Monday, September 27, 2010

37 הרוגים בעיראק; עשרות הרוגים במאוריטניה; 11 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי בפקיסטן; 2 חיילי נאט"ו נוספים נהרגו באפגניסטן; 7 מכליות דלק של כוחות נאט"ו הוצתו בידי טרוריסטים מוסלמים; מסוק אמריקאי הותקף בידי פעילי טרור בסומליה; טרור מוסלמי ביהודה ושומרון;

אפגניסטן – נאט"ו – פשעי מלחמה: מקורות באו"ם ומקורות באפגניסטן מסרו כי עובד בכיר לשעבר באו"ם קרא לחקירה בינלאומית מלאה על מעשיהן של מדינות נאט"ו באפגניסטן. עוד נמסר כי על-פי הערכות אחדות, במחצית הראשונה של שנת 2010 נהרגו כ-1,000 אזרחים אפגנים בפעילות הצבאית של כוחות נאט"ו. בחודשים האחרונים נערכו עשרות הפגנות אנטי-אמריקאיות בפקיסטן ובאפגניסטן מהן עלתה הקריאה להעמיד לדין את אובמה על פשעי מלחמה.

פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-26 בספטמבר 2010 על הריגתם של 11 פעילי טרור בחיסול-ממוקד אמריקאי בפקיסטן. (The Nation, Pakistan). ידיעות נוספות בנושא: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-25 בספטמבר 2010 על הריגתם של 4 פעילי טרור מארגון הטליבאן בחיסול-ממוקד אמריקאי נוסף שנערך בצפון-מערב המדינה.

אפגניסטן – נאט"ו: מקור צבאי בנאט"ו מסר ב-26 בספטמבר 2010 על הריגתם של 2 חיילי נאט"ו באפגניסטן מפיצוץ של מטען חבלה. מאז תחילת שנת 2010 נהרגו באפגניסטן 536 חיילים זרים – רובם נהרגו בפעילות קרבית.

פקיסטן – אפגניסטן – נאט"ו: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-26 בספטמבר 2010 על הצתתן של 7 מכליות דלק של כוחות נאט"ו באפגניסטן ופקיסטן. ככול הידוע לא היו הרוגים בתקריות הללו.

עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-26 בספטמבר 2010 על הריגתם של 6 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בצפון-המדינה וירי בידי טרוריסט מוסלמי. עוד 10 בני-אדם נפצעו בפיגועים. טרוריסט מוסלמי חוסל בידי שוטרים עיראקים באחד מהפיגועים.

איראן – טרור – עיראק: מקורות תקשורתיים באיראן ועיראק מסרו ב-26 בספטמבר 2010 על הריגתם של 30 בני-אדם "החשודים" במעורבות בפיגוע שהיה באיראן לפני ימים אחדים שהיא למותם של 12 בני-אדם. כוחות צבא של איראן חצו את הגבול לעיראק ופגעו באנשים שלטענתם היו מעורבים בפיגוע. כל ההרוגים שנפגעו בידי איראן היו כורדים.

סומליה – טרור – ארה"ב: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-26 בספטמבר 2010 כי במהלך התקפה אווירית נעשתה כנראה בידי מסוק אמריקאי על בסיס של פעילי טרור מוסלמים, נורו לעבר המסוק יריות שגרמו למנוסתו. עדי ראייה לא מסרו אם המסוק נפגע מהירי. אין כל אישור לידיעה הזו ממקור רשמי בסומליה. על-פי הערכות אחדות, כוחות אמריקאים אכן פועלים בסומליה ומסייעים לממשלה המרכזית במאבק נגד פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.

צפון-אפריקה – טרור – אל-קאעידה: מקורות תקשורתיים באלג'יריה מסרו ב-26 בספטמבר 2010 על פגישה של קצינים בכירים מאלג'יריה, מאלי, מאוריטניה וניז'ר במטרה לדון בדרכי המאבק נגד פעילי טרור מארגון אל-קאעידה שחטפו אזרחים זרים ומבצעים פעולות טרור נגד מאוריטניה ומאלי. כמו כן נמסר כי כוחות צבא של מאוריטניה (החברה בליגה הערבית) מנהלים פעילות צבאית נרחבת ליד הגבול עם מאלי במטרה להדוף את פעילי הטרור היוצאים בעיקר מאזור דרום אלג'יריה וצפון מאלי. על-פי הערכות אחדות נהרגו עשרות בני-אדם בימים האחרונים. ב-21 בספטמבר 2010, מאוריטניה ערכה התקפה אווירית, באישור מלא של הממשלה המרכזית של מאלי - על בסיסי טרור של ארגון אל-קאעידה הנמצאים במאלי. מקורות תקשורתיים במאלי מסרו כי ממשלת מאלי הסכימה שצבאות של אלג'יריה, ניז'ר ומאוריטניה יפעלו בתחומה כדי להילחם בפעילי הטרור המוסלמים. ב-22 בספטמבר 2010 דוברי ארגון אל-קאעידה מסרו כי הם הצליחו להרוג 19 חיילים מאוריטנים. סביר להניח שבימים האחרונים נהרגו עוד עשרות בני-אדם – חיילים ופעילי טרור מארגון אל-קאעידה. ב-18 בספטמבר 2010 נמסר כי הצבא המאוריטני הצליח להרוג 12 פעילי טרור במהלך פעילות צבאית יזומה.

ישראל – טרור: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-26 בספטמבר 2010 על שורה של תקריות טרור שהיו ביו"ש וברצועת-עזה. אישה ישראלית נפצעה מירי של טרוריסטים מוסלמים. מקורות ברצועת-עזה מסרו על הריגתו של מוסלמי מירי של חיילי צה"ל.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: