Friday, August 6, 2010

28 הרוגים מירי של כוחות נאט"ו באפגניסטן; 8 הרוגים נוספים באפגניסטן; 19 הרוגים בפקיסטן; 28 הרוגים בקרבות בין סומליה לאתיופיה; עוד 10 הרוגים בסומליה; 2 הרוגים בניגריה; 15 הרוגים בעיראק; 3 הרוגים בתימן; 7 הרוגים בטורקיה;

אפגניסטן – נאט"ו: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-5 באוגוסט 2010 על הריגתם של 28 בני-אדם מירי של כוחות נאט"ו. כל ההרוגים היו אזרחים חפים-מפשע. כמו כן נמסר על פציעתם של 10 בני-אדם נוספים בתקרית הקטלנית. עדיין הרשויות הצבאיות באפגניסטן ובנאט"ו אינם יודעים את מספרם המדויק של ההרוגים בתקרית זו, אולם ההערכות הן שנהרגו 28 בני-אדם.

אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-5 באוגוסט 2010 על הריגתם של 7 שוטרים אפגנים בפיגוע התאבדות שהתרחש בצפון מחוז קונדוז.פעילי טרור תכננו לפגוע בשיירה משותפת של כוחות אפגנים ושל כוחות נאט"ו שפעלו באזור. עוד אדם אחד נהרג בהתקפה על שיירה של כוחות נאט"ו באירוע נוסף.

פקיסטן – אלימות אסלאמית: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-5 באוגוסט 2010 על הריגתם של 19 בני-אדם נוספים בעיר קראצ'י. בכך עלה מספר ההרוגים בעימותים של הימים האחרונים ל-81 בני-אדם. העיר קראצ'י מהווה מרכז חשוב לכוחות נאט"ו המעבירים אספקה לאפגניסטן – בשל הסיבה הזו פעילי טרור מארגון הטליבאן מעוררים פרובוקציות אלימות ברחבי העיר. ידיעות נוספות בנושא: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-4 באוגוסט 2010 על הריגתם של 17 בני-אדם נוספים בעיר קראצ'י. עוד 200 בני-אדם נפצעו באירועים. בכך עלה מספר ההרוגים ל-62 בני-אדם. מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-3 באוגוסט 2010 על הריגתם של 45 בני-אדם ועל פציעתם של 150 נוספים ביומיים האחרונים בעקבות אלימות אסלאמית הדדית בעיר קראצ'י. מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-2 באוגוסט 2010 על הריגתם של 35 בני-אדם במהלך אלימות אסלאמית בעיר קראצ'י. מאז תחילת 2010 נהרגו בעיר קראצ'י מאות בני-אדם בעימותים אלימים על רקע דתי ואתני בהשראת גורמים מארגון הטליבאן.

הודו – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-5 באוגוסט 2010 על הריגתם של 2 בני-אדם במהלך עימותים של מוסלמים עם הצבא ההודי בחבל קשמיר. ידיעות נוספות בנושא: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-4 באוגוסט 2010 על הריגתו של מפגין נוסף מירי של חיילים הודים. בימים האחרונים נהרגו 24 בני-אדם מירי של חיילים הודים בחבל קשמיר. כל פעולות המחאה הנערכות בחבל קשמיר מתבצעות בהשראה פקיסטנית ובעידודם של גורמי טרור אסלאמיים המגיעים מפקיסטן ונשלחים על-ידי המודיעין הפקיסטני.

עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-5 באוגוסט 2010 על הריגתם של 3 שוטרי-תנועה בעיר בגדאד מירי של טרוריסטים מוסלמים. עוד 12 בני-אדם נהרגו בסדרת פיגועי טרור שהיו ברחבי המדינה במהלך היממה האחרונה.

אתיופיה – סומליה: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו על הריגתם של 28 בני-אדם במהלך קרבות שהיו באזור הגבול המשותף בין אתיופיה לסומליה. מידי כמה ימים פורצים באזור זה קרבות בין אנשי טרור מסומליה לבין חיילים אתיופים.

סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-5 באוגוסט 2010 על הריגתם של לפחות 10 בני-אדם במהלך קרבות שהיו בעיר מוגדישו בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.

ניגריה – טרור פוליטי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-5 באוגוסט 2010 על הריגתם של 2 בני-אדם במהלך עימותים אלימים בין שתי קבוצות פוליטיות חמושות.

תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-5 באוגוסט 2010 על הריגתם של 3 חיילים תימנים מירי של טרוריסטים מארגון אל-קאעידה הפעולים בדרום-המדינה.

טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-5 באוגוסט 2010 על הריגתו של חייל טורקי במהלך עימות מזוין שהיה עם חברי המחתרת הכורדית בדרום-מזרח המדינה. מקור פרסי ציין שבמהלך הקרב נהרגו גם 6 חברי המחתרת הכורדית, ה-PKK. ידיעות נוספות בנושא: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-4 באוגוסט 2010 שהכורדים ממשיכים להתקומם ולהתעמת עם אנשי כוחות-הביטחון באזור העיר אורדו. מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-3 באוגוסט 2010 על הריגתם של 4 בני-אדם במהלך התקפה של המחתרת הכורדית שנערכה על תחנת משטרה מקומית. עוד נודע ששלושה מההרוגים היו חברי המחתרת הכורדית - ה-PKK.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: