Monday, September 13, 2010

17 הרוגים שיעים בפקיסטן; 12 הרוגים בעיראק; 11 הרוגים בדגסטן; 8 הרוגים באפגניסטן; 7 הרוגים בסומליה; 2 הרוגים ברצועת-עזה; חייל נהרג בטורקיה; אזרח חמוש נהרג בלבנון; טרוריסט נהרג בקשמיר; חיילים נפצעו בתימן;

אפגניסטן – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-12 בספטמבר 2010 על הריגתם של 5 פעילי טרור שתכננו פיגוע נגד כוחות נאט"ו המוצבים באפגניסטן. כמו כן נמסר על הריגתו של מפקד מקומי בארגון הטליבאן מירי של כוחות נאט"ו.

אפגניסטן – ארה"ב: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-12 בספטמבר 2010 על הריגתם של 2 אזרחים מירי של חיילים אפגנים במהלך הפגנת מחאה נגד הכוונה לשרוף את הקוראן. עוד 10 בני-אדם נפצעו במהלך האירועים הללו.

פקיסטן – אלימות אסלאמית: מקור תקשורתי המזוהה עם העדה השיעית (כנראה פועל מאיראן) מסר ב-12 בספטמבר 2010 על הריגתם של 17 מוסלמים (כולל נשים וילדים) בני-העדה השיעית בידי פעילי טרור מוסלמים מהעדה הסונית. בהתאם לידיעה, ההרג בשיעים החל ב-10 בספטמבר 2010 בעיירה בשם שילוזאן.

הודו – קשמיר – פקיסטן: מקורות צבאיים בפקיסטן נמסר ב-12 בספטמבר 2010 על ניסיון פיגוע התאבדות שנכשל בחלק הפקיסטני של קשמיר. הטרוריסט נהרג כתוצאה מכך.

עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-12 בספטמבר 2010 על הריגתם של 12 בני-אדם ( כולל 3 טרוריסטים מוסלמים) בסדרה של תקריות טרור שהיו ברחבי המדינה. עוד 20 בני-אדם נפצעו באירועים הללו.

תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-13 בספטמבר 2010 על פציעתם של 2 חיילים תימנים במהלך הפגנות מחאה הנערכות בדרום המדינה בתמיכתם של פעילי טרור מארגון אל-קאעידה. בשבועות האחרונים נהרגו 33 בני-אדם במהלך עימותים מזוינים בין פעילי הטרור לחיילים תימנים.

סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-12 בספטמבר 2010 על הריגתם של 7 בני-אדם בסדרה של אירועי טרור שהיו באזור העיר מוגדישו. כמו כן נמסר מפי מקורות צבאיים במוגדישו על הריגתו של מפקד בכיר בארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.

לבנון – אלימות אסלאמית: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-12 בספטמבר 2010 על הריגתו של אדם אחד במהלך עימות מזוין שהתפתח בין שתי משפחות סוניות ידועות בצפון-לבנון. המשפחות מחזיקות צבא פרטי שנועד להבטיח את שליטתן באזור צפון לבנון. עוד 5 בני-אדם נפצעו בקרבות שהיו באזור.

טורקיה – משאל-עם: התקשורת הטורקית מסרה ב-12 בספטמבר 2010 על ניצחונו של ארדואן במשאל-העם בנוגע לרפורמה בחוקה הטורקית. 58 אחוזים הצביעו בעד הכנסת שינויים ב-26 סעיפים הנוגעים לצבא הטורקי ולבית-המשפט לענייני חוקה. ארדאון הצהיר כי "הניצחון יחזק את הדמוקרטיה המוסלמית בטורקיה". החילונים בטורקיה מודאגים.

טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-12 בספטמבר 2010 על הריגתו של חייל טורקי מפיצוץ של מטען-חבלה בדרום-מזרח המדינה (בקרבת הגבול עם איראן ועיראק). ידיעות נוספות בנושא: מקורות תקשורתיים בינלאומיים מסרו ב-9 בספטמבר 2010 על מאות כורדים שהתעמתו עם כוחות הביטחון של טורקיה בדרום-מזרח המדינה. עשרות נפצעו ונעצרו בעקבות המהומות שפרצו על רקע הריגתם של 9 פעילי המחתרת הכורדית בידי הצבא הטורקי. ידיעות נוספות בנושא: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-7 בספטמבר 2010 על הריגתם של 9 פעילי המחתרת הכורדית בהיתקלות עם חיילים טורקים באזור מפגש הגבולות עם איראן ועיראק. מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-6 בספטמבר 2010 על הריגתו של פעיל כורדי מארגון ה-PKK בהיתקלות עם כוחות הצבא של טורקיה. זהו ההרוג הראשון מאז שהארגון החליט על הפסקת-אש לרגל חג הרמדאן. כמו כן נמסר על 13 פעילי הארגון שהסגירו את עצמם לידי הכוחות הצבאיים של טורקיה ב-5 בספטמבר 2010.

רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-12 בספטמבר 2010 על הריגתו של קצין משטרה בכיר בדגסטן בידי פעילי טרור מוסלמים. כמו כן נמסר על הריגתם של 10 פעילי טרור מוסלמים בידי כוחות הצבא לאחר שהם סירבו להיכנע.

ישראל – רצועת-עזה: מקורות תקשורתיים ברצועת-עזה מסרו ב-12 בספטמבר 2010 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים ולפציעתם של 3 נוספים מירי של חיילי צה"ל לעבר חולייה שהתכוונה לבצע ירי של טילים לעבר ישראל. שעות אחדות לפני התקרית, נורו לעבר ישראל שני טילי קסאם. במהלך הימים האחרונים נרו לעבר ישראל לפחות 6 טילי קסאם. ידיעות נוספות בנושא: בעקבות ירי של טילי קסאם ופצצות מרגמה לעבר ישראל בשלושת הימים האחרונים, חיל-האוויר תקף ב-9 בספטמבר 2010 מפקדות של גורמי טרור מוסלמים ברצועת-עזה. לא נמסר על מספרם המדויק של הנפגעים. דוברים צבאיים בישראל מסרו ב-4 בספטמבר 2010 על תקיפה אווירית של צה"ל ברצועת-עזה בתגובה לירי של טילים לעבר ישראל. בעקבות הפצצת המנהרות ברצועה נהרג טרוריסט מוסלמי אחד שהיה באחת מהמנהרות שהופצצו. דובר צבאי בישראל מסר ב-1 בספטמבר 2010 על פציעתם של 2 ישראלים מירי של פעילי טרור מוסלמים באזור בקעת הירדן. זהו הפיגוע השני מאז שהחלו "שיחות השלום" בין ישראל לרשות הפלסטינית בחסות ארה"ב. מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-31 באוגוסט 2010 על רציחתם של 4 אזרחים ישראלים באזור קריית-ארבע בידי פעיל טרור מוסלמים מארגון החמאס. כל הנרצחים התגוררו ביישוב בית חגי: טליה אימס, ובעלה יצחק אימס, כוכבה אבן-חיים, ואבישי שינדלר. "שיחות השלום" עם הפלסטינים תמיד מייצרות טרור.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: