Sunday, December 20, 2009

סעד אל-חרירי הגיע לביקור היסטורי בסוריה
הקשר המחודש בין לבנון השברירית לסוריה העלווית: כאשר שני מנהיגים ערבים נפגשים האחד עם השני לעיני התקשורת הבינלאומית, הכל נראה מבטיח למדי, וזאת למרות התיעוב הדדי השורר בקרב מנהיגי המדינות הערביות עד כדי הטפה למלחמת דמים של האחד כלפי זולתו. לאן שלא נביט ברחבי העולם-המוסלמי ולעבר מיעוטים מוסלמים הקיימים במדינות שונות - החל מתאילנד ועד להררי סין - נוכל להבחין במערכת פוליטית שלמה השואבת את השראתה מתרבות של אלימות ודיכוי הנטועה היטב בהיסטוריה הערבית-אסלאמית של חצי-האי ערב.


ב-19 בדצמבר 2009, נפגש ראש-ממשלת לבנון הנוכחי, סעד אל-חרירי, עם נשיא סוריה בשאר אל-אסד - האיש שנטען כלפיו שהורה לרצוח את רפיק אל-חרירי שהתנגד לנוכחות הסורית בלבנון. בתום הפגישה נמסר לתקשורת הערבית מפי סעד אל-חרירי ש"הקשרים הטובים בין סוריה ללבנון יסייעו לאחד את השורות בהתמודדות עם המדיניות הישראלית". כמובן שכמעט כל מפגש בין שני מנהיגים ערביים חייב להתחיל או להסתיים במילה "ישראל" - המשמשת כסות לצביעות ולזיוף הפוליטי הערבי. על-מנת להבהיר מעט את מערכת היחסים האלימה השוררת בין שתי המדינות, להלן שני מאמרים שהופיעו בכתב-העת מגזין המזרח התיכון:


לבנון: כאשר נרצח ראש ממשלת לבנון לשעבר, רפיק אל-חרירי, בפברואר 2005 בידי סוכני המודיעין של סוריה, הציבור הלבנוני חש זעזוע עמוק וחרדה גדולה לנוכח מה שנראה כשבירת כל כללי המשחק בפוליטיקה הלבנונית השברירית. מלבד הכאב הגדול, לבנונים רבים חשו תחושת יתמות, שכן רפיק אל-חרירי נחשב למשקם הגדול של לבנון המתחדשת, והיו כאלה שדיברו עליו במונחים של "אבי האומה הלבנונית החדשה". בעזרת כספו, אל-חרירי הצליח לגייס את סעודיה ומדינות ערביות נוספות למען שיקומה של לבנון. יוקרתו הפוליטית פתחה בפניו את דלתותיהן של מדינות מערביות, ובראשן צרפת, שהטילו עליו את חסותן. המשך המאמר בכתב-העת
מגזין המזרח-התיכון.


סוריה: מאז שסוריה נתנה פרסום פומבי להתקפה הישראלית על אדמתה, המשטר העלווי של משפחת אסד נמצא במגננה, ודומה כי מאז ה-6 בספטמבר 2007 סוריה אינה יורדת מהכותרות הבינלאומיות. מי שנתן את ההוראה לחסל את חבר-הפרלמנט הלבנוני אנטואן ע'אנם (ראנם), האנטי-סורי, דווקא במהלך מערכת-הבחירות לנשיאות לבנון הנערכת בימים אלה, לא לקח בחשבון את האירועים שקדמו להוראת-החיסול שבוצעה ב-19 בספטמבר בשכונת "סין אל-פיל" שבמזרח-ביירות. פעם נוספת הסתבר, כי למשטר הנוכחי בסוריה חשוב הרבה יותר להורות על עוד רצח פוליטי, מאשר לטפל בבעיה הדחופה של אספקת חשמל סדירה ותקינה לאזרחי המדינה. המשך המאמר בכתב-העת מגזין המזרח-התיכון.


מאת: ד"ר יוחאי סלע

1 comment:

Anonymous said...

Hello my family member! ӏ ωish to sаy thаt thіs article is аmаzing,
nicе ωrіtten and іnclude almost аll vitаl infοs.
I ωould like to рeeг more poѕts lіκe this .


Hеre is my homepage: read the Full piece of writing