Tuesday, August 10, 2010

5 כורדים נהרגו בטורקיה; 14 הרוגים באפגניסטן; ירידה דרסטית באירועי הטרור בשל השטפונות בפקיסטן; משטרה באוגנדה מזהירה מפעולות טרור נוספות של ארגון "אל-שבאב"; 6 הרוגים בתאילנד; חששות ממלחמה נוספת בתימן; מתקפה צבאית נוספת בצפון-סומליה; הודו הטילה עוצר על קשמיר;


אפגניסטן – נאט"ו: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-9 באוגוסט 2010 על הריגתו של חייל נאט"ו נוסף מפיצוץ של מטען-חבלה. כמו כן נמסר כי בקרב יריות שהתפתח בין פעילי טרור אסלאמיים לבין חיילי נאט"ו, נהרג ילד אפגני. מקורות צבאיים באפגניסטן לא מסרו פרטים נוספים על האירוע. כמו כן נמסר ב-9 באוגוסט 2010 על הריגתם של 2 חיילי נאט"ו בעת ניסיון בריחה של טרוריסט מוסלמי מבית-הכלא. במקרה נוסף נהרגו 7 פעילי טרור מארגון הטליבאן במהלך ניסיון לתקוף מתקנים צבאיים של כוחות נאט"ו ושל הכוחות האפגניים.

אפגניסטן – טליבאן: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-9 באוגוסט 2010 על הוצאתה להורג של אישה בהריון בידי פעילי טרור מארגון הטליבאן בשל החשד לניאוף.

פקיסטן – שטפונות: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו כי במהלך הימים האחרונים נהרגו כ-2,000 בני-אדם בשטפונות שהיו ברחבי המדינה. מרבית הפעילות הצבאית נגד גורמי הטרור בפקיסטן צומצמה למינימום הכרחי, ויחד עם זאת לא נמסר מספרם המדויק של הנפגעים.

אוגנדה – טרור: משטרת אוגנדה מסרה ב-9 באוגוסט 2010 כי להערכתם של גורמי מודיעין באוגנדה, צפויים עוד פיגועי טרור אלימים במיוחד מצד ארגון "אל-שבאב" הסומלי המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. ידיעות נוספות בנושא: ב-11 ביולי 2010, באמצע משחק-הגמר בין ספרד להולנד במסגרת משחקי המונדיאל, הופעלו מטעני-חבלה בעיר קמפלה שבאוגנדה, וכתוצאה מכך נהרגו 76 בני-אדם ועוד רבים נוספים נפצעו. את האחריות לפיגוע הקטלני נטל על עצמו ארגון טרור סומלי בשם "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.

טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-9 באוגוסט 2010 על הריגתם של 5 חברי המחתרת הכורדית בהיתקלות עם אנשי כוחות הביטחון של טורקיה בדרום-מזרח המדינה. כמו כן נמסר על פציעתם של 2 חיילים טורקים. ידיעות נוספות בנושא: מקורות תקשורתיים בינלאומיים מסרו ב-8 באוגוסט 2010 על הריגתם של 3 חיילים טורקים ליד הגבול עם סוריה בהיתקלות עם פעילי המחתרת הכורדית, ה-PKK. מקורות רשמיים בטורקיה מסרו ב-6 באוגוסט 2010 על מותו של חייל טורקי נוסף שנפצע בהיתקלות עם חברי המחתרת הכורדית ב-5 באוגוסט 2010. בסיכומו של דבר נהרגו 2 חיילים טורקים ו-7 חברי המחתרת הכורדית, ה-PKK. מקור טורקי מסר ב-6 באוגוסט 2010 על הריגתם של 2 שוטרים בהתקפה של פעילי המחתרת הכורדית באירוע נוסף. מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-5 באוגוסט 2010 על הריגתו של חייל טורקי במהלך עימות מזוין שהיה עם חברי המחתרת הכורדית בדרום-מזרח המדינה. מקור פרסי ציין שבמהלך הקרב נהרגו גם 6 חברי המחתרת הכורדית, ה-PKK. מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-4 באוגוסט 2010 שהכורדים ממשיכים להתקומם ולהתעמת עם אנשי כוחות-הביטחון באזור העיר אורדו. מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-3 באוגוסט 2010 על הריגתם של 4 בני-אדם במהלך התקפה של המחתרת הכורדית שנערכה על תחנת משטרה מקומית. עוד נודע ששלושה מההרוגים היו חברי המחתרת הכורדית, ה-PKK.

תאילנד – טרור: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-9 באוגוסט 2010 על הריגתם של לפחות 6 בני-אדם בסדרה של פעולות טרור שנעשו בידי פעילי טרור מוסלמים.

תימן – טרור: בעקבות האירועים האחרונים במחוז סעדה והפעילות המחודשת של ארגון הטרור השיעי "אל-חוט'יין", התקשורת התימנית מעלה חששות כבדים לנוכח האירועים משום שהארגון נמצא רק 100 ק"מ מהבירה צנעא.

סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-9 באוגוסט 2010 על מבצע צבאי בצפון סומליה הנערך בידי כוחות הממשלה. על-פי הידיעות שנמסרו מסומליה נודע שנהרגו רבים מפעילי הטרור, ואחרים נלקחו בשבי. עד כה לא נסמר מספרם המדויק של הנפגעים משני הצדדים.

הודו – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-9 באוגוסט 2010 כי הטול עוצר על חבל קשמיר בעקבות המהומות האחרונות שגבו את חייהם של 50 בני-אדם מאז יוני 2010.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: