Sunday, May 16, 2010

110 הרוגים בדארפור; 35 הרוגים באפגניסטן; 25 הרוגים בסומליה; 15 הרוגים בחיסול-ממוקד אמריקאי; 7 הרוגים בפקיסטן; 5 הרוגים בתימן; חגיגות הנכבה של ערביי ארץ-ישראל.

רצועת עזה – ישראל: מקורות צבאיים בישראל ומקורות תקשורתיים ברצועת-עזה מסרו ב-15 במאי 2010 על הריגתו של קשיש בן 78 מירי של חיילי צה"ל ליד גדר-המערכת. החיילים ירו לעבר דמות חשודה שהתקרבה לגדר ב-14 במאי 2010. אולם, רק לאחר יומיים התברר כי באירוע נהרג קשיש תושב הרצועה.

חגיגות הנכבה: מוסלמים בעלי אזרחות ישראלית וערבים תושבי השטחים חגגו ב-15 במאי 2010 את הנכבה הערבית שהחלה כמלחמת ג'יהאד והשמדה נגד היישוב היהודי בארץ ישראל על-פי החלטתה של הליגה הערבית ושל המנהיגות הלאומנית הערבית של אותה עת.

סודאן: מקורות רשמיים בסודאן מסרו ב-15 במאי 2010 על הריגתם של 110 מורדים באזור דארפור במהלך מבצע צבאי נרחב שמתנהל על-פי המדיניות הצבאית של ממשלת חרטום. הגורמים הוסיפו של לפחות 60 בני-אדם נוספים נלקחו בשבי. מזה זמן מה דוברים רשמיים מארגוני המורדים בחבל דארפור טענו כי לממשלת חרטום של עומר אל-באשיר אין שום כוונה לסיים את המשבר בדרך מדינית.

אפגניסטן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-15 במאי 2010 על הריגתם של 30 אנשים "החשודים" בפעילות טרור במסגרת ארגון הטליבאן במחוז הלמנד. כוחות מיוחדים של ארה"ב ובריטניה פועלים במחוז על-מנת להכין את המבצע הצבאי הרחב שתוכנן כבר לפני חודשים אחדים. המבצע מתעכב בשל התנגדותו של נשיא אפגניסטן חמיד קרזאי.

אפגניסטן: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-15 במאי 2010 על הריגתם של 5 אנשי-ביטחון אפגנים העובדים במסגרת חברה פרטית בידי פעילי טרור מארגון הטליבאן הפועלים במזרח המדינה.

בריטניה – אפגניסטן: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו כי חמיד קרזאי יהיה כנראה המנהיג הראשון שייפגש עם ראש ממשלת בריטניה החדש, דייויד קמרון.

פקיסטן: מקורות ביטחוניים בפקיסטן מסרו ב-15 במאי 2010 על הריגתם של 7 פעילי טרור בצפון-מערב המדינה. במהלך הימים האחרונים ארה"ב, שוב, מנסה לדרבן את הצבא הפקיסטני לנהל מערכה צבאית מקיפה באזור הגבול המשותף עם אפגניסטן נגד פעילי טרור מארגון הטליבאן. במקרים רבים נהרגו אזרחים תמימים – דבר המגביר את הכעס בפקיסטן, הן נגד הממשלה והן נגד המעורבות האמריקאית באזור.

פקיסטן: מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו כי הצבא האמריקאי ערך חיסול-ממוקד נוסף ב-15 במאי 2010 בצפון-מערב המדינה (באזור חייבר). בחיסול נהרגו 15 בני-אדם "החשודים" בפעילות טרור במסגרת ארגון הטליבאן. סוכנות הידיעות של חייבר מסרה כי זו הפעם הראשונה שמתבצע חיסול אמריקאי באזור זה של פקיסטן. מאז שנת 2005 נהרגו כ-1,300 אזרחים תמימים בחיסולים-ממוקדים אמריקאים - רובם נהרגו מאז שברק חוסיין אובמה נכנס לבית הלבן ב-2009.

פקיסטן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-15 במאי 2010 על חטיפתם של 60 בני-אדם בידי פעילי טרור מארגון הטליבאן. בין החטופים היו נשים וילדים.

תימן: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-15 במאי 2010 על הריגתם של 3 בני-אדם במהלך עימות מזוין עם פעילי טרור מארגון "אל-חוט'יין" במחוז סעדה שבצפון המדינה. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 בני-אדם נוספים בידי כוחות-הביטחון של תימן במהלך עימות שבטי שפרץ בדרום תימן על רקע מאבק על מקורות מים.

סומליה: מקורות תקשורתיים בסומליה דיווחו ב-15 במאי 2010 על הריגתם של לפחות 25 בני-אדם במהלך היממה האחרונה בעימותים מזוינים בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור. מרבית ההרוגים נפגעו באזור העיר מוגדישו, בירת המדינה, שם מתנהלים קרבות עזים בין כוחות הנאמנים לממשלת סומליה לבין פעילי טרור מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: