Tuesday, November 16, 2010

18 הרוגים באפגניסטן; 7 הרוגים בעיראק; 3 פיראטים נהרגו בסומליה; 2 הרוגים בפקיסטן; 2 הרוגים בקווקז; חייל נהרג בניגריה; עונש מוות הוטל על אישה נוצריה בפקיסטן; עונש של מלקות הוטל על זוג עובדים זרים שקיימו יחסי-מין באיחוד האמירויות; החלה ההרשמה של מצביעים לקראת משאל-העם שיערך בדרום-סודאן; 2,450 אנשי כוחות-הביטחון של פקיסטן נהרגו באזור חבל קשמיר מאז שנת 2004;
--
אפגניסטן – נאט"ו: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-15 בנובמבר 2010 על הריגתם של 2 חיילי נאט"ו נוספים בהיתקלויות שהיו יום קודם לכן ברחבי המדינה. ידיעות נוספות בנושא: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-14 בנובמבר 2010 על הריגתם של 5 חיילי נאט"ו נוספים בהיתקלות עם פעילי טרור מארגון הטליבאן ברחבי המדינה. מאז תחילת שנת 2010 נהרגו באפגניסטן 643 חיילים זרים. כמו כן נמסר על הצתתן של 12 מכליות דלק השייכות לכוחות נאט"ו בידי פעילי טרור מארגון הטליבאן.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-15 בנובמבר 2010 על הריגתם של 9 חיילים אפגנים בעקבות התקפה של פעילי טרור מוסלמים שנערכה במחוז קונדוז. למעשה החיילים היו שייכים למליציה פרו-ממשלתית המתנגדת לפעילותם של אנשי הטליבאן באזור. המליציה עסקה בשמירה על אנטנה סלולרית המשרתת את האזור כולו, והיא מהווה יעד להתקפות טרור רבות. כמו כן נמסר כי בהתקפה הזו נהרגו 6 פעילי טרור מארגון הטליבאן המתנגדים לקיומה של רשת סלולרית במדינה.
--
אפגניסטן – טרור – נאט"ו: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-15 בנובמבר 2010 על הריגתם של 3 בני-אדם בעקבות התקפה של פעילי טרור על שיירה של מכליות-דלק של כוחות נאט"ו שעשתה את דרכה בדרום-המדינה.
--
פקיסטן –טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-15 בנובמבר 2010 על הריגתם של 2 בני-אדם ועל פציעתם של 10 נוספים בפיצוץ של מטען-חבלה שהופעלה בעיר פשוואר.
--
פקיסטן – הודו – קשמיר: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-15 בנובמבר 2010 על דאגתם לנוכח עליית כוחם של גורמים אסלאמיים רדיקליים באזור הפקיסטני של חבל קשמיר. הגורמים הוסיפו שמאז שנת 2004 פעילי טרור מוסלמים הרגו אלפי אזרחים פקיסטנים וכן יותר מ-2,450 אנשי כוחות-הביטחון. כמו כן נמסר שהשלטונות הפקיסטנים הוציאו מחוץ לחוק 24 ארגונים אסלאמיים רדיקליים.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-15 בנובמבר 2010 על הריגתם של 7 בני-אדם ועל פציעתם של 30 נוספים בפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה באזור העיר מוסול ובאירועי טרור נוספים שהיו בעיר בגדאד במהלך היום.
--
סודאן – דרום-סודאן: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-15 בנובמבר 2010 על פתיחתו של רישום מצביעים בדרום-סודאן לקראת משאל-העם שיערך בינואר 2011 בנוגע לעתידו המדיני של האזור. תושבי דרום-סודאן נוצרים מבקשים להקים ישות מדינית נפרדת מצפון-סודאן המוסלמית של ממשלת חרטום. במהלך החודשים האחרונים אירעו תקריות רבות שנעשו ביוזמתה של ממשלת חרטום על-מנת לשבש את חייהם של תושבי הדרום. מאז תחילת שנת 2010 נהרגו מאות בני-אדם בעימותים אלימים שיזמו פעילי טרור מוסלמים בעידודה של ממשלת חרטום של עומר אל-בשיר, נשיא המדינה הסודאנית.
--
איחוד האמירויות הערביות – טרור נגד זרים: מקורות תקשורתיים באיחוד מסרו ב-15 בנובמבר 2010 על גזר-דין של 100 מלקות שהוטל על אישה פיליפינית קיימה יחסי-מין עם אזרח מבנגלדש מחוץ למסגרת הנישואין. על הגבר הוטל שנת מאסר בפועל. כמו כן הוחלט שלאחר ביצוע גזר-הדין, הזוג יגורש מהמדינה.
--
פקיסטן – טרור נגד נוצרים: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-15 בנובמבר 2010 על הטלת גזר-דין מוות על אישה נוצריה בת 45 בשל מה שמכונה "פגיעה באסלאם". האישה, אמא לארבעה ילדים, הייתה עצורה מאז יוני 2009 בשל אמירות מעליבות כלפי הנביא מוחמד. התלונה נגדה הוגשה בידי שני מוסלמים. האישה הכחישה את האשמות נגדה.
--
קניה – סומליה: מקורות תקשורתיים בקניה מסרו ב-15 בנובמבר 2010 על הריגתם של 3 פיראטים סומלים שנהרגו מירי של חיילים קנייתים בעת שאלה פתחו באש לעבר החיילים. מקור נוסף מסר שהסומלים חשבו שספינת חיל-הים הקנייתית היא ספינה זרה שבקלות ניתן להשתלט עליה. האירוע התרחש ב-12 בנובמבר 2010.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-15 בנובמבר 2010 על הריגתו של חייל ניגרי ועל פציעתו של חייל נוסף מירי של פעילי טרור אסלאמיים הפועלים בצפון-המדינה.
--
רוסיה – קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-15 בנובמבר 2010 על הריגתם של 2 שוטרים בידי פעילי טרור מוסלמים במחוז דגסטן שבצפון הקווקז.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: