Monday, November 30, 2015

טרור אסלאמי - 206 הרוגים ביממה האחרונה

100 הרוגים בסוריה; 60 הרוגים בעיראק; 16 הרוגים בתימן; 5 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" ו-3 חיילים נהרגו באפגניסטן; 5 הרוגים בסומליה; 5 הרוגים נוספים בקמרון; 5 הרוגים בפקיסטן; 3 הרוגים בדארפור; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באזור ירושלים; חייל נהרג בסעודיה; שוטר נוסף נהרג בטורקיה; מאז ה-1 באוקטובר 2015 נהרגו ברחבי-ישראל 73 טרוריסטים מוסלמים וג'יהאדיסטים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בסומליה, בתימן, בסודאן, בניגריה, במצרים, בלבנון, בקשמיר, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 206 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות אזרחיים מקומיים בסוריה מסרו ב-29 בנובמבר 2015 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה אורכה מאוד של קרבות ובהפצצות אוויריות כבדות שהיו במהלך היממה האחרונה ברבו הערים במרכזיות של סוריה. גורמים רשמיים בסוריה מסרו על הריגתם של עשרות רבות של טרוריסטים מוסלמים בקרבות בין כוחות-הביטחון של סוריה לבין ארגון "המדינה האסלאמית" הפועל באזור מחוז חאלב. דוברים צבאיים בסוריה מסרו על הישגים אחדים מול הארגון במהלך הימים האחרונים. מקורות נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים רבים באזור העיר אל-ראקה, דרעא, חומס, אל-חאמה, באידליב, בדרום דמשק, ליד העיר דיר אל-זור ובצפון מחוז לטקיה. הצבא הגרמני ישלח 1,200 חיילים שיצטרפו למלחמה נגד ארגון "המדינה האסלאמית" הפועל בעיראק ובסוריה - הבקשה עדיין דורשת אישור של הפרלמנט הגרמני. בספרד עדיין יש חילוקי-דעות אם להצטרף למלחמה בארגון.

The Turban and the Swastika, Amin Al-Husseini and the Nazis

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-29 בנובמבר 2015 על הריגתם של 60 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-9 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות כורדיים מסרו שנמצאו 3 קברי-אחים באזורים שנכבשו מידי ארגון "המדינה האסלאמית".
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-29 בנובמבר 2015 על הריגתו של שוטר טורקי נוסף במהלך ההתנקשות שהייתה נגד פעיל כורדי בדרום-מזרח טורקיה ב-28 בנובמבר 2015. עד עתה נהרגו בהתנקשות, 2 שוטרים והפעיל הכורדי. גורמים כורדיים האשימו את ארדואן באחריות לרצח. הפגנות ועימותים אלימים היו בכל רחבי טורקיה בין מפגינים כורדים לבין אנשי כוחות-הביטחון. נמסר על עשרות פצועים ועצורים במהלך היממה האחרונה. טורקיה ואיחוד-האירופאי הגיעו להסכמות ראשוניות בנוגע לעצירת זרם הפליטים לאירופה תמורת 3 מיליארד אירו. ההסכם יחול בחודש יוני 2016, ועד אז ארדואן מתכנן לשלוח עוד מאות אלפי פליטים מוסלמים לאירופה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים – סעודיה: מקורות תקשורתיים שיעים בתימן מסרו ב-29 בנובמבר 2015 על הריגתם של 12 בני-אדם בהתקפה אווירית של הקואליציה הסעודית שנערכה באזור העיר תעז. מקורות תקשורתיים בסעודיה מסרו על הריגתו של חייל סעודי בהפגזה של טרוריסטים מוסלמים שפעלו מאזור הגבול המשותף עם תימן.
--
אפגניסטן – ארגון "המדינה האסלאמית": מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-29 בנובמבר 2015 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז נאנגרהאר הנמצא במזרח אפגניסטן. הארגון הצליח להשתלט על אזורים רחבים במחוז כולו. כמו כן נמסר על הריגתם של 3 חיילים בסדרה של היתקלויות עם טרוריסטים מסולמים מארגון "הטליבאן".
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-29 בנובמבר 2015 על הריגתם של 5 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים הפועלים בכל רחבי פקיסטן. 2 מההרוגים היו עובדי סיוע בארגון אזרחי שנרצחו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן הפקיסטני".
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-29 בנובמבר 2015 על הריגתם של 5 בני-אדם בסדרה של קרבות שהיו דרום סומליה בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "אל-שבאב".
--
קמרון – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בקמרון מסרו ב-29 בנובמבר 2015 על 5 הרוגים נוספים בסדרת פיגועי ההתאבדות שהתבצעו יממה קודם לכן בידי טרוריסטיות מוסלמיות מארגון "בוקו חראם" שפעלו בצפון המדינה. בכך עלה מספר ההרוגים ל-13. בין ההרוגים היו לפחות 2 חיילים.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-29 בנובמבר 2015 על הריגתם של 3 בני-אדם בקרבות שפרצו באזור חבל דארפור בין שתי מליציות מקומיות חמושות הפועלות בחבל.
--
ישראל – טרור: מקורות משטרתיים בישראל מסרו ב-29 בנובמבר 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בעקבות פיגוע-דקירה בו נפצע קל אחד מחיילנו הפועלים בירושלים. כמו כן נמסר על תפיסתו של טרוריסט מוסלמי נוסף שביצע פיגוע-דקירה בירושלים בו נפצעה אישה. בשעות הערב המאוחרות נהרג טרוריסט מוסלמי נוסף במהלך עימותים עם כוחותינו שפעלו באזור ראס אל-עמוד. מאז ה-1 באוקטובר 2015 נהרגו ברחבי-ישראל 73 טרוריסטים מוסלמים וג'יהאדיסטים.
==
ד"ר יוחאי סלע


==

Made in Israel -  2015
Tel Aviv - Ramat Aviv

Sunday, November 29, 2015

טרור אסלאמי - 200 הרוגים ביממה האחרונה

80 הרוגים בסוריה; 57 הרוגים בעיראק; 20 הרוגים בתימן; 17 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 8 הרוגים בפיגוע התאבדות בקמרון;  4 שוטרים נהרגו במצרים; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקשמיר; 3 הרוגים בפיגוע התאבדות באפגניסטן; 2 חיילי או"ם ואזרח נהרגו במאלי; 2 בני-אדם הוצאו-להורג באלג'יריה; פוליטיקאי מקומי כורדי ושוטר נהרגו בטורקיה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במאלי, בניגריה, בקמרון, בצ'אד, בתימן, בסומליה, בלוב, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 200 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-28 בנובמבר 2015 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות כבדות שהיו לאורך כל היממה האחרונה ברוב הערים המרכזיות של סוריה. הכוחות הרוסיים הפועלים בסוריה ממשיכים לכתוש את האזורים הנמצאים בשליטתם של המיליציות הטורקמניות הפועלות בצפון סוריה. בדרך זו, רוסיה למעשה מחסלת את נתיב האספקה היחיד של טורקיה לאזור זה הנתפס כמרחב השפעה אסטרטגי בעיני טורקיה.

Russia-Turkey War of Words
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-28 בנובמבר 2015 על הריגתם של 57 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קטלנים מאוד ובקרבות שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות צבאיים מסרו שבין ההרוגים היו לפחות 17 חיילים שנפגעו בפיגוע התאבדות. גורמים צבאיים נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-8 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים שיעים בתימן מסרו ב-28 בנובמבר 2015 על הריגתם של 20 בני-אדם בסדרה של הפצצות אוויריות כבדות של סעודיה שפעלה באזור העיר תעז – שהיא העיר השלישית בגודלה בתימן.
--
מצרים – טרור: מקורות רשמיים במצרים מסרו ב-28 בנובמבר 2015 על הריגתם של 4 שוטרים מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור העיר קהיר במהלך היממה האחרונה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-28 בנובמבר 2015 על הריגתם של 3 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" שפעלו באזור קאבול. היעד לפיגוע היה חברים בוועדת הבחירות המרכזית של אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-28 בנובמבר 2015 על הריגתם של 17 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן הפקיסטני" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז חייבאר.
--
מאלי – טרור: מקורות רשמיים במאלי מסרו ב-28 בנובמבר 2015 על הריגתם של 2 חיילי או"ם ואזרח בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור העי קידאל. גורמים נוספים מסרו שהארגון פעל הפעם באמצעות טיל שנורה לעבר בסיס צבאי בו התאכסנו אנשי האו"ם.
--
קמרון – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בקמרון מסרו ב-28 בנובמבר 2015 על הריגתם של 6 בני-אדם בידי 2 טרוריסטיות מוסלמיות מתאבדות מארגון "בוק חראם" שפעלו בצפון קמרון.
--
אלג'יריה – טרור: דוברי ארגון אל-קאעידה באלג'יריה מסרו ב-28 בנובמבר 2015 על הוצאתם-להורג של שני בני-אדם בשל חשד לריגול עבור צרפת.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-28 בנובמבר 2015 על הריגתו של פוליטיקאי מקומי, עו"ד בכיר ופעיל פרו-כורדי מירי של מתנקשים שפעלו בדרום-מזרח טורקיה. באירוע נהרג גם שוטר מקומי.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-28 בנובמבר 2015 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים בשתי היתקלויות שהיו באזור חבל קשמיר ההודי במהלך היממה האחרונה.
==
ד"ר יוחאי סלע

==
Made in Israel -  2015
Tel Aviv - Ramat Aviv


Saturday, November 28, 2015

טרור אסלאמי - 238 הרוגים ביממה האחרונה

70 הרוגים בסוריה; 48 הרוגים בעיראק; 32 הרוגים בניגריה בפיגועי התאבדות;  25 טרוריסטים מוסלמים וחייל נהרגו פקיסטן; 22 מאנשי המחתרת הכורדית נהרגו בטורקיה; 10 הרוגים בתימן; 8 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפיליפינים; 7 הרוגים בסומליה; 7 חיילים נהרגו בדארפור;  4 הרוגים באפגניסטן; 2 הרוגים בלוב; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו ביו"ש; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בקווקז, בלוב, בקשמיר, בתאילנד, בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, בקמרון, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 238 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-27 בנובמבר 2015 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו ברבו הערים המרכזיות של סוריה. במהלך היממה האחרונה נמסר על הפצצות והפגזות כבדות מאוד שהיו באזור אל-ראקה, חומס, אידליב, דרעא, חאלב, דרום דמשק ובצפון מחוז אידליב נגד ארגוני הג'יהאד וארגוני המורדים. בצרפת נרמז שהיא מסכימה שחיילי אסד ישתתפו במלחמה המשותפת נגד ארגון "המדינה האסלאמית". מאידך, רוסיה טענה שהמערב אינו רוצה לשתף עמה פעולה במלחמה נגד הארגון.

אסלאם בגרמניה - תרגום לאנגלית
--
אירופה – טרור: מקורות רשמיים בגרמניה מסרו ב-27 בנובמבר 2015 על מעצרם של 2 טרוריסטים מוסלמים החשודים בתכנון פיגועי טרור על אדמת גרמניה – השניים נעצרו בברלין במהלך פשיטה לילית. כמו כן נמסר שאחדים מכלי הנשק בהם השתמשו בפיגוע שהיה בפריז, הגיע דרך גרמניה – כך נמסר בעקבות מעצרו של סוחר נשק בלתי-חוקי בגרמניה. באיטליה נתפס משלוח לא-חוקי של כ-800 רובי-ציד שהיה מיועד להגיע לבלגיה. מעצרים נוספים של חשודים בפעילות טרור נערכו בצרפת, בבלגיה, בספרד, בבריטניה, באיטליה, באוסטריה ובגרמניה. גם במאלי ובאלג'יריה נעצרו טרוריסטים מוסלמים אחדים החשודים בביצוע התקפות טרור קטלניות על מטרות אזרחיות וצבאיות.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בפיליפינים מסרו ב-27 בנובמבר 2015 על הריגתם של 8 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום המדינה. התארגנות החדשה זו נוצרה כנראה לאחר פרישתם של עשרות טרוריסטים מוסלמים מ"החזית האסלאמית לשחרור מורו" הפועלת בדרום הפיליפינים. הארגון החדש הביע תמיכה מוחלטת לפני כשנה במנהיגותו של אבו בכר אל-בגדאדי מנהיג ארגון "המדינה האסלאמית" בסוריה. הארגון מנה לכל היותר כ-50 טרוריסטים מוסלמים. מקורות צבאיים מסרו שבמהלך הפשיטה נתפסו כמויות עוצמות של נשק ותחמושת.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-27 בנובמבר 2015 על הריגתם של 22 חברי המחתרת הכורדית ועל פציעתם של 3 שוטרים בהיתקלות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה בדרום-מזרח טורקיה. מאז חודש יולי 2015 נהרגו ברחבי טורקיה מאות בני-אדם – רובם היו כורדים שנרצחו בידי טרוריסטים מוסלמים או בידי כוחות-הביטחון של טורקיה. ארדואן הכחיש שטורקיה רוכשת נפט מארגון "המדינה האסלאמית". כמו כן נמסר על מעצרם של 2 עיתונאים בטורקיה שפרסמו סרטון וידאו המוכיח שטורקיה העבירה נשק לארגוני הטרור האסלאמיים הפועלים בסוריה.
--
עיראק - מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-27 בנובמבר 2015 על הריגתם של 48 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו לאורך ביממה האחרונה ברחבי עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-6 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-27 בנובמבר 2015 על הריגתם של 8 בני-אדם בהפצצה סעודית שנערכה בצפון-תימן במחוז סעדה השיעי. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 נוצרים בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בתימן.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב ובמצרים מסרו ב-27 בנובמבר 2015 על הריגתם של 2 בני-אדם – נראה עובדים זרים ממצרים - בהפצצה אווירית שהייתה באזור אג'דביה בנמצאת בצפון-מערב לוב.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים פקיסטן מסרו ב-27 בנובמבר 2015 על הריגתם של 21 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה באזור מחוז טירא הנמצא ליד הגבול המשותף עם אפגניסטן. כמו כן נמסר על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים וחייל בהיתקלות נוספת שהייתה באזור הגבול המשותף עם אפגניסטן;
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-27 בנובמבר 2015 על הריגתם של 4 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן".
--
סומליה – טרור – ארגון המדינה-האסלאמית: מקורות רשמיים באוטונומיה של סומלילנד מסרו ב-27 בנובמבר 2015 על הריגתם של 7 בני-אדם בקרבות שהיו בין כוחות הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית".
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-27 בנובמבר 2015 על הריגתם של 32 בני-אדם בסדרה של פיגועי התאבדות שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו בעיר קאנו בצפון ניגריה.
--
סודאן – דארפור: מקורות רשמיים בסודאן האסלאמית מסרו ב-27 בנובמבר 2015 על הריגתם של 7 חיילים ועל פציעתם של 4 נוספים בהיתקלות עם טרוריסטים מקומיים הפועלים בחבל דארפור.
--
ישראל – טרור: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-27 בנובמבר 2015 על הריגתם של טרוריסטים מוסלמים בשני פיגועי-דריסה שהתבצעו נגד חיילנו הפועלים ביו"ש. מאז ה-1 באוקטובר 2015 נהרגו ברחבי-ישראל 71 טרוריסטים מוסלמים וג'יהאדיסטים.
==
ד"ר יוחאי סלע

==

Made in Israel -  2015
חדשות המזרח התיכון. צילום: ד"ר יוחאי סלע
Tel Aviv - Ramat Aviv


Friday, November 27, 2015

טרור אסלאמי - 306 הרוגים ביממה האחרונה

112 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 47 הרוגים בתימן; 18 הרוגים בניז'ר בהתקפת טרור;  12 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי באפגניסטן; 9 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו ביו"ש; טרוריסט מוסלמי בכיר נהרג בלוב בהפצצה אמריקאית; חייל צרפתי נהרג במאלי; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, בקשמיר, בסומליה, בתימן, בסומליה, בלוב, במצרים, בניגריה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 306 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-26 בנובמבר 2015 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה אורכה מאוד של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בעיקר בצפון סוריה במהלך היממה האחרונה. גורמים מקומיים נוספים – לא רשמיים – מסרו על קרבות עם נפגעים באזור דיר אל-זור, דרעא, חומס, אל-חמה, אידליב, חאלב ובצפון מחוז לטקיה. גרמניה תשלח מטוסים לסייע במלחמה נגד ארגון "המדינה האסלאמית" בסוריה. גורמים רשמיים בטורקיה מסרו שהם אינם מתכוונים להתנצל על הפלת המטוס הרוסי שחדר לתחומי טורקיה. נשיא צרפת, הולנד, נפגש עם פוטין כדי לתאם את המערכה נגד ארגון "המדינה האסלאמית" בסוריה. בתקשורת הרוסית מתנהל בימים האחרונים מסע תעמולתי אנטי-טורקי בוטה ואלים.

Russian S-400 defense missile system deployed in Syria
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-26 בנובמבר 2015 על הריגתם של 112 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות צבאיים ומקורות כורדיים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-12 יישובים רחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. דוברים נוספים מסרו על התקפות אוויריות של טורקיה שנערכו בצפון-עיראק נגד יעדים של המחתרת הכורדית הפועלת בעיראק.

אסלאם בגרמניה - תרגום לאנגלית - שווה צפייה

--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים שיעים בתימן ומקורות עצמאיים בעיראק מסרו ב-26 בנובמבר 2015 על הריגתם של 47 בני-אדם בסדרה של קרבות קשים ובהפצצות אוויריות שהיו לאורך כל הלילה הקודם באזור העיר תעז – שהיא העיר השלישית בגדולה בתימן.
--
לוב – טרור – בריטניה: מקורות צבאיים בבריטניה מסרו ב-26 בנובמבר 2015 על הריגתו של מפקד בכיר בארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות אווירית יזומה שנערכה בידי חיל-האוויר האמריקאי ב-13 בנובמבר 2015. גורם ביטחוני מסרו שזו הייתה הפעם הראשונה שהאמריקאים פעלו נגד ארגון "המדינה האסלאמית" בלוב.
--
אפגניסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות תקשורתיים בפקיסטן ובאפגניסטן מסרו ב-26 בנובמבר 2015 על הריגתם של 12 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן הפקיסטני" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך באפגניסטן. כמו כן נמסר על הריגתם של 9 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז טח'אר.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-26 בנובמבר 2015 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית שנערכה באזור העיר קראצ'י במהלך היממה האחרונה.
--
מאלי – טרור – צרפת:מקורות צבאיים בצרפת מסרו ב-26 בנובמבר 2015 על מותו מפצעיו של חייל צרפתי שנפגע במהלך היתקלות עם טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" הפועלים בצפון מאלי.
--
ניז'ר – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניז'ר מסרו ב-26 בנובמבר 2015 על הריגתם של 18 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שכנראה הצליחו לחדור לניז'ר דרך הגבול המשותף עם ניגריה. כ-100 בתים הועלו באש במהלך התקפה הרצחנית.
--
ישראל – טרור: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-26 בנובמבר 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי במהלך ניסיון לבצע פיגוע נגד כוחותינו הפועלים באזור צומת-תפוח. כמו כן נמסר על הריגתו של טרוריסט מוסלמי נוסף במהלך עימותים אלימים שהיו באזור רמאללה במהלך הלילה הקודם. טרוריסט מוסלמי שלישי נהרג במהלך עימותים עם כוחותינו הפועלים באזור חברון.  מאז ה-1 באוקטובר 2015 נהרגו ברחבי-ישראל 69 טרוריסטים מוסלמים וג'יהאדיסטים. גורמים ברשות-הפלסטינית מסרו על הריגתם של כ-100 טרוריסטים מוסלמים וג'יהדיסטים במהלך התקופה הנדונה.
==

ד"ר יוחאי סלע

==

Made in Israel -  2015
Tel Aviv - Ramat Aviv

Thursday, November 26, 2015

טרור אסלאמי - 319 הרוגים ביממה האחרונה

166 הרוגים בעיראק; 70 הרוגים בסוריה; 25 אזרחים נהרגו בדרום-סודאן;  20 הרוגים בתימן; 15 חיילים, 7 ילדים ו-6 אזרחים נהרגו באפגניסטן; 6 הרוגים בלוב; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקשמיר; טרוריסט מוסלמי נהרג בחברון; 19,000 ילדים נהרגו בסוריה מאז שנת 2011; יותר מ-1,000 ילדים נהרגו בתימן מאז חודש מרס 2015; גרמניה תשלח למאלי כ-650 חיילים; פיגועים וקרבות נוספים ע נפגעים היו בפיליפינים, בקשמיר, בלוב, בתימן, בניגריה, בסומליה, בסודאן, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 319 הרוגים ביממה אחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-25 בנובמבר 2015 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ובהפצצות אוויריות קשות שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. גורמים צבאיים רשמיים בסוריה מסרו על הריגתו של חייל אחד בעקבות הפלתו של המסוק הרוסי שנפגע מירי של המורדים שפעלו צפונית למחוז חאלב. מאידך, גורם צבאי נוסף שאחד מהטייסים שמטוסם הופל בידי טורקיה, נמצא חי והוא הועבר לבסיס צבאי רוסי הנמצא באזור לטקיה. בשעות הערב נמסר על התקפה אווירית רוסית מסיבית נגד הארגונים הטורקמנים הנמצאים בחסותה של טורקיה פועלים בצפון סוריה. גורמים מקומיים מסרו שמטוסים רוסים תקפו את נתיבי האספקה הראשיים המגיעים מטורקיה לאזורים בהם שולטים המיליציות הטורקמניות בצפון סוריה. מקורות נוספים מסרו שזו הנקמה הרוסית כלפי טורקיה על רקע הפלתו של המטוס הרוסי. ארגונים לזכויות-אדם בסוריה מסרו על הריגתם של 19,000 ילדים מאז שהחלה מלחמת-אזרחים בחודש מרס 2011. כמו כן נמסר, ש-92 אחוזים מהילדים, נהרגו מירי של הצבא הסורי. 582 מהם נורו בידי צלף סורי. 12,000 ילדים נוספים נעצרו או הועלמו בידי כוחות-הביטחון של סוריה.

Putin takes his revenge: Russia unleashes heavy bombardment on region held by Turkmen rebels

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-25 בנובמבר 2015 על הריגתם של 166 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-8 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. קנדה דוחה את האשמות של פגיעה באזרחים בעקבות התקפות אוויריות שנערכו בעיראק. גורם ביטחוני בבריטניה מסר על יותר מ-750 בריטים שהצטרפו לארגון "המדינה האסלאמית" הפועל בסוריה ובעיראק. כ-70 מהם נהרגו בקרבות במסגרת פעילותם הטרוריסטית בארגון.
--
תימן – מלחמת-אזרחים - סעודיה: מקורות תקשורתיים שיעים מסרו ב-25 בנובמבר 2015 על הריגתם של 20 מאנשי המיליציה הסונית בהפצצה סעודית שנערכה בשל טעות בזיהוי באזור מחוז מאריב. מקורות נוספים בתימן מסרו על הריגתם של יותר מ-7,500 בני-אדם מאז חודש מרס 2015. מקורות במפרץ מסרו שהמליציות השיעיות אחראיות להריגתם של יותר מ-1,000 ילדים בתימן מאז חודש מרס 2015.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-25 בנובמבר 2015 על הריגתם של 6 בני-אדם מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור העיר טריפולי.
--
דרום-סודאן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו על הריגתם בדם-קר של 25 אזרחים בהתקפה של טרוריסטים מקומיים שפעלו באזור מחוז ג'ונגליי. בין ההרוגים היו גם ילדים וזקנים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-25 בנובמבר 2015 על חטיפתם וכנראה גם על הריגתם של 15 חיילים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בעקבות נחיתת-אונס של מסוק צבאי. כמו כן נמסר על הריגתם של 6 בני-אדם בקרבות שהיו באזור העיר קונדוז. גורמים נוספים מסרו על הריגתם של 7 ילדים מפיצוץ של פגז – שהופעל כנראה בעקבות משחק.
--
מאלי – גרמניה: מקורות ביטחוניים בגרמניה מסרו ב-25 בנובמבר 2015 על שליחתם של כ-650 חיילים גרמנים שיסייעו לממשלה במרכזית נגד ארגוני הטרור האסלאמיים הפועלים ברחבי מאלי. ההחלטה הזו עדיין צריכה לעבור את אישורו של הפרלמנט הגרמני.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים רשמיים בהודו מסרו ב-25 בנובמבר 2015 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים במהלך ניסיון לבצע פיגוע נגד בסיס צבאי הנמצא באזור חבל קשמיר ההודי.
--
ישראל – טרור: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-23 בנובמבר 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בעקבות פיגוע-דקירה באזור חברון בו נפצע באורח-קשה חייל צה"ל. מאז ה-1 באוקטובר 2015 נהרגו 66 טרוריסטים מוסלמים וג'יהאדיסטים ברחבי-ישראל.
==

ד"ר יוחאי סלע

==

Made in Israel -  2015
חדשות המזרח התיכון. צילום: ד"ר יוחאי סלע
Tel Aviv - Ramat Aviv

Wednesday, November 25, 2015

טרור אסלאמי - 300 הרוגים ביממה האחרונה

140 הרוגים בסוריה; 81 הרוגים בעיראק; 15 הרוגים בתימן; 14 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקווקז; 12 חיילי המשמר הנשיאותי נהרגו בטוניסיה בפיגוע התאבדות; 11 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; ; 7 אזרחים ו-3 חיילים נהרגו במצרים;  6 מהגרים סודאנים נהרגו במצרים מירי של חיילים; 5 מאנשי המחתרת הכורדית נהרגו בטורקיה; 4 אזרחים נהרגו בסומליה; 2 טייסים רוסים נהרגו בגבול סוריה-טורקיה; מסוק רוסי הופל בסוריה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בסודאן, בסומליה, בטורקיה, בקשמיר, בניגריה, בקמרון, בלוב, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 300 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-24 בנובמבר 2015 על הריגתם של יותר מ-140 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות רחבות-היקף שהיו לאורך כל היממה אחרונה ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקור אזרחי בסוריה מסרו שמרבית ההרוגים נפגעו בהפצצות כבדות מאוד של רוסיה. מקורות ביטחוניים ברוסיה ובטורקיה אישרו את דבר הפלתו של מטוס-קרב רוסי שחדר לתחום האווירי של טורקיה, וכן על הריגתם של 2 טייסים רוסים שהיו במטוס. אחד מהטייסים ההרוגים צנח באזור בו שולטים המורדים הטורקמנים המקבלים סיוע צבאי מסיבי מטורקיה. מקורות נוספים מסרו גם על הפלתו של מסוק רוסי מירי של המורדים הפועלים בצפון סוריה. מאז שהחלה המעורבות הרוסית בסוריה בחודש ספטמבר 2015, נהרגו 3 חיילים מתנדבים שפעלו במסגרת הצבא הסורי הנאמן לאסד; 2 טייסים רוסים קרביים נהרגו;  וכן נהרגו 224 נוסעי המטוס הרוסי שהופל בסיני ממטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". ברוסיה עצמה נהרגו בימים האחרונים 25 טרוריסטים מוסלמים הקשורים לארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יוזמה של הצבא הרוסי שפעל בדרום-רוסיה ובצפון-הקווקז.

Turkey shoots down Russia's Sukhoi SU-24 near Syrian Border
--
אירופה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בבלגיה מסרו ב-24 בנובמבר 2015 על המשך העוצר הכפוי שהוטל על מרבית העיר בריסל בעקבות מבצע חיפושים נרחב אחרי טרוריסטים מוסלמים המתכננים כנראה לבצע סדרה של פיגועי-טרור. בגרמניה נמסר על מצוד נרחב אחרי טרוריסט מוסלמי בשם סלאח עבד אל-סלאם שהשתתף בטבח בפריז ב-13 בנובמבר 2015, ונמסר שהוא הצליח להימלט לאזור האנובר שבגרמניה. נשיא צרפת נפגש עם אובמה במטרה לתאם את המאבק נגד ארגון "המדינה האסלאמית". בצרפת הוגשו כתבי-אישום נגד 124 בני-אדם החשודים בפעילות טרור. מקורות נוספים באירופה מסרו על מצוד נרחב אחרי טרוריסטים מוסלמים באוסטריה, באיטליה, בבריטניה, בשבדיה ובספרד.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-24 בנובמבר 2015 על הריגתם של 5 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות אווירית יזומה של הצבא הטורקי שפעל בדרום-מזרח טורקיה. מאז תחילת חודש יולי נהרגו מאות בני-אדם בכל רחבי טורקיה בעימותים קטלניים בין הצבא הטורקי למיעוט הכורדי. גורמים תקשורתיים בטורקיה מסרו כי בין ההרוגים היו לפחות 55 ילדים. בעקבות הפלת המטוס הרוסי, גורמים רשמיים ברוסיה דרשו מאזרחי מדינתם לא להגיע לביקורים בטורקיה משום "שטורקיה מסוכנת כמו מצרים". מסתבר, שארדואן הצליח בכישרון רב גם להסתכסך עם רוסיה.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-24 בנובמבר 2015 על הריגתם של 81 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-13 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על התקפה של חיל-האוויר הטורקי על יעדים של המחתרת הכורדית הפועלת בצפון עיראק – אולם לא נמסר על נפגעים בהתקפה זו.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים יעים בתימן מסרו ב-24 בנובמבר 2015 על הריגתם של 14 בני-אדם בהפצצות אוויריות של "הקואליציה הסעודית" שנערכו ברחבי תימן במהלך היממה האחרונה.
--
טוניסיה – טרור: מקורות רשמיים בטוניסיה מסרו ב-24 בנובמבר 2015 על הריגתם של 12 מחיילי המשמר הנשיאותי בפיגוע התאבדות שהתבצע בעיר הבירה. עוצר הוטל על הבירה טוניס. מצב-חירום הוכרז במדינה למשך חודש. ארגון "המדינה האסלאמית" כנראה אחראי לפיגוע הקטלני.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-24 בנובמבר 2015 על הריגתם של 11 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון הפועל במזרח המדינה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-24 בנובמבר 2015 על הריגתם של 4 אזרחים בקרבות בין טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "אל-שבאב" הפועלים במרכז סומליה.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-24 בנובמבר 2015 על הריגתם של 6 מהגרים סודאנים מירי של חיילים מצרים שפעלו ליד הגבול עם ישראל. מקורות צבאיים במצרים מסרו על הריגתם של 3 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל ברפיח בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בצפון סיני. כמו כן נמסר על הריגתם של 7 בני-אדם (כולל שופט בכיר) מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים באל-עריש. מקורות נוספים מסרו שהופעלו  2 מכוניות-תופת.
--
רוסיה – טרור אסלאמי – קווקז: מקורות צבאיים רשמיים ברוסיה מסרו ב-24 בנובמבר 2015 על הריגתם של 14 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון-הקווקז.
==

ד"ר יוחאי סלע

==
Made in Israel -  2015
חדשות המזרח התיכון. צילום: ד"ר יוחאי סלע
Tel Aviv - Ramat Aviv

Tuesday, November 24, 2015

טרור אסלאמי - 302 הרוגים ביממה האחרונה

101 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 58 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 22 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בסומליה; 8 הרוגים בניגריה בפיגוע התאבדות; 4 טרוריסטים מוסלמים וחייל הודי נהרגו בקשמיר; 4 בני-אדם נהרגו בתימן; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בירושלים ויו"ש; חייל צה"ל נרצח בכביש 443 ; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסודאן, בניגריה, בקמרון, בסומליה, בתימן, במאלי, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 302 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-23 בנובמבר 2015 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה של קרבות קשים ובהפצצות אוויריות כבדות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברוב הערים המרכזיות של סוריה. דוברים צבאיים ברוסיה מסרו על התקפות אוויריות כבדות מאוד נערכו ברחבי סוריה במהלך היומיים האחרונים שבמהלכם הופצצו מאות יעדים טרור וכן נהרסו כ-1,000 מיכליות-נפט שהיו בבעלות ארגון "המדינה האסלאמית" הפועל בסוריה. מקור צבאי רוסי נוסף מסר על מאות טרוריסטים מוסלמים שנהרגו במהלך שלושת הימים האחרונים בהפצצות שנערכו באזורי השליטה של ארגון "המדינה האסלאמית". גורמים מקומיים נוספים בסוריה מסרו כי בהפצצות הרוסיות נהרגו עד כה יותר מ-400 אזרחים – ביניהם היו 97 ילדים.  מקורות כורדיים מסרו על הריגתם של 3 בני-אדם ועל פציעתם של 20 נוספים בפיגוע שנעשה באמצעות אופנוע-תופת שהופעל ביישבו כורדי הנמצא ליד הגבול עם טורקיה. כמו כן, נמסר על קרבות עם נפגעים באזור צפון לטקיה, חומס, אל-חמה, חאלב ובכל מחוז אידליב. מקור במקומי באזור העיר דרעא מסר על הפצצות אוויריות של רוסיה שנערכו במהלך הימים האחרונים.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-23 בנובמבר 2015 על הריגתם של 101 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות קשים שהיו בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות צבאיים בעיראק ומקורות כורדיים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-15 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. גורם כורדי לא רשמי מסר כי באזור סינג'אר עדיין נערכים קרבות בין הכוחות-הכורדיים לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". במהלך הימים האחרונים נהרגו עשרות מחיילי "הפשמרגה" מהאוטונומיה הכורדית של צפון עיראק במהלך קרבות קשים עם אנשי ארגון "המדינה האסלאמית".
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בתימן מסרו ב-23 בנובמבר 2015 על הריגתם של 4 בני-אדם – אם ובנה, וכן 2 טרוריסטים מוסלמים שיעים – בשתי התקפות אוויריות שנערכו בידי "הקואליציה הסעודית" הפועלת בתימן.
--
ישראל – טרור: מקורות משטרתיים וצבאיים בישראל מסרו ב-23 בנובמבר 2015 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים בארבעה פיגועים היו באזור ירושלים וביו"ש במהלך היממה אחרונה.  כמו כן נמסר על רציחתו של חייל צה"ל, זיו מזרחי, בידי טרוריסט מוסלמי שפעל בכביש 433עוד נמסר שצה"ל תקף מטרות טרור בעזה בתגובה לירי של רקטה לעבר ישראל.  מאז ה-1 באוקטובר2015, נהרגו ברחבי-ישראל 23 בני-אדם (כולל מוסלמי אחד תושב יו"ש) בפיגועי טרור ובאירועים הקשורים לטרור אסלאמיבמהלך התקופה הנדונה נהרגו 65 טרוריסטים מוסלמים וג'יהאדיסטים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-23 בנובמבר 2015 על הריגתם של 58 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה נגד ארגון "הטליבאן" הפועל במחוזות אחדים ברחבי המדינה. גם שר-הפנים האפגאני מסר הודעה ברוח דומה.
--
הודו – קשמיר – פקיסטן: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-23 בנובמבר 2015 על הריגתו של חייל הודי מירי של חיילים פקיסטנים שפעלו באזור הגבול המשותף בחבל קשמיר הפקיסטני. דובר צבאי נוסף מסר על הריגתם  של 4 טרוריסטים מוסלמים בהיתקלות עם חיילים הודים הפועלים בחבל קשמיר.
--
סומליה – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות תקשורתיים בסומליה ובאפריקה מסרו ב-23 בנובמבר 2015 על הריגתם של לפחות 22 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך באזור העיר קיסמאיו. מקורות נוספים מסרו על נפגעים נוספים בדרום סומליה בין חיילי "האיחוד האפריקאי" לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב".
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-23 בנובמבר 2015 על הריגתם של 8 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון-מזרח ניגריה.
==
ד"ר יוחאי סלע


==
Made in Israel -  2015
חדשות המזרח התיכון. צילום: ד"ר יוחאי סלע
Tel Aviv - Ramat Aviv