Wednesday, August 31, 2016

טרור אסלאמי - 375 הרוגים ביממה האחרונה

120 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 100 הרוגים בסוריה; 95 הרוגים בעיראק; 25 הרוגים בתימן; 15 חיילים נהרגו בפיליפינים בקרבות נגד ארגון "אבו סיאף"; 12 הרוגים בפיגוע-התאבדות בסומליה; 3 ילדים נהרגו בסעודיה; 3 הרוגים בפקיסטן בהתקפת טרור; טרוריסט מוסלמי נהרג בפיגוע-התאבדות שהתבצע בקירגיסטן; שוטר נהרג בטורקיה בהתקפה של המחתרת הכורדית: פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בקשמיר, בקווקז, במאלי, בלוב, בסודאן, בניגריה, בתימן, במצרים, בטורקיה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 375 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים ובאיים בסוריה מסרו ב-30 באוגוסט 2016 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. מקורות נוספים מסרו על הריגתם של יותר מ-30 בני-אדם בסדרה של הפצצות אוויריות שנערכו על העיר אל-רקה בידי הצבא הסורי וחיל-האוויר הרוסי. כמו כן נמסר על הריגתם של עשרות בני-אדם נוספים בקרבות שהיו באזור העיר דרעא. בקרבות אלה נפגעו כנראה נהרגו חיילים סורים בהתקפות של ארגוני הג'יהאד הפועלים באזור. קרבות עם נפגעים היו באזור חאלב, בחומס, בדיר אל-זור, באל-חמה ובמחוז אידליב. המורדים באל-חמה מסרו שהם הצליחו לכבוש עיירה במהלך קרבות נגד הצבא הסורי. דובר ארגון "המדינה האסלאמית", אבו מוחמד אל-עדנני, חוסל באזור העיר חאלב בהפצצה אמריקאית.

Somalia: At least 12 killed after truck bomb explodes near presidential palace

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-30 באוגוסט 2016 על הריגתם של 95 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. מקורות צבאיים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-10 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. גורמים תקשורתיים מסרו על מציאתם של כ-75 קברי-אחים בהם טמונים אלפי גופות של בני-אדם שנרצחו בידי ארגון "המדינה האסלאמית" בסוריה ובעיראק.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-30 באוגוסט 2016 על הריגתם של 25 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היומיים האחרונים ברחבי תימן. גורמים שיעים מסרו שבין ההרוגים היו 9 ילדים שנפגעו בהפצצה אווירית של סעודיה שנערכה במחוז סעדה שבצפון-תימן. מנגד, נמסר על הריגתם של 3 ילדים סעודים בהפצצה של טרוריסטים מוסלמים שיעים שפעלו מתימן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-30 באוגוסט 2016 על הריגתם של 120 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בשתי התקפות אוויריות קשות שנערכו על שיירה של הארגון הפועל במחוז פקטייה. דובר של ארגון "הטליבאן" באפגניסטן מסר שבהפצצה נהרגו תלמידים של בית-ספר אסלאמי הנמצא בחסות ארגון "הטליבאן".
--
פקיסטן – טרור: מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-30 באוגוסט 2016 על הריגתם של 2 שוטרים ואזרח מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור העיר פשוואר.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-30 באוגוסט 2016 על הריגתו של שוטר מירי של אנשי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בפיליפינים מסרו ב-30 באוגוסט 2016 על הריגתם של 15 חיילים בקרבות שנערכו בדרום המדינה נגד ארגון הטרור האסלאמי "אבו סיאף". מקורות צבאיים הוסיפן ששנים מהחיילים נרצחו על-ידי עריפת ראשם.
--
קירגיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בקירגיסטן מסרו ב-30 באוגוסט 2016 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי ממוצא סיני שביצע פיגוע התאבדות ליד השגרירות הסינית הנמצאת בעיר הבירה בישקק. לפני שבועות אחדים נחתם הסכם אזורי בראשותה של סין בנוגע למאבק משותף נגד גורמי טרור אסלאמיים.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-30 באוגוסט 2016 על הריגתם של 12 בני-אדם בפיגוע-התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו ליד ארמון הנשיאות הנמצא בעיר מוגדישו. בין ההרוגים היו לפחות 5 חיילים.
==
ד"ר יוחאי סלע


Tuesday, August 30, 2016

טרור אסלאמי - 282 הרוגים ביממה האחרונה

71 חיילים נהרגו בפיגוע התאבדות בתימן; 70 הרוגים בסוריה; 55 הרוגים בעיראק; 50 טרוריסטים מוסלמים ו-3 אזרחים נהרגו באפגניסטן; 16 חיילים נוספים נהרגו בלוב; 5 הרוגים במאלי; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 3 חיילים נהרגו בטוניסיה;  2 חיילים טורקים ו-2 לוחמים כורדים נהרגו בטורקיה; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסומליה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, בקשמיר, בתימן, בלוב, בסודאן, בניגריה, במצרים, בטורקיה, במאלי, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 282 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-29 באוגוסט 2016 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. מקורות נוספים מסרו על נפגעים נוספים במהלך הקרבות שהיו באזורי הפלישה של הצבא טורקי בצפון עיראק באזור העיירה ג'רבלוס. מקורות נוספים מסרו שטורקיה מרחיבה את אחיזה בשטח הסורי. גורמים אזרחיים מסרו שיותר מ-75 אזרחים כורדים נהרגו עד כה בהפצצות טורקיות שנערכו באזורי הפלישה.  כמו כן נמסר על נפגעים רבים באזור העיר חומס, חאלב, אל-חמה, דרעא, דיר אל-זור ובמקומות נוספים ברחבי סוריה. מקורות אזרחיים מסרו על עשרות הרוגים באזור דיר אל-זור בלבד בהפצצות של הקואליציה האמריקאית שנערכה נגד ארגון "המדינה האסלאמית". לאחר 4 ימים של הפצצות טורקיות על יעדים כורדיים, ארה"ב נזכרה להזכיר לטורקיה שהמאבק צריך להתמקד בארגון "המדינה האסלאמית".

Syria war august 2016, Aleppo

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-29 באוגוסט 2016 על הריגתם של 55 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-8 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות תקשורתיים נוספים מסרו על הריגתם של 23 בני-אדם בפיגוע-התאבדות שהתבצע באזור העיר כרבלא. טורקיה תקפה יעדים כורדיים בצפון-עיראק.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים סונים מסרו ב-29 באוגוסט 2016 על הריגתם של 71 חיילים ועל פציעתם של כ-40 נוספים בפיגוע התאבדות שהתבצע במתחם צבאי הנמצא באזור העיר עדן. ארגון "המדינה האסלאמית" נטל אחריות לפיגוע הקטלני.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ורפואיים בלוב מסרו ב-29 באוגוסט 2016 על הריגתם של 16 חיילים ועל פציעתם של 100 חיילים נוספים במהלך קרבות שהיו באזור העיר סירט במהלך היממה האחרונה. ביומיים האחרונים נהרגו באזור זה בלבד 34 חיילים ונפצעו יותר מ-180 נוספים בקרבות נגד ארגון "המדינה האסלאמית".
--
טוניסיה – טרור: מקורות צבאיים בטוניסיה מסרו ב-29 באוגוסט 2016 על הריגתם של 3 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "אל-קאעידה" שפעלו באזור הגבול המשותף עם אלג'יריה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-29 באוגוסט 2016 על הריגתם של 50 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן. מקורות תקשורתיים מסרו על הריגתם של 3 אזרחים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בצפון אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-29 באוגוסט 2016 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים האחראים לפיגוע-טרור קטלני שהתבצע בשנת 2009.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-29 באוגוסט 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור העיר מוגדישו.
--
מאלי – טרור אתני: מקורות תקשורתיים מאלי מסרו ב-29 באוגוסט 2016 על הריגתם של 5 בני-אדם בקרבות שפרצו בצפון מאלי בין שתי מיליציות אסלאמיות חמושות הפועלות באזור.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-29 באוגוסט 2016 על הריגתם של 2 חיילים וכן על הריגתם של 2 מאנשי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום מזרח טורקיה. ההרוגים נפגעו באירועים נפרדים.
==
ד"ר יוחאי סלע


Monday, August 29, 2016

טרור אסלאמי - 376 הרוגים ביממה האחרונה

175 הרוגים בעיראק; 80 הרוגים בסוריה; 25 הרוגים בתימן; 22 חיילים אפגאנים נהרגו בטעות בחיסול-ממוקד אמריקאי באפגניסטן;  20 הרוגים באפגניסטן; 18 חיילים נהרגו בלוב;  10 אזרחים נהרגו בדרום-סודאן; 7 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" נהרגו בסומליה; 7 מאנשי המחתרת הכורדית נהרגו בטורקיה; 5 טרוריסטים נהרגו בניגריה; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפיליפינים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בקשמיר, בפיליפינים, בתאילנד, בתימן, בסומליה, בניגריה, בלוב, במצרים, בטורקיה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 376 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-28 באוגוסט 2016 על הריגתם של 80 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. גורמים מקומיים נוספים מסרו על הריגתם של כ-40  בני-אדם בהפצצות אוויריות של טורקיה שנערכו במהלך היממה האחרונה באזור הכפרי ליד העיירה ג'רבלוס. מרבית הנפגעים באזור הזה היו אזרחים. צבא סורי החופשי הנתמך בידי טורקיה הצליח להשתלט על שני כפרים שהיו בידי הכוחות-הכורדים שפעלו באזור. ארדואן החליט לחסל כורדים בסוריה כפי שהוא עושה לכורדים בדרום-מזרח טורקיה. כל הפשעים האלה נעשים בחסותה ובהסכמתה של ארה"ב. קרבות עם נפגעים רבים היו גם באזור דרעא, דיר אל-זור, חומס, חאלב, אל-חמה ובצפון מחוז לטקיה. גורמים אחרים מסרו על נפגעים גם באזור דמשק.

Turkish airstrikes kill at least 40 civilians in Syria

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-28 באוגוסט 2016 על הריגתם של 175 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-12 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. גורם רשמי בכיר בעיראק מסר שהעיירה ח'לאדייה שוחררה בידי הצבא העיראקי וכי במהלך הקרב נהרגו כ-1,000 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית".
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים שיעים וסונים בתימן מסרו ב-28 באוגוסט 2016 על הריגתם של יותר מ-25 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי תימן, בין ההרוגים היו לפחות 15 אזרחים שנפגעו בהפצצה אווירית של סעודיה שנערכה באזור העיר תעז. מקורות שיעים מסרו שהותקף מהאוויר אוטובוס אזרחי באזור תעז.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות רפואיים בלוב מסרו ב-28 באוגוסט 2016 על הריגתם של 18 חיילים ועל פציעתם של כ-120 חיילים נוספים בקרבות שהיו במהלך היממה האחרונה בעיר סירט. דוברים צבאיים בלוב מסרו שהצבא הלובי מנהלך קרב קשה מול המעוז האחרון של ארגון "המדינה האסלאמית" בעיר סירט.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-28 באוגוסט 2016 על הריגתם של יותר מ-20 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי אפגניסטן. בין ההרוגים היו בוודאות 5 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" שנפגעו בקרב יריות שפרץ במזרח אפגניסטן.
--
אפגניסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-28 באוגוסט 2016 על הריגתם של 22 חיילים אפגאנים בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך במחוז הלמנד שבאפגניסטן. האירוע התרחש בשל טעות בזיהוי. ביקורת חריפה נמתחה על הצבא האמריקאי הפועל באפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-28 באוגוסט 2016 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים מבוקשים שנפגעו בפעילות צבאית יוזמה שנערכה במהלך היממה אחרונה באזור לאהור.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-28 באוגוסט 2016 על הריגתם של 7 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום סומליה.
--
דרום-סודאן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-28 באוגוסט 2016 על הריגתם של 10 אזרחים מירי של חיילים במהלך פעולה נגד המורדים הפועלים בדרום המדינה.
--
ניגריה – טרור: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-28 באוגוסט 2016 על הריגתם של 5 טרוריסטים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום המדינה. לא נמסרה הזהות הארגונית של הטרוריסטים שנפגעו במהלך הפעולה.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בפיליפינים מסרו ב-28 באוגוסט 2016 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים נוספים מארגון "אבו סיאף" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום הפיליפינים.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-28 באוגוסט 2016 על הריגתם של 7 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום-מזרח טורקיה.
==

ד"ר יוחאי סלע

Sunday, August 28, 2016

טרור אסלאמי - 309 הרוגים ביממה האחרונה

120 הרוגים בסוריה; 96 הרוגים בעיראק; 69 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במזרח אפגניסטן; 10 הרוגים בתימן; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בבנגלדש; 4 חיילים נהרגו בצ'אד מפיצוץ של מוקש; 3 חיילים נהרגו בלוב מפיצוץ של מכונית-תופת; 2 הרוגים בסומליה בפיגוע טרור; ילד נהרג בסעודיה מירי של מרגמות שנורו מתימן; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו ניגריה, בסודאן, במאלי, בלוב, בתימן, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן, בקשמיר ובאפגניסטן; סה"כ 309 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות כורדיים מסרו ב-27 באוגוסט 2016 על הריגתם של יותר מ-120 בני-אדם בסדרה של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות רחבות-היקף שנערכו במהלך היממה האחרונה ברוב הערים המרכזיות של סוריה. דוברים נוספים מסרו שמרבית הנפגעים היו אזור העיר חאלב, וכן בהפצצות אוויריות קשות מאוד של טורקיה שנערכו באזור ג'רבלוס שנכבשה לפני ימים אחדים בידי צבא סוריה החופשי בסיוע הדוק של טורקיה שפלשה לאזור. גורמים אחדים בסוריה מסרו שבמהלך היממה האחרונה עשרות רבות של אזרחים בשני האזורים האלה. מקורות אזרחיים בעיר חאלב מסרו כי במהלך היום הופצצו יעדים אזרחיים מתוך כוונה לפגוע באזרחים רבים ככול האפשר. מקורות בטורקיה מסרו על חייל טורקי ראשון שנהרג במבצע הצבאי בסוריה.

Aftermath of Assad barrel bomb attack

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-27 באוגוסט 2016 על הריגתם של 96 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור קטלניים, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-13 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. גורמים צבאיים נוספים מסרו על הריגתם של יותר מ-50 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בהפצצות כבדות שנערכו על העיר מוסול.
--
תימן – מלחמת-אזרחים – סעודיה: מקורות תקשורתיים שיעים מסרו ב-27 באוגוסט 2016 על הריגתם של יותר מ-10 מאנשי המיליציות הסוניות בקרבות היו בצפון תימן. כמו כן נמסר ממקורות סעודיה על הריגתו של פעוט בן 3 מירי של מרגמות שנורו בידי טרוריסטים מוסלמים שיעים שפעלו המשטח התימני.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים לוב מסרו ב-27 באוגוסט 2016 על הריגתם של 3 חיילים מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שפעלו באזור העיר בנגאזי.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-27 באוגוסט 2016 על הריגתם של 69 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות אווירית יזומה שנערכה במזרח וכן בקרבות קרקעיים שבמהלכם נכבשו יעדים אחדים באזור.
--
בנגלדש – טרור: מקורות רשמיים בבנגלדש מסרו ב-27 באוגוסט 2016 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים בפעולה צבאית יזומה נוספת באזור העיר הבירה. בין ההרוגים היה כנראה מתכנן הפיגוע הקטלני בו נהרגו בעיר הבירה, דקה, יותר מ-22 בני-אדם ב-1 ביולי 2016. האיש היה בעל אזרחות קנדית.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-27 באוגוסט 2016 על הריגתם של 2 בני-אדם מפיצוץ של רימון יד שהושלך בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו באזור העיר מוגדישו.
--
צ'אד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בצ'אד מסרו ב-27 באוגוסט 2016 על הריגתם של 4 חיילים מפיצוץ של מוקש שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם".
==
ד"ר יוחאי סלע


Saturday, August 27, 2016

טור אסלאמי - 276 הרוגים ביממה האחרונה

116 הרוגים בעיראק; 80 הרוגים בסוריה; 30 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 20 הרוגים בתימן בקרבות ובהפצצות אוויריות; 11 שוטרים נהרגו ו-80 בני-אדם נפצעו בפיגוע טרור בטורקיה; 11 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אבו סיאף" נהרגו בפיליפינים; 7 שוטרים נהרגו בפקיסטן בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים; תושב מוסלמי נהרג ליד עופרה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בניגריה, במאלי, בתימן, בלוב, בסודאן, במצרים, בסומליה, בטורקיה, בקשמיר, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 276 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקרות מקומיים וצבאיים בסוריה מסרו ב-26 באוגוסט 2016 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם בסדרה של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות שנערכו ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. מקורות אזרחיים בעיירה דרייה, ליד דמשק, מסרו שכאלף מורדים עם נשק קל וכ-5,000 אזרחים יתפנו למחוז אידליב בהתאם להסכם שנחתם עם המשטר הסורי. העיירה הייתה נתונה במצור מאז שנת 2011. מקורות אזרחיים בעיר חאלב מסרו על הריגתם של לפחות 25 בני-אדם בסדרה של קרבות בין המורדים לבין הצבא הסורי במהלך היממה האחרונה. בין ההרוגים היו כנראה גם ילדים. קרבות עם נפגעים רבים נוספים היו גם בחומס, באל-חמה, בדיר אל-זור, בצפון מחוז לטקיה ובאזורים בהם פלשו הכוחות הטורקים ליד הגבול המשותף עם סוריה.

A Car Bomb In Turkey Killed 11 Police Officers And Wounded 45

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-26 באוגוסט 2016 על הריגתם של 116 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו בעיקר באזור העיר מוסול במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-11 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר מפי דובר צבאי רשמי בעיראק על המשך הפעולה הצבאית לשחרורם של כפרים הנמצאים באזור העיר מוסול.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-26 באוגוסט 2016 על הריגתם של יותר מ-20 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בידי סעודיה במהלך היממה האחרונה. מקורות נוספים מסרו שבין ההרוגים היו לפחות 11 אזרחים שנפגעו בהפצצה אווירית של סעודיה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: דוברים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-26 באוגוסט 2016 על הריגתם של כ-30 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות אווירית יזומה של הצבא האפגאני שנערכה במהלך היממה האחרונה במחוזות אחדים ברחבי המדינה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-26 באוגוסט 2016 על הריגתם של 7 שוטרים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים שפעלו במחוז בלוצ'יסטן נגד כוחות משטרה המקומיים ונגד מתחמים ממשלתיים הנמצאים במחוז.
--
טורקיה – כורדים: מקורות רשמיים בטורקיה מסרו ב-26 באוגוסט 2016 על הריגתם של 11 שוטרים ועל פציעתם של כ-80 בני-אדם נוספים בפיגוע קטלני שהתבצע באמצעות מכונית-תופת שהופעלה ליד מחסום משטרתי הנמצא קרוב לגבול עם סוריה. המחתרת הכורדית – ה-PKK – נטלה אחריות לפיגוע הקטלני.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בפיליפינים מסרו ב-26 באוגוסט 2016 על הריגתם של 11 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אבו סיאף" המזוהה עם ארגון "אל-קאעידה" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה בדרום המדינה. מקורות צבאיים נוספים מסרו שבפעולה נפצעו כ-27 חיילים.
--
ישראל – טרור – הרשות הפלסטינית: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-26 באוגוסט 2016 על הריגתו של תושב מוסלמי מירי של כוחותינו שפעלו ליד עופרה. הירי התבצע בשל החשש שההרוג תכנן פיגוע נגד כוחותינו שפעלו במקום. בעקבות בדיקה של הצבא התברר שלהרוג לא היו כוונות לבצע פיגוע.
==

ד"ר יוחאי סלע

Friday, August 26, 2016

טרור אסלאמי - 300 הרוגים ביממה אחרונה

130 הרוגים בסוריה; 111 הרוגים בעיראק; 18 אזרחים וסטודנטים ו-3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן;  11 הרוגים בתימן; 8 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 7 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בתימן; 6 הרוגים בסומליה בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב"; 5 שוטרים נהרגו בטורקיה; אדם אחד נהרג ו-29 נפצעו בדרום-תאילנד; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במאלי, בניגריה, בצ'אד, בקשמיר, בתימן, בלוב, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 300 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-25 באוגוסט 2016 על הריגתם של יותר מ-130 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות נוספים מסרו שהמבצע הטורקי בסוריה נמשך, וכי טורקיה הכניסה עוד כ-10 טנקים נוספים לתוך השטח הסורי במטרה לסייע לכוחות המורדים להשלים את כיבושה של העיר ג'רבלוס. מקורות כורדיים מסרו ששוב ארה"ב נטשה את הכוחות הכורדיים למרות הבטחותיה, וכי הם משלמים את המחיר בשל איומיו של ארדואן כלפי ארה"ב. על-פי דרישתה של טורקיה ובתמיכתה של ארה"ב, הכוחות הכורדיים נסוגו מזרחית לנהר הפרת. דוברים נוספים בסוריה מסרו שבכוונתה של טורקיה להקים אזור-חיץ  לאורך 70 ק"מ ובעומק של כ-20 ק"מ בתוך השטח הסורי הצמוד לגבול הטורקי. קרבות עם נפגעים רבים היו באזור הגבול בין טורקיה לסוריה, באזור העיר חאלב, בחומס, באל-חמה, בדרעא, בדיר אל-זור ובצפון מחוז לטקיה. מקורות מקומיים נוספים מסרו על נפגעים בהפצצות אוויריות שהיו במחוז אידליב. הסכם לפינוי אזרחים נחתם בנוגע לעיירה דרייה בין המורדים למשטר הסורי.

Turkey liberates Jarablus from ISIS, sends more tanks to Syria

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-25 באוגוסט 2016 על הריגתם של 111 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בהוצאות-להורג בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-7 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. דובר צבאי רשמי בעיראק מסר שהמבצע באזור העיר מוסול נמשך גם במהלך היממה האחרונה, וכן נמסר על מספר גבוה מאוד של טרוריסטים מוסלמים שנהרגו בפעולות יזומות של הצבא העיראקי והמיליציות השיעיות. מקורות נוספים מסרו על הריגתם של 18 שוטרים בשני פיגועי-תופת שהתבצעו בעיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים שיעים וסונים בתימן מסרו ב-25 באוגוסט 2016 על הריגתם של לפחות 11 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בידי הקואליציה הסעודית הפועלת בתימן. מקור נוסף מסר רק על הרוג אחד בהפצצות אוויריות שהיו באזור מחוז סעדה שבצפון תימן.
--
תימן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-25 באוגוסט 2016 על הריגתם של 7 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום תימן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-25 באוגוסט 2016 על הריגתם של 13 בני-אדם, כולל 7 סטודנטים, בהתקפה של 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" שנערכה באוניברסיטה האמריקאית בקאבול. דוברים צבאיים מסרו שהפעולה נמשכה לפחות 10 שעות שבמהלכה נהרגו 3 הטרוריסטים מירי של אנשי כוחות-הביטחון של אפגניסטן. גורמים רפואיים מסרו על פציעתם של 45 בני-אדם נוספים בהתקפה זו. כמו כן נמסר על הריגתם של 5 אזרחים ועל פציעתם של 15 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" שפעלו בצפון אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-25 באוגוסט 2016 על הריגתם של 8 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "הטליבאן הפקיסטני" בפעילות צבאית יוזמה נוספת שנערכה ליד הגבול המשותף עם אפגניסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-25 באוגוסט 2016 על הריגתם של 6 בני-אדם בהתקפה רחבת-היקף שנערכה באזור העיר מוגדישו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שתקפו בית-מלון ומסעדה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-25 באוגוסט 2016 על הריגתם של 5 שוטרים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי אנשי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בתאילנד מסרו ב-25 באוגוסט 2016 שבפיגוע שהתבצע ב-23 באוגוסט בו נהרג אדם אחד ונפצעו 29 נוספים, התבצע בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם אחד מארגוני הג'יהאד הפועלים בדרום תאילנד.
==

ד"ר יוחאי סלע

Thursday, August 25, 2016

טרור אסלאמי - 499 הרוגים ביממה האחרונה

189 הרוגים בעיראק; 153 הרוגים בדרום-סודאן; 80 הרוגים בסוריה; 32 הרוגים בתימן; 25 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 8 נוצרים נרצחו בניגריה; 4 מאנשי המחתרת הכורדית נהרגו בטורקיה; 3 הרוגים בסומליה; 2 שוטרים נהרגו במצרים בידי טרוריסטים מוסלמים; מוסלמי נהרג בקשמיר מירי של חיילים הודים; אזרחית בריטית נרצחה בידי טרוריסט מוסלמי באוסטרליה; טרוריסט מוסלמי נהרג בצומת יצהר; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתאילנד, בקשמיר, במאלי, בלוב, בסודאן, בניגריה, בתימן, במצרים, בטורקיה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 499 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים וצבאיים בסוריה מסרו ב-24 באוגוסט 2016 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם בסדרה של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות שנערכו ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. מקורות כורדיים מסרו על הסכמה על הפסקת-אש באזור העיר חסכה בין הכוחות-הכורדיים לבין הצבא הסורי. מקורות צבאיים בסוריה מסרו על קרבות ליד הגבול הלבנוני שבמהלכם נהרגו לפחות 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". דובר בסוריה מסר שארגון "חיזבאללה" השתתף בקרבות הללו שהיו ליד הגבול הלבנוני. קרבות והפצצות עם נפגעים רבים מאוד היו באזור דמשק ובחומס, וכן נמסר על נפגעים רבים בהפגזות של הצבא הטורקי לעבר יעדים של הכוחות הכורדיים ושל ארגון "המדינה האסלאמית" בנמצאים באזור העיר ג'רבלוס הנמצאת ליד הגבול הטורקי. כמו כן נמסר שטורקיה הפעילה טנקים בשטח הסורי כסיוע למורדים הסורים הנאמנים למשטר הטורקי. סוריה הגיבה בחריפות להפרת הריבונות. כמו כן נמסר כי במהלך הקרבות הללו נהרגו יותר מ-40 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית". מקורות באופוזיציה הסורית מסרו שהמיליציה הסורית הפרו-טורקית הצליחה לכבוש את העיר וכן גם אחדים מהכפרים הסמוכים לה. מקורות כורדיים מסרו על הריגתם של 29 אזרחים בהפצצות של טורקיה של העיר.

Turkey sends tanks, troops across Syrian border

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-24 באוגוסט 2016 על הריגתם של 189 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-10 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. גורמים צבאיים הוסיפו שמרבית הנפגעים היו במהלך קרבות ליד העיר מוסול בעקבות מבצע צבאי רחב-היקף שנועד לכבוש את היישובים מסביב לעיר לקראת המתקפה הגדולה על מוסול.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים סונים ושיעים בתימן וכן מקורות בטורקיה מסרו ב-24 באוגוסט 2016 על הריגתם של 32 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בידי הקואליציה הסעודית שפעלה ברחבי תימן במהלך היממה האחרונה. בין ההרוגים היו חיילים, אזרחים וחברי מיליציות מכל הארגונים הפועלים בתימן.
--
דרום-סודאן – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים רשמיים בדרום-סודאן מסרו ב-24 באוגוסט 2016 על הריגתם של 153 בני-אדם בקרבות שפרצו במדינת-המחוז ג'ונגליי מאז יום שישי האחרון בין ארגוני המורדים לבין הצבא הנאמן לממשלה המקומית. מקורות אחרים בדרום-סודאן מסרו על הריגתם של לפחות 285 בני-אדם בקרבות הללו.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-24 באוגוסט 2016 על הריגתם של 22 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" הפעילות צבאית יזמה שנערכה במהלך היממה אחרונה במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן. כמו כן נמסר על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" שנפגעו מפיצוץ של מוקש שהופעל בטעות. עוד נמסר שטרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" ערכו התקפה של האוניברסיטה האמריקאית הנמצאת בעיר קאבול.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים סומליה מסרו ב-24 באוגוסט 2016 על הריגתם של 3 בני-אדם בשלושה פיגועי טרור שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי סומליה. בין ההרוגים היה קצין בכיר בצבא הסומלי שנפגע מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל באזור העיר מוגדישו.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-24 באוגוסט 2016 על רציחתם בדם קר של 8 נוצרים על-ידי המון מוסלמי מוסת בשל החשד לפגיעה באמונה האסלאמית. כמו כן נמסר על פציעתם של נוצרים נוספים ועל הצתות של בתים.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-24 באוגוסט 2016 על הריגתם של 2 שוטרים מירי של טרוריסטים מוסלים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בצפון סיני.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-24 באוגוסט 2016 על הריגתם של 4 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום-מזרח טורקיה.
--
הודו – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-24 באוגוסט 2016 על הריגתו של תושב מוסלמי נוסף מירי של חיילים הודים במהלך הפגנות אלימות שנערכו בקשמיר נגד הצבא ההודי. במהלך החודש האחרון נהרגו באזור זה עשרות רבות של מוסלמים, חיילים ושוטרים הודים.
--
אוסטרליה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים באוסטרליה מסרו ב-24 באוגוסט 2016 על רציחתה של תיירת בריטית בידי טרוריסט מוסלמי צרפתי שצעק "אללה אכבר". הטרוריסט נעצר בידי משטרת אוסטרליה.
--
ישראל – טרור – הרשות הפלסטינית: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-24 באוגוסט 2016 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בעקבות פיגוע-דקירה נגד כוחותינו שפעלו באזור שכם. חייל צה"ל נפצע קל.
==
ד"ר יוחאי סלע


Wednesday, August 24, 2016

טרור אסלאמי - 532 הרוגים ביממה האחרונה

300 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" נהרגו בניגריה; 120 הרוגים בסוריה; 46 הרוגים בעיראק; 15 טרוריסטים מוסלמים ו-3 אזרחים נהרגו באפגניסטן;  15 הרוגים בתימן; 12 חיילים ו-3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בלוב; 8 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסומליה; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 2 לוחמים כורדים, 2 חיילים ושומר נהרגו בטורקיה; אישה נהרג בדארפור; חייל אמריקאי נהרג באפגניסטן; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסודאן, בלוב, בסומליה, בניגריה, במצרים, בטורקיה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 532 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים וצבאיים בסוריה מסרו ב-23 באוגוסט 2016 על הריגתם של יותר מ-120 בני-אדם בסדרה של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות רבות שנערכו בידי הצבא הסורי, חיל-האוויר הרוסי וכן בהפגזות של טורקיה על יעדים של ארגון "המדינה האסלאמית" בסוריה. מקורות מקומיים נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים רבים מאוד באזור אל-רקה, באזורים ליד הגבול הטורקי, במחוז חאלב, באידליב, בדרעא ובמקומות רבים נוספים. דוברים צבאיים מסרו על הריגתם של שורה של מפקדים בכירים בארגוני הטרור האסלאמיים הפועלים במחוז חאלב בקרבות שהיו בימים האחרונים. מקורות כורדיים מסרו על יום נוסף של קרבות באזור העיר חסכה נגד הצבא הסורי.

Syria War news : UN calls on the world to stop violence in aleppo

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-23 באוגוסט 2016 על הריגתם של 46 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-14 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים שיעים וסונים בתימן מסרו ב-23 באוגוסט 2016 על הריגתם של כ-15 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי תימן. מקורות רשמיים מסרו על חיסולו של מפקד משטרה בכיר בעיר עדן בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית".
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים בלוב מסרו ב-23 באוגוסט 2016 על הריגתם של 12 חיילים בקרבות שהיו באזור העיר סירט במהלך היומיים האחרונים. מקורות נוספים מסרו על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות אווירית שהייתה באזור העיר סירט.
--
אפגניסטן – טרור – ארה"ב: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-23 באוגוסט 2016 על הריגתם של 15 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן. גורמים תקשורתיים מסרו על 3 אזרחים אפגאנים שנהרגו מפיצוץ של מטעני-חבלה ומירי. מקורות ביטחוניים בארה"ב מסרו על הריגתו של חייל אמריקאי בהיתקלות עם טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטלבאן" שפעלו במחוז הלמנד.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-23 באוגוסט 2016 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה באזור בלוצ'יסטן. כמו כן נמסר מפי גורם צבאי כי במהלך השבוע האחרון נהרגו כ-40 טרוריסטים בפעילות צבאית יזומה שנערכה ליד הגבול המשותף עם אפגניסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-23 באוגוסט 2016 על הריגתם של 8 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במרכז המדינה במהלך היממה האחרונה.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים דארפור מסרו ב-23 באוגוסט 2016 על הריגתה של אישה בפעילות אווירית של סודאן האסלאמית של ממשלת חרטום. דוברים מקומיים מסרו שהאישה נהרגה בהפצצה של חביות-נפץ שהוטלו מהאוויר.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בניגריה מסרו ב-23 באוגוסט 2016 על הריגתם של כ-300 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה רחבת-הקיף שנערכה מהאוויר באזור צפון ניגריה. בין ההרוגים היו מפקדים בכירים בארגון, וכן נמסר שמנהיג ארגון "בוקו חראם" נפצע בפעולה הצבאית. מפקד חיל-האוויר של ניגריה מסר שהפעילות הצבאית האווירית החלה ב-16 באוגוסט 2016.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-23 באוגוסט 2016 על הריגתם של 2 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום-מזרח טורקיה. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 חיילים טורקים מפיצוץ של מטען-חבלה. עוד נמסר על הריגתו של שומר כפרי מירי של אנשי המחתרת הכורדית שפעלו בדרום-מזרח טורקיה.
==
ד"ר יוחאי סלע


Tuesday, August 23, 2016

טרור אסלאמי - 380 הרוגים ביממה האחרונה

238 הרוגים בעיראק; 80 הרוגים בסוריה; 35 הרוגים בתימן; 12 הרוגים באפגניסטן; 6 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 4 הרוגים בניגריה; 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" נהרגו בפיליפינים; חייל נהרג בטורקיה; מוסלמי נהרג מירי של חיילים הודים בקשמיר;  23,000 בני-אדם נרצחו בידי ארגון "בוקו חראם" בניגריה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במאלי, בתימן, בסומליה, בניגריה, בסודאן, בלוב, במצרים, בטורקיה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 380 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-22 באוגוסט 2016 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם בסדרה של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות שנערכו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. גורמים כורדים מסרו על קרבות עם נפגעים רבים באזורים אחדים לאורך הגבול המשותף עם טורקיה במסגרת קרבות נגד ארגון "המדינה האסלאמית". תושבים מקומיים באזור דמשק מסרו על הריגתם של 5 בני-אדם בהפצצה אווירית של הצבא הסורי. דוברים כורדיים וספים מסרו שכוחותיהם ערוכים לקראת קרבות נוספים באזור העיר חסכה נגד הצבא הסורי ונגד ארגון "חיזבאללה" המסייע למשטר הסורי. דוברים מקומיים באזור העיר חאלב במסרו כי במהלך שלושת השבועות האחרונים נהרגו בעיר יותר מ-460 אזרחים. קרבות עם נפגעים היו אל-חמה, חומס, דמשק, דיר אל-זור, אל-רקה, בצפון מחוז לטקיה, באזור הגבול עם עיראק ובדרעא. מקורות צבאיים בסוריה מסרו על הריגתם של כ-50 טרוריסטים מוסלמים בקרבות שהיו צפונית לעיר אל-חמה במהלך היממה האחרונה.

Teenage suicide bomber stripped of his explosives belt in Iraq

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-22 באוגוסט 2016 על הריגתם של 238 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של הוצאות-להורג, בפיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות קטלניות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. גורמים מקומיים נוספים מסרו שבין ההרוגים היו גם עשרות שוטרים שהוצאו-להורג לפני חודשים אחדים בידי ארגון "המדינה האסלאמית", אולם רק כעת נמצאו שרידיהם. מקורות צבאיים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-11 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות ביטחוניים בעיראק מסרו על תפיסתו של ילד בן 12 שתכנן לבצע פיגוע התאבדות, בשליחותו של ארגון "המדינה האסלאמית", במסגד שיעי באזור כירכוך.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים סונים ושיעים בתימן מסרו ב-22 באוגוסט 2016 על הריגתם של יותר מ-35 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו באזורים אחדים ברחבי תימן במהלך היממה האחרונה. בין ההרוגים היו לפחות 20 מאנשי המיליציות השיעיות הפועלת בצפון תימן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-22 באוגוסט 2016 על הריגתם של יותר מ-12 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובפעולות צבאיות יזומות שנערכו במהלך היממה האחרונה נגד ארגון "הטליבאן".
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-22 באוגוסט 2016 על הריגתם של 6 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם "הטליבאן הפקיסטני" בפעילות צבאית יוזמה שנערכה במחוז חייבאר.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-22 באוגוסט 2016 על הריגתם של 4 בני-אדם נוספים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו בצפון ניגריה. מקורות מחקריים בניגריה מסרו כי במהלך 7 השנים האחרונות נרצחו 23,000 בני-אדם בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם". במהלך התקופה הנדונה, כ-2.15 מיליון בני-אדם הפכו לפליטים.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-22 באוגוסט 2016 על הריגתו של חייל טורקי בהיתקלות עם אנשי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-22 באוגוסט 2016 על הריגתו של תושב מוסלמי מירי של חיילים הודים במהלך הפגנות אלימות שנערכו נגד הנוכחות הצבאית של הודו בחבל קשמיר. בשבועות האחרונים נהרגו עשרות רבות של תשובים מוסלמים, טרוריסטים מוסלמים וחיילים בעימותים הללו.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בפיליפינים מסרו ב-22 באוגוסט 2016 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום המדינה במהלך היממה האחרונה.
==

ד"ר יוחאי סלע