Wednesday, July 21, 2010

52 הרוגים בסומליה; 26 הרוגים בתימן; 7 חיילים טורקים נהרגו בפעולה של המחתרת הכורדית; 8 הרוגים בעיראק; 5 הרוגים בפקיסטן; 4 הרוגים באפגניסטן; 2 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; הרוג בקשמיר; קלינטון טוענת שפקיסטן יודעת היכן נמצא בן-לאדן; נוצרים מפגינים בפקיסטן במחאה על רציחתם של 2 אחים נוצרים;

טורקיה – כרודים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-20 ביולי 2010 על הריגתם של 6 חיילים טורקים בידי פעילי המחתרת הכורדית בצפון-מזרח המדינה. עוד 17 חיילים נוספים נפצעו באירוע. חייל טורקי נוסף נהרג בהיתקלות אחרת שהייתה באזור. הפעולה של הכורדים באה בתגובה להפצצות האוויריות של טורקיה בצפון-עיראק. ידיעות נוספות בנושא: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-19 ביולי 2010 על פציעתם של 12 בני-אדם (מהם 11 חיילים) בעקבות פיצוץ של מוקש שהוטמן בידי פעילי המחתרת הכורדית. כמו כן, מקורות תקשורתיים מסרו ב-19 ביולי 2010 שפעילי המחתרת הכורדית איימו לתקוף מתקני תיירות בטורקיה. כתוצאה מכך בבריטניה יצאה אזהרת-מסע לתיירים הבריטים שלא להגיע לאזורים בדרום-מזרח המדינה. מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-17 ביולי 2010 על פציעתם של 8 אנשי כוחות-הביטחון של טורקיה מירי של טילים שנורו בידי המחתרת הכורדית לעבר תחנת משטרה הטורקית בדרום-מזרח המדינה. מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-16ביולי 2010 על הריגתו של חייל ועל פציעתם של חייל נוסף מפיצוץ של מטען חבלה שהופעל בידי אנשי המחתרת הכורדית. ב-16 ביולי 2010 נמסר לצבא הטורקי המזל"ט הראשון מתוצרת התעשייה הצבאית הטורקית. לא קשה לנחש מי עזר להם לייצר את המזל"ט הזה. דובר צבאי טורקי מסר ב-14 ביולי 2010 כי בחודש האחרון נהרגו 46 פעילים מהמחתרת הכורדית, ומאז תחילת שנת 2010 נהרגו 187 פעילים בידי הצבא הטורקי. טורקיה מתכננת להקים כוח-משימה מיוחד שיטפל צבאית במחתרת הכורדית הפועלת מצפון-עיראק. בימים האחרונים מתנהל לחץ ציבורי ותקשורתי על ארדואן להגיע להסדר פוליטי נוח עם המחתרת הכורדית לאור ההתפתחויות האחרונות שבהן נהרגו מאות בני-אדם מאז תחילת שנת 2010.

אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-20 ביולי 2010 על הריגתם של 2 בני-אדם ועל פציעתם של 4 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה בעיר קאבול.

אפגניסטן נאט"ו: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-20 ביולי 2010 על הריגתם של 2 חיילי נאט"ו ו-2 חיילים אפגנים במהלך אימון צבאי. אחד מהחיילים האפגנים החל לירות לעבר קבוצת חיילים. לא נמסרה סיבת הירי.

פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-20 ביולי 2010 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים שפוצצו את עצמם מבלי לגרום לנזק נוסף.

פקיסטן – ארה"ב: שרת-החוץ האמריקאית, קלינטון, העורכת ביקור במדינות אסיה הצהירה ב-20 ביולי 2010 כי להערכתה ממשלת פקיסטן יודעת היכן נמצא בן-לאדן. ידיעות נוספות בנושא: שרת-החוץ האמריקאית עורכת ביקור נוסף בפקיסטן ב-18-19 ביולי 2010. במסגרת הביקור שוב נמסר כי ארה"ב תשקיע בפקיסטן באופן ישיר 7.5 מיליארד דולר לחמש שנים הבאות. התוכניות כוללות הקמת שתי תחנות הידרו-אלקטריות. ארה"ב משקיעה בפקיסטן סכומים גדולים כדי לחזק את ממשלת פקיסטן על-מנת שתוכל להתמודד עם פעילי טרור מארגון הטליבאן. מעבר לכך, גורמים אמריקאים בכירים הזהירו את פקיסטן שאם מחבל פקיסטני ינסה לבצע שוב פיגוע בארה"ב, הצבא האמריקאי יתקוף צבאית את פקיסטן. ארה"ב רוצה להגדיל את כוח-האדם בשגרירות ארה"ב בפקיסטן, אולם סביר להניח כי שירותי המודיעין של פקיסטן מתנגדים לכך.

פקיסטן – אלימות אסלאמית כלפי נוצרים: בעקבות הרצח המזעזע של 2 אחים נוצרים ב-19 ביולי 2010, הקהילה הנוצרית בפקיסטן ערכה ב-20 ביולי 2010 הפגנה גדולה במחאה על האלימות האסלאמית. באוגוסט 2009 מוסלמים שרפו למוות 7 נוצרים. ידיעות נוספות בנושא: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-19 ביולי 2010 על רציחתם בדם קר של 2 נוצרים בבית-המשפט הפקיסטני בזמן שהם הועמדו לדין על "ביזוי האסלאם". במסגרת ההסתה של ממשלת פקיסטן נגד נוצרים, נרצחו בשנים האחרונות עשרות מהם. נשים נוצריות רבות נאנסות גם בידי שוטרים ופקידי שלטון מוסלמים.

קשמיר – הודו: מקורות בהודו מסרו ב-20 ביולי 2010 על הריגתו של אדם אחד מירי של חיילים הודים במהלך הפגנה שנערכה בחבל קשמיר.

תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-20 ביולי 2010 על הריגתם של 26 בני-אדם במהלך קרבות שהיו במחוז סעדה בצפון-תימן בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מארגון "אל-חוט'יין". כמו כן, בכירים בארגון אל-קאעידה בתימן הצהירו שהם יהפכו את תימן ל"אפגניסטן של אובמה", אם ארה"ב תמשיך להתערב ולסייע לממשלה המרכזית של תימן. הצהרות כאלה מגיעות בעיקר לאחר חיסול-ממוקד אמריקאי בתימן שגרם כנראה להרוגים רבים בקרב האזרחים.

סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-20 ביולי 2010 על הריגתם של 52 בני-אדם במהלך קרבות עקובים מדם שהיו בעיר מוגדישו במהלך השבוע האחרון בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מארגון "אל-שבאב". כמו כן, מקורות תקשורתיים באוגנדה מסרו ב-20 ביולי 2010 כי האופוזיציה של אוגנדה מפצירה בממשלתה להחזיר את החיילים האוגנדים המוצבים בסומליה לאור הטבח שהיה בעיר קמפלה בו נהרגו לפחות 78 בני-אדם במהלך פיגוע שביצעו אנשי "אל-שבאב".

עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-20 ביולי 2010 על הריגתם של 8 בני-אדם ועל פציעתם של 25 נוספים בפיצוץ של מכונית-תופת בעיר בגדאד.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: