Sunday, August 15, 2010

20 הרוגים באפגניסטן; 16 הרוגים בפקיסטן; 13 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בפקיסטן; 7 הרוגים בעיראק; 2 הרוגים בלבנון; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; 2 הרוגים בסומליה; סודאן חסמה את כל דרכי הגישה לחבל דארפור; הודו מהדקת את העוצר על חבל קשמיר; 20 מיליון פקיסטנים הפכו לחסרי-בית בעקבות השטפונות הקשים;

עיראק – טרור: מקורות צבאיים בעיראק מסרו ב-14 באוגוסט 2010 על הריגתם של 7 בני-אדם (ביניהם 5 שוטרים) בסדרה של אירועי טרור שהתרחשו ברחבי עיראק. בשבוע האחרון, כוחות הביטחון של עיראק מהווים מטרה מועדפת לפיגועים מצד פעילי טרור מארגון אל-קאעידה. ידיעות נוספות בנושא: מקורות תקשורתיים בעיראק מסור ב-13 באוגוסט 2010 על הריגתם של 2 חיילים עיראקים ועל פציעתם של 15 בני-אדם נוספים בסדרה של פיגועים שהתרחשה ברחבי המדינה בידי פעילי טרור מארגון אל-קאעידה.

אפגניסטן – נאט"ו: מקורות צבאיים באפגניסטן ובבריטניה מסרו ב-14 באוגוסט 2010 על הריגתו של חייל בריטי בדרום אפגניסטן. מאז שנת 2001 נהרגו באפגניסטן 331 חיילים בריטים. ידיעות נוספות בנושא: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-13 באוגוסט 2010 על הריגתם של 3 חיילי נאט"ו במהלך מבצע צבאי באזור דרום המדינה. דוברים צבאיים באפגניסטן מסרו כי במהלך המצבע נעצרו פעילי טרור אחדים מארגון הטליבאן. בתוך כל נמסר כי המבצע הצבאי המשותף של כוחות נאט"ו והכוחות האפגניים נגד "רשת חאקאני" נמשך. הרשת אחראית לשורה ארוכה של פיגועים נגד הכוחות האמריקאים המוצבים באפגניסטן. הרשת מסתייעת במודיעין הפקיסטני מזה שנים רבות.

אפגניסטן – טליבאן: מקורות צבאיים בנאט"ו המוצבים באפגניסטן מסרו ב-14 באוגוסט 2010 על הריגתם של 20 פעילי טרור מארגון הטליבאן. בין ההרוגים היו פעילי טרור ערבים, פקיסטנים וצ'צ'נים.

פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-15 באוגוסט 2010 על הריגתם של 16 בני-אדם ועל פציעתם של 20 נוספים מירי של טרוריסטים מוסלמים לעבר אוטובוס אזרחי. האירוע התרחש במחוז האוטונומי בלוצ'יסטן. ידיעות נוספות בנושא: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-13 באוגוסט 2010 כי חלה ירידה עצומה בפעילות הטרוריסטית של פעילי הטרור האסלאמיים בעקבות השטפונות העזים שגרמו למותם של אלפי בני-אדם. דוברים צבאיים בפקיסטן מסרו כי עשרות אלפי חיילים המוצבים בגבול המשותף עם אפגניסטן הועברו כי לסייע לנפגעי השלטונות. בתוך כך, נמסר מפי דובר צבאי פקיסטני כי המבצעים הצבאיים נגד פעילי הטרור באזור הגבול נמשכים כרגיל, אולם הוא לא ציין את מספרם המדויק של הנפגעים.

פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-14 באוגוסט 2010 על הריגתם של 13 בני-אדם בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בצפון-ווזיריסטן. זהו החיסול-הממוקד הראשון שנערך מאז תחילת חודש אוגוסט 2010. ידיעות נוספות בנושא: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-26 ביולי 2010 כי בשני החיסולים הממוקדים שהיו ב-24 ביולי וב-25 ביולי נהרגו 35 בני-אדם. מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-25 ביולי 2010 על הריגתם של 5 בני-אדם ולפציעתם של 5 נוספים בחיסול-ממוקד אמריקאי נוסף בדרום-ווזיריסטן. זהו החיסול השלישי מאז תחילת חודש יולי 2010. מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-24 ביולי 2010 על הריגתם של 18 בני-אדם בחיסול-ממוקד אמריקאי נוסף שנערך בדרום-ווזיריסטן. זהו החיסול-הממוקד השני מאז תחילת יולי 2010. ב-1 ביולי 2010 בית-המשפט בפקיסטן החליט שהחיסולים-הממוקדים האמריקאים מפירים את הריבונות הפקיסטנית. מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-15 ביולי 2010 על הריגתם של 10 בני-אדם בחיסול-אמריקאי נוסף שנערך בצפון-ווזיריסטן. זהו החיסול-הממוקד הראשון בחודש יולי 2010 לאחר ההחלטה של בית-המשפט הפקיסטני לפעול בדרך משפטית נגד בכירים אמריקאים לאור מדיניות החיסולים-הממוקדים של ברק חוסיין אובמה.

פקיסטן - שטפונות - ארה"ב: מקור פקיסטני מסר ב-14 באוגוסט 2010 על כ-20 מיליון פקיסטנים שהפכו לחסרי-בית בעקבות השטפונות. כלי התקשורת בפקיסטן מציינים שזהו האסון הגדול ביותר שפקד את פקיסטן מאז שהיא קיבלה את עצמאותה ב-1947. גם איראן וסוריה שלחו סיוע לפקיסטן. ידיעות נוספות בנושא: מקור אמריקאי מסר ב-11 באוגוסט 2010 על סיוע של 20 מיליון דולר שיועבר לנפגעי השטפונות באפגניסטן: בעקבות השטפונות שפקדו את פקיסטן ואפגניסטן נהרגו אלפי בני-אדם מאז תחילת חודש אוגוסט 2010. על-פי הערכות אחדות שנמסרו מפי גורמים רשמיים בפקיסטן, כ-14 מיליון פקיסטנים נפגעו באופן ישיר מהשטפונות. אזורים שלמים נשטפו ללא היכר ויישובים שלמים השתנו כנראה לעד. ויחד עם זאת, האסון הזה מציב בפני ממשלת פקיסטן והכוחות האמריקאים המוצבים באפגניסטן, הזדמנות לשפר את יחסיהן עם האוכלוסייה המקומית בעזרת סיוע צבאי ואזרחי דחוף לכול התושבים שנפגעו באסון. מאז שהחל האסון הכוחות האמריקאים הצליחו להציל כ-1,000 בני-אדם בפקיסטן, והממשל האמריקאי הקציב כ-35 מיליון דולר סיוע לנפגעים. כמו כן, הצבא האמריקאי סיפק 436,000 ארוחות כשרות, וכן הוא עזר לבנות חדש 12 גשרים שנחרבו בשטפונות העזים. גם דוברים רשמיים בפקיסטן ובארה"ב ציינו כי הם מקווים שהפעולה ההומניטרית המשותפת תסייע לחזק רגשות חיוביים יותר כלפי ארה"ב בקרב האוכלוסייה הפקיסטנית, וכן העזרה תספק לפקיסטן ולארה"ב לשפר את היחסים ביניהן בעיקר לאחר שהמודיעין הפקיסטני הואשם בכך שהוא מסייע לפעילי טרור לפעול נגד הכוחות האמריקאים באפגניסטן.

לבנון – טרור: מקורות ביטחוניים בלבנון מסרו ב-14 באוגוסט 2010 על הריגתם של 2 פעילי טרור מארגון "פתח אל-אסלאם" הפועל בלבנון בהשראה סורית. התקרית אירעה באזור הבאקעה הלבנונית ליד הגבול הסורי. "פתח אל-אסלאם" היה אחראי לאירועי הדמים שהיו במחנה נהר אל-באדר ב-2007 שבמהלכם נהרגו מאות בני-אדם, ביניהם כ-170 חיילים לבנונים.

סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים באפריקה מסרו ב-14 באוגוסט 2010 כי שלטונות סודאן חסמו את כל דרכי הסיוע לפליטים בחבל דארפור. על-פי הערכות אחדות הצבא הסודאני מנהל מצד נרחב נגד המורדים במחוז וכי במהלך הימים האחרונים נהרגו עשרות בני-אדם בעימותים המזוינים הללו. אולם, לפי שעה לא נמסר מספרם המדויק של ההרוגים.

הודו – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-14 באוגוסט 2010 כי כוחות הביטחון של הודו מהדקים את העוצר על חלקים רחבים בחבל קשמיר לאור האירועים האחרונים. ידיעות נוספות בנושא: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-13 באוגוסט 2010 על הריגתם של 4 בני-אדם ועל פציעתם של 10 נוספים במהלך הפגנות של מוסלמים רדיקליים בחבל קשמיר נגד הנוכחות ההודית באזור. כל ההרוגים נפגעו מירי של חיילים הודים. בימים האחרונים התפרסמו מאמרים בתקשורת הבינלאומית על המצב החמור בקשמיר ועל מותם של 80,000 בני-אדם במאבק נגד הנוכחות ההודית בקשמיר. ויחד עם זאת, אחדים מהכותבים התרעמו על כך שהתקשורת הבינלאומית מתמקדת רק בנושא הפלסטיני ולא בנושאים אחרים חשובים יותר כמו הממצב בקשמיר ומצבם של הכורדים.

סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-14 באוגוסט 2010 על הריגתם של 2 בני-אדם בעיר מוגדישו מירי של חיילים סומלים. כנראה טעות בזיהוי של החיילים הסומלים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: