Saturday, May 29, 2010

164 הרוגים בפקיסטן בטבח נורא; 75 הרוגים בהודו בפיגוע; 10 הרוגים בסומליה; 3 הרוגים בסודאן; 2 הרוגים בעיראק; חייל אמריקאי נהרג באפגניסטן;

ועידת הגרעין: שוב כישלון אמריקאי בועידת פירוז הגרעין שהתכנסה בניו יורק בחסות האו"ם. 189 מדינות החליטו לקרוא לישראל "להעמיד את מתקניה הגרעיניים לפיקוח הדוק", בעוד שאיראן אינה מוזכרת כלל בהחלטה הסופית. הגיע הזמן שתתקבל החלטה לנקות את המזרח-התיכון מדיקטטורות, מטרור ומאסלאם רדיקלי, ואז אולי להחלטה שהתקבלה אתמול יהיה תוקף קצת יותר רציני. זה הנוסח שצריך להנחות אותנו בימים הקרובים.

אפגניסטן: מקור צבאי אמריקאי מסר ב-28 במאי 2010 על הריגתו של חייל אמריקאי מפיצוץ של מטען-חבלה. בכך הגיע מספר ההרוגים האמריקאים באפגניסטן ל-1,000 חיילים הרוגים מאז שנת 2001. כלי תקשורת רבים ציינו את "האירוע" הזה במאמרים אחדים.

פקיסטן: המבצע הצבאי הפקיסטני נגד פעילי טרור מארגון הטליבאן נמשך זה היום השישי. מקור צבאי פקיסטני מסר ב-28 במאי 2010 על הריגתם של 80 פעילי טרור מארגון הטליבאן בתקריות אחדות שהיו בצפון-מערב פקיסטן במחוז אורקזאי. פעילי טרור החליטו לנקום על-ידי עריכת טבח בשני מסגדים (להלן).

פקיסטן – טבח במסגדים: פעילי טרור מארגון הטליבאן באזור לאהור תקפו ב-28 במאי 2010 שני מסגדים במהלך תפילה. ממקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו כי בהתקפה המשולבת נהרגו 80 בני-אדם ועוד כ-100 מתפללים נוספים נפצעו. ערוצי תקשורת פקיסטניים העבירו תמונות קשות מאוד על הטבח. עדי ראייה מסרו כי נשמעו 6 פיצוצים עזים ברגע שהחלה המתקפה על המתפללים. כמו כן נמסר כי נשמעו יריות רבות ונזרקו גם רימוני-יד.

פקיסטן: מקור צבאי פקיסטני מסר ב-28 במאי 2010 על הריגתם של 4 שוטרים במחוז קוויטה בידי פעילי טרור מארגון הטליבאן.

עיראק: פרופסור ושוטר נורו למוות בעיראק ב-28 במאי 2010 בשתי תקריות נוספות. במהלך היום היו עשרות תקריות טרור ברחבי עיראק, אולם עד עתה לא נסמר מספרם המדויק של הנפגעים. ידיעות קודמות בנושא: מהלך היממה האחרונה של ה-26 במאי 2010 נהרגו בעיראק 7 בני-אדם בסדרה של אירועי טרור שהתרחשו ברחבי-המדינה. מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו על עוד עשרות פצועים בתקריות הללו.

סומליה: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-28 במאי 2010 על הריגתם של 10 בני-אדם ולפציעתם של 20 נוספים במהלך הקרבות המתנהלים בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מארגון "אל-שאבא" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. ידיעות קודמות בנושא: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-27 במאי 2010 על הריגתם של 2 נערים סומליים בעיר מוגדישו. דוברים רשמיים לא ידוע להסביר את פשר מציאת גופותיהם של הנערים. מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-26 במאי 2010 על הריגתו של אדם אחד בקרבות שפרצו בעיר מוגדישו בין כוחות-הממשלה לבין פעילי טרור מארגון הטליבאן. כמו כן, דוברי ממשלה בכירים מסרו ב-26 במאי 2010 כי הטענות בדבר התקפה של פעילי טרור על ארגון הנשיאות במוגדישו אינם נכונים, וכי אמצעי-התקשורת בעולם הולכו שולל בידי דוברים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. פעילי טרור אסלאמיים תקפו ב-23 במאי 2010 את ארמון הנשיאות בעיר הבירה מוגדישו. בעקבות התקיפה נהרגו 15 בני-אדם ועוד 30 נוספים נפצעו. בעת ההתקפה נשיא סומליה, שייח' שריף אחמד, שהה בטורקיה לרגל כינוס וועידה מיוחדת שהתכנסה בחסות ארה"ב ושדנה באמצעים שיש לשקם את כל אזור קרן אפריקה. בנוסף להתקפה הזו, פעילי טרור אסלאמיים תקפו מבני ציבור ממשלתיים שבמהלכם נהרגו עוד 16 בני-אדם ורבים נוספים נפצעו. הדובר של צבא סומליה, מוחמד קאלמוי, האשים גורמי טרור אסלאמיים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה. פעילי טרור אסלאמיים שולטים על מרבית חלקיה של עיר הבירה מוגדישו, וזאת למרות הסיוע הרב לה זוכה ממשלת סומליה מידי מדינות-המערב ובראשן ארה"ב.

ישראל - OECD: ב-27 במאי נערך טקס קבלתה של ישראל לארגון בהשתתפות נשיא צרפת סרקוזי, וראש ממשלת איטליה ברלוסקוני. כל שרי-האוצר של הארגון השתתפו באירוע שהתקיים בהשתתפותם של מאות אורחים מרחבי-העולם. ב-29 במאי 2010 ייחתם מסמך ההצטרפות באופן רשמי במעמד ראש-ממשלת ישראל ומזכ"ל הארגון אנחל גורייה.

סודאן: מקורות צבאיים בסודאן מסרו ב-28 במאי 2010 על הריגתם של 3 בני-אדם בעימותים בין שתי קבוצות אסלאמיות הנאמנות למנהיגי שבטים מקומיים. ידיעות קודמות בנושא: מקורות תקשורתיים בסודאן מסרו ב-25 במאי 2010 על עימותים מזוינים בדרום המדינה שגרמו לנפגעים אחדים. לא נמסר מספרם המדויק של הנפגעים. מקורות תקשורתיים בחבל דארפור מסרו ב-23 במאי 2010 שכוחותיהם שיחררו 63 חיילים מכוחות הממשלה שנלכדו בקרבות האחרונים נערכו ביוזמת ממשלת סודאן. במהלך הקרבות של הימים האחרונים נהרגו מאות אנשים. על-פי ידיעות אחדות נהרגו בקרבות של השבוע האחרון כ-300 בני-אדם.

הודו – טרור מאואיסטי: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-28 במאי 2010 על הריגתם של 75 בני-אדם ועל פציעתם של 150 בני-אדם נוספים בהתקפת טרור רצחנית של פעילי טרור מאואיסטים על רכבת נוסעים.

רצועת עזה: חיל-האוויר של צה"ל תקף מטרות ברצועת-עזה ב-28 במאי 2010 בעקבות ירי רקטות ב-27 במאי 2010 ובעקבות ניסיון פיגוע של מחבלים אסלאמיים ליד גדר-המערכת ב-26 במאי 2010 שבמהלכו נפצעו 7 מחבלים לאחר שהם התגלו בידי חיילי צה"ל. ב-25 במאי 2010 שוגרו לעבר ישראל פגזי מרגמה, ובתגובה לכך מטוסי חיל-האוויר תקפו שתי מנהרות טרור. בתקיפה נפצעו לפחות 15 בני-אדם.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: