Friday, October 1, 2010

7 הרוגים באפגניסטן; 5 חיילי נאט"ו נהרגו באפגניסטן; 4 הרוגים בפקיסטן; 3 הרוגים בעיראק; 2 הרוגים בקווקז; הרוג בסומליה; 3 טרוריסטים נידונו למוות בפקיסטן;


אפגניסטן – נאט"ו: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-30 בספטמבר 2010 על הריגתם של 5 חיילי נאט"ו בתקריות נפרדות שאירעו באפגניסטן במהלך היממה האחרונה של חודש ספטמבר 2010.

אפגניסטן – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-30 בספטמבר 2010 על הריגתם של 3 פעילי טרור במחוז קונדוז בעקבות פעילות צבאית יזומה של כוחות אפגניים.

אפגניסטן – טרור: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-30 בספטמבר 2010 על הריגתם של 4 אזרחים אפגנים בהתקפה אווירית של כוחות נאט"ו שנערכה במחוז ג'אזני.

ארה"ב – פקיסטן: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-30 בספטמבר 2010 על הריגתם של 3 חיילים פקיסטנים מירי של מסוק אמריקאי בשל טעות בזיהוי. שעות פעילי טרור מוסלמים הציתו 30 מכליות דלק של כוחות נאט"ו שהיו בדרכן מפקיסטן לאפגניסטן.

פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-30 בספטמבר 2010 על 3 טרוריסטים פקיסטנים שנידונו למוות בגין מעורבותם בפיגוע שהתרחש בעיר קראצ'י. כמו כן מקור צבאי מסר על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בהיתקלות עם כוחות צבא ומשטרה של פקיסטן.

עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-30 בספטמבר 2010 על הריגתם של 2 שוטרים במהלך ניסיון שוד שביצעו פעילי טרור מוסלמים מארגון סוני. עוד אדם נוסף נהרג וכ-20 נפצעו באירועי טרור שונים שהיו ברחבי המדינה.

סומלילנד – טרור: מקורות תקשורתיים בחבל האוטונומי סומלילנד מסרו ב-30 בספטמבר 2010 על הריגתו של חייל בידי פעילי טרור מוסלמים.

צפון-אפריקה - טרור - אל-קאעידה: מקורות באלג'יריה מסרו ב-30 בספטמבר 2010 על החלטתם של ראשי המודיעין של אלג'יריה, מאוריטניה, מאלי וניג'ר להקים מרכז משותף שיאחד את כוחותיהן במלחמה נגד פעילי טרור מארגון אל-קאעידה הפועלים במדינות הללו. ידיעות נוספות בנושא: מקורות באלג'יריה ובמאוריטניה מסור כי המבצע הצבאי נגד פעילי טרור מארגון אל-קאעידה נמשך, אולם עדיין לא נמסר מספרם המדויק של הנפגעים. מקורות תקשורתיים באלג'יריה מסרו ב-26 בספטמבר 2010 על פגישה של קצינים בכירים מאלג'יריה, מאלי, מאוריטניה וניז'ר במטרה לדון בדרכי המאבק נגד פעילי טרור מארגון אל-קאעידה שחטפו אזרחים זרים ומבצעים פעולות טרור נגד מאוריטניה ומאלי. כמו כן נמסר כי כוחות צבא של מאוריטניה (החברה בליגה הערבית) מנהלים פעילות צבאית נרחבת ליד הגבול עם מאלי במטרה להדוף את פעילי הטרור היוצאים בעיקר מאזור דרום אלג'יריה וצפון מאלי. על-פי הערכות אחדות נהרגו עשרות בני-אדם בימים האחרונים. ב-21 בספטמבר 2010, מאוריטניה ערכה התקפה אווירית, באישור מלא של הממשלה המרכזית של מאלי - על בסיסי טרור של ארגון אל-קאעידה הנמצאים במאלי. מקורות תקשורתיים במאלי מסרו כי ממשלת מאלי הסכימה שצבאות של אלג'יריה, ניז'ר ומאוריטניה יפעלו בתחומה כדי להילחם בפעילי הטרור המוסלמים. ב-22 בספטמבר 2010 דוברי ארגון אל-קאעידה מסרו כי הם הצליחו להרוג 19 חיילים מאוריטנים. סביר להניח שבימים האחרונים נהרגו עוד עשרות בני-אדם - חיילים ופעילי טרור מארגון אל-קאעידה. ב-18 בספטמבר 2010 נמסר כי הצבא המאוריטני הצליח להרוג 12 פעילי טרור במהלך פעילות צבאית יזומה.

רוסיה – קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-30 בספטמבר 2010 על הריגתם של 2 שוטרים ופציעתם של 20 נוספים בשתי תקריות טרור שהתרחשו בצפון הקווקז. ידיעות נוספות בנושא: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-29 בספטמבר 2010 על הריגתם של 15 פעילי טרור מוסלמים בדגסטן במהלך פעילות צבאית נרחבת שהחלה ב-28 בספטמבר 2010. מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-28 בספטמבר 2010 על הריגתם של 4 שוטרים ועל פציעתם של נוספים בידי פעילי טרור מוסלמי בסדרה של אירועי טרור שהיו בדגסטן במהלך היממה האחרונה.
==
מאת: ד"ר יוחאי סלע

No comments: