Monday, May 31, 2010

32 הרוגים באפגניסטן; 18 הרוגים בפקיסטן; 7 הרוגים בטורקיה; אזרח הרוג בתימן; ילדה כורדית נהרגה מהפצצה איראנית; ארגון ה"טליבאן הפנג'אבי" אחראי לטבח בשני המסגדים בפקיסטן;

פקיסטן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-30 במאי 2010 על הריגתם של 18 פעילי טרור במחוז אורקזאי. בשבועות האחרונים התגבר לחצו של הצבא הפקיסטני על פעילי טרור בעידודה של ארה"ב שאיימה לפעול באופן עצמאי בפקיסטן.

אפגניסטן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-31 במאי 2010 על הריגתם של 25 פעילי טרור בצפון המדינה. סביר להניח כי הידיעה הזו קשורה לידיעה אחרת שהתפרסמה ב-29 במאי 2010 על הריגתם של 11 פעילי טרור. אפשר שהפעולה האפגנית בסיוע אמריקאי היא אירוע מתמשך הכולל את מספר ההרוגים הכולל של היומיים האחרונים.

אפגניסטן: גורמי ביטחון באפגניסטן מסרו ב-30 במאי 2010 על הריגתם של 7 שוטרים אפגניים במחוז קונדוז מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בשעה שרכבם עבר במקום. שוטר נוסף נפצע בפיגוע.

פקיסטן - הטבח במסגדים - דת האחמדיה: גורם בכיר בפקיסטן מסר כי ארגון "הטליבאן הפנג'אבי" הוא שאחרי לפיגוע במיעוט האחמדי שבפקיסטן. ב-28 במאי 2010 טבחו פעילי טרור מארגון טליבאן 2 מסגדים השייכים לעדה האחמדית הנמצא בצפון פקיסטן, וגרמו לרציחתם של 100 בני-אדם ולכ-150 פצועים נוספים. דת האחמדית (האחמדיה), נוסדה בסוף המאה ה-19 (1898) על-ידי מירזה גולאם אחמד שביקש ליצור דת אוניברסאלית חדשה שתפקידה לסיים את מלחמות הדת ואת האלימות בין האנשים. האחמדים רואים את עצמם מוסלמים, אולם שלטונות פקיסטן אינם מכירים בהם כמוסלמים. גם הזרם הסוני וגם הזרם השיעי רואה בהם אויבים לאסלאם המרכזי, שכן האחמדים שוללים את רעיון "הג'יהאד" לחלוטין. האחמדים מונים בפקיסטן כ-4 מיליון נפש והוא זוכים למנות דגושות של סבל ודיכוי מצד השלטונות. על-פי עקרונות האחמדיה, כל מאמין אחמדי חייב להיות נאמן למדינה בה הוא מתגורר. בישראל הוקמה קהילה אחמדית ב-1928, המונה כ-1,000 בני-אדם המתגוררים רובם באזור חיפה.

טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו תיקון לידיעה שפורסמה יום קודם לכן על הריגתם של 3 חיילים טורקים בידי המחתרת הכורדית: מסתבר שנהרגו 5 חיילים טורקים, אזרח אחד ופעיל מהמחתרת הכורדית. ידיעות קודמות בנושא: דובר צבאי טורקי מסר ב-29 במאי 2010 על הריגתם של 3 חיילים טורקים ועל פציעתם של 2 חיילים נוספים בהתקפה של פעילי טרור מהמחרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח המדינה. מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-27 במאי 2010 על הריגתו של חייל טורקי ליד הגבול עם עיראק - כנראה בידי פעילי טרור מהמחתרת הכורדית הפועלת בצפון-עיראק. עוד שלושה חיילים נפצעו באירוע. מקורות כורדיים בעיראק מסרו כי ארה"ב סייעה לטורקיה לערוך את ההתקפה הגדולה של בסיסים כורדיים בצפון-עיראק ב-20 ממאי 2010 שבמהלכה נהרו 19 כורדים.

תימן: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-30 במאי 2010 על הריגתו של אזרח תימני מפיצוץ של מוקש במחוז סעדה שבצפון תימן. עוד 3 ילדים נפצעו באירוע. המוקשים הוטמנו במהלך הלחימה שהייתה במחוז סעדה בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מארגון "אל-חוט'יין" השיעי.

עיראק – איראן: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-30 במאי 2010 על הריגתה של ילדה בצפון עיראק מהפצצה איראנית על יישובים כורדיים בצפון-עיראק. עוד שלושה בני-אדם נפצעו בהפצצה האיראנית.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

4 comments:

Anonymous said...

If some оne desігеs to be uрdated with newest technologies after that he must bе pay а vіsit this web ѕіtе and be up to datе
еvery day.

Fеel freе to visit my sitе; Silk'N Reviews

Anonymous said...

Vehicle Enginuity is also available in other languages, these
types of as German, Spanish and Japanese. Just one can simply find out to use this method in number of minutes.


Review my web-site - obd scanner

Anonymous said...

Anyone who is prepared to get a nicely-toned stomach can use this belt.


my site: The flex belt Reviews

Anonymous said...

The created in USB provides a excellent connectivity with the personal computer.
At$50-$100 OBD-II scanners are unquestionably nicely value acquiring.


Also visit my web site - obd2 scan tool software