Thursday, August 5, 2010

21 הרוגים בסודאן; 17 הרוגים בסומליה; 21 הרוגים בפקיסטן; 23 הרוגים בעיראק; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; טרוריסט מוסלמי נהרג ברצועת-עזה; חייל לבנוני מת מפצעיו; גנרל בדימוס חוסל בניגריה; הרוג בקשמיר; התנקשות בחייו של פוליטיקאי באפגניסטן; מהומות של כורדים בטורקיה;

רצועת-עזה – ישראל: מקורות תקשורתיים ברצועת-עזה מסרו ב-4 באוגוסט 2010 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי ב-3 ביולי 2010 מירי של מסוקי צה"ל שירו לעבר קבוצת אנשים שהתקרבה לגדר-המערכת.

לבנון – ישראל: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-4 באוגוסט 2010 על חייל לבנוני נוסף שמת מפצעיו בשל התקרית שהייתה ב-3 באוגוסט 2010. בכך עלה מספר ההרוגים בלבנון לחמישה בני-אדם. עוד נודע שמוסדות האו"ם הצדיקו את הטענות הישראליות בנוגע לתקרית אותה יזם הצבא הלבנוני. ידיעות נוספות בנושא: מקורות צבאיים בלבנון ובישראל מסרו ב-3 באוגוסט 2010 על חילופי אש שהיו בין צה"ל לבין הצבא הלבנוני בעקבות פעילות ישראלית שהייתה לאורך הגדר. קצין צה"ל נהרג מירי של חיילים לבנונים. בעקבות ירי של צה"ל לאור התקרית נהרגו 4 חיילים לבנונים ועיתונאי. עוד 5 בני-אדם נפצעו בלבנון. מקורות צבאיים בישראל מסרו כי הפעילות הישראלית התנהלה בתוך המובלעת השייכת לישראל לצורך ניקוי השטח מהצמחייה שגדלה באזור הנושק למשגב-עם. בתקשורת הישראלית הייתה, כרגיל, היסטרית עוד לפני שנודעו כל הפרטים.

אפגניסטן – נאט"ו: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-4 באוגוסט 2010 על הריגתו של חייל נאט"ו מניו-זילנד. באפגניסטן משרתים כ-140 חיילים ממדינה זו.

אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-4 באוגוסט 2010 על הריגתו של אדם אחד בעת ניסיון התנקשות בפוליטיקאי מקומי. עוד שלושה בני-אדם נפצעו באירוע.

פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-4 באוגוסט 2010 על הריגתם של 4 בני-אדם, ביניהם מפקד משטרה בכיר, בפיגוע התאבדות שהתרחש בעיר פשוואר.

פקיסטן – אלימות אסלאמית: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-4 באוגוסט 2010 על הריגתם של 17 בני-אדם נוספים בעיר קראצ'י. עוד 200 בני-אדם נפצעו באירועים. בכך עלה מספר ההרוגים ל-62 בני-אדם. ידיעות נוספות בנושא: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-3 באוגוסט 2010 על הריגתם של 45 בני-אדם ועל פציעתם של 150 נוספים ביומיים האחרונים בעקבות אלימות אסלאמית הדדית בעיר קראצ'י. מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-2 באוגוסט 2010 על הריגתם של 35 בני-אדם במהלך אלימות אסלאמית בעיר קראצ'י. מאז תחילת 2010 נהרגו בעיר קראצ'י מאות בני-אדם בעימותים אלימים על רקע דתי ואתני בהשראת גורמים מארגון הטליבאן.

סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-4 באוגוסט 2010 על הריגתם של 17 בני-אדם ועל פציעתם של 30 נוספים במהלך קרבות שהיו בעיר מוגדישו בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מארגון "אל-שבאב".

סודאן – אלימות אסלאמית: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-4 באוגוסט 2010 על הריגתם של 21 בני-אדם בדרום-סודאן על רקע מאבקים שבטיים מקומיים המתנהלים באזור, וכן גם על רקע משאל-העם שיערך בינואר 2011 בנוגע לעתידו הפוליטי של האזור המבקש להתנתק מחרטום.

ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-4 באוגוסט 2010 על רציחתו של גנרל בדימוס שנחטף בידי פעילי טרור.

קשמיר – הודו: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-4 באוגוסט 2010 על הריגתו של מפגין נוסף מירי של חיילים הודים. בימים האחרונים נהרגו 24 בני-אדם מירי של חיילים הודים בחבל קשמיר. כל פעולות המחאה הנערכות בחבל קשמיר מתבצעות בהשראה פקיסטנית ובעידודם של גורמי טרור אסלאמיים המגיעים מפקיסטן ונשלחים על-ידי המודיעין הפקיסטני.

עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-4 באוגוסט 2010 על הריגתם של 15 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתרחש באזור העיר בגדאד. כמו כן נמסר על הריגתם של 7 בני-אדם נוספים בתקריות טרור שהתרחשו ברחבי-המדינה במהלך היממה האחרונה.

טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-4 באוגוסט 2010 שהכורדים ממשיכים להתקומם ולהתעמת עם אנשי כוחות-הביטחון באזור העיר אורדו. ידיעות נוספות בנושא: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-3 באוגוסט 2010 על הריגתם של 4 בני-אדם במהלך התקפה של המחתרת הכורדית שנערכה על תחנת משטרה מקומית. עוד נודע ששלושה מההרוגים היו חברי המחתרת הכורדית - ה-PKK.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: