Tuesday, September 28, 2010

10 הרוגים בסומליה; 9 הרוגים בעיראק; 7 הרוגים באפגניסטן; 6 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בפקיסטן; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בעזה; 2 הרוגים בקווקז; 2 חיילים אמריקאים נהרגו בעיראק; חייל פולני נהרג באפגניסטן; אישה נרצחה בפקיסטן בסקילת אבנים;

אפגניסטן – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-27 בספטמבר 2010 על הריגתם של 7 פעילי טרור מארגון הטליבאן בסדרה של התקפות שהיו ברחבי אפגניסטן.

אפגניסטן – נאט"ו: מקורות צבאיים בנאט"ו מסרו ב-27 בספטמבר 2010 על הריגתו של חייל פולני השייך לכוחות נאט"ו הפועלים באפגניסטן. החייל נהרג מפיצוץ של מטען-חבלה. הכוח הפולני באפגניסטן מונה כ-2,600 חיילים. עד כה נהרגו 21 חיילים פולנים באפגניסטן.

פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאיים: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-27 בספטמבר 2010 על הריגתם של 6 פעילי טרור בחיסול-ממוקד אמריקאי נוסף שנערך בפקיסטן. מקורות תקשורתיים נוספים טענו כי פקיסטן הביעה מחאה חריפה על הפעולה האמריקאית הזו. ידיעות נוספות בנושא: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-26 בספטמבר 2010 על הריגתם של 11 פעילי טרור בחיסול-ממוקד אמריקאי בפקיסטן ( The Nation, Pakistan). מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-25 בספטמבר 2010 על הריגתם של 4 פעילי טרור מארגון הטליבאן בחיסול-ממוקד אמריקאי נוסף שנערך בצפון-מערב המדינה. (מקורות מוסמכים בפקיסטן מסרו כי בחיסול הזה נהרגו 49 בני-אדם).

פקיסטן – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן פרסמו ב-27 בספטמבר 2010 סרט וידאו בו רואים פעילי טרור סוקלים אישה באבנים. בתמונות נראית קבוצת אנשים מיידים אבנים שוב ושוב באישה חסרת-ישע. בשנה האחרונה פעילי טרור מוסלמים פוצצו במאות בתי-ספר לבנות. בפקיסטן ואפגניסטן.

סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-27 בספטמבר 2010 על הריגתם של 10 בני-אדם ועל פציעתם של 20 נוספים במהלך קרבות שהיו בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. מקורות נוספים בסומליה מסרו על הריגתם של 230 בני-אדם בשבועות האחרונים בשל הקרבות.

סודאן – טרור – אתיופיה: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-27 בספטמבר 2010 כי הצבא של דרום-סודאן החליט להילחם נגד פעילי טרור מארגון "צבא ההתנגדות של האל" הפועלים מאתיופיה נגד סומליה. במהלך החודשים האחרונים נפגעו מאות בני-אדם בהתקפות של עשרות כפרים מידי יום המערכות בידי פעילי טרור מארגון "צבא ההתנגדות של האל".

צפון-אפריקה - טרור - אל-קאעידה: מקורות באלג'יריה ובמאוריטניה מסור כי המבצע הצבאי נגד פעילי טרור מארגון אל-קאעידה נמשך, אולם עדיין לא נמסר מספרם המדויק של הנפגעים. ידיעות נוספות בנושא: מקורות תקשורתיים באלג'יריה מסרו ב-26 בספטמבר 2010 על פגישה של קצינים בכירים מאלג'יריה, מאלי, מאוריטניה וניז'ר במטרה לדון בדרכי המאבק נגד פעילי טרור מארגון אל-קאעידה שחטפו אזרחים זרים ומבצעים פעולות טרור נגד מאוריטניה ומאלי. כמו כן נמסר כי כוחות צבא של מאוריטניה (החברה בליגה הערבית) מנהלים פעילות צבאית נרחבת ליד הגבול עם מאלי במטרה להדוף את פעילי הטרור היוצאים בעיקר מאזור דרום אלג'יריה וצפון מאלי. על-פי הערכות אחדות נהרגו עשרות בני-אדם בימים האחרונים. ב-21 בספטמבר 2010, מאוריטניה ערכה התקפה אווירית, באישור מלא של הממשלה המרכזית של מאלי - על בסיסי טרור של ארגון אל-קאעידה הנמצאים במאלי. מקורות תקשורתיים במאלי מסרו כי ממשלת מאלי הסכימה שצבאות של אלג'יריה, ניז'ר ומאוריטניה יפעלו בתחומה כדי להילחם בפעילי הטרור המוסלמים. ב-22 בספטמבר 2010 דוברי ארגון אל-קאעידה מסרו כי הם הצליחו להרוג 19 חיילים מאוריטנים. סביר להניח שבימים האחרונים נהרגו עוד עשרות בני-אדם - חיילים ופעילי טרור מארגון אל-קאעידה. ב-18 בספטמבר 2010 נמסר כי הצבא המאוריטני הצליח להרוג 12 פעילי טרור במהלך פעילות צבאית יזומה.

רוסיה – קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-27 בספטמבר 2010 על הריגתם של קצין משטרה ובתו מירי של פעילי טרור מוסלמים בצפון הקווקז.

ישראל – טרור – רצועת-עזה: מקורות תקשורתיים בעזה מסרו ב-27 בספטמבר 2010 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים בעקבות התקפה של חיל-האוויר של חוליית טרוריסטים מוסלמים שהכוונתה לשגר טילי קסאם לעבר ישראל.

ארה"ב - עיראק: מקורות צבאיים בארה"ב מסרו ב-27 בספטמבר 2010 על הריגתם של 2 חיילים אמריקאים בידי חייל אמריקאי שלישי.

עיראק – טרור: מקורו תקשורתיים בעיראק מסרו ב-27 בספטמבר 2010 על הריגתם של 9 בני-אדם בסדרה של אירועי טרור שהתרחשו בעיראק במהלך היממה האחרונה.

==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: