Thursday, November 18, 2010

27 הרוגים בתימן; 21 הרוגים בסומליה; 5 הרוגים בניגריה; 5 הרוגים באפגניסטן; 3 הרוגים בעיראק; 3 הרוגים בפקיסטן; טרוריסט מוסלמי חוסל בעזה; 38 שוטרים ואנשי ממשל נהרגו בניגריה בשבועות האחרונים; 2,500 נוצרים מעיראק מבקשים מקלט בגרמניה; ארה"ב דוחה את ביקורתו של חמיד קרזאי על מדיניות החיסולים-הממוקדים של אובמה;
--
ישראל – רצועת-עזה: מקורות תקשורתיים ברצועת-עזה מסרו ב-17 בנובמבר 2010 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי, מפקד בארגון "צבא האסלאם" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה, בידי כלי-טייס של חיל-האוויר הישראלי. כמו כן נמסר שטרוריסט מוסלמי נוסף נפצע באופן אנוש באירוע.
--
תימן – טרור: מקורות רשמיים בתימן מסרו ב-17 בנובמבר 2010 על הריגתם של 27 פעילי טרור מהארגון השיעי "אל-חוט'יין" הפועל בצפון המדינה. מקורות צבאיים מסרו על עימותים אלימים ביותר שהתפתחו במחוז סעדה בצפון המדינה בין תומכי הממשלה לבין גורמי טרור הפועלים בהשראה איראנית-שיעית. מקורות נוספים ציינו על עשרות פצועים נוספים באירועים האלימים הללו.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-17 בנובמבר 2010 על הריגתם של 21 בני-אדם במהלך קרבות עקובים מדם שהיו בעיר מוגדישו בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. רבים מההרוגים נפגעו בהתקפה יזומה של פעילי טרור מוסלמים על שוק הומה אדם בשעות השיא של היום.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-17 בנובמבר 2010 על הריגתם של 5 אזרחים אפגנים ועל פציעתם של 8 נוספים בסדרה של אירועי טרור שהיו באזור מחוז קונדוז. חלק מההרוגים נפגעו ב-16 בנובמבר 2010, אולם רק כעת נמסר על כך בדיווחים הרשמיים באפגניסטן. בין ההרוגים היה ילד שנפגע ממטען-חבלה מאולתר שהופעל במחוז פקטיקה.
--
אפגניסטן – ארה"ב: מקורות צבאיים בנאט"ו מסרו ב-17 בנובמבר 2010 כי ביקורתו של חמיד קרזאי (נשיא אפגניסטן) על מדיניות-החיסולים הממוקדים של ארה"ב באפגניסטן, אינה מועילה למלחמה נגד פעילי הטרור מהארגונים האסלאמיים הפועלים באפגניסטן ובפקיסטן.
--
פקיסטן – טרור ואלימות אסלאמית: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-17 בנובמבר 2010 על הריגתם של 3 בני-אדם בסבב נוסף של אלימות אסלאמית בין שיעים לסונים בעיר קראצ'י. פעילי טרור מארגון הטליבאן נוטלים חלק פעיל באירועים הללו שגרמו למאות הורגים מאז תחילת השנה. כמו כן נמסר על פציעתם של 18 בני-אדם בחילופי-אש שפרצו במסגד מקומי בין שתי מליציות מקומיות באזור בלוצ'יסטן.
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-17 בנובמבר 2010 על הריגתם של 3 בני-אדם ועל פציעתם של 20 נוספים בשתי תקריות שונות שהיו בעיקר בעיר מוסול. 2 מההרוגים נפגעו מירי של פעילי טרור, והרוג אחד נורה בטעות מירי של שוטרים עיראקים.
--
עיראק – נוצרים: מקורות תקשורתיים בגרמניה מסרו ב-17 בנובמבר 2010 על קריאה לממשלת גרמניה להעניק מקלט מדיני ל-2,500 נוצרים מעיראק לאור ההתקפות הרצחניות שהתבצעו בידי פעילי טרור מוסלמים נגד בני העדה לאורך כל השנה האחרונה.
--
עיראק – המערכת הפוליטית: ג'לאל טלבאני, נשיא עיראק, מסר ב-17 בנובמבר 2010 כי הוא לא יחתום לעולם על הצו המורה להוציא להורג את טארק עזיז – מי שהיה שר-החוץ העיראקי בתקופתו של סדאם חוסיין. בית-הדין הפלילי הגבוה בעיראק הטיל גזר-דין מוות על טארק עזיז בחודש אוקטובר 2010.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-17 בנובמבר 2010 על הריגתם של 5 בני-אדם בהתקפה של מיליטנטים ניגרים על ספינה קמרונית שעסקה בהעברת עובדי ביטחון הקשורים לתעשיית הנפט המקומית.
--
ניגריה – טרור: מקורות ביטחוניים בניגריה מסרו ב-17 בנובמבר 2010 על הריגתם של 38 שוטרים ואנשי ממשל בשבועות האחרונים מירי של חמושים לא מזוהים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: