Wednesday, April 20, 2011

11 הרוגים בסומליה; 10 הרוגים באלג'יריה; 6 הרוגים בעיראק; 5 הרוגים בפקיסטן; 4 הרוגים בסוריה; 3 הרוגים באפגניסטן; 3 הרוגים בקווקז; 3 הרוגים בתאילנד; 2 הרוגים בעזה; הרוג בתימן; עשרות הרוגים בניגריה; 846 הרוגים במצרים במהלך הפיכה;
==

רצועת-עזה – טרור: מקורות תקשורתיים בעזה מסרו ב-19 באפריל 2011 על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים שהיו מעורבים ברציחתו של אזרח איטלקי לפני ימים אחדים. פעילי טרור מארגון החמאס ניהלו קרב עם הרוצחים שהתבצרו בבית וסירבו להיכנע.
--
מצרים – מחאה ואלימות: מקורות רשמיים במצרים מסרו ב-19 באפריל 2011 על הריגתם של 846 בני-אדם במהלך המהפכה העממית שהתרחשה במצרים שהביאה לסילוקו של חוסני מובראק.
--
סוריה – מחאה ואלימות: מקורות רשמיים בסוריה מסרו ב-19 באפריל 2011 על ביטולם של "צווי החירום" במדינה הקיימים מאז שנת 1963. כמו כן השלטונות הודיעו על ביטולו של בית-הדין לענייני ביטחון. בנוסף לכך, אושר חוק חדש המתיר לאזרחים להפגין לאחר קבלת רישיון לכך. המשטר הסורי נכנע לדרישות של המפגינים בעקבות האירועים העקובים-מדם שהיו ביומיים האחרונים ב"כיכר השעון" במרכז העיר חומס שבמהלכם נהרגו לפחות 30 בני-אדם ונפצעו עשרות רבות של מפגינים. ההודעה נמסרה ב-19 באפריל 2011 בשעה 16:00. האופוזיציה הסורית והטלוויזיה הממלכתית של סוריה הקרינה תמונות קשות מאוד של הרוגים. מקורות נוספים ציינו על הריגתם של 4 בני-אדם מירי של כוחות הביטחון בעיר חומס. מקורת באופוזיציה הסורית מסרו שכ-20,000 בני-אדם השתתפו בהפגנות בעיר חומס. גם בעיר בניאס נערכה הפגנת מחאה רבת-משתתפים. לאורך כל היום הטלוויזיה הסורית שידרה הודעות וידיעות על מעורבותם של גורמים זרים בליבוי המהומות האלימות במדינה, וכן דוברים רשמיים האשימו גורמים סלפיים (אל-קאעידה) המעוניינים להקים אמירות אסלאמית בסוריה. הטלוויזיה הסורית שידרה גם את דבריהם של ראשי השבטים בחוראן שהביעו תמיכה בבשאר אל-אסד. גם במהלך הלילה נערכו הפגנות נגד המשטר בדרישה לסילוקו.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים שונים באפגניסטן מסרו ב-19 באפריל 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם לפחות בסדרה ארוכה של אירועי טרור שהתרחשו במהלך היממה האחרונה במהלך היממה האחרונה שכללה גם חטיפות, הנחת מטענים וירי לעבר מטרות צבאיות של כוחות נאט"ו והצבא האפגני.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים ותקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-19 באפריל 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם ועל פציעתם של עשרות נוספים בסדרה של אירועי טרור שהתרחשו במהלך היממה האחרונה. מספר ההרוגים כולל את האירועים האלימים שהתרחשו גם בעיר קראצ'י במהלך היממה האחרונה וכן את מספר הנפגעים מירי של פצצות מרגמה בצפון-מערב פקיסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות משטרתיים בעיראק מסרו ב-19 באפריל 2011 על הריגתם של 6 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון עיראק. עוד עשרות בני-אדם נפצעו בסדרה של אירועי טרור שהתרחשה בעיראק במהלך היממה האחרונה.
--

תימן – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-19 באפריל 2011 על הריגתו של אדם אחד ועל פציעתם של 50 נוספים מירי של כוחות-הביטחון לעבר מפגינים מהאופוזיציה לנשיא עלי עבדאללה סאלח.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-19 באפריל 2011 על הריגתם של 11 בני-אדם בקרבות הנערכים בעיר מוגדישו בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. מקורות נוספים מציינים מספרים גבוהים יותר.
--
ניגריה – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-19 באפריל 2011 על עשרות הרוגים בעקבות המהומות האלימות שפרצו על רקע מערכת הבחירות שהתקיימה בימים האחרונים. לא נמסר מספרם המדויק של הנפגעים, אולם נמסר על 15,000 בני-אדם בהפכו לפליטים וכן נשרפו מסגדים וכנסיות בידי מליציות חמושות.
--

אלג'יריה – טרור: מקורות צבאיים באלג'יריה מסרו ב-19 באפריל 2011 על הריגתם של 10 פעילי טרור מארגון אל-קאעידה במהלך מבצע צבאי שנערך בדרום המדינה בעקבות הריגתם של חיילים רבים במהלך הימים האחרונים.
--
רוסיה – קווקז: מקורות תקשורתיים מחוץ לרוסיה מסרו ב-19 באפריל 2011 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים נוספים בהיתקלות שהייתה יום קודם לכן. מידע נוסף: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-18 באפריל 2011 על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים מירי של כוחות הביטחון הפועלים במחוז דגסטן.
--
תאילנד – טרור: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-19 באפריל 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-18 באפריל 2011 על הריגתו של אדם אחד ועל פציעתם של 23 נוספים מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום המדינה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: