Tuesday, April 26, 2011

90 הרוגים בדרום-סודאן; 30 הרוגים בלוב; 28 הרוגים בסוריה; 13 הרוגים באפגניסטן; 3 הרוגים בעיראק; 3 הרוגים בסומליה; 2 הרוגים בטג'יקיסטן; 2 הרוגים בתימן; הרוג בקווקז; 500 אנשי טליבאן ברחו מהכלא באפגניסטן;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות אופוזיציוניים בסוריה מסרו ב-25 באפריל 2011 על הריגתם של 28 בני-אדם מירי של כוחות הביטחון לעבר מפגינים ותושבים. 25 הרוגים היו במחוז דרעא ו-3 נהרגו בדומא – פרבר ליד דמשק. ידיעות אחדות מסרו על סגירת הגבול בין סוריה לירדן בהוראת שלטונות סוריה על-מנת למנוע הברחת אמצעי לחימה ותקשורת למתקוממים באזור החוראן. הטלוויזיה הסורית מסרה שהידיעה אינה נכונה. כוחות צבאיים רבים התפרסו בכל מחוז דרעא, בפרברי דמשק, ובעיר בניאס. במהלך יום אתמול התפרסמו סרטונים חדשים מזעזעים על האירועים האלימים של הימים האחרונים. ארגוני האופוזיציה בסוריה מסרו שהם זקוקים בדחיפות לעזרה בינלאומית (הם מוכנים לקבל עזרה גם מישראל). נציג מפלגת הבעת' הסורית באוקראינה, מוחמד זידיה התפטר מתפקידו בעקבות האירועים האלימים בסוריה. אנשי אופוזיציה בסוריה החלו לנהל רשימה שחורה של אישים שהביעו תמיכה באסד בחודש האחרון או לא הרימו את קולם נגד המשטר – הרשימה כוללת גם את חברי-הכנסת הערביים. קיימת הערכה די מבוססת על ירי מכוון של צלפים גם לעבר חיילים על-מנת לעורר זעם נגד האופוזיציה הסורית ונגד המחאה המתפשטת.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-25 באפריל 2011 על הריגתם של 30 בני-אדם בעיר מיסרטה בהפצצה של נאמני קדאפי על המורדים המתבצרים בעיר. כמו כן נודע על הפצצה של כוחות נאט"ו על המתחם הנשיאותי של קדאפי הושכן בעיר טריפולי. מקורות תקשורתיים מסרו על תפיסתם של אזרחים סודאנים שהשתתפו בקרבות לצד קדאפי.
--
טג'יקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בטג'יקיסטן מסרו ב-25 באפריל 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם (חייל וטרוריסט מוסלמי) בהיתקלות שהתרחשה בגבול עם אפגניסטן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-25 באפריל 2011 על בריחתם של 500 אנשי טליבאן מבית-כלא באמצעות מנהרה שהם חפרו במשך שבועות אחדים באורך של 300 מטר.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-25 באפריל 2011 על הריגתם של 13 בני-אדם (6 מהם אזרחים) בעקבות פעילות צבאית יזומה של כוחות נאט"ו שנערכה במחוז קאפיסה ב-23 באפריל 2011. מקורות צבאיים מסרו שהמבצע הצבאי באזור עדיין נמשך.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים עיראק מסרו ב-25 באפריל 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם בסדרה של אירועי טרור שהתרחשה במהלך היממה האחרונה. עוד עשרות אנשים נפצעו במהלך האירועים הללו.
--
תימן – מחאה ואלימות: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-25 באפריל 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של כוחות-הביטחון במהלך הפגנת מחאה נגד המשך שלטונו של נשיא תימן עלי עבדאללה סאלח.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-25 באפריל 2011 על הריגתם של 3 בני-אדם בקרבות הנערכים בעיר מוגדישו בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות רשמיים בדרום-סודאן מסרו ב-25 באפריל 2011 על הריגתם של 90 בני-אדם בקרבות שפרצו בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מוסלמים הפועלים בעזרתה של ממשלת חרטום האסלאמית של עומר אל-באשיר. ביומיים האחרונים נהרגו 150 בני-אדם בקרבות הללו – כך מסרו מקורות צבאיים בדרום-סודאן. מידע נוסף: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-24 באפריל 2011 על הריגתם של 60 בני-אדם בקרבות שפרצו בין כוחות צבא של הדרום לבים פעילי טרור מוסלמים הנתמכים בידי ממשלת חרטום האסלאמית של עומר אל-באשיר.
--
רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-25 באפריל 2011 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בכיר במהלך היתקלות צבאית יזומה שנערכה בצפון הקווקז.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: