Wednesday, November 24, 2010

14 הרוגים בפקיסטן; 4 הרוגים בעיראק; 2 הרוגים בסומליה; הרוג באפגניסטן; בכיר באל-קאעידה נהרג באלג'יריה; חייל נהרג בתימן; מנהיג המחתרת הכורדית מצהיר שהמאבק המזוין עדיין לא הסתיים; 6 עיתונאים נהרגו בעיראק מאז תחילת 2010; ההכנות לקראת משאל-העם בסודאן עוברות בשקט יחסי; מתח ביטחוני בגבול בין תימן לסעודיה;
--
פקיסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-23 בנובמבר 2010 על הריגתם של 14 פעילי טרור ועל פציעתם של 6 נוספים במהלך מבצע צבאי שנערך במחוז אורקזאי נגד פעילי טרור מארגון הטליבאן. ידיעות נוספות בנושא: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-22 בנובמבר 2010 על הריגתם של 19 בני-אדם (17 פעילי טרור מארגון הטליבאן ו-2 אנשי מליציה פרו-ממשלתית) במהלך מבצע צבאי נרחב שנערך במחוז קונדוז. המבצע כנראה החל לאחר פציעתם של 3 חיילים גרמנים שהיו בפעילות מבצעית באזור.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-23 בנובמבר 2010 על פיגוע שהתבצע בידי מחבל מתאבד, אולם מלבדו לא נפגעו אנשים נוספים. כמו כן נמסר על פצועים רבים בתקריות טרור רבות שהתרחשו ברחבי אפגניסטן במהלך היממה האחרונה.
--
עיראק – תקשורת: מקורות רשמיים ותקשורתיים בעיראק מסרו ב-23 בנובמבר 2010 על הריגתם של 6 עיתונאים עיראקים מאז תחילת שנת 2010. כמו כן נמסר שמאז שארה"ב הודיעה על נסיגה מעיראק נרצחו 4 עיתונאים.
--
עיראק – טרור נגד נוצרים: דוברים של ארגוני טרור אסלאמיים בעיראק מסרו ב-23 בנובמבר 2010 כי אנשיהם ימשיכו לפגוע בנוצרים כפי שאירע במהלך החודש האחרון.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-23 בנובמבר 2010 על הריגתם של 2 עובדי מדינה בידי פעילי טרור מוסלמים. עוד 5 עובדים נוספים נפצעו באירוע. כמו כן נמסר על 2 הרוגים נוספים מפיצוץ של מטעני-חבלה שהופעלו ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. בין ההרוגים היה חייל עיראקי.
--
תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-23 בנובמבר 2010 על הריגתו של חייל אחד בדרום-המדינה מפיצוץ של אופנוע ממולכד.
--
תימן – סעודיה: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-23 בנובמבר 2010 על מתח גואה בגבול בין סעודיה לתימן בעקבות הריגתם של כ-20 בני-אדם עימותים מזוינים בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מארגון "אל-חוט'יין" הפועלים במחוז סעדה שבצפון המדינה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-23 בנובמבר 2010 על הריגתם של 2 בני-אדם ועל פציעתם של 9 נוספים בקרבות הנערכים בעיר מוגדישו בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
--
סודאן – דרום-סודאן: מקורות רשמיים באו"ם מסרו ב-23 בנובמבר 2010 כי רישום התושבים לקראת משאל-העם שיערך בינואר 2011 בנוגע לעתידה של דרום-סודאן, מתנהל עד כה ללא אלימות ואירועים מיוחדים. ספק רב אם ארגוני האו"ם יודעים מה באמת מתרחש בדרום-סודאן מידי יום. ראש-ממשלת אתיופיה הזהיר את אפריקה מהשלכות על אפריקה כולה אם תפרוץ שוב מלחמת אזרחים מפחידה בסואן בעקבות משאל-העם שיערך בתחילת 2011. כמו כן נמסר ש"תנועת סודאן החופשית" הפועלת במחוז דרפור (מערב סודאן) דחתה את דרישתה של ממשלת חרטום להתפרק מנשקה.
--
אלג'יריה – אל-קאעידה: מקורות צבאיים באלג'יריה מסרו ב-23 בנובמבר 2010 על הריגתו של פעיל בכיר באל-קאעידה הנחשב לבנקאי של הארגון באזור צפון-אפריקה בידי כוחות הצבא של אלג'יריה.
--
טורקיה – כורדים: מנהיג המחתרת הכורדית, עבדוללה אוצ'לן, הנמצא בכלא הטורקי, מסר ב-23 בנובמבר 2010 כי המאבק המזוין של המחתרת הכורדית נגד טורקיה עדיין לא הסתיים. קריאה זו באה בעקבות הכרזה של ראש עיריית דיארבקיר (הכורדית) שהמאבק המזוין נגד טורקיה הגיע לסיומו. התגובה של אוצ'לן עלולה להצית אלימות דווקא בתוך המחנה הכורדי.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: