Tuesday, July 5, 2011

22 הרוגים באפגניסטן; 35 הרוגים בסומליה; 20 הרוגים בניגריה; 11 הרוגים בעיראק; 6 הרוגים בפקיסטן; 4 הרוגים בתימן; 4 הרוגים בסוריה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: דוברים באופוזיציה הסורית מסרו ב-4 ביולי 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם במהלך היממה האחרונה מירי של כוחות-הביטחון שפעלו בצפון-סוריה ובעיר אל-חמה. בין ההרוגים היה ילד תושב אל-חמה שנהרג מירי של חיילים סורים שפצעו עוד 20 בני-אדם. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו ב-4 ביולי 2011 על כוחות צבא שנכנסו לשכונות בעיר אל-חמה תוך כדי ירי של טנקים ונשק קל לעבר בתי מגורים. על-פי עדויות שזרמו במהלך היום מהעיר אל-חמה נודע על מעצרים רבים שערכו כוחות-הביטחון כדי למנוע את קיומה של הפגנת ענק נוספת נגד המשטר העלווי של בשאר אל-אסד. אנשי אופוזיציה בסוריה מסרו כי למרות הפעילות הצבאית המוגברת של הצבא הסורי באזור העיר אל-חמה, נערכו הפגנות של אלפי בני-אדם שהתקיימו במהלך כל היום ברחבי העיר. בחלק מהדיווחים שיצאו מהעיר נמסר על כ-20,000 מפגינים שיצאו לרחובות בשעות הערב. תושבים באל-חמה דיווחו כי השלטונות ניתקו את קווי התקשורת ואת האינטרנט ברחבי העיר. מקורות בטורקיה מסרו ב-4 ביולי 2011 על מעצרם של 3 אנשי מודיעין סורים על אדמת טורקיה. פעם נוספת נמסר מפי מקור מדיני בכיר בטורקיה שנשקלת האפשרות להקים על אדמת סוריה בסמוך לגבול אזור חיץ כדי להגן על הפליטים הסורים המנסים למצוא מחסה בעקבות הקרבות הנערכים בצפון-סוריה. מקור טורקי מסר ב-4 ביולי 2011 כי מספר הפליטים הסורים הנמצא על אדמת טורקיה הוא מתחת ל-10,000 בני-אדם.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-4 ביולי 2011 על הריגתם של 16 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז מנגארהאר. כמו כן נמסר על הריגתם של 6 פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל טרם זמנו במחוז הלמנד.
--
פקיסטן - טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-4 ביולי 2011 על הריגתם של 6 בני-אדם (איש ביטחון אחד ו-5 טרוריסטים) בעקבות התקפה של פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן שהגיעו מאפגניסטן ותקפו עמדה צבאית הנמצאת בצפון-מערב המדינה.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-4 ביולי 2011 על הריגתם של 11 בני-אדם ועל פציעתם של 35 נוספים בסדרה של אירועי טרור שהתרחשה בעיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-4 ביולי 2011 על הריגתם של 4 חיילים תימנים במהלך קרבות שפרצו בין כוחות הצבא לבין מיליציות חמושות בפועלות באזור העיר טאיז. תושבים במחוז אביאן ערכו הפגנת מחאה על ערעור הביטחון באזור בעקבות פעילותם של פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה באזור.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-4 ביולי 2011 על הריגתם של 15 פעילי טרור שהגיעו מאתיופיה בניסיון לבצע פיגועים באזור הגבול עם סומליה. כמו כן נמסר ב-4 ביולי 2011 על הריגתם של 20 בני-אדם במרכז סומליה בקרבות שפרצו בין מיליציות מקומיות הפועלות באזור.
--
ניגריה – טרור: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-4 ביולי 2011 על הריגתם של 20 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתרחשה בצפון המדינה בידי פעילי טרור מוסלמים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: