Thursday, April 28, 2011

300 הרוגים בלוב; 20 הרוגים בסומליה; 10 הרוגים בסוריה; 9 הרוגים בתימן; 9 הרוגים בפקיסטן; 9 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 4 הרוגים בעיראק; 3 חיילים מקומיים נהרגו באפגניסטן; צינור גז בסיני פוצץ בפעם השנייה; נחתם הסכם פיוס בין החמאס לפתח;
==
ישראל – מצרים: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-27 באפריל 2011 על פיצוץ צינור המוביל גז לישראל ולירדן בידי פעילי טרור מוסלמים. זאת הפעם השנייה שצינור הגז נפגע בחבלה מכוונת של ארגוני טרור מוסלמים.
--
ישראל – עזה – הרשות הפלסטינית: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו על חתימת הסכם פיוס בין תנועת החמאס בעזה לתנועת הפתח ביו"ש. המשמעות היא שתנועת החמאס השתלטה על "התנועה הלאומית הפלסטינית".
--
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות אופוזיציוניים בסוריה מסרו ב-27 באפריל 2011 על הריגתם של 10 בני-אדם בעיר דרעא מירי של אנשי כוחות הביטחון של סוריה הפועלים נגד המתקוממים במחוז. עד כה נהרגו 453 בני-אדם מאז ה-15 במרס 2011. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו על היערכות נוספת של חיילים וטנקים באזור דמשק, באזור העיר בניאס ובאזור העיר לטקיה. מאות חברי התנועה האסלאמית בירדן הפגינו נגד אסד ליד השגרירות הסורית בעמאן. תושבים בעיר דרעא מדווחים על המצב הקשה המדרדר מיום ליום בשל המצור הצבאי שנאכף על העיר באמצעות ירי של צלפים. 30 נציגי מפלגת הבעת' בעיר בניאס התפטרו מתפקידם בעקבות ההתקוממות נגד המשטר. כם גם 203 חברי מפלגת הבעת' בעיר דרעא. נמסר על חיילים סורים שערקו לצד המתקוממים בדרעא – צילומים של חיילים סורים צועדים לצד מפגינים בדרעא התפרסמו ביממה האחרונה.
--
אפגניסטן – נאט"ו: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-27 באפריל 2011 על הריגתם של 9 חיילי נאט"ו ועובדי קבלן מירי של טייס אפגני בעקבות ויכוח שהתפתח לקרב יריות.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-27 באפריל 2011 על הריגתם של 3 חיילים אפגנים בהיתקלות עם פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן שהתרחשה על הגבול עם פקיסטן.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-27 באפריל 2011 על הריגתם של 4 חיילים פקיסטנים שתי תקריות שהיו במהלך היממה האחרונה. 3 מההרוגים נפגעו בתקרית טרור שהתרחשה ב-26 באפריל 2010 שבמהלכה נודע רק על הריגתם של 4 בני-אדם, אולם כעת מתברר כי בהתקפה נהרגו 7 חיילים פקיסטנים.
--
פקיסטן – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-27 באפריל 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם בסדרה של עימותים מזוינים שפרצו בין שתי מליציות דתיות ואתניות הפועלות בעיר קראצ'י. בשנה האחרונה נהרגו מאות בני-אדם בעימותים הללו בעידודו של ארגון הטליבאן הפועל בעיר.
--
עיראק – טרור: מקורות רשמיים בעיראק מסרו ב-27 באפריל 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם ועל פציעתם של 25 נוספים בסדרה של פיגועי טרור שהתרחשה בצפון-עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-27 באפריל 2011 על הריגתם של 9 בני-אדם (אזרח ו-2 חיילים) בעקבות הפגנות המחאה שנערכו באזור העיר עדן נגד המשך שלטונו של נשיא תימן עלי עבדאללה צאלח.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-27 באפריל 2011 על הריגתם של 20 פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בקרבות הנערכים באזור העיר מוגדישו עם כוחות הממשלה המרכזית של סומליה.
--
לוב – מלחמת אזרחים: מקורות אופוזיציוניים בלוב מסרו ב-27 באפריל 2011 על הריגתם של 300 חיילים הנאמנים לקדאפי במהלך הקרבות שנערכו בעיר מיסרטה ביומיים האחרונים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: