Sunday, September 26, 2010

70 הרוגים באפגניסטן; 6 הרוגים בפקיסטן; 5 הרוגים בעיראק; 4 הרוגים בקווקז; 2 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 2 הרוגים בתימן; 2 הרוגים בסומליה; הרוג בקשמיר; מוסלמי תושב עזה מת מפצעיו;

אפגניסטן – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-25 בספטמבר 2010 על הריגתם של 70 פעילי טרור מארגון הטליבאן מהלך קרבות עקובים מדם שנערכו עם כוחות הצבא האפגני וכוחות נאט"ו. עוד נמסר ממקורות תקשורתיים בארה"ב שכוחות נאט"ו ערכו שתי התקפות עיקריות על בסיסי טרור באפגניסטן, וכתוצאה מכך נהרגו כ-70 פעילי טרור מארגון הטליבאן.

אפגניסטן – נאט"ו: מקורות צבאיים בנאט"ו מסרו ב-25 בספטמבר 2010 על הריגתם של 2 חיילי נאט"ו מפיצוץ של מטען-חבלה מאולתר שהופעל בידי פעילי טרור מארגון הטליבאן. מאז תחילת חודש ספטמבר 2010 נהרגו באפגניסטן 44 חיילים זרים. מאז תחילת שנת 2010 נהרגו באפגניסטן 534 חיילים זרים – זו השנה הקשה ביותר לכוחות נאט"ו מאז הפלישה לאפגניסטן בשנת 2001.

פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות מודיעיניים בפקיסטן מסרו ב-25 בספטמבר 2010 על הריגתם של 4 פעילי טרור מארגון הטליבאן בחיסול-ממוקד אמריקאי נוסף שנערך בצפון-מערב המדינה.

פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-25 בספטמבר 2010 על הריגתם של 2 בני-אדם ועל פציעתם של 10 נוספים מיריות שנורו לעבר מתפללים במסגד במרכז המדינה בידי טרוריסט מוסלמי.

תימן – טרור – אל-קאעידה: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-25 בספטמבר 2010 על הריגתם של 2 קציני מודיעין תימנים ועל פציעתם של 8 נוספים בעקבות התקפה של פעילי טרור מוסלמים שנערכה בעיר צנעא.

קשמיר – הודו: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-25 בספטמבר 2010 על הריגתו של אדם אחד ועל פציעתם של 10 נוספים מירי של חיילים הודים במהלך מהומות אלימות של מוסלמים תושבי חבל קשמיר.

עזה – טרור: מקורות תקשורתיים בעזה מסרו ב-25 בספטמבר 2010 על מותו של תושב מוסלמי שנפצע מירי של חיילי צה"ל בהיתקלות עם חוליית טרוריסטים מוסלמים ברצועת-עזה לפני 11 יום.

עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-25 בספטמבר 2010 על הריגתם של 5 בני-אדם ועל פציעתם של 20 נוספים בסדרה של אירועי טרור שהתרחשו בעיראק במהלך היממה האחרונה. בין ההרוגים היה חייל עיראקי שנפגע מפיצוץ של מטען-חבלה על גבול סוריה.

סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-25 בספטמבר 2010 על הריגתם של 2 בני-אדם ועל פציעתם של 17 נוספים בעקבות הקרבות הנערכים בעיר מוגדישו.

רוסיה – קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-25 בספטמבר 2010 על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים בשתי פעולות יזומות של הצבא הרוסי נגד פעילי טרור בדגסטן.

טרור במדינות מוסלמיות נוספות: במהלך היממה האחרונה נרשמו עשרות אירועי טרור ברחבי העולם המוסלמי בעיראק, בסודאן, בפקיסטן, באפגניסטן, בתימן, בסומליה, בעזה, בניגריה ובצפון-אפריקה: במרבית מהמקרים נפצעו עשרות אנשים, אולם לא נמסר מספרם המדויק של ההרוגים בתקריות הללו. מידי יום מתרחשים כ-300 אירועי טרור בעולם המוסלמי הכוללים חטיפות, ירי, הנחת מטענים, הפעלת מחבלים מתאבדים, מכוניות תופת, דקירות, התנקשויות, הצתות, מעשי ביזה ושוד למימון פעולות נוספות. כמו כן, מרבית ארגוני הטרור האסלאמיים עוסקים בהברחת סמים, הברחת כלי נשק וחומרי חבלה, הברחת טובין ומוצרי יוקרה, וכן כל ארגוני הטרור עוסקים בסחר בנשים למטרות זנות. מרבית ארגוני הטרור הללו מקבלים סיוע ישיר ועקיף ממדינות מוסלמיות רבות כמו איראן, סוריה, לוב, סומליה, תימן, אפגניסטן, פקיסטן, לבנון, הרשות הפלסטינית וסודאן.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: