Wednesday, October 13, 2010

11 הרוגים באפגניסטן; 12 הרוגים באיראן; 6 הרוגים בסומליה; 5 הרוגים בעיראק; 4 הרוגים בפקיסטן; חייל נאט"ו נהרג באפגניסטן; פעולות טרור ואלימות בניגריה, בבלוצ'יסטן ובתימן; טרוריסטים נעצרו ברוסיה; הודו חושש מחדירת טרוריסטים לקשמיר;

אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-12 באוקטובר 2010 על הריגתם של 10 בני-אדם בשתי תקריות שונות שהיו באפגניסטן: 6 הרוגים נפגעו מירי של מרגמות ו-4 נוספים נהרגו מפיצוץ של מטען-חבלה.

אפגניסטן – נאט"ו: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-12 באוקטובר 2010 על הריגתו של אדם אחד בשל התרסקותו של מסוק צבאי השייך לכוחות נאט"ו הפועלים באפגניסטן. עוד 8 בני-אדם נפצעו באירוע. בשעות הערב נמסר כי לעבר המסוק נורתה פצצת אר.פי.ג'י. וכן נזרק רימון שגרם להתרסקותו של המסוק. (באירוע אחר התרסק מטוס מטען באזור קבול וכל תשעת אנשי הצוות נהרגו).

אפגניסטן – נאט"ו: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-12 באוקטובר 2010 על הריגתו של חייל נאט"ו ועל פציעתם של 4 חיילים נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בדרום המדינה.

פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-12 באוקטובר 2010 על התקפה שנערכה בבלוצ'יסטן בידי פעילי טרור מוסלמים נגד כוח משטרתי פקיסטני. בהתקפה הזו לא היו נפגעים, אולם מקורות משטרתיים בפקיסטן מסרו כי במהלך השנה האחרונה נהרגו במחוז עשרות שוטרים מירי של פעילי טרור מוסלמים הפועלים בבלוצ'יסטן.

ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-12 באוקטובר 2010 על התקפה של חמושים אסלאמיים על תחנת משטרה ניגרית בעיר מיידוגורי השוכנת בצפון המדינה. התחנה הועלתה באש ונהרסה לחלוטין. בחודשיים האחרונים נהרגו בעיר 16 שוטרים מירי של פעילי טרור מוסלמים המכונים "הטליבאן הניגרי".

עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-12 באוקטובר 2010 על הריגתם של 3 בני-אדם ועל פציעתם של 12 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה בעיר מוסול. כמו כן נמסר על שוטר עיראקי שנהרג מפיצוץ שהתרחש ליד הגבול עם סוריה. עוד שלושה שוטרים נפצעו באירוע. באירוע נוסף נהרג אדם אחד מירי של פעילי טרור מוסלמים.

סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-12 באוקטובר 2010 על קרבות קשים המתנהלים בעיר מוגדישו בין כוחות הממשלה לבין פעילי טרור מארגון "אל-שבאב". מקור תקשורתי נוסף מסר על 6 הרוגים בקרבות.

תימן – טרור: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-12 באוקטובר 2010 על סדרה של אירועי טרור שהתרחשו ברחבי-המדינה, אולם לא נמסר על מספרם המדויק של הנפגעים.

רוסיה – קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-12 באוקטובר 2010 על מעצרם של 3 פעילי טרור מוסלמים החשודים במעורבות בפיגוע ההתאבדות שהתרחש בעיר וולאדיקווקז בתחילת חודש ספטמבר 2010 שבמהלכו נהרגו 19 בני-אדם ונפצעו לפחות 200 נוספים.

פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-12 באוקטובר 2010 על הריגתם של 4 פעילי טרור מוסלמים האחראים לסדרה של פעולות טרור רצחניות שהיו באזור הסוואט. מקורות נוספים ציינו שהצבא הפקיסטני ערך מעצרים נרחבים באזור של חשודים בפעילות טרור. ככול היודע נעצרו כ-800 בני-אדם בידי כוחות הביטחון של פקיסטן.

איראן – טרור: מקורות תקשורתיים בינלאומיים מסרו ב-12 באוקטובר 2010 על הריגתם של 12 חיילים איראנים ועל פציעתם של 10 נוספים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בבסיס צבאי של משמרות המהפכה. על-פי הערכות אחדות, פעילי המחתרת הכורדית הם שאחראים לפיגוע.

הודו – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו הביעו ב-12 באוקטובר 2010 דאגה רבה לנוכח ניסיונותיהם העקשניים של פעילי טרור מוסלמים לחדור לקשמיר ההודית כדי לבצע פעולות טרור. המקורות הוסיפו כי בחודש האחרון הניסיונות הללו גברו והתעצמו מאוד למרות שהצבא ההודי מצליח להרוג את מרבית המסתננים המוסלמים.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: