Sunday, April 24, 2011

28 הרוגים בלוב; 27 הרוגים בפקיסטן; 18 הרוגים בסומליה; 13 הרוגים בסוריה; 7 הרוגים באפגניסטן; 4 הרוגים בעיראק; 4 הרוגים בניגריה; 4 הרוגים באיראן; 2 חיילים אמריקאים נהרגו בעיראק; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; נשיא תימן יעזוב את תפקידו;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-23 באפריל 2011 על הריגתם של 13 מפגינים מירי של צלפים במהלך ההלוויות של הרוגים מאירועי הדמים של יום קודם לכן. לפחות 5 מההרוגים היו תושבי דמשק. שני חברי פרלמנט ממחוז דרעא הודיעו על התפטרותם במחאה על האירועים האלימים ובשל התנהגותו האלימה של המשטר כלפי תושבי סוריה. חליל אל-ריפעי ונאסר אל-חרירי הודיעו על כך ברשת אל-ג'זירה. גם המופתי של דרעא, ריזאק עבד אל-רחים אבזיד, התפטר מתפקידו במחאה על אירועי הדמים. ב-17 באפריל 2011 התפטרו 3 עיתונאים סורים מתפקידם: סמירה אל-מסאלמה מהעיתון תשרין (פוטרה לאחר ראיון באל-ג'זירה), איאד עיסא מהעיתון תשרין, ומאהר דיב מהטלוויזיה הסורית. אנשי אופוזיציה מסרו במהלך הלילה (23.4) על מעצרם של פעילים פוליטיים בידי אנשי מנגנוני הביטחון. בערים אחדות החלו פעילים אסלאמיים להוביל את המחאה נגד המשטר. מקורות רשמיים ברוסיה מסרו על העברת מסר לנשיא אסד להתחיל לערוך רפורמות מקיפות במדינה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-23 באפריל 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל במזרח המדינה. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 נהגים שהסיעו מכליות של כוחות נאט"ו באזור קנדהאר במהלך התקפה של פעילי טרור מארגון הטליבאן.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-23 באפריל 2011 על הריגתו של חייל נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. מאז תחילת חודש אפריל 2011 נהרגו באפגניסטן 27 חיילים זרים. מאז תחילת שנת 2011 נהרגו באפגניסטן 135 חיילים זרים.
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-23 באפריל 2011 כי בהתקפה שנערכה יום קדום לכן של נקודת-ביקרות צבאית נהרגו בין היתר גם 20 פעילי טרור מארגון הטליבאן. כמו כן נמסר על הריגתם של 6 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך היתקלות צבאית יזומה שנערכה במחוז אורקזאי. בנוסף לכך, מקורות תקשורתיים מסרו על הריגתו של ילד מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל במרכז המדינה. מידע נוסף: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-22 באפריל 2011 על הריגתם של 15 חיילים פקיסטנים בהתקפה רחבת-היקף של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן על נקודת-ביקורת צבאית בצפון-מערב המדינה. מקורות נוספים ציינו שבהתקפה השתתפו עשרות פעילי טרור מוסלמים.
--
עיראק – טרור – ארה"ב: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-23 באפריל 2011 על הריגתם של 2 חיילים אמריקאים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בדרום עיראק. מאז תחילת שנת 2011 נהרגו בעיראק 20 חיילים אמריקאים.
--
עיראק – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-23 באפריל 2011 על הריגתו של צעיר כורדי מירי של כוחות-הביטחון במהלך הפגנת מחאה שנערכה בצפון המדינה. כמו כן נמסר על הריגתם של 3 בני-אדם (שוטר, פקיד ממשלתי ואזרח) בעיר בגדאד מירי של פעילי טרור מוסלמים.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-23 באפריל 2011 על הריגתם של 18 בני-אדם בסדרה של אירועי טרור ואלימות שהתרחשו בסומליה במהלך היממה האחרונה.
--
איראן – טרור: מקורות רשמיים באיראן מסרו ב-23 באפריל 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם בהיתקלות עם אנשי ביטחון איראנים. שלטונות איראן מסרו שהארבעה היו טרוריסטים.
--
ניגריה – טרור ואלימות: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-23 באפריל 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון המדינה.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-23 באפריל 2011 על הריגתם של 25 בני-אדם בקרבות נוספים שפרצו בעיר מיסרטה. מקור צבאי מסר שארה"ב החלה להשתמש במל"טים לראשונה במערכה בלוב נגד כוחותיו של קדאפי. מקורות נוספים ציינו שבמהלך התקפה של כוחות נאט"ו במרכז טריפולי נהרגו 3 בני-אדם.
--
תימן – מחאה ואלימות: לאחר חודשים רבים של הפגנות המוניות, נמסר ב-23 באפריל 2011 על עזיבתו של נשיא תימן את כהונתו בתמורה לחסינות משפטית.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: