Monday, February 29, 2016

טרור אסלאמי - 532 הרוגים ביממה האחרונה

204 הרוגים בעיראק; 180 הרוגים בסוריה; 45 הרוגים בתימן; 39 הרוגים בלוב; 22 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 21 אזרחים ו-2 חיילים נהרגו בסומליה;  6 הרוגים בקשמיר; 4 חיילים ו-4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 3 שוטרים נהרגו בטורקיה; 2 חיילים נהרגו במצרים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, סומליה, בסודאן, בניגריה, במאלי, במצרים, בלבנון, בתימן, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 532 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; ארגונים לזכויות-אדם בסוריה מסרו ב-28 בפברואר 2016 על הריגתם של לפחות 180 בני-אדם בסדרה של קרבות בין הכוחות הכורדיים לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" ובקרבות נוספים שהיו ברחבי סוריה. בקרבות שהיו בתל-אביאד נמסר על הריגתם של 70 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית", וכן על הריגתם של 20 לוחמים כורדים ושל כ-10 אזרחים. (מקורות כורדיים מסרו דיווח דומה). עוד 50 הרוגים היו בקרבות בין הצבא הסורי לבין ארגוני הג'יהאד, וכן נמסר על הריגתם של 25 אזרחים בהפצצות ובקרבות שהיו ברחבי סוריה במהלך היממה הקודמת. מקורות ערביים מסרו על הפצצות אוויריות של רוסיה שנערכו במהלך היממה האחרונה בכפרים הנמצאים באזור מחוז חאלב שבהן נהרגו לפחות 11 אזרחים. מאידך, מקורות רשמיים בסוריה מסרו כי הפסקת-האש הופרה לפחות 9 פעמים במהלך היממה האחרונה.

Bombs hit multiple locations across Syria despite ceasefire
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-28 בפברואר 2016 על הריגתם של 204 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-15 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על הריגתם של לפחות 70 בני-אדם בשני פיגועי-התאבדות שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שפעלו בבגדאד.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-28 בפברואר 2016 על הריגתם של 45 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של הפצצות אוויריות שנערכו בידי "הקואליציה הסעודית" שפעלה ברחבי תימן במהלך היממה האחרונה. מרבית ההרוגים היו טרוריסטים מוסלמים שיעים שניסו כנראה להתקדם לעבר העיר עדן.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים רשמיים בלוב מסרו ב-28 בפברואר 2016 על הריגתם של 39 בני-אדם ועל פציעתם של כ-100 נוספים בסדרה של קרבות שהיו נגד טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הנמצא כ-80 ק"מ מערבית לעיר טריפולי.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-28 בפברואר 2016 על הריגתם של 22 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה בצפון אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-28 בפברואר 2016 על הריגתם של 4 חיילים וכן על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון ווזיריסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-28 בפברואר 2016 על הריגתם של 2 חיילים בהיתקלות עם טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים בדרום סומליה. שעות אחדות לאחר מכן נסמר על הריגתם של 21 בני-אדם בשני פיגועי-התאבדות שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו באזור החוף הדרומי של סומליה.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-28 בפברואר 2016 על הריגתם של 2 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו בצפון סיני.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-28 בפברואר 2016 על הריגתם של 3 שוטרים טורקים בהתקפה שהתבצעה בירי של טיל שנורה בידי אנשי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה.
--
הודו – טרור – קשמיר: מקורות תקשורתיים בקשמיר מסרו ב-28 בפברואר 2016 על הריגתם של 2 חיילי-מילואים, של אזרח הודי, ושל 3 טרוריסטים מוסלמים בהתקפה שנערכה על מתחם אימונים הנמצא באזור חבל קשמיר.
==

ד"ר יוחאי סלע

Sunday, February 28, 2016

טרור אסלאמי - 316 הרוגים ביממה האחרונה

92 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; 64 הרוגים בעיראק; 33 הרוגים בסוריה; 30 הרוגים באפגניסטן בשני פיגועי-התאבדות; 23 חיילים נהרגו בסודאן; 19 טרוריסטים מוסלמים נוספים נהרגו בפיליפינים; 15 הרוגים בתימן; 12 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן;  10 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסומליה; 7 לוחמים כורדים וטרוריסט מוסלמי נהרגו בטורקיה; 7 חיילים נהרגו בלוב; 3 הרוגים במצרים; מכונית-תופת הופעלה בדרום-תאילנד; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בקשמיר, בפיליפינים, במאלי, במצרים, בתימן, בסודאן, בסומליה, בלבנון, בלוב, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 316 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-27 בפברואר 2016 על הריגתם של לפחות 10 בני-אדם ביום הראשון של הפסקת-האש שנכנסה לתקופה ביום שבת לפנות בוקר. עוד 23 הרוגים נרשמו שעות אחדות לפני כניסתה לתוקפה של הפסקת-אש בסדרה ארוכה מאוד של התקפות אוויריות שנערכו בעיקר באזור העיר חאלב ובאזור דמשק. מקורות נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים לאורך היממה האחרונה באזורים בהם שולטים הכורדים ובאזורים בהם שולט ארגון "המדינה האסלאמית" – בעיקר באזור תל-אביאד. בין ההרוגים במהלך היממה האחרונה היו 2 אזרחים שנהרגו מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה באזור העיר אל-חמה, וכן נמסר על הריגתם של 3 מורדים ושל 2 חיילים בהיתקלות שהייתה באזור העיר חאלב. מקורות ערביים מסרו גם על הריגתם של אזרחים אחדים בהפצצות של הצבא הסורי. טורקיה הודיעה שהיא תמשיך לתקוף יעדים של המחתרת הכורדית הפועלת בסוריה.

Russia halts air strikes as Syria truce takes hold
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-27 בפברואר 2016 על הריגתם של 64 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, ובקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-7 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים שיעים בתימן מסרו ב-27 בפברואר 2016 על הריגתם של 15 בני-אדם בשתי התקפות עיקריות שנערכו במהלך היממה האחרונה באזור העיר צנעא ובמחוז מאריב. סעודיה שלחה אזהרה לממשלת לבנון שעליה להפסיק לאלתר את פעילותו של ארגון "חיזבאללה" בתימן. הבעיה היא, שלממשלת לבנון אין כל שליטה על הארגון.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-27 בפברואר 2016 על הריגתם של 7 חיילים מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שפעלו באזור העיר בנגאזי.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-27 בפברואר 2016 על הריגתם של 11 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" שפעלו במחוז קונאר.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-27 בפברואר 2016 על הריגתם של 11 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית אווירית יזומה שנערכה במהלך היממה באחרונה באזור צפון ווזיריסטן. דובר צבאי רמשי מסר שהפעולה האחרונה נעשתה במסגרת מבצע צבאי רחב שנועד להשמיד את מתחמי האימונים ובסיסי הטרור של כל הארגונים הפועלים באזור.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים ב"איחוד האפריקאי" מסרו ב-27 בפברואר 2016 על הריגתם של 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום סומליה ממהלך היממה הקודמת.
--
סודאן – קורדופן: דוברים במחוז קורדופן מסרו ב-27 בפברואר 2016 על הריגתם של 23 חיילים סודאנים של ממשלת חרטום בעקבות התקפה קטלנית מאוד של מורדים מקומיים הפועלים להתנתק מסודאן האסלאמית.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-27 בפברואר 2016 על הריגתם של 92 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון ניגריה בשיתוף פעולה עם הצבא הקמרוני. במהלך הפעולה שוחררו כ-850 בני-אדם היו בשבי בידי הארגון.
--
מצרים – טרור ואלימות: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-27 בפברואר 2016 על הריגתם של 2 בני-אדם בעימותים קטלניים בין חברי תנועת "האחים המוסלמים" לאנשי כוחות-הביטחון. כמו כן נמסר על הריגתו של שוטר מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור גיזה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים רשמיים בטורקיה מסרו ב-27 בפברואר 2016 על הריגתם של 7 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום-מזרח טורקיה. כמו כן נמסר על הריגתו של טרוריסט מוסלמי מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית שהייתה באזור הגבול המשותף עם סוריה.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי - תאילנד: מקורות צבאיים רשמיים בפיליפינים מסרו ב-27 בפברואר 2016 על הריגתם של 19 טרוריסטים מוסלמים נוספים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום המדינה נגד ארגון המזוהה עם "המדינה האסלאמית". עד כה נהרגו בפעילות זו 61 טרוריסטים מוסלמים. כמו כן נמסר מפי גורמים רשמיים בתאילנד על מפציעתם של 7 בני-אדם מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום תאילנד.
==

ד"ר יוחאי סלע

Saturday, February 27, 2016

טרור אסלאמי - 522 הרוגים ביממה האחרונה

300 הרוגים בניגריה; 80 הרוגים בסוריה; 56 הרוגים בעיראק; 42 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפיליפינים; 18 הרוגים בסומליה; 15 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן;  10 הרוגים בתימן; טרוריסט מוסלמי נהרג בבית-אל; 100 פלגים חמושים בסוריה הסכימו להפסקת-אש שהחלה היום; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בסודאן, בניגריה, במאלי, בקמרון, בסומליה, בתימן, במצרים, בלבנון, בטורקיה, בפיליפינים, בקשמיר, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 522 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-26 בפברואר 2016 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם בעשרות התקפות אוויריות שנערכו בעיקר בצפון סוריה במהלך היממה האחרונה לקראת הפסקת-האש הנכנסת לתוקפה ביום שבת בבוקר. גורמים רבים בסוריה מסרו על התקפות אינטנסיביות של רוסיה בצפון סוריה וכן על התקפות רבות של הצבא הסורי באזור העיר דמשק. מקורות נוספים בסוריה מסרו על הסכמתם של כ-100 פלגים בסוריה לקיים את הפסקת-האש למשך השבועיים הבאים. הלחימה תימשך נגד ארגון "ג'בהת אל-נוסרה" וארגון "המדינה האסלאמית".

International Military Review – Syria, Feb. 26

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-26 בפברואר 2016 על הריגתם של 56 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו בצפון עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-7 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים שיעים מסרו ב-26 בפברואר 2016 על הריגתם של לפחות 10 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי תימן. ראש-ממשלת בריטניה, קמרון, תומך במכירת נשק מתוחכם לסעודיה כחלק מהמאמץ הצבאי של סעודיה במלחמה בתימן.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-26 בפברואר 2016 על הריגתם של לפחות 15 טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן. בין ההרוגים היו לפחות 4 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית".
--
סומליה – טרור: מקורות רשמיים בסומליה מסרו ב-26 בפברואר 2016 על הריגתם של 4 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שנערכה ליד ארמון הנשיאות באזור העיר מוגדישו. שעות אחדות לאחר מכן, נמסר על הריגתם של 14 אזרחים בהתקפה על בית-מלון שנערכה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו באזור העיר מוגדישו.
--
ניגריה – טרור אסלאמי ואתני: מקורות רשמיים במחוז בנו שבניגריה מסרו ב-26 בפברואר 2016 על הריגתם של לא פחות מ-300 בני-אדם במהלך הימים האחרונים בקרבות בין מליציות שבטיות מוסלמיות שתקפו כ-10 כפרים נוצרים במחוז. גורמים רשמיים נוספים מסרו על אונס וביזה במהלך האירועים האלימים. דוברים נוספים טענו נגד ממשלת ניגריה שלא הגישה סיוע כלשהו לטובת הכפרים המותקפים.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בפיליפינים מסרו ב-26 בפברואר 2016 על הריגתם של 42 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך הימים האחרונים בדרום הפיליפינים. מרבית החברים בארגון "המדינה האסלאמית" פרשו מארגון הטרור אסלאמי "אבו סיאף" המזוהה בעיקר עם ארגון "אל-קאעידה". מקורות צבאיים נוספים מסרו כי בעקבות הקרבות נאלצו לעזוב את בתיהם כ-12,000 בני-אדם. גורמים רשמיים בפיליפינים מסרו כי המבצע הצבאי יימשך נגד שני ארגוני הטרור האסלאמיים הפועלים בדרום המדינה.
--
ישראל –טרור: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-26 בפברואר 2016 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי שניסה לבצע פיגוע-דקירה נגד כוחותינו הפועלים באזור בית-אל. מאז ה-1 באוקטובר 2015 נהרגו ברחבי-ישראל 138 טרוריסטים מוסלמים.
==

ד"ר יוחאי סלע

Made in Israel - 2016
Tel Aviv - Ramat Aviv

Friday, February 26, 2016

טרור אסלאמי - 347 הרוגים ביממה האחרונה

150 הרוגים בסוריה; 60 הרוגים בעיראק; 47 טרוריסטים מוסלמים ו-3 חיילים נהרגו באפגניסטן; 25 הרוגים בפקיסטן; 17 הרוגים בתימן; 17 הרוגים בלוב; 12 הרוגים בדארפור; 11 לוחמים כורדים וחייל נהרגו בטורקיה; 4 הרוגים בניגריה; 180 חיילים קנייתים נהרגו בהתקפה אחת שנערכה בינואר 2016 בסומליה; מטוסי קרב סעודים נחתו בטורקיה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, בקשמיר, בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, במאלי, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 347 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-25 בפברואר 2016 על הריגתם של יותר מ-150 בני-אדם בסדרה של קרבות קשים שהיו במהלך היממה האחרונה באזורים רבים ברחבי סוריה. על-פי הדיווחים הללו נודע שמרבית ההרוגים היו חיילים סורים וטרוריסטים מוסלמים שנפגעו בקרבות קשים שהיו במחוז חאלב ובקרבות בין ארגון "המדינה האסלאמית" לכוחות הכורדיים הפועלים בצפון-סוריה.  כמו כן, נמסר מפי גורמים צבאיים רשמיים בסוריה על הריגתם של עשרות טרוריסטים מוסלמים בהתקפה רחבת-היקף שנערכה בצפון מחוז לטקיה. גורמים אזרחיים בסוריה מסרו על הריגתם של לפחות 25 אזרחים בהפצצות אוויריות ומירי של פצצות מגרמה שנורו בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בעיר חלאב.

International Military Review – Syria

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-25 בפברואר 2016 על הריגתם של 60 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בעיקר בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-9 יישובים ברחבי המדינה במהלך היממה האחרונה. גורמים רשמיים בטורקיה מסרו על התקפות אווירות נוספות שנערכו בצפון עיראק שבמהלכם נהרגו לפחות 12 מאנשי המחתרת הכורדית. בפיגוע התאבדות שהתבצע במסגד שיעי בבגדאד נהרגו לפחות 15 בני-אדם.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים שיעים בתימן מסרו ב-25 בפברואר 2016 על הריגתם של לפחות 17 בני-אדם בסדרה של הפצצות אוויריות של הקואליציה הסעודית הפועלת בתימן. מקור במיליציה השיעית בתימן מסר על הריגתם של 50 חיילים סעודים בהתקפת טילים שנורו לעבר סעודיה. אין לכך אישור רשמי בסעודיה.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות רשמיים בלוב מסרו ב-25 בפברואר 2016 על עריפת ראשיהם של 11 אנשי-ביטחון לובים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים באזור העיר סבראטה. כמו כן נמסר על הריגתם של 6 אזרחים באזור זה בידי טרוריסטים מוסלמים חברי הארגון. כמו כן נמסר ממקורות צבאיים של ממשלת טוברוק על הצלחות נוספות באזור העיר בנגאזי.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-25 בפברואר 2016 על הריגתם של לפחות 53 טרוריסטים מוסלמים בסדרה של קרבות בין כוחות-הביטחון של אפגניסטן לבין טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "הטליבאן". כמו כן נמסר על הריגתם של 3 חיילים אפגאניים בפעילות זו שנערכה במקביל במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן. עוד נמסר על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בשל תקלה טכנית.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-25 בפברואר 2016 על הריגתם של יותר מ-25 בני-אדם – רובם טרוריסטים מוסלמים – בסדרה של פעולות צבאיות יזומות שנערכו במהלך היממה האחרונה נגד טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים הפועלים ברחבי פקיסטן.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בדארפור מסרו ב-25 בפברואר 2016 על הריגתם של יותר מ-12 בני-אדם בהסדרה של התקפות שנערכו בידי טרוריסטים מקומיים הפועלים בצפון חבל דארפור.
--
טורקיה – כורדים: מקורות רשמיים בטורקיה מסרו ב-25 בפברואר 2016 על הריגתו של חייל טורקי בקרבות שהיו בדרום-מזרח טורקיה נגד אנשי המחתרת הכורדית הפועלת באזור. בהודעה נוספת נמסר על הריגתם של 11 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה בדרום-מזרח טורקיה. מקורות ביטחוניים בטורקיה מסרו שמטוסי-קרב סעודים החלו לנחות בטורקיה לקראת גיבוש קואליציה נוספת למלחמה נגד ארגון "המדינה האסלאמית" הפועל בסוריה.
--
קניה – טרור – סומליה: נשיא סומליה מסר ב-25 בפברואר 2016 על הריגתם של 180 חיילים קנייתים בהתקפה אחת שנערכה על-ידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בחודש ינואר 2016 על בסיס צבאי הנמצא בדרום סומליה. זו ההתקפה הקטלנית ביותר של הארגון מאז שהוא החל לפעול לפני כ-10 שנים. דוברים רשמיים בקניה סירבו לנקוב במספר ההרוגים בהתקפה. באפריל 2015 נערכה התקפה קטלנית בידי הארגון שבהמלכה נהרגו לפחות 150 בני-אדם.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-25 בפברואר 2016 על הריגתם של 4 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה.
==

ד"ר יוחאי סלע

Made in Israel - 2016
Tel Aviv - Ramat Aviv

Thursday, February 25, 2016

טרור אסלאמי - 286 הרוגים ביממה האחרונה

64 הרוגים בעיראק; 60 הרוגים בסוריה; 35 הרוגים באפגניסטן; 23 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; 20 טרוריסטים ו-3 חיילים נהרגו בפיליפינים; 20 הרוגים בתימן; 20 הרוגים בלוב; 12 טרוריסטים מוסלמים ו-2 שוטרים נהרגו במצרים; 10 הרוגים במאלי; 9 לוחמים כורדים נהרגו בטורקיה; 6 הרוגים בפקיסטן; חייל נהרג בסעודיה; חייל נהרג בגוש-עציון; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בניגריה, בסומליה, בלוב, במצרים, בטורקיה, במאלי, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 286 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-24 בפברואר 2016 על הריגתם של יותר מ-60 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו ברוב הערים המרכזיות של סוריה במהלך היממה האחרונה. קרבות עם נפגעים רבים נרשמו באזור העיר חאלב, במחוז אידליב, באזור העיר דרעא, בדיר אל-זור, בחומס ובאזורים הקרובים לעיר דמשק. ארגון "אמנסטי" מסר על הריגתם של יותר מ-600 אזרחים סורים הפצצות שנערכו בידי חיל-האוויר של רוסיה עד כה, וכי יותר מ-500,000 בני-אדם נאלצו לעזוב את בתיהם בשל כך. ארגוני המורדים בסוריה מסרו על הריגתם של כ-15 חיילים רוסים מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה ליד בסיס צבאי רוסי באזור לטקיה.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-24 בפברואר 2016 על הריגתם של 64 הרוגים בסדרה של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי-עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-11 יישובים ברחבי-עיראק במהלך היממה האחרונה. גורמים נוספים מסרו על הריגתם של 12 כורדים בהפצצות טורקיות שנערכו בצפון עיראק.
--
תימן – מלחמת-אזרחים - סעודיה: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-24 בפברואר 2016 על הריגתם של יותר מ-20 בני-אדם בסדרה של הפצצות אוויריות שנערכו בידי "הקואליציה הסעודית" הפועלת בתימן. כמו כן נמסר על הריגתו של חייל סעודי מירי של טרוריסטים מוסלמים שיעים הפועלים באזור הגבול המשותף עם תימן. גורמים רשמיים בתימן מסרו שטרוריסטים מוסלמים מארגון "חיזבאללה" משתתפים בקרבות לצד המיליציות השיעיות.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-24 בפברואר 2016 על הריגתם של יותר מ-20 בני-אדם בקרבות שפרצו באזור העיר בנגאזי במהלך כיבושן של שכונות אחדות שהיו בידי ארגון "המדינה האסלאמית". דוברים צבאיים של ממשלת טוברוק מסרו שכוחותיהם הצליחו להשתלט על השכונות האלה לאחר יומיים של קרבות קשים.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-24 בפברואר 2016 על הריגתם של 20 טרוריסטים מוסלמים ושל 15 אזרחים בסדרה של קרבות ופיגועי טרור שהיו ברחבי אפגניסטן במהלך היממה האחרונה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים לא רשמיים בפקיסטן מסרו ב-24 בפברואר 2016 על הריגתם של 6 בני-אדם בסדרה של תקריות טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים הפועלים ברחבי פקיסטן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בניגריה מסרו ב-24 בפברואר 2016 על הריגתם של 23 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון ניגריה. במהלך הפעולה שוחררו יותר מ-150 בני-אדם שהיו בשבי בידי הארגון. גורמים צבאיים בקמרון מסרו שהמבצע היה בשיתוף-פעולה עם צבא הקמרוני.
--
מאלי – טרור: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-24 בפברואר 2016 על הריגתם של 10 בני-אדם בקרבות שהיו בין שתי מליציות אסלאמיות חמושות הפועלות בצפון המדינה.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים בינלאומיים מסרו ב-24 בפברואר 2016 על הריגתם של 12 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון סיני במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 שוטרים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בצפון-סיני.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בינלאומיים מסרו ב-24 בפברואר 2016 על הריגתם של 9 כורדים (אולי אזרחים) בהפצצה אווירית שנערכה על יעדים הקושרים למחתרת הכורדית הפועלת ליד הגבול עם סוריה.
--
פיליפינים – טרור: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-24 בפברואר 2016 על הריגתם של 20 טרוריסטים ושל 3 חיילים בסדרה של קרבות שהיו בדרום הפיליפינים במהלך שלושת הימים האחרונים. דובר צבאי מסר שלא ידועה בוודאות זהותם של הטרוריסטים. באזור זה פעולות קבוצות טרור אסלאמיות רבות.
--
ישראל – טרור: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-24 בפברואר 2016 על הריגתו של קצין במילואים במהלך ניסיון למנוע פיגוע-דקירה שהתבצע בידי טרוריסט מוסלמי שפעל באזור גוש-עציון. הקצין נהרג מירי של כוחותינו שניסו למנוע את הפיגוע. מאז ה-1 באוקטובר 2015 נהרגו ברחבי ישראל 33 ישראלים – כולל חיילים וחיילות.
==

ד"ר יוחאי סלע

Wednesday, February 24, 2016

טרור אסלאמי - 467 הרוגים ביממה האחרונה

239 הרוגים בעיראק; 120 הרוגים בסוריה; 43 טרוריסטים מוסלמים מארגון המדינה-האסלאמית נהרגו באפגניסטן; 30 הרוגים בתימן; 30 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 3 הרוגים בפיליפינים בפיגוע אסלאמי; טרוריסט מוסלמי נהרג בטוניסיה; חייל נהרג בטורקיה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בטורקיה, בקווקז, בלוב, בסומליה, בניגריה, בסודאן, בתימן, במצרים, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 467 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים ומקורות רשמיים בסוריה מסרו ב-23 בפברואר 2016 על הריגתם של יותר מ-120 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו לאורך כל היממה האחרונה ברוב הערים המרכזיות של סוריה. גורמים צבאיים רשמיים בסוריה מסרו על הריגתם של כ-95 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" במבצעים צבאיים יזומים שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה כולל במחוז אידליב. גורמי האופוזיציה בסוריה העבירו לארה"ב ורוסיה את תנאיהם לקראת הפסקת-האש שתיכנס לתוקפה ב-27 בפברואר 2016. אסד הסכים להפסקת-אש בתנאי שהלחימה נגד ארגוני הג'יהאד הסונים תימשך ללא מגבלות.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-23 בפברואר 2016 על הריגתם של 239 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-13 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. גורמים ממשלתיים רשמיים בעיראק  שהחלה בנייתה של חומה ביטחונית סביב העיר בגדאד. מקורות מדיניים נוספים בעיראק מסרו שארגון ארגון "המדינה האסלאמית" הפועל בעיר מוסול הוציא-להורג כ-4,000 בני-אדם מאז כיבושה של העיר ביוני 2014.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-23 בפברואר 2016 על הריגתם של 30 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה בידי "הקואליציה הסעודית" הפועלת בתימן, בין ההרוגים היו 2 מפקדים בכירים במנגנון הביטחון של ממשלת עדן הפרו-סעודית.  מקור תקשורתי איראני מסר על הריגתם של כ-60 בני-אדם בהפצצות סעודיות שהיו במהלך היממה האחרונה.
--
אפגניסטן – טרור – המדינה-האסלאמית: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-23 בפברואר 2016 על הריגתם של 15 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית אווירית יזומה שנערכה במחוז ננגרהאר.
--
פקיסטן – טרור: מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-23 בפברואר 2016 על הריגתם של 17 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "הטליבאן הפקיסטני" בפעילות צבאית יוזמה שנערכה בצפון ווזיריסטן במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על הריגתם של 13 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור העיר קראצ'י.
--
טוניסיה – טרור: מקורות צבאיים רשמיים בטוניסיה מסרו ב-23 בפברואר 2016 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי המזוהה עם ארגון "אל-קאעידה" בהיתקלות שהייתה ליד הגבול המשותף עם אלג'יריה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים רשמיים בטורקיה מסרו ב-23 בפברואר 2016 על הריגתו של חייל טורקי בהיתקלות עם אנשי המחתרת הכורדית הפועלת במחוז דיארבקיר. ארגונים כורדיים בטורקיה מאשימים את ממשלת טורקיה ואת הצבא הטורקי בטבח הנערך בכורדים המתגוררים בדרום-מזרח טורקיה. עוד נמסר שהארגונים האלה מאשימים את הצבא הטורקי בהוצאתם-להורג של כורדים ובהצתתן של עשרות גופות של הרוגים כורדים.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-23 בפברואר 2016 על הריגתם של 3 בני-אדם בקרבות בין כוחות-הביטחון של הפיליפינים לבין טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "אבו סיאף" הפועל בדרום המדינה. ארגון "אבו סיאף" מזוהה בעיקר עם ארגון "אל-קאעידה".
==

ד"ר יוחאי סלע

Tuesday, February 23, 2016

טרור אסלאמי - 330 הרוגים ביממה האחרונה

120 הרוגים בעיראק; 60 הרוגים בסוריה; 50 טרוריסטים מוסלמים ו-15 אזרחים נהרגו באפגניסטן; 35 הרוגים בתימן; 27 חיילים סודאנים נהרגו בדארפור; 24 לוחמים כורדים נהרגו בטורקיה; 5 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 3 חיילים נהרגו בקשמיר; אזרח נהרג במצרים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, בקשמיר, בסומליה, בתימן, בלוב, בניגריה, במאלי, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בטורקיה, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 330 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-22 בפברואר 2016 על הריגתם של יותר מ-60 בני-אדם בסדרה של קרבות שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים באזור העיר חאלב – שם כל הצדדים הלוחמים סופגים אבדות כבדות על-פי דיווחים של מקורות אזרחיים באזור. גורמים רפואיים בעיר מסרו שהמשטר אינו מרחם על אף אחד, וזאת בעקבות הפצצות אוויריות קטלניות שהומטרו על העיר במהלך הימים האחרונים. כמו כן נמסר על קרבות נוספים עם נפגעים בחומס, בדרעא, בדיר אל-זור, באל-חסכה בצפון מחוז לטקיה. הפסקת-אש הוכרזה בסוריה החל מה-27 בפברואר 2016, וכן אסד הכריז על בחירות חדשות בסוריה באפריל 2016. מקורות ביטחוניים בסעודיה מסרו שהם חשפו תא ריגול שפעל למען איראן בערב-הסעודית. מתרקם חיזוק הקשרים בין מצרים, סודאן ואתיופיה בעקבות פגישה בין כל נשיאי המדינות האלה במצרים לפני שלושה ימים.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים רשמיים בטורקיה מסרו ב-22 בפברואר 2016 על הריגתם של 14 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יוזמה שנערכה בשני יישובים כורדים הנמצאים בדרום-מזרח טורקיה. הדובר הצבאי מסר על הריגתם של 243 מאנשי המחתרת הכורדית ביישובים אידיל וסור מאז שהחל המבצע הצבאי לפני חודשים אחדים נגד הארגון הפועל באזור.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-22 בפברואר 2016 על הריגתם של 120 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-15 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות נוספים מסרו על קרבות כבדים מאוד שהיו באזור העיר פלוג'ה במהלך היומיים האחרונים בעקבות פעילות אינטנסיבית של מיליציות חמושות הפועלות נגד ארגון "המדינה האסלאמית".  כמו כן נמסר על הריגתו של מפקד בכיר במשטרת העיר רמאדי בהתקפת טרור של ארגון "המדינה האסלאמית". מקורות באו"ם מסרו כי במהלך השבועיים האחרונים נהרגו 8 בני-אדם בבתים שמולכדו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" ששלטו בעיר רמאדי.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-22 בפברואר 2016 על הריגתם של 35 בני-אדם בסדרה של הפצצות אוויריות ובקרבות שהיו במהלך היממה האחרונה בצפון תימן ליד הגבול המשותף עם סעודיה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-22 בפברואר 2016 על הריגתם של יותר מ-50 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בסדרה של התקפות אוויריות רחבות-היקף שנערכו במהלך היממה האחרונה במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן. כמו כן נמסר על הריגתם של 15 בני-אדם בפיגוע-התאבדות שהתבצע באזור העיר קאבול בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן".
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-22 בפברואר 2016 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים בשתי פעולות צבאיות יוזמות שנערכו בפקיסטן במהלך היממה האחרונה.
--
סודאן – דארפור: מקורות מקומיים בדרום חבל דארפור מסרו ב-22 בפברואר 2016 על הריגתם של 27 חיילים סודאנים ואנשי מליציה פרו-סודאנית בהתקפה שנערכה על-ידי מורדים מוקמים הפועלים להתנתק מסודאן האסלאמית של ממשלת חרטום.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-22 בפברואר 2016 על הריגתו של אזרח ועל פציעתם של 11 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון סיני.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-22 בפברואר 2016 על הריגתם של 3 חיילים הודים בסדרה של היתקלויות עם טרוריסטים מוסלמים הפועלים בחבל קשמיר. ההיתקלויות הללו נמשכו לפחות יומיים ברציפות באזורים שונים ברחבי החבל.
==

ד"ר יוחאי סלע

Monday, February 22, 2016

טרור אסלאמי - 442 הרוגים ביממה האחרונה

245 הרוגים בסוריה; 145 הרוגים בעיראק; 25 הרוגים בתימן; 11 אזרחים נהרגו באפגניסטן;  5 הרוגים בפקיסטן; 4 הרוגים בקשמיר; 3 לוחמים כורדים ו-3 חיילים נהרגו בטורקיה; טרוריסט מוסלמי נהרג בשומרון; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, בסומליה, בקשמיר, בסודאן, בניגריה, במצרים, בטורקיה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 442 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-21 בפברואר 2016 על הריגתם של יותר מ-230 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו על מרבית הערים המרכזיות של סוריה. מקורות נוספים מסרו שבין ההרוגים היו לפחות 100 בני-אדם שנפגעו בשני פיגועי-תופת שהתבצעו באמצעות מכוניות שהופעלו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שפעלו באזור העיר חומס. עוד נמסר על הריגתם של כ-60 בני-אדם בפיגוע קטלני שהתבצע באזור העיר דמשק בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". דוברים כורדיים בסוריה מסרו על הריגתם של לפחות 35 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בקרבות שהיו צפונית לעיר אל-ראקה. כמו כן נמסר שטורקיה ממשיכה להפציץ יעדים כורדיים הנמצאים בצפון סוריה. כמו כן נמסר על הריגתם של כ-50 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" בקרבות עם כוחות-הביטחון של סוריה הפעולים באזור העיר חאלב. ארגון "המדינה האסלאמית" מסר שאנשיו אחראים להריגתם של 3 חיילים באלג'יריה, אולם לא נמסר אישור לכך ממקור רשמי באלג'יריה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים רשמיים בטורקיה מסרו ב-21 בפברואר 2016 על הריגתם של 3 חיילים בשני היתקלויות קטלניות שהיו בדרום-מזרח טורקיה בין כוחות-הביטחון לבין אנשי המחתרת הכורדית הפועלת בעיירה סור במחוז דיארבקיר. דוברים צבאיים נוספים מסרו כי המבצע הצבאי באזור עומד להסתיים בקרוב לאחר יותר מ-3 חודשים על פעילות צבאית אינטנסיבית נגד המחתרת הכורדית. בהודעה צבאית שנמסרה מוקדם יותר, נמסר על הריגתם של 3 לוחמים כורדים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בעיירה סור במחוז דיארבקיר. על-פי ההודעה הצבאית נהרגו עד כה בעיירה זו בלבד 209 לוחמים כורדים. גורמים אופוזיציוניים בכירים בטורקיה מסרו שהמדיניות של ארדואן הפכה ל"מרחץ דמים" המסכן את המדינה הטורקית כולה.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-21 בפברואר 2016 על הריגתם של 145 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו בצפון עיראק. מקורות צבאיים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-8 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים שיעים בתימן מסרו ב-21 בפברואר 2016 על הריגתם של 25 בני-אדם בסדרה של התקפות יזומות שנערכו בידי המיליציות השיעיות הפועלות נגד הקואליציה הסעודית הפועלת בתימן. דורים נוספים מסרו על הריגתם של עשרות חיילים סעודים בהתקפות נוספות, אולם אין לכך אישור מוסמך ממקור סעודי.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-21 בפברואר 2016 על הריגתם של 11 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" הפועלים במחוז פקטיקה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-21 בפברואר 2016 על הריגתם של 5 בני-אדם בסדרה של פיגועי ירי שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים הפועלים בכל רחבי פקיסטן. גורמים ביטחוניים בפקיסטן מסרו שארגון "המדינה האסלאמית" הוא שאחראי על הריגתם של 3 שוטרים ב-19 בפברואר 2016.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-21 בפברואר 2016 על הריגתם של 4 בני-אדם בקרב-יריות שפרת בין כוחות-הביטחון של הודו לבין טרוריסטים מוסלמים הפועלים בחבל קשמיר. מקורות נוספים מסרו שבין ההרוגים היה לפחות חייל הודי אחד.
--
ישראל – טרור: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-21 בפברואר 2016 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בעקבות ניסיון לבצע פיגוע-דקירה נגד כוחותינו הפועלים באזור תפוח. מאז ה-1 באוקטובר 2015 נהרגו ברחבי-ישראל 137 טרוריסטים מוסלמים.
==

ד"ר יוחאי סלע

Sunday, February 21, 2016

טרור אסלאמי - 190 הרוגים ביממה האחרונה

70 הרוגים בסוריה; 41 הרוגים בעיראק; 23 הרוגים נוספים בלוב;  20 הרוגים בתימן; 20 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 10 הרוגים בפקיסטן; 3 הרוגים בדארפור; 3 הרוגים במאלי; 150 כורדים נשרפו למוות בטורקיה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, במצרים, בלבנון, במאלי, בניגריה, בסומליה, בסודאן, בצ'אד, בקשמיר, בטורקיה, בקווקז, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 190 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-20 בפברואר 2016 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה בידי כל הכוחות הפועלים בסוריה. גורמים נוספים בסוריה מסרו על עשרות תקריות קטלניות עם נפגעים בכל רחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. כל ארגוני המורדים בסוריה – חוץ מארגון "המדינה האסלאמית" – מסרו שהם מוכנים להפסקת-אש למשך כ-3 שבועות אם רוסיה תפסיק להפציץ את הארגונים המתנגדים לאסד. טורקיה ממשיכה להפציץ יעדים כורדים בסוריה ובעיראק. גורמים משטרתיים בכירים באירופה מסרו על כ-5,000 טרוריסטים מוסלמים שהתאמנו במזרח-התיכון חזרו לאירופה במהלך השנתיים האחרונות.
--
טורקיה – כורדים: מקורות כורדיים בטורקיה מסרו ב-20 בפברואר 2016 שהצבא הטורקי גרם לשרפתם למוות בעודם בחיים של 150 כורדים שנלכדו במרתף שעלה באש במהלך עוצר שהוטל על אחד מיישובים הכורדיים הנמצאים בדרום-מזרח טורקיה. פוליטיקאים כורדים בטורקיה מסרו על מצבם המחפיר של האזרחים הכורדים הלכודים כבר כ-80 ימים תחת עוצר מוחלט של כוחות-הביטחון של טורקיה. אף ארגון בינלאומי לא ניסה לשלוח סיוע כלשהו לכורדים באזור, וכנראה שאף ארגון בינלאומי לא ינסה לאתגר את טורקיה על-ידי שליחתם של שיירות אספקה עם עשרות עיתונאים מכל העולם.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-20 בפברואר 2016 על הריגתם של 41 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ובפצצות אוויריות שהיו בצפון עיראק נגד ארגון "המדינה האסלאמית". מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-9 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים סונים ושיעים בתימן מסרו ב-20 בפברואר 2016 על הריגתם של 20 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בידי "הקואליציה הסעודית" הפועלת בתימן. מקורות בעדן מסרו שארגון "אל-קאעידה" הצליח לכבוש עיירה נוספת באזור דרום תימן במהלך היממה האחרונה.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות ביטחוניים בארה"ב מסרו ב-20 בפברואר 2016 על הריגתם של 9 בני-אדם נוספים בהפצצה האמריקאית שנערכה יממה קודם לכן נגד ארגון "המדינה האסלאמית" הפעול באזור העיר סבראטה. בין ההרוגים היו מפקד בכיר בארגון שתכנן את סדרת הפיגועים שהיו בטוניסיה בשנת 2015, וכן טרוריסטים מוסלמים זרים מאירופה. בסה"כ נהרגו בהתקפה 49 בני-אדם. עוד נמסר על הריגתם של 14 טרוריסטים מוסלמים בקרבות שהיו באזור בנגאזי עם כוחות-הביטחון של לוב.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-20 בפברואר 2016 על הריגתם של 20 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז בדגיש במהלך היממה האחרונה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-20 בפברואר 2016 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים, של 3 שוטרים ושל 2 אזרחים בסדרה של פיגועי-טרור ובפעולות צבאיות יזומות שנערכו נגד טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בדארפור מסרו ב-20 בפברואר 2016 על הריגתם של 3 בני-אדם בסדרה של התקפות שנערכו בידי טרוריסטים מוסלמים מקומיים הפועלים בדרום חבל דארפור.
--
מאלי – טרור: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-20 בפברואר 2016 על הריגתם של 2 חיילים ושל טרוריסט מוסלמי בשתי תקריות טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "אל-קאעידה" הפועלים בצפון מאלי.
==

ד"ר יוחאי סלע