Monday, August 16, 2010

10 הרוגים בעיראק; 3 הרוגים באפגניסטן; 2 הרוגים בקשמיר; ארה"ב משקרת בנוגע לחיסולים-הממוקדים בתימן; מפקד ארגון טרור בתימן נכנע לשלטונות; אזרח אמריקאי נעצר בטורקיה בחשד לקשרים עם המחתרת הכורדית; 2 משקיפי-שלום נחטפו בדארפור;


אפגניסטן – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-15 באוגוסט 2010 על הריגתם של 2 פעילי טרור מירי של כוחות נאט"ו. עוד שוטר אפגני אחד נהרג בהתקפה על תחנת משטרה מקומית. מקורות מודיעיניים באפגניסטן מסרו כי את ההתקפה יזמה קבוצת טרור אסלאמית אוזבקית בשם "התנועה האסלאמית האוזבקית" (IMU).

הודו – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-15 באוגוסט 2010 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של חיילים הודים בעקבות הפגנה נערכה על-ידי מוסלמים המתנגדים לנוכחות ההודית בחבל קשמיר.

עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-15 באוגוסט 2010 על הריגתם של 10 בני-אדם ועל פציעתם של 20 נוספים בסדרת פיצוצים ויריות שהיו בעיר בגדאד בשעות השיא של הבוקר.

ארה"ב – חיסולים-ממוקדים: מקורות תקשורתיים בארה"ב מסרו כי דוברים צבאיים הודו שהצבא האמריקאי ערך חיסולים-ממוקדים בתימן בחודש מאי 2010 שגרמו גם להריגתם של חפים-מפשע. על-פי הערכות אחדות החיסול במאי היה החמישי מאז דצמבר 2009. אולם המקורות לא מסרו על חיסולים-ממוקדים אמריקאים שנערכו בוודאות בתימן לפני חודש דצמבר 2009 שבמהלכם נהרגו עשרות אנשים חפים-מפשע. החיסולים האמריקאים שהתרחשו לפני דצמבר 2009, הם אלה שגרמו לפעילי אל-קאעידה לתכנן את הפלתו של מטוס אמריקאי מעל דטרויט ב-25 בדצמבר 2009.

תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-15 באוגוסט 2010 על כניעתו של מפקד מקומי בארגון אל-קאעידה בשם ג'מעאן סאפיאן אשר סיפק לפעילי טרור ממדינות מוסלמיות מקלט בטוח בתימן. תימן החלה להרחיב את המלחמה נגד פעילי הטרור נמצאים בתחומה בעידודה הנמרץ ובלחצה של ארה"ב.

טורקיה – כורדים: שלטונות טורקיה הודיעו ב-15 באוגוסט 2010 על מעצרו של אזרח אמריקאי בשם ג'אק הס בשל החשד שהוא יצר קשר עם המחתרת הכורדית, ה-PKK. הס התגורר בשנתיים האחרונות בטורקיה במחוזות הכורדיים באזור העיר דיארבאקר. האיש היה ידוע כפעיל זכויות-אדם וכן הוא שלח כתבות אחדות על הנעשה בטורקיה לאתרי חדשות בשפה האנגלית. כמו כן נמסר ב-14 באוגוסט 2010 שאיטליה שיחררה פעיל פוליטי כורדי, בשם ניזאמטין טוגוץ' בן 58, שהיה מבוקש בידי שלטונות טורקיה.

סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-15 באוגוסט 2010 על חטיפתם של 2 משקיפי-שלום שפעלו מטעם הארגון לאחדות אפריקה במחוז דארפור.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: