Tuesday, May 31, 2016

טרור אסלאמי - 290 הרוגים ביממה האחרונה

100 הרוגים בעיראק; 90 הרוגים בסוריה; 31 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפיליפינים; 30 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 21 הרוגים בתימן; 5 הרוגים בפיגוע טרור אסלאמי בניגריה; 5 אנשי כוחות-הביטחון נהרגו בטורקיה; 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" נהרגו בפקיסטן; 3 מנהיגים שבטיים נהרגו בסומליה בידי טרוריסטים מוסלמים; 2 הרוגים בטוניסיה מפיצוץ של מוקש; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 290 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים;  מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-30 במאי 2016 על הריגתם של יותר מ-90 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בידי כל הכוחות הזרים הפועלים בסוריה. גם מקורות רשמיים בטורקיה מסרו על הריגתם של כ-30 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות אווירית יזומה שנערכה באזור הגבול המשותף בין סוריה לטורקיה. גורמים נוספים בסוריה מסרו על קרבות עם נפגעים בדיר-אל-זור, באל-ראקה, זדרעא, כנראה גם באזור דמשק, בצפון מחוז לטקיה, באזור הכפרי של מחוז חאלב ובמחוז אדליב – שם נפגעו עשרות רבות של בני-אדם בהפצצות של רוסיה. טורקיה מאשימה את רוסיה באספקת נשק אנטי-אווירי למחתרת הכורדית. כמו כן נמסר מפי מקור ביטחוני טורקי על הצבתן של מערכות ירי אוטומטיות בגבול עם סוריה במטרה למונע חדירות של טרוריסטים מוסלמים לשטחה.

War In Syria; Thousands Of Civilians Flee Offensive In Aleppo Province

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-30 במאי 2016 על הריגתם של 100 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה בעקר באזור העיר מוסול והעיר פלוג'ה. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-11 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות נוספים מסרו על הריגתם של 24 בני-אדם בפיגוע-התאבדות שהתבצע בעיר בגדאד.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-30 במאי 2016 על הריגתם של 21 בני-אדם נוספים בסדרה של קרבות שהיו במרכז תימן בין כוחות ממשלת עדן לבין טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ממשלת צנעא.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-30 במאי 2016 על הריגתם של 30 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בשני מחוזות ברחבי אפגניסטן במהלך היממה האחרונה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים רשמיים בפקיסטן מסרו ב-30 במאי 2016 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור העיר קראצ'י.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-30 במאי 2016 על הריגתם של 3 מנהיגים שבטיים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים בדרום סומליה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-30 במאי 2016 על הריגתם של 5 בני-אדם – ביניהם חייל אחד – מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה.
--
טוניסיה – טרור: מקורות תקשורתיים בטוניסיה מסרו ב-30 במאי 2016 על הריגתם של 2 בני-אדם מפיצוץ של מוקש שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור הגבול המשותף עם אלג'יריה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-30 במאי 2016 על הריגתם 5 שוטרים וחיילים בסדרה של התקפות במהלך היממה האחרונה בדרום-מזרח טורקיה ביוזמתה של המחתרת הכורדית.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בפיליפינים מסרו ב-30 במאי 2016 על הריגתם של 31 טרוריסטים מוסלמים נוספים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יוזמה שנערכה במהלך היומיים האחרונים בדרום הפיליפינים. עד כה נהרגו לפחות 45 טרוריסטים מוסלמים וכן 2 חיילים.
==

ד"ר יוחאי סלע

Monday, May 30, 2016

טרור אסלאמי - 420 הרוגים ביממה האחרונה

208 הרוגים בעיראק; 60 הרוגים בסוריה; 40 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 36 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 34 שיעים ו-14 חיילים נהרגו בתימן; 12 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" נהרגו בניז'ר;  7 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 4 חיילי או"ם נהרגו במאלי בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים; 3 אזרחים ו-2 חיילים נהרגו בסומליה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בלוב, בסומליה, בפיליפינים, בקשמיר, במצרים, בטורקיה, בניגריה, בסודאן, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 420 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים;  מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-29 במאי 2016 על הריגתם של יותר מ-60 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו באזורים רבים ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. מקורות נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים בצפון סוריה לאורך הגבול עם טורקיה, במחוז דיר אל-זור, בהפצצות אוויריות שהיו באזור העיר אל-ראקה, וכן בקרבות מקומיים שהיו במחוז אידליב, חומס, חאלב וצפון מחוז לטקיה. מקורות כורדיים מסרו על הצלחות קרקעיים נוספות נגד ארגון "המדינה האסלאמית" במרחב הכפרי של העיר אל-ראקה. כמו כן נמסר שארגוני הג'יהאד – ג'בהת אל-נוסרה - חידשו את ההפצצות על הרובע הכורדי בעיר חאלב. מקורות רשמיים באו"ם מסרו שיותר מחצי מיליון סורים שרויים במצור בידי כוחות-הביטחון של סוריה.

Iraq: Peshmerga tanks join major offensive against IS near Mosul


--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-29 במאי 2016 על הריגתם של 208 בני-אדם ביום נוסף של קרבות קשים ובהפצצות אוויריות שנערכו בידי כל הכוחות-הזרים הפועלים בעיראק נגד ארגון "המדינה האסלאמית". דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-11 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות כורדיים מסרו על הריגתו של בריגדיר בכוחות ה"פשמרגה" במהלך קרבות מוצלחים שהיו באזור העיר מוסול נגד ארגון "המדינה האסלאמית". מקורות מדיניים בעיראק הביעו חשש ממרחץ-דמים בפלוג'ה בעקבות המבצע הצבאי העיראקי לשחרורה של העיר.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-29 במאי 2016 על הריגתם של 34 טרוריסטים מוסלמים שיעים ושל 14 חיילים תימנים בשתי התקפות של המיליציות השיעיות שהיו במהלך היומיים באחרונים במחוז מאריב ובמחוז שאבווה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-29 במאי 2016 על הריגתם של יותר מ-40 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בסדרה ארוכה מאוד של פעולות צבאיות יזומות שנערכו באזורים רבים ברחבי אפגניסטן במהלך היממה האחרונה. בין ההרוגים היה טרוריסט מוסלמי מתאבד שנפגע מירי של חיילים אפגאנים שפעלו באזור העיר קאבול.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-29 במאי 2016 על הריגתם של 7 טרוריסטים מוסלמים בשלוש תקריות שהיו במהלך היממה האחרונה באזור מחוז בלוצ'יסטן באזור העיר קראצ'י.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-29 במאי 2016 על הריגתם של 3 אזרחים וכן על הריגתם של 2 חיילים בשתי פעולות טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועלים בדרום סומליה.
--
ניז'ר – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניז'ר מסרו ב-29 במאי 2016 על הריגתם של 12 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שערכו התקפה באזור הגבול המשותף עם ניגריה. דוברים צבאיים בניז'ר מסרו על פציעתם של 3 חיילים באירוע.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-29 במאי 2016 על הריגתם של 36 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון סיני. עשרות מטעני-חבלה נתפסו במהלך הפעולה.
--
מאלי – טרור: מקורות רשמיים במאלי מסרו ב-29 במאי 2016 על הריגתם של 4 חיילי או"ם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "אל-קאעידה" שפעלו באזור העיר קידאל בצפון מאלי.
==

ד"ר יוחאי סלע

Sunday, May 29, 2016

טרור אסלאמי - 418 הרוגים ביממה האחרונה

200 הרוגים בסוריה; 130 הרוגים בעיראק; 21 טרוריסטים מוסלמים ו-2 חיילים נהרגו בפיליפינים; 21 לוחמים כורדים נהרגו בטורקיה;  20 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 11 אזרחים ו-2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; 6 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 5 חיילים נהרגו במאלי; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסומליה, במאלי, בסודאן, בניגריה, בתימן, במצרים, בלוב, באלג'יריה, בקווקז, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 418 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים;  מקורות מקומיים בסוריה ומקורות בינלאומיים מסרו ב-28 במאי 2016 על הריגתם של יותר מ-200 בני-אדם בסדרה של קרבות קשים ובהפצצות אוויריות אינטנסיביות שנערכו במהלך היממה האחרונה באזורים אחדים ברחבי סוריה. מרבית ההרוגים היו טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שנפגעו בהפצצות אוויריות קשות של טורקיה וקואליציה האמריקאית שנערכו בצפון סוריה באזור הגבול המשותף עם טורקיה. כמו כן נמסר על עשרות הרוגים במחוז חאלב בהפצצות כבדות מאוד של המשטר הסורי. הרוגים רבים נוספים היו באל-ראקה, דיר אל-זור, דרעא, חומס, דמשק וצפון מחוז לטקיה. מקורות כורדיים מסרו על הרוגים נוספים בפיגוע התאבדות שהתבצע באזור העיר אל-חסכה – לפחות 3 טרוריסטים מוסלמים מתאבדים השתתפו בהתקפה. מקורות נוספים מסרו על עשרות טרוריסטים מוסלמים מארגון "ג'בהת אל-נוסרה" ממוצא אוזבקי נהרגו בפיגוע התאבדות שהתבצע באידליב.

US orders troops in Syria to remove Kurdish insignia


--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים מקומיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-28 במאי 2016 על הריגתם של 130 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה באזור העיר פאלוג'ה באזור העיר רמאדי. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-15 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקרות ביטחוניים בארה"ב מסרו שארגון "המדינה האסלאמית" איבד כ-45 אחוזים מהטריטוריה שלו.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-28 במאי 2016 על הריגתם של 20 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בשתי פעולות צבאיות יזומות שנערכו במהלך היממה האחרונה בשני מחוזות באפגניסטן. מקורות משטרתיים באפגניסטן מסרו על חטיפתו של מפקד משטרה בכיר במחוז קונדוז.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-28 במאי 2016 על הריגתם של 6 טרוריסטים מוסלמים בשתי אירועים שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי פקיסטן. לפחות 3 מההרוגים נפגעו בקרבות בין שני ארגוני טרור הפועלים בצפון-מערב פקיסטן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-28 במאי 2016 על הריגתם של 11 אזרחים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו בצפון ניגריה. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יוזמה שנערכה בצפון ניגריה.
--
מאלי – טרור: מקורות תקשורתיים צבאיים במאלי מסרו ב- 28 במאי 2016 על הריגתם של 5 חיילים מפיצוץ של מוקש שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "אל-קאעידה".
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-28 במאי 2016 על הריגתם של 21 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום-מזרח טורקיה. מקורות נוספים מסרו שאנשי המחתרת נפגעו בשתי פעולות צבאיות שנערכו בסירנק ומרדין. מקור צבאי הוסיף כי מאז יולי 2015 נהרגו 4,900 מאנשי המחתרת בפעולות צבאיות יזומות שנערכו בטורקיה בצפון-עיראק.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בפיליפינים מסרו ב-28 במאי 2016 על הריגתם של 21 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום הפיליפינים. כמו כן נמסר שבמהלך המבצע נהרגו 2 חיילים ונפצעו 9 נוספים. דובר צבאי נוסף מסר שהמבצע הצבאי באזור נערך במהלך היומיים האחרונים.
==

ד"ר יוחאי סלע

Saturday, May 28, 2016

טרור אסלאמי - 360 הרוגים ביממה האחרונה

100 הרוגים בסוריה; 95 הרוגים בעיראק; 79 טרוריסטים מוסלמים ו- 9 חיילים נהרגו באפגניסטן; 50 הרוגים בניגריה בהתקפות של מיליציות אסלאמיות חמושות; 8 הרוגים בפקיסטן; 7 הרוגים בדרום-סודאן; 6 טרוריסטים מוסלמים וחייל נהרגו בקשמיר; 5 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" נהרגו בקווקז; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בלוב, בניגריה, במאלי, בסומליה, בסודאן, במצרים, בטורקיה, בלבנון, בפיליפינים, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 360 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים;  מקורות מקומיים ורשמיים בסוריה מסרו ב-27 במאי 2016 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי המדינה. בין ההרוגים היו יותר מ-50 טרוריסטים מוסלמים מארגון "ג'בהת אל-נוסרה" שנפגעו בעקבות התקפה רחבת-הקיף של הארגון על עמדות יעדים צבאיים הנמצאים באזור הכפרי של העיר אל-חמה. מקורות ביטחוניים בארה"ב מסרו על כ-150 התקפות אוויריות שנערכו בידי "הקואליציה האמריקאי" האמריקאית על העיר אל-ראקה במהלך היומיים האחרונים במטרה לסייע לכוחות הכורדיים בקרבות נגד ארגון "המדינה האסלאמית". מקורות כורדיים ציינו שכוחותיהם הצליחו לכבוש שטחים הנמצאים כ-60 ק"מ צפונית לעיר אל-ראקה. על-פי הערכות אחדות, בעיר נותרו כ-300,000 תושבים. גורמים אזרחיים בסוריה מנסים לשכנע את ארה"ב לרכז את המאמץ המלחמתי באזור דיר-אל-זור ולא בעיר אל-ראקה.

Battle for Fallujah: Civilians evacuated from first Iraqi city taken by Islamic State group

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-27 במאי 2016 על הריגתם של 95 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו נגד ארגון "המדינה האסלאמית" במהלך היממה האחרונה. גורמים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-15 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאיים מסרו על התקדמות נוספת בקרבות באזור העיר פלוג'ה. מקורות ביטחוניים בעיראק מסרו על הריגתו של מפקד ארגון "אל-קאעידה" בעיר בפלוג'ה - מאהר אל-בילאווי – בהפצצה אווירית. על-פי הערכות אחדות, בעיר נותרו כ-150,000 תושבים. מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו על עשרות מאנשי המחתרת הכורדית שנהרגו בהפצצות טורקיות שנערכו בצפון עיראק. אף גורם צבאי רשמי בטורקיה לא מסר דיווח על כך.
--
דרום-סודאן – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים בדרום-סודאן מסרו ב-27 במאי 2016 על הריגתם של 7 בני-אדם מירי של טרוריסטים מקומיים שפעלו באזור העיר הבירה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-26 במאי 2016 על הריגתם של 79 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" במבצע צבאי רחב-היקף שנערך במקביל ב-19 מחוזות (מתוך 34). מקורות צבאיים רשמיים מסרו כי במהלך המבצע הצבאי הנוכחי נהרגו 9 חיילים אפגאנים.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים וצבאיים בפקיסטן מסרו ב-26 במאי 2016 על הריגתם של 8 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובהיתקלויות שהיו עם טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "הטליבאן הפקיסטני". דובר צבאי הוסיף שבין ההרוגים היו 4 טרוריסטים מוסלמים שנפגעו בהיתקלות שהייתה במחוז הנמצא ליד הגבול האפגאני. 4 בני-אדם נוספים נהרגו בחיסולים-ממוקדים שהיו באזור העיר קראצי'.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-26 במאי 2016 על הריגתם של 50 בני-אדם – רובם נוצרים וכפריים – בהתקפה של מיליציות אסלאמיות חמושות משבט הפולאני הפועלות במדינת-המחוז "בנו". כך נמסר מפי מושל המחוז לתקשורת הניגרית.
--
רוסיה – טרור אסלאמי - קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-26 במאי 2016 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יוזמה שנערכה בצפון הקווקז.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאים בהודו מסרו ב-26 במאי 2016 על הריגתם של 6 טרוריסטים מוסלמים וכן על הריגתו של חייל בשתי היתקלויות שהיו באזור חבל קשמיר ההודי במהלך היממה האחרונה.
==

ד"ר יוחאי סלע

Friday, May 27, 2016

טרור אסלאמי - 503 הרוגים ביממה האחרונה

260 הרוגים בעיראק; 88 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 70 הרוגים בסוריה; 45 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 11 הרוגים בתימן בהפצצות של סעודיה; 11 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסומליה; 6 חיילים ו-5 אזרחים נוצרים נהרגו בטורקיה; 3 טרוריסטים מוסלמים ו-2 אזרחים נהרגו בפקיסטן; 2 הרוגים בקשמיר בפיגועי טרור אסלאמיים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, במאלי, בניגריה, בסודאן, בקשמיר, בסומליה, במצרים, בטורקיה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 503 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים;  מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-26 במאי 2016 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. דוברים נוספים מסרו על הרוגים בפיגוע-התאבדות שהתבצע באזור העיר חאלב. כמו כן נמסר על הרוגים נוספים באזור העיר אל-ראקה בעקבות המבצע הצבאי של הכוחות-הכורדיים הנתמכים בידי ארה"ב. מקורות ממשלתיים מסרו על עשרות הרוגים בקרבות שהיו בצפון מחוז לטקיה בשבוע האחרון. קרבות עם נפגעים רבים היו גם באזור סווידא וחומס. מקורות ביטחוניים ברוסיה מסרו שמאז שהחלה המעורבות הצבאית בסוריה ב-30 בספטמבר 2015, נהרגו יותר מ-28,000 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יוזמה של רוסיה. קבר-המוני נוסף ובו 65 גופות התגלה באזור תדמור.

Iraqi forces clash with Islamic State near Falluja, bombard city centre.

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-26 במאי 2016 על הריגתם של 260 בני-אדם ביום נוסף של קרבות קשים ובהפצצות אוויריות שנערכו בידי כל הכוחות-הלוחמים הפועלים בעיראק. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם הרוגים ב-10 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. פיגועי-התאבדות נוספים היו במהלך היממה האחרונה באזור העיר בגדאד שבמהלכם נהרגו לפחות 15 בני-אדם. טורקיה תקפה יעדים של המחתרת הכורדית בצפון-עיראק.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים מקומיים בתימן מסרו ב-26 במאי 2016 על הריגתם של 11 בני-אדם – כולם בני משפחה אחת – בהפצצה אווירית של הקואליציה הסעודית בשל טעות בזיהוי.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-26 במאי 2016 על הריגתם של 45 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בסדרה של קרבות שנערכו במהלך היממה האחרונה בצפון אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-26 במאי 2016 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון מחוז ווזיריסטן. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 שיעים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים סונים המתנגדים לנוכחותם של שיעים על אדמת פקיסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-26 במאי 2016 על הריגתם של 11 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה בדרום סומליה.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-26 במאי 2016 על הריגתם של 88 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" בסדרה של מבצעים צבאיים שנערכו במהלך היומיים האחרונים בצפון סיני.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-26 במאי 2016 על הריגתם של 6 חיילים טורקים ועל פציעתם של 12 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי אנשי המחתרת הכורדית ובפיגוע נוסף שהתבצע נגד חיילים טורקים הפועלים בדרום-מזרח טורקיה. מקורות נוצריים בטורקיה מסרו על הריגתם של 5 נוצרים בפיגוע-התאבדות שהתבצע בכפר נוצרי הנמצא בדרום-מזרח טורקיה. אף גורם רשמי בטורקיה לא מסר דיווח על המקרה.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-26 במאי 2016 על הריגתם של אזרח ושוטר מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור חבל קשמיר ההודי.
==

ד"ר יוחאי סלע

Thursday, May 26, 2016

טרור אסלאמי - 260 הרוגים ביממה האחרונה

80 הרוגים בסוריה; 70 הרוגים בעיראק; 53 טרוריסטים מוסלמים ו-10 אזרחים נהרגו באפגניסטן; 21 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסומליה; 15 הרוגים בתימן; 5 הרוגים בדרום-סודאן; 3 חיילים נהרגו בפקיסטן; הרוג בלבנון; אזרח נהרג בקשמיר; פיגועים וקרובת נוספים עם נפגעים היו בתימן, בסומליה, בניגריה, בסודאן, במאלי, במצרים, בטורקיה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 260 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים;  מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-25 במאי 2016 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות שנערכו לאורך היממה האחרונה ברחבי סוריה. מקורות כורדיים מסרו על הריגתם של עשרות טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" במהלך התקפה שנערכה על העיר אל-ראקה בכוחות משותפים עם מאות לוחמים ערבים-סורים המשתפים פעולה עם המיליציות הכורדיות הפועלות בצפון סוריה. מקורות מקומיים נוספים מסרו על הריגתם של עשרות בני-אדם נוספים בהפצצות אוויריות של סוריה ורוסיה נערכו באזור חאלב, אידליב ובצפון מחוז לטקיה. תושבים מקומיים בסוריה מסרו על רגיעה מסוימת בקרבות באזור דמשק ביממה האחרונה.

US Protects Syria Group Who Killed 100+ Civilians - How Many Villages Do They Have To Massacre

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-25 במאי 2016 על הריגתם של 70 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. דוברים צבאיים רשמיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-10 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאיים רשמיים בעיראק מסרו על הצלחות קרקעיות נוספות במהלך המבצע הצבאי לשחרורה של העיר פלוג'ה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים – סעודיה: מקורות בינלאומיים מסרו ב-25 במאי 2016 על הריגתם של יותר מ-15 בני-אדם בסדרה של הפצצות אוויריות של סעודיה שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי תימן. דובר באו"ם מסר שלמרות ההפצצות הסעודיות הכבדות, הדיונים הנערכים בין שני הצדדים הלוחמים בתימן, לקראת הסכם חתום.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-25 במאי 2016 על הריגתם של 53 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היומיים האחרונים במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן. כמו כן נמסר על הריגתם של 10 אזרחים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל באוטובוס אזרחי באזור העיר קאבול. ארגון "הטליבאן" הכריז על מנהיג חדש לארגון.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב- 25 במאי 2016 על הריגתם של 3 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור העיר פשוואר. מקור אחר ציין שהחיילים נהרגו מירי של טרוריסטים מוסלמים.
--
סומליה – טרור – קניה: מקורות צבאיים רשמיים בקניה מסרו ב-25 במאי 2016 על הריגתם של 21 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בפעילות צבאית יזומה של הצבא הקנייתי שנערכה בדרום סומליה.
--
דרום-סודאן – מלחמת-אזרחים - סודאן: מקורות מקומיים בדרום-סודאן מסרו ב-25 במאי 2016 על הריגתם של לפחות 5 בני-אדם בסדרה של התקפות שנערכו בידי טרוריסטים מקומיים. כמו כן נמסר שבין ההרוגים היה לפחות אדם אחד שנפגע בפעילות צבאית של סודאן האסלאמית שנערכה במחוז קורדופן.
--
לבנון – טרור: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-25 במאי 2016 על חיסולו של אחיינו של טרוריסט מוסלמי סוני הצטרף לארגון "ג'בהת אל-נוסרה". הטרוריסט היה מבוקש על-ידי שלטונות הביטחון של לבנון. אחיינו חוסל על רקע של נקמה עדתית בין השיעים לסונים בלבנון. 
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-25 במאי 2016 על הריגתו של אזרח בידי טרוריסטים מוסלמים מקומיים הפועלים באזור חבל קשמיר. האיש נחטף לפני שהוצא-להרוג בידי חוטפיו.
==

ד"ר יוחאי סלע

Wednesday, May 25, 2016

טרור אסלאמי - 250 הרוגים ביממה האחרונה

164 הרוגים בעיראק; 50 הרוגים בסוריה; 13 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים;  7 הרוגים בפקיסטן בקרבות בין שתי מיליציות אסלאמיות; 6 חיילים נהרגו בטורקיה; 5 אזרחים ו-5 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן;  2 הרוגים מפיצוץ של מטען-חבלה בתימן; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקשמיר; חייל נהרג בסעודיה; טרוריסט מוסלמי בכיר מארגון "בוקו חראם" נהרג בניגריה; 450 חיילים טורקים נהרגו מאז יולי 2015; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסודאן; בדרום-סודאן; בסומליה, בניגריה, במאלי; במצרים, בתימן, בלבנון, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 256 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים;  מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-24 במאי 2016 על הריגתם של יותר מ-50 בני-אדם בסדרה ארוכה של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה באזורים אחדים ברחבי סוריה. דוברים מקומיים מסרו על קרבות עם נפגעים באזור דרעא, דיר אל-זור, במבואות דמשק, בחומס, בחאלב ובאזורים אחדים בהם שולטים הכוחות הכורדיים. מקורות עלווים בסוריה נשבעו לנקום ביד קשה בעקבות סדרת הפיגועים שהייתה יממה קודם לכן שגרמה להריגתם של יותר מ-150 בני-אדם ולפציעתם של כ-400 נוספים. מקורות צבאיים בסוריה מסרו על הריגתו של מפקד בכיר בארגון "המדינה האסלאמית" בקרבות שהיו במהלך היממה האחרונה באזור העיירה זאבאדאני. מקורות כורדיים מסרו על פעילות צבאית נרחבת של כוחותיהם באזור העיר אל-ראקה.

Turkish police attack pro-Kurdish rally in Mardin

--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-24 במאי 2016 על הריגתם של 6 חיילים טורקים בהתקפה של אנשי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה. מקור רשמי נוסף מסר שאנשי המחתרת הכורדית הצליחו להטמין מטען-חבלה ברכב צבאי שגרם להריגתם של החיילים. דובר נוסף בטורקיה מסר כי מאז יולי 2016 נהרגו בטורקיה יותר מ-450 מאנשי כוחות-הביטחון בפיגועי טרור ובקרבות נגד המחתרת הכורדית.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-24 במאי 2016 על הריגתם של 164 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-12 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. דובר צבאי רשמי בעיראק מסר על התקדמות ניכרת בקרבות הנערכים באזור העיר פלוג'ה. מקורות נוספים בעיראק מסרו שארגון "המדינה האסלאמית" מתכנן להשתמש בתושבי העיר כ"מגן אנושי" מול ההתקפה של הצבא העיראקי. כמו כן נמסר על פיגועים נוספים עם הרוגים באזור העיר בגדאד במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים – סעודיה: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-24 במאי 2016 על הריגתם של 2 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל באוניברסיטת צנעא. כמו כן נמסר על הריגתו של חייל סעודי בהתקפה שנערכה בגבול בין תימן לסעודיה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-24 במאי 2016 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים בהפצצה אווירית שנערכה באזור מחוז הלמנד. בין ההרוגים היה מפקד בכיר בארגון הטליבאן ששימש "מושל הצללים" של המחוז מטעם הארגון. כמו כן נמסר על הריגתם של 5 אזרחים בדרום אפגניסטן מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן".
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-24 במאי 2016 על הריגתם של 6 בני-אדם בסדרה של קרבות שפרצו בין שתי מיליציות אסלאמיות חמושות הפועלות בצפון פקיסטן. מקור אחר מסר שההרוגים היו פעילים פוליטיים של ארגון מתחרה. כמו כן נמסר על הריגתו של שוטר מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו בצפון-מערב פקיסטן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-24 במאי 2016 על הריגתו של מומחה מספר 1 של ארגון "בוקו חראם" בהרכבת מטעני-חבלה בידי חבריו לארגון על רקע ניסיונו לעזוב את הארגון. מקור אחר ציין שהבכיר נהרג בידי שומריו.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-24 במאי 2016 על הריגתם של 13 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון-סיני.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות תקשורתיים בקשמיר מסרו ב-24 במאי 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בהיתקלות עם חיילים הודים הפועלים באזור חבל קשמיר ההודי.
==

ד"ר יוחאי סלע

Tuesday, May 24, 2016

טרור אסלאמי - 481 הרוגים ביממה האחרונה

219 הרוגים בעיראק; 180 הרוגים בסוריה; 45 חיילים נהרגו בעיר עדן שבתימן; 13 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי באפגניסטן; 8 הרוגים בדארפור;  6 לוחמים כורדים נהרגו בטורקיה;  4 חיילים ו-3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסומליה; 3 שוטרים נהרגו בקשמיר בפיגוע טרור אסלאמי; טרוריסטית מוסלמית נהרגה בירושלים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במצרים, בלבנון, בסודאן, במאלי, בניגריה, בסומליה, בטורקיה, בתימן, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 482 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים;  מקורות מקומיים בסוריה ומקורות נוספים בלבנון מסרו ב-23 במאי 2016 על הריגתם של יותר מ-180 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי-טרור קטלניים מאוד, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. מקורות רבים בסוריה מסרו שמרבית הנפגעים – יותר מ-140 בני-אדם – נהרגו בסדרה פיגועים קשה מאוד שהתבצעה באזור החוף של מחוז לטקיה המהווה המעוז העיקרי של העדה העלווית ושל המשטר הסורי. בהתקפה במחוז השתתפו 5 טרוריסטים מוסלמים מתאבדים ארגון "המדינה האסלאמית" בנוסף לשתי מכוניות-תופת וכן נמסר על ירי של פצצות מרגמה ורקטות לעבר יישובים אזרחיים – וגם באזורים בהם נמצאים בסיסים רוסים באזור העיר ג'בלה וטרטוס. מקורות רפואיים בסוריה מסרו על יותר מ-300 פצועים בפיגועים הללו שהיו במחוז.

ISIS-claimed bomb attacks in Syria kill at least 148


--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-23 במאי 2016 על הריגתם של 219 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בעיראק בצפון עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-22 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. דוברים רשמיים בעיראק קראו לתושבי העיר פלוג'ה להימלט מבתיהם לנוכח הפעולה הצבאית לשחרורה של העיר מידי ארגון "המדינה האסלאמית".
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-23 במאי 2016 על הריגתם של 45 חיילים בפיגוע התאבדות שהתבצע כנראה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שפעלו במרכז גיוס צבאי הנמצא באזור העיר עדן.
--
אפגניסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-23 במאי 2016 על הריגתם של 13 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בצפון מחוז קונדוז.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-23 במאי 2016 על הריגתם של 4 חיילים, וכן על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בשתי תקריות שהיו במהלך היממה האחרונה בדרום סומליה.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-23 במאי 2016 על הריגתם של 3 שוטרים הודים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור חבל קשמיר ההודי.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-23 במאי 2016 על הריגתם של 6 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה אחרונה בדרום-מזרח המדינה.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-23 במאי 2016 על הריגתם של 8 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים שתקפו מתפללים במסגד מקומי הנמצא בעיירה ארזיני שבמערב חבל דארפור. גורמים רשמיים בחבל מסרו שהתוקפים היו ערבים שפעלו ממניעים אתניים נגד בני שבט ה"מאסאליט".
==
ד"ר יוחאי סלע


Monday, May 23, 2016

טרור אסלאמי - 204 הרוגים ביממה האחרונה

90 הרוגים בסוריה; 80 הרוגים בעיראק; 16 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בתימן; 7 הרוגים בפקיסטן; 6 שוטרים נהרגו באפגניסטן; 2 הרוגים בניגריה בהתקפה של מיליציות אסלאמיות; שר לשעבר נהרג בלוב בהתקפה של ארגון "המדינה האסלאמית"; מפקד בכיר בארגון "אל-שבאב" נהרג בסומליה; חייל נהרג בטורקיה מפיצוץ של מטען-חבלה; החל הקרב לשחרור העיר פלוג'ה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במאלי, בניגריה, בסודאן, בסומליה, בתימן, בלבנון, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 204 הרוגים ביממה האחרונה; 
==
סוריה – מלחמת-אזרחים;  מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-22 במאי 2016 על הריגתם של 90 בני-אדם בסדרה ארוכה של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו לאורך כל היממה האחרונה באזורים רבים ברחבי סוריה. מקרות בינלאומיים מסרו שמרבית הנפגעים היו בהפצצות אוויריות שנערכו על העיר אל-ראקה הנמצאת בשליטת ארגון "המדינה האסלאמית". דוברים מקומיים מסרו על קרבות עם נפגעים באזור דרעא, דמשק, חומס, חאלב, אידליב, בצפון מחוז לטקיה וכן באזורים אחדים המחוזקים בידי הכוחות-הכורדיים הפרוסים לאורך הגבול עם טורקיה. ארגונים לזכויות-אדם בסוריה מסרו על הריגתם של 7 בני משפחה אחת בהפצצה אמריקאית שנערכה בכפר הנמצא בשליטת ארגון "המדינה האסלאמית" בצפון סוריה.

Syrian forces clash with IS militants in Deir al-Zor - Syrian military video.


--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-22 במאי 2016 על הריגתם של 80 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בצפון עיראק נגד ארגון "המדינה האסלאמית". מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-7 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. בין ההרוגים היו לפחות 30 מאנשי המחתרת הכורדית שנפגעו בהפצצה טורקית שנערכה בצפון עיראק – כך לפי דובר צבאי טורקי. מקורות רשמיים בעיראק מסרו שהחל הקרב לשחרורה של העיר פלוג'ה הנמצאת בשליטת ארגון "המדינה האסלאמית".
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים בממשלת עדן שבתימן מסרו ב-22 במאי 2016 על הריגתם של 16 טרוריסטים מוסלמים יוצאי ארגון "אל-קאעידה" בפשיטה שנערכה בדרום המדינה במהלך היממה האחרונה. מקורות אחרים מסרו על 13 טרוריסטים מוסלמים הרוגים.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים לוב מסרו ב-22 במאי 2016 על הריגתו של שר-העבודה לשעבר של ממשלת לוב התקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שפעלו באזור העיר מיסרטה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-22 במאי 2016 על הריגתם של 6 שוטרים מירי של טרוריסט מוסלמי המזוהה עם ארגון "הטליבאן" שהצטרף לכוחות-הביטחון של אפגניסטן בשליחות הארגון.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-22 במאי 2016 על הריגתם של 7 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובפעולות צבאיות יזומות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי פקיסטן. בין ההרוגים היו לפחות 2 שוטרים ו-2 טרוריסטים מוסלמים.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-22 במאי 2016 על הריגתו של מפקד בכיר בארגון "אל-שבאב" בפעולה צבאית יזומה שנערכה בדרום המדינה בשיתוף עם כוחות צבאיים של "האיחוד האפריקאי".
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-22 במאי 2016 על הריגתם של 2 בני-אדם בהתקפה של אנשי המיליציות האסלאמיות החמושות הפועלות בדרום ניגריה. מקורות נוספים מסרו שהמיליציות הללו הורגות יותר מאשר ארגון "בוקו חראם".
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-22 במאי 2016 על הריגתו של חייל מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי אנשי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה. דובר צבאי נוסף מסר על הריגתם של 30 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון-עיראק.
==

ד"ר יוחאי סלע