Friday, September 30, 2016

טרור אסלאמי - 351 הרוגים ביממה האחרונה

150 הרוגים בסוריה; 130 הרוגים בעיראק; 22 חיילים נהרגו בסומליה בהפצצה אמריקאית; 20 הרוגים בתימן; 13 חיילים נהרגו באפגניסטן; 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" נהרגו בניגריה; 3 בני-אדם נהרגו בטורקיה;  2 חיילים נהרגו בקשמיר הפקיסטנית; מאבטח נהרג בדרום תאילנד; ירידה של 38 אחוזים בכניסת תיירים לטורקיה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסומליה, בניגריה, בסודאן, בקמרון, בלוב, בתימן, במצרים, בטורקיה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 351 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות אזרחיים בסוריה ומקורות צבאיים מסרו ב-29 בספטמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-150 בני-אדם בסדרה של קרבות קשים ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. דוברים צבאיים בסוריה מסרו על הריגתם של עשרות רבות של טרוריסטים מוסלמים מורדים בסדרה של מבצעים צבאיים שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי המדינה. מקורות אזרחיים בעיר חאלב מסרו של הריגתם של עשרות בני-אדם בסרה של הפצצות אוויריות שנערכו על החלק המזרחי של העיר. מרבית ההרוגים היממה אחרונה היו בדרעא, בחומס ובאל-חמה. מקורות בסוריה מסרו על הריגתו של מפקד בכיר מאוד בארגון "אג'נד אל-שאם" בקרבות שהיו עם הצבא הסורי באזור אל-חמה – שם נמסר על הישגים לארגוני המורדים. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו על הריגתם של 11 חיילים סורים ושל 3 מאנשי ארגון "חיזבאללה" בקרבות שהיו במחוז לטקיה. ארגונים לזכויות-אדם בסוריה מסרו כי מאז אמצע שנת 2014, ארגון "המדינה האסלאמית" הרג 4,441 בני-אדם בסוריה בלבד.

Turkish Forces Kill Civilians In Syria's Hasakah Province

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים צבאיים בעיראק מסרו ב-29 בספטמבר 2016 על הריגתם של 130 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור קטלניים מאוד שהיו באזור העיר בגדאד, וכן בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-10 יישובים ברחבי המדינה במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים רשמיים בעיראק מסרו על התקפה אווירית רחבת-היקף שנערכה באזור העיר כירכוך שבמהלכה נהרג מפקד בכיר מאוד בארגון "המדינה האסלאמית". מקורות ביטחוניים בארה"ב מסרו שקיים סיכוי לאסון הומניטארי בלתי-נתפס עם הצבא העיראקי יכבוש אתה עיר מוסול.
--
תימן – מלחמת-אזרחים;  מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-29 בספטמבר 2016 על הריגתם של כ-20 בני-אדם בסדרה של הפצצות אוויריות ובקרבות שהיו במהלך היממה האחרונה במרכז תימן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-29 בספטמבר 2016 על הריגתם של 13 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" שנערכה על מתחם צבאי הנמצא במחוז קונדוז.
--
פקיסטן – קשמיר – הודו: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-29 בספטמבר 2016 על הריגתם של 2 חיילים מירי של חיילים הודים שפעלו באזור הגבול המשותף הנמצא בחבל קשמיר.
--
סומליה – טרור – ארה"ב: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-29 בספטמבר 2016 על הריגתם של 22 חיילים בהפצצה אמריקאית שנערכה בסומליה בשל טעות בזיהוי.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-29 בספטמבר 2016 על הריגתם של 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון המדינה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-29 בספטמבר 2016 על הריגתם של 3 בני-אדם מהמיליציות הטורקיות החמושות בהתקפה של אנשי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה. מאז ניסיון ההפיכה בטורקיה ביולי 2016, חלה ירידה ניכרת בכניסת תיירים למדינה בסדר-גודל של 38 אחוזים.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-29 בספטמבר 2016 על הריגתו של מאבטח מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו בדרום תאילנד.
==

ד"ר יוחאי סלע

Thursday, September 29, 2016

טרור אסלאמי - 265 הרוגים ביממה האחרונה

120 הרוגים בסוריה; 80 הרוגים בעיראק; 20 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" נהרגו באפגניסטן; 17 חיילים נהרגו בסומליה; 15 הרוגים בתימן; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בסומליה; 3 שוטרים ואזרח נהרגו בפיגוע טרור אסלאמי המצרים;  2 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אבו סיאף" נהרגו בפיליפינים; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בתימן; עיתונאי נרצח בסומליה בידי טרוריסטים מוסלמים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, במאלי, בניגריה, בסודאן, בתימן, במצרים, בטורקיה, בקשמיר, בלבנון, בעיראק, בסוריה, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 265 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות אזרחיים בסוריה ומקורות תקשורתיים ערביים מסרו ב-28 בספטמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-120 בני-אדם בסדרה של קרבות, בהפצצות אוויריות ובתקריות קשות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. מקורות כורדיים מסרו על הריגתם של לפחות 12 בני-אדם – כולם כורדים – מירי של חיילים טורקים שפעלו באזור הגבול המשותף. בין ההרוגים היו לפחות 40 בני-אדם בקרבות שהיו באזור העיר חאלב. מקורות אזרחיים נוספים מסרו שמטוסים סורים או רוסים הפציצו שני בתי-חולים בעיר חאלב. כמו כן נמסר על קרבות ותקריות רבות באזור חומס, אל-חמה, דיר אל-זור, דרעא, אל-ראקה, באזור הגבול המשותף עם לבנון ובמקומות נוספים. מקורות באו"ם מסרו כי מאז יום שישי האחרון נהרגו בחאלב 96 ילדים וכ-223 נפצעו. על-פי הערכות אחדות נהרגו במהלך התקופה הזו יותר מ-1,400 בני-אדם בכל רחבי סוריה.

‘15 Syrians from same family killed’ as Assad’s army pounds Aleppo

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-28 בספטמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור קטלניים מאוד, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-9 יישובים במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים שיעים וסונים בתימן מסרו ב-28 בספטמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-15 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי תימן.
--
תימן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות ביטחוניים בתימן ובארה"ב מסרו ב-28 בספטמבר 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בתימן.
--
אפגניסטן – טרור – המדינה-האסלאמית: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-28 בספטמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-20 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעולה צבאית יזומה שנערכה במחוז ננגרהאר. בין ההרוגים היה מפקד בכיר בארגון. מקורות אחרים מסרו שפעולה זו התבצעה בידי הכוחות-האמריקאים הפועלים באפגניסטן.
--
סומליה – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים בארה"ב מסרו ב-28 בספטמבר 2016 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בחיסול-ממוקד אמריקאי שהוגדר הפעם כ"הגנה עצמית".
--
סומליה – טרור - פונטלנד: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-28 בספטמבר 2016 על הריגתם של 17 חיילים בקרבות שהיו בין שני כוחות צבאיים הפועלים במחוזות האוטונומיים שבצפון סומליה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-28 בספטמבר 2016 על הריגתו של עיתונאי מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור העיר מוגדישו.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בפיליפינים מסרו ב-28 בספטמבר 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בכירים בארגון "אל-סיאף" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה אחרונה בדרום הפיליפינים.
--
מצרים – טרור: מקורות רשמיים במצרים מסרו ב-28 בספטמבר 2016 על הריגתם של 3 שוטרים ואזרח אחד מירי של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" שפעלו בצפון סיני.
==
ד"ר יוחאי סלע


Wednesday, September 28, 2016

טרור אסלאמי - 357 הרוגים ביממה האחרונה

180 הרוגים בסוריה; 110 הרוגים בעיראק; 30 הרוגים בתימן; 12 חיילים -4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 7 בני-אדם נהרגו בניגריה; 5 אזרחים נהרגו במצרים בפיגוע-אסלאמי; 3 הרוגים בדרום-סודאן; 2 הרוגים בסומליה; חייל ואזרח נהרגו במאלי; אימאם חוסל בקווקז; אזרחית מוסלמית נהרגה בקשמיר מירי של חיילים הודים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסומליה, בסודאן, בניגריה, במאלי, בצ'אד, בתימן, בלוב, בטורקיה, במצרים, בעיראק, בסוריה, בטורקיה, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 357 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים:  מקורות אזרחיים בסוריה מסרו ב-27 בספטמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-180 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות קשים ובהפצצות אוויריות רחבות-היקף שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. מרבית הנפגעים היו באזור העיר חאלב בעקבות מבצע צבאי של הצבא הסורי שנועד להשתלט על שטחים נוספים בעיר. מקורות נוספים מסרו על הפצצות שיטתיות של הצבא הסורי וחיל-האוויר הרוסי שנערכו גם במהלך היממה האחרונה ברחבי בעיר. גורמים אזרחיים נוספים מסרו שכוחות-ההצלה המקומיים נואשו מלחלץ תושבים הלכודים בין ההריסות. קרבות נוספים עם נפגעים רבים היו במהלך היממה האחרונה ברוב הערים המרכזיות של סוריה.

Hundreds Killed in Aleppo in Fresh Fighting

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-27 בספטמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-110 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור קשים, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בעיקר בצפון עיראק. מקורות צבאיים רשמיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-13 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות נוספים מסרו על סדרה של פיגועי-התאבדות שהתבצעו באזור העיר בגדאד שגרמו לעשרות נפגעים נוספים.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים סונים ושיעים בתימן מסרו ב-27 בספטמבר 2016 על הריגתם של 30 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו ברחבי תימן במהלך היממה האחרונה. מקורות שיעים מסרו על הריגתם של 4 חיילים סעודים בפעולת-תגמול של המיליציות השיעיות. גורמים שיעים נוספים מסרו על עשרות חיילים סעודים שנהרגו בפעולה זו. כמו כן נמסר על הריגתו של מפקד בכיר בארגון "אל-קאעידה" בפעילות צבאית של ממשלת עדן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-27 בספטמבר 2016 על הריגתם של 12 חיילים מירי של חייל אפגאני המזוהה עם ארגון "הטליבאן" שפעל במחוז קונדוז. כמו כן נמסר על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל טרם-זמנו.
--
סומליה – טרור: מקורות אזרחיים בסומליה מסרו ב-27 בספטמבר 2016 על הריגתם של 2 תושבים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו בדרום סומליה. (אין אישור רשמי לידיעה הזו).
--
דרום-סודאן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-27 בספטמבר 2016 על הריגתם של 3 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מקומיים שפעלו בצפון המדינה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי אתני: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-27 בספטמבר 2016 על הריגתם של 7 בני-אדם בהתקפה של המיליציות השבטיות האסלאמיות הפועלות במרכז ניגריה. כל ההרוגים היו נוצרים.
--
מאלי – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-27 בספטמבר 2016 על הריגתם של חייל ואזרח מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור העיר טימבוקטו.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-27 בספטמבר 2016 על הריגתם של 5 אזרחים מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בצפון סיני.
--
רוסיה – טרור אסלאמי – קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-27 בספטמבר 2016 על הריגתו של אימאם מתון מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו בצפון הקווקז.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-27 בספטמבר 2016 על הריגתה של אזרחית מוסלמית מירי של חיילים הודים במהלך הפגנה מחאה שנערכה נגד הנוכחות ההודית בחבל קשמיר.
==

ד"ר יוחאי סלע

Tuesday, September 27, 2016

טרור אסלאמי - 292 הרוגים ביממה האחרונה

145 הרוגים בעיראק; 80 הרוגים בסוריה; 25 הרוגים באפגניסטן; 20 הרוגים בתימן; 10 חיילים נהרגו בטורקיה; 8 חיילים נהרגו בניגריה; 4 חיילים נהרגו בצ'אד; המיליציות השיעיות בתימן הציעו לסעודיה הפסקת-אש בגבול המשותף; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בלוב, במאלי, בסומליה, בסודאן, בניגריה, במצרים, בטורקיה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן, בקשמיר ובאפגניסטן; סה"כ 292 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים:  מקורות אזרחיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-26 בספטמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם בסדרה של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. מקורות אזרחיים בעיר חאלב מסרו על הריגתם של לפחות 30 בני-אדם בסדרה של הפצצות אוויריות קשות שנערכו בידי מטוסים רוסים. כמו כן נמסר על הריגתם של עשרות טרוריסטים מוסלמים ומורדים שהתקפה צבאית יוזמה של הצבא הסורי שנערכה באזור העיר דרעא. קרבות עם נפגעים רבים היו באזור אל-ראקה, דיר אל-וזר, תדמור, באזור דמשק ובאל-חמה. בחומס החל פינוי של מורדים ואזרחים בהסכמת המשטר הסורי. גורמים רשמיים בסוריה מסרו ש"עדיין אפשר להגיע להסכם להפסקת-אש נוספת בסוריה".

At least 23 killed after airstrikes in rebel-held areas of Aleppo


--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-26 בספטמבר 2016 על הריגתם של 145 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור קטלניים, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-13 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים בעיראק מסרו שבין ההרוגים היו יותר מ-70 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית", שנפגעו בהתקפה אחת שהייה במחוז אל-אנבר.

A Christian is killed for their faith every 5 minutes by ISIS in Syria

--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים סונים ושיעים בתימן מסרו ב-26 בספטמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-20 בני-אדם בסדרה של הפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה אחרונה ברחבי תימן. גורמים נוספים בתימן מסרו שהארגונים שיעים הפרו-איראנים הציעו לסעודיה הפסקת-אש בגבול המשותף בין שתי המדינות באזור מחוז סעדה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות מקומיים באפגניסטן מסרו ב-26 בספטמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-25 בני-אדם בסדרה של פעולות צבאיות יוזמות ובפיגועי-טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן". בין ההרוגים היו לפחות 15 טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בניגריה מסרו ב-26 בספטמבר 2016 על הריגתם של 8 חיילים ועל פציעתם של 17 חיילים נוספים בשתי התקפות של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שנערכו בצפון ניגריה במהלך היממה אחרונה.
--
צ'אד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בצ'אד מסרו ב-26 בספטמבר 2016 על הריגתם של 4 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בהתקפה שנערכה באזור הגבול המשותף עם ניגריה. דובר צבאי מסר שההתקפה נערכה ב-24 בספטמבר 2016.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-26 בספטמבר 2016 על הריגתם של 10 חיילים ועל פציעתם של 8 חיילים נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי אנשי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה.
==

ד"ר יוחאי סלע

Monday, September 26, 2016

טרור אסלאמי - 316 הרוגים ביממה האחרונה

110 הרוגים בסוריה; 80 הרוגים בעיראק; 45 הרוגים בתימן; 40 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 22 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" נהרגו בניגריה; 10 הרוגים בסומליה; 8 מאנשי המחתרת הכורדית נהרגו בטורקיה; סופר ירדני נוצרי נרצח בידי טרוריסט מוסלמי; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בטורקיה, בקשמיר, בניגריה, במאלי, בסומליה, בתימן, בלוב, במצרים, בסודאן, בעיראק, בסוריה, בפקיסטן ובאפגניסטן;  סה"כ 316 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים:  מקורות אזרחיים בסוריה מסרו ב-25 בספטמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-110 בני-אדם ביום של קרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה אחרונה ברחבי סוריה. מרבית ההרוגים היו באזור העיר חאלב ובאזור העיר אל-חמה. מקורות נוספים בעיר חאלב מסרו על הפצצות אוויריות קשות מאוד שנערכו במהלך היממה האחרונה גם על מרכזים רפואיים ארעיים שהוקמו לאחרונה לעזרת התושבים הנואשים. מקורות אחרים מסרו על הריגתם של בין 350 ל-450 בני-אדם רק בעיר חאלב במהלך הימים האחרונים. דוברים נוספים מסרו על הפצצות אוויריות קשות שגרמו לנפגעים רבים נוספים באזור העיירה דומא הנמצאת ליד העיר דמשק. קרבות עם נפגעים נוספים היו ברוב הערים המרכזיות של סוריה במהלך היממה האחרונה.

ISIS suicide bomber strikes rebel meeting in Syria,Daraa,50 commanders,members killed Thursday 23.09

--
עיראק מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עיראק מסרו ב-25 בספטמבר 2016 על הריגתם של כ-90 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. גורמים צבאיים במסרו על קרבות עם נפגעים ב-12 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות כורדיים מסרו על הריגתם של עשרות חיילים איראנים ממשמרות המהפכה בהתקפות של הפשמרגה הפועלות בצפון איראן. ההתקפה התבצעה כיד למנוע פעילות צבאית נגד כפרים כורדים הנמצאים בצפון איראן, כך לפי דברי המקורות הכורדיים.

Aleppo residents plead for help as Syria fighting rages

--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים שיעים וסונים בתימן מסרו ב-25 בספטמבר 2016 על הריגתם של 45 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו ברחבי תימן במהלך היממה אחרונה. מקורות נוספים מסרו שבין ההרוגים היו לפחות 20 אזרחים שנפגעו בהפצצות אוויריות של סעודיה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-25 בספטמבר 2016 על הריגתם של 40 טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים בפעילות צבאית יזומה שנערכה ברחבי אפגניסטן במהלך היממה האחרונה. מקורות נוספים מסרו שבין ההרוגים היו לפחות 7 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" שנפגעו בהפצצה אווירית שנערכה באפגניסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-25 בספטמבר 2016 על הריגתם של 10 בני-אדם בקרבות בין כוחות-הביטחון של סומליה לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון :אל-שבאב" הפועלים בדרום סומליה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בניגריה מסרו ב-25 בספטמבר 2016 על הריגתם של 22 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה בצפון ניגריה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-25 בספטמבר 2016 על הריגתם של 8 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה בדרום-מזרח טורקיה. עוד נמסר שההרוגים נפגעו בשתי פעולות צבאיות שנערכו במהלך היממה האחרונה. מקורות ביטחוניים בטורקיה מסרו שהמבצע-הצבאי באזור האקארי יימשך גם בימים הקרובים. לדביר הצבא הטורקי מאז יולי 2015 נהרגו בדרום-מזרח טורקיה יותר מ-7,000 מאנשי המחתרת הכורדית.
==

ד"ר יוחאי סלע

Sunday, September 25, 2016

טרור אסלאמי - 284 הרוגים ביממה האחרונה

120 הרוגים בסוריה; 70 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 40 הרוגים בעיראק; 40 הרוגים בתימן; 5 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בתימן; 5 הרוגים בלוב; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; חייל ושוטר נהרגו בטורקיה; ארגון "המדינה האסלאמית" וארגון "אל-קאעידה" משתלטים על מאלי; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בקשמיר, בפיליפינים, בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, בקמרון, בלוב, במצרים, בטורקיה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 284 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות אזרחיים בסוריה מסרו ב-24 בספטמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-120 בני-אדם בקרבות קשים ובהפצצות קשות מאוד נערכו בידי סוריה ורוסיה בעיקר עלה עיר חאלב במהלך היממה האחרונה. גורמים אזרחיים בעיר מסרו על הריגתם של יותר מ-50 בני-אדם במהלך היממה האחרונה בעיר בהפצצות הללו. הצבא הסורי החליט להשמיד את העיר על יושביה בעיקר באזורים בהם שולטים המורדים. מאז ה-22 בספטמבר 2016 הצבא הסורי הצליח לכבוש שטחים רבים בעיר שהיו מוחזקים במשך שנים בידי המורדים. מקורות נוספים מסרו על קרבות קשים עם יותר מ-40 הרוגים בקרבות שבהפצצות אוויריות שהיו באזור חומס. כמו כן נמסר על הפצצות אוויריות נוספות שהיו באזור הכפרי של מחוז דמשק שגרמו להרוגים רבים נוספים במהלך היממה האחרונה. קרבות עם נפגעים היו גם באזור אל-חמה, דיר אל-זור, תדמור ובצפון מחוז לטקיה.

12 Killed In Terrorist Attacks North Of Iraq's Tirkit: Security Sources

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-24 בספטמבר 2016 על הריגתם של 40 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממהה אחרונה ברחבי עיראק. גורמים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-7 יישובים במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. גורמים צבאים מסרו על פיגוע-משולש בו נהרגו יותר מ-12 חיילים באזור העיר תכרית.

Islam in Kashmir

--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-24 בספטמבר 2016 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום תימן.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים שיעים בתימן מסרו ב-24 בספטמבר 2016 על הריגתם של כ-40 מאנשי המיליציות הסוניות הפרו-סעודיות בקרבות קשים מאוד שהיו באזור העיר תעז.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות אזרחים בלוב מסרו ב-24 בספטמבר 2016 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" וכן על הריגתם של 2 חיילים בקרבות שהיו בעיר סירט במהלך היממה האחרונה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-24 בספטמבר 2016 על הריגתם של 70 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בסדרה של פעולות צבאיות יוזמות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-24 בספטמבר 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "הטליבאן הפקיסטני" בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור העיר קראצ'י.
--
מאלי – טרור אסלאמי: מקורות מדיניים רשמיים במאלי מסרו ב-24 בספטמבר 2016 שהם העבירו אזהרה לאו"ם שארגון "המדינה האסלאמית" וארגון "אל-קאעידה" משתלטים בהדרגה על מאלי.
--
טורקיה – כורדים: מקורות רשמיים בטורקיה מסרו ב-24 בספטמבר 2016 על הריגתם של חייל ושוטר מקומי בשתי התקפות של אנשי המחתרת הכורדית שנערכו במהלך היממה האחרונה בדרום-מזרח טורקיה.
==
ד"ר יוחאי סלע


Saturday, September 24, 2016

טרור אסלאמי - 456 הרוגים ביממה האחרונה

216 הרוגים בעיראק; 140 הרוגים בסוריה; 30 הרוגים בתימן; 22 שוטרים נהרגו באפגניסטן; 19 הרוגים בלוב; 15 טרוריסטים מוסלמים ו-2 חיילים נהרגו בניגריה; 4 הרוגים בקניה בפיגוע טרור אסלאמי; 4 הרוגים בפיגוע-התאבדות אסלאמי שהתבצע בקמרון; 3 שוטרים נהרגו בתאילנד בפיגוע אסלאמי; תושב מוסלמי נהרג מירי של חיילים הודים בקשמיר; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסודאן, בלוב, בסומליה, בתימן, במאלי, בניגריה, בצ'אד, בקמרון, במצרים, בטורקיה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 456 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים ערביים ומקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-23 בספטמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-140 בני-אדם בסדרה של קרבות קשים ובהפצצות אוויריות שנערכו לאורך כל היממה האחרונה באזורים רבים ברחבי סוריה. מקורות אזרחיים בעיר חאלב מסרו על יותר מ-80 הרוגים ביממה האחרונה בהפצצות קשות נוספות של הצבא הסורי. מקורות נוספים מסרו על קרבות קשים מאוד עם עשרות רבות של הרוגים בין צבא סוריה החופשי לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים במרחב הכפרי של מחוז דמשק. קרבות עם עשרות נפגעים היו ברוב הערים המרכזיות של סוריה במהלך היממה האחרונה. מקורות באו"ם מסרו על כישלון נוסף בשיחות להשגת הפסקת-אש נוספת בסוריה – אפילו לא ל-3 ימים. גורמים אזרחיים בסוריה טוענים שהצבא סורי החליט להרוס את העיר חאלב עד ליסוד.

Islam in Syria - 23/09/2016
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-23 בספטמבר 2016 על הריגתם של 216 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ובהפצצות אוויריות קשות מאוד שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. גורמים צבאיים רשמיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-14 יישובים ברחבי המדינה במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים שיעים וסונים בתימן מסרו ב-23 בספטמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-30 בני-אדם ביום של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי תימן. גורמים באו"ם מסרו כי בחודש האחרון נהרגו יותר מ-180 אזרחים בקרבות ובהפצצות שהיו ברחבי תימן.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-23 בספטמבר 2016 על הריגתם של 19 בני-אדם בקרבות שהיו באזור העיר סירט בין כוחות הממשלה המאוחדת לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית".
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-23 בספטמבר 2016 על הריגתם של 22 שוטרים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" שפעלו במחוז אורוזגאן. שוטרים רבים נוספים נפצעו בהתקפה.
--
קניה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בקניה מסרו ב-23 בספטמבר 2016 על הריגתם של 4 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו נגד תחנת משטרה מקומית הנמצאת ליד הגבול המשותף עם סומליה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-23 בספטמבר 2016 על הריגתם של 15 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" וכן על הריגתם של 2 חיילים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון ניגריה.
--
קמרון – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בקמרון מסרו ב-23 בספטמבר 2016 על הריגתם של 3 בני-אדם וכן על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בפיגוע-התאבדות שהתבצע בידי ארגון "בוקו חראם" שפעל בצפון קמרון.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות תקשורתיים קשמיר מסרו ב-23 בספטמבר 2016 על הריגתו של צעיר מוסלמי מירי של חיילים הודים במהלך הפגנה אלימה שנערכה נגד הנוכחות הצבאית של הודו בחבל קשמיר. חילופי האשמות קשים בין הודו לפקיסטן על רקע האירועים בחודשיים האחרונים בחבל קשמיר שבמהלכם נהרגו יותר מ-100 בני-אדם.  גורמים רשמיים בהודו האשימו את פקיסטן שהיא "מדינת-טרור".
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בתאילנד מסרו ב-23 בספטמבר 2016 על הריגתם של 3 שוטרים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום המדינה.
==

ד"ר יוחאי סלע

Friday, September 23, 2016

טרור אסלאמי - 272 הרוגים ביממה האחרונה

130 הרוגים בסוריה; 65 הרוגים בעיראק; 60 הרוגים בתימן; 3 שוטרים נהרגו באפגניסטן; 3 חיילים נהרגו בפקיסטן; 3 הרוגים מפיצוץ של מכונית-תופת בסומליה;   3 חיילים ושוטרים נהרגו במצרים;  2 לוחמים כורדים ושומר כפרי נהרגו בטורקיה; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקשמיר; 13,000 כנסיות הוחרבו וננטשו בניגריה בידי ארגון "בוקו חראם"; 300 לוחמים כורדים נהרגו במחוז האקארי בחודשיים האחרונים; הצבא ההודי ערך פשיטה בקשמיר הפקיסטנית; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסומליה, בסודאן, במאלי, בצ'אד, בלוב, בתימן, במצרים, בטורקיה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 272 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים:  מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-22 בספטמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-130 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה אחרונה ברחבי סוריה. מקורות אזרחיים בעיר חאלב מסרו על כ-50 הרוגים בהפצצות אוויריות של הצבא הסורי שנערכו באזור העיר חאלב – אזרחים מסרו שההפצצות של היממה האחרונה היו הקשות ביותר במרכז העיר חאלב בחודשים האחרונים. מקורות אזרחיים נוספים מסרו על קרבות קשים עם עשרות הרוגים שהיו באזור מחוז חומס בין הצבא הסורי לבין ארגוני הג'יהאד הפועלים באזור. מקורות צבאיים בסוריה מסרו על קרבות קשים עם נפגעים רבים באזור דיר אל-זור, בדרעא, באידליב ובאזור הכפרי של מחוז דמשק שם נהרגו לפחות 10 בני-אדם. עוד נמסר שבפיגוע-התאבדות שהיה באזור העיר דרעא נהרגו פוליטיקאים מקומיים במהלך פגישת עבודה עם נציגי ארגוני המורדים – דובר מקומי מסר על 12 הרוגים בפיגוע. גורמים ביטחוניים בטורקיה מסרו על פציעתם של 6 אזרחים מירי של רקטות שנורו בידי ארגון "המדינה האסלאמית" הפועל מהשטח הסורי. בפעולת-תגמול של טורקיה נהרגו יותר מ-40 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בצפון סוריה.

Terror in Kashmir
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-22 בספטמבר 2016 על הריגתם של 65 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-7 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. גורמים צבאיים בכירים בעיראק מסרו על הריגתם של יותר מ-35 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית", בפעילות צבאית רחבת-היקף שנערכה במחוז סלאח אל-דין. מקורות צבאיים נוספים מסרו על שחרורם של 4 כפרים באזור מחוז אל-אנבר שהיו בשליטת ארגון "המדינה האסלאמית".
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים שיעים בתימן מסרו ב-22 בספטמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-60 בני-אדם בסדרה של הפצצות אוויריות של סעודיה שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי תימן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-22 בספטמבר 2016 על הריגתם של 3 שוטרים מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" שפעלו בדרום המדינה.
--
פקיסטן – טרור: מקור אזרחי בפקיסטן מסרו ב-22 בספטמבר 2016 על הריגתם של 3 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" שפעלו ליד הגבול המשותף עם אפגניסטן. מקור אחד מסר שקיים שיתוף-פעולה בפקיסטן בין ארגון "הטליבאן הפקיסטני" לבין טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית".
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-22 בספטמבר 2016 על הריגתם של 3 בני-אדם מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו באזור העיר מוגדישו.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בניגריה מסרו ב-22 בספטמבר 2016 נותנים על פעילותו הטרוריסטית של ארגון "בוקו חראם" ב-5 השנים האחרונות: 14 מיליון בני-אדם נפגעו בצורה כזו או אחרת מפעילות של הארגון הצפון ניגריה. מתוכם 2.2 מיליון בני-אדם הפכו לפליטים. 611 מורים נרצחו בידי אנשי הארגון. 19,000 מורים התפטרו ממשרתם. 1,500 בתי-ספר נסגרו. כ-900,000 ילדים נותרו ללא מסגרת חינוכית. 13,000 כנסיות ננטשו או הוחרבו. כ-2,000 ילדים נחטפו. כ-10,000 ילדים אחרים הצטרפו לארגון "בוקו חראם".
--
מצרים – טרור:  מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-22 בספטמבר 2016 על הריגתם של 2 חיילים ושל שוטר אחד בשתי התקפות טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון-סיני.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-22 בספטמבר 2016 על הריגתם של 2 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום-מזרח טורקיה. כמו כן נמסר על הריגתו של שומר כפרי מירי של אנשי המחתרת הכורדית הפועלת באזור. גורמים צבאיים בטורקיה מסרו כי בחודשיים האחרונים נהרגו כ-300 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית שנערכה במחוז האקארי בלבד, הנמצא בדרום-מזרח טורקיה.
--
הודו – טרור אסלאמי - קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-22 בספטמבר 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור חבל קשמיר ההודי. מקורות לא רשמיים בהודו מסרו על הריגתם של 20 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה של הצבא ההודי שנערך בחבל קשמיר-הפקיסטנית. אף גורם צבאי רשמי בהודו לא אישר את הידיעה הזו.
==

ד"ר יוחאי סלע

Thursday, September 22, 2016

טרור אסלאמי - 203 הרוגים ביממה האחרונה

65 הרוגים בעיראק; 48 טרוריסטים מוסלמים, חיילים ונוצרים נהרגו בניגריה; 30 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" נהרגו באפגניסטן; 25 הרוגים בסוריה; 10 טרוריסטים מוסלמים וחייל הודי נהרגו בקשמיר; 9 הרוגים בלוב; 7 לוחמים כורדים נהרגו בטורקיה;  6 הרוגים בדארפור;  2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בתימן; טרוריסט מוסלמי טורקי ניסה לחדור לשגרירות ישראל באנקרה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסודאן, בסומליה, בתימן, בלוב, בניגריה, במאלי, במצרים, בקשמיר, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 203 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים:  מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-21 בספטמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-25 בני-אדם בסדרה של הפצצות אוויריות ובקרבות שהיו במהלך היממה האחרונה באזור העיר חאלב ובצפון סוריה. מקורות נוספים מסרו שבין ההרוגים היו לפחות 4 רופאים ואנשי סיוע רפואי שנפגעו בהפצצה אווירית של הצבא הסורי שנערכה במהלך היממה אחרונה באזור העיר חאלב. דוברי ארגון "המדינה האסלאמית" מסרו על הפלתו של מטוס-קרב סורי באזורי הרי קלמון. מקורות בארגונים לזכויות אדם מסרו כי במהלך היממה האחרונה המוקד של הקרבות היו באזור העיר חאלב ובאל-חמה.

Islam in Kashmir
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-21 בספטמבר 2016 על הריגתם של 65 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-10 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-21 בספטמבר 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בחיסול-ממוקד אמריקאי שהתבצע בדרום תימן.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-21 בספטמבר 2016 על הריגתם של 9 בני-אדם ועל פציעתם של 20 נוספים בהפצצה אווירית שנערכה במרכז לוב.
--
אפגניסטן – ארגון המדינה-האסלאמית: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-21 בספטמבר 2016 על הריגתם של 30 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז ננגרהאר שבמזרח אפגניסטן.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-21 בספטמבר 2016 על הריגתם של 10 טרוריסטים מוסלמים שניסו לחדור לגבול המשותף בין פקיסטן להודו באזור חבל קשמיר. כמו כן נמסר כי במהלך הקרבות נהרג חייל הודי אחד מירי של טרוריסטים מוסלמים.
--
סודאן – דארפור: מקורות צבאיים בדארפור מסרו ב-21 בספטמבר 2016 על הריגתם של 6 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מקומיים הפועלים באזור חבל דארפור.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים באפריקה מסרו ב-21 בספטמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-40 טרוריסטים מוסלמים וחיילים בהתקפה של ארגון "בוקו חראם" שנערכה בצפון המדינה נגד שיירה צבאית שעברה באזור. דוברים בארגון מסרו על הריגתם של כ-40 חיילים בהתקפה זו. כמו כן נמסר מפי מקורות מקומיים על הריגתם של 8 נוצרים בהתקפה של ארגון שנערכה בצפון ניגריה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-21 בספטמבר 2016 על הריגתם של 7 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום-מזרח טורקיה. עוד נמסר על פציעתו של טרוריסט מוסלמי שניסה לפרוץ לשגרירות ישראל באנקרה.
==
ד"ר יוחאי סלע