Sunday, April 15, 2012

34 הרוגים בתימן; 25 הרוגים באפגניסטן; 25 הרוגים בסוריה; 9 הרוגים בפקיסטן; 2 שוטרים נהרגו בעיראק; 2 הרוגים בניגריה; 2 חברי המחתרת הכורדית נהרגו בטורקיה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-14 באפריל 2012 על הריגתם של 25 בני-אדם מירי ומהפגזות של חיילים סורים על בתי תושבים – בעיקר באזור העיר חומס. הצבא הסורי החל להפגיז משעות הבוקר המוקדמות 2 שכונות בעיר חומס למרות ההכרזה על הפסקת אש שהוכרזה ב-12 באפריל 2012 בעשה 06:00. מקורות מקומיים בסוריה מסרו על עימותים נוספים שהתרחשו במהלך היממה האחרונה בין כוחות-הביטחון לבין מפגינים במקומות רבים ברחבי סוריה. למרות המידע המועט המגיע מאזורי הקרבות סוריה, סביר להניח שהצבא הסורי פועל גם במחוז אידליב ובאזור העיר דרעא - שם מרוכזים אנשי "הצבא הסורי החופשי" הפועל להפלת המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. מועצת-הביטחון של האו"ם החליטה לשלוח משקיפים לסוריה בהקדם.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-14 באפריל 2012 על הריגתם של 14 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן בפעולה צבאית יזומה שנערכה במקומות אחדים ברחבי אפגניסטן במהלך היממה האחרונה. מקור צבאי נוסף מסר כי בפעולה נהרגו לפחות 25 פעילי טרור מוסלמים בפעולה משולבת של הצבא האפגני וכוחות נאט"ו שפעלו במחוז נוריסטאן.
--
פקיסטן – שיעים – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-14 באפריל 2012 על הריגתם של 9 מוסלמים שיעים מירי של פעילי טרור מוסלמים סונים המתנגדים לנוכחות השיעית בפקיסטן. ארגונים אלה מקושרים היטב לפעילי טרור מארגון אל-קאעידה והטליבאן הפועלים בפקיסטן בשתיקתו של המודיעין הפקיסטני. מקורות נוספים ציינו שההרוגים נפגעו בשלוש תקריות טרור שהתרחשו באזור מחוז קוויטה. גם בעיראק ארגון אל-קאעידה מעורב בהריגתם של שיעים. במהלך השנה האחרונה נהרגו מאות עולי רגל שיעים בפיגועים רצחניים של אל-קאעידה בעיראק ובפקיסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-14 באפריל 2012 על הריגתם של 2 שוטרים מפיצוץ של מטען חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים במחוז אנבר.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-14 באפריל 2012 על הריגתם של 34 בני-אדם – רובם טרוריסטים – בקרבות נוספים שפרצו בין פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן לבין כוחות-הביטחון של תימן בפעולה צבאית יזומה שנערכה בדרום המדינה במהלך היממה האחרונה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-14 באפריל 2012 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים מארגון "בוקו חראם". ההרוגים צפו במשחק כדורגל המנוגד לאידיאולוגיה הדתית הרדיקלית של פעילי טרור מארגון "בוקו חראם". הארגון מתנגד לכל סממן מערבי בניגריה. הארגון רוצה להחל את חוקי השריעה על המדינה. הארגון דוגל בחיסול הנוכחות הנוצרית בניגריה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-14 באפריל 2012 על הריגתם של 2 חברי המחתרת הכורדית בהיתקלות עם חיילים טורקים שפעלו בדרום-מזרח טורקיה. ב-12 באפריל 2012 נהרגו 2 חיילים טורקים בהיתקלות עם חברי המחתרת הכורדית. ב-10 באפריל 2012 נהרגו 2 חיילים טורקים מפיצוץ של מוקש שהוטמן בידי חברי המחתרת הכורדית. ב-6 באפריל 2012 נהרגו 9 בני-אדם מפיצוץ של צינור נפט העובר מעיראק לטורקיה בידי חברי המחתרת הכורדית. ב-5 באפריל 2012 נהרג חייל טורקי בהיתקלות עם חברי המחתרת הכורדית.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: