Monday, July 11, 2011

11 הרוגים באפגניסטן; 7 הרוגים בסומליה; 5 הרוגים בניגריה; 3 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 93 הרוגים בעיר קראצ'י; הרוג בסוריה; הרוג בתימן; הרוג באיראן; הרוג בקווקז; הרוג בקשמיר; 60,000 עצורים בסוריה; ישראל הכירה בעצמאותה של דרום-סודאן;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-10 ביולי 2011 על מעצרם של כ-60,000 בני-אדם מאז שהחלה ההתקוממות העממית בסוריה ב-15 במרס 2011 נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. מקורות נוספים מסרו על הרוג אחד לפחות בפשיטה של הצבא הסורי על העיר חומס. את הנתון זה מסר יאסין חאג' סאלח שהיה כלוא בשנים 1996-1980 בשל פעילותו הפוליטית. מקורות נוספים בסוריה ציינו שהצבא מאבד שליטה על אזורים נרחבים וכי חיילים נוספים ממשיכים לערוק לשורות האופוזיציה הסורית הפועלת נגד המשטר העלווי של אסד. ב-10 ביולי 2011 נפתחה באופן רשמי "הועדה לדיאלוג לאומי" שהוקמה בחסות המשטר, אולם אנשי אופוזיציה בכירים מסרו כי הם מחרימים את הועדה שהוקמה משטן שהיא אינה מייצגת נאמנה את הדרישות של המפגינים. הועדה שהתכנסה בדמשק תימשך יומיים. עם פתיחה הועידה, סגן-הנשיא פארוק אל-שרע טען שיש לעבור לדמוקרטיה פלורליסטית – אולם אין אדם בסוריה שמאמין לדבריו של אל-שרע. שגרירי צרפת וארה"ב ננזפו על-ידי משרד-החוץ הסורי על ביקורתם בעיר אל-חמה בימים האחרונים. בהפגנות שנערכו באל-חמה השתתפו כחצי מיליון מפגינים.
--
דרום-סודאן – ישראל: ממשלת ישראל הודיעה ב-10 ביולי 2011 על הכרתה של מדינת-ישראל בעצמאותה של דרום-סודאן. ההכרזה על העצמאות הייתה ב-9 ביולי 2011 לאחר עשרות שנים של מלחמת-אזרחים.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים בנאט"ו מסרו ב-10 ביולי 2011 על הריגתם של 3 חיילי נאט"ו בשתי תקריות שונות שהתבצעו בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. מאז תחילת חודש יולי 2011 נהרגו באפגניסטן 12 חיילים זרים. מאז תחילת שנת 2011 נהרגו באפגניסטן 293 חיילים זרים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות משטריים באפגניסטן מסרו ב-10 ביולי 2011 על הריגתם של 7 בני-אדם מידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים באזור קאבול. ראשיהם של כל ההרוגים נערפו. כמו כן נמסר על הריגתם של 3 שוטרים ועל פציעתם של 5 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים באזור קנדהאר. כמו כן נמסר על הריגתו של בכיר אפגני מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן הפועלים במחוז באדגיש.
--
איראן – טרור: מקורות תקשורתיים באיראן מסרו ב-10 ביולי 2011 על הריגתו של פעיל טרור מוסלמי מארגון הג'ונדאללה הפועל במחוז סיסטאן-בלוצ'יסטן הנמצא בדרום-מזרח המדינה.
--
פקיסטן – טרור אתני: מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-10 ביולי 2011 כי בעקבות הריגתם של 93 בני-אדם באירועי הטרור האתני המתרחשים בעיר קראצ'י, הצבא החל לפרוס כוחות רבים ברחבי העיר במטרה למנוע שפיכות דמים נוספת. חלק מהאירועים האלימים בעיר קראצ'י נעשים בעידודם הנמרץ של פעילי טרור מארגון הטליבאן כי לקעקע את אחיזתה הביטחונית של הממשלה הפקיסטנית בקראצ'י המהווה מרכז מסחרי כלכלי עיקרי של המדינה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-10 ביולי 2011 על הריגתם של 7 חיילים סומלים בקרבות שפרצו בין כוחות הצבא לבין פעילי טרור מוסלמים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-10 ביולי 2011 על הריגתם של 5 בני-אדם (4 מהם שוטרים) מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בתחנת משטרה בידי פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון המדינה.
--
רוסיה – קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-10 ביולי 2011 על הריגתו של כהן-דת מוסלמי מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בצפון הקווקז. פעילי טרור מוסלמים מחסלים אנשי דת מתונים המביעים התנגדות לאלימות האסלאמית האופיינית לצפון הקווקז.
--
הודו – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-10 ביולי 2011 על הריגתו של פעילי טרור מוסלמי שלישי מירי של חיילים הודים הפועלים בחבל קשמיר. ב-9 ביולי 2011 נמסר על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים בעקבות היתקלות שנערכה עם חיילים הודים הפועלים בחבל קשמיר.
--
תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-10 ביולי 2011 על הריגתו של טרוריסט במהלך היתקלות שהתרחשה בין חיילים תימנים לפעילי טרור מארגון אל-קאעידה הפועלים בדרום המדינה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: