Monday, July 12, 2010

64 הרוגים באוגנדה מטרור אסלאמי; 34 הרוגים בפקיסטן; 14 הרוגים באפגניסטן; 3 הרוגים בפיליפינים; דובר צבאי נהרג בסומליה; שופט נרצח בקווקז; טרוריסט מוסלמי נהרג בקשמיר; הפגנה נגד כוחות נאט"ו באפגניסטן; 8 פעילי טרור נעצרו בתימן; 11 הרוגים בעיראק;

סומליה – אוגנדה – טרור: פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" מסומליה המזוהים עם ארגון אל-קאעידה ערכו סדרת פיגועים ב-11 ביולי 2010 בעיר קמפלה, בירת אוגנדה, בשעה שמאות אנשים צפו במשחקי המונדיאל במרכז מסחרי. כתוצאה מהפיצוצים נהרגו לפחות 65 בני-אדם. במהלך השבועות האחרונים היו היתקלויות רבות בין הצבא האתיופי (הנעזר בצבא האוגנדי) לבין פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" בקרבת הגבול בין שתי המדינות. במקרים אחדים הצבא האתיופי חדר לתוך כפרים סומלים וכתוצאה מכך נהרגו עשרות אזרחים. לאור התקריות הללו, פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" הזהירו את ממשלת אוגנדה שהם יעבירו את המלחמה לבירה קמפלה במטרה לפגוע במתקנים ממלכתיים אם הם ימשיכו לסייע לאתיופיה וימשיכו לאמן חיילים סומלים בסיוע מערבי. אולם, בדומה לארגון אל-קאעידה, פעילי "אל-שבאב" בחרו להתמקד באזרחים חפים-מפשע. מפקדים בכירים בארגון "אל-שבאב" הצהירו שהם שמחים על המבצע ועל הפגיעה באוגנדה.

עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-11 ביולי 2010 על הריגתם של 11 בני-אדם בסדרת פיגועי טרור שהיו ברחבי-המדינה במהלך היממה האחרונה.

אפגניסטן – נאט"ו: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-11 ביולי 2010 על הריגתו של חייל נאט"ו נוסף. כמו כן, בעקבות המקרים הרבים בהם נהרגו אזרחים אפגנים בידי חיילי נאט"ו, מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-11 ביולי 2010 על הפגנה של אלפי אנשים שהביעו מחאה נגד נוכחות כוחות נאט"ו במדינה. בשנה האחרונה נערכו מאות הפגנות כאלה.

אפגניסטן – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-11 ביולי 2010 על הריגתם של 14 שוטרים אפגנים ופקידים בכירים בידי פעילי טרור מארגון הטליבאן האפגני במחוז קונדוז.

פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-11 ביולי 2010 על הריגתו של קצין פקיסטני בפיגוע של מכונית תופת בצפון-מערב המדינה. כמו כן מקור צבאי מסר ב-11 ביולי 2010 על הריגתו של מפקד בכיר מארגון הטליבאן במהלך היתקלות עם כוחות הצבא הפקיסטני.

פקיסטן – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-11 ביולי 2010 על הריגתם של 32 פעילי טרור מארגון הטליבאן במהלך קרבות שהיו בדרום-ווזיריסטן.

סומליה – טרור: מקור תקשורתי בסומליה ומקור תקשורתי באיראן מסרו ב-11 ביולי 2010 על הריגתו של הדובר הצבאי של צבא סומליה במרכז המדינה בידי פעלי טרור מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.

תימן – אל-קאעידה: מקור צבאי בתימן מסר ב-11 ביולי 2010 על מעצרם של 8 פעילי טרור מארגון אל-קאעידה. על-פי הערכות אחדות קיים קשר ישיר בין אל-קאעידה בתימן לאל-קאעידה באפגניסטן ובפקיסטן.

קשמיר – הודו: מקור צבאי בהודו מסר ב-11 ביולי 2010 על הריגתו של פעיל טרור מוסלמי במהלך היתקלות עם אנשי צבא הודים באזור חבל קשמיר.

רוסיה – קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-11 ביולי 2010 על רציחתו של שופט רוסי בידי פעילי טרור מוסלמים בדאגסטן.

פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בפיליפינים מסרו ב-10 ביולי 2010 על הריגתם של 3 בני-אדם בעקבות מארב שהוטמן להם בידי פעילי טרור מהארגון המוסלמי "אבו-סאייף" הפועל בהשראת אל-קאעידה בדרום המדינה. האי ג'ולו והאי באסילן מהווים בסיסים מרכזיים לפעילות של ארגוני הטרור האסלאמיים הפועלים בפיליפינים. אלפי אזרחים נהרגו בשנים האחרונות בהתקפות טרור אסלאמיות.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: