Sunday, September 19, 2010

100 הרוגים באפגניסטן ביום הבחירות; 12 הרוגים במאוריטניה; 10 הרוגים בעיראק; 4 הרוגים באיראן; 3 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 2 הרוגים בתימן; 123 הרוגים באוגדן, סומליה-אתיופיה;

אפגניסטן - בחירות - טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-18 בספטמבר 2010 על הריגתם של 100 בני-אדם (6 מהם חיילים אפגנים ו-71 פעילי טרור) בעשרות תקריות. ארגון הטליבאן ניסה להפריע למהלך התקין של יום הבחירות שהתקיים ב-18 בספטמבר. עשרות פצצות מרגמה נחתו על העיר קנדהאר. מושל מחוז קנדהאר מסר על ניסיון מצד פעילי טרור מארגון הטליבאן לפגוע בו ובמלוויו בשעות הבוקר של יום הבחירות. מקורות באסיה מסרו על 100 התקפות טרור שביצעו פעילי טרור מארגון הטליבאן לאורך כל יום הבחירות. מקורות אפגניים מסרו על 164 אירועים אלימים שהתרחשו ביום הבחירות. 11.4 מיליון בעלי זכות בחירה הצביעו ב-5,815 קלפיות שהיו פזורות ברחבי המדינה, אולם כ-8 אחוזים מהם לא נפתחו בשל איומים מצד פעילי הטרור האסלאמיים. 2,500 מועמדים התמודדו על 249 מקומות לפרלמנט האפגני המייצגים 34 מחוזות. זאת הפעם השנייה מאז 2001 שמתקיימות בחירות באפגניסטן. תוצאות הבחירות ייודעו רק לקראת סוף אוקטובר 2010. במהלך מערכת הבחירות, פעילי טרור מארגון הטליבאן רצחו 22 מועמדים ופעילים, וכן נחטפו לפחות 19 בני-אדם. 386 נשים הציגו את מועמדותן לפרלמנט, אך מקורות מקומיים ציינו כי מרבית המועמדות למעשה מייצגות אינטרסים צרים של מנהיגים מקומיים, והן אינן מייצגות את בעיותיה האמיתיות של האישה האפגנית. עוד נמסר כי במחוזות רבים, שיעור ההצבעה של הנשים היה נמוך מאוד. שיעור ההצבעה כללי עמד על כ-40 אחוזים בלבד. במקרים אחדים, סוחרי סמים החליטו להריץ לפרלמנט מועמדת משלהם בעזרת תשלום נאות לכל מי שישלשל פתק הצבעה עבורה. 25 אחוזים מהמושבים בפרלמנט שמורים לנשים, לפיכך התנהלה מערכה קשה על כל מועמדת שייצגה בעלי כוח במדינה האפגנית השסועה. בין המועמדות הייתה האצנית האולימפית, רובינה ג'לאלי, שייצגה את אפגניסטן באולימפיאדת בייג'ינג 2008.

אפגניסטן – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-18 בספטמבר 2010 על הריגתו של מפקד בכיר, בשם האג'י מוחמד, מארגון הטליבאן במחוז קונאר. כוחות הביטחון של אפגניסטן ניהלו מצוד אחריו במהלך השנה האחרונה.

מאוריטניה – טרור: מקורות תקשורתיים במאוריטניה מסרו ב-18 בספטמבר 2010 על הריגתם של 12 פעילי טרור מארגון אל-קאעידה בעקבות היתקלות עם כוחות הצבא של מאוריטניה.
(The Associated Press )

עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-18 בספטמבר 2010 על הריגתם של 2 בני-אדם מפיצוץ של אופניים ממולכדות בצפון עיראק. עוד 8 נוספים נפצעו באירוע. (People's Daily Online). מקורות נוספים ציינו על עוד 8 הרוגים בשתי תקריות טרור נוספות שהיו באזור בגדאד ובעיר כירכוך. (McClatchy Washington Bureau ).

איראן – טרור: מקורות תקשורתיים בינלאומיים מסרו ב-18 בספטמבר 2010 על הריגתם של 4 בני-אדם באיראן בעקבות חילוץ של בני-ערובה שנחטפו בידי פעילי טרור מוסלמים מבלוצ'יסטן (AFP). מקור באיראן מסר שארבעת ההרוגים היו החוטפים.

הודו – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-18 בספטמבר 2010 על הריגתם של 4 בני-אדם נוספים מירי של חיילים הודים במהלך הפגנות רחבות-היקף המתקיימות בחבל קשמיר נגד הנוכחות ההודית במקום. במהלך השבועות האחרונים נהרגו לפחות 102 אזרחים וכן גם 30 פעילי טרור מוסלמים שחדרו מפקיסטן השכנה.

אפגניסטן – נאט"ו: מקורות צבאיים בנאט"ו מסרו ב-18 בספטמבר 2010 על הריגתם של 3 חיילי נאט"ו נוספים באפגניסטן במהלך 24 השעות האחרונות. מאז תחילת השנה נהרגו באפגניסטן 510 חיילים זרים. בשנת 2009 נהרגו באפגניסטן 521 חיילים זרים.

תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-18 בספטמבר 2010 על הריגתם של 2 פעילי טרור מוסלמים חברי הארגון "אל-חוט'יין" השיעי הפועלים בצפון-המדינה.

אתיופיה – סומליה: מקורות תקשורתיים באפריקה מסרו ב-18 בספטמבר 2010 על הריגתם של 123 פעילי טרור מ"הארגון לשחרור אוגדן" בקרבות קשים עם חיילים אוגנדים. אזור אוגדן נמצא על הגבול בין סומליה לאתיופיה. באזור יש כ-8 מיליון תושבים, רובם ככולם הם סומלים, מוסלמים דוברי ערבית.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

2 comments:

הפעלות לילדים said...

כל כך כואב לשמוע כל הזמן על ילדים שמתים במלחמות... זה כאילו שפרח שרק גדל, ובעודו רך מאוד ומנסה להצמיח שורשים מחד, ועלים מאידך, פשוט נרמס ברגל אכזרית...

כל כך כואב הלב

קורס עיצוב גרפי said...

אני מאחלת ליום בו נפתח ערוצי חדשות ולא יהיו בשורות רעות יותר.
בעיני ההרג הוא ללא ספק הדבר האכזרי ביותר שקיים, הדבר שלמעשה אמור להבדיל אותנו מהחיות והופך לחלק שגרתי מחיינו.
אני מבכה את המצב ומקווה לטוב.
חג שמח.