Wednesday, July 13, 2011

38 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בפקיסטן; 17 הרוגים באפגניסטן; 4 הרוגים בלוב; 2 הרוגים בעיראק; 2 הרוגים בתימן; 2 הרוגים באלג'יריה; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; אחיו של נשיא אפגניסטן נרצח; סוריה מגנה את דבריה של קלינטון; טילים נורו לעבר ישראל;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות רשמיים בסוריה גינו ב-12 ביולי 2011 את דבריה של הילרי קלינטון על אסד שמסרה במסיבת עיתונאים ש"אסד אינו בלתי ניתן להחלפה". הרקע לדבריה של קלינטון נבעו ההתקפה היזומה של כנופיות המשטר על השגרירות האמריקאית והצרפתית בדמשק. המשטר הסורי ממשיך לאבד שליטה באזורים אחדים ברחבי סוריה. במקומות אחדים בצפון-מזרח סוריה נמסר שהתושבים הכריזו פעם נוספת של שטח משוחרר מהשלטון הסורי. כרגע אסד מתרכז בהגנה של העיר דמשק. פליטים עיראקים שמצאו מקלט בסוריה חוזרים למולדתם בעקבות המצב הביטחוני בסוריה. משלחת של אנשי עסקים מאירופה ערכה ביקור רשמי בסוריה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-12 ביולי 2011 על הריגתו של אחיו של הנשיא אפגניסטן, קרזאי, בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. דוברי הארגון מסרו ששומר ראשו של הנרצח היה פעיל בארגון.
--
אפגניסטן – נאט"ו – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-12 ביולי 2011 על הריגתו של חייל נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי פעילי טרור מוסלמים מארגון הטליבאן. מאז תחילת חודש יולי 2011 נהרגו באפגניסטן 18 חיילים זרים. מאז תחילת שנת 2011 נהרגו באפגניסטן 299 חיילים זרים.
--
אפגניסטן – נאט"ו אזרחים: מקורות צבאיים בנאט"ו מסרו ב-12 ביולי 2011 על הריגתם של 16 בני-אדם בהפצצה של כוחות נאט"ו באזור מחוז לוגאר. מקורות נוספים מסרו כי כנראה הייה טעות בזיהוי.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-12 ביולי 2011 על הריגתם של 38 בני-אדם בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בצפון-מערב המדינה. על-פי מקורות מודיעיניים נוספים נמסר שנערכו התקפות אחדות על מקומות מסתור של פעילי טרור מארגון הטליבאן.
--
עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-12 ביולי 2011 על הריגתם של 2 בני-אדם ועל פציעתם של 10 נוספים מירי של פצצות מרגמה שנורו לעבר מרכז בגדאד בידי פעילי טרור מוסלמים.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-12 ביולי 2011 על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה בהיתקלות עם חיילים הפועלים נגד הארגון בדרום תימן.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-12 ביולי 2011 על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים מארגון אל-קאעידה הפועלים באזור הגבול בין מאלי לאלג'יריה.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-12 ביולי 2011 על הריגתם של 4 בני-אדם ועל פציעתם 14 נוספים בקרבות שנערכו בין מורדים לובים לבין נאמניו של קדאפי הפועלים בעיירה זליטאן.
--
ישראל – רצועת-עזה: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-12 ביולי 2011 על ירי של שני טילים לעבר ישראל שנורו מרצועת-עזה. נגרם נזק לבית בנגב. בתגובה לירי, צה"ל תקף מטרות טרור בעזה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע


No comments: