Saturday, December 31, 2016

טרור אסלאמי - 498 הרוגים ביממה האחרונה

260 הרוגים בעיראק; 190 הרוגים בסוריה; 30 הרוגים בתימן; 5 הרוגים באפגניסטן בקרבות בין שני ארגוני טרור אסלאמיים; 5 הרוגים בניגריה בהתקפות של מיליציות אסלאמיות חמושות; 4 הרוגים נוספים בסומליה בהתקפה של ארגון "אל-שבאב"; 2 הרוגים בדרום-סודאן; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקשמיר;  אלפי נוצרים נרצחו בניגריה במהלך שנת 2016; פיגועם וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בניגריה, בסומליה, בסודאן, בקמרון, במאלי, בתימן, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בקשמיר, בתאילנד, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 498 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-30 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-190 בני-אדם בסדרה של קרבות והפצצות למרות הפסקת-האש שנכנסה לתוקפה בחצות הלילה של ה-30 בדצמבר 2016. מקורות נוספים מסרו על קרבות והפצצות אוויריות באזור דמשק, חומס, אל-חמה, לטקיה, אידליב ודרעא שכנראה נעשו ביוזמתו של המשטר הסורי והצבא הסורי. בהתקפות האלה נהרגו ונפצעו עשרות בני-אדם כולל חיילים סורים שנהרגו בקרבות עם ארגון "ג'ונוד אל-אקצה". גורמים נוספים מסרו שמרבית ההרוגים היו טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שנפגעו בהפצצות אוויריות קשות של טורקיה, רוסיה וסוריה נערכו בצפון סוריה ובאזור תדמור. מקורות צבאיים רשמיים בסוריה מסרו על הריגתם של 126 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בקרבות שהיו בשלוש נקודות אסטרטגיות במזרח חומס.

Nearly half a million killed, and Syria civil war isn't over

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-30 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-260 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-התאבדות קטלניים מאוד, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו בצפון עיראק. מקורות צבאיים נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-13 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים נוספים מסרו שבקרבות על שני כפרים באזור מוסול נהרגו יותר מ-70 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". עשרות טרוריסטים מוסלמים נהרגו גם בקרבות שהיו במחוז נינווה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים שיעים וסונים בתימן מסרו ב-30 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-30 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי תימן. מקורות סונים בתימן מסרו שהמיליציות השיעיות ספגו אבדות כבדות מאוד בקרבות שהיו במחוזות אחדים ברחבי תימן. מקורות שיעים מסרו שכוחותיהם ערכו התקפות באזור הגבול עם סעודיה, וכי נהרגו לפחות 6 חיילים סעודים.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-30 בדצמבר 2016 על הריגתם של לפחות 4 בני-אדם בהתקפה נוספת של ארגון "אל-שבאב" שנערכה באזור העיר מוגדישו. מקורות אזרחיים מסרו שכ-100 טרוריסטים מוסלמים השתתפו בהתקפה.
--
דרום-סודאן – מלחמת-אזרחים: מקורות אזרחיים בדרום-סודאן מסרו ב-30 בדצמבר 2016 על הריגתם של 2 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מקומיים שפעלו בדרום המדינה. מקורות נוספים מסרו שההרוגים היו אזרחים.
--
ניגריה – טרור אסלאמי אתני: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-30 בדצמבר 2016 על הריגתם של 5 בני-אדם בסדרה של התקפות שנערכו בידי המיליציות האסלאמיות החמושות בשבטי הפולאני הפועלות במרכז ניגריה ובצפונה. מקורות קתוליים בניגריה מסרו על הריגתם של 808 בני-אדם בהתקפות של ארגונים אסלאמיים על נוצרים רק באזור דרום קאדונה במהלך השנה האחרונה. על-פי הערכות אחדות, במהלך השנה האחרונה נהרגו אלפים רבים של נוצרים בכל רחבי ניגריה בהתקפות של ארגונים אסלאמיים.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-30 בדצמבר 2016 על הריגתם של לפחות 5 בני-אדם בקרבות בין שני ארגוני טרור המזוהים עם ארגון "הטליבאן" הפועלים בדרום אפגניסטן. בין ההרוגים היה מנהיג של אחד מהארגונים הללו.
--
הודו  - טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות תקשורתיים הודו מסרו ב-30 בדצמבר 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בהיתקלות עם חיילים הודים הפועלים באזור חבל קשמיר ההודי. מקורות צבאיים בהודו לא מסרו מידע על התקרית הזו.
==

ד"ר יוחאי סלע

Friday, December 30, 2016

טרור אסלאמי - 272 הרוגים ביממה האחרונה

130 הרוגים בסוריה; 70 הרוגים בעיראק; 42 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן;  14 הרוגים בתימן; 4 טרוריסטים מוסלמים ו-3 חיילים נהרגו בסומליה; 4 טרוריסטים מוסלמים ואזרח נהרגו בסין; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בתימן; 2 מחברי המחתרת הכורדית נהרגו בטורקיה; 400 מפקדים בכירים בארגון "הטליבאן" נהרגו באפגניסטן בתשעת החודשים האחרונים של שנת 2016; טורקיה, איראן ורוסיה יוזמו הפסקת-אש בסוריה שהחלה בחצות; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים ביו בסודאן, בלוב, בתימן, בסומליה, בניגריה, בקמרון, במאלי, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בקשמיר, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 272 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות נוספים מסרו ב-29 בדצמבר 2016 על הריגתם של לפחות 100 בני-אדם בסדרה של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. טורקיה, איראן ורוסיה סיכמו על הפסקת-אש בסוריה שהחלה בחצות של ה-30 בנובמבר 2016. ארגון "המדינה האסלאמית, וארגון "ג'בהת אל-נוסרה" אינם כלולים בהסכם. למרות שארגוני המורדים מסרו במהלך הבוקר שהם עדיין זקוקים למידע נוסף בנוגע להפסקת-האש, דוברים אחדים מטעמם מסרו שהם מסכמים לעקרונות שהובאו בהסכם. כמו כן נמסר בהודעה הרוסית שבעקבות הפסקת-האש, הצדדים התחייבו להיכנס למשא-ומתן לפתרון המשבר המתחולל בסוריה. בהסכם הוחלט שהצדדים מתחייבים לא להרחיב את השטח הנמצא בשליטתם. עוד נמסר שנציגי האופוזיציה ונציגי המשטר הסורי ייפגשו לשיחות בקזחסטן. למרות התחושה שהוסכם על הפסקת-אש ביוזמתן של טורקיה, איראן ורוסיה, גורמים מקומיים בסוריה מסרו על קרבות והפצצות עם נפגעים רבים ברחבי סוריה. לפחות מקור אחד בסוריה מסר שלמרות ש"הוסכם על הפסקת-אש, נהרגו 6 בני-אדם באזור דרעא". מקורות אזרחיים בסוריה מסרו על עשרות רבות של הרוגים בהפצצות אוויריות שנערכו במחוז דמשק במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על עשרות נפגעים בקרבות ובהפצצות שהיו במחוז אידליב ובאזור העיר חומס. מקורות צבאיים בסוריה מסרו על הריגתם של יותר מ-50 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בקרבות שהיו באזור תדמור.

The terrifying moment children flee as airstrike hits Syrian school

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-29 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-התאבדות קטלניים, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-8 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות נוספים מסרו על הרוגים נוספים מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה באזור העיר בגדאד.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-29 בדצמבר 2016 על הריגתם של לפחות 14 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי תימן. מקורות נוספים מזרו על קרבות קשים הנערכים במחוז אביאן ובמחוז מאריב במהלך היממה האחרונה. מקורות נוספים בתימן מסרו על עשרות נפגעים מהמיליציות השיעיות הפועלות במחוז שאבווה. גם בעיר צנעא נמסר על הרוגים בהפצצות אוויריות של סעודיה.
--
תימן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-29 בדצמבר 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום תימן. אחד מההרוגים היה מפקד בכיר מאוד בארגון.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-29 בדצמבר 2016 על הריגתם של 42 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן. מקורות צבאיים נוספים מסרו על הריגתם של כ-400 מפקדים בכירים בארגון "הטליבאן" בתשעת החודשים האחרונים.
--
סין – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בסין מסרו ב-29 בדצמבר 2016 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים ואזרח אחד במהלך התקפה שנערכה על באמצעות מכונית-תופת שהופעלה במחוז שינצ'יאנג במתחם של המפלגה הקומוניסטית. זו ההתקפה המשמעותית הראשונה שאירעה בשנת 2016 במחוז. בשנת 2015, היו באזור זה אירועי טרור רבים שגרמו להריגתם של עשרות בני-אדם.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-29 בדצמבר 2016 על הריגתם של 2 חמושים מאחד הארגונים הכורדים בפעילות צבאית יזומה שנערכה במזרח אנטוליה. דובר צבאי הוסיף כי באזור זה בלבד נהרגו בארבעת החודשים האחרונים כ-100 חמושים הפועלים בארגונים כורדים רדיקליים.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים רשמיים בסומליה מסרו ב-29 בדצמבר 2016 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב", וכן על הריגתם של 3 חיילים בקרבות קשים שהיו במהלך היממה האחרונה בדרום סומליה.
==

ד"ר יוחאי סלע

Thursday, December 29, 2016

טרור אסלאמי - 295 הרוגים ביממה האחרונה

120 הרוגים בסוריה; 90 הרוגים בעיראק; 50 הרוגים בתימן; 15 טרוריסטים מוסלמים ומאבטח נהרגו באפגניסטן; 12 הרוגים בסומליה; 5 הרוגים בדארפור; פוליטיקאי נהרג בלבנון; חייל נהרג בטורקיה; 1,600 חיילי הפשמרגה נהרגו בעיראק מאז יוני 2014 בקרבות עם ארגון "המדינה האסלאמית"; ג'ון קרי נשא נאום ארוך של 71 דקות; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בסומליה, בקמרון, בסודאן, בניגריה, בקשמיר, בלוב, בניז'ר, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 295 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות נוספים במזרח-התיכון מסרו ב-28 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-120 בני-אדם בסדרה של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. גם במהלך יממה האחרונה נמסר שמרבית הנפגעים היו טרוריסטים מוסלמים ומורדים מארגונים שונים בסדרה של קרבות קשים שנערכו ברחבי סוריה. ועם זאת נמסר גם על הריגתם של עשרות אזרחים בהתקפות קשות של כל הכוחות הזרים והמקומיים הפועלים בכל רחבי סוריה. גורמים מדיניים בטורקיה מסרו על כוונה לבסס הפסקת-אש כוללת, בכל רחבי סוריה, ביוזמתן של טורקיה ורוסיה.

Civilians flee numerous Mosul neighborhoods

--
ג'ון קרי – נאום: ג'ון קרי, מזכיר המדינה האמריקאי, נשא נאום ארוך שנמשך 71 דקות על ישראל, על הפלסטינים, על ההתנחלויות וקצת על הטרור הפלסטיני. ברמה הפילוסופית זה היה נאום מעולה, אך בלתי רלוונטי למציאות הקיימת ביו"ש. הנאום הארוך והמיותר הזה הגיע 8 שנים מאוחר מידי. אובמה וקרי ניסו לתרץ את הכישלון הטוטאלי שלהם ברחבי-העולם באמצעות חבטות בישראל גם בדקה האחרונה לתפקידם.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-28 בדצמבר 2016 על הריגתם של כ-90 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור קשים, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה אחרונה בצפון עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-11 יישובים בעיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות כורדיים רשמיים מסרו על הריגתם של יותר מ-1,600 חיילי הפשמרגה בקרבות נגד ארגון "המדינה האסלאמית" מאז חודש יוני 2014.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בתימן מסרו ב-28 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-50 בני-אדם – כולל טרוריסטים מוסלמים שיעים, חיילים ואזרחים – ביום של קרבות קשים שהיו במהלך היממה האחרונה במחוז שאבווה. מקורות נוספים מסרו על נפגעים נוספים בהפצצות אוויריות שנערכו ברחבי תימן.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-28 בדצמבר 2016 על הריגתם של 15 טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים בפעילות צבאית יזומה של אפגניסטן ובארה"ב שפעלו במהלך היממה האחרונה ברחבי אפגניסטן. לפחות 3 מההרוגים היו טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". כמו כן נמסר על הריגתו של מאבטח של חבר-פרלמנט אפגאני במהלך ניסיון התנקשות.
--
סומליה – טרור: מקורות מקומיים בסומליה מסרו ב-28 בדצמבר 2016 על הריגתם של לפחות 10 בני-אדם בסדרה של התקפות שנערכו בדרום סומליה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב".  כמו כן נמסר על הריגתם של 2 אזרחים בהתקפה של חיילי "האיחוד האפריקאי" הפעול בדרום סומליה.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בדארפור מסרו ב-28 בדצמבר 2016 על הריגתם של 5 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים הפועלים בחבל.
--
לבנון – טרור: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-28 בדצמבר 2016 על הריגתו של סגן-ראש עירייה באזור הבקעא בלבנון מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל במכוניתו.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-28 בדצמבר 2016 על הריגתו של חייל בהיתקלות עם אנשי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה.
==

ד"ר יוחאי סלע

Wednesday, December 28, 2016

טרור אסלאמי - 216 הרוגים ביממה האחרונה


100 הרוגים בסוריה; 70 הרוגים בעיראק; 35 הרוגים בתימן; 10 הרוגים באפגניסטן; טרוריסטית מוסלמית מתאבדת נהרגה בניגריה; 30 תאי טרור נחשפו באלג'יריה בשנת 2016; חוליית טרור של ערבים בעלי אזרחות ישראלית נחשפה בנגב; חוליית טרור פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, במאלי, בצ'אד, בניגריה, בסודאן, בסומליה, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בקשמיר, בפיליפינים, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 216 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות נוספים מסרו ב-27 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה של הוצאות-להורג, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. דוברים בעיר חאלב מסרו על הריגתם של יותר מ-25 בני-אדם מירי של אחד מהארגונים שפעלו באזור העיר חאלב. יותר מ-30 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקרבות עם הצבא הסורי באזור העיר חומס. גם במחוז אדליב נמסר על הרוגים נוספים בקרבות ובהפצצות שהיו במהלך היממה האחרונה. המורדים הצליחו לנתק את אספקת-המים בדמשק, ונמסר שהצבא הסורי יצא למתקפה חדשה באזור דמשק. קרבות נוספים עם נפגעים היו גם באזור אל-ראקה, בתדמור, בדרעא ובדיר אל-זור.

Syrian Arab Army continues advancing in western Damascus

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-27 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-12 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות כורדיים מסרו על הריגתם של לפחות 15 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בקרבות שהיו באזור כירכוך.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-27 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-35 בני-אדם – רובם טרוריסטים מוסלמים שיעים – בסדרה של הפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי תימן.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות צבאיים רשמיים באלג'יריה מסרו ב-27 בדצמבר 2016 על חשיפתם של 30 תאי טרור, הקשורים לארגון "אל-קאעידה", מתחילת שנת 2016. במהלך השנה האחרונה נהרגו באלג'יריה עשרות רבות של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" או כאלה שהיו מזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית".
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-27 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-10 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור ובפעולות צבאיות יזומות שנערכו במהלך היממה האחרונה נגד ארגוני טרור אסלאמיים. מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו שבין ההרוגים היה מפקד בכיר מאוד בארגון "הטליבאן".
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-27 בדצמבר 2016 על הריגתה של טרוריסטית מוסלמית מתאבדת שביצעה פיגוע במרכז מסחרי בצפון ניגריה. לא היו נפגעים נוספים בפיגוע.  מקורות אחרים מסרו שחגורת-הנפץ לא פעלה, ובשעה שהאזרחים ראו את המקרה, הם ביצעו לינץ' בטרוריסטית.
--
ישראל – טרור: מקורות ביטחוניים בישראל מסרו ב-27 בדצמבר 2016 על חשיפתה של חוליית טרור של 5 טרוריסטים מוסלמים שתכננו לבצע פיגועי-טרור נגד יעדים ישראלים בנגב. כל החמישה הם ערבים בעלי אזרחות ישראלית.
==

ד"ר יוחאי סלע

Tuesday, December 27, 2016

טרור אסלאמי - 282 הרוגים ביממה האחרונה

130 הרוגים בעיראק; 80 הרוגים בסוריה; 30 טרוריסטים מוסלמים, שוטר ואזרח נהרגו באפגניסטן; 20 הרוגים בתימן; 13 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים;  5 הרוגים בניגריה; 4 הרוגים בסומליה; 30,000 הרוגים באפגניסטן מאז תחילת שנת 2016; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בקמרון, במאלי, בסודאן, בלוב, בסומליה, בניגריה, בצ'אד, במצרים, בתימן, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בקשמיר, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 282 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-26 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם בסדרה של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. מקורות ביטחוניים בטורקיה מסרו על הריגתם של יותר מ-30 אזרחים בהתקפה של ארגון "המדינה האסלאמית, שנערכה באזור העיירה אל-באב. כמו כן נמסר על טרוריסטים מוסלמים נוספים שנהרגו בפעילות צבאית של טורקיה בצפון סוריה. דוברים נוספים בסוריה מסרו על נפגעים רבים בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו באזור אידליב, תדמור, אל-חמה, חומס, חאלב, דיר אל-זור ודרעא.

Iraqi PMU kill nearly 300 terrorists southwest of Mosul

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-26 בדצמבר 2016 על הריגתם של כ-130 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור קטלניים, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-12 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות אזרחיים בתימן מסרו ב-26 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-20 בני-אדם בסדרה של קרבות שהיו במהלך היממה האחרונה בין המיליציות הסוניות לבין המיליציות השיעיות הפועלות ברחבי תימן. גורמים נוספים מסרו על נפגעים נוספים באזור העיר תעז.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-26 בדצמבר 2016 על הריגתם של 30 טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בעיקר בצפון אפגניסטן. כמו כן נמסר על הריגתם של שוטר ואזרח בשני פעולות טרור שהתבצעו במהלך היממה האחרונה. מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו כי מאז תחילת שנת 2016 נהרגו ברחבי אפגניסטן 30,000 בני-אדם – כולל חיילים, אזרחים וטרוריסטים מוסלמים. דוברים רשמיים מסרו שזו הייתה השנה הכי קשה לאפגניסטן מאז הפלישה האמריקאית בשנת 2001. בין ההרוגים היו לפחות 8,000 חיילים ושוטרים וכן כ-3,000 אזרחים.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים סומליה מסרו ב-26 בדצמבר 2016 על הריגתם של 4 בני-אדם בשתי פעולות טרור המיוחסות לארגון "המדינה האסלאמית" שפעלו באזור העיר מוגדישו ובמחוז סומלילנד.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות אזרחיים בניגריה מסרו ב-26 בדצמבר 2016 על הריגתם של 5 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "בוקו חראם" שפעלו בצפון ניגריה. גורמים צבאיים בניגריה מסרו על הצלחות ניכרות מאוד במהלך היממה אחרונה נגד הארגון הפועל בצפון המדינה.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-26 בדצמבר 2016 על הריגתם של 13 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון סיני.
==

ד"ר יוחאי סלע

Monday, December 26, 2016

טרור אסלאמי - 436 הרוגים ביממה האחרונה

300 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 15 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 10 הרוגים בתימן; 3 הרוגים בקמרון בפיגוע התאבדות; 2 הרוגים בקניה בפיגוע טרור אסלאמי; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בבנגלדש; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקווקז; חייל נהרג בסעודיה; טרוריסט מוסלמי נהרג בלבנון; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בניגריה, בסודאן, במאלי, בתימן, בלוב, בקמרון, בצ'אד, בסומליה, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בקשמיר, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 436 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-25 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. דוברים מקומיים מסרו על קרבות עם נפגעים ברבים באזור אל-חמה, תדמור ודיר אל-זור. כמו כן נמסר על הפצצות אוויריות עם נפגעים במחוז אידליב, באל-חמה וליד דמשק. קרבות עם נפגעים נוספים היו באזור אל-ראקה, לטקיה, דרעא, חאלב, וחומס. ארגונים אזרחיים בסוריה מסרו על הריגתם של כ-100 חיילים סורים בימים האחרונים בקרבות שהיו בשדה התעופה הצבאי באזור העיר חומס. מקורות ביטחוניים בטורקיה מסרו על הריגתם של 12 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בקרבות שהיו באזור העיירה אל-באב שבצפון סוריה.

Mosul
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-25 בדצמבר 2016 על הריגתם של כ-300 בני-אדם בסדרה של קרבות שהיו במהלך היממה האחרונה באזור מוסול. מקורות צבאיים נוספים הדגישו שמרבית ההרוגים היו טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". דוברים אחרים מסרו רק על כ-100 הרוגים ביממה האחרונה, וכן נמסר על הריגתם של חיילים עיראקים נוספים בקרבות שהיו באזור העיר מוסול. עוד נמסר על הריגתם של לפחות 11 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע באזור העיר בגדאד.
--
תימן – מלחמת-אזרחים – סעודיה: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-25 בדצמבר 2016 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו ברחבי תימן במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על הריגתו של חייל סעודי מירי של טרוריסטים מוסלמים שיעים שפעלו ליד הגבול המשותף בין תימן לסעודיה. גורמים שיעים בתימן מסרו על הריגתם של לפחות 6 חיילים סעודים מירי של צלפים.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-25 בדצמבר 2016 על הריגתם של 15 טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים בסדרה של פעולות צבאיות יוזמות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי אפגניסטן.
--
קניה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים קניה מסרו ב-25 בדצמבר 2016 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו מהגבול הסומלי.
--
בנגלדש – טרור: מקורות רשמיים בבנגלדש מסרו ב-25 בדצמבר 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור העיר דאקה.
--
קמרון – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בקמרון מסרו ב-25 בדצמבר 2016 על הריגתם של 2 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסט מוסלמי מארגון "בוקו חראם" שפעל באזור הגבול המשותף עם ניגריה.
--
לבנון – טרור: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-25 בדצמבר 2016 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי מארגון הפת"ח מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל באזור מחנה הפליטים עין אל-חילווה.
--
רוסיה – טרור אסלאמי –קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-25 בדצמבר 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון הקווקז.
==

ד"ר יוחאי סלע

Sunday, December 25, 2016

טרור אסלאמי - 293 הרוגים ביממה האחרונה

140 הרוגים בסוריה; 60 הרוגים בעיראק; 40 טרוריסטים מוסלמים, 11 שוטרים ו-2 אזרחים נהרגו באפגניסטן;  30 הרוגים בתימן; 6 הרוגים בדארפור;  2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי באפגניסטן; 2 הרוגים בסומליה בהתקפת טרור; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, בקווקז, בקשמיר, בלוב, בתימן, במאלי, בניגריה, בסודאן, בתימן במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 293 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-24 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-140 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות קשות מאוד שנערכו בידי כל הכוחות הזרים הפועלים בסוריה. מקורות אזרחיים בחאלב מסרו שבין ההרוגים היו לפחות 10 בני-אדם בהפגזות שנערכו באזור העיר. כמו כן נמסר על עשרות חיילים סורים שנהרגו בקרבות שהיו באזור תדמור. מקורות בטורקיה מסרו על עשרות רבות של טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שנהרגו בפעילות צבאית של טורקיה. באזור אידליב נמסר על הרוגים בפעילות אווירית של הצבא הסורי. באזור דרעא, בדיר אל-זור, בחומס, בדמשק נמסר על עשרות נפגעים בקרבות ובהפצצות אוויריות. מרבית ההרוגים במהלך היממה האחרונה היו אזרחים וטרוריסטים מוסלמים.

Triple ISIS car bomb attack kills 23 in Eastern Mosul

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-24 בדצמבר 2016 על הריגתם של כ-60 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור ובקרבות שהיו בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-8 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן ומקורות נוספים מסרו על הריגתם של יותר מ-30 בני-אדם – כולל חיילים סעודים – בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו בעיקר בצפון תימן במהלך היממה האחרונה.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות רשמיים ותקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-24 בדצמבר 2016 על הריגתם של כ-40 טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים בפעילות צבאית רחבת-היקף שנערכה במהלך היממה האחרונה במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן. כמו כן נמסר על הריגתם של 11 שוטרים ושל 2 אזרחים בשני פיגועי-טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן".
--
אפגניסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות ביטחוניים באפגניסטן מסרו ב-24 בדצמבר 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בחיסול-ממקוד אמריקאי שנערך במזרח אפגניסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו -24 בדצמבר 2016 על הריגתם של 2 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו בדרום סומליה.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים דארפור מסרו ב-24 בדצמבר 2016 על הריגתם של 6 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים שפעלו בחבל דארפור.
==

ד"ר יוחאי סלע

Saturday, December 24, 2016

טרור אסלאמי - 336 הרוגים ביממה האחרונה

120 הרוגים בסוריה; 110 הרוגים בעיראק; 50 הרוגים בתימן; 28 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בתימן; 20 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" נהרגו באפגניסטן; 4 הרוגים בפקיסטן; 3 הרוגים בסומליה; טרוריסט מוסלמי שאחראי לפיגוע בברלין נהרג באיטליה; מטוס לובי נחטף למלטה בידי אוהדי קדאפי; אובמה תכנן פיגוע מדיני נגד ישראל; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בניגריה, בקשמיר, בפיליפינים, במאלי, בלוב, בסומליה, בסודאן, במצרים, בתימן, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 336 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-23 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-120 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של הפצצות אוויריות ושל קרבות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות נוספים מסרו שכ-90 מההרוגים היו אזרחים שכנראה נפגעו בהפצצות אוויריות של טורקיה שנערכו בצפון סוריה. דוברים נוספים מסרו על הרוגים רבים באל-חמה, בחאלב, בדרעא, החומס, בדיר אל-זור, באל-ראקה ובלטקיה. הטלוויזיה הסורית שידרה סרטון על ההרס הקשה של בחלק המזרחי של העיר חאלב. מקורות נוספים מסרו שהמורדים השאירו מאחוריהם בחלק המזרחי של העיר בתים ממולכדים ואף גופות ממולכדות. מקורות ביטחוניים בטורקיה מסרו שעד כה נהרגו בסוריה 35 חיילים טורקים מאז שהחלה הפלישה הטורקית לסוריה ב-24 באוגוסט 2016.

Turkey airstrikes in northern Syria kill 88 civilians

--
אובמה – או"ם – ישראל: בעקבות ההחלטה שהתקבלה אתמול במועצת-הביטחון בעזרתו של אובמה, הכתובת הייתה מזמן על הקיר. אובמה תכנן פיגוע מדיני נגד ישראל לא רק בגלל שהוא בעד הפלסטינים, אלא בגלל יש לו תחושות בלתי-רציונאליות נגד ישראל. כתבנו על כך פעמים אחדות באתר זה. גם התגובות שבאו ממפלגת-העבודה לאור ההחלטה שהתקבלה באו"ם, מפגינות היטב שמפלגה זו הפכה לבלתי-רלוונטית לישראל באחד מהרגעים הקשים במדיניות החוץ הישראלית. על כך, מפלגה זו תשלם בבחירות הבאות. ההלם בו שרויה כרגע ישראל, אולי יאלץ את הממשלה לנקוט במדיניות קצת יותר תקיפה ופחות הססנית בנוגע לגושי-ההתיישבות יחד עם הנשיא טראמפ. ישראל צריכה להגיע להסכמות ברורות עם הממשל החדש מייד לאחר ה-20 בינואר 2017.
--
גרמניה – טרור - איטליה: מקורות רשמיים באיטליה מסרו ב-23 בדצמבר 2016 על הריגתו של הטרוריסט המוסלמי שביצע את הפיגוע הקטלני בעיר ברלין ב-19 בדצמבר 2016. הטרוריסט המוסלמי נורה בידי שוטרים שביקשו לבדוק את זהותו. הטרוריסט המוסלמי הצליח להגיע לאיטליה דרך צרפת. ביקורת נתמחה כלפי אנגלה מרקל ברוב המדינות האירופאיות. ארגון "המדינה האסלאמית" פרסם סרטון בו נראה הטרוריסט המוסלמי נשבע אמונים לארגון.
--
לוב – חטיפת מטוס: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-23 בדצמבר 2016 על חטיפתו של מטוס לובי בידי שני חוטפים מאוהדי הנשיא לשעבר קדאפי. המטוס נחטף למלטה, שם שוחררו כל מהנוסעים.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-23 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-110 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-14 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים נוספים מסרו שבקרב אחד במחוז נינווה נהרגו יותר מ-70 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית".
--
תימן – חיסולים-ממוקדים: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-23 בדצמבר 2016 על הריגתם של 28 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בחיסול-ממקוד אמריקאי שנערך בדרום תימן.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-23 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-20 בני-אדם בסדרה של קרבות שהיו במחוז אל-ביידה שמרכז תימן בין המליציות הסוניות למליציות השיעיות הפועלות באזור. מקורות נוספים מסרו על הריגתם של 30 טרוריסטים מוסלמים שיעים בהפצצה אווירית של סעודיה שנערכה באזור מחוז סעדה ליד הגבול עם סעודיה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-23 בדצמבר 2016 על הריגתם של 20 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בסדרה של פעולות צבאיות יזומות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-23 בדצמבר 2016 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים בקרבות בין שני ארגוני טרור אסלאמיים הפועלי במערב פקיסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-23 בדצמבר 2016 על הריגתם של 3 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו באזור העיר מוגדישו.
==

ד"ר יוחאי סלע

Friday, December 23, 2016

טרור אסלאמי - 353 הרוגים ביממה האחרונה

170 הרוגים בסוריה; 80 הרוגים בעיראק; 30 טרוריסטים מוסלמים ו-11 אזרחים נהרגו באפגניסטן; 25 הרוגים בתימן; 12 חיילים טורקים נהרגו בסוריה; 10 הרוגים בסומליה; 5 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; 3 חיילים הודים ו-3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקשמיר; 3 הרוגים בלבנון במחנה הפליטים עין אל-חילווה; טרוריסט מוסלמי נהרג במזרח-ירושלים; ישראלית זוהתה בין ההרוגים בפיגוע בגרמניה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בקשמיר, בפיליפינים, במאלי, בקמרון, בלוב, בתימן, בסודאן, בניגריה, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 353 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-22 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-170 בני-אדם ביום נוסף של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה הרוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות בסוריה מסרו שבין ההרוגים היו לפחות 138 טרוריסטים מארגון "המדינה האסלאמית" מוסלמים שנפגעו בקרבות שהיו באזור העיירה אל-באב הנמצאת כ-25 קילומטר מהגבול הטורקי. בקרבות הללו נהרגו לפחות 16 חיילים טורקים ביומיים האחרונים. דוברים מקומיים מסרו על קרבות עם נפגעים באזור אידליב, בדרעא, בדיר אל-זור, באל-ראקה, בחומס, באל-חמה, באזור דמשק ובמקומות נוספים. מקורות נוספים מסרו על קרבות קשים באזור דרעא גם בין ארגוני טרור הפועלים באזור. מקורות צבאיים בטורקיה מסרו על הריגתם של 12 חיילים טורקים נוספים בקרבות שהיו בצפון סוריה נגד ארגון "המדינה האסלאמית".

IS - claimed bomb attacks outside Mosul kill at least 23

--
גרמניה – טרור: גורמים רשמיים בגרמניה ובישראל מסרו ב-22 בדצמבר 2016 על הריגתה של ישראלית, דליה אליקים, בפיגוע שהתבצע בגרמניה בברלין ב-19 בדצמבר 2016, בו נהרגו 12 בני-אדם. מקורות תקשורתיים גרמניה מסרו שעדיין מתנהל מצוד אחרי הטרוריסט המוסלמי שביצע את הפיגוע. ביקורת קשה בגרמניה על שירותי-הביטחון שלא מנעו את הפיגוע למרות המידע הרב שהצטבר על הטרוריסט התוניסאי, וכן נמתחה ביקורת על ההתנהלות האטומה של הרשויות לאחר הפיגוע. ההתנהלות הזו אינה בגלל שגרמניה אינה יודעת עדיין איך להתמודד עם אירועים כאלה, אלא בגלל שזו ההתנהלות הנורמטיבית של הרשויות בגרמניה גם באירועים שאינם קשורים לטרור אסלאמי. מקורות ביטחוניים באוסטרליה מסרו על מעצרם של 7 טרוריסטים מוסלמים שתכננו לבצע פיגועים בחג המולד במלבורן. בישראל נעצרו 20 טרוריסטים מוסלמים שתכננו לבצע פיגועי-התאבדות ברחבי ישראל. פשיטות וכוננות מוגברת מורגשת ברוב המדינות הדמוקרטיות
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-22 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור קטלניים מאוד, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-13 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר שבין ההרוגים היו עשרות נפגעים בפיגוע-התאבדות שהתבצע באזור העיר מוסול. עוד נמסר על עשרות אזרחים שנפגעו בקרבות שהיו בעיירה ליד העיר מוסול.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות אזרחיים בתימן מסרו ב-22 בדצמבר 2016 על הריגתם של לפחות 25 בני-אדם בסדרה של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות שנערכו ברחבי תימן במהלך היממה אחרונה. מרבית הנפגעים גם במהלך היממה האחרונה היו באזור העיר תעז.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-22 בדצמבר 2016 על הריגתם של 30 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז הלמנד במחוזות נוספים במהלך היממה אחרונה. כמו כן נמסר על הריגתם של 11 אזרחים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" על ביתו של חבר-פרלמנט אפגאני המתגורר קאבול.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-22 בדצמבר 2016 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה של קרבות כבדים שהיו באזור העיר קיסמאיו בין כוחות-הביטחון של סומליה לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב". עשרות בני-אדם נוספים נפצעו בקרבות הללו.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-22 בדצמבר 2016 על חילוצם של יותר מ-1,800 אזרחים, שהיו בידי ארגון "בוקו חראם", בסדרה של מבצעים צבאיים שהיו בצפון ניגריה במהלך השבוע האחרון. כמו כן נמסר שעשרות טרוריסטים מוסלמים חברי הארגון הסגירו את עצמם לידי כוחות-הביטחון של ניגריה. במהלך הפעולה נמסר על הריגתם של לפחות 5 טרוריסטים מוסלמים חברי הארגון.
--
לבנון – טרור: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-22 בדצמבר 2016 על הריגתם של 3 בני-אדם בקרבות שפרצו בין שני ארגוני טרור הפועלים במחנה הפליטים הפלסטיני עין אל-חילווה.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות תקשורתיים בינלאומיים מסרו ב-22 בדצמבר 2016 על הריגתם של 3 חיילים הודים וכן על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים במהלך התקפה שנערכה על בסיס צבאי הנמצא בחבל קשמיר. מקורות אחרים מסרו על הריגתם של 7 חיילים. מקורות באפריקה מסרו על הריגתם של 17 חיילים.
--
ישראל – טרור: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-22 בדצמבר 2016 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי מירי של חיילי צה"ל בעקבות השלכת מטען-חבלה לעבר כוחותינו שפעלו במזרח ירושלים.
==

ד"ר יוחאי סלע

Thursday, December 22, 2016

טרור אסלאמי - 161 הרוגים ביממה האחרונה

70 הרוגים בסוריה; 50 הרוגים בעיראק; 20 הרוגים בתימן; 13 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" נהרגו באפגניסטן; 4 חיילים טורקים נהרגו בסוריה;  3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באינדונזיה; פקיד בכיר נהרג בסומליה; 75 אחוזים מתושבי תימן זקוקים לסיוע לאור תוצאות מלחמת-האזרחים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסומליה, בניגריה, בסודאן, במאלי, בלוב, בתימן, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בקשמיר, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 161 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-21 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בסדרה של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות שנערכו בידי כל הכוחות הזרים הפועלים בסוריה. דוברים נוספים מסרו על קרבות באזור תדמור על השליטה בשדה-תעופה צבאי שבמהלכם נהרגו חיילים סורים מירי של צלפים מארגון "המדינה האסלאמית". גם באזור העיר חומס היו נפגעים בשל התקפות אוויריות שנערכו גם בסיוע של מסוקים צבאיים. באזור דמשק נמסר על קרבות עם נפגעים. באזור אל-ראקה נערכו קרבות כבדים בסיוע מסוקים ומטוסים ונמסר על נפגעים נוספים בכל הכוחות הפועלים באזור. קרבות והפצצות אוויריות עם נפגעים היו גם במהלך היממה האחרונה במזרח חאלב ובאזור העיר חומס. גורמים בסוריה מסרו שהצבא הסורי יכול להשתלט על אידליב בקלות רבה יותר מאשר הקרב שהיה בחאלב. דובר צבאי טורקי מסר על הריגתם של 4 חיילים טורקים בקרבות נגד ארגון "המדינה האסלאמית" בצפון סוריה.

Before & After View of Aleppo City

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-21 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-50 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-7 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות נוספים מסרו על הוצאות-להורג של אזרחים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בעיר מוסול.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-21 בדצמבר 2016 על הריגתם של יותר מ-20 בני-אדם ביום נוסף של קרבות קשים שהיו באזור העיר תעז בין המיליציות הסוניות לבין המיליציות השיעיות הפועלות באזור. מקורות נוספים מסרו שבמהלך הימים האחרונים נהרגו יותר מ-70 בני-אדם בקרבות הללו. מקורות רשמיים בתימן מסרו שכ-75 אחוזים מתושבי תימן זקוקים לסיוע לאור מלחמת-אזרחים המתחוללת במדינה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-21 בדצמבר 2016 על הריגתם של 13 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יוזמה שנערכה במהלך היממה האחרונה במחוז קונדוז.
--
אינדונזיה – טרור: מקורות צבאיים באינדונזיה מסרו ב-21 בדצמבר 2016 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור העיר הבירה. ככול הידוע, הטרוריסטים ניסו לבצע פיגוע שבמהלכו הופעל מטען-חבלה.
--
סומליה – פונטלנד: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-1 בדצמבר 2016 על הריגתו של פקדי בכיר במחוז האוטונומי פונטלנד מירי של טרוריסטים מוסלמים שכנראה מזוהים עם ארגון "אל-שבאב".
==

ד"ר יוחאי סלע