Monday, September 6, 2010

12 הרוגים בעיראק; 9 הרוגים בתימן; 6 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי נוסף בפקיסטן; 6 הרוגים במחנה פליטים בדארפור; 5 חיילים רוסים נהרגו בקווקז; 3 הרוגים בפיליפינים; 3 הרוגים באפגניסטן; טרוריסט מוסלמי חוסל בקשמיר; תביעה משפטית נגד גרמניה;


אפגניסטן – נאט"ו: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-5 בספטמבר 2010 על הריגתם של 2 חיילי נאט"ו בשתי תקריות שונות שהיו באפגניסטן. מקור צבאי אמריקאי מסר כי אחד מההרוגים הוא חייל אמריקאי.

אפגניסטן – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-5 בספטמבר 2010 על הריגתם של 3 שוטרים אפגנים ועל פציעתם של 10 נוספים בהיתקלות עם פעילי טרור מארגון הטליבאן במחוז פאריאב.

אפגניסטן – גרמניה: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-5 בספטמבר 2010 על תביעה משפטית המוגשת נגד ממשלת גרמניה בנוגע לחיסולם של 142 אזרחים אפגנים חפים-מפשע ב-4 בספטמבר 2009. ההחלטה להפציץ את השיירה התקבלה בידי קצין גרמני בכיר בשם קולונל גיאורג קליין. ההחלטה להפציץ את השיירה נבעה משיקול-דעת לקוי ביותר שהוסתר בידי גורמים רשמיים בגרמניה ובנאט"ו.

אפגניסטן – טרור: מקור תקשורתי רשמי באפגניסטן מסר ב-5 בספטמבר 2010 על הריגתם של 169 בני-אדם במהלך השבוע האחרון: 87 פעילי טרור; 51 אזרחים ו-31 אנשי כוחות הביטחון של אפגניסטן.

פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים ומקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-5 בספטמבר 2010 על חיסול-ממוקד אמריקאי שלישי שנערך ב-4 בספטמבר 2010 שבמהלכו נהרגו לפחות 6 בני-אדם. ידיעות נוספות בנושא: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-4 בספטמבר 2010 על הריגתם של 8 בני-אדם בחיסול-ממוקד נוסף של האמריקאים בפקיסטן. מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-3 בספטמבר 2010 על הריגתם של 7 בני-אדם בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בצפון-מערב פקיסטן.

פקיסטן – טליבאן: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-5 בספטמבר 2010 על פיצוצו של בית-ספר לבנות בידי פעילי טרור מארגון הטליבאן בעמק הסוואט.

עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-5 בספטמבר 2010 על הריגתם של 12 בני-אדם בפיצוץ של מכונית-תופת באזור העיר בגדאד בקרבת מרכז גיוס שנפגע לפני ימים אחדים בפיגוע קטלני.

תימן – טרור: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-5 בספטמבר 2010 על הריגתם של 9 בני-אדם בדרום המדינה במהלך קרבות שנערכו בין כוחות הצבא לפעילי טרור מארגון אל-קאעידה. התקרית התרחשה שעות אחדות לאחר שכוחות הביטחון של תימן הרגו פעיל טרור מארגון אל-קאעידה באותו האזור. ידיעות נוספות בנושא: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-4 בספטמבר 2010 על הריגתם של 2 פעילי טרור בשתי תקריות שונות שהיו בצפון המדינה בדרום המדינה.

הודו – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-5 בספטמבר 2010 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בארגון "לשקאר א-טוייבה" בהיתקלות עם חיילים הודים בחבל קשמיר.

פיליפינים – טרור: מקורות תקשורתיים בפיליפינים מסרו ב-5 בספטמבר 2010 על הריגתם של 3 פעילי טרור מוסלמים באזור דרום המדינה במסגרת פעילות צבאית יזומה.

סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-5 בספטמבר 2010 על הריגתם של 6 בני-אדם במחנה פליטים במחוז דארפור ביד פעילי טרור מוסלמים הנתמכים בידי ממשלת חרטום. ממשלת חרטום מתנגדת ליישובם מחדש של הפליטים בחבל לקראת משאל-עם על עתידו של האזור הזה. סביר להניח שמידי יום נרצחים עשרות אנשים בידי ממשלת חרטום, אולם רק מידע מועט מגיע לידיעת התקשורת המקומית והזרה.

רוסיה – קווקז: מקורות צבאיים ברוסיה מסרו ב-5 בספטמבר 2010 על הריגתם של 5 חיילים רוסים בפיגוע של טרוריסט מתאבד מוסלמי בדגסטן בצפון הקווקז. עוד 32 בני-אדם נפצעו בפיגוע. מקור רוסי נוסף מסר כי בפיגוע השתתפו של טרוריסטים מתאבדים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: