Sunday, December 27, 2009

מכונית-תופת התפוצצה בביירות

איראן
: בעימותים אלימים שפרצו בין אנשי אופוזיציה לכוחות-הביטחון נהרגו 8 מפגינים. על-פי אחת מהידיעות נמסר שאחיינו של מנהיג האופוזיציה, מיר חוסיין מוסאווי, נהרג היום מירי בשעה שהשתתף באחת מההפגנות שנערכו נגד המשטר באיראן. הפגנות המחאה התפשטו לערים מרכזיות באיראן דווקא בחג העשורא של העדה השיעית.

פקיסטן: הצבא האמריקאי הרג (ב-27 בדצמבר) 13 בני אדם (החשודים כטרוריסטים) בצפון וואזיריסטן הנמצא בשליטת אנשי הטליבאן. מאז אוגוסט 2008, ארה"ב ביצעה באזור 68 סיכולים ממוקדים שבהם נהרגו למעלה מ-660 בני-אדם, רובם חפים מפשע.

לבנון: רשתות שידור ערביות וסוכנויות ידיעות טוענות כי מכונית-תופת התפוצצה בביירות בשכונה שיעית הנמצאת בשליטתו של ארגון חיזבאללה המכונה "הרובע הביטחוני".

ידיעות אחדות מדברות על הרוג אחד, וידיעות אחרות טוענות על שלושה הרוגים לפחות. על-פי עדויות אחדות, בפיצוץ נהרג איש חמאס בכיר. עוד נמסר כי המכונית הייתה שייכת לעלי ברכה, הממונה על הקשרים המדיניים של החמאס בלונדון, אולם לא ידוע בוודאות אם הוא נפגע בפיצוץ.

חיזבאללה הטיל איפול על האירוע. בשעות הצהרים חיזבאללה הודה שנהרגו שני אנשי חמאס.

עיראק: 7 הרוגים בפיגוע תופת באזור החדש של עיר בגדאד שהתרחש אתמול ב-26 בדצמבר 2009. בפיגוע נפצעו 8 בני-אדם נוספים. כמו בכל שנה בתקופת חגיגות ה"עשורא", גורמי טרור סונים מגבירים את קצב הפיגועים נגד עולי-רגל שיעים.

לקראת הבחירות בעיראק שיערכו ב-7 במרס 2010, גוברות ההתנקשויות הפוליטיות נגד אישים ומועמדים מקרב העדה הסונית בעיראק. עד כה דווח על 40 התנקשויות כאלה רק במהלך החודש האחרון.

פקיסטן: 5 ילדים נהרגו בפיגוע בפקיסטן בכפר סוני בשם מוזו זאי הנמצא 200 ק"מ דרומית-מערבית לעיר פשוואר. הערכות הן שהאחראים לפיגוע הם גורמי טרור שיעים המהווים כ-20 אחוזים מאוכלוסיית פקיסטן המונה 167 מיליון נפש.

מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: