Sunday, May 9, 2010

16 הרוגים בפקיסטן; 10 הרוגים בעיראק; 5 הרוגים באפגניסטן; מה המשותף לעיר שיקגו ולאפגניסטן?; 605 הרוגים בעיר קראצ'י מאז תחילת 2010; 2 חיילים מצרים נהרגו בדארפור.

אפגניסטן: דובר אפגני מסר ב-8 במאי 2010 על הריגתו של אדם אחד בעת פיצוץ של מטען-חבלה מאולתר במחוז קונדוז. בפיצוץ של מטען חבלה שאירע באזור קאבול ב-7 במאי 2010 נהרגו 8 אנשים ולא 6 כפי שמסרנו במגזין זה.

חיסולים-ממוקדים - אפגניסטן: דובר אזרחי באפגניסטן מסר ב-8 במאי 2010 על חיסול-ממוקד אמריקאי שהתבצע במחוז קונדוז שבאפגניסטן. בחיסול נהרגו 4 בני-אדם "החשודים" בפעילות טרור במסגרת ארגון הטליבאן.

אפגניסטן: חמיד קרזאי, נשיא אפגניסטן, עתיד לערוך ביקור מדיני בארה"ב במסגרת הדיונים על הרחבת המלחמה נגד פעילי הטליבאן באפגניסטן ובפקיסטן. בתוך כך עולה השאלה בתקשורת האמריקאית "האם המדיניות של ברק חוסיין אובמה באפגניסטן מצדיקה את עצמה". התקשורת האמריקאית מפחדת לעזוק במדינות החיסולים-הממוקדים של אובמה באפגניסטן, בפקיסטן, בעיראק, בסומליה ובתימן. גם הבדיחות המטופשות של הנשיא אובמה בנוגע לחיסולים-הממוקדים לא ממש מזעזעות את התקשורת האמריקאית.

שיקגו - ארה"ב: מאז תחילת 2010 נהרגו במלחמת כנופיות בשיקגו 113 בני-אדם, וזאת בדומה למספר החיילים האמריקאים שנהרגו באפגניסטן מאז תחילת 2010. בתקשורת המקומית עולה הבקשה להפעיל את "המשמר הלאומי" כדי להילחם ב"חמושים החדשים" המטילים אימה על תושבי שיקגו בדומה לחמושים באפגניסטן.

פקיסטן - ארה"ב: מזכירת המדינה של ארה"ב, הילרי קלינטון, הזהירה שלפעולות טרור שמקורן בפקיסטן תהיינה השלכות חמורות מאוד על פקיסטן. בתוך כך נמסר כי המחבל הפקיסטני שתכנן לרצוח אנשים באמצעות פיצוץ של מכונית-תופת בניו-יורק, מסר בחקירתו שהמניע העיקרי למעשיו היה הריגתו של חבר קרוב בחיסול-ממוקד אמריקאי שהתבצע בפקיסטן.

פקיסטן: דובר צבאי פקיסטני מסר ב-8 במאי 2010 על הריגתם של 16 בני-אדם "החשודים" בפעילות טרור במסגרת ארגון הטליבאן הפקיסטני באזור דאבורי.

פקיסטן: דוברים של ארגוני זכויות אדם בפקיסטן מסרו ב-8 במאי 2010 כי בארבעת החודשים הראשונים של שנת 2010 נהרגו בעיר קראצ'י 605 בני-אדם באלימות פוליטית המתנהלת בעוצמה רבה בין הפלגים השונים הפועלים בעיר.

עיראק: דובר רשמי בעיראק מסר ב-8 במאי 2010 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרת אירועי טרור שהתרחשה ברחבי המדינה במהלך היממה האחרונה. עוד 20 בני-אדם נוספים נפצעו באירועי הטרור הללו.

עיראק - טורקיה: בעקבות הריגתם של חיילים טורקים בידי המחתרת הכורדית בימים האחרונים, חיל-האוויר הטורקי תקף מטרות אחדות בצפון-עיראק באזור האוטונומיה הכורדית. מאז 1984 נהרגו 45,000 בני-אדם בעימותים מזוינים בין כוחות-הביטחון של טורקיה לבין חברי המחתרת הכורדית.

סודאן: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-8 במאי 2010 על הריגתם של 2 אנשי כוחות-השלום מהכוח המצרי הפועל במחוז דארפור. במהלך הימים האחרונים נהרגו בחבל דארפור לפחות 100 בני-אדם בעימותים מזוינים בין מורדים מקומיים לבין כוחות-הביטחון הפועלים בשם ממשלת חרטום של עומר אל-באשיר שנבחר מחדש לאחרונה.

רצועת-עזה - ישראל: טיל קסאם נורה לעבר ישראל ב-8 במאי 2010 מרצועת עזה. לא נגרם נזק ולא היו נפגעים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: