Saturday, August 14, 2010

9 הרוגים בצפון-סומליה; 4 הרוגים בקשמיר; 3 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 3 הרוגים באיראן; 2 הרוגים בעיראק; 3 הרוגים בפקיסטן; הרוג בתימן; המחתרת הכורדית הכריזה על הפסקת-אש לרגל חג הרמדאן;

אפגניסטן – נאט"ו: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-13 באוגוסט 2010 על הריגתם של 3 חיילי נאט"ו במהלך מבצע צבאי באזור דרום המדינה. דוברים צבאיים באפגניסטן מסרו כי במהלך המצבע נעצרו פעילי טרור אחדים מארגון הטליבאן. בתוך כל נמסר כי המבצע הצבאי המשותף של כוחות נאט"ו והכוחות האפגניים נגד "רשת חאקאני" נמשך. הרשת אחראית לשורה ארוכה של פיגועים נגד הכוחות האמריקאים המוצבים באפגניסטן. הרשת מסתייעת במודיעין הפקיסטני מזה שנים רבות.

הודו – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-13 באוגוסט 2010 על הריגתם של 4 בני-אדם ועל פציעתם של 10 נוספים במהלך הפגנות של מוסלמים רדיקליים בחבל קשמיר נגד הנוכחות ההודית באזור. כל ההרוגים נפגעו מירי של חיילים הודים. בימים האחרונים התפרסמו מאמרים בתקשורת הבינלאומית על המצב החמור בקשמיר ועל מותם של 80,000 בני-אדם במאבק נגד הנוכחות ההודית בקשמיר. ויחד עם זאת, אחדים מהכותבים התרעמו על כך שהתקשורת הבינלאומית מתמקדת רק בנושא הפלסטיני ולא בנושאים אחרים חשובים יותר כמו הממצב בקשמיר ומצבם של הכורדים.

פקיסטן – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-13 באוגוסט 2010 כי חלה ירידה עצומה בפעילות הטרוריסטית של פעילי הטרור האסלאמיים בעקבות השטפונות העזים שגרמו למותם של אלפי בני-אדם. דוברים צבאיים בפקיסטן מסרו כי עשרות אלפי חיילים המוצבים בגבול המשותף עם אפגניסטן הועברו כי לסייע לנפגעי השלטונות. בתוך כך, נמסר מפי דובר צבאי פקיסטני כי המבצעים הצבאיים נגד פעילי הטרור באזור הגבול נמשכים כרגיל, אולם הוא לא ציין את מספרם המדויק של הנפגעים.

פקיסטן – טרור: מקורות משטרתיים בפקיסטן מסרו ב-13 באוגוסט 2010 על הריגתם של 3 בני-אדם ועל פציעתם של 4 נוספים מפיצוץ של טיל שנורה בעיר קוויטה באוטונומיה הבלוצ'ית הנמצאת תחת השליטה הפקיסטנית. ככול היודע נורו שני טילים וההרוגים הם שוטרים מקומיים.

עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסור ב-13 באוגוסט 2010 על הריגתם של 2 חיילים עיראקים ועל פציעתם של 15 בני-אדם נוספים בסדרה של פיגועים שהתרחשה ברחבי המדינה בידי פעילי טרור מארגון אל-קאעידה.

איראן – כורדים: מקורות תקשורתיים באיראן מסרו ב-13 באוגוסט 2010 על הריגתם של 3 חיילים איראנים בידי פעילי המחתרת הכורדית. הפעולה הזו באה בתגובה לשיתוף הפעולה הצבאי של איראן, סוריה נגד אנשי המחתרת הכורדים הפועלים למען הגדרה עצמית וכינון מדינה כורדית עצמאית.

תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-13 באוגוסט 2010 על הריגתו של קצין מודיעין תימני בדרום המדינה בידי פעילי טרור מארגון אל-קאעידה.

סמליה – טרור: מקורות רשמיים בסומליה מסרו ב-13 באוגוסט 2010 על הריגתם של 9 בני-אדם בצפון-סומליה בקרבות עם פעילי טרור מוסלמים. בין ההרוגים היו חיילים ופעילי טרור. צפון-סומליה היא מחוז אוטונומי הנהנה משקט יחסי.

טורקיה – כורדים: מקורות כורדיים בצפון-עיראק מסרו ב-13 באוגוסט 2010 כי המחתרת הכורדית הכריזה על הפסקת-אש לרגל חג הרמדאן. מדינות מוסלמיות רבות אינן מפרסמות את מספר ההרוגים באירועי טרור כדי לא להעיב על החג המוסלמי. ידיעות נוספות בנושא: ארגונים לזכויות אדם מסרו ב-12 באוגוסט 2010 כי הצבא הטורקי משתמש בנשק כימי נגד המורדים הכורדים הפועלים נגד טורקיה. מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-11 באוגוסט 2010 על הריגתם של 2 בני-אדם בעת פיצוץ של צינור נפט בדרום-מזרח המדינה. ההערכות הן שפעילי המחתרת הכורדית הם שאחראים לפיגוע. מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-9 באוגוסט 2010 על הריגתם של 5 חברי המחתרת הכורדית בהיתקלות עם אנשי כוחות הביטחון של טורקיה בדרום-מזרח המדינה. כמו כן נמסר על פציעתם של 2 חיילים טורקים. מקורות תקשורתיים בינלאומיים מסרו ב-8 באוגוסט 2010 על הריגתם של 3 חיילים טורקים ליד הגבול עם סוריה בהיתקלות עם פעילי המחתרת הכורדית, ה-PKK. מקורות רשמיים בטורקיה מסרו ב-6 באוגוסט 2010 על מותו של חייל טורקי נוסף שנפצע בהיתקלות עם חברי המחתרת הכורדית ב-5 באוגוסט 2010. בסיכומו של דבר נהרגו 2 חיילים טורקים ו-7 חברי המחתרת הכורדית, ה-PKK. מקור טורקי מסר ב-6 באוגוסט 2010 על הריגתם של 2 שוטרים בהתקפה של פעילי המחתרת הכורדית באירוע נוסף. מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-5 באוגוסט 2010 על הריגתו של חייל טורקי במהלך עימות מזוין שהיה עם חברי המחתרת הכורדית בדרום-מזרח המדינה. מקור פרסי ציין שבמהלך הקרב נהרגו גם 6 חברי המחתרת הכורדית, ה-PKK. מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-4 באוגוסט 2010 שהכורדים ממשיכים להתקומם ולהתעמת עם אנשי כוחות-הביטחון באזור העיר אורדו. מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-3 באוגוסט 2010 על הריגתם של 4 בני-אדם במהלך התקפה של המחתרת הכורדית שנערכה על תחנת משטרה מקומית. עוד נודע ששלושה מההרוגים היו חברי המחתרת הכורדית, ה-PKK. מאז שנת 1985 נהרגו בטורקיה יותר מ-40,000 כורדים בעימותים מזוינים עם כוחות הביטחון.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: