Friday, May 28, 2010

50 הרוגים בפקיסטן; 19 כורדים נהרגו מירי של הצבא הטורקי; 7 הרוגים באפגניסטן; 2 נערים נרצחו בסומליה; חייל טורקי נהרג ליד הגבול עם עיראק; חייל תמני נהרג בדרום-תימן;

סודאן - פליטים - דארפור: כשכתבתי את המאמר על רצח העם בדארפור, במאי 2006, היו בישראל כ-100 פליטים מסודאן לכול היותר. כיום יש בישראל 20,000 פליטים מאפריקה על-פי אומדן המתייחס לשנת 2009. מדינת-ישראל הרשמית נרדמה בשמירה.

ישראל - OECD: ב-27 במאי נערך טקס קבלתה של ישראל לארגון בהשתתפות נשיא צרפת סרקוזי, וראש ממשלת איטליה ברלוסקוני. כל שרי-האוצר של הארגון השתתפו באירוע שהתקיים בהשתתפותם של מאות אורחים מרחבי-העולם. ב-29 במאי 2010 ייחתם מסמך ההצטרפות באופן רשמי במעמד ראש-ממשלת ישראל ומזכ"ל הארגון אנחל גורייה.

אפגניסטן: מקורות ביטחוניים באפגניסטן מסרו ב-27 במאי 2010 על הריגתו של מפקד בכיר מארגון הטליבאן, מולא פאזלולא, שנהרג בעת עימות מזוין עם כוחות צבאיים אפגניים על גבול פקיסטן. פרזלולא היה מפקד בכיר בטליבאן הפקיסטני בעמק הסוואט. יחד עמו נהרגו עוד 6 פעילי טרור מארגון הטליבאן.

פקיסטן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-27 במאי 2010 על הריגתם של 50 פעילי טרור מארגון הטליבאן מתקריות אחדות שהתרחשו במהלך היום ליד הגבול אפגניסטן. מקורות תקשורתיים בפקיסטן טוענים כי זה היה כנראה מהלך משולב של הצבא הפקיסטני עם הצבא האפגני לפעול נגד פעילי טרור באזור הגבול המשותף.

טורקיה - כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-27 במאי 2010 על הריגתו של חייל טורקי ליד הגבול עם עיראק – כנראה בידי פעילי טרור מהמחתרת הכורדית הפועלת בצפון-עיראק. עוד שלושה חיילים נפצעו באירוע.

טורקיה - כורדים: כעת מתברר כי בהתקפה של חיל-האוויר של טורקיה על בסיסים כורדיים בצפון-עיראק נהרגו לפחות 19 כורדים ועוד נוספים נפצעו. ידיעות קודמות בנושא: מקורות כורדיים בעיראק מסרו כי ארה"ב סייעה לטורקיה לערוך את ההתקפה הגדולה של בסיסים כורדיים בצפון-עיראק ב-20 ממאי 2010. עדיין אין מידע מדויק על מספר הנפגעים בהתקפה האווירית של טורקיה בצפון-עיראק (מקורות כורדיים מדברים על מספר גובה מאוד של נפגעים, ומקורות אחרים מציינים 4 הרוגים בלבד) חיל-האוויר של טורקיה הפציץ מטרות של המחתרת הכורדית בצפון-עיראק ב-20 במאי 2010. ממקורות בלתי רשמיים מסרו על עשרות נפגעים בהתקפה הטורקית. עוד נודע ש-20 מטוסים תקפו 50 מטרות בצפון-עיראק על-פי מידע מודיעיני שהגיע מארה"ב. חיל-האוויר הטורקי ממשיך בהתקפות האוויריות במחוזות הכורדיים של צפון עיראק, וזאת לאור האירועים האחרונים. כמו כן מקור תקשורתי מסר ב-11 במאי 2010 שכוחות רגלים של טורקיה חצו את הגבול העיראקי. מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-9 במאי 2010 על הריגתם של 2 חיילים טורקים בשתי תקריות שונות שאירעו ב-8 במאי 2010 ליד הגבול עם עיראק. המקורות מסרו כי החיילים נהרגו בידי המחתרת הכורדית. מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-7 במאי 2010 על הריגתם של 5 כורדים ו-2 חיילים טורקים במהלך עימות מזוין שהתפתח בין כוחות-הביטחון של טורקיה לבין חברי המחתרת הכורדית. מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-2 במאי 2010 על הריגתו של חייל טורקי בידי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח המדינה. פעילי טרור כורדיים הפועלים במזרח טורקיה הרגו 4 שוטרים ב-1 במאי 2010. מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו כי פעילי הטרור תקפו תחנת משטרה שבמהלכה נהרגו השוטרים. כמו כן, מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-28 באפריל 2010 על הריגתם של 2 חיילים טורקיים בידי המחרת הכורדית (PKK) בדרום-מזרח המדינה בצומת הגבולות בין עיראק לאיראן. עוד 2 חיילים נפצעו באירוע. מאז 1984 נהרגו בעימותים האלימים הללו כ-45,000 בני-אדם. בתוך כך נמסר שכוחות-הביטחון של טורקיה הגבירו את הלחץ על האוכלוסייה הכורדית. מפקד הצבא הטורקי נשבע ב-2 במאי 2010 "למחוץ את המורדים הכורדים".

תימן: מקורות ביטחוניים בתימן מסרו ב-27 במאי 2010 על הריגתו של חייל אחד ועל פציעתם 4 נוספים במהלך התקפה של פעילי טרור בדרום-תימן. ידיעות קודמות בנושא: כוחות-הביטחון של תימן הרגו בטעות אישיות ציבורית בהפצצה על מה שנראה בסיס של אל-קאעידה ב-24 במאי 2010. בעקבות האירוע פרצו עימותים בין מזוינים ב-25 במאי 2010 בין תושבי הכפר לבין כוחות-הביטחון של תימן. מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-24 במאי 2010 על חטיפתם של שני תיירים אמריקאים יחד עם הנהג שהסיע אותם באזור עיר הבירה צנעא. בשנים האחרונות נחטפו בתימן כ-200 זרים שרבים מהם שוחררו ללא פגע. דובר מארגון אל-קאעידה בתימן מסר ב-21 במאי 2010 על הריגתו של אחד ממפקדיהם בדרום-תימן. על-פי מה שנמסר ממקורות תקשורתיים בתימן נודע שהאיש היה אחראי לתכנון הפיגוע במטוס האמריקאי ב-15 בדצמבר 2009. כמו כן נודע שפעולת החיסול נערכה בשיתוף-פעולה צבאי בין תימן לארה"ב.

סומליה: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-27 במאי 2010 על הריגתם של 2 נערים סומליים בעיר מוגדישו. דוברים רשמיים לא ידוע להסביר את פשר מציאת גופותיהם של הנערים. ידיעות קודמות בנושא: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-26 במאי 2010 על הריגתו של אדם אחד בקרבות שפרצו בעיר מוגדישו בין כוחות-הממשלה לבין פעילי טרור מארגון הטליבאן. כמו כן, דוברי ממשלה בכירים מסרו ב-26 במאי 2010 כי הטענות בדבר התקפה של פעילי טרור על ארגון הנשיאות במוגדישו אינם נכונים, וכי אמצעי-התקשורת בעולם הולכו שולל בידי דוברים מארגון "אל-שבאב" המזוהה עם ארגון אל-קאעידה. פעילי טרור אסלאמיים תקפו ב-23 במאי 2010 את ארמון הנשיאות בעיר הבירה מוגדישו. בעקבות התקיפה נהרגו 15 בני-אדם ועוד 30 נוספים נפצעו. בעת ההתקפה נשיא סומליה, שייח' שריף אחמד, שהה בטורקיה לרגל כינוס וועידה מיוחדת שהתכנסה בחסות ארה"ב ושדנה באמצעים שיש לשקם את כל אזור קרן אפריקה. בנוסף להתקפה הזו, פעילי טרור אסלאמיים תקפו מבני ציבור ממשלתיים שבמהלכם נהרגו עוד 16 בני-אדם ורבים נוספים נפצעו. הדובר של צבא סומליה, מוחמד קאלמוי, האשים גורמי טרור אסלאמיים המזוהים עם ארגון אל-קאעידה. פעילי טרור אסלאמיים שולטים על מרבית חלקיה של עיר הבירה מוגדישו, וזאת למרות הסיוע הרב לה זוכה ממשלת סומליה מידי מדינות-המערב ובראשן ארה"ב.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: