נעצרו בטורקיה יותר מ-590 בני-אדם בחשד לחברות בארגון "המדינה האסלאמית" והשתייכות למחתרת הכורדית. ההתקפה של ארגון "המדינה האסלאמית" שנערכה בטורקיה מהווה עילה לטורקיה לפגוע נגד הכורדים בעיראק ובסוריה בשל החשש שהם מתכננים להקים מדינה עצמית שתערער את היציבות בטורקיה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-25 ביולי 2015 על הריגתם של 13 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית נוספת נגד הארגון הפועל בצפון המדינה. בסוף חודש יולי יערכו סין שיחות מדיניות בין ממשלת אפגניסטן לנציגי הארגון. כמו כן נסמר על הריגתם של 10 אזרחים בפיגוע התאבדות שהתבצע בצפון אפגניסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים באפריקה מסרו ב-25 ביולי 2015 על הריגתם של 17 בני-אדם נוספים בקרבות בין חיילי "האיחוד האפריקאי" לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועל בצפון ניגריה. מקורות צבאיים מסרו על הישגים בקרבות שהיו במהלך היממה האחרונה בדרום סומליה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-25 ביולי 2015 על הריגתם של 21 אזרחים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו בצפון-מזרח ניגריה במהלך היממה האחרונה. גורמים מקומיים מסרו על מספר גבוה יותר של הרוגים.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים רשמיים במצרים במסרו ב-25 ביולי 2015 על הריגתם של 12 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בצפון סיני.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-25 ביולי 2015 על הריגתו של אדם אחד מפיצוץ של רימון-יד שהושלך בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בחבל קשמיר.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בתאילנד מסרו ב-25 ביולי 2015 על הריגתם של שוטר ונזיר בודהיסטי, וכן על פציעתם של 5 נוספים בפיגוע שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום תאילנד. מאז שנת 2014 נהרגו באזור זה יותר מ-5,000 בני-אדם בפיגועי טרור אסלאמיים ובקרבות נגד טרוריסטים מוסלמים.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-25 ביולי 2015 על הריגתם של 3 אנשי מיליציה אסלאמית חמושה הפועלת בדרום המדינה בקרב שהתפתח עם כוחות-הביטחון הפועלים באזור.
--
קמרון – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בקמרון מסרו ב-25 ביולי 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם".
==
ד"ר יוחאי סלע


Saturday, July 25, 2015

150 הרוגים בסוריה; 110 הרוגים בעיראק; 50 הרוגים בסומליה; 20 טרוריסטים מוסלמים ו-3 אזרחים נהרגו באפגניסטן; 20 הרוגים בתימן; 3 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי באפגניסטן; 2 חיילים נהרגו בלוב; טרוריסט מוסלמי נהרג בטוניסיה; הרוגה בטורקיה; 11,000 בני-אדם נהרגו בפיגועי טרור אסלאמיים ב-18 מדינות אפריקאיות במהלך השנה האחרונה; 300 בני-אדם נעצרו בטורקיה בחשד לפעילות טרור; 500 לוחמים נוספים הגיעו לעיר רמאדי בעיראק; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, בקשמיר, בניגריה, בלוב, בסודאן, בסומליה, במאלי, בלבנון, מצרים, בתימן, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 360 הרוגים ביממה האחרונה;
==
טרור אסלאמי – אפריקה: מקורות מחקריים בבריטניה מסרו ב-24 ביולי 2015 על הריגתם של 11,000 בני-אדם בפעולות טרור אסלאמיים שהתבצעו ב-18 מדינות אפריקאיות מאז תחילת שנת 2015. מרבית ההרוגים היו בניגריה ובסומליה. יש לנו כמה הערות: מרבית פעולות הטרור המתבצעות בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים באפריקה, אינם באים לידי ביטוי בתקשורת הבינלאומית. בכל המדינות האפריקאיות לא מתבצע איסוף מדויק של האירועים משום שהארגונים המקומיים לא זוכים לתמיכה כספית כלשהי ממדינות מערביות או מארגוני האו"ם. בדומה למתרחש במדינות מוסלמיות במזרח-התיכון, פעילי "זכויות אדם" לכאורה חוששים לפעול באזורים מסוכנים - הן בשל קשיים מצד גורמים ממשלתיים והן בגלל החשש מפגיעה מצד ארגונים רדיקליים. אפילו הסיוע לפליטי-מלחמה מגיע בקמצנות גדולה מצד הארגונים הבינלאומיים משום שהסיוע אינו מעניק להם יוקרה תקשורתית. לצד מספר ההרוגים בפעולות-טרור, במהלך השנה אחרונה נהרגו עשרות-אלפי בני-אדם בפעולות צבאיות  יזומות נגד ארגונים רדיקליים באפריקה הכוללים גם מעשי טבח המוניים, אונס המוני ושיטתי, ביזה וטיהור אתני של מיליוני בני-אדם. מרבית המדינות באפריקה, בדומה למדינות הערביות, הן מדינות כושלות מן היסוד.
--
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות בלבנון ובטורקיה מסרו ב-24 ביולי 2015 על הריגתם של כ-150 בני-אדם ביום נוסף של קרבות והתקפות אוויריות קשות שהיו לאורך כל היממה האחרונה. מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו על הריגתם של 35 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בהתקפה אווירית של חיל-האוויר של טורקיה. אולם, גורם אחר מסר שנהרגו רק 5 טרוריסטים מוסלמים. מקורות מקומיים מסרו על 44 אזרחים הרוגים בהתקפות אוויריות של הצבא הסורי שנערכו בצפון המדינה. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו על קרבות קשים מאוד עם עשרות הרוגים בעקבות מתקפה של המורדים הפועלים באזור העיר דרעא. מקורות כורדיים מסרו על הרוגים רבים נוספים בקרבות בין הכוחות הכורדיים לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות מקומיים בסוריה מסרו גם על הריגתם של 9 טרוריסטים מוסלמים באזור דמשק. מקורות צבאיים בסוריה מסרו על הפצצות אוויריות שנערכו במחוז לטקיה בכפרים המחוזקים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים.
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-24 ביולי 2015 על הריגתם של יותר מ-110 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי טרור ובקרבות שהיו במהלך היממה האחרונה באזור אל-אנבר, מוסול, פלוג'ה ורמאדי. כמו כן נמסר על התקפות רחבות היקף של ארגון "המדינה האסלאמית" נגד כוחות-הביטחון של עיראק באזור פלוג'ה במחוז אל-אנבר במחוז סלאחאדין. דובר צבאי נוסף מסר על 11 גיחות-הפצצה שהתבצעו במהלך היממה האחרונה נגד ארגון "המדינה האסלאמית". מקורות כורדיים מסרו על הריגתם של 23 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בקרבות שהיו ממערב לעיר מוסול. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על הצטרפותם של כ-500 לוחמים חדשים שעברו אימונים בידי הכוחות האמריקאים הפועלים בעיראק. כמו כן נמסר שהלוחמים החדשים יצטרפו ל-3,000 הלוחמים העיראקים הפועלים באזור העיר רמאדי. שר-ההגנה האמריקאי, קרטר, נפגש עם בכירים כורדים באוטונומיה הכורדית העצמאית בעיראק. דוברים של ארגון "המדינה האסלאמית" מסרו על הוצאתם-להורג ביום שישי של 22 חיילים עיראקים וכן על הוצאתם-להורג של 19 אזרחים שסייעו לצבא העיראקי.
--
תימן – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים ערביים מסרו ב-24 ביולי 2015 על הריגתם של יותר מ-20 בני-אדם ביום של קרבות קשים במיוחד שהיו באזורים אחדים ברחבי תימן. גורמים נוספים מסרו על עשרות תקריות ירי שהיו במהלך היממה האחרונה בין המליציות הסוניות החמושות לבין המיליציות השיעיות החמושות. גורם מקומי בתימן מסר שמרבית ההרוגים היו באזור העיר תעז. מקורות אחרים מסרו על קרבות קשים עם נפגעים רבים גם במקומות נוספים ברחבי תימן. גורמים אחרים מסרו על מאות נפגעים.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות ביטחוניים בלוב מסרו ב-24 ביולי 2015 על הריגתם של 2 חיילים בהתקפה צבאית יזומה נגד טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור העיר בנגאזי. מקורות נוספים מסרו גם על הריגתם של טרוריסטים מוסלמים, אולם לא נמסר המספר המדויק של הנפגעים.
--
טורקיה – טרור: מקורות תקשורתיים טורקיה מסרו ב-24 ביולי 2015 על הריגתה של אישה אחת במהלך פעילות משטרתית יזומה שהביאה למעצרם של כ-300 בני-אדם החשודים בהשתייכות לארגון "המדינה האסלאמית" ולארגונים הכורדיים הפועלים בטורקיה. בין העצורים היו גם פעילי שמאל.
--
אפגניסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות ביטחוניים בכירים בארה"ב מסרו ב-24 ביולי 2015 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים בכירים מארגון "אל-קאעידה" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך ב-11 ביולי 2015 במזרח אפגניסטן.
--
אפגניסטן – טרור – פקיסטן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-24 ביולי 2015 על הריגתם של 3 אזרחים מירי של פצצות מרגמה שנורו מהשטח הפקיסטני ליד הגבול המשותף עם אפגניסטן. כמו כן נמסר מפי דובר רשמי בממשלת אפגניסטן על חידוש השיחות עם ארגון הטליבאן לקראת סוף יולי 2015 שיערכו בסין. כמו כן נמסר מפי דובר צבאי באפגניסטן על הריגתם של 20 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות אווירית שנערכה באזור מחוז פריאב. בין ההרוגים היו 4 מפקדים בארגון הטליבאן.
--
סומליה – טרור: מקורות אזרחיים בדרום סומליה מסרו ב-24 ביולי 2015 על הריגתם של 50 בני-אדם בקרבות קשים מאוד שהיו בעיירה אחת ברום המדינה במהלך קרבות קשים בין חיילי "האיחוד האפריקאי" לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב". מקורות מקומיים מסרו שהם מעולם לא ראו רצח המוני כזה של אזרחים באזור זה. מאות אזרחים נמלטו מבתיהם. עשרות עדיין נעדרים. לפחות 25 מההרוגים היו אזרחים.
--
טוניסיה – טרור: מקורות רשמיים בטוניסיה מסרו ב-24 ביולי 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי ועל מעצרם של 13 נוספים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון המדינה במהלך היממה האחרונה.
==

ד"ר יוחאי סלע

Friday, July 24, 2015

110 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 25 טרוריסטים מוסלמים ו-10 אזרחים נהרגו באפגניסטן; 26 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסומליה בהתקפה של קניה; 16 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באלג'יריה; 8 הרוגים בניגריה;  6 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקווקז; 4 חיילים נהרגו במצרים מפיצוץ של מטען-חבלה; 2 הרוגים בלוב; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקשמיר;  2 ג'יהאדיסטים נהרגו מירי של חיילי צה"ל; חייל וטרוריסט מוסלמי נהרגו בטורקיה; 1,000 אזרחים נהרגו באפגניסטן בחודשים ינואר-אפריל 2015; 3,000 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בהפצצות אמריקאיות בסוריה ובעיראק; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במאלי, בלוב, בתימן, בניגריה, בסומליה, בסודאן, במצרים, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן;  סה"כ 313 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת אזרחים; מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-23 ביולי 2015 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו לאורך כל היממה האחרונה. גורמים מקומיים בסוריה מסרו על קרבות קשים עם נפגעים רבים והרס רב באזור העיר זאבדני (הקרובה לגבול הלבנוני) בין כוחות-הביטחון של סוריה לבין טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "ג'בהת אל-נוסרה". במהלך היממה אחרונה נהרגו עשרות רבות של אזרחים בקרבות רבים שהיו גם במחוז אידליב. קרבות עם הרוגים היו גם בצפון סוריה באזורים בהם נלחמים הכוחות הכורדיים נגד ארגון "המדינה האסלאמית".
--
עיראק – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק ומקורות מקומיים מסרו ב-23 ביולי 2015 על הריגתם של כ-110 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קטלניים מאוד ובקרבות קשים שהיו בעיקר במחוז אל-אנבר, בפלוג'ה, ברמאדי ובאזור העיר מוסול. גורמים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-15 עיירות וכפרים ברחבי המדינה. כמות האירועים הקשים שהיו ב-48 השעות האחרונות, מקשות על הרשויות בעיראק להעביר דיווחים מסודרים על הנעשה בעיראק. גם הצבא העיראקי אינו מצליח להשתלט על האירועים הביטחוניים המתרחשים בעיראק במהלך הימים האחרונים. גורמים ביטחוניים בארה"ב מסרו על הריגתם של כ-3,000 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בהפצצות של הקואליציה האמריקאית שנערכו בעיראק ובסוריה בעשרת החודשים האחרונים. אולם, מחציתם היו אזרחים.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-23 ביולי 2015 על הריגתם של 2 מומחים זרים מירי של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית". השניים, אזרחים בנגלדש, עסקו במקצוע אזרחי. קרבות נוספים עם נפגעים היו לאורך כל היממה האחרונה באזורים שונים ברחבי לוב.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים מקומיים באפגניסטן מסרו ב-23 ביולי 2015 על הריגתם של 10 אזרחים בשורה של תקריות שהיו במהלך היממה האחרונה. בין ההרוגים היו 2 ילדים שנפגעו מפיצוץ של מטען-חבלה. מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו על הריגתם של 21 טרוריסטים מוסלמים מארגון הטליבאן בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה. מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו על הריגתם של יותר מ-1,000 אזרחים בפיגועי טרור במהלך החודשים ינואר-אפריל 2015.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-23 ביולי 2015 על הריגתם של 4 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" הפועל בצפון סיני.
--
קניה – טרור אסלאמי – סומליה: מקורות צבאיים רשמיים של קניה מסרו ב-23 ביולי 2015 על הריגתם של 26 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בהתקפה אווירית שנערכה בידי חיל-האוויר של קניה שפעל בדרום סומליה. כמו כן נמסר על פעילות קרקעית של הצבא הקנייתי באזור הגבול המשותף נגד טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב". מקורות נוספים מסרו על נפגעים נוספים בפעילות זו.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות תקשורתיים לא רשמיים מחוץ לאלג'יריה מסרו ב-23 ביולי 2015 על הריגתם של 16 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור עין דפלה. המקורות הסתמכו על עדי ראיה שטענו שהמבצע הצבאי עדיין בעיצומו.
--
ישראל – טרור – הרשות הפלסטינית: מקורות ביטחוניים בישראל ומקורות תקשורתיים ברשות הפלסטינית מסרו ב-23 ביולי 2015 על הריגתם של 2 ג'יהאדיסטים בשני מוקדים שונים במהלך ניסיון לפגוע בחיילנו שהיו בפעילות מבצעית נגד טרוריסטים מוסלמים מארגוני הג'יהאד הפועלים באזור העיר ג'נין ובאזור גוש-עציון.
--
טורקיה – טרור: מקורות צבאיים רשמיים בטורקיה מסרו ב-23 ביולי 2015 על הריגתו של חייל טורקי מאש שנורתה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שפעלו מהשטח הסורי. כמו כן נמסר על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בפעולת תגמול צבאית של הצבא הטורקי בשטח הסורי. ראש האופוזיציה בטורקיה אינו פוסל בחירות נוספות בטורקיה למרות שהן התקיימו רק לפני שבועות אחדים. טורקיה אישרה לארה"ב לפעול משטחה נגד ארגון "המדינה האסלאמית".
--
רוסיה – טרור אסלאמי – קווקז: מקורות צבאיים רשמיים ברוסיה מסרו ב-23 ביולי 2015 על הריגתם של 6 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון הקווקז. בשנתיים האחרונות נהרגו באזור זה מאות בני-אדם בפיגועים ובקרבות בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון הקווקז.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-23 ביולי 2015 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור חבל קשמיר מול הגבול עם פקיסטן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-23 ביולי 2015 על הריגתם של 8 בני-אדם נוספים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו בצפון ניגריה במהלך סדרת ההתקפות הקטלניות שהיו בשבוע האחרון. על-פי הערכות אחדות נהרגו כ-100 בני-אדם בהתקפות הללו רק בשבוע האחרון.
==

ד"ר יוחאי סלע